W opisie tego błędu, jako jedna z możliwych przyczyn, opisane jest złe (ochrzczone) paliwo. Jeśli masz możliwość, to odpal go z "butelki" ze sprawdzonym i pewnym dieslem.
Albo zapchany DPF albo czujnik ciśnienia do wymiany.
Jak jesteś zainteresowany czyszczeniem dpf daj znać ,zrobię i dam 100 tyś gwarancji bez jakiś tam że wtryski ,że turbo itp...jest powodem ponownego zapchania Jesli cisnienie różnicowe przekroczy 8 mbar w czasie gwarancji (100 000 km) to zwracamy kasę za czyszczenie po okazaniu raportu ,czy opinii autoryzowanego warsztatu.
180 hPa. Jak już wyżej pisałem masz zapchany dpf.
Coding-II - 10016 - włącza regenerację awaryjną grupy 100,101,102
Witam Na pewno jakby Koleżanka uzupełniła w profilu informację o miejscu zamieszkania łatwiej pomóc, ponieważ ktoś z nas mógłby mieć warsztat w okolicy. A wracając do tematu: -filtr cząstek stałych często jest problemem (szczególnie podczas jazdy po mieście, ponieważ nie ma jak przeprowadzić pełnej procedury regeneracji, krótko mówiąc - dłuższa jazda...
Nie będą zamiennie. Nawet jeśli odpali będzie problem z dawką paliwa a to już prosta droga do zapchania DPF lub dziury w tłoku.
gutmann 66, ale na carmanscann pokazywał te same błędy i parametry
Masz zapchany DPF, musisz wypalić.
Błąd wskazuje na zapchanie dpf a podnoszenie poziomu oleju jest spowodowane dodatkową dawką paliwa do wypalenia dpfa. Przeprowadz czyszczenie filtra.
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Czy doszedłeś, co było przyczyną częstego wypalania DPF ?
Jak by to były wtryski to i na ciepłym by dymił a otwarty egr nie wyjdzie ci na kompie dopuki nie zapcha dpf-a,a to już większa robota znam to z autopsji.Jaki masz przebieg.
Jeśli miga DPF i pali się check to raczej nie olej :( Stawiałbym na zapchany DPF. Jeśliby tylko migał DPF, a check się nie świecił to jak najbardziej inspekcja olejowa. Samodzielne kasowanie inspekcji olejowej jest bardzo proste :) Zaczyna się tak: Weź IDS'a, podłącz ....... :)
Widzę na aukcjach są po 950 zł zamienniki co one warte? KATALIZATOR FILTR FAP DPF AUDI A4 B7 1.9 Ponoć jak wypruje się środek to dźwięk się zmienia na gorszy? bo w tej jednej puszcze jest dpf oraz katalizator? myślałem że tylko dpf. Turbina wchodzi na większe obroty co za tym idzie szybko się wykańcza Czy to pic na wode bo są jeszcze 2 końcowe tłumiki?
00987 - wskazuje na swiatla hamowania
Jest zapchany. Sam nic z tym nie zrobisz. Jest za późno. Szukaj mechanika w okolicy który się tym zajmuje.
Zapchany DPF
Dzień dobry kierowca zgłosił problem jechał i nagle zaczął słabnąć wywaliło usterkę silnika przegrzanie silnika i zapchany DPF auto zaczęło kopcić i ogień z wydechu co kierowca sprawdził to że w turbo od strony gorącej pojawił się płyn chłodniczy I czego oczekujesz? Że ktoś zdalnie przez internet wymieni Ci turbo? Niestety tak czy inaczej musisz zacząć...
Dpf do wymiany. Czujnik mierzy ciśnienie przed dpf i i za. Skoro nie ma różnicy masz zapchany dpf.
Wtryski to raczej nic nie mają do zapchanego DPF, pewnie zbieg okoliczności i jak mechanik zobaczył podwójny stan oleju to stwierdził, że wtryski i poszły do weryfikacji. Wężyk pewnie od czujnika ciśnienia bo gdzieś musiały te spaliny się wydostawać :) - być może uszkodziło ten czujnik i teraz tak to się zachowuje, ale bez sprawdzenia parametrów pod...
problem rozwiazany zapchany dpf
Pali się kontrolka kulki i strzałka (zapchany dpf). Czy możliwe, że auto przez to podnosi temperaturę płynu chłodzącego? Auto to Iveco Eurocargo 6 cylindrowy motor z 2013 roku. https://obrazki.elektroda.pl/8530836800_...
Cześć, u mnie to był zapchany DPF.
Mam pytanie do osób które posługują się tym programem .Co oznacza zakreślona na czerwono pozycja. Ile zostało procent czystego filtra,czy ile został zapchany procentowo filtr...? https://obrazki.elektroda.pl/6698863700_...
Otwarcie korka paliwa ,wyzwala sygnał dolania dodatku,a czujnik poziomu określa jego ilość proporcjonalnie do dolanego paliwa.Dlatego w instrukcjach piszą ,że zalecane jest tankowanie przy rezerwie do pełna.Podyktowane jest to podobno tym,że przy większych ilościach paliwa dodatek jest dolewany zwiększą precyzją .
Sprawdź piąty wtryskiwacz czy jest drożny i czy świeca żarowa działa
Masz załączony tryb awaryjny. Przyczyn może być wiele. Zapchany DPF, zbyt wiele nieudanych prób przepalenia DPF, brudny EGR, niedziałające świece żarowe, źle działająca klapa gasząca.... Można wymieniać bez końca. Żółta kontrolka silnika się świeci? Podepnij auto pod komputer, sprawdź błędy i wklej je tutaj, to będziemy wiedzieli coś więcej.
P1958 Czujnik 2 temperatury spalin (G448); zespół 1 , również to może być zapchany DPF.
Błąd z zapchanego DPF to nie koniecznie zapchany DPF.. Może gdzie indziej jest problem i dlatego nie przechodzi, może jakiś czujnik uszkodzony. No to dopisałem jeszcze dwa słowa do lugi666
A może zupełnie odwrotnie? W sensie uszkodzony wtrysk zapchał DPF. Nie wydaje ci się to bardziej prawdopodobne?
Widać jest dpf zapchany . Rozwiązanie to ; wypalenie , usunięcie , nowy filtr
Takie duże zużycie momentalnie zapcha ci filtr dpf ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Zapchany dpf musisz go wypalić
Zapchany dpf.
Dlaczego nie sprawdzisz wtrysków?
witam mam problem z turbiną w citrenie c5 z wygladu jak ja to widze to tak jak by sie rozszczelniła ale nie olejowo tylko że tak powiem spalinowo z tego co wstępnie mechanik powiedział to może byc powodem tego gdyż zapchany jest dpf albo katalizator troszke dziwna djagnoza bo jeśli chodzi o ten dpf to raczej by było brak mocy proszę podsuńcie mi jakies...
Moi Drodzy, mam problem z DPF w Fordzie Tourneo Courier – 2019, diesel, 1.5 TDCI Duratorq – zapycha się systematycznie i do czasu rozstrzygnięcia problemu warto monitorować ten DPF. Kupiłem w tym celu wtyk ELM 327 Bluetooth i wykupiłem Torque. Wykupiłem też Forscan – ale nie działał bo wykrył, że ten ELM 327 to jakiś klon a nie oryginał....
Wygląda na to że masz zapchanego DPF-a, jeżeli jeździsz mało w trasie najlepszym rozwiązanie będzie wycięcie DPF-a
Nie każde auto pokaże Ci procentowe czy gramowe zapchanie DPF . Czasami możesz się sugerować tylko i wyłącznie odczytem z czujnika różnicy ciśnień .
Problem rozwiązany zapchany dpf. Pali się błąd FCIOM CI04411 od czego to może byc
Czy ktorykolwiek z kolegów poradził sobie z problemem, mam identyczne objawy, po ok 40km wywala zapchanie dpf, Egr wymyty, turbo po regeneracji, dpf po myciu i jw.
Poprzednia generacja Atego ( z indeksem WDB 970) nie ma filtra DPF. Jest tylko AdBlue oraz katalizator. Filtr DPF pojawił się dopiero w obecnie produkowanej wersji z indeksem WDB 967
Zapchany dpf
Brawo! Uszkodziłeś sobie sprawną różnicówkę. Lejące wtryski jak najbardziej mogą zapchać DPF. Przy takich ciśnieniach to nawet się nie czaruj że uda się DPF wypalić regeneracją wymuszoną komputerem... Na parametry w gramach, procentach itp to nawet nie patrz. One nie są parametrami mierzalnymi realnie. Są wyliczane przez komputer, który wyliczając wartości...
Co to jest za błąd edc 4025 bo nie mogę skojarzyć. Jeśli byłby od pozycji przepustnicy EGR to jest jej wina i dużym zużyciu adblue i zapchanym DPF.
Zapchany DPF do czyszczenia
O tym wydechu to i ja myślałem ,zapchany dpf,fap.
zapchany DPF. w moim przy wypalaniu i zapchanym filtrze przybywało oleju około litr na 1000 km.
Temat do zamknięcia, przyczyna zapchany dpf.
DPF tak zapchany że gaśnie. Rozkręć wydech i sprawdź.
Co ma brak mocy do sprzęgła. Takich mechaników omijać z daleka. Gdyby sprzęgło to silnik wkręcał by się na obroty ale auto by nie jechało. Turbina jak najbardziej, zapchany dpf, i jeszcze kilka innych rzeczy.
Witam, po ostatnich awariach i potężnych kosztach spowodowanych zapchaniem dpf-a przyszło mi na myśl dołożenie kontrolki / diody sygnalizującej, że jest aktywne wypalanie DPF-a czy w Peugeot Boxer 2.2 2013 Euro 5 jest to w ogóle możliwe ? Może ktoś montował coś takiego i mógłby się podzielić w co się wpiąć. Z góry dziękuję za pomoc.
Pewnie masz zapchany DPF. Mój dożył do 260 tkm i często się już wypalał. Podnosił obroty na 1000 praktycznie co chwilę. Stojąc na światłach, np. nie dymił, ale po ruszeniu ze świateł podczas przyspieszania puszczał ładną niebieską chmurę. Tak dwa, trzy razy. Oczywiście DPF-a wyprułem, EGR zaślepiony. Chip zrobiony. Teraz mam ponad 280 tkm i turbo jeszcze...
Jeśli jeździ to pojeździć nim aż wywoła prawdziwy powód braku mocy - ciśnienie doładowania lub paliwa, czasem jeśli jest zapchany DPF.
Samochód zapalił. Był zapchany DPF i uszkodzone turbo. Wymieniłem na nowe plus nowe wtryski, sprawdzony EGR. Auto po odpaleniu chodziło normalnie na małych obrotach, a po wbiciu biegu i dodaniu gazu wchodzi w tryb awaryjny i gaśnie. Komputer pokazał przepływomierz powietrza. Po wymianie na nowy nic się nie zmieniło — gaśnie. Sprawdziłem już chyba wszystko...
Ja miałem taki przypadek z tym świecącym edc co się okazało zapchany DPF bo czujnik był uszkodzony od dpf i nie wypalał spalin
Dziura w dolocie, nieszczelny egr, zapchany dpf. Szukaj Panie
usterka mechaniczna ,zapchany dpf,otwarty egr ,zamknięta klapa powietrza...
Witam auto citroen C4 2011r 1.6ehdi przy przyspieszaniu łapie błąd abs c1391 brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika silnik p0100 pomiar wydatku powietrza p1490 filtr cząstek stałych zapala się trakcja i filtr dpf oraz komunikat o możliwości zapchania dpf. Przepławka wymieniona , różnica ciśnienia na jałowym 025 mbar.
Nom tak. Bardzo się boje że może być za trochę dziura w tłoku albo zapchany dpf przez korekcje wtryskiwaczy.
Dwa razy cegły nie wypalisz! Myślę, że jednak będzie konieczna wymiana (stopiony w środku), tym bardziej, że: Jedna z procedur zaczęła się i nie wyłączała przez 100km.
Usterka naprawiona przewód gumowy do EGR pęknięty, uszkodzone złącze elastyczne wydechu, co doprowadziło do zapchania dpf. Dwa elementy wymienione + czyszczenie DPF-a, błedy znikły a wraz nimi problemy.
Witam Auto zostało zrobione przyczyną takiego spalania był zapchany DPF po jego wyeliminowaniu spalanie jest takie jak na kompie i oczywiście paliwo nie dostaje się do oleju. z góry dzięki za pomoc.
Uszkodzone wtryskiwacze lub przepływomierz lub zapchany EGR i DPF.
Ale czego kpa? Przecież to 200 mbar. Jak nie przekracza 30 mbar na przy 3000rpm no to wtedy nie był by zapchany.
Witam, Wszystkiemu winny byl zapchany dpf i czujnik dpf'u
Witam. Mam problem z Vito w639 2.2 111 2007r Auto podczas jazdy się rozbiegało, przyczyną był zapchany DPF i wysoki stan oleju. Na szczęście udało się go szybko zadusić. Vito wróciło na lawecie, zmieniłem olej wyczyściłem cały dolot jak również intercooler z oleju... Teraz nie chce odpalić, błędów brak, jeżeli odpalę go na plaka silnik od razu wkręca...
Zapchany dpf popiołem ,złom.Czarodzieje płukaja karcherem i płynem do kominków.Ale lepiej go wywalic i wyprogramować ,lepiej dla silnika i kieszeni.
Między turbo a dpf ? Podejrzenie macie na zapchany DPF ?
Może ktoś pomóc przeanalizować parametry silnika, Avensis D-CAT 2.2 177KM, często włącza wypalanie DPF, kopci na biało, czuć słodki zapach spalonego oleju. Nie bierze płynu ani oleju. Czy to problem z wtryskami, zapchanym filtrem DPF czy jeszcze coś innego? Przebieg 200 tyś km.
Kontrolka EDC związana jest z emisją. Ograniczenie mocy związane jest z usterką która może uszkodzić elementy silnika. Bez podłączenia interfejsu diagnostycznego się nie obejdzie, Póki co można powiedzieć zapchany DPF.
Witam, mam pewien problem. Peugeot Boxer 2.2 HDI 2021 zapalał się w czasie jazdy check engine, nie wpływało to na jazdę. Komputer pokazywał P00BC i P02ED. Mechanik stwierdził, że może być zapchany DPF, czyli wywalił DPF, EGR, AdBlue, przerobił mapę. Po wszystkim odpalił silnik i zaczął się problem tego typu, że samochód zaczął strasznie kopcić, brak...
Witam, pacjent DS5 2.0 BlueHDI. Dwa miesiące temu wyprałem DPF-a, bo wyskakiwały błędy ryzyko zapchania DPF. Dzisiaj w czasie trasy (200 km) wyskoczył 3 razy check engine z błędem P246C, auto straciło moc, ale kręciło obroty normalnie (nie jak to w trybie awaryjnym do 2 tys. obr.). Po usunięciu błędu wszystko wracało do normy. Moje pytanie, co może...
Zapchany dpf, w skutek nie spełnienia warunków do samoczynnej regeneracji przez sterownik silnika. Stąd też wysoki poziom oleju. Dpf wypalić, olej wymienić i będzie żył.
Mnie to wygląda na dość mocno zapchany DPF. Ta mniejsza wartość(0,53V) to sygnał z czujnika; a 4,8 to napięcie ze sterownika; Wygląda normalnie. Sprawdź jeszcze jak wygląda różnica ciśnień na wyłączonym silniku, powinno stać 0kPa i przy 2500-3000 obr/min, jak czujnik sprawny to pewnie pokaże 100-150kPa. Ewentualnie można wypiąć wężyk z czujnika ten...
Ja bym sprawdził kompresje , egr , wydech zapchany dpf , oraz parametry rzeczywiste , na jaki kolor dymi ?
rezystancja przepływomierz też ok. Okurcze, przepływomierz w seicento! W takim razie stawiam na zapchany DPF
Panowie znalazłem tłumaczenie kodów błędów ale niestety po niemiecku P025113 Das Bauteil Mengenregelventil hat einen elektrischen Fehler. Es liegt eine Unterbrechung vor. Nie bardzo wiem o który zawór chodzi . P246309 Der Rußgehalt des Dieselpartikelfilters ist zu hoch. Es liegt ein Bauteilfehler vor. Ten błąd mówi chyba o zapchanym DPF , błąd ten jest...
Auto bylo podłączone pod komputer i wywalalo tylko jakiś błąd, po przeprowadzeniu testu wszystko bylo dobrze. Zasugerowano mi ze to moze byc potencjometr lub zapchany DPF. Jest to możliwe?
DPF do wyprania popiół po każdej regeneracji zostaje jak jest go dużo to i tak jest zapchany dpf . Wyjąc wymyć na maszynie założyć i będzie jak nowy . Na końcu wymiana dpf testerem i będzie śmigać .
Witam, mam pytanie. Samochód Opel Vectra C 1,9 CDTi o mocy 150 KM nie odpalał, ponieważ był zapchany DPF (filtr cząstek stałych). Filtr został zdemontowany i oddany do czyszczenia. Po czyszczeniu został zamontowany i samochód odpala. Moje pytanie brzmi: czy po czyszczeniu trzeba wykonać procedurę regeneracji? Jeżeli tak, to czy program OP-COM w wersji...
Co do wspomagania to już nie wypowiadam się.[moje sugestie opisałem] Posłuchaj mojej rady: Serwisy proponują zawsze wymianę na nowe. [W Twoim wypadku DPF- jest barrrdzo drogi o czym już wiesz. Skoro komp. serwisowy wykazał zapchany filtr, powiedzmy ok.80% zaproponuj im wypalenie komputerem. Podłączą CI laptopa, z programem, uruchomią silnik i zaczyna...
Naprawiłem auto. Przyczyną serii nieszczęść był zapchany DPF( nie wiem tylko dlaczego nie zapaliła się kontrolka). Dałem DPF do regeneracji( koszt 380zł ,gwarancja na rok). Nowy kosztuje 1500zł.( Zamiennik). DPF był tak zawalony , że pękł wężyk łączący wydech przed DPF z czujnikiem. Przez to właśnie samochód nie miał mocy.
Z tego co czytam to kazałeś robić wtryskiwacze bo tak stwierdzono.Nie pytaj skoro brak podstaw.Może od początku był zapchany dpf ale teraz nikt nie odpowie jakie były parametry,tym bardziej że teraz też ich brak.
Wygląda na zablokowany filtr DPF, zobacz czy wężyk od czujnika różnicy ciśnień jest w całości, bo raz miałem przypadek że był przetarty i zapchało DPF, po wymianie na nowy i jeździe autostradowej sam się wypalił.
A jakie ciśnienie widzi na nieodpalonym aucie, oraz jakie po odpieciu mapsensora? Nie uruchomiony 95kPa, odłączony 101kPa. Zauważyłem, że objaw występuje na zagrzanym silniku. Zastanawiam się nad geometrią rozwaloną przez zapchany DPF.
Witam temat rozwiazany okazalo sie ze jest zapchany dpf I nie wywalało błędu o zbyt wysokim ciśnieniu przed katalizatorem!
Uszkodzone wtryski, pompa, turbo, EGR, zapchany DPF, nieszczelny dolot i wiele innych. Bez diagnostyki, o ile to nie jest ewidentna usterka, ciężko cokolwiek stwierdzić. Diagnostyka komputerowa jeśli nie wskaże bezpośrednio przyczyny, na pewno przybliży obraz usterki. Coś zauważyłeś? Dymi na czarno, siwo, niebiesko, gwiżdże?
Zapchany dpf - mniejszy przepływ spalin-mniejsze ciś turbo- kopcenie na czarno.
Przede wszystkim kontrola jakie nasycenie (zapchany) filtra DPF , jakie trasy-odcinki są pokonywane (Diesel z DPF do jazdy miejskiej się nie nadaje) przy Common Rail zatarcie silnika murowane. Lektura wypalania DPF i jak zachowuje się system Common Rail gdy przerwie się procedurę wypalania do poszerzenia wiedzy użytkowników Diesli wskazana.
Witam mam problem z E61 530d 231km . Brak mocy turbo ładuje maksymalnie 0.5b . Brak błędów w sterowniku. Był zapchany DPF , został usunięty lecz moc nie wrociła . Turbo zostało zregenerowane moc nie wrociła EGR sprawdzony , klapy w kolektorze usunięte Szczelność dymem pod ciśnieniem Czujnik Map podmieniony Ma ktoś jeszcze pomysły co można by sprawdzić?
Mazda 2007r. 2.0 diesel , Auto ma zapchany dpf, został fizycznie wymieniony , Ids odczytuje błędy zapchania dps. Przy próbie resetu lub regeneracji lub oceny dpf, sterownik podnosi obroty po czym po chwili wyskakuje komunikat o błędzie w komunikacji. W czym może być problem???
Witam, czy coś się wyjaśniło? Mam dokładnie ten sam problem po tygodniu dpf znowu zapchany i auto nie ma mocy. Olej bierze podobnie 1l na 1000 km
Problem na tą chwile rozwiązany, wspomaganie powróciło po wyczyszczeniu kostki i takiego jakby "silniczka krokowego" w maglownicy i zalaniu droższego- chyba lepszego płynu, oraz po intensywnym odpowietrzaniu. Połączenie ze sterownikiem powróciło, kalibracja wykonana kręci sie "paluszkiem" Co do spadku mocy i tego trybu awaryjnego: Wymieniłem filtr powietrza...
kolego może brak mi wiedzy to co można przestawić autcomem ? z tego co piszesz to nieudolna diagnostyka ,zapchany dpf uszkodził zawory a nie autocom
Tak turbina nie ładuje przewód miękki a nawet go zasysa do środka po zdjęciu go przed intercoolerem wydobywa się lekki dymek i sprawdzeniu ręką wirnika turbiny nie dało się go obrócić tylko kawałek chyba łopatki wirnika go blokują ,zapchany DPF kilka miesięcy temu był czyszczony ale to już wtedy pewnie była turbina uszkodzona bo coś hałasowało przez...
Cześć kolego , proponuję podpięcie pod komputer i sprawdzenie stopnia zapchania filtra DPF
Od podglądu parametrów silnika. Doładowanie, jeżeli masz dwie turbiny to jak pracuje mała. mam w zapamietanych błędach 4591FMi2 Monitor sterowania dołądowaniem intercooler wysokiego ciśnienia. Zbyt niski to nie będzie zapchany DPF? Dodano po 8 to pytanie jak spr małą turbinę Jak włączam parametry to na zapalonym silniku jest coś koło 1bara pod górke...
Dzięki za podjęcie tematu. Co do różnicy ciśnień to wiem, że im jest większa tym bardziej zapchany DPF. Jestem ciekaw czy czasem nie jest uszkodzony czujnik różnicy ciśnień , czy te wartości napięć są prawidłowe, w stanie 0 obr/min na różnych forach podają że powinna być mniej więcej połowa napięcia wejściowego czyli ok. 2,5 V. Ponadto auto zostało...
krups zapchany junkers zapchany zapchany intercooler
trzeszczy dotknięciu podłączenie lampy żarówki edifier r2600
df038 renault licencja firmware slicam
Zamienniki układu scalonego TBA231: TCA231, LM386, NE5532 i inne Opłacona karta przestała działać - przyczyny i rozwiązania