Problemem byl zapchany kolektor ssacy,dwa kufle do piwa nagaru.
. Od niedawna posiadam Peugeot 3008 GT (2021) 1.6 PureTech Hybrid. Zaniepokoił mnie dziwny odgłos odpalania silnika. Nie odpala on płynnie, tylko ma takie krótkie buchnięcie (mogę to porównać do podobnego odgłosu odpalania piecyka gazowego). Mechanicy obstawiają na zapchany kolektor dolotowy lub turbinę. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Brak powietrza w układzie ssącym, zapchany kolektor dolotowy, lub brak odprowadzenia spalin jak napisał kolega wcześniej. Pozdro.
Masz zapchany wydech lub padła uszczelka silnik-kolektor
glapsson masz rację. Mój błąd. Po prostu nie sprecyzowałem wypowiedzi, które samochody mają "na środku" wysokości kolektora zawór EGR. Np. Golf 3, Toledo I, Passat B4 z silnikiem AHU mają całkiem inny kolektor od Sharana, Alhambry, A4, Passata B5. I właśnie w tych drugich (Sharan itd.) są problemy z zapchanym kolektorem. Zrobię fotkę kolektora, o który...
masz na myśli te trzy po prawej?zasilanie i powrót masz na pompce a tam opary odsysanie +dodatkowo do wlewu,ogólnie kłania się ekologia,zobacz przy kolektorze będą zapchane wężyki.no i oczywiście padły przepony.
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
Nie mogę zdradzić cen producenta ale jest to możliwe, można także kupić kolektor pogwarancyjny na przykład zaparowany bo ktoś źle położył sylikon albo pyłki zapchały wentylację taki kolektor wystarczy uszczelnić przewietrzyć i smiga , lub wydłubać z niego absorber i stworzyć własna obudowę .
Mi wypadał zapłon jak zdychała cewka. Musiałem jednak kupić taką ze zgodnym oznaczeniem a nie tylko pasującą do danego silnika. Przydławianie spowodowane było zapchanymi kanałami w kolektorze. Klap nie usuwałem ale ich świergotanie doprowadzało mnie do szału. Im dłuższa trasa tym było gorzej.
przepływka nie daje żądanej może zapchane kolektory A nie jest problemem to sprawdzić?Czy jest?Zgaduje-kat zapchany:D
Silniki FSI faktycznie mają sporo problemów z nagarami. Cały układ wtryskowy sam w sobie jest bardziej skomplikowany i wrażliwy na słabe paliwo. Osobiście nie wybrałbym silnika FSI. Co do mułowatości - po zapchaniu kolektora i kanałów dolotowych auto oddycha jak przez słomkę więc moc stracić musi.
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Hm... katalizator zapchany, poluzuj kolektor wydechowy i wtedy go pogoń.
Ostatnio jak samochód nie chciał mi odpalić to właśnie sprawdzałem gruszkę i było wszystko ok. Jak ostatnio dzisiaj ho kreciłem to rozładowałem akumulator, podłączyłem go pod rozruch i zapalił. Dodano po 3 Na pewno to ma coś wspólnego z tym tematem. :D https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ale po regeneracji...
DPF tak zapchany że gaśnie. Rozkręć wydech i sprawdź.
Wiesz że w tym silniku kolektor ssący potrafi się zapchać? Błąd EGR może to potwierdzać ze kolektor jest zapchany.
Zapchany katalizator abo kolektor ssący
Zapchany sadzą kolektor ssący, lub zużyte turbo, duży luz między muszlą a wirnikiem, słychać dźwięk cofającego się powietrza.
Witam, mam problem ze swoją Skodą. Czytałem już o podobnych problemach na innych forach ale wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi. Samochód szarpie dosyć mocno w trakcie jazdy na wolnych obrotach ( problem ustępuje kiedy zredukuję bieg i zwiększę obroty), dodatkowo podczas szarpania wyskakują następujące kontrolki: świece żarowe, ABS i ciśnienie w oponach...
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
Typowe dla silnika DTI że zapchany sadzą kolektor ssący.
Dodam, że kopcenie występuje tylko na wolnych obrotach tzn na luzie a jak jadę normalnie bądź mocno depnę w gaz wówczas kopcenia niema. Dodano po 3 Dowiedziałem się, że moze to być zapchany kolektor ssący i EGR.
Zapchany wydech spowoduje zwrot części spalin do cylindrów. W związku z tym pogorszy się jakość spalania. Silnik wyrzuci część niespalonej mieszanki w kolektor wydechowy. Pierwsza sonda stanie na bogatej mieszance. Jak kat nie ogarnie to druga- diagnostyczna pokaże niesprawność katalizatora...
Zapchane kanały egr w kolektorze albo sam egr. Choc nie wiem czy to,bo nic nie pisałeś na ten temat czy to czyściłeś.Podstawa to układ zapłonowy i luz zaworowy w tych silnikach. Sterowniki też padały jak top w opelach .Potrzebna szersza diagnoza.
Albo kat ,tłumik zapchany
tak się wtrące może króciec od MAP-a w kolektorze zapchany??Kiedyś spotkałem się z tym.
To jest wężyk od odmy.I założę się że króciec w kolektorze jest zapchany.
Mam podobny przypadek p0400 po wyczyszczeniu EGR i przepustnicy dalej ten sam problem,więc kalibruje przepływkę problem ustał ale auto dostało muła więc może zapchany wydech i zbyt dużo gazów spalinowych jest wtłaczane do kolektora ssącego.Nadmienię że to vectra1.9 150 KM 2006r.
"powyżej 100-wli robi się mułowate i słabo przyśpiesza" To znaczy jak? W dieslu normalne zjawisko, a 150KM szału nie robi. Ale to pewnie nie o to chodzi, bo odczyty z przepływomierza faktycznie dziwne są. Wygląda jakby powietrze nie chciało iść wraz z obrotami. Zapchane kolektory, filtr powietrza? Krzywki na wałku tez mogą być, mały wznios zaworu przy...
Sprawdz czy kat nie zapchany i uszczelki między kolektorem a głowicą nie dmuchneło.
Diagnostyka, tu nie ma co sprawdzac, najpierw logi statyczne i dynamiczne a potem mozna sie zabierac za mechanike. Zacznijmy od dwoch pytan, szukasz odpowiedzi czy podpowiedzi i czy jezeli ja uzyskasz zabierzesz sie sam za prace czy pojedziesz do mechanika i zaczniesz przekazywac mu wiedze z forum? Jezeli masz zamiar startowac do tej pracy sam, to musisz...
Sprawdż układ wydechowy -czy nie jest zapchany,ewentualnie zaklejony kolektor ssący.
Gdybyś wiedział z jakiego rocznika, to by sprawdził w serwisówkach. Pod ręką mam od roczników 94-97, ale jest inne wykonanie (doładowanie dynamiczne). Podejrzewam że A to ciśnienie atmosferyczne pod membranami (korekcja na stopień zapchania filtra powietrza), natomiast B to wyrównywanie podciśnienia na kolektorach ssących choć nie wiem po co dwa króćce...
Witam odgrzewam temat mam dokładnie to samo auto i ten sam problem. 1. przepływ oczekiwany 5-10 razy więkrzy niż zmierzony. 2. przeładowuje do 3 bar 3. mało mocy, słabo wkręca się na obroty Po wypięciu przepływki jest lepiej ale bez rewelacji. Napięcie na przepływce zmienia się od 1 do 4.7V czyli ok, ale wskazanie w FES pokazuje od 50 - 300 mg/w. Myślałem...
Jeszcze pytanie odnośnie tych niby wysokich obrotów, może być uszkodzony lub zapchany katalizator ewentualnie kolektor wydechowy? w poprzednim aucie na benzynę miałem pęknięty i przez to auto było głośniejsze i miało lekko wyższe obroty...
W moim przypadku Audi A4 1.9TDi AFN biały dym i głośna praca silnika wystepowała po zapchaniu się kolektora dolotowego.Auto straciło moc i słabo jechało a do tego klekotało jak rasowy Ursus.Po rozebraniu kolektora okazało się iz był wypchany zanieczyszczeniami i nie było w nim miejsca na "oddech".(smoła i węgiel)
To wszystko będzie sprawdzone, zastanawiam się tylko nad zapchaną odmą bo kolektor ssący był bardzo mocno zabrudzony czymś w rodzaju tawotu, ale tylko do przepustnicy. Od przepustnicy do filtra powietrza czysto.
Problem może tkwić w kolektorze ssącym(zapchany nagarem)
Przez 2 lata facet zrobił 3tyś km. Połowa żarówek popalone, mechanizm otwierania szyby, przyśniedziałe styki przy pompce centralnego zamka i kierunkowskazach, zapchany sadzą kolektor ssący. Super okazja Ci się trafiła. A jaki przebieg?
Nieszczelność w kolektorze dolotowym lub zapchany tłumik albo zawory, wałek rozrządu itd itp... Zobacz kompresję i szczelność silnika.
Zobacz czy katalizator nie jest zapchany.
Dobrze Ci koledzy radzą, dymienie plus brak mocy, możesz mieć zapchany wydech. Zdejmij kolektor, będziesz widział czy dymi ze wszystkich cylindrów czy np z jednego.
Usterka usunięta. Okazało się ze kolektor dolotowy był zapchany i blokował dopływ powietrza.
Witam ponownie Niestety nikt z was nie mial racji:). Problem tkwił w tym, ze katalizator byl zapchany a także kolektor był pekniety. pozdrawiam
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Witam Wczoraj zamontowałem instalację gazowa do passata Wyrazy współczucia - to wielki błąd jeśli osprzęt jest włoski. Po za tym skaleczyłeś sobie samochód. (...) dzwonolem do serwisu i powiedzieli mi ze instalacja gazowa niema nic z tym wspólnego (...) czy mogli coś skrzanic przy montazu instalacji, poprostu nie moze wejśc na obroty jak przełączam...
jakbys miał kolektor zapchany,niedostawałby powietrza tylko same paliwo to mialbys dymy z rury na calego. Kolega wyzej dobrze prawi,sprawdz co podstawowe. jeszcze zobacz czy ci sie otwarła klapa(przepustnica)na samym poczatku kolektora bo moze ty niemasz sprezania tylko nawet niepiszesz.
Jakie błędy zgłasza? Możliwe przyczyny, turbo za mało lub za dużo pompuje, przepływomierz źle mierzy, dpf zapchany, któraś klapa kolektora ssącego, egr itd. itp.
Fakt, że iskra jest nie oznacza bezapelacyjnie że świeca jest sprawna. Czasem świeca jest "na wpół uszkodzona". Czyli daje iskrę pod ciśnieniem atmosferycznym, ale w silniku pod dużo większym ciśnieniem, dostaje przebicia. Dlatego świecę zawsze warto zamienić na nową. Dopiero wtedy można ją wykluczyć. Opcja nr 2. Przestawiony rozrząd o kilka ząbków....
Sprawdz węże i dysze wchodzące do kolektora ( podciśnienie) miałem zapchany i jak się nagrzewał spadały mu obroty.
Witam, Posiadam Opla Corse `97r. 1.4 8V nie pamietam teraz symbolu.... Problem polega na braku pracy na jednym tloku i polowicznym braku na drugim a konkretnie chodzi o 2 i 3 byla zmierzona kompresja i jest dobra, walek rozrządu ( i ogolnie caly rozrząd) cewka, kable, swiece, zawor EGR, komputer, sonda wymieniona na nowa, czujnik walu tez jest w porządku....
Podstawowe pytanie: Jaka wartość napięcia dochodzi do czujnika? Jak wygląda charakterystyka jego pracy? Należy pamiętać, że sam czujnik jest zapewne dobry, lecz, np. zapchany filtr powietrza, czy nieszczelności w układzie dolotowym, mogą zakłócać jego pracę!
A pierścienie i tloki w porządku? i jeszcze jedno może dziwne pytanie :a kolektor i tłumik nie jest zapchany?
NIE WIEM O CO CHODZI Z TYM AUTEM:(KAZDY CO INNEGO DIAGNOZUJE:(OBROTY SA ,A AUTO PRZYŚPIESZA BAAAAARDZO WOLNO!!A TURBO ZDAJE SIĘ "NA URLOPIE":( Dodano po 8 przepraszam zapomniałem zmienic trzcionkę na mniejsza,problem tkwi ze kazdy mechanik uwaz sie za fachowca,i kazdy ma inna wizje,niczym afrykański czrownik:(jak wybrac tego co będzie aiedział jak...
moze byc jeszcze kolektor dolotowy zapchany tez bym stawiał na to , wszysko pokolei zrob co najtajszym kosztem a poozniej rob pompe
Jak nie pali na plaka to uszkodzenie mechaniczne silnika sprawdź pasek rozrządu ewentualnie od kręć kata przy kolektorze jakby wydech był zapchany i spróbuj
może pomoże to co ja u siebie w espace zrobiłem. A mianowicie. Wyciągnąłem cały EGR, zdemontowałem całą przepustnicę powietrza. Wymyłem wszystko porządnie, i odzyskał moc. Fakt że dal świętego spokoju kupiłem nowy EGR a stary mam na zapasie. Umyłem też intercooler. Sprawdź też zmienna czy działa, może to ona szwankuje. Przy zapchaniu się kolektora powietrza,...
Czy aby na pewno zassać? W kolektorze wytwarza się przecież podciśnienie, czyli powietrze jest zasysane, prawda? Niemniej jednak nie da się ani powietrza wdmuchnąć ani zassać przez ten wężyk(sam wężyk drożny). Mógł się zapchać tez otwór w kolektorze?
A sprawdziłeś czy wężyk do czujnika w sterowniku nie jest zapchany? I jak masz sterownik na wierzchu to prześwietl żarówką wiązkę ecu-zaworek i ecu-przepływka. Zanim turbo zaczniesz szarpać.
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Pojawił się błąd katalizatora oraz zaczął przy dodawaniu nagłym gazy tak cykać, okazało się że popękał kolektor ,a po wyjęciu go również popękany i zapchany katalizator. Wymiana kata nie strumiennicy na nowy i auto odżyło. zamykam temat.
Ale co się dzieje z samochodem(co to za samochód)? Zalewa go? Nierówno pracuje? skąd wiesz że ma za długi czas wtrysku, Masz oscyloskop? Sondę sprawdzisz lejąc trochę wahy do kolektora na pracującym silniku powinna się wzbudzić. Zapchane niesprawne wtryski mogą być przyczyną zubożenia mieszanki problemów z odpalaniem i nierówną pracą silnika. tak samo...
Rozłącz kolektor przed FAPem i zobacz czy jedzie, bo jak tak to zapchany....
Błąd który masz mówi o tym że katalizator nie działa - czyli identyczna sytuacja jak po jego wywaleniu, nie chodzi tu o zapchanie. Jak mnie pamięć nie myli to to auto ma dwa katalizatory - jeden w kolektorze i drugi pod autem i dopiero druga sonda jest za drugim katalizatorem wiec nie wiadomo w którym jest problem. Możesz go wywalić ale musisz emulować...
Przy kolektorach wydechowych są katalizatory, ale dalej jest 3 katalizator i on może być zapchany. Przeciąć przed katalizatorem rurę do połowy i zobaczyć,będzie chodzić głośniej, ale można się przejechać i zobaczyć, jeżeli będzie dobrze to jest zapchany katalizator i do wymiany
Sprawdziłeś wszystko, sprawdź i układ wydechowy, rozkręć wydech zaraz za kolektorem, jeśli kat zapchany od razu powinieneś zobaczyć efekt. Jaki przebieg auta?
Sprawdź zawór egr pewnie jest brudny i się nie domyka ,a przy zimnym silniku powinien być szczelny i nie puszczać spalin do kolektora ssącego .Pewnie zapchany jest też DPF stąd brak mocy
nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest rurka a na nim filtr i jak sie on zatka to wyjdzie czujnik cisnienia w tescie silnika sprawdz ten czujnik czy nie jest zatkany oraz czy rurka nie jest peknieta lub zapchana
Sprawdziłem czy przypadkiem kolektor wydechowy nie jest zapchany. Przekaźnik od wtrysków również sprawdzony . chce sprawdzić. wtryski lecz to dopiero w sobotę.Pozdrawiam
Jeszcze może być zapchany częściowo wydech, czujnik ciśnienia w kolektorze. Rozważyłbym diagnostykę u kogoś z wiedzą i doświadczeniem, zaoszczędzi to nerwów i pieniędzy.
No w sensie zaworek się zamyka i jest cały czas zamknięty na wyłączonym silniku. Przedmuch jest w sensie gdy ściągnę zaworek i otworze korek od zbiornika paliwa, wtedy mogę dmuchać w waż do filtra węglowego. Muszę zerknąć jeszcze do filtra czy on nie jest zapchany. Waz do kolektora zaślepiłem i zobaczymy. Jeszcze ściągnę na wszelki wypadek wężyk do...
Wiem, że to wróżenie z fusów, ale spróbuj przeczyscic jeszcze kolektor dolotowy...u mnie był tak zapchany że silnik się dusił. Teraz chodzi jak nowy
Zapchany cieńki przewód odpowietrzenia w chłodnicy lub przy kolektorze ssącym.
Zapłon,przebicie na wysokim,zapchany-zatopiony katalizator
Witam prawdopodobnie masz zapchany katalizator lub tlumik . Odkrec kolektor wydechowy i wtedy go odpal Jezeli odpali i bedzie chodzil normanie to masz wydech do rozebrania i sprawdzenia.Pozdrawiam ipowodzenia
Witam.Jakieś kody błędów są?Trzeba zacząć od podłączenia komputera bo przyczyn może być bardzo wiele turbina i jej sterowanie,zapchany katalizator(można sprawdzić w przypadku braku błędów),EGR,uszkodzenie sterownika,nieszczelność od turbiny do kolektora i parę innych rzeczy,ale nikt nie ma szklanej kuli że zerknie i będzie wiedział.
W 99% pada sonda przed katalizatorem jak sam katalizator jest zapchany i jest za wysoka temp w kolektorze wydechowym.
witam wczoraj miałem podobny przypadek Czujnik ciśnienia w kolektorze(MAP) miał być uszkodzony ,okazało sie że kanał wejściowy (w kolektorze)był zapchany do tego stopnia że musiałem tam wiercieć objawiało sie to właśnie takim zachowaniem sinika tylko nie jestem bewny czy mono motronic to ma przyczyną może być lambda ,czujnik temp,wtryskiwacz lub nawet...
Kolego szanowny, nowy katalizator to wydatek kilku tysięcy złotych, więc po cóż chcesz w nim w ciemno grzebać? Mało istotne czy jest jeden czy dwa, dla oceny tego czy jest zapchany wystarczy zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym i wykręcić sondę. Brniesz na slepo, bez jakiejkolwiek diagnostyki.
Witam Prośba o rozwianie wątpliwości. Są dość duże ilości oleju w kolektorze dolotowym tuż przy wejściu odmy. Cały kolektor był umazany tym olejem, przeciekało na łączeniach. I teraz moje pytanie: Zużyty silnik? silne przedmuchy do skrzyni korbowej, po odkręceniu korka oleju dość ostro się tam dymiło. Czy może zapchany filtr powietrza, co sugerował...
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
Zapchany wydech nie jest odkryłem pobór lewego powietrza lecz problem w tym gdy go zatkałem niespodzianka odpalam samochod odrazu gasnie jak przytrzymam na obrotach działa wkręca się okej ale po odpuszczeniu gazu gasnie co to może być?
To jest układ czysto mechaniczny. Od zbiornika idzie rurka prosto do pochłaniacza. Tylko pomiędzy pochłaniaczem a kolektorem ssącym jest elektrozawór. Skoro ciśnienie w zbiorniku się nie wyrównuje to po prostu pochłaniacz zapchany lub rurka gdzieś po drodze.
Filtry podstawa, a potem odlacz i zaslep podcisnieniowy EGR, pewnie kolektor masz juz zapchany. Nie wiem jak w mk3 ale w moim bylo ze dwie szklanki sadzy ('99rok). Raz na jakis czas tdi musi dostac w p*** aby sie lopatki zmiennej geometrii nie zapiekaly w turbinie
Kolego Sulzer , chyba znalazłeś usterkę, bo jak zamieniłes przewody sterujące i wężyki to przestał Ci pracować 1 cylinder a więc już wiesz że uszkodzona jest druga sekcja cewek. Zmieniaj szynę i wszystko wróci do normy. A jeśli chcesz się jeszcze trochę pobawić to wymontuj szynę z autka i ją rozkręć tylko zrób to delikatnie. W środku będziesz miał 12...
Wyglada to jakby wymiennik ciepla byl nieszczelny i gorace spaliny dmuchaly na czujnik Tak jak mówiłem, zapchany FAP to tragedia, właśnie przez to, że był zapchany, to spaliny zaraz za kolektorem znalazły ujście. Jeśli chcesz wyłączyć powiadomienie o FAPie, to wiem, że trzeba było go z emulować, bo dalsze gaśnięcie, może być właśnie ze względu na brak...
jaka instalacja gazowa??? Dodano po 4 Andrew1600 nagrzej auto i odczep mu na początek ostatni tlumnik i odczep jaj az do kolektora może byc któryś z tlumnikow zapchany
kolego odkręć kolektor od silnika możliwe zapchanie kat . Robiłem takie coś w vk c i wymieniłem przepływomierz listwe a ona nie wchodziła powyżej 3 tys obr i odkręciłem kolektor i wyszło szydło z worka Dodano po 50 dodam żę komputer pokazywał błędy przepływomierz , sonda
Kolektor ssący się nie zapcha byle czym, poza tym jest filtr powietrza... Sonda, może, ale ona nie psuje się ot tak, jednyna rzecz która była ostatnio ruszana w samochodzie, to register i parownik. Jedź do gazownika niech ustawią, jak należy.
01087 niedokończona adaptacja przepustnicy- wiadomo 00533 obiegnięto górny próg regulacji biegu jałowego. Do sprawdzenia: EGR czy nie zapchany Ciśnienie wtrysku czy nie za duże Wtryski czy nie leją Jak jest LPG sprawdzić czy nie podaje gazu na benzynie. Zapchany filtr powietrza. Nieszczelność miedzy przepływomierzem a kolektorem (jak jest przepływomierz)
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Owszem wymagane jest naczynie wzbiorcze o pojemności całego układu ale do takich sytuacji nie należy dopuszczać. bo można bezpowrotnie uszkodzić kolektor. Po pierwsze glikol jak już będzie bliski parowania żeluje, zapycha rury i trudno jest ten syf wypłukać. Może się okazać że zapcha się kolektor na amen np. w kolektorze płaskim w układzie harfowym...
Mnie to też dziwim ale znajomy miał podobny temat w BMW zapchany katalizator uszkodził vanosy. Bierze olej ? I jeszcze jedna sugestia - czy nie bierze lewego powietrza np uszczelka na kolektorze ssącym, pęknięty kolektro ?
Witam. Na tym temacie znam się za mało, żeby pomóc, natomiast korzystając z tego wątku, bo jest świeży sam postanowiłem poprosic o pomoc w sprawie mojego auta:) Otóż problem jest taki, że w dosyc nagle przed zimną zaczął miec trudności przy odpalaniu (klekocze ok1,5 sek po odpaleniu, nie od razu wchodzi na obroty) przy czym parę razy nieźle zadymił...
Motronic ma rację. Z własnego przypadku - w mercedesie W140 S420 miałem podobny problem. Wadą była co dziwne fabryka - kolektor wydechowy miał zapchane niewybite do końca kanały tzn. miał za mały przelot spalin z 2 cylindrów. Na 2 z nich widoczna była jakby zastawka (błąd fabryczny kolektora). Przez 1 w ogóle przestały wydostawać się spaliny, przez...
Trafiłeś kolego w dziesiątkę. Zapchany katalizator lub inna część wydechu. Auto ożyło po rozkręceniu przy kolektorze.
Problemy - zapchany sadzą kolektor wydechowy, zablokowany zawór EGR, zatkany filtr DPF, zapieczone kierownice turbiny... wystarczy? Taki ECO-driving to nie ECO-driving tylko katowanie silnika. Nowoczesny diesel musi być użytkowany w pełnym zakresie prędkości obrotowych. Choć odkąd mam komputer który podaje mi chwilowe spalanie to rzeczywiście zdarza...
Rozpedzilem go do 140 i pedal gazu byl w podlodze Wieczorem wyczyscilem egr bo byl jak sie okazalo zapchany i przeswit w kolektorze byl w miejscu egr ok 8mm. Po wyczyszczeniu wydaje mi sie ze troszke lepiej jest ale to jeszcze nie to. Bede walczyl dalej. Wieczorem zrobie logi dynamiczne i popracuje nad programem bo nie da sie wejsc w opcje bassic setting....
Land rower v8 benzyna po kapitalce.Poskładany odpalam 2minuty ok i łup.To co zostało z uszczelki pomiędzy kolektorami (metalowej)można nazwać strzępami-zapchana odma.Zawsze można przecież podyskutować dlaczego w prawie każdym zatartym silniku jest zapchana odma.:D
krups zapchany junkers zapchany zapchany intercooler
huawei mobile windows wyszukiwarka allegro przeciążenie bezpiecznik
emulator sondy lambda programator czasowy
Wartości luzów zaworowych Honda PCX 125 2022 Rozrusznik Fiat 126p nie reaguje na kluczyk - przyczyny i diagnostyka