Jak naprawić zapchaną nagrzewnice Spuść płyn, odłącz węże i podłącz wąż z wodą wodociągową. Przepłukuj pod ciśnieniem, raz w jedną, raz w drugą i tak kilka razy. Nie zaszkodzi zalać octem, ale trzeba go potem dobrze wypłukać.
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
masz do wymiany nagrzewnice {zapchana
Uszczelniacz to zło. Zaraz będzie zapchana nagrzewnica, chłodnica i czort wie co jeszcze. Zdejmij wąż, dokładnie wszystko oczyść, zakładaj wąż i dobrze dociągnij.
Sprawdź gumowe połączania na termostacie tzn, przed i za nim. Jeśli temp. jest taka sama to oznacza, że termostat jest ciągle otwarty. Co do ogrzewania to może masz zapchaną nagrzewnicę, ale najpierw zdjagnozuj termostat. Wymiana jest prosta
Nie można też wykluczyć zapchanej nagrzewnicy kamieniem. Czy płyn chłodzący był wymieniany regularnie tak jak napisano w książce serwisowej? oraz jakie są jego proporcje-gęsty płyn nie będzie szybko grzał, to sprawdziłem wiele razy.
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
Jeli silniki klap działaja poprawnie to masz zapchaną nagrzewnice.
Pare dni temu był poruszany identyczny problem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Od kiedy tak masz? Przewody wchodzące do nagrzewnicy na grodzi masz gorące? Może inną klapą ruszałeś? https://www.youtube.com/watch?v=gqo6sycG... z komentarzy wiadomo, że była zapchana nagrzewnica... Sprężarka klimatyzacji, widać że pracuje? Ta kontrolka może sygnalizować włączoną klimę, więc i zimne leci. Kontrolka AC gaśnie tylko w monecie wyłączenia...
Jeśli obudowa piecyka (rozumiem, że jest to piecyk łazienkowy) jest bardzo gorąca, a woda jest słabo podgrzana, to prawdopodobnie są kompletnie zapchane lamelki nagrzewnicy (do takiego stopnia, że nie ma ciągu i płomień wychodzi z nagrzewnicy). Może nawet nagrzewnica jest przepalona. W kazdym razie trzeba sprawdzić nagrzewnicę.
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
Tak sorki 1.6 z lewej strony silnika jest termostat i tam z niego do góry wychodzi króciec, on będzie zapchany. Nagrzewnica też. Ostatnio udało mi się wypłukać.
Kolego, zdaje się, że masz problem z nagrzewnicą. Sprawdź przepływ płynu. Pewno jest zapchana nagrzewnica. Pompka tylko wspomaga przepływ płynu, gdy auto jest jeszcze zimne i działa przeważnie, jak ustawisz nawiew na szybę.
A nagrzewnica nie zapchana ? nie ma obiegu i wytwarza za duże ciśnienie
Tam jest układ wysokotemperaturowy . Termostat powinien być z grzałką i widzę że pierwszy lepszy ma temp otwarcia 103 stopnie. NIe wiem jak ściskasz te węże ale jak sam napisałeś że grzeje A więc sam widzisz że nie może to być zapchana nagrzewnica albo cięgno ciepłe zimne.
Jak dasz większy nadmuch ,to przy zmianie temp ze skrajnego do max ,słychać jak zmienia się szum powietrza. Nie trzeba tam grzebać bez potrzeby. A do tego pewnie jest w live data położenie.Ja nie widzę tam cudów ,albo zapchana nagrzewnica albo sterowanie klap zimne ciepłe.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale podejrzewam albo cięgło pokrętła ciepłe-zimne przyblokowane lub zerwane albo zapchaną lub zapowietrzoną nagrzewnicę.
Chciałem odświeżyć temat. Mam zapchaną nagrzewnicę (T4 1994). Chciałbym ją wymienić. Czy konieczny jest demontaż deski rozdzielczej? Czy jest metoda na wyjęcie wymiennika z nagrzewnicy od spodu deski rozdzielczej?
Raczej winna będzie zapchana nagrzewnica. Warto przepłukać układ chłodzenia przed wymianą.
W temacie Peugeot -Słabe ogrzewanie. Chyba rozwiązałem zagadkę-przy Was,ej Pomocy). Małą kamerką inspekcyjna sprawdziłem dzialanie klapy sterowania powietrze zimne/ciepłe. Klapa działa w pełnym zakresie ,brak uszkodzeń, zerwanych bądź uszkodzonych uszczelek. Poszedłem tropem jednego użytkownika o zapchanej nagrzewnicy. (Nagrzewnice już miałem wymieniona...
Niestety zapchana nagrzewnica,mimo że rurki gorące nie będzie grzało.
Witam. Masz najwidoczniej zapchaną nagrzewnicę i kocioł się przegrzewa.
Zapchana nagrzewnica, wymiana pomogła, choc tanio nie bylo...
A koszt jaki nie lepiej nowy silnik bo mechanik mówił że to niby nagrzewnica tym bardziej że jak włączyłem to kawałki czegoś wylatywalo Dodano po 4 A przewody nie puchna dlatego że jest zapchana nagrzewnica może też być od tego
Rezystor dmuchawy, jeżeli czuć, że coś się spaliło, prawdopodobnie silnik, wentylator nawiewu stawia opór i spaliło się. Słabe grzanie może być spowodowane zapchaną nagrzewnicą, ale problemem jest spalona instalacja.
Może być zapchana nagrzewnica jeżeli poprzeni właściciel albo ty lałeś wode zamiast płynu to masz zapchaną kamieniem nagrzewnice. Jest dwa sposoby wymiana - generalnie tragedia to wymienić poł tapicery do rozebrania. Lub wlać goracy ocet do nagrzewnicy w roztworze 1/1 z wodą.
Może być zapchana nagrzewnica,trzeba by było ja sprubowac wyplukac.
Problem rozwiązany, nagrzewnica była cała zapchana, wymiana rozwiązała problem. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Czy to może mieć połączenie z zapchana nagrzewnica?
Identyczny przypadek miałem z zapchaną nagrzewnicą, zwiększone obroty wymuszał obieg i grzała. Ale wystarczyło się tylko zatrzymać i już nie bangla..
Sprawdź ręką temperaturę płynu na rurkach na wejściu i na wyjściu z nagrzewnicy. Po tym będzie można wywnioskować czy nagrzewnica jest zapchana czy nie. Poza tym ważne jest jak i kiedy powstała ta usterka? Stało się to nagle czy coraz słabiej grzał?
Jeżeli przewody od nagrzewnicy są gorące to masz zapchaną nagrzewnicę . Taa i zapchana nagrzewnica wychładza silnik. Wygląda na otwarty termostat.
Jeżeli jeden waż od nagrzewnicy ciepły (zasilanie ) a powrót zimny zapchana nagrzewnica lub powietrze w układzie.
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
Taki objaw daje zapchana nagrzewnica lub pierwsze objawy pękniętej głowicy czy padniętej uszczelki pod głowicą (zapowietrza się nagrzewnica).
pewnie zapchana nagrzewnica. w tym modelu nie ma odcinania dopływu w nagrzewnicy, płyn stale płynie ;)
Zapchana nagrzewnica?
Sprawdź błędy w klimatroniku może to jednak któraś klapa się przycięła ?? Jeżeli nie ma błędów w kanale 00 to z dużym prawdopodobieństwem zapchana nagrzewnica. Czy problem pojawił się ngle czy powstawał stopniowo ??
A pewien jesteś,że jest zapchana nagrzewnica a nie np.zapowietrzony układ?
chyba zapchana nagrzewnica albo zawur na niej sie nie otwiera
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
A to inna sprawa. Trzeba było odrazu pisać, że termostat wymieniony. To teraz musisz sprawdzić czy sterowanie nagrzewnicy jest prawidłowe, jeśli tak, to zostaje zapchana nagrzewnica. A na poprzednim silniku miałeś ogrzewanie?
Ja stawiam na: 01271 Motor klapy regulatora temperatury – V68, lub zapchana nagrzewnica ale w 3 letnim aucie mało prawdopodobne. Jednak na początek proponuje wyeliminować wyświetlany błąd.
Tak czytam i wszystko się kręci wokół usuwania skutków a nie przyczyny. Skoro problemem zaistniałej sytuacji jest wysoka temperatura głowicy, to może warto się zastanowić dlaczego tak jest. W moim przypadku zaczęło się od nieszczelnego termostatu. Pęknięcie na zgrzewie. Wymiana, problem powrócił zimą. Brak ogrzewania, zapchana nagrzewnica. Czyszczenie...
Skoro płyn się nagrzewa a nie wieje ciepłym to albo zapchana nagrzewnica, albo klapa się nie przestawia, albo zapowietrzony układ, albo ale to auto chyba nie posiada zaworu na nagrzewnicę. Co do gotowania płynu to też zostaje zapowietrzony układ.
Może być w połowie zapchana nagrzewnica, kurz, liście na jej żeberkach też. Wymiana pomagała w przypadku aut z centralną klapą zimne/ciepłe, także bez dwustrefowej obudowy grzejnika.
Ściągnij podszybie i tam wszystko wyczyść. Znając życie odpływ wody jest zapchany i delikatnie sączy się na nagrzewnice.
Kręci się w dobrą stronę i zasysa powietrze testem papierosowym Dodano po 21 A może zapchana nagrzewnica i parownik i nie ma przelotu ?
zapchana nagrzewnica, do czyszczenia. pozdr adam
kolego "jacentym10" rurka z olejem ma być kilka mm nad tależykiem, i nie można wyłączać rozgrzanej nagrzewnicy bo zapcha się wylot rurki!!! chyba masz taką samą nagrzewnice jak ja :D
Masz zapchaną nagrzewnicę, bo syf poszedł z uszczelki.
Czegoś innego, słaby obieg, mało płynu, pompa wody albo po prostu zapchana nagrzewnica.
Typowy objaw zapchanej nagrzewnicy. Puść jednym końcem gorącą wodę i sprawdź czy wszystkie rurki (kolanka) z drugiej strony są gorące.
Mam piec 2F gazowy Junkersa z otwarta komorą -wiek 12lat w jaki sposób mogę zdiagnozować, że nagrzewnica jest zapchana ? Ewentualnie czy przydałoby się jej czyszczenie.
Albo zapowietrzona instalacja,albo zapchana nagrzewnica,albo uszczelka pod głowicą.
Zapchana nagrzewnica, sterowanie klapką lub zaworem ciepło/zimno nie działa. Najbardziej typowe powody zimna w samochodzie.
Zależy od stopnia zapchania nagrzewnicy. Temat wielokrotnie przerabiany.
koledzy, Golf 2 nie ma zaworu na nagrzewnicy, tam jest kalpa regulujaca przepływ powietrza, ja stawiam na zapchaną nagrzewnice, koszt naprawy mały ale troche roboty cie czeka
Masz zapchaną nagrzewnicę albo sterowanie ciepło-zimno uszkodzone.
Ja też tą nagrzewnicę wyjąłem kosztem delikatnego pogięcia rurek od strony silnika, potem należy dokładnie wypłukać układ zanim się podłączy nową bo się szybko zapcha.
Witam Możesz mieć zapchaną nagrzewnice lub filtr kabinowy. Pozdrawiam.
Samochod ma juz kilka lat i moze byc zapchana nagrzewnica, to sie zdarza czasami.
Może być zamulona nagrzewnica, może też być niedomknięta klapa zimnego powietrza. Obstawiam że nie domyka regulacja temp. nawiewu i cały czas powietrze idzie obok nagrzewnicy. Może też być (liście i inne śmieci) zapchana nagrzewnica z zewnątrz.
Tak dmuchawa działa te przewody obydwa sa ciepłe a te od chłodnicy zimne. jak jest zapchana nagrzewnica to jak się do niej dostać i jak ją naprawić?
Taki objaw daje zapchana nagrzewnica. Ktoś w przeszłości mógł stosować jakies "uszczelniacze" Lub nie jest odpowietrzona.
Ja obstawiałbym na zapchaną nagrzewnicę. Zauważ, że przy wyższych obrotach grzeje...
Skoro przewód idący do nagrzewnicy jest gorący a powietrze leci letnie to nic innego jak zapchana nagrzewnica. Zaworu nie ma więc czas na rozbieranie deski i wymianę nagrzewnicy. Możę wystarczy ją przepłukać ale jak już tyle rozbierać to ja bym wymienił.
Witam. Przyczyną usterki była zapchana nagrzewnica. Pomogło przepłukanie nagrzewnicy wodą i DOMESTOSEM od kilku tygodni mam ciepło w aucie:). Pozdrawiam i zamykam dyskusje.
W razie braku pozytywnego rozwiązania sprawy. Jesli nie grzeje to przyczyną może być też. 1. Zapchana nagrzewnica 2. Blaszki które zmieniaja powietrze zimne na ciepłe sie zagieły 3. Pompa wody siadła
Możliwe przyczyny: -termostat -zapowietrzony uklad -zapchana nagrzewnica -uszkodzona nagrzewnica (przecieki) -pompa wodna -przy niskich temperaturach zaslonic chlodnice
Chyba sporo audików ma takie problemy. U mnie stanęło na tym że to albo zapchana nagrzewnica, albo gdzieś łapie "lewe" powietrze i dmucha zimnym. Może być jeszcze tak, że jeżeli jest przerobiony na gaz to parownik chłodzi ciecz chłodzącą za bardzo... U mnie w końcu nie wiadomo i tak o co tam chodzi i ogrzewanie w dalszym ciągu prawie nie działa (zdecydowanie...
zobacz termostat i na 99% masz zapchana nagrzewnice wez przedmuchaj ja sprezarka i powino byc dobrze roboty malo aby checi byly :0
oj tam elektrit czepiasz się ;) może kolega ma zapchaną nagrzewnice i potrzebuje "trochę" dodatkowego ciepełka (ładne mi trochę...) tak więc jeśli tranzystor to tylko sterowanie pwm inaczej to bez sensu
Dzięki koledzy. Skorzystałem z wszystkich porad, a wyszło że zapchana była nagrzewnica.. Godzina zabawy z kretem i efekt jak ta lala. Ukrop w samochodzie:)
Przyczyn zimnego powietrza morze być wiele morze być jak kolega powyżej napisał spadniecie cięgła następna przyczyna morze być popsuty termostat a jeszcze ina zapchana nagrzewnica.
Masz uszkodzony opornik wentylatora. jest obok wentylatora pod schowkiem. Co do niegrzania są 2 opcje zapchana nagrzewnica i nieszczelna konsola nagrzewnicy klapek, przez co powietrze nie leci przez nagrzewnce.
Drogie grono, problem z tym ogrzewaniem zdaje się być bardziej złożony. Po wielu próbach odpowietrzania układu nie ma rezultatów. To znaczy, jak jade autem to jeszcze w miare dmucha ciepłym ale tylko stane np. Na światłach i już zimne leci. Zdiołem więc przewody z nagrzewnicy, najpierw powrotny i wniosek, z nagrzewnicy ledwo co leci woda. Jak dam troche...
to może być przyczyna zakamieniona zapchana nagrzewnica w wyniku czego woda bedzie miała duzy opór i bedzie sie mieszała w chłodnicy?
Zauważyłem nie dawno że jak potrzymam silnik na obrotach koło 2,5tyś i wiecej to ogrzewanie jest. Czyli jest obieg ale mam zapchaną nagrzewnice najprawdopodobniej. Możecie polecić jakiś dobry środek do płukania układów chłodzenia ?
Filtr kabinowy czysty? Dolot do nagrzewnicy niczym nie zapchany? Nagrzewnica nie jest niczym zabita? VW nie stosował zaworów na wężach, lecz klapę która zamykała dopływ powietrza do nagrzewnicy. Założyłeś wszystkie linki dobrze?
Siema. Podpowiedzcie, bo mi się pomysły kończą. Po stronie kierowcy leci ciepłe powietrze, po stronie pasażera wyraźnie zimniejsze. Ustawienie na HI niczego nie zmienia. Także siła nadmuchu jest mniejsza po stronie pasażera przy ustawieniu na Hi. Nastawniki klap sprawne, nawet zamieniałem miejscami, bez zmian. Przy zmienie temperatury chodzą w pełnym...
jak węże do nagrzewnicy,gorące?jak tak to zapchana nagrzewnica lub coś z klapami zimne ciepłe ,jak zimne to pewnie zle podpięte weże nawet nie piszesz czy manual czy climatronic przy zaciętym termostacie i tak powinno grzać ,przy otwartym łapie powoli temp.ale jak jest 90stopni to powinno grzać
-nagrzewnica nie jest zapchana (wiem bo cały poranek wyciągałem ją i sprawdzałem jej stan ) A jak to sprawdziłeś??? Według mnie są dwie możliwości. 1. Zapchana nagrzewnica. 2. Zapowietrzony układ. Dopiero a podwyższonych obrotach silnika gdy pompa wody ma większe obroty zaczyna krążyć płyn przez nagrzewnicę.
Zawsze jak otworzy się termostat(chłodnica robi się ciepła) to temperatura pójdzie w dół o te kilka stopni. Masz problem z nagrzewnicą, nie grzeje całą powierzchnią, druga opcja to nie domyka się klapa mieszalnika i powietrze ciepłe miesza się z zimnym, zacznij od przepłukania grzejnika Czyli to ze jest 90 st i zimny gorny waz jest ok?potem sie otwiera...
Poszukaj przewodów które idą do nagrzewnicy i sprawdź czy są ciepłe. Jeśli ciepły jest tylko jeden to znaczy że płyn nie przechodzi przez nagrzewnice i prawdopodobnie jest zapchana. Na przewodach może być także odpowietrznik. Jeśli znajdziesz odkręć i sprawdź czy nie było powietrza w instalacji. Przy okazji będziesz wiedział czy płyn jest pompowany...
stawiam na uszkodzoną chłodnicę lub bardzo zapchaną nagrzewnicę a co do termostatu to proszę łopatologiczną instrukcję http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic....
Mam LPG - problem jest hmm sam nie wiem - wymieniałem cały układ bo była zapchana nagrzewnica , grzanie działa OK ale w korku się przegrzewał ( przy normalnej jeździe nie więc wszystko wskazywało na termostat - wymieniłem wszystko było ok przez tydzień ( ok 1000 km ) i nagle wogóle nie da się jechać Innymi słowy jak wykluczyć termostat ( bez demontowania...
Panowie czy macie jakieś rozwiązanie problemu? U mnie jest to samo. Początkowo zaobserwowałem słabsze nagrzewanie prawej strony, bywało, że z niewiadomych przyczyn ilość dostarczanego ciepła zwiększała się, jednak nie było to ciepło wystarczające. Mechanik stwierdził zapchana nagrzewnica, przed wymianą nagrzewnicy układ wypłukany a nagrzewnica wymieniona...
Poszedłem drogą komina bo z zachowania piecyka wydawało mi się najbardziej prawdopodobne a i tak miałem prosić kominiarza o inne rzeczy :) Okazało się że z kominem wszystko ok ale podczas sprawdzania płomień wychodził poza piecyk czyli nie było ciągu ale problemem była zapchana nagrzewnica. Po wyczyszczeniu wszystko działa poprawnie czyli wszystkie...
Do tego nr. 3 była kiedyś dźwignia ale nie wiem w jakim położeniu to było i zostało zdemontowane lub urwane kilkadziesiąt lat temu. Ostatnio coś słabiej grzeje wodę ale przeglądając pańskie posty sprzed kilku lat dowiedziałem się że to może być zapchana nagrzewnica i słaby cug. Słabiej też się zapala ale to może przez ciśnienie wody. Niebawem to sprawdzę.
Może nagrzewnica zapchana albo wąż do nagrzewnicy dziurawy lekko ubywa płyn w chłodnicy
Zapchana dodatkowa nagrzewnica, karcher, płyn do naczyń i dimer. Albo puści syf którym jest zatkana albo sama nagrzewnica ulegnie zniszczeniu.
Bez znaczenia czy je ktoś zamienił , gdyż są one takie same . Jeśli silniczki pracują w swoim zakresie to sprawdź czy do nagrzewnicy przewody są oba ciepłe po rozgrzaniu . Jeśli tylko zasilanie to nagrzewnica zapchana , stąd po przełączeniu na ciepłe nic się nie zmienia
Pierwsze co się zapcha to nagrzewnica, jak cieknie z pompy lub chłodnicy to należy wymienić ww podzespoły. Polecam stosowanie (będę miał więcej klientów)
Witam - przypuszczenia są słuszne do sprawdzenia - brak termostatu - zablokowany w pozycji otwartej - zużyty za szybko się otwiera - (jeżeli okazało by się że termostat jest sprawny i otwiera się w przedziale 88/95 stopni to z opisu stawiał bym na zapchaną nagrzewnicę nawiewu)
Znalazłem info w sieci, może pomoże na takie przypadki: VAG Serwis: https://www.facebook.com/VAGserwis/posts... W ciągu ostatnich kliku tygodni mieliśmy kilkanaście przypadków problemów z ogrzewaniem w takich autach jak...
zapchana zmywarka zapchana kanalizacji chłodnica zapchana
zasilać grzałka bojler nagrzewnica scenic uruchomić kompresor lodówka
Brak reakcji radia po włączeniu - diagnostyka i naprawa Opis bezpieczników w DAF XF 105: lokalizacja, typy, diagnostyka