Zrób test szczelności. Aha, odkręć jeszcze kolektor wydechowy i zmierz kompresję, zapchany katalizator też może zaniżyć sprężanie.
Zapchany wydech spowoduje zwrot części spalin do cylindrów. W związku z tym pogorszy się jakość spalania. Silnik wyrzuci część niespalonej mieszanki w kolektor wydechowy. Pierwsza sonda stanie na bogatej mieszance. Jak kat nie ogarnie to druga- diagnostyczna pokaże niesprawność katalizatora...
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
. Od niedawna posiadam Peugeot 3008 GT (2021) 1.6 PureTech Hybrid. Zaniepokoił mnie dziwny odgłos odpalania silnika. Nie odpala on płynnie, tylko ma takie krótkie buchnięcie (mogę to porównać do podobnego odgłosu odpalania piecyka gazowego). Mechanicy obstawiają na zapchany kolektor dolotowy lub turbinę. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
Problemem byl zapchany kolektor ssacy,dwa kufle do piwa nagaru.
Albo kat ,tłumik zapchany
Brak powietrza w układzie ssącym, zapchany kolektor dolotowy, lub brak odprowadzenia spalin jak napisał kolega wcześniej. Pozdro.
Pojawił się błąd katalizatora oraz zaczął przy dodawaniu nagłym gazy tak cykać, okazało się że popękał kolektor ,a po wyjęciu go również popękany i zapchany katalizator. Wymiana kata nie strumiennicy na nowy i auto odżyło. zamykam temat.
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Malinabend ,u mnie pompa chodzi na 1 biegu , przepływ jeszcze zaworem jest regulowany i wynosi 2,3 l/ min. Rurka 16 mm może być .Prawdopodobnie masz zapchany ten grzejnik -solar.Przepłukaj go i przed montażem z powrotem sprawdź drożność pozostałych elementów układu Dodano po 25 Ixs ,moim zdaniem nawet najtańszy solar , jeżeli nie spełnia warunków układu...
Zapchany katalizator abo kolektor ssący
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Sporo zrobiłem rzeczy bo ustawiłem jeszcze raz fazator, po sprawdzałem wszystkie czujniki i porównałem je z fabrycznymi, zaadaptowalem przepustnice (volvo dice), miałem zapchany katalizator wymieniłem, i czego nigdy bym sie nie spodziewał luźny był kolektor wydechowy (przez co mieszanka paliwowa badana przez sonde nie była prawidłowa z powodu uciekania...
Witam, mam problem ze swoją Skodą. Czytałem już o podobnych problemach na innych forach ale wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi. Samochód szarpie dosyć mocno w trakcie jazdy na wolnych obrotach ( problem ustępuje kiedy zredukuję bieg i zwiększę obroty), dodatkowo podczas szarpania wyskakują następujące kontrolki: świece żarowe, ABS i ciśnienie w oponach...
Ostatnio jak samochód nie chciał mi odpalić to właśnie sprawdzałem gruszkę i było wszystko ok. Jak ostatnio dzisiaj ho kreciłem to rozładowałem akumulator, podłączyłem go pod rozruch i zapalił. Dodano po 3 Na pewno to ma coś wspólnego z tym tematem. :D https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ale po regeneracji...
Zapchany sadzą kolektor ssący, lub zużyte turbo, duży luz między muszlą a wirnikiem, słychać dźwięk cofającego się powietrza.
Usterka usunięta. Okazało się ze kolektor dolotowy był zapchany i blokował dopływ powietrza.
Typowe dla silnika DTI że zapchany sadzą kolektor ssący.
Dodam, że kopcenie występuje tylko na wolnych obrotach tzn na luzie a jak jadę normalnie bądź mocno depnę w gaz wówczas kopcenia niema. Dodano po 3 Dowiedziałem się, że moze to być zapchany kolektor ssący i EGR.
Jeszcze pytanie odnośnie tych niby wysokich obrotów, może być uszkodzony lub zapchany katalizator ewentualnie kolektor wydechowy? w poprzednim aucie na benzynę miałem pęknięty i przez to auto było głośniejsze i miało lekko wyższe obroty...
Wiem, że to wróżenie z fusów, ale spróbuj przeczyscic jeszcze kolektor dolotowy...u mnie był tak zapchany że silnik się dusił. Teraz chodzi jak nowy
Witam Prośba o rozwianie wątpliwości. Są dość duże ilości oleju w kolektorze dolotowym tuż przy wejściu odmy. Cały kolektor był umazany tym olejem, przeciekało na łączeniach. I teraz moje pytanie: Zużyty silnik? silne przedmuchy do skrzyni korbowej, po odkręceniu korka oleju dość ostro się tam dymiło. Czy może zapchany filtr powietrza, co sugerował...
Witam odgrzewam temat mam dokładnie to samo auto i ten sam problem. 1. przepływ oczekiwany 5-10 razy więkrzy niż zmierzony. 2. przeładowuje do 3 bar 3. mało mocy, słabo wkręca się na obroty Po wypięciu przepływki jest lepiej ale bez rewelacji. Napięcie na przepływce zmienia się od 1 do 4.7V czyli ok, ale wskazanie w FES pokazuje od 50 - 300 mg/w. Myślałem...
Witam! Posiadam Vectre c 1.9 cdti 150 12/2006 (angielska wersja gdyz tu mieszkam), EGR wyczyszczony, DPF nie posiada, nowy kolektor dolotowy i rowniez 3 wtrysk bo tak pokazal komputer. Problem jest taki... Samochodzik odpala normalnie, jedzie normalnie do czasu kiedy go zgasze po lekkim nagrzaniu, od tego mometu gdy go odpale ponownie nie moge ruszyc...
Przez 2 lata facet zrobił 3tyś km. Połowa żarówek popalone, mechanizm otwierania szyby, przyśniedziałe styki przy pompce centralnego zamka i kierunkowskazach, zapchany sadzą kolektor ssący. Super okazja Ci się trafiła. A jaki przebieg?
Witam ponownie Niestety nikt z was nie mial racji:). Problem tkwił w tym, ze katalizator byl zapchany a także kolektor był pekniety. pozdrawiam
Daro122 miałem zapchany ten wężyk co wchodzi do obudowy wtrysku od tego gówienka co pokazałem na zdjęciu było tam pełno węgla. Filtr w nadkolu zmieniłem na inny jest to samo. Do tego filtra dochodzi wąż od kolektora ssącego i kolektor wytwarza tą próżnie. Podejrzewam, że zapchany wężyk mógł wykończyć map sensora. Właśnie zmieniłem mapa i resetuje kompa....
Głowicy sprawdzona po regeneracji wszystko Dokrecana kluczem dynamotrycznym tak jak w ksiazce nowe szpilki tu by mnie szukał problemow na gorze. Tylko jak odkrecam kolektor wylotowy to 2-3 ma olej a 1-4 suchy I sie zadtanawiam czy to pierscienie czy moze cos z egr sombda lub wtryski moze kat zapchany
A może dpf jest zapchany i trzeba go przegonic na autostradzie żeby się wyczyścił. Poza tym oprócz ,,lejących" wtryskiwaczy, to brudny kolektor ssący daje też taki objaw. A filtr powietrza kiedy był wymieniany? Jak jest zanieczyszczony to mniej powietrza sie dostaje do komory spalania i wtedy jest nie właściwa mieszanka paliwowo-powietrzna. Więcej paliwa...
Odepnij przewód łączący kolektor ssący z filtrem powietrza i sprawdz jak będzie się zachowywał. Zapchany filtr powietrza daje takie objawy.
moze byc jeszcze kolektor dolotowy zapchany tez bym stawiał na to , wszysko pokolei zrob co najtajszym kosztem a poozniej rob pompe
Krumer? A co to jest? Kolektor ssący lub wydechowy. Dodano po 1 krumer czesc doprowadzajaca powietrze do turbiny-- pisze powyzej Ansaug oder abgaskrummer?
Hej, mnie to wygłąda na zapchany katalizator.... Dodano po 4 ja bym poluzował kolektor tak aby byla przerwa okolo 0,5cm i zobaczył czy chodzi normalnie, jezeli tak, to katalizator jest do wycięcia. daj znać czy pomogło
Witam Wczoraj zamontowałem instalację gazowa do passata Wyrazy współczucia - to wielki błąd jeśli osprzęt jest włoski. Po za tym skaleczyłeś sobie samochód. (...) dzwonolem do serwisu i powiedzieli mi ze instalacja gazowa niema nic z tym wspólnego (...) czy mogli coś skrzanic przy montazu instalacji, poprostu nie moze wejśc na obroty jak przełączam...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
Witam prawdopodobnie masz zapchany katalizator lub tlumik . Odkrec kolektor wydechowy i wtedy go odpal Jezeli odpali i bedzie chodzil normanie to masz wydech do rozebrania i sprawdzenia.Pozdrawiam ipowodzenia
Witam chciałem się was poradzić odnośnie kosy spalinowej kawasaki kbh 34a. Problem jest taki że gdy kosa jest zatankowana, tzn zalana nowa mieszanka, kosa na pełnym gazie nie wchodzi w obroty, co ciekawe zauważyłem że gdy kończy się paliwo w zbiorniku kosiarka zaczyna działać prawidłowo tzn wchodzi na pełne obroty ale tylko przy końcowce paliwa. Dodam...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Witam :) Auto przyjechało do mnie na 2 garach 2i3 cylinder pracuje 1i 4 zero reakcji auto było po servisie :cool: Problem mam niesamowity bo nie mogę dojść co jest zmieniłem kopułkę bo myślałem ze jest przebicie... Kable były pomieszane(ktoś zmieniał świece i kable ) teraz pracują dalej 2 cylindry tylko ze 2i 4 :cry: 1i3zero reakcji iskra jest . Sprawdziłem...
kolego w pierwszej kolejności sprawdź wszystkie przewody podciśnienia, następnie zawór sterujący N75,pużniej sprawdź kolektor dolotowy czy nie jest zapchany i EGR czy działa prawidłowo czyli czy zamyka do końca i czy się nie przycina no i nic nie napisałeś co komputer pokazał (jakieś błędy)?
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
witam od jakiegoś czasu na odpalonym silniku wydmuchuje mi olej spod korka byłem u mechanika i stwierdził że przyczyną jest zapchany taki gruby wężyk pod filtrem powietrza który dochodzi do kolektora ssącego,za co jest odpowiedzialny ten wężyk?i czy to może być przyczyna dodam że ten węzyk nachodzi na taką końcówke która jest wkręcana w kolektor
Tak, jak koledzy wyżej piszą, nie ma innej opcji, żeby przykręcanie podłogówki powodowało wzrost temperatury kaloryferów, jak tylko to, że są we wspólnym obwodzie, więc albo Twój kolektor (rozdzielacz) faktycznie zasila 6 obwodów podłogowych, albo wraz z nimi są kaloryfery i nigdy (po za głowicami) nie sprawisz, aby woda zasilająca odbiorniki miała...
Problemy - zapchany sadzą kolektor wydechowy, zablokowany zawór EGR, zatkany filtr DPF, zapieczone kierownice turbiny... wystarczy? Taki ECO-driving to nie ECO-driving tylko katowanie silnika. Nowoczesny diesel musi być użytkowany w pełnym zakresie prędkości obrotowych. Choć odkąd mam komputer który podaje mi chwilowe spalanie to rzeczywiście zdarza...
Oczywiście przed rozgrzebaniem pompowtrysków należy sprawdzić wczesniej filtr powietrza jesli bedzie zapchany będzie też taki objaw(brak tlenu do spalenia mieszanki) oraz kolektor dolotowy z przepustnica osadza się nagar szczególnie w samochodach używanych na krótkich dystansach Dodano po 4 Najlepszym rozwiązaniem jest demontaż wszystkich sprawdzenie...
Strzelanie w kolektor dolotowy to albo za uboga mieszanka, albo za wczesny zapłon, albo po prostu coś nie tak z układem rozrządu, zawory ssące otwarte nim nastąpi zapłon. Może też strzelać jak jest zapchany wydech. Ale to moje luźne dywagacje bo ja po prostu nie znam się na tym. W to 36ms średni wierzę, bo czasami różne testery zajadają przecinek pomiędzy...
Witam ! Przerobiłem w zeszłym tygodniu uszkodzenie katalizatora wraz z kolektorem wydechowym ( kolektor popękał w kilku miejscach). W samochodzie KIA PRO CEED 1.4i jest to jeden zespół. Zamieszczam kilka zdjęć po rozcięciu katalizatora z pytaniem co mogło spowodować takie zniszczenia ? Samochód jeździł w kraju od sierpnia 2016 roku i nie wykazywał żadnych...
Potwierdzam wypowiedzi kolegów.Myśle że przyczyna tkwi w turbinie.Turbo właśnie od 2000-2200 obr. w górę powinno być energiczne odczuwalne przyśpieszenie.Możesz mieć problem z sterowaniem turbiny (zawór lub gruszka vacum).Lub zapchany katalizator(wspominałeś o oleju w chłodnicy)olej może również pójść w kolektor wydechowy i ograniczyć przepływ przez...
Honda Civic hatchback 5d, 1998, 1.5 (D15Z8). Dzwoniłem do 3 i byłem w 3 innych (największych) warsztatach w Bydgoszczy i nigdzie nie mieli sprzętu, żeby zmierzyć ciśnienie paliwa :| <tu miało być pewne zdanie na temat tego, w jaki sposób mechanicy podchodzą do klienta i do naprawy czegoś innego niż Golf i Polonez, ale że bardzo szanuję widzę kilku...
Po perypetiach z tym silnikiem doszedłem do setna sprawy. Ale tu nastąpił ciąg zdarzeń ,które po kolei eliminowałem usuwając kolejne usterki. Całe to zamieszanie zrobił zawór ssący ,którego wypaliło mieszanka została cofnięta w kolektor ssący i nastąpił strzał ,który spowodował wypadnięcie przewodu z kolektora, w tym momencie było trudno utrzymać obroty...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
zanim zaczniesz od pchania się,być może w nie potrzebne koszty to sprawdz ten cienki wężyk który idzie od silnika do zbiornika wyrównawczego,jeżeli on jest zapchany z jakiś powodów to silnik niemożę sie samoczynnie odpowietrzyć i bedzie gotować wodę sprawdz też ten kolektor przy silniku co weżyk na nim jest nałożony też możę byc otworek zatkany? Kolega...
Test na trasie 500 km - spalanie 10,2 l na 100 km przy prędkości ok 100-130 km/h - prędkość maksymalna 165 km/h. Zaczynam się zastanawiać czy katalizator nie jest zapchany chociaż przy teście podczas jazdy druga sonda - za katalizatorem - pracuje poprawnie. Pomimo ,ze auto ma 75.000 km przebiegu to nie wiadomo co się wcześniej z nim działo . Jak dobrze...
Witam Auto jak wyżej zapchany tłumik albo katalizator nie wiem jeszcze bo są ze sobą zespawane porzez kawałek rury nie ma złączki między nimi (widać że domowa robota). Auto nie pali chyba że popuszcze kolektor wydechowy to chodzi normalnie. Auto jeździło aż do -20st mrozu i wtedy już nie chciało odpalić. Możliwe że woda z pary wodnej w katalizatorze...
Dzięki za linki Andrzej. Tak jak się domyślałem tu chodzi o czas po jakim ECU zaczyna działać wg wskazań sondy. Ale nie wiem czy dokladnie czytałeś to co napisałem w pierwszym poście. Mam prymitywną instalację LPG II generacji Bingo M. Na LPG praca sondy jest identyczna jak na benzynie w tym samym czasie. Sterownik LPG nie korzysta z czujników silnika....
Dziś wyczyściłem zaworek n 18 i egr (egr był strasznie zasyfiony w ogóle nie pracował a teraz śmiga jak złoto). Wyczyściłem jeszcze kolektor ssący bo był prawie zapchany nagarem i przemyłem przepływomierz i jak turbina nie pracowała tak nie pracuje. Podaję numer sterownika i wstawiam logi nie wiem czy dobrze zrobiłem te logi VAG Number 028 906 021 BD...
Witam U mnie objawy wyglądają podobnie, jednak ja nie ruszałem akumulatora (od zimy jezdze na nowym i nic sie nie działo). Wracajac z pracy poczułem spadek mocy - co ja pisze brak mocy, wrzucałem 2 a samochód stał w miejscu i gaz nie reagował. Mój przydomowym mechanik, pan "Edek" uznał ze to zapchany katalizator - faktycznie był cały nagrzany, wręcz...
Pierwsza sprawa to ten silnik pływa w paliwie, rzekłbym, że jest zatopiony. Zalewałem go już od góry ale to nic nie dało...ciągnąłem cala obudowę filtra wraz z dolotem i nalałem mu ze 2 setki w gaźnik przytrzymałem ręka a kolega kręcił w tym czasie ja odsuwałem rękę z gaźnika tak aby złapał powietrza wypił wachę Prosty sposób na unieruchomienie silnika,...
Znam mnóstwo ludzi którzy mają naprawdę sporo sprzętu. Bogatego sprzętu. I cóż z tego jak potrafi nim tylko skasować i odczytać błędy (nie mówie o tobie nie zrozum źle). Nie wspominam o kodowaniu, programowaniu, eepromach, flashowaniu itd. A jak już dzieje się coś z autem, !!! i nie daj bóg nie ma błędów !!! to wymieniają wszystko co popadnie goląc...
Masz zapchany wydech lub padła uszczelka silnik-kolektor
DPF tak zapchany że gaśnie. Rozkręć wydech i sprawdź.
glapsson masz rację. Mój błąd. Po prostu nie sprecyzowałem wypowiedzi, które samochody mają "na środku" wysokości kolektora zawór EGR. Np. Golf 3, Toledo I, Passat B4 z silnikiem AHU mają całkiem inny kolektor od Sharana, Alhambry, A4, Passata B5. I właśnie w tych drugich (Sharan itd.) są problemy z zapchanym kolektorem. Zrobię fotkę kolektora, o który...
masz na myśli te trzy po prawej?zasilanie i powrót masz na pompce a tam opary odsysanie +dodatkowo do wlewu,ogólnie kłania się ekologia,zobacz przy kolektorze będą zapchane wężyki.no i oczywiście padły przepony.
Mi wypadał zapłon jak zdychała cewka. Musiałem jednak kupić taką ze zgodnym oznaczeniem a nie tylko pasującą do danego silnika. Przydławianie spowodowane było zapchanymi kanałami w kolektorze. Klap nie usuwałem ale ich świergotanie doprowadzało mnie do szału. Im dłuższa trasa tym było gorzej.
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
przepływka nie daje żądanej może zapchane kolektory A nie jest problemem to sprawdzić?Czy jest?Zgaduje-kat zapchany:D
Silniki FSI faktycznie mają sporo problemów z nagarami. Cały układ wtryskowy sam w sobie jest bardziej skomplikowany i wrażliwy na słabe paliwo. Osobiście nie wybrałbym silnika FSI. Co do mułowatości - po zapchaniu kolektora i kanałów dolotowych auto oddycha jak przez słomkę więc moc stracić musi.
Mam podobny przypadek p0400 po wyczyszczeniu EGR i przepustnicy dalej ten sam problem,więc kalibruje przepływkę problem ustał ale auto dostało muła więc może zapchany wydech i zbyt dużo gazów spalinowych jest wtłaczane do kolektora ssącego.Nadmienię że to vectra1.9 150 KM 2006r.
Hm... katalizator zapchany, poluzuj kolektor wydechowy i wtedy go pogoń.
Wiesz że w tym silniku kolektor ssący potrafi się zapchać? Błąd EGR może to potwierdzać ze kolektor jest zapchany.
Gdybyś wiedział z jakiego rocznika, to by sprawdził w serwisówkach. Pod ręką mam od roczników 94-97, ale jest inne wykonanie (doładowanie dynamiczne). Podejrzewam że A to ciśnienie atmosferyczne pod membranami (korekcja na stopień zapchania filtra powietrza), natomiast B to wyrównywanie podciśnienia na kolektorach ssących choć nie wiem po co dwa króćce...
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Podstawowe pytanie: Jaka wartość napięcia dochodzi do czujnika? Jak wygląda charakterystyka jego pracy? Należy pamiętać, że sam czujnik jest zapewne dobry, lecz, np. zapchany filtr powietrza, czy nieszczelności w układzie dolotowym, mogą zakłócać jego pracę!
A sprawdziłeś czy wężyk do czujnika w sterowniku nie jest zapchany? I jak masz sterownik na wierzchu to prześwietl żarówką wiązkę ecu-zaworek i ecu-przepływka. Zanim turbo zaczniesz szarpać.
Zapchane kanały egr w kolektorze albo sam egr. Choc nie wiem czy to,bo nic nie pisałeś na ten temat czy to czyściłeś.Podstawa to układ zapłonowy i luz zaworowy w tych silnikach. Sterowniki też padały jak top w opelach .Potrzebna szersza diagnoza.
Sprawdz czy kat nie zapchany i uszczelki między kolektorem a głowicą nie dmuchneło.
Nieszczelność w kolektorze dolotowym lub zapchany tłumik albo zawory, wałek rozrządu itd itp... Zobacz kompresję i szczelność silnika.
Sprawdż układ wydechowy -czy nie jest zapchany,ewentualnie zaklejony kolektor ssący.
To jest wężyk od odmy.I założę się że króciec w kolektorze jest zapchany.
tak się wtrące może króciec od MAP-a w kolektorze zapchany??Kiedyś spotkałem się z tym.
Zobacz czy katalizator nie jest zapchany.
"powyżej 100-wli robi się mułowate i słabo przyśpiesza" To znaczy jak? W dieslu normalne zjawisko, a 150KM szału nie robi. Ale to pewnie nie o to chodzi, bo odczyty z przepływomierza faktycznie dziwne są. Wygląda jakby powietrze nie chciało iść wraz z obrotami. Zapchane kolektory, filtr powietrza? Krzywki na wałku tez mogą być, mały wznios zaworu przy...
Problem może tkwić w kolektorze ssącym(zapchany nagarem)
Dobrze Ci koledzy radzą, dymienie plus brak mocy, możesz mieć zapchany wydech. Zdejmij kolektor, będziesz widział czy dymi ze wszystkich cylindrów czy np z jednego.
Fakt, że iskra jest nie oznacza bezapelacyjnie że świeca jest sprawna. Czasem świeca jest "na wpół uszkodzona". Czyli daje iskrę pod ciśnieniem atmosferycznym, ale w silniku pod dużo większym ciśnieniem, dostaje przebicia. Dlatego świecę zawsze warto zamienić na nową. Dopiero wtedy można ją wykluczyć. Opcja nr 2. Przestawiony rozrząd o kilka ząbków....
Zapchany wydech nie jest odkryłem pobór lewego powietrza lecz problem w tym gdy go zatkałem niespodzianka odpalam samochod odrazu gasnie jak przytrzymam na obrotach działa wkręca się okej ale po odpuszczeniu gazu gasnie co to może być?
Diagnostyka, tu nie ma co sprawdzac, najpierw logi statyczne i dynamiczne a potem mozna sie zabierac za mechanike. Zacznijmy od dwoch pytan, szukasz odpowiedzi czy podpowiedzi i czy jezeli ja uzyskasz zabierzesz sie sam za prace czy pojedziesz do mechanika i zaczniesz przekazywac mu wiedze z forum? Jezeli masz zamiar startowac do tej pracy sam, to musisz...
W moim przypadku Audi A4 1.9TDi AFN biały dym i głośna praca silnika wystepowała po zapchaniu się kolektora dolotowego.Auto straciło moc i słabo jechało a do tego klekotało jak rasowy Ursus.Po rozebraniu kolektora okazało się iz był wypchany zanieczyszczeniami i nie było w nim miejsca na "oddech".(smoła i węgiel)
Jak nie pali na plaka to uszkodzenie mechaniczne silnika sprawdź pasek rozrządu ewentualnie od kręć kata przy kolektorze jakby wydech był zapchany i spróbuj
To wszystko będzie sprawdzone, zastanawiam się tylko nad zapchaną odmą bo kolektor ssący był bardzo mocno zabrudzony czymś w rodzaju tawotu, ale tylko do przepustnicy. Od przepustnicy do filtra powietrza czysto.
Ale co się dzieje z samochodem(co to za samochód)? Zalewa go? Nierówno pracuje? skąd wiesz że ma za długi czas wtrysku, Masz oscyloskop? Sondę sprawdzisz lejąc trochę wahy do kolektora na pracującym silniku powinna się wzbudzić. Zapchane niesprawne wtryski mogą być przyczyną zubożenia mieszanki problemów z odpalaniem i nierówną pracą silnika. tak samo...
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
jakbys miał kolektor zapchany,niedostawałby powietrza tylko same paliwo to mialbys dymy z rury na calego. Kolega wyzej dobrze prawi,sprawdz co podstawowe. jeszcze zobacz czy ci sie otwarła klapa(przepustnica)na samym poczatku kolektora bo moze ty niemasz sprezania tylko nawet niepiszesz.
Błąd który masz mówi o tym że katalizator nie działa - czyli identyczna sytuacja jak po jego wywaleniu, nie chodzi tu o zapchanie. Jak mnie pamięć nie myli to to auto ma dwa katalizatory - jeden w kolektorze i drugi pod autem i dopiero druga sonda jest za drugim katalizatorem wiec nie wiadomo w którym jest problem. Możesz go wywalić ale musisz emulować...
Rozłącz kolektor przed FAPem i zobacz czy jedzie, bo jak tak to zapchany....
Jakie błędy zgłasza? Możliwe przyczyny, turbo za mało lub za dużo pompuje, przepływomierz źle mierzy, dpf zapchany, któraś klapa kolektora ssącego, egr itd. itp.
A pierścienie i tloki w porządku? i jeszcze jedno może dziwne pytanie :a kolektor i tłumik nie jest zapchany?
zapchany syfon zapchany wężyk zapchany zaparzacz
anteny amatorskie demontaż mastercook falownik yaskawa v1000
najlepszy interfejs diagnostyczny najlepszy interfejs diagnostyczny
Oporność wejścia akumulatora inwertera Easun 3kW Pompa hydrauliczna dusi silnik koparki - przyczyny i diagnostyka