Może być zapchana nagrzewnica jeżeli poprzeni właściciel albo ty lałeś wode zamiast płynu to masz zapchaną kamieniem nagrzewnice. Jest dwa sposoby wymiana - generalnie tragedia to wymienić poł tapicery do rozebrania. Lub wlać goracy ocet do nagrzewnicy w roztworze 1/1 z wodą.
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Witam, mam problem z ogrzewaniem w Man tgx 2011r. Kierowca zgłaszał mi że leci chłodne powietrze z nagrzewnicy więc wymieniłem myśląc że była zapchana. Po wymianie na nową nagrzewnica rzeczywiście lepiej się nagrzewa, ale po 1-2 min. od włączenia wentylatora na średnie obroty bardzo szybko z gorącej robi się zimna. Zawór ciepło/zimno na pewno działa...
Nagrzewnica może być zapchana. Pompa wody może być uszkodzona. Ukłąd może być zapowietrzony. To są główne usterki
pewnie zapchana nagrzewnica. w tym modelu nie ma odcinania dopływu w nagrzewnicy, płyn stale płynie ;)
Sprawdź błędy w klimatroniku może to jednak któraś klapa się przycięła ?? Jeżeli nie ma błędów w kanale 00 to z dużym prawdopodobieństwem zapchana nagrzewnica. Czy problem pojawił się ngle czy powstawał stopniowo ??
Problem rozwiązany :-). Zbadałem dokładnie nagrzewnice . Wszystko wskazywało na brak powietrza potrzebnego do spalania . Nagrzewnicę czyściłem 1,5 miesiąca temu. Po zdjęciu nagrzewnicy okazało się że przestrzenie pomiędzy żeberkami są zapchane sadzą . Wyczyściłem , wypłukałem . Odkamieniłem rurkę na nagrzewnicy i jest cacy . Ciepła woda , dobre ciśnienie...
Witam Mam mały problem z moim junkersem :) Miałem mały remont w łazience i 'piec' został zdjęty - niestety specjalista postawił go do góry nogami i tak stał parę dni. Po zamontowaniu pieca nie chciał w ogóle zaskoczyć ale jakiś brud/kamień wyleciał bo się to sitko przy baterii zapchało nawet. Po 2 dniach walki przyjechał spec i za 50zł niby go uruchomił...
Zrobisz to bez problemu. Zaczynamy. Świetlówka do kabiny. Wyciagasz radio.obudowe licznika wtyczki przelacznika - zostaw wtyczke do awaryjnych, wyciagasz licznik, z lewej pod kokpitem masz 2 srubki-zobaczysz je jak sciagniesz ramke, pod mala srebrna listwa srubki. Z prawej strony listwe srebrną sciagasz, musisz poczuć ktore srubki odkrecic 2 lub 3.odkrecasz...
Panowie czy macie jakieś rozwiązanie problemu? U mnie jest to samo. Początkowo zaobserwowałem słabsze nagrzewanie prawej strony, bywało, że z niewiadomych przyczyn ilość dostarczanego ciepła zwiększała się, jednak nie było to ciepło wystarczające. Mechanik stwierdził zapchana nagrzewnica, przed wymianą nagrzewnicy układ wypłukany a nagrzewnica wymieniona...
Witam, Mam problem ze swoją 206 1.4 16v 1999r A więc, silnik zaraz po odpaleniu (2min-3min) łapie wysoką temp. tzn 90 wtedy tez otwiera się termostat bo zauważyłem wąż dolotowy do chłodnicy robi sie ciepły, ale ogrzewania nie ma nawiew działa ale dmucha zimnym powietrzem. Dodam ,że odpowietrzałem nagrzewnice,(wydaje mi sie ,że na powrocie zasilania...
Piecyki wymagają okresowej konserwacji, do której zalicza się m. in. (raczej - przede wszystkim) czyszczenie nagrzewnicy. Przeciętnie wymaga co ok. roku, ale można też obserwować, kiedy wymaga pilnie czyszczenia, np. wtedy gdy nie ma ciągu i płomień przedostaje się na zewnątrz tej skrzyni (wtedy jest już stan bardzo zły -totalnie zapchana). Częste zanieczyszczenie...
Jeśli nie działa równomiernie to jest problem silniczków nagrzewnica albo grzeje albo nie, chyba, że jest zakamieniona ale to by była zimna raczej na dole, sprawdzić najpierw czy wejście i wyjście z nagrzewnicy jest takie samo gorące, jeśli nie nagrzewnica zapchana, można ją wymienić z boku od strony pasażera, ułatwia wyjęcie schowka
Problem rozwiązany, da sie wyjąć bez rozbierania deski ale włożyć sie już nie da. Myślałem, że to nagrzewnica, okazało się że była dobra problem z otworami spustowymi z podszbia były zapchane i wszystka woda wlała sie przez otwór nagrzewnicy.
Witam po krótkiej przerwie z postem nagrzewnica była zapchana kamieniem pewnie pomógł płyn do toalet CILIT :) bo nic innego nie pomogło.Tak ze dobra rada dla tych co mają problem z nagrzewnica w starych autach.Jak ktoś tak będzie chciał robić piszcie na PW.Dzięki wszyskim za rady temat uważam za zamknięty
Chciałem odświeżyć temat. Mam zapchaną nagrzewnicę (T4 1994). Chciałbym ją wymienić. Czy konieczny jest demontaż deski rozdzielczej? Czy jest metoda na wyjęcie wymiennika z nagrzewnicy od spodu deski rozdzielczej?
Jeżeli dobrze rozumiem, to presostat będzie załączał obwód, gdy będzie przekroczona minimalna róznica ciśnień. Czy w przypadku gdy filtr będzie zapchany w 100% i pomimo działania wentylatora nie będzie wystarczającego przepływu powietrza, to presostat zadziała (tzn wykaże, że nie ma przepływu), tzn czy rozłączy obwód? Czy raczej różnica ciśnień będzie...
Witam, posiadam Astre II Coupe z silnikiem 2.0 Turbo. W wielkim skrócie: kupiłem auto bez ogrzewania, po wielu badaniach padło na nagrzewnicę, zabrałem się do jej wymiany z kolegą w grudniu 2015, okazało się, że była zapchana. Przepchaliśmy ją wodą pod ciśnieniem i zamontowaliśmy spowrotem, zalaliśmy nowy płyn chłodniczy i ogrzewanie ożyło. Jednak po...
Taki objaw daje zapchana nagrzewnica lub pierwsze objawy pękniętej głowicy czy padniętej uszczelki pod głowicą (zapowietrza się nagrzewnica).
Od kiedy tak masz? Przewody wchodzące do nagrzewnicy na grodzi masz gorące? Może inną klapą ruszałeś? z komentarzy wiadomo, że była zapchana nagrzewnica... Sprężarka klimatyzacji, widać że pracuje? Ta kontrolka może sygnalizować włączoną klimę, więc i zimne leci. Kontrolka AC gaśnie tylko w monecie wyłączenia wentylatora dmuchawy. W zwykłym manualu,...
Nawierciłem dziurkę w tłumiku nagrzewnica i po kilku munutach plama czarnej wody, reszta wytopiła się jak odpalił i pojeździł. Tłumik montowany pod skosem i na dole zostawała wod która zamarzła. Słyszałem syczenie za katem więc wierciłem tłumik. Trochę trwało zanim wpadłem że to wydech zapchany, kilka razy oplół mnie paliwem przy próbe rozruchu, myślalem...
Witam. Przyczyną usterki była zapchana nagrzewnica. Pomogło przepłukanie nagrzewnicy wodą i DOMESTOSEM od kilku tygodni mam ciepło w aucie:). Pozdrawiam i zamykam dyskusje.
Wyczyściłem nagrzewnicę, i przestawiłem śrubę regulacji spalanie w pozycję która była kiedyś ustawiona. Niestety nie mam sprzętu do regulacji ale jeśli znowu się szybko zapcha będę przynajmniej wiedział czy fachowiec jest dobry :) . Dzięki serwisszulborski.pl za dokładne informacje.
Typowy objaw zapchanej nagrzewnicy. Puść jednym końcem gorącą wodę i sprawdź czy wszystkie rurki (kolanka) z drugiej strony są gorące.
Kolejna i najważniejsza rzecz to właśnie brak ciepłego nawiewu, pomimo, iż silnik normalnie łapie temperaturę do 90 stopni C. Przewody od/do nagrzewnicy są gorące, sama nagrzewnica również jest gorąca, Zapchana nagrzewnica (zabita kurzem). Uszkodzony wentylator. a jak kręcę pokrętłem od zimnego/ciepłego powierza to słychać, że otwierają lub zamykają...
Zanim rozbierzesz pół silnika, upewnij się, że dobrze odpowietrzyłeś nagrzewnicę, że nie jest zapchana szlamem i że jest szczelna. Jeśli dolewałeś byle czego, to w środku możesz mieć jeden wielki syf;) W A4 B5 jest to trochę upierdliwe, ale dość dobra instrukcja odpowietrzania znajduje się w książce "Sam naprawiam", str. 74-75.
Witam serdecznie członków forum i kolejny raz mam nadzieję na pomoc w diagnozie problemu z tym kotłem. Kilka usterek już było i za każdym razem pomogliście :) Poprzednio z powodu zatkanego sitka filtrującego w zaworze skośnym piec się przegrzewał i następowało kilkuminutowe wyłączenie. Po oczyszczeniu wszystko wróciło do normy. Teraz kocioł w trybie...
Problem rozwiązany, nagrzewnica była cała zapchana, wymiana rozwiązała problem. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Wygląda na brak zapłonu mieszanki ( nie podaje iskry układ zaplonowy wysokiego napięcia), ale może to być też przez zbyt małe ciśnienie paliwa podawane ze zbiornika przez sprężone powietrze ze sprężarki podlączonej do silnika. Trzeba by było też sprawdzić dysze paliwową może jest zapchana, filtr paliwa sprawdzić stan czystości , ewentualnie jakość samego...
Witam, Mam 6 Masterów i 1 Hechta(nowy) i ciągle problemy z tymi Masterami. Nie powiem bo lekko nie maja niektóre pracują ponad 400h w miesiącu, ale mimo wszystko . Najczęstsza przyczyny to nie odpala pochodzi 5 sek wentylator i rozłącza jakaś pewnie czasówka nagrzewnicę. Dziś np wziąłem się za B150CED i z racji tego, że nie wiem za co się zabrać zabrałem...
Ja też tą nagrzewnicę wyjąłem kosztem delikatnego pogięcia rurek od strony silnika, potem należy dokładnie wypłukać układ zanim się podłączy nową bo się szybko zapcha.
Tylko że przeważnie problem jest za zapchaną nagrzewnica nie kamieniem a innym drobnym syfem (kawałki plastiku ,gumy, nikt raczej na wodzie nie jeździ). Wystarczy płukanie i czyszczenie bo filtr kabinowy przeważnie jest tylko na dopływie świeżego powietrza i wymiennik potrafi być zabity kurzem amen plus gąbki do uszczelniania które się zdegradowały...
Korek ma stabilizować to ciśnienie i je regulować w pewnym zakresie. Inaczej trzeba będzie przeprowadzić test na co2. Sprawdzić czy są spaliny w chłodzeniu....rozbieramy motor :( Dodano po 4 Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie...
W temacie Peugeot -Słabe ogrzewanie. Chyba rozwiązałem zagadkę-przy Was,ej Pomocy). Małą kamerką inspekcyjna sprawdziłem dzialanie klapy sterowania powietrze zimne/ciepłe. Klapa działa w pełnym zakresie ,brak uszkodzeń, zerwanych bądź uszkodzonych uszczelek. Poszedłem tropem jednego użytkownika o zapchanej nagrzewnicy. (Nagrzewnice już miałem wymieniona...
To jest nagrzewnica z. Dyszą eżektorową. Nie jest to precyzyjną dyszą ciśnieniowa, ale zapchać się może. U ciebie raczej ktoś dowalił paliwa, lub jest paproch. Jeśli jest spalanie z przerwami, to zasysa powietrze przewodem paliwowym, lub w zespole dyszy powietrze wchodzi do kanału paliwa.
Ja mam 2.0 TDI o mocy 136 KM i problem polega na tym, że bulgocze w chłodnicy nagrzewnicy. Po przejechaniu 20 km odkręcam korek zbiorniczka i poziom płynu podnosi się, a czasami uwalnia się ciśnienie powietrza. Chłodnica była zapchana, ponieważ nie było ogrzewania. Przepłukałem ją octem. Teraz ogrzewanie nie działa tak, jak powinno, ale działa. Ostatnio...
masz do wymiany nagrzewnice {zapchana
tak reaguje. wygląda tak jakby miał zapchane nawiewy.
zdemontował i przepłukał w wodzie palnik główny ?[/quote] nie. ale dzis inny tak.jak zobaczylem palnik,to sie zastanawiałem ze to jeszcze działało...zapchany..no to wszystko wyczyszczone.działa,wode grzeje,a za kilka miesiecy sprawdze jak sie ma to czyszczenie do ilosci sadzy.obym sie nie zawiódł.
Nagrzewnica ożyła, pięknie dmucha, piec byl zapchany sadzą, ale na strychu miałem jeszcze taki przełożyłem, wyczyściłem tez dysze i ten "rozpylacz" i teraz wszystko działa jak należy:)
Witam, Mam problem z nagrzewnicą w VW Polo 1.4b, 97r. Termostat nowy, nagrzewniczka też nowa, przewody nie są zapchane, a w dalszym ciągu nie leci ciepłe powietrze, nawet nie wieje. Może miał ktoś też taki problem i podpowie, gdzie może być problem...?
Jeżeli nie startuje może to świadczyć o uszkodzeniu płytki elektronicznej. Raczej o niesprawnym kompresorku i/ lub zatkanej (uszkodzonej) dyszy, lub zapchanej drodze paliwowej. A fotokomóki faktycznie brak .... ale jest do kupienia. Mimo wszystko najpierw musi zapalić, fotka ma utrzymać płomień. Bez fotki powinna zapalać.
Sprawdzilem dzis w baku nie ma wgl pompy paliwa do dyszy dochodzi wężyk z paliwem a od dyszy odchodzi drugi wężyk który jest zamontowany za wentylatorem i wydmuchuje tam powietrze moze to w ten sposób zasysa ropę? Czyli wygląda że masz klasyczny "fryzjerski" rozpylacz: I czy po wlaczeniu ten wentylator powinien caly czas chodzic? Tak. Pod warunkiem...
podłączeniu komputera wychodzi błąd filtra cząstek stałych. I co dalej? Za mała skuteczność, zapchany, wezwanie do regeneracji?
Nie ma doraźnego sposobu, a już na pewno nie żadne preparaty wlewane do płynu. To samo zło, które potrafi doprowadzić do uszkodzenia silnika poprzez zapchanie kanałów wodnych. Więc albo się godzisz z utrudnieniami i zalewasz sobie wnętrze płynem, albo oddajesz auto do mechanika i nie masz dodatkowych kosztów.
Zapchana dodatkowa nagrzewnica, karcher, płyn do naczyń i dimer. Albo puści syf którym jest zatkana albo sama nagrzewnica ulegnie zniszczeniu.
gdybym chciał rozcieńczać przepracowany olej i to lać Nie robiłem takich eksperymentów. Na pewno palnik szybko się zapcha. Sprawdzałem na ON, OO, Jet A1, nafta lotnicza, nafta oświetleniowa, benzyna, benzyna ekstrakcyjna, rozcieńczony benzyną olej jadalny. OP jest bardzo zanieczyszczony i przez to jest dużo nagaru. Będzie pracował, jednak pytanie;...
Dzięki za wszystkie rady Jak zauwazył ślady na nagrzewicy - serwisszulborski.pl -skropliny nie odprowadzne były do kanalizacji , zapchany zbiorniczek . Po wypłukaniu zbiorniczka /kamień / już nie cieknie .
Nie dysponując specjalistycznym sprzętem proces czyszczenia został dokonany ręcznie. Po wymontowaniu obu nagrzewnic zostały one włożone do roztworu 20 L wody na 2 kg środka KAMIX (środek do odkamieniania - posiada nawet certyfikat do używania z urządzeniami: czajniki, ekspresy itp.) na całą noc. Co kilka godzin były wyciągane (w rękawicach gumowych)...
Junkers WRD10-4KB to następca WRDP11-2B. Wg nowej dyrektywy ErP zabrania się produkowania urządzeń gazowych z tzw. tradycyjnym palnikiem inżektorowym. Wprowadzono nowy palnik chłodzony wodą przez co obniżono emisję NOx i poziom hałasu dB. Podzespoły podobne a poziom bezpieczeństwa zdecydowanie wyższy. Nowe urządzenia nadzorują spaliny (źródło czadu)...
Witajcie znalazłem przyczynę musiałem wyczyścić cały układ, nagrzewnica do połowy była zapchana. Wyjąłem nagrzewnice, wszystkie przewody, chłodnice, termostat, zbiornik, wszystko było załojone masą, przypominającą węgiel wszystko dokładnie wyczyściłem środkiem do czyszczenia felg, nagrzewnice oraz chłodnice octem, wypłukałem dużą ilością wody, poskładałem...
wcześniej nagrzewnica grzała dobrze,więc nie jest zapchana. Powrót od nagrzewnicy gorący.
Zapchana (lub zapowietrzona) nagrzewnica. Klimatyzacja manualna,automatyczna czy brak? Temperaturę trzyma i osiąga prawidłowa?
Dzięki koledzy. Skorzystałem z wszystkich porad, a wyszło że zapchana była nagrzewnica.. Godzina zabawy z kretem i efekt jak ta lala. Ukrop w samochodzie:)
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
wymiana termostatu jest bezcelowa. A nawet może pogorszyć sytuację, gdy kupisz podróbkę termostatu, także starego nie wyrzucaj. Jeszcze może się przydać... Moja nówka działała dwa dni... Sprawdziłeś te węże do nagrzewnicy, czy oba są gorące ? Pracę linki i ruch klapki ciepło/zimno przełączającej zimne powietrze, powodujących że raz powietrze omija...
Linka od regulacji pracuje prawidłowo i zaworek sie zamyka i otwiera, jak zdemontować nagrzewnice z tego Palio, jeżeli chodzi o podłączenie tej nagrzewnicy to nie wiem czy węże są prawidłowo podpięte, samochód już stał w warsztacie ale tego nie potrafili usunąć więc postaram się sam ten problem rozwiązać dlatego przydał by mi się jakiś schemacik z układu...
W preparacie. Osiadł w rurkach nagrzewnicy i zmniejszył przelot. Niestety mało który uszczelniacz do chłodnic nie zatyka nagrzewnicy. Czeka Cię wymiana chłodnicy i płukanie układu chłodzenia, w ostateczności również wymiana nagrzewnicy. W BMW dodatkowo jeszcze mógł zapchać zawór sterowania nagrzewnicy (nie pamiętam czy w E36 był)
Koledzy ćwiczyłem to na kilku firmowych sprinterach CDI "nowa decha". Zapchana i zamulona nagrzewnica daje taki efekt. Należy także sprawdzić "chory zawór" miałem na myśli konstrukcje zamykająca obieg przez nagrzewnice i otwierając za razem obieg płynu z powrotem.Często w pozycji na MAX płyn nie przepływa przez nagrzewnicę całkowicie tylko wraca częściowo...
Oczywiście że zapchałeś sobie nagrzewnice przez własną głupotę. Teraz sciąganie deski wymiana nagrzewnicy i powinno grzać jak nowy z fabryki. PS nigdy nie lej wody , bo przerdzewieje ci wszystko co stalowe w tym pompa wody i uszczelka pod głowicą. A chłodnica i nagrzewnica się zakamienią.
Ostatni raz używałem uszczelniacza przed wymianą chłodnicy i nigdy więcej nie mam zamiaru tego używać jak ciekła chłodnica to wsypałem pół pojemnika uszczelniło nagrzewnica grzała chłodnica chłodziła po pół roku jak zaczynało cieknąć to wsypałem drugie pół znowu zero problemów i tak kilka razy w końcu zdecydowałem się na wymianę chłodnicy. Dopiero w...
Jeżeli na starym zespole wodnym nie było problemu z zimną/ciepłą wodą a dopiero ten problem pojawił się na zamontowanym. nowym zespole to zastanawiam się co źle mogłeś zrobić. Teoretycznie przyczyna jest jedna: zbyt niskie ciśnienie wody w zespole wodnym nie jest w stanie otworzyć zaworu zespołu gazowego co objawia się małą wysokością kity płomieni...
Takie paliwo które zaciera pompę można spróbować spalić w palniku który nie używa pompy. Mam tu na myśli tanie nagrzewnice olejowe działające na zasadzie eżektora napędzanego małą sprężarką powietrza. Taka nagrzewnica spali wszystko, olej, starą benzynę, o ile dysza się nie zapcha. Droższe nagrzewnice maja normalnie pompę oleju opałowego, więc też powstanie...
Sprzwdź na gorącym silniku ,najlepiej 90 stopni czy rurki od nagrzewnicy są gorące, nie ciepłe, muszą być obie takie same, jeśli wejście jest gorące a wyjście nie to jest zapchana, zakamieniona nagrzewnica na 99%, , możesz spuścić płyn, podłączyć pod wejście wąż ogrodowy i płucz, można lekko karcherem. Nie wlewaj żadnej chemii bo nagrzewnica jest aluminiowa...
Witam Jeśli twoja Xanitia ma auto nawiew, to prawdopodobnie padł silniczek który steruje klapką od regulacji ciepłe/zimne powietrze. Druga opcja to coś nie tak z elektroniką sterującą, choć osobiście obstawiam silniczek. Trzeba by dobrać się do nagrzewnicy i zobaczyć czy przy zmiane położenia suwaka od temeratury towarzyszy zmienia się położenie klapki....
Ten typ tak ma że lubi się przycinać, bez problemu można wymienić panel czołowy na inny bo z tego nowego nie zrobisz.W załączniku masz opis jak z czytać błędy klimatronika, potem jeśli jakieś będą wrzuć tutaj i będzie można coś pomóc, możliwe jeszcze jest że zawór pneumatyczny sterujący przepływem cieczy do nagrzewnicy się do końca nie otwiera i stąd...
Musisz mieć mocno zapchaną tą nagrzewnicę. Nie wiem jaką metodą płukałeś że nie przyniosło efektu. Ja kiedyś komuś płukałem to zapodałem wąż na jeden kruciec nagrzewnicy i woda na pełen gwizdek, potem na drugi i powtórka. Kilka razy woda w jedną i w drugą i grzanie było jak to w starym VW - po 10km na mrozie buty parzyły.
Dobrze myślę, że gdyby była to uszczelka to ogrzewanie powinno działać? w płynie brak oleju i na odwrót. Silnik pracuje bardzo ładnie, nie kopci. Brak obiegu więc co? zapchane węże? nagrzewnica? reduktor wpięty jest pod węże od nagrzewnicy.
Witam problem rozwiązany okazało się że zapchała się nagrzewnica, wiec podłączyłem szlałfa pod wylot od nagrzewnicy i pod ciśnieniem przepchało teraz grzeje że aż wysiedziec nie idzie
Coś w tym stylu. Kup najpierw płyn, dolej, napisz ile wejdzie, termostat zostaw na sam koniec > wiesz jak spuścić płyn z układu ? Swój termostat możesz sprawdzić wyjmując go i zagotowując. Pod koniec gotowania, przy ok 85C powinien się otwierać. Wcale nie obstawiałbym termostatu, jeszcze raz, nie zamyka i nie otwiera dostępu cieczy do nagrzewnicy. Nagrzewnica...
Szukaj przyczyny w termostacie i w krązeniu - zapchana, niedrożna nagrzewnica, uszczelka pod głowicą - skoro się silnik przegrzewa, zapowietrzony układ , sama pompa też mogła ulec uszkodzeniu. Pozdrawiam
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale podejrzewam albo cięgło pokrętła ciepłe-zimne przyblokowane lub zerwane albo zapchaną lub zapowietrzoną nagrzewnicę.
raczej będzie zapchany parownik [w nagrzewnicy] to auto nie ma pyłkowego .spróbuj przedmuchać powietrzem
Może właśnie jest zapchany np na nagrzewnicy. Jak to wyczścić a najlepiej jakby ktoś z was podał mi nazwę jakiegoś dobrego środka który by można dodać do płynu żeby to się samo wyczyściło. Termostat jutro zmienię może być że to jego wina,chociaż chłodnica jest gorąca
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
uszczelka kosztuje ok 70 zl sprawdz na allegro jezeli bedziesz jezdzil to zapchasz chlodnice i nagrzewnic i koszt sie zwiekszy
Pierwsze co się zapcha to nagrzewnica, jak cieknie z pompy lub chłodnicy to należy wymienić ww podzespoły. Polecam stosowanie (będę miał więcej klientów)
niestety mechanik ma racje... jest sposób pod warunkiem ze lubisz "dziwne"rozwiazania. kup na stacji proszek do uszczelniania chlodnic i wsyp. powinno to uszczelnic wyciek i napewno bedzie tansze niz demontaz chlodnic. jednak ze taki proszek potrafi tez czasem cos zapchac... mi sie osobiscie zdarzyło ze w mb w201 proszek zapchał przewody nagrzewnicy....
Witam mieliśmy podobny problem z Chevroletem Tacuma układ był kilka razy płukany i nic. Po demontażu okazało się ze bezpośrednią przyczyną była zapchany grzejnik nagrzewnicy. Trudno tu określać pochodzie zanieczyszczeń będących sprawa tego zjawiska. Mogły to być wypłuczki z bloku silnika czy też głowicy, a może zanieczyszczenia z wody kranowej.(choć...
I bylismy blisko okazalo sie ze nie chlodnica tylko nagrzewnbica byla zapchana wymienilem nagrzewnice i wszystko wrocilo do normy.
Zrób zdjęcie paska klinowego, tak jak jest założony - zapewne standardowy babol. Paweł, gdyby chłodnica była zapchana, to nagrzewnica tym bardziej.
Podstawowym problemem który wyklucza wodę jako chłodziwo silnika jest fakt iż powoduje korozje . Jestem mechanikiem i widziałem wiele silników na których ludzie chcieli zaoszczędzić i nie wyszło im to na dobre koszt 5l płynu to zaledwie 20 zł a korozja to kluczowy ale nie jedyny problem powstający z takiej oszczędności .. Dodano po 7 Rdza plus odkładający...
Witam. Odświeżę, gdyż mam podobny problem. Peugeot 307 2.0 hdi 136 km 2004 r. klimatyzacja automatyczna jednostrefowa. Nadmuch jest bardzo słaby, da się wyczuć dopiero powyżej ok. 3/4 prędkości wentylatora. Filtr przeciwpyłkowy nowy. Regulacja obrotów sprawna, ale słychać przez chwilę piszczenie wentylatora przy wyższych ustawieniach. Zmiana kierunków...
Czy powinienem wybrać ten na 87 stopni Jak na nasze klimaty zdecydowanie tak. Ale oprócz termostatu jeśli jest uszkodzony może być zapchana lub zakamieniała nagrzewnica i też będzie zimno w samochodzie.
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
Piecyk wymaga generalnej konserwacji, co głównie oznacza jego radykalne oczyszczenie. Po pierwsze, czyszczenie nagrzewnicy. Oklejone nagarem lamelki źle przekazują ciepło, przez co woda się dobrze nie nagrzewa, poza tym zapchana przestrzeń między tymi lamelkami powoduje brak ciągu, przez co spalanie gazu jest złe (niedobór powietrza). Nagrzewnicę trzeba...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Generalnie wywód na temat oleji niesie ze soba prawde, lecz kolega z zapchanym filtrem oleju silnikowego przesadził dlaczego? Juz tłumaczę: - każdy filtr oleju silnikowego jak w niego spojrzycie posiada sprezynke z dekielkiem na końcu to nic innego jak zawór, który ma za zadanie sie otwoerać i puszczać olej bez filtrowania jeżeli wkłąd fitlracyjny uległ...
Może po prostu do nagrzewnicy dostał się jakiś syf np. liście czy inne pierdoły i teraz nagrzewnica jest zapchana. Ktoś kiedyś pisał na tym forum, że w takich przypadkach pomaga przedmuchanie nagrzewnicy sprężarką.
Wyedytowalem bo juz sobie poradzilem. Radze wszystkim co nie widza dlaczego nieodpala palnik glowny. Na trzpieniu ktory jest w zespole gazowym namalowac kreskę(po wczesniejszym odkreceniu prawej czesci obudowy) nastepnie przykrecic zespol wodny i odkrecic wode i zobaczyc czy sie podnosi. W moim przypadku bylo tak ze jak zespol wodny byl odkrecony membrana...
Temperatura zapewne na wskaźniku będzie bliżej nieskończona, ponieważ jak wszyscy wiedzą tam takich rzeczy nie ma. Zaraz pojawią się treści z słynną UPG czy silniczka krokowego lub co jeszcze ropy w benzynie. Jeżeli do nagrzewnicy dochodzi gorący płyn, to winnymi są albo linka do której przyczepione jest pokrętło(nie do końca otwiera zawór nagrzewnicy)...
Poszukaj przewodów które idą do nagrzewnicy i sprawdź czy są ciepłe. Jeśli ciepły jest tylko jeden to znaczy że płyn nie przechodzi przez nagrzewnice i prawdopodobnie jest zapchana. Na przewodach może być także odpowietrznik. Jeśli znajdziesz odkręć i sprawdź czy nie było powietrza w instalacji. Przy okazji będziesz wiedział czy płyn jest pompowany...
Witam a po czym wnioskujesz że nagrzewnica jest gorąca, ale jeżeli tak jest to jakiś mechanizm nie otwiera klapy żeby ciepłe powietrze leciało dalej. Druga rzecz to taka że tylko przód nagrzewnicy jest gorący, bo nagrzewnica może być zapchana.
Miałem to samo - niestety, pomimo, że czyściłem wszystkie możliwe części dopiero wymiana nagrzewnicy pomogła. A spadek ciśnienia o jakim piszesz na to samo wskazuje. Aby potwierdzić (wykluczyć) tą ewentualność odkręć zasilanie i odejście z nagrzewnicy i sprawdz przelot ( jak dmuchniesz w nią z pewnościa poczujesz czy jest zapchana. Powodzenia.
Po pierwsze zacznij od sprawdzenia powrotu z nagrzewnicy jeżeli ciepły to jest coś nie tak z klapami!!! Czy auto ma klimę i czy jest ona automatyczna to także jest różnica bo wtedy może być padnięty silniczek sterujący klapy. Jeśli powrót zimny to nagrzewnica zapchana. Nie polecam preparatów do udrożniania bo rozszczelniają chłodnicę!!!
Witam, w moim citroenie jest bardzo słabe ogrzewanie... Ręcznie ustawiam klapę nawiewu pod kierownicą na cieple powietrze włączam nawiew i tylko przez kilka sekund poleci cieple a później juz letnie a po chwili zimne... Przewody od nagrzewnicy aż parzą obydwa. Może być nagrzewnica zapchana. A moze zapowietrzona ?? A moze pompa słaba Xm jest z 1993 roku...
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
max. przeplyw wody to 9l/min, woda osiąga wtedy 34 stopnie. Piecyk grzeje jeszcze przy przeplywie 7l/min, ponizej tego gasnie... Nie wiem juz gdzie szukac przyczyny, pozostaje juz chyba tylko problem cisnienia wody zasilającej piecyk. Jeśli woda ciepła osiąga 34 stopnie, to jaka była temperatura wody zimnej (z zimnego kranu), ponieważ do określenia...
Mam problem z ogrzewaniem. Auto grzeje bardzo minimalnie, chociaż na klimatroniku mam ustawione na maxa (HI) Przedmuchiwałem i przepłukiwałem nagrzewnice. Nie widać, żeby była zapchana. Wymieniłem też termostat, nowy płyn chłodzący i nic się nie zmieniło. Klimatyzacja działa super latem, nawiewy są sprawne. Mam takie pytanie: Czy sam wyświetlacz klimatroniku...