Witam. Najpierw w polonezie (tył tarcze, nie lukasy) blokowało mi tylne koła. I standardowo - cylinderki smarowanie, wymienione gumki wszystko super. Przejechałem jakieś 60km i znowu zablokowało tylne koła. I teraz - nie zapiekły się cylinderki! Chodziły elegancko. Tylko tarcza i klocki były rozgrzane. Więc wymieniłem zaciski na tyle, klocki i płyn....
Witam W Troszkę poczytałem . Tak na gorąco to kolego marek1977 to można bęben hamulcowy wyczyścić a nie zalane płynem hamulcowym okładziny cierne czy to na klocku czy szczęce chyba że to hamulec od karuzeli. To że przetrzesz wierzchnią powierzchnię nie znaczy że usunąłeś płyn, on ma to do siebie że wnika w okładzinę jak w gąbkę i ona też tak działa...
Witam. W moim Fiacie całkiem padły tylne hamulce. Dzisiaj wziąłem się za ich demontaż, szczęki i bębny do wymiany, ale zauważyłem, że cylinderki hamulcowe są zapieczone, po obu stronach tłoczki poruszają się z oporem i tylko z jednej strony cylinderka. Rozebrałem je w celu wyczyszczenia tych tłoczków i wymiany tych gumek bo juz nieco sparciane były....
Będę wymieniał szczęki i cylinderki. Dostałem używane części w stanie bdb, z tym że przeleżały z rok w garażu zdemontowane z auta po stłuczce. Jeden z cylinderków chyba się zapiekł bo naciskanie na boki jego nie powodowało się chowania tłoczków. Rozebrałem je obydwa i umyłem w benzynie ekstrakcyjnej i na styku tłoczek guma był chyba jakiś smar i to...
Na 99% cylinderek złom Jeżeli nie jest zapieczony to po kilku użyciach zacznie cieknąć Nie na 99%, tylko na 100. Cylinderki won, nowe w to miejsce, będzie okazja przepatrzeć bębny, szczęki i taśmę od ręcznego. Przy otwartym dostępie powietrza, cylinderek moment gnije, wystarczy kilka tygodni żeby do niczego się nie nadawał - resztki płynu hamulcowego...
Moim zdanie to kolega powyżej ma rację, raczej regulator, lub szczęki, może też być zapieczony cylinderek. Ktoś rozbierał i czyścił te hamulce? pozdrawiam
Zdjąłem dzisiaj bębny i nie widać żeby płyn tam się dostawał. z jednej strony cylinderek był niedawno wymieniany a z drugiej wygląda dobrze, nie jest skorodowany itp. Bębny przeczyściłem . Zauważyłem taką rzecz, ze jak zaciągnę ręczny i zaczynam cofać jedna strona samochodu podnosi się wyżej niż druga. Jak to nie te cylinderki to co jeszcze może być...
trochę za młode autko na takie problemy. Mój polonez 1997-90 000 - rok temu zaczęły lać tylne cylinderki Lucas, przód jest wciąż ok. Wg mnie problem wygląda na zapowietrzający się lub zapieczony przód. Czy po dluższym staniu jest efekt twardniejącego pedału? tak = zapowietrzony przód, nie = zapieczone cylinderki przodu.
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
że przy zapieczonych jarzmach, tłoczkach zacisków itp, czyli zblokowanych hamulcach, płyn zaczyna wrzeć :) Troszkę się pogubiłeś w tej teorii. Przy zapieczonych prowadnicach pojawia się nurkowanie i poprawia się skuteczność przy drugim naciśnięciu pedału hamulca, a przy zapieczonym cylinderku /tłoczku/ efektu hamowania brak, bądź jest znikomy i do...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Spróbój nawilżąć to miejsce używająć np opakowania po filmie foto z olejem napędowym i skrawka szmatki tam zanurzonej, najlepiej przez całą noc następnie użyj opisywanego wykrętaka Jeśli inne sposoby nie pomogą musisz wykręcić cylinderek i spróbować uratować go już w imadle jeśli masz wątpliwości kup nowy koszt około 10 zł Przy operacjach z hamulcami...
na przykład zapieczone cylinderki,zaciski przód, lub prowadnice 50%różnicy i nie ściąga przy hamowaniu? jak z przodu tak wyszło to nie wierze,wyczyść zaciski ,sprawdz tłoczki czy lekko sie dają cofać i sprawdz cylinderki tył no i te opony
----------------------------------------... Tak naprawdę to przy eksploatacji nie ma żadnych negatywnych objawów, natomiast auto nie przeszło przegląu technicznego z powodu zbyt dużej różnicy w sile hamowania pomiędzy prawym a lewym kołem tylnym (50 % różnicy). Po rozebraniu stanęło na tym że nie ma żadnych widocznych...
jęśli się bębny grzeją to masz zapieczone cylinderki lub jeśli zaciągałeś ręczny to linki. Musisz zdjąć bębny i wtedy będziesz widział
witam.jezeli reczny jest to zapieczone sa cylinderki.pozdr
Witam serdecznie. Po zimie może być zapieczony cylinderek hamulcowy. Większe spalanie to nie tylko silnik. Pozdrawiam.
Zapieczony lekko cylinderek lub samoregulator,przygnieciony przewód hamulcowy. Pozdro!
Problem rozwiązany, zwiększone spalanie i "mulenie" było spowodowane zapieczonymi cylinderkami hamulców a dziwne turbulencje to nie wyważone koła.
Jeżeli jedno z kół jest zapowietrzone to będzie słabiej hamować. Wtedy ściąga w tę stronę, gdzie jest koło nie zapowietrzone i mocniej hamuje. Proste. Ford1991 pisze, że raz go ściaga w lewo, a raz w prawo. Może być pompa hamulcowa. Jak zapieczony jest cylinderek w zacisku to cały czas hamuje, tak? Przy lekkim hamowaniu zapieczone koło hamuje bardziej,...
Sprawdź czy nie są zapieczone cylinderki w zacisku tego koła - wygląda że to tarcie klocków powoduje ściąganie i szarpanie.
W zapieczonym cylinderku.
Prawdopodnie zapieczony cylinderek zacisku lub prowadzenie zacisku.
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Jak jest zapieczony, skorodowany tłoczek/cylinderek/zacisk, to sama nic nie zrobisz, niestety trzeba to rozebrać.
Po prostu nienawidzę oszustwa. Jeden warsztat kiedyś miał mi naprawić ręczny i zalewanie świecy olejem. Powiedziałem że zapłacę ile trzeba byle było dobrze. Po 3 tys od nowego oleju wmusili mi wymianę. A hamulce tyl całe do wymiany. Wiesz co zrobili? Oddali mi samochód z ciepłym silnikiem i nową świeca, stary filtr oleju, linka ręcznego skręcona na...
Klocki do wymiany albo czujnik zużycia. Albo też coś nie tak z zaciskami, zapieczone, cylinderki słabo chodzą itp. Zapytaj kierowcy czy nie ma dziwnych odczuć przy hamowaniu.
Miałem już kilka takich przypadków że przyczyną byly zapieczone klocki. I nie tylko klocki, same cylinderki hamulcowe też muszą być sprawne i nie zapieczone. BTW - przed wymianą pompy przednie hamulce działały? Jaka była motywacja dla wymiany pompy?
Na bolcach pradopodobnie masz zawleczki zabezpieczające (oprócz tych na klockach) wyjmij je psiknij dobrze WD40 albo czyms od rdzy i wal młotkiem az wyjdą te bolce. Po tym zabiegu klocki same powinny wyjsc. Nie naciskaj hamulca po wyjeciu klocków.Jesli nowe klocki nie będą chciały wejsc podwaz czyms cylinderki bo mogą być zapieczone.
Tłoczki w cylinderkach zapieczone.
Jak to nie GSI to raczej bębny masz z tyłu, ale równie dobrze mogą być cylinderki zapieczone. Najlepiej jedź na stację diagnostyczną niech Ci sprawdzą skuteczność hamulców.
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Objawy sa takie ze, hamulec hamuje w miare gdy sie go wcisnie energicznie, ale jest odrazu pisk opon i auto leci w poslizg. Czasami zahamuja wszystkie kola czasami jedno, roznie jest! Ale nagorsze jest to jak np sie dojezdza do swiatel i zacznie sie hamowac jakies 50m przed swiatlami zeby sie zatrzymac, wciskam hamulec powoli powoli a jest coraz nizszy...
Sprawdź tył , szczęki , bębny może cylinderki zapieczone. Tu masz jak to wygląda.
Dziś zdemontowałem stary cylinderek. i się okazało że stary jest krzywy? albo krzywo odlany :O Bałem się że nie będę mógł odkręcić przewodu od tłoczka bo będzie zapieczony i ukręce przewód. A tymczasem spryskałem wczoraj odrdzewiaczem i dziś poszło bez większego problemu. Tłoczki nowego są wycelowane w szczęki idealnie :) Odpowietrzyłem 4 koła. Czy...
Witam, od kilku dni mam ogromny problem z zablokowanym przednim kołem, tylko mechanik jest zadowolony bo co wizyta mnie kasuje a usterka zostaje. Podczas jazdy felga bardzo się nagrzewa a co ciekawe to zacisk pracuje nie jest zapieczony na prowadniczkach tak samo jak i cylinderek.Wszystko było nasmarowane i wyczyszczone.Kolejną czynnością była wymiana...
Macie może jakieś patenty na solowe zalanie płynem i odpowietrzenie poszczególnych kół ( Tico ) bo mam na sumieniu cylinderki z tyłu i prawy przód zapieczony. Ktoś mi wspominał o rurkach szklanych i wężykach ale nie jarzę..
A więc tak... proponuje spardzić Ci cały układ hamulcowy bo cos mi się wydaje że będa pozapiekane cylinderki.... porozbieraj wszystkie koła posparwdzaj czy cylinderki dobrze pracują... jeżeli z tyłu będzie któryś cylinderek zapieczony albo będzie ciekł to proponuje odrazu wymienić na nowy(koszt niewielki bo w granicach 12zł jeden) sparwdzić szczęki...
tak zdaje sobie z tego sprawę a ile tych cylinderków ?? wystarczą takie ?? Nie wiem, może wcale. Codzi o to, że często elementy ukł. hamulcowego są tak zapieczone, że próby ich rozkręcenia kończą się urwaniem czegoś. Bywa, że i przewód hamulcowy. Całość ocenisz dopiero po wykręceniu (nie tylko pompy, ale i odpowietrzników). Jeśli chodzi o jakość (bezpieczeństwo)...
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Przyczyn może być kilka mi:zapieczone cylinderki , zużyte okładziny lub inna twardość koło prawe -lewe (różnica hamowania zbyt duża) zużyte bębny h-ca zapowietrzenie układu ,zapieczony układ samoregulacji.
Ten sztywny krążek może być nie szczelny na obwodzie pierścienia (cylinderka w którym pracuje) oraz iglica pompująca będzie przepuszczać jak jest wytarta i stąd np olej dostaje się do silnika. Mam taką całą pompkę, tylko nie pamiętam jaki to model mccullocha, sprawdzę i dam znać. Krążek jest spasowany dobrze, na całkowitą szczelność nie ma co liczyć,...
A może opony były takie? Nie to bym się nabijał! Seicento jest tak prostym konstrukcyjnie samochodem że sprawdzić wszystko od A do Z co jest odpowiedzialne za w/w problem trwa chwilę! Wystarczy kawałek baaardzo mokrego i śliskiego parkingu i druga osoba do obserwacji kół z zewnątrz by zobaczyć co się blokuje i kiedy. Kilka minut ostrej jazdy w kółko...
Moja rada to dokładne sprawdzenie hamulców , cylinderki po takim okresie postoju lubia sie zapiec i oczywiście sprawdzenie stanu akumulatora i wymiany oleju i filtra po rozruchu silnika
Jeśli płyn cofał się w wężyku do odpowietrzania tzn.że w porę nie zakręciłeeś odpowietrznika lub jest on niesprawny. Poza tym należy sprawdzić czy ten cylinderek jest sprawny (zapieczony ,prawie unieruchomiony) .Jak hamuje to koło? Jestem przerażony metodą józefg Jeśli nie ma drugiej osoby to pompujesz, zapierasz pedał hamulca rozpieraczem i idziesz...
Był tu pare dni temu taki temat - duże zużycie oleju . I co wyszło ? Zapieczone pierścienie olejowe ! . Potwierdzam z praktyki . Te dajewowate coś mają , że te pierścionki się zapiekają . Rozebrałem pare tych silników , z powodu żarcia oleju i w każdym to samo: zaklejone ; na amen. Zastanawiam się czy aby na przyszłość , zamiast rozwalać motor na części...
Kolego.Bolec w uchwycie U musi chodzić lekko!!(przyłóż sam bolec do U bez wbijania i poruszaj nim). Bolec jest mocowany na sztywno na początki i na końcu(tam musi wchodzić ciasno) Zacisk nie będzie się sam przesuwał na zakrętach!!(trzyma go dwie sztuki prowadzeń). Bicia tarczy same odsuną klocki od niej!!(Jeśli zacisk ani cylinderek nie będzie zablokowany...
Witam mam taki mały problem a mianowicie po prawej stronie z przodu totalnie zjechała sie tarcza hamulcowa a klocek od wewnątrz aż się rozleciał całe szczęście ze kierowca się na zabił . Stwierdziłem zapieczony sworzeń prowadzący dolny przez to powstała usterka . wymieniłem tarcze na nowe i klocki , cylinderki sprawdziłem lekko chodziły , nasmarowałem...
Witam, w moim maluszku (98r) odmówiła posłuszeństwa pompa hamulcowa... ponieważ to dużo roboty i zabawy z zapieczonymi przewodami hamulcowymi dałem autko do mechanika przy tej okazji kazałem wymienić wszystkie podzespoły hamulcowe tzn- pompa, wszystkie cylinderki, i wszystkie szczęki oraz 2 tarcze kotwiczne (były już pognite) wszystko super :D zrobione...
Witam Jak są zużyte klocki to znaczy od strony wewnętrznej i zewnętrznej. Jeśli bardziej zużyty jest od strony wewnętrznej / cylinderka/ to znaczy że zatarciu uległ tłoczek zacisku jeśli odwrotnie to system przesuwny. Sprawdź prowadnice Kocków czy czasem nie są zardzewiałe i nie zapieczone z klockami. Jeśli nigdy nie wymieniałeś uszczelniaczy w zaciskach...
Sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś czy cylinderek nie jest zapieczony i swobodnie się przesuwa Przed założeniem bębna hamulcowego musisz odpuścić samoregulator by szczęki się maksymalnie zeszły. Nie podłączaj do tego koła linki ręcznego tylko najpierw załóż bęben i naciśnij na hamulec by się szczęki ustawiły a potem podłącz linkę i wyreguluj ręczny.
Cylinderki mogą być poprostu zapieczone, to nie nowość w tych autach.
Witam Pomysły są OK. w pewnych warunkach wszystko się sprawdza tyle że rurka w śrubie jest zapieczona na amen i nawet jak się uda odkręcić to na pewno nowego cylinderka nie da się przykręcić w poprawnym położeniu. Jak jest taka sytuacja to dla bezpieczeństwa wymień cały przewód, nie zaszkodziło by wymienić też drugą stronę
Witam Dlaczego po zwolnieniu hamulca nożnego szczęki kół tylnych nie wracają do swojego położenia próba odpowietrzania nic nie dała Nie wiem jaka jest konstrukcja hamulców bębnowych w dzisiejszych samochodach, w starszych samochodach za luz między bębnem a szczęką odpowiedzialny było urządzenie zwane samoregulatorem. W dzisiejszych rozwiązaniach też...
Witam wszystkich. Mam samochód Toyota Yaris z 2004r. Z tyłu hamulce bębnowe (szczękowe czy jak tam kto je zwie). W tym tygodniu podjechałem na przegląd okresowy i na rolkach wyszło że tylne prawe koło mi prawie że nic nie hamuje. Troche mnie to zdziwiło bo auto ma przejechane (realny przebieg) niecałe 40 000 tys km. Na zużyte okładziny chyba jeszcze...
Tak naprawdę to przy eksploatacji nie ma żadnych negatywnych objawów, natomiast auto nie przeszło przegląu technicznego z powodu zbyt dużej różnicy w sile hamowania pomiędzy prawym a lewym kołem tylnym (50 % różnicy). Po rozebraniu stanęło na tym że nie ma żadnych widocznych usterek wszystko jak nowe ( auto o przebiegu 35 000 km) czyste bebny bez rantu,...
witam i coz moge zasugerowac naprawialem hamulce w polo z podobnymi objawami ,urzytkownik tego auta nie uzywal hamulca recznego co spowodowalo zapieczenie sie dzwigienki a co za tym idzie wieksza sila hamowania szla na szczeki ktore jeszcze pracowaly prawidlowo ,ma to rowniez wplyw na cylinderek hamulca gdyz tloczek musi sie wysunac duzo dalej gdyz...
Ja stawiam na pompę hamulcową . Z tego co pamiętam to chyba ma 3 sekcje , 1 - przednie lewe , 2 - przednie prawe i 3 - tylne oba . no pojechales po calosci z tymi trzema sekciami Dodano po 3 albo zapieczony cylinderek lub zapchany przewod elastyczny
P. Błażeju (moderator?), obróbka na tokarce tarczy jest zjawiskiem normalny, wielu kierowców tak robi by uniknąc zbędnych kosztów wymiany. Wystarczy obrobic po 0,2cm z każdej stron i nasza tarcza jest gladka, dłużej wytrzymuja wtedy hamulce bo nie ma zarysowań a co do cylinderka to zapiekł sie i potrzebana byla sila, ale tu pomógł p.Basstec. Dziekuje...
Witam. Niesprawny cylinderek hamulcowy (zapieczony), do wymiany.
klocki wymienione były razem z tarczami klocki firmy TRW takie hamowanie było czuć już przed wymianą na tyle szczęk i cylinderków. bębny zostały przetoczone, na tyle cylinderki były zapieczone i nie było w ogóle hamulców był tylko ręczny więc myślałem ze stąd przyczyna takiego hamowania ale to nie pomogło
Jeśli chcesz używać tych rozruszanych z zapieczenia tłoczków, to gratuluję! Tutaj tylko zakup NOWEGO kompletu cylinderków, szczęk!
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
To już tak nawiasem do głównego tematu: w 126p czy w ogóle w hydraulicznych hamulcach, zapieczenie cylinderka przy SPRAWNEJ pompie daje "grzanie" na jednej feldze, z zapieczonym cylinderkiem. Ja pisałem o takim uszkodzeniu POMPY gdzie ciśnienie nie spada a grzeją się wszystkie: coś było źle złożone, kolejność tłoczków, sekcji i uszczelek czy też przeciek...
Skoro nie wymieniałeś to poprawiłeś na chwilę tylko. Zapieczony cylinderek bardzo szybko da znać o sobie ponownie. Nie oczyszczaj tylko wymiana. Bo w końcu tak Ci zablokuje, że z miejsca nie ruszysz.
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
Jest to astra z ABS. Mam problem z hamulcem tzn. nie hamuje hamulec nożny na tylne prawe koło (ręczny hamuje dobrze na obydwa) sprawdzałem cylinderek nie zapieczony szczęki ok.Próbowałem odpowietrzyć ale bardzo mało płynu wychodzi po naciśnięciu hamulca, tak jakby pompa nie podawała płynu na to koło. Kontrolka od ABS gaśnie po uruchomieniu silnika....
Witam, otóż mam problem z drżeniem kierownicy, pedału hamulca bez znaczenia jaką prędkością się jedzie, a przy wyższej prędkości to trzęsie całą karoserią. Tarcze i klocki z przodu wymienione, wymieniona także piasta lewa bo miała bicie 0.2mm. Tarcze mają bicie 0.05mm. Wózek dokręcony. Zdjąłem z tylu bęben to szczęki grube, tylko cylinderek jest zapieczony,...
Witam, nie wiem czy był poruszany ten temat, czy nie, ale nie znalazłem nic podobnego do mojego problemu. Byłem na przeglądzie okresowym samochodu diagnosta powiedział, że z lewej strony nie ma w ogóle hamulca nożnego (czy jak to fachowo się nazywa). Problem podejrzewał na cylinderku. Dodam, że są nowo wymienione szczeki, bębny i cały układ sprężynek,...
Jaki masz luz jałowy pedału hamulca?Ślizgi zacisków nie zatarte?Cylinderki chodzą luźno (nie zapieczone) ? Płyn wymieniony kiedy ? I czy układ był kiedykolwiek płukany?
Witam. Mój problem polega na tym że gdy nacisne pedł hamulca tylne w ogóle nie chyta nic a nic ręczny jak zaciągne to już chyci ale też bardzo ciężko chodzi, wymieniłem szczęki na nowe lecz dalej to samo cylinderki nie sa zapieczone choć wysuwają się tylko troche bębny są w dobrym stanie. Co moge mieć z tymi hamulcami czeka mnie przegląd już ostatnio...
Witam Forumowiczów. Dostanę na święta części do mego simsonka S51b Posiadałem w nim gaźnik typu 16n1-11 a kupiłem 16n3-4 (1-11 został uszkodzony nieodwracalnie przez ojca ;p rozłożył go na części, a następnie je zgubił. czy 3-4 będzie współpracował z cylinderkiem ? Pytanie 2 Wchodzi AM i co teraz? nie znam pojemności cylindra. nominał miał 50ccm tyle...
Może cylinderki hamulcowe, albo tłoczki tylne są zapieczone z racji długiego postoju, przez co odgłos idzie z tylnych hamulców.
Aha rozumiem. Nie nie mam ABS. Wiem że kolektor można całkowicie usunąć ale wtedy w zimie szybciej blokuje tył i może uciekać przy hamowaniu. Rok temu mi mechanik na przeglądzie powiedział żebym rozruszał cylinderki z tyłu gdyż to auto ma bardzo lekki tył i rzadko nim hamuje z dużą siłą. Ale cylindry nie były zapieczone a samochód zaczął hamować słabo...
Cylinderek sie zapiekł
Wiem że było i jest dużo podobnych tematów ale nie mam w nich wyraźnej wskazówki. Trzyma i grzeje się prawe tylne koło, podniosłem samochód, ciężko jest obracać rękami trzymają szczęki bęben na pewno bo jest gorący, łożysko nie zapieczone bo zimne. Wiem że ściągaczem nie moge zdjąć bębna bo pourywam wnętrzności. Powiedzcie mi w którą stronę w xsarze...
A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. A powiedz jeszcze czy ta dolegliwość wystąpiła nagle czy stopniowo narastała.
Witam. Sprawa wygląda tak. Auto nie przeszło przeglądu ze względu na stan hamulców z tyłu. Wziąłem się za wymianę tarcz, klocków oraz linki ręcznego . Rzecz jasna wszystko po obu stronach. Były jaja bo najpierw z prawej strony na tyle złamał się przewód hamulcowy. Kupiony i wymieniony sztywny i elastyczny. Następnie zerwała się główka od jednej ze śrub...
Panewki również miałem w nominale a wał był "lustro", jedynie martwi mnie wytrzymałość gładzi cylindrycznej z wagi iż pierwszy stopień jest już na drugim nad wymiarze (widocznie podczas ostatniego remontu były jeszcze dostępne) a drugi stopień to szkoda gadać bo nawet pierścienie były nie oryginalne i każdy inny... mechanik rzeźnik to serwisował. Dodatkowo...
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
Witam :) Obyło się bez SKP które biorą pieniądze i twierdzą że jest wszystko ok,a jak pojedziesz na przegląd to nagle po kilku miesiącach auto jest w opłakanym stanie miałem już taki przypadek i dziękuję za ich usługi jadę jak muszę czyli co rok :( W uno z przodu zostały wymienione elastyczne przewody spękane były na zewnątrz, a co do tyłu to tak na...
W dalszym ciągu nie rozumiem kompletnie nieuzasadnionej agresji w stosunku do mnie. Niczego nikomu nie karzę lać, tylko objaśniam i pokazuję. W dodatku opieram swoje objaśnienia na przykładzie własnych silników, nie cudzych, więc są to najbardziej wiarygodne doświadczenia. Zasilam jednostki napędowe non stop olejem 2T co najmniej od 4 lat i nie mam...
Kojarzysz coś takiego, jak zacisk? I nieodbijający (zapieczony) cylinderek? Jeśli nie, to jednak odwiedź mechanika. Co ma zacisk do tylnego koła? Przecież tam są bębny. Jeżeli masz luz miedzy tarcza a klockiem 1mm to jest ok. Jeżeli jest odstęp miedzy tarczą a metalową częścią klocka 1mm co oznacza grubość klocka 1mm to klocki do wymiany ale rozumiem...
Zatarte prowadnice , bądź tak wyrobione że nie są ruchome, gdyby tłoczek się nie cofał był zapieczony to klocek przede wszystkim od cylinderka byłby zużyty i koła by się grzały. Tak czy siak bez demontażu się nie obejdzie, będzie widać od razu .
A to ciekawe spostrzeżenie, kiedyś faktycznie były ubytki płynu ale ostatnio nie zauważyłem. Ani nie widać żadnych oczywistych wycieków przy cylinderku. Generalnie całość jest nieco mokrawa bo spsikałem "brejk kleanerem" zanim robiłem zdjęcia bo od czarnego pyłu nie było nic widać. To jest system KNOTT 250x55. Niestety, nie ma tego w Polsce ani w szwecji....
Jeśli to jest passat poliftingowy, to powinien mieć czujnik ciśnienia układu hamulcowego, podłącz komputer i sprawdź czy ciśnienie narasta w miarę jazdy. Lub, jeśli nie ma czujnika albo nie masz komputera, po przejechaniu tych kilku kilometrów, gdy już koło zaczyna hamować poluzuj odpowietrznik. Jeśli płyn bryźnie i koło zacznie się obracać luźno znaczy...
Na zdjęciach 1 i 2 widać, że dźwignia hamulca ręcznego jest w pozycji zaciągnięcia tegoż. Trzeba zacząć od poluzowania regulacji na linkach, aby dźwignie wróciły do pozycji spoczynkowej, jak nie będą chciały wrócić samoczynnie to albo jest skorodowana, zapieczona linka (do wymiany), albo zablokowana dźwignia na szczęce, trzeba rozebrać i wyczyścić....