Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek??? Dodano po 3 Jaki masz silnik AJM czy ATJ ? AJM
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Witam, W znakomitej większości takich przypadków przyczyna to zapieczone łopatki turbiny - tak mówią fachowcy. Zrobiłem logi dynamiczne: Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_l9kH1uN.html i zastanawia mnie czy w tym przypadku nie jest to wina zaworu N75, już przy około 2300 obr/min. jest wysterowany na ponad 90%. Czy możliwe, że w tym przypadku winny...
typowa to by była gdyby były zapieczone łopatki turbiny. a w tym przypadku bardzo ładnie pracują. Narazie bez logów moge napisac to co mi sie nie podobało: do 2000bbr ciśnienie doładowania zmierzone mniejsze niż wymagane przez sterownik. od 2000obr do 2500 wszystko dobrze. powyżej ciśnienie wyższe niż wymagane przez sterownik. oczywiście to parametry...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Też takie porady uzyskałem(zapieczone łopatki turbiny) ale przepływkę którą wymieniłem to była używka tuż po wymianie było idealnie po ok 3dniach znowu auto muli tylko w inny sposób(obrotomierz zamkne do końca ale nie czuje tego przyśpieszenia przy pierwszej awari przepływki auto powyżej 3000obr i wciśniętym pedale gazu do końca wogóle nieszło)czy przepływomierz...
Witam Was serdecznie. W moim VW Bora 1.9tdi ALH mam problem z mocą. W zakresie 3-4 tys obrotów samochód dostaje "muła", traci moc, bardzo powoli wkręca się na obroty. Nie dzieje się to na określonym poziomie obrotów, czasem 3100, czasem 3500, czasem 3700. Czuć wyraźny spadek mocy, odczuwalny nawet przez pasażerów. Jedzie sobie przyjemnie (jak to na...
Kolego zapewne czeka cie czyszczenie turbiny, zapiekły sie napewno łopatki w turbinie i przy predkości o ktorej mówisz wpada ci w tryb awaryjny.
Witam Jeśli cięgno chodzi luźno to łopatki geometrii nie są zatarte. Jeśli przyblokowuje cięgno w którymś miejscu to znaczy że się zaciera, jeśli nie idzie ruszyć cięgnem to znaczy że się zatarły całkiem kierownice. W tej kwestii nic się narazie nie zmieniło;) - oczywiście do sprawdzenia należałoby odpiąć gruszkę ponieważ w niej jest dość mocna sprężyna...
A co może być tego przyczyną ? Gruszka, zawór, łopatki zapieczone ?
Zapieczone łopatki w kierownicy w turbinie?
Geometria łopatek turbiny może nie domagać. Jeśli łopatki masz zapieczone i nie ma prawidłowej regulacji, to będziesz miał taki efekt.
Stawiam jednak na turbinę ,sztanga może i na oko pracuje, ale sprawdziłbym, czy łopatki nie są zapieczone.
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika dalej to samo? W wypadku turbiny najczęstszymi problemami są albo zapieczone łopatki kierownic( błąd przeładowania, tryb awaryjny) albo problem z wężykami podciśnienia, sterującymi tymi łopatkami. Podaj błędy silnika jeśli są.
ja miałem podobną przypadłość i okazało sie że bączek podciśnienia ktury zmienia kąt łopatek turbiny był pordzewiały i zapieczony po odkręceniu łopatki chodziły dobrze .Bączek wymieniłem i wszystko do tej pory gra
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Wąż od turbiny sciaglem łopatki nie są zapieczone maja lekki luz ale zdaje mi się że jest okej. Który wąż zdejmowałeś?
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Zapieczone łopatki = naprawić turbinę
coś mogło być przyczyną tego że mi się łopatki zapiekły po 30 tys Gorąca strona turbiny może puszczać olej, wtedy nawet po 2 tys w skrajnych przypadkach może się zapiekać.
Witam mam problem z moją A3 1.9 90KM rok 2000. Opowiem historię od początku. Gdy kupiłem Audi w grudniu zeszłego roku i wracałem do domu przy 140km/h miałem odcięcie i samochód nie chciał dalej iść. Po sprawdzeniu wszystkich mozliwych wariantów padło na zapieczone łopatki od turbiny. Gość który czyścił powiedział że łopatki mam już delikatnie powyżerane...
Myślę że może to być przyczyna zacinającej się turbiny ponieważ łopatki w niej mogły się zapiec więc albo trzeba je przeczyścić albo oddać turbinę do regeneracji lub jeśli chcesz to można kupić nową. Nie orientuje się ile może kosztować regeneracja turbiny ani ile kosztuje nowa. Może to być też problem przepływomierza w moim przypadku był to akurat...
Bo mowili mi ze to moga byc zapieczone łopatki w turbinie czy to prawda ?
Dziękuję szanownym forumowiczom za pomoc. Oczywiście były zapieczone łopatki w turbinie oraz luz na wałku.
Jaką masz pewność ,ze wymieniłeś na dobra turbinę może tą co wymieniłeś ma łopatki zapieczone zmiennej geometrii. Rozkręć ja i wyczyść możesz to samemu zrobić w prosty sposób . https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqr...
pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie : nieszczelność w dolocie lub dziurawe, popękane wężyki podciśnienia sterującego kątem nachylenia łopatek kierownicy turbiny, trzeba dokładnie posrawdzać przewody i węże idące od turbiny poprzez intercooler do kolektora ssącego oraz wężyki podciśnienia idące od N75 do guszki ze sztangą sterującą łopatkami. Dodam,...
N75 można sprawdzić podłączając go do 12V i zatykając odpowiednie wloty, a dmuchając w inne. Gdyby jednak membrana w N75 była uszkodzona albo był zabrudzony to myślę, że notlauf wystąpiłby przy mniejszej prędkości. Ten typ (i nie tylko AHF, bo większość 1.9TDI) po prostu tak ma. Jak nie gruszka, to znowu zapieczone łopatki w turbo, uszkodzony N75, zabrudzone...
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
problem w TDI stary jak świat, w granicach 3200 obrotów zwłaszcza na najwyższym biegu następuje przeładowanie lub niedoładowanie turbo i sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej powodując efekt braku turbodoładowania, który ustępuje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bo sterownik pracuje znowu w normalnym trybie aż do ponownego przekroczenia...
A jak złapiesz ją palcami to też się nie rusza???? Czytałem gdzieś (jak walczyłem z golfem) że można wyczyścić to samemu( tylko nie pamiętam gdzie) ten wodzik jak to nazwałeś od gruchy ma za zadanie sterować zmienną geometrią łopatek turbiny. Jeśli się nie rusza (nawet palcami) tzn że łopatki turbiny też nie zmieniają geometrii i wtedy masz ten spadek...
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
Tak. Czytałem już właśnie sporo o tym. Najbardziej podejrzewam właśnie zawór N75 albo zatarte łopatki turbiny. Przepływkę jeszcze odłączę i spróbuję pojeździć bez przepływki. Komputer zapewne wtedy przyjmnie wartość zastępczą i domyślam się, że auto od początku będzie wtedy mułowate, ale jeśli przekrocze magiczną prędkość przy odłączonej przepływce...
Podaj coś więcej o typie silnika, przebiegu itd.. Sprawdź świece żarowe, najlepiej z pomocą żarówki np. 12 V/21 W, tj. każdą oddzielnie i czujniki temperatury - masę informacji na ten temat w internecie. Zwróć uwagę na działanie turbiny - musi lekko się obracać (ręką) i czy nie ma ona zapieczonych łopatek ( w przypadku gdyby posiadała ruchome łopatki...
Sharan 2000r 1.9TDI 110PS. Kopci mocno na czarno przy obrotach 3000 i więcej. Podejrzewam turbinę gdyż prawie w ogóle jej nie słychać (porównywałem z pracą innych sharanów i w każdym turbina gwizdała już od 2000obr. a moją ledwie słychać przy 3000obr.). Ale przed rozebraniem auta chciałbym się was zapytać, czy na brak (gwizdu, świstu) może przyczynić...
Sprawdź czy dźwignia od turbiny chodzi lekko czy z oporem. Jeśli tym autem jeździła kobieta o "delikatnej nodze" to jak najbardziej mogą być zapieczone łopatki od turbo. Ale najpierw jak radzi (at)wopor posprawdzaj wężyki, przepływomierz a także N75 u mnie właśnie on był powodem wchodzenia w tryb awaryjny. Generalnie turbo zostaw sobie na sam koniec...
Mam problem że po wymianie słupka 2.0tdi BMP na 1.9tdi ARL silnik nie ma mocy chodzi jak by bez zmiennej geometrii turbiny jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone synchro ustawione na -0.5 czyli całkiem dobrze silnik na postoju nie raz podkapca na biało[ale tak delikatnie...
Witam. Mam taki problem, przy okazji naprawy innej usterki w silniku mechanik stwierdził że mam uszkodzoną turbinę, mianowicie uszkodzony zawór podciśnienia sterujący wychyleniem łopatek oraz zapieczone łopatki w turbinie. Koszt naprawy jest dla mnie bardzo duży. Samochód jak dla mnie ładnie przyspiesza, nie szarpie, na autostradzie rozpędza się ok...
Problem rozwiązany. Dla potomnych: Grucha przytkana wyczyszczona działa. Zaworki podciśnienia źle podłączone znalazłem schemat podłączyłem działa. Turbina zapieczone łopatki wyciągnięta wyczyszczona źle poskładana - nie działa, wyciągnięta ponownie obrócony pierścień poskładana - wszystko działa.
zawór sterujący turbiny lub zapieczenie łopatek może byc przyczyną tej usterki
Masakra... czujnik położenia walu szwankował, po wymianie na nowy pomogło na chwile. Rozrząd przestawiony był o 2 zęby, turbina zapieczone łopatki nie do końca się otwierały, przepustnica wymieniona. I autko odżyło.:)...
słupek silnika to ta całość metalowa, bez elektroniki sterującej. 1. posprawdzaj podciśnienie, czy wszędzie dochodzi 2. w szczególności czy zawór EGR działa swobodnie, nie zapieczony, obsmarowany, itp. 3. podciśnienie pchające "gruchę" turbiny, czy w całym zakresie się wychyla czy nie zapieczone? samą operacje można wykonać podpinając choćby 20ml strzykawkę,...
Witajcie, przeglądałem już różne fora dotyczące mojego problemu ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Na początku miałem problem taki, że autko nie miało mocy a przy ok 100-120 km/h na godzinę pojawiał się błąd (check)P0234. Pomagało ponowne uruchomienie silnika ale tylko do czasu, praktycznie znowu do osiągnięcia wspomnianej prędkości. Wyczyściłem...
Finalnie. Okazało sie że to nie turbina była problemem (prawdopodobnie wszystkie 3 były dobre). Diagnoza była następująca. Stara turbina przed uszkodzeniem wirnika miała zapieczone łopatki. Tak więc nie pompowała w całym swoim zakresie a jedynie bardzo słabo - do czego się po prostu przyzwyczaiłem. W między czasie miałem wymieniane sprzęgłow i podczas...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
Koledzy, u mnie pojawił się podobny problem (spadek mocy). Znajomy mechanik jeszcze bez obejrzenia samochodu powiedział, że to będzie "przepływka". Ale, co się okazało, po bliższych oględzinach zdiagnozował zapieczoną kierownicę łopatek na turbinie (mam silnik AHH). Bez rozbierania spróbował rozruszać i przyniosło efekty. Dzisiaj byłem swoim paskiem...
Czy w Twoim samochodzie jest turbina ze zmienną geometrią łopatek ? Jeśli tak to prawdopodobnie się zapiekły i trzeba je wyczyścić. Usterka wygląda na przeładowanie. Turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i sterownik włącza tryb awaryjny powodujący właśnie gwałtowny spadek mocy.
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
czyli wygląda na to, że turbo zbyt wolno wstaje. Powodem może być: Zużyty wirnik turbosprężarki. Kierownice turbiny zapieczone i nie otwieraja sie w pełni Wyregulować sztangę turbo. Jest jeszcze sróbka maxymalnego położenia łopatek, zmnieejszyć ograniczenie.
Witam ponownie po lekkiej przerwie. Obiecałem dać znać jak będzie po problemie z wyrzucaniem płynu. Było to już wyżej opisane prawdopodobne przyczyny przez kilku użytkowników, ale może w dużym skrócie opiszę dla potomnych, może komuś się przyda w nadchodzących niemiłych objawach. Wymieniłem korek (wszystkie org) zbiorniczka wyrównawczego, termostat,...
Cześć Pacjent to Xsara MKII 2.0HDi, 109KM (bez dpf, dwumasy), sprężarka ze zmienną geometrią, IC. Kupiłem samochodzik niedawno jako dupowóz do pracy, zastanawiam się nad jedną rzeczą, mianowicie przyspieszaniem. Jak powoli dodaję gazu, jakby razem z przyszpieszaniem samochodu, to turbo słychać i auto żwawo przyspiesza (choć powyżej 3000 RPM już go nie...
Witam. Proponuje zregenerować turbinę. W golfach IV był montowane turbiny ze zmienną geometrią kierownic (łopatek). to właśnie zapieczenie tego elementu jest odpowiedzialne za Twoje problemy. Niemcy wkładali dwa typy turbin GARRET 1 oraz KKK. Regeneracja Garretta to koszt od 850 zł netto, gorzej jest z KKK tej turbiny się nie regeneruje. Koszt nowej...
nie znam się na logach ale mam golfa IV z takim silnikiem i miałem okresowy spadek mocy - powód zapieczone kierowniczki w turbinie - bo w nim jest turbina ze zmienna geometria łopatek - co ciekawe VAG nie pokazywał takiego błędu
Witam, przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale nagle musiałem wyjechać z kraju. Generalnie w tamtym czasie zdążyłem wyjąć i wyczyścić turbinę (łopatki było tak zapieczone że ciężko było ręką je ruszyć). Dodatkowo wymieniłem przepływomierz - kilka tygodni temu (tańszy zamiennik - 100% to chiny). Proszę spojrzeć teraz na logi które zrobiłem w dniu dzisiejszym...
Czesc, posiadam vw sharan z 98roku, 1.9 tdi mam problem z moca auta, do jakiejs "setki" radzi sobie ale o wiekszych predkosciach typu 130-150km/h moge zapomnec. Slysze jak turbine rozlacza przy jakis 1800-2000 obr/min. (im wyzszy bieg tym wczesniej ja rozlacza). Wyprzedzanie tym autem jest nieosiagalne. Jakis rok temu padla mi elektronika na pomie,...
A autko jakoś nadmiernie nie kopci? -nie bierze oleju? silniki jtd cf3 te miały turbinę ze zmienną geometrią łopatek;może się zapiekły? albo coś z czujnikiem ciśnienia doładowania...Po przekroczeniu ok 3k obrotów wywali błąd-marchewa. Jedz na kompa (lub kup kabel +FES) i będziesz miał diagnozę. Po odpięciu przepływki nie zaświeci ci się marchewa zostanie...
Czyli auto nie spala paliwa i wyrzuca jako nagar przez wydech - jeśli dobrze rozumiem. Źle rozumiesz. Nie spalone paliwo to biały dym. A czarny to zwyczajna sadza - czyli za mało powietrza, a za dużo paliwa. Czyli albo Twój "tuner" skopał mapę, dokładając paliwa, przy zbyt słabej turbinie, albo sama turbina ma problem z osiągnięciem zadanego ciśnienia,...
Nie do końca musi to być sztanga. Zależy od tego jaki tryb jazdy masz, ja powolny to mogą być to zapieczone łopatki od zmiennej geometrii. Może to być zaworek który to reguluje, jak i również gruszka, taka puszka przy turbinie. Jedyne wyjście to diagnoza, najlepiej podczas jazdy. Wiele o tym temacie jest w necie, poszukaj bo nawet instrukcje czyszczenia...
cos mi sie kojarzy ze avs. no może ASV jeśli 110 KM :wink: każdy inny od AGR ma zmienną geometrię łopatek więc wchodzi w grę również możliwość ich zapieczenia w turbinie i powód przechodzenia sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej (pozostaje jeszcze nietypowy silnik o mocy 90 KM na pompowtryskach o oznaczeniu ANU ale z tego co pamiętam to jego w...
Kolego zrób logi wszystko będzie jak na dłoni, częsta przypadłość TDI ze zmienną geometrią łopatek turbiny po prostu sie przycinają i auto wpada w tryb awaryjny. Sprawdź zawór N75 oraz wężyki podciśnieniowe ale na 100% obstawiam zapieczone kierownice w turbinie. Jeśli nie doprowadzisz ciśnienia doładowania do normy nie masz nawet co szukać problemu...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam Serdecznie! Dziękuję wszystkim za pomoc, temat uważam za zamknięty i podzielę się z Wami tym co udało się osiągnać. Być może ktoś przez to zaoszczędzi trochę pieniędzy na regenerację i niepotrzebnie nie będzie się męczył z wyjęciem turbiny. Jeszcze nie wiem czy efekt jest długotrwały ale póki co auto odzyskało moc a koszt naprawy to 70 zł. Oczywiście...
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
zapieczone łopatki łopatki turbiny łopatki turbiny wiatrowej
kupić układ scalony głowica próżniowy stary termet
pilarka einhell pralka podświetlenie wyświetlacza
Wymiana turbiny w Renault Master 3 125KM krok po kroku Odblokowanie transceiverów Yaesu FT-450D i Xiegu G90: modyfikacje i ryzyka