Witam! Możesz wykorzystać kod: :spoko: [syntax=vbscript]Public Sub zapisz() Dim Wb_Name As Variant Wb_Name = Application.GetSaveAsFilename If Wb_Name <> False Then ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Wb_Name End If End Sub [/syntax]
Nie precyzujesz co ma być zapisane w nowym pliku. Zakładam, że arkusz "dane". Wklej kod do modułu standardowego, zdefiniuj ścieżkę zapisu i podepnij pod przycisk [syntax=vb]Sub Zapis() sc = "C:\" 'wpisz path jako string, koniecznie z ukośnikiem na końcu nazwa = Range("B1") If Cells(1, 2) & Cells(2, 2) <> Empty Then With Sheets("dane2") ostWrs...
Podmień na [syntax=vbscript]NowaNazwa = ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("A1").Val... & ".xlsm"[/syntax]
[syntax=vbscript]Workbooks.Open ("C:\Users\Fransf\Desktop\TESTY\Klienci\... & nazwaklienta & ".xlsx")[/syntax]
W złym miejscu miałeś to dopisane. Przecież to chodziło o metodę GetSaveAsFilename, a nie o SaveAs. [syntax=vbnet]Private Sub CommandButton1_Click() Dim plik plik = Application.GetSaveAsFilename(Sheets("il... & ".xls", "pliki excel (*.xls), *.xls") If plik <> False Then ActiveWorkbook.SaveAs plik End Sub[/syntax]
Zrobiłem tak, jak to zwykle robią zawodowcy ;) 1. Nagrałem sobie makro przy zapisywaniu. Wyszło takie coś: [syntax=vbscript]Sub Makro1() ' ' Makro1 Makro ' ' ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _ "C:\Users\Adam\Desktop\Zeszyt1.pdf", Quality:=xlQualityStandard, _ IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=...
Wstaw w kod arkusza "Wydatki" i kliknij w "Zapisz" [syntax=vb]Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Dim ostWrs As Long 'warunkiem działania makra jest adres scalonej komórki (tej z tekstem "Zapisz") 'zwrócony przez zmienną Target If Target.Address(0, 0) = "E18:E19" Then 'sprawdzamy, czy wymagane pola są wypełnione /przy okazji...
[syntax=vbscript] Private Declare Function GetTempPath Lib "kernel32" Alias "GetTempPathA" _ (ByVal nBufferLength As Long, ByVal lpBuffer As String) As Long Private Const MAX_PATH As Long = 260 '~~> Change this where and how you want to save the file Const FlName = "C:\MyWorkbook.txt" Sub Sample() Dim tmpFile As String Dim MyData As String, strData()...
arkusz i zapisał go w tym samym skoroszycie ale pod nazwa wzięta z komórki. Następnie zapisał by plik w określonym miejscu z nazwa rownież z określonej komórki. Napisz do wyjaśnienia adresów tych komórek. Ponadto sciezku dla zapisu Dodano po 1 [syntax=vb] Sub Kolejny_dzen() Sciezka = "D:\tmp\" '- to dopasuj do swoich potreb plik = Sciezka & Format(Int((Date...
Narzędzia -> Opcje -> [Zapisywanie] -|/|Zapisz informacje niezbędne do odcztania pliku co |_| min Pozdrawiam Lt.
[syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean) If Target.Column = 1 Then w = Target.Row ok = Cells(w, Columns.Count).End(xlToLeft).Column nw = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1 Range(Cells(w, 1), Cells(w, ok)).Copy Destination:=Range("A" & nw) Cancel = True End If End Sub [/syntax]
ma byc xlTextPrinter(=36) lub xlPrinter(=2, jak w makro)? Dodano po 4 With ActiveWorkbook .Unprotect Workbook to nie jest arkusz, tylko skoroszyt Dodano po 5 P.S. xlPrinter zapisze plik .SLK, nie .PRN
zmodyfikowany tylko 4 cyfry nie po to, aby zmienić kolejność arkuszy, nowe dodajemy na końcu
Podałem makro które zapisane w pliku robi kopię zapasową w innym katalogu. Jeśli kopia pliku ma być zapisana w tym samym katalogu to do swojego makra proponuję dopisać: Dim katalogZapisu As String ' to wpisujemy na początku deklaracja zmiennej katalogZapisu = ThisWorkbook.Path ' odczytamy katalog w którym jest zapisany otwarty plik ThisWorkbook.SaveCopyAs...
Nie da rady w Excelu, ten program to nie temporalna baza danych tylko prosty program kalkulacyjny
Dobra, więc tak. Do Excela nie zapiszesz, skoro nie wiesz jak wykonać taką operację. Potrzeba zewnętrznych płatnych bibliotek, żeby zapisać plik w formacie Excela, ewentualnie jest wymóg, żeby na komputerze z tym programem był zainstalowany Excel - to się da. Ale... Możesz zapisać po prostu plik tekstowy w formacie CSV. A w jaki sposób? var lines =...
Plik *.RAR ląduje na poczcie e-mail. Muszę go zapisać na dysku, rozpakować (plik *.CSV) - otworzyć plik, przerobić dane (formatowanie, usuwanie niepotrzebnych kolumn) zapisać jako *.CSV - o odpowiednim kodowaniu i zapisać na dysku FTP. Jeśli korzystasz z poczty przez outlooka to wszystkie te rzeczy, można nawet w excel vba zrobić.
HiFi-Man , powinieneś odróżniać makra (makroinstrukcje) od funkcji, bo Twoje pytanie jest przez to niezrozumiałe. Makro to działanie wykonywane jednorazowo, doraźnie. Po wykonaniu wynik ma najczęściej formę stałej (liczby lub tekstu). Makro można powiązać ze skrótem klawiaturowym i uruchamiać go za pomocą tego skrótu. Z kolei funkcja (lub w tym przypadku...
Pewnie dlatego, że w matematyce zapis X =X +1 jest błędny.:)
Set Wb=Open(Fn) ==> Set Wb = Workbooks.Open("D:\abc\" & Fn) Zbyt dosłownie potraktowałeś ogólny zapis o otwarciu pliku.
Witam, otóż mam plik *.xlsm zawierający około 10 arkuszy w których są formuły i makra. Po zakończeniu edycji tego pliku chcę go przekazać dalej, ale taki plik otwiera się bardzo długo i zajmuje dużo miejsca, a dodatkowo każde przeliczenie zajmuje kilka minut... Czy jest jakiś sposób aby zapisać same wartości bez formuł i makr? Pozdrawiam i z góry dzięki...
Nie wiem jak ostatecznie zdecydowałeś się to zapisywać, ale zasady są takie. Jeśli zastosujesz zapis tekstowy w rodzaju: [syntax=text]=JEŻELI(A3=8;"7:35";"")[/sy... wynik w postaci tekstowej, który nie nadaje się wprost do obliczeń. Jeśli zastosujesz zapis liczbowy typu: [syntax=text]=JEŻELI(A4=8;--"7:35";"")[/... ułamek określający...
Funkcja ADR.POŚR pobiera dane tylko z otwartego pliku, więc tu raczej się nie nada. W Excelu można to zrobić odpowiednim makrem, ale dostosowanym do konkretnego problemu. Twój zapis formuł wskazuje jednak, że to nie jest Excel. Podaj dokładnie jakiego programu chcesz użyć i więcej szczegółów o tych danych (czy to są pojedyncze komórki z każdego pliku,...
Witam. :arrow: Korek_123 Ponieważ Excel >=2007 zapisuje w formacie xml, następnie ukrytych wierszy i kolumn dla każdej linii ponad milion jest zapis "ukryte = 1 " i jest coś innego. Spróbuj zapisać w formacie binarnym. Ale różnica jest mała. P.S. Osobiście używam Excel97, maksymalno 2003. W każdym razie mój projekt, inny Excel otworzy. Edit: Ale spójrz...
Propozycja makra, które działa wg poniższych zasad: 1) Reset danych za pomocą przycisku "Reset" wypełnia zakres liczbami od 1 do 14. 2) Jeśli chcemy zamienić liczbę na tekst typu #/#, gdzie # oznacza cyfrę, wystarczy zrobić dwuklik na komórce. Można też edytować ręcznie, pamiętając żeby na początku wstawić apostrof - inaczej Excel zamieni to na datę....
Rozbudowałem Ci to makro tak, żeby uwzględniało operacje na kilku komórkach jednocześnie, ale nie zmieniałem zasady jego działania. Więc jeśli zależy Ci na historii wszystkich komórek, musisz przestrzegać pewnych reguł. Makro działa w ten sposób, że po zaznaczeniu komórki/komórek zapamiętuje ich zawartość i adres (procedura SelectionChange). Następnie...
Można też utworzyć nazwy i przypisać im wartości. Trzeba by jedynie inaczej rozwiązać zapis tych samych cyfr.(10;10;10;10, itp)
Dzien Dobry Zderzylem sie z problemem dynamiczengo przekierowania na pliki wsadowe i nie mam pojecia jak przeskoczyc. Cel: Mam kilka sklepow do obslugi, ktore generuja listy obrotu i planow obrotu. Chce zrobic formatke, ktora umozliwi mi wczytywanie tylko interesujacych mnie kolumn z ich sprawozdan i dodanie do tego kolumny z planem na nastepny rok...
W Twoim kodzie było: [syntax=vbscript]ActiveWorkbook.Close[/s... tę linijkę po prostu przepisałem. Gdy zapisuje się plik pod nową nazwą przez SaveAs, otwarty skoroszyt przyjmuje nazwę zmienioną pod którą był zapis. Nie wiem, czy można zmienić nazwę otwartego skoroszytu inaczej niż przez zapisanie go. Zatem w tym przypadku proponuję ponowny zapis...
Cześć, mam problem z przyciskami, w których umieściłem makro, które kopiuje wartości z komórek C6:C45 w zeszycie Sheet1 do zeszytu PASS (A3:AN3). Jak wciskam przycisk "Pass" wartości są kopiowane do zeszytu pass, ale jakoś dziwnie bo nie w jednym wierszu tak jak bym chciał tylko łapie kilka wierszy?? Drugi problem jest taki, że nie wiem jak to zrobić,...
Witam mam mały problem z makrem a mianowicie z zapisywaniem pliku pod nazwą podaną w komórce. Szukając w necie znalazłem fajny kod który ogólnie działa ale nie do końca tak jak bym tego oczekiwał a mianowicie zapisuje plik pod nazwą z komórki tylko wtedy kiedy jest ona wpisana tam ręcznie Ja natomiast chciałbym uzyskać tą nazwę poprzez odpowiednią formułę...
Czy może wypisywać pracowników po kolei bez pustych komórek? :D Owszem można, ale każdy z Twoich warunków (po kolei, bez pustych) to poważna komplikacja formuły :please: Może wystarczy Ci zapis bez pustych :spoko: 1010494
Witam serdecznie! Chciałbym stworzyć makro, które będzie generowało nowy plik z wybranymi danymi. Tak jak w załączonym pliku powiedzmy że 2 tabele to dwa różne raporty. Chciałbym żeby za jednym kliknięciem dane się zapisały jako plik raport 1 i raport 2. powiedzmy na pulpicie. Fundament jakoś udało mi się stworzyć ale stanąłem w miejscu i bardzo proszę...
Witam serdecznie. Mam kłopot z napisaniem makra VBA, które ma "zmusić" użytkownika do zapisania zmian w arkuszu tylko przez opcję "zapisz jako" (opcja "zapisz" musi być wyłączona). Chodzi o to, aby skoroszyt źródłowy nie został przypadkiem nadpisany - co mogłoby zepsuć jego funkcjonalność. Chodzi o to, żeby użytkownik otrzymał komunikat, że nie można...
Głowię się i nie mogę tego zrobić - jak przypisać polecenie "zapisz jako" do przycisku? patrz załącznik http://obrazki.elektroda.net/66_11710313...
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem trochę początkującym w makrach i VBA w Excelu aczkolwiek mam problem: Chciałbym napisać makro kopiujące kolumnę komórek z pominięciem pustych do NOWEGO pliku (ścieżka stała, nazwa zależna od 1 komórki w arkuszu) .xls Nawet nie wiem czy potrzebna jest pętla czy wystarczy sprytne makro. Proszę o przykład na...
Cześć, od jakiegoś czasu szukam rozwiązania mojego problemu. I zastanawiam się czy jest możliwe przy użyciu arkusza excel, stworzenie pliku bazowego, w którym będzie możliwe wybranie innych plików excel ( kilku naraz) i otwieranie ich w osobnych arkuszach pliku bazowego. Te pliki które mają być otwierane mają zawsze tą samą strukturę w postaci raportu....
Cześć, Potrzebowałbym jakieś rozwiązanie do pliku Excel, a mianowicie czy jest możliwość utworzenia takiego makra lub może jest jakaś opcja, gdzie będąc w pliku wpisuje dane, po zapisaniu i wyjściu z pliku, komórki z danymi blokują się, a po ponownym wejściu mogę kontynuować wpisywanie w wolnych komórkach, a te z danymi będą zablokowane do zmiany. Poniżej...
Mam w excelu 2003 arkusz w którym są nazwiska a kolejnej kolumnie dane liczbowe. W jaki sposób przenieść do kolejnego arkusza te nazwiska przy których liczba jest większa od zera? Tak aby jeden wiersz pod drugim pokazały się nazwiska z niezerową wartością? Proszę o jakieś pomysły?
Kopiuj i wklej zakres kolumn jezeli spelniony jest warunek... Szukam pomocy w napisaniu macra tak aby kopiowalo i wklejalo wartosci w kolumnach do dnia z data wczorajsza
Jestem początkujacy. Moze ktos mi pomoze. w folderze "dane" mam wiele plików excelowych o róznych nazwach (np G12.xls,S-12 itd). W folderze "wzor" mam plik "wzór.xls". Potrzebuje aby makro skopiowało nazwe pliku z folderu "dane" pliku np G12.xls, kopiując plik "wzór.xls" zapisując w folderze docelowym "docel" z taka sama nazwa np G12.xls albo 2017-G12.xls....
Wcześniejsze słowo klucz to "Lunch" po tym funkcja poznaje że to przerwa. Powrót do domu ma poznawać po całym zapisie "Droga do domu"? bo dla excela czym innym będzie powyższy zapis od zapisu: "Powrót do domu". Czy może zawsze ostatnia "linia" (wiersz) będzie powrotem? Poniżej rozwiązanie dla słowa "Powrót". Powinno grać ale sprawdź wszelkie warianty.
Witam, szanowni koledzy i koleżanki potrzebuje waszej pomocy w stworzeniu dwóch rodzajów makro: - Makro "zapisz jeżeli" - Makro " wyświetl jeżeli" Mój brak umiejętności i wiedzy nie pozwala mi samemu rozwiązać danego problemu. I dlatego spieszę z wytłumaczenie mojego problemu licząc że pomożecie: W komórce "B3" z listy rozwijanej wybieram liczbę (od...
Witam wszystkich! Mam taki problem z Excelem: mam kolumny a pod spodem wartości: A B C D E 1 2 4 5 3 3 2 1 4 5 4 2 3 1 5 itd a muszę mieć: 1 2 3 4 5 A B E C D C B A D E D B C A E Na razie nie wpadłem w jakich krokach powinienem to zrobić. A nie wiem nawet jak to nazwać, stąd problem w szukaniu w googlu. Więc temat pewnie źle napisany, proszę Adminów...
Na wstępie WITAM wszystkich czytających, Chciałbym wykonać cennik w Excelu - ale taki bardziej inteligentny:) 1. Kupuję produkt w Euro w cenie netto (czyli to jest moja DANAx) 2. Muszę wymnożyć cenę zakupu przez średni kurs euro (czyli to jest DANAy) 3. Do tego dorzucam marżę np. 50 groszy (DANAz) 4. Do tego doliczam koszt transportu np. 30groszy (DANAq)...
makro akapit przed właściwym nagłówkiem również formatuje Faktycznie tak się dzieje - trudno precyzyjnie operować jest ułomnymi "symbolami wieloznacznymi :cry: Dla tego zmieniłem zapis tych "wyrażeń regularnych" Worda, zmieniłem też zastosowane style (na dotyczące znaków i akapitu :idea: ) i całość w nowej formie zamieściłem w załączniku. Czy jest...
Problem dotyczy urządzenia, które skanuje dokumenty. Jeśli ponownie "przeskanujesz" (jakimś programem OCR) te pliki pdf - to uzyskasz nowy plik pdf (z nową datą :D ) i z dowolnie zapisanym nazwiskiem autora :idea: :D Zbliżony problem "archiwizacji" wyciągów bankowych z plików pdf rozwiązywałem onegdaj poprzez zapis ich jako tekst (AAReader DC), a potem...
Na początek dwie uwagi: 1. Nie należy manipulować formatowaniem "dosuń do prawej" i "dosuń do lewej" w trakcie opracowywania danych, bo to skutecznie utrudnia orientację, z czym mamy do czynienia w komórce. Excel domyślnie dosuwa liczby do prawej krawędzi komórki, a teksty do lewej. To jest ważna informacja, bo czasem jakiś zapis przypomina datę/czas,...
W sposobie formatowania nic nie zmieniałem. Dodałem funkcję UDF Daty, która zamienia zapis w kolumnie H na tablicę dat, która jest potem używana do definicji reguł formatowania warunkowego. Akceptowalne zapisy w kolumnie H: Pojedyncza data w formacie: d.m.rrrr (z dwiema kropkami) Ciągły przedział dni zapisany z kreską: d-d.m.rrrr (jeden łącznik, dwie...
Rzeczywiście bez przykładu trudno zrozumieć o co chodzi autorowi pytania. Na wszelki wypadek podaję formuły rozdzielające zapis z komórki A1 na elementy składowe do komórek B1, C1 i D1. A o co chodzi z tą komórką E tego już nie wiem. [syntax=text]B1: =JEŻELI.BŁĄD(LEWY(A1;ZNAJDŹ("/";A1)-1);"... [syntax=text]C1: =JEŻELI.BŁĄD(ZASTĄP(LEWY(A1;ZNAJDŹ("-";A...
Spróbuj takie makro: [syntax=vbscript]Public Sub TworzFoldery() Dim Sciezka As String Dim i As Long Dim k As Integer Dim OstW As Long Dim NFolder As String Dim NPodFolder As String Dim JPlik As String Dim NPlik As String 'Sciezka = ThisWorkbook.Path & "\" OstW = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row For i = 1 To OstW NFolder = Range("A" & i) NPodFolder...
Dodatkowo, skoro koledze arkusz ten ma posłużyć do identyfikacji towarów poprzez skanowanie ich kodów kreskowych, można jeszcze do tego dołożyć funkcję " Hiperłącze ", która wyświetli koledze zdjęcie zeskanowanego towaru, dla porównania poprawności danych. Zapis funkcji, opis reszty oraz schemat 'konfiguracji' dostępu do zdjęć towarów w załączonym archiwum...
Jeżeli chcesz uzyskać indeks górny tylko części zawartości komórki, należy znak indeksu poprzedzić spacją (sprawdzone, jeśli piszesz ciągiem, niby pokazuje że znak idzie do góry, ale po zatwierdzeniu wraca do normalnej postaci. Cały M$... Mam Office 2007. Także zapisujesz np. 10 2 - 2 - właściwości czcionki, indeks górny, Spacja nie jest potrzebna...
Nie dałeś załącznika, więc nie ma na czym sprawdzić, ale jeśli problemem jest amerykański format daty, to zapis typu: systemowy separator daty. Jeśli ma być faktycznie ukośnik, niezależnie od ustawień systemowych, to trzeba np. tak: [syntax=vbscript]NewDate = Format(DateAdd("d", 126, Date), "m\/d\/yyyy")[/syntax]
Przesiedziałam już mnóstwo godzin, przejrzałam kilka tutoriali, ale dalej jest to dla mnie czarna magia... Czy ktoś mógłby mi pomóc? Ok. przedstawiłeś logicznie jak ma to wyglądać. Ale w czym ci pomóc? Przecież to proste więc nie wiem gdzie szukałeś. Dwie pętle "for". Najpierw dla tabeli A z warunkowym "if" jak w G jest X i zapis do tabeli C. Potem...
Zadziała jeżeli zamiast Π poda się wartość lub wpisze rozpoznawalną przez Excel funkcję, czyli PI(). Zresztą Excel ma swoje nazwy funkcji i dla własnej wygody lepiej z nich korzystać. Tu problemem może być pierwiastek trzeciego stopnia. Jako takiego nie ma go w Excelu, ale znajomość matematyki pomaga w tym zadaniu, bo pierwiastek 3-go stopnia =...
1. ^ to operator logiczny alternatywy rozłącznej. Co on tu robi? Raczej chodziło Ci o potęgowanie. Nie ma operatora potęgowania - trzeba użyć funkcji. Operator potęgowania w postaci ^ to, jeśli dobrze pamiętam, tylko Basic wykorzystywał (i Excel ;) ) 2. Rozmiar tablic dynamicznych podaje się w nawiasach kwadratowych. Nie wiem, co oznacza zapis stworzony...
Gdyby to było takie proste :cry: Ten sposób zapisu jest dość niedogodny do rozwiązania klasycznymi formułami. Na razie doszedłem do takiego zapisu dla komórki CM4 i następnych w obrębie jednego dnia. [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA($D4);0;(L...
co zrobić, żeby do nazwy pliku dodać datę? Zmień Rozumiem, ze za tym fragmentem kodu "Next ws" muszę powtórzyć zapis dla kolejnych arkuszy (ze zmianą nazwy oczywiście;) Nie. Makro działa tak, jak chciałeś w pierwszym poście - zapisuje do PDFa wszystkie arkusze oprócz jednego, który wykluczasz w porównaniu ws.Name <> ...
Chciałbym napisać makro No właśnie. Jeśli wiesz jak zajmie Ci to 5 minut. Chcesz się dowiedzieć, czy dostać gotowca (w takim przypadku wrzuć plik z przykładem)? Po mojemu trzeba zadziałać przy pomocy dwóch, zagnieżdżonych pętli, znając ilość kolumn (End(xltoright).column), Nr pierwszego wiersza z nazwiskiem i Nr pierwszego wiersza w arkuszu docelowym....
Witam nie wiem czy dobrze zrozumiałem o co ci chodzi jeśli tak to możesz zastosować taki zapis dla np. komórek A1,A2,A3. =JEŻELI(A2;A1-A2;" ") -to wstaw np. w A3 A2 to komórka gdzie jest ilość sprzedana A1 to komórka gdzie znajduje się ilość kupiona
No właśnie. To może być to. U mnie (po zmianie na październik) działa. Ale, uwaga, format daty systemowej mam zgodny z tym w CSV (Vista 32bit, Office 2007). Bo przy konwersji daty w "odwrotnym" formacie, Np z listopada może zrobić się marzec: https://obrazki.elektroda.pl/1929850600_... Tak się jeszcze zastanawiam. Zamiast porównywać...
Pozwoliłem sobie wtrącić bo mam chwilę czasu. Dodaj jeszcze jedno jeżeli() które sprawdza czy jest zapis w komórce przylegającej do danych. http://obrazki.elektroda.pl/3459288200_1...
1. Błędny zapis zakresów. Np =sredniawazona(tu_wklejaj!E2:E60... Zamiast 'HB2:GZ2gz60000' nie powinno być 'HB2:GZ60000' ? 2. W znacznikach jest OK 'k = wskazniki.Columns.Count', natomiast w pliku jest 'k = wskazniki.Columns = srednia.Count'
Musisz tylko zdecydować się na konkretny zapis daty I tu jest sedno. Czy format zapisu to data (kropka pełni rolę separatora daty), czy tekst. Wydaje mi się, że w obu przypadkach nie obędzie się bez kolumny pomocniczej z wykorzystaniem funkcji MIESIĄC lub FRAGMENT.TEKSTU. W przypadku formatu tekstowego sugerowałbym jednak konwersję do daty. http://obrazki.elektroda.net/9_126838134...
Proszę jeśli to możliwe o nadanie jakiegoś kierunku, od czego zacząć. Po mojemu: 1. Lista unikatów wg kolumny "B" - pod warunkiem, że nie ma dwóch różnych osób o tym samym nazwisku. Ew "D", jeśli pole jest obowiązkowe. Najprościej przez Collection w pętli 'For Each arkusz' z wyłączeniem "Szablon". 2. Bardzo podobną pętlą wypełniasz tabelkę w "Szablon"...
excel zapis zapis pliku excel excel automatyczny zapis
slaba bateria edifier głośnik r2600 napęd bramy garażowej sterownik
firmware 7018b temperatura wyłącznika
Nagły spadek mocy w Toyota Land Cruiser 3.0 diesel Naprawa potencjometru ALPS w Sony STR-GX70ES