Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Witam. Moye stzki pryz stacyjce?? Mozna to sprawdzic odczepiajac przewod przy rozruszniu ten cienki od cewki i podlaczyc go pod zarowke 12V a nastepnie przekrecic kluczykiem na zaplon i zobaczyc czy zarowka swieci,jak zaswieci tzn. ze cos z rozrusznikiem albo z przewodem wysokopradowym. Pozdrawiam.
Schemat do swiatel to szkoda gadac! Biezesz kontrolke (taka zarowke z kabelkiem) wlaczasz zaplon, swiatla i lecisz po kablach pod kolumna kierownicy i szukasz!!!! szybciej znajdziesz w ten sposob niz pojmiesz schemat!!!
Witam.mam Fiata Uno 1.4ie+LPG.Z wlasnej winy doprowadzilem do spalenia pompy paliwa.Pompe zalozylem nowa ale pech chce ze nie dziala.Sprawdzalem bezpiecznik ,przekaznik wszystko w porzadku przekaznik pyka bezpiecznik caly. Ale pompa nie dostaje zasilania przy wlaczonym zaplonie podlaczalem zarowke do kabli ktore ida do zasilania pompy ale nie swieci.Moze...
No tak przepraszam, mam ta kamerke podlaczona do radia Zenec i na zaplonie dziala po wlaczeniu silnika juz nie. zasilanie podlaczone jest pod zarowke wstecznego jak to zwykle trzeba robic i podlaczona masa i kabel do radia na wejsciu "video in"
ja jak wymieniam przerywacz to robie tak: ustawiam kolo pasowe na zanak 0 stopni, patrze na polozenie palca rozdzielacza i wykrecam caly aparat zaplonowy, rozkrecam caly i jego myje jak jest zabrudzony, pozniej wymieniam przerywacz i ustawiam maksymalne rozwarcie stykow przerywacza na 0.5 mm i calosc wkladam w takiej pozycja w jakiej wyjalem. Po tych...
Od conajmniej 15 lat ustawiam zaplon (auto stare na gazniku) wpinajac zarowke 12V na konektor cewki WN polaczony z platynka (oczywiscie przy wlaczonym zaplonie). Obracajac walem silnika szukam momentu, kiedy zarowka gasnie - platynka zaczyna sie rozwierac (wtedy jest iskra na swiecy). Kilka razy sprawdzalem pozniej lampa i nie bylo koniecznosci korekty....
Zamiast bezpiecznika wepnij zarówke samochodowa. Załacz zaplon i obserwój zarówke. Jednoczesnie ruszaj wiazka lub wypinaj odbiorniki. Jezeli zarówka swieci bardzo jasno, masz zwarcie. Ciemniej brak zwarcia.
Witam. Mam problem z lmpka kontrolna airbag. Bardzo prosze o pomoc,chodzi o to ze nie wiem jak podlaczyc zarowke aby gasla po 3sec. po wlaczeniu zaplonu. Z gory dziekuje Geronimmo.[/b]
Jeszcze nie widziałm spalonej cewki zapłonowej w wsk, chyba że gaszenie podepniesz pod akumulator. Sprawdz przerywacz i ustaw zapłon, na żarówke.
odlanczanie nadal nic nie pomoglł ale gdy wyjmę bezpiecznik nr 29 to wtedy jest ok.z tego co wiem to jest on odpowiedzialny za zegar, obrotomierz,swiatła wewnętrzne,wyswietlacz.w sumie ostatnio wyjmowalem licznik bo wymienialem zarowke od ladowania i zalozylem troszke mocniejszą bo nie mialem innej ale czy to moze byc przyczyną?
sprawdz zarowke od podswietlenia pokretla regulatora wysokosci swiatel ( mala zarowka 1,2W spalona lub jej nie ma ) po wlaczeniu zaplonu ma sie swiecic. Po wylaczeniu zaplonu zgasnie zarowka i silnik.
Wlasnie u siebie tez chce zastosowac zarowke przednia 60/55W i nie wiem, czy 'starczy' mi mocy i pradu. Akumulator mam zelowy 7,2Ah, 12V. Czy ten zaplon, z tym regulatorem nadazy ladowac akume?
Hey typowe dla "maluszka" kolega z forum "rx7hew" pewnie wykryl juz ta usterke swoja wypowiedzia. sprawdz czy dzialaja swiatla pozycyjne z tylu lub podswietlenie tab. rejestracyjnej jak zapalisz sw. jesli nie swieca to wymien wlacznik swiatel na desce przy liczniku. w kable przy bezpiecznikach sie nie baw to jest malo a nawet bardzo malo prawdopodobne...
wtyczka z trzema przewodami to Can,CAN -co to? Dodano po 3 Grube kable plus minus (srodkowa wtyczka) podłaczyc zarowke na zapłonie?(czemu zarowke,voltomierz nie wystarczy?) Dodano po 54 wtyczka z trzema przewodami to Can,CAN -co to? Dodano po 5 Dojscie tragiczne..,sruby od zbiorniczka spryskiwaczy kręcą sie w kólko (plasticzki).Jutro wykrecam zderzak...
Witam, posiadam traktorek kubota 1600, od kilku dni nie podrzewają sie w nim świece przed rozruchem. na konoli posiadam kontrolke grzania świec, zawsze sie swieciła i gasła jak zagrzało swiece i odpalałem silnik od razu. teraz kontrolka ta wogole sie nie zaswieca przy zapłonie, sprawdzałem żarowke ej kontroli- jest dobra. musze teraz długo krecic zeby...
Niby w kazdym alternatorze 9-cio diodowym wzbudzenie dziala podobnie. Przez zarowke dostarczany jest plus na zacisk d+ alternatora. W sytuacji wlaczonego zaplonu, zarowka zasilana z jednej strony + a ze strony alternatora - i swieci, sytuacja sie zmienia na pracujacym alternatorze gdy z zacisku alternatora wychodzi + to kontrolka gasnie....
możesz podłączyć żarówke w miejsce cewki i sprawdź czy masz dobry zapłon
Samochod nie odpala, iskra jest pali na plaku, paliwo jest w listwie i na powrocie tez, swiece sa suche, po podpieciu zarowki zamiast wtrysku nie ma sygnalu, mam prad na bezpieczniku 30A pod maska co odpowiada za wtryski. Auto nie ma zlacza OBD2 tylko 17 pinowe, podpinalem przez przejsciowke 2 kompami, potem zalozylem zworke i zarowke i nic nie pokazuje...
Mhm, akurat patrzylem wedlug opisu kontrolek w ksiazce. W takim razie za co powinienem sie zabrac? :) Teraz bledu niema, ale boje sie, ze moglby sie kiedys pojawic. (at)EDIT Wedlug schematu ktory to znalazlem w "sam naprawiam" przekazniki ktore niechcacy dotykalem (tam jest tak malo miejsca zeby zapiac ta zarowke) to Przekaznik rozruchu silnika, wentylatora...
jesli zdejme pokrywe rozrzadu i ustawie na znaki wal korbowy i rozrzadu czyli tlok nr 1 w gmp pod koniec suwu sprezania to w tej pozycji musze wsadzic aparat aby wyciecie pod kólkiem zebatym trafilo w pletwe od napedu pompy - to wiem. ale to nie wystarczy bo przeciez palec musi byc w odpowiednim polozenie, i wlasnie jakim?. wiem ze w maluchu zaplon...
Witam!!! Chciałem ustawic w moim maluchu zapłon na żarówke.No i podpiałem wszystkie kable i zauważyłem że zarówka świeci sie cały czas nawet gdy nie ma przerwy...a powinna świecic chyba gdy jest przerwa...rozebrałem..przeczyściłem i wysuszyłem no ale dalej jest tak samo :cry: nie wiecie co to może byc...prosze o pomoc... z góry dziekuje!!!
w jaki szereg mam wlaczyc tą zarowke od kierunkowskazu ? pomiedzy czym a czym? Dodano po 20 pomiedzy przelacznikiem od zaplonu a alternatorem ma byc ta zarowka od migacza tak ? Dodano po 2 cos nie chce pojawic sie iskra . zrobilem wg schematu co pokazalem wczesniej i nic a zarowke wstawilem miedzy alternator a przelacznik od doplywu produ na cewke
Sprawdź masę silnika.Sprawdź czy nie zanika napięcie na cewce zapłonowej jak gaśnie.Podłącz żarówke 21w do cewki +12v po zapłonie drugi koniec do masy.Sprawdź wszystkie masy i grube plusy.
wez zarowke i 2 kabelki do niej podlacz. Jeden przewod przyloz do aparatu zaplonowego gdzie podczepiony jest przewod od cewki, drugi gdzies do masy. Ustaw kolo pasowe na 10 stopni wyprzedzenia zaplonu (pierwszy znak zgodnie z ruchem wskazowek zegara) i tak ustaw aparat zaplonowy zeby sie zapalila zaroweczka. Ma byc tak, ze w momencie kiedy kreska na...
Mysle o alternatywie : wyrzucic ta zaplonowa cewke z magneta, wstawic tam 3cia "oswietleniowa" i zrobic zaplon bateryjny 12v(to czy z wykorzystaniem tego ukladu vellemana czy z dc-cdi (np https://transmic.net/2019/08/21/dc-cdi-v... (ps super strona i sklep z projektami diy zaplonow) to jeszcze do rozwazenia) Oryginalnie te 2 cewki oswietleniowe sa polaczone...
witam mam radyjko jvc ks fx 640r i wzmak blaupunkta gta 2100 chodzi o to ze mam maly problemik z podlaczeniem pobudzenia(remote) do kostki a mianowicie wpiolem sie w niebieski kabelek przy kostce radyjka ale chyba mi sie cos wydaje ze to nie jest ten bo gdy podlaczylem zarowke do tego niebieskiego + i minus do masy to zarowka sie zaczela swiecic choc...
Sprawdzilem tylko bezpiecznik i zarowke z racji tego ze juz ciemno a przy garazowym swietle ciezko :/ Wlacznik swiatel trz wydaje sie byc ok skoro tylne swiatlo sie zapala. Do tego w ogole dziwny objaw bo jak przyjechalem po poludniu zgasilem go, normalnie swiatla swiecily do konca(do wylaczenia zaplonu), potem go nawet nie dotykalem. Chcialem jechac...
Hmm...To moze ja opisze, jakie mam plany co do tej instalacji:) Chodzi o to, zeby wszystkie swiatla i zaplon byly z akumulatorka zelowego. Ladowanie na ten wlasnie akumulator bedzie szlo z 3 cewek naraz, czyli te 3 cewki beda potrzebne tylko na ladowanie akumulatorka. Chce tak zrobic, poniewaz z przodu zalozylem zarowke 60/55W. Takze z popaleniem zarowek...
Znajde jakas zarowke i sprawdze Dodano po 11 pradu nie dostaje na zgaszonym silniku Więc należy sprawdzić czy po wyłączeniu zapłonu jest napięcie na A4. a4 to plus po stacyjce Dodano po 50 Brak napiecia bez zaplonu Dodano po 20 Mam polaczyc a4 z a? Dodano po 34 Z a7
bolid pali ale tylko na popych, na rozrusznik nie chyci, aparat OK, zasilanie na cewce sprawdzałem na żarówke OK,zapłon OK, a iskra słaba , poamarańczowa ;(
włącz zapłon i włącz radio. Przyjrzyj się dobrze wyświetlaczowi, bo na 99% masz spaloną żarówke za wyświetlaczem
1.Kondensatory blokowe dostosowane do napiecia sieciowego, 50-60Hz. 2.Stosuje sie kondensatory od 10uF do 30uF w celu poprawienia cosΦ. 3.Transformator ( dlawik ) oraz uklad zaplonowy. Nigdy nie zdazylo mi sie aby z tego powodu powstal zaplon, chociaz kilka ich wymienialem, ale nie z powodu spalenia. Najczesciej ulega uszkodzeniu uklad zaplonowy...
Rocznik 93'. A jak ustawiam zaplon: podłączam żarowkę(jeden przewód pod masę drugi do aparatu ustawiam koło zamachowe na 10 stopni i kręce aparatem aż się zaświeci. Jak juz ustawię to kręcę kołem o jeden obrót i na drugim tłoku jest wcześniej o 2-3 stopnie. Kręcę dalej i na pierwszym tłoku jest dobrze. Dmuchac dmucha (i to nawet dobrze). Po przejechaniu...
Swieca wygląda bez zmian tyle że nie ma na niej iskry. silnik nie jest zużyty bo robiłem szlif cylindra, mieszanka jest dobra, zapłon ustawiałem na żarówke i dopuki nie popsuje świecy to zapala z 1 kopnięcia. Znajomy powiedział mi że to wina regulatora? Tematy scaliłem.
https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...
witam mam nastepujacy problem , zaczelo sie od tego ze wymienialem zarowke w tylnych swiatlach (dwuwluknowa, od postoju i stopu) w Alfie romeo 156 1,8 r1998, zrobilem minimalne zwarcie i nagle przestaly swiecic przednie postojowki, spalily sie, wymienilem i swieca, ale jest jeden problem, swieca tylko jak mam wlaczony kluczyk w pozycje zaplon, jak wyjme...
To ze po zdjeciu wtyczki od wtryskiwacza jest na niej 14V (tak zrozumialem) to jeszcze nie znaczy ze bedzie gdy podlaczysz wtryskiwacz. Zmierz opór wtryskiwacza i sproboj dobrac zarowke jakas i podlacz do tej wtyczki, albo zmierz napiecie na niej dgy jest podlaczona do wtrysku. Jesli po zalozeniu jej nie ma napiecia tzn ze gdzies po drodze jest jakis...
Wiesz Błażej trudno mi odpowiedziec na twoje pytanie jak pewnie i wiekszosci tutaj bo malo kto mial w reku taka zarowke albo moze sobie pozwolic na urzycie jej do flowera..... kiedys przymiezalem sie do efektu na metalohalogenie 150 swietna barwa swiatla swici duzo mocniej niz halogeny ale samam zarowka nie ejst drogoa bardzo a uklad zaplonowy juz tak...
Co do znacznika, to chyba na tym forum ktos pisal, ze niestety nie w kazdym autku jest i wtedy trzeba miec specjalny przymiar.Ale podejrzewam ze w Poldku powinien byc (choc kwestia czy dobrze widoczny). Przerwa: zdejmujesz kopulke rozdzielacza, palec itd - pod spodem masz takie ustrojstwo - styk na sprezystej blaszce, zwierany i rozwiarany z drugim...
Kompaktowa : 150W zarówke do kompakta 20W z zapłonem na ciepło ? Robiłeś próby prądowe ? Odpowiem za ciebie : NIE. Bo prąd rozruchu jest x2 większy od pradu pracy : Przykład : Piła 18W Zapłon na ciepło : 120mA Praca : Zimna 56mA Po rozgrzaniu 54mA. Więc zarówka 40W do kompakta 20W jest wystarczająca..
witam, wczoraj wystąpił problem z jednym z dwoch posiadanych kluczy do audi A4 1,9 TDi, przy wlozeniu jednego z nich do stacyjki immobilizer nie umozliwia uruchomienia silnika, po odpaleniu po 2 sekundach silnik sie wylacza, po zalaczeniu zaplonu lampka imobilizera nie gasnie lecz miga.stalo sie to po tym jak rozebralismy kluczyk w celu wymiany w nim...
Przejrzalem cala instalacje i zauwazylem jedna rzecz, sprawdzilem cewke i jest sprawna ( odkrecilem przewod - od przerywacza i w jego miejsce przykrecilem drugi przewod, ktorym dotykalem do masy to pojawiala sie iskra na swiecy. Odkrecilem drugi przewod od cewki +po stacyjce i podlaczylem zarowke miedzy tymi dwoma przewodami (+po stacyjce i - od przerywacza)...
mogłes zasymulować samemu kontrolke ładowania dając żarówke z plusa po zapłonie na zacisk w alternatorze i byłoby jasne czy jest ładowanie czy nie bez demontażu alternatora
dysze wyczyszczone gaznik szczelny nowa podkładka na plaku też sie nie odzywa, aparat zapłonowy jest ten z zaslepka bez rozdzielacz, podaje iskre jednoczesnie na oba gary, zaplon ustawiłem na żarówke w odpowiednim momencie zaznaczonym na kole pasowym, filtr powietrza do prób zdjęty jest wydech jest drożny kompresja jest bardzo dobra, jedyne co to jeszcze...
kombinowanie wg mnie z pradnica odpada bo jesli on ma problemy z podlaczeniem przelacznika...to samo mowi za siebie mozna wstawic akumulator zelowy ale do tego trzeba zrobic specjalne ladowanie aby bylo maloA i aby ten prad byl bardzo rowny wiec watpie zeby nasz kolega sobie z tym poradzil wiec najprostrza rzecza bedzie zamontowanie akumulatora 6V11Ah...
Witam serdecznie. Układzik jest prosty. Przy włączonym zapłonie cewka przekaźnika bierze masę przez zarówkę od postojówek. To by oznaczało że gdy przypadkiem przepali się żarówka postojowych urządzenie nie zadziała?. No nie źle pomyślane!.
Witam problem polega na braku napiecia na swiecach żarowtch {podłaczyłem zarówkę i właczyłem zapłon brak świecenia}oraz kontrolka z spiralką nie świeci auto ma rano problem z rozrochem odpala po 3-4 próbie za wszelka pomoc będę niezmiernie wdzieczny. Pozdrawiam.:D
Witam, stacyjke? a co do tego ma stacyjka? sprawdzilem wlasnie czy dostaje prad na aparat, wlozylem zarowke w ta wtyczke co idzie do aparatu zaplonowego (w czarno-żółty kabel)... i jesli jest na zapłonie żarówka się swieci a jeśli krece rozrusznikiem to zarówka gaśnie Dodano po 10 Nie, nie gasł tylko przejechałem 5km chodził na wolnych obrotach i nagle...
Witam:) Zwracam się tutaj do wszystkich znajacych sie na rzeczy o którą zaraz spyam,a chodzi o to ze dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch). Na nastepnej lekcij za tydzien mam mu ustawic na silniku malucha zapłon za pomoca miernika elektrycznego...
Zaplonnik nabylem po taniosci w hurtowni z art. elektro. za 21zl Testowalem zarowki sodowe mocy 100w i 150w. Do 100w idealnie nadaja sie stateczniki od swietlowek 2x36-40w polaczone rownolegle. Po kilkunastu godzinach pracy na lampie jest 100-105v czyli idealnie, stateczniki robia sie gorace ale wytrzymuja i to juz dlugo (w sumie stateczniki do lamp...
Witam,problem dotyczy silnika jawa 350 ts.Silnik po remoncie wymienione simeringi,tłoki pierścienie,lapirynt wału,łożyska pierścienie.Iskra jest bardzo dobra kompresja jest,zapłon ustawiony książkowo na czujnik zegarowy i żarówkę.Gaźnik oryginał wyczyszczony.Nie chcę zaciągać paliwa na tłoki.Na popych sobie daruję bo moto ma 2 opony kostki.
witam chcialbym podpiac sie pod temat aby nie zasmiecac forum mianowicie mam problem taki ze po przekreceniu zaplonu kontrolka od oleju powinna sie swieciec dopuki nie zapale auta tak? a u mnie jest tak ze raz sie zaswieci raz nie od 2 dni wogole nie swieci.. wymienilem zarowkeczke psrawdzilem ok swieci zlozylem zegary do kupi i zas nie swieci przewody...
Brak iskry to niewiele mowi. Proponuje kolego zebys wykonal pare podstawowych sprawdzen za pomoca zwyklej kontrolki na zarowke. 0. Sprawdz wszystkie bezpieczniki w samochodzie (pod kierownica i w komorze silnika) 1. Sprawdz czy podczas rozruchu nie ginie albo nie siada znacznie masa z silnika (to ostatnie najlepiej woltomierzem). 2. Wypnij zlacze sterownika...
Zapłon lampy jest na 3 kablu zasilanie na 2. To wysolie napiecie zostanke pominiete. Czy lepiej jakas zarowke dac dla zmnoejszenia napiecia
Najlepiej było by podłączyć jakomś 5W żarówke pod zapłon dać ją do środka tak byś ją widział i sprawdzić w trakcie gdy auto gaśnie to żarówka też wtedy by było pewne że odcina zapłon bo może odcinać brąd od jakiejś dyszy i też tak się może dziać ja tak kiedtś miałem w tipo elektronik że był nadłamany kabelek przy wtyku do gaznika i auto gasło przy chamowaniu...
miałem podobny problem 307 2.0 benz ale naprawilo sie w nastepujacy sposob: wyłaczyc zapłon wypiąc światło kierunku z lampy moze byc ten mały na nadkolu wyjać zarowke z prawej strony i podac na wyjscie plus z akumulatora przez bezpiecznik 5A powinny zaświecic wszystkie z prawej i powinno odblokowac sie BSI w przeciwnym razie jest zwarcie na ktorejs...
sprawdz dokladnie przewody miedzy modulem zaplonowym a sterownikiem silnika, one lubia gnic, modul jest po prawej stronie samochodu kolo lampy z napisem motorcraft, czarna kostka z kilkonastoma przewodami, sterownik jest za schowkiem, musisz sprawdzic bardzo dokladnie te przewody, ten modul jest podlaczony do zasilania, do niego jest podlaczony czujnik...
Po pierwsze to jest serwis dotyczacy elektroniki i tematow pokrewnych. Homologacje, mandaty itd. bym ogolnie sformułował mianem prawo. To juz ja sie bede martwil czy Mnie złapia czy zaplace mandat. Nie obchodzi mnie to, ze niebieskim sie to nie podoba, wg mnie majac bielsze mocniejsze swiatlo zwiekszam bezpieczenstwo wlasne jak i innych. Prosiłbym o...
To trzeba wziąć próbnik (Zarówkę) schemat i szukać , przecież on line togo nie ogarniesz. Ktoś te łapki tam musi wsadzić.
czerw plus -wiadomo a rozrusznik to chyba czerw z czarnym,podanie 12 z czerw. na którykolwiek nic nie spali natomiast przez żarówke też może nie być dobrze(jesli stacyjka zasila bezpośrednio automat) ,lepiej bez.Przekreć klucz w poz zapłon(zmierz -plusy bedą na czarnych i czerwonym ,podaj nastepnie plus na ten który został.
Najlepiej i najprościej to kabel na plus kapturki ściągnąć i przyłożyć do świecy czy iskrzy ale tylko na ułamek sekundy bo jak nie będziesz miał świec na 12v to spalisz świece lub Miernik ew rano wepnij pod przewód świecy zarówkę i do masy włącz zapłon i żarówka powinna świecić lub się żarzyć Dodano po 2 Uszczelnienia zaworów w środku głowicy jakby...
patrzylem czy prad jest na cewce zaplonowej podlaczalem zarowke pod nia i nic ;/ moje gg 2166235
Mam taki problem jak w temacie. W lewej lampie nie mam światła mijania, natomiast światło drogowe działa dobrze, sprawdzałem żarówke ale jest ok. Na wyłączonym zapłonie na wszystkich 3 stykach jest napięcie minusowe z akumulatora, prawa lampa działa bez zarzutu, jaki może być problem? Czy podłączenie na krótko od drugiej lampy jednego przewodu od światła...
angeelo, ale przypuszczam że przy zepsutym kondensatorze miałeś rónież inne objawy, takie jak przerywanie silnika podczas jazdy, a tu kolega takich objawów nie posiada. Nie chodzi o to żeby wymienić cały osprzęt w silniku. Przystaje przy: Sprawdzenie i regulacja zapłonu, choćby przy pomocy najłatwiejszej metody, czyli na żarówke, sprawdzenie i regulacja...
Zawór przez żarówke bardzo ładnie cyka. Ale… Podłączyłem żarówke pod przewody idące ze sterownika do tego zaworu i dziwna sprawa, bo sni wlaczajac zapłon, ani kręcąc, żarówka nawet nie mrugnie. Czy on powinien dać tam napięcie mając sygnał z czujnika obrotów silnika? Jeśli tak, to z którego?
Oczywiscie, ze mozna. Podlaczasz zarowke pomiedy styk przerywacza w aparacie zaplonowym a mase. W momencie gdy styk jest zwarty zarowka nie swieci (i odwrotnie). Na kole pasowym jest znak ktory ma sie pokrywac ze znakiem na silniku gdy zarowka zapala sie (przy obracaniu silnika reka w prawa strone). Na obudowie silnika jest podzialka od 0 do 10 st (lub...
Witam Niedawno wymieniałem silnik w swoim maluchu i chciałem go odpalić lecz on nie chce ;p.Iskra jest ,paliwo też ale świece są suche.Paliwo natychmiast cofa sie do baku.Więc zacząłem ustawiać zapłon.Ustawiałem go sposobem na żarówke (Próbowałem chyba z 30 razy),raz odpalił więc myślałem że wszystko jest ok,więc wracam następnego dnia i chce go odpalić...
Można trochę jaśniej? Jestem laikiem.Czyli zasilam zarowke plusem z aku, a minusem ze świecy? Gdzie jej szukać?czy zapłon ma być włączony?jak odlaczyc świecę od sterownika?
Witam, kupiłem ostatnio simka s51. Były problemy z elektryką, ale wszystko już jest w porządku oprocz jednego. Napiecia na cewkach oprocz oswietleniowej, sterowaniem tyrystora i zaplonowej sa zanizone, tak jakby 6v. Na pelnych obrotach na zmiennym max 12V. Oswietleniowa ladnie daje prad na zarowke 12V. Czy moge z niej ladowac aku, podlaczyc kierunki,...
czyli smialo moge dac 2 kondesatory ktore lacznie daja mi 22µF zamiast 20µF??czy ta roznica ma duzy wplyw na moj uklad zaplonowy i zarowke 150w?
czy mój problem da rade obejść wstawiając w ten obwód 6v żarówke np 5 lub 10W pomiędzy + po włączeniu zapłonu a stykiem + we wskaźniku - tym środkowym ze schematu? - jak na zasadzie "awaryjnego" ładowania akumulatora 6v prostownikiem 12v?
zarówke zprawdzalem jest na miejscu
witam ponownie mam pytanie czy może ktoś sie spotkał z problemem skasowania przez zworkę pinu 7 do masy bo umie niestety nieidzie a robie to :: zwieram 7 do masy lub do 19 bo to masa włączam zapłon czekam iiiiiiiiiiii NIC próbowałem na przewodzie założyć zarówkę 5 w i tez ...nic ..czemu?? jakies pomysły ??? proszę o pomoc ! a jeśli świeci inspekcjia...
Weź żarowkę i sprawdź czy na wyjętym przewodzie idącym na 15 masz napiecie po zapłonie. Potem masę miernika do pomiaru napiecia bierz z regulatora.
No wiec tak z świetlówkami to jest tak (zapni sobie amperomierz) ta świetlówka nie bieże 400W tylko przy zapłonie dobre 600W (np.2x22W)a nawet 800W PODŁĄCZ SOBIE ZWYKŁĄ ŻARÓWKE I BĘDZIE OK.Przez zmienny prąd rozruchowy pada wiekszośc czujników ruchu tzn.zenerki oraz mostki POZDRO
A wypnij cewke vanosa i wepnij weń żarówke żeby błęa nie łąpał i zobacz czy się coś zmieni.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie. b+ podłączyłem do rozrusznika tak jak powinno byc a zarówke z jednej strony do d+ a z drugiej do akumulatora i dalej nic. zaróweczka to 12v 2W.
zwykłą lampką też można ale zarówkę by się przydało wymienić na 12volt :wink:
no właśnie tu niema halla obroty sa normalnie auto jezdzi bez żadnych problemów jedynie co to czasami lekko wyczowalne szarpania lub chwilowe gasniecie silnika podczas jazdy !!! Dodano po 3 po odpaleniu ruszalem wszystkimi wiazkami auto nie gasnie , sprawdzalem przewody wychodzace do cewki podpinajac zarowke i przy probie odpalenia zarowka swiecila...
Zasilanie rozwiazalem stosujac kondensator ok 4uF ktory byl ladowany w jednym polokresie z sieci 220V a w drogim zwierany przez tyrystor z cewka A mógłbyś wrzucić mi tutaj ten schemacik, bo jakoś mi to nie wychodzi.... pozdrawiam Nie ma problemu. TR1 na shemacie to malutki transformatorek tylko do wyzwalania tyrystora (wystarczy jakis 2W), TR2 to cewka...
tym to sie nie chwaliłes? w zasadzie to zapłon jest taki sam, nie wazne czy lpg czy paliwo. Zobacz czy jest imulsowanie wtrysku. podepnij mała zarówke 5 W zamiast wtrysku i zobacz czy mruga. zobacz czy masz plusa po stacyjce?
To zapodaj żarówke 2 W na sterowanie pompki paliwa. I widzisz czy jest czy nie.
hm sprawdz w nocy czy gdzieś nie ucieka iskra . jeśli cewka jest w aparacie zapłonowym to sprawdz czy nie rozeszła sie na szfach . wtedy gubi iskre . hm wepnij pod zawór parownika zarówke jeśli masz starsza instalke . hm dziwny objaw dość bo żadko się zdarza zeby auto nie chciał i na gazi i na benie chodzić . wtedy zazwyczaj jest to wina zapłonu , nie...
a więc zestaw jaki przedstawiłem na zdjęciach powinien taką żarówke bez problemów odpalić. sądziłem ze osprzęt jest już konkretnie pod 250W dopasowany i dlatego nie ma zapłonu. za podpowiedz z góry dziękuje.
Wepnij zamiast wtryskiwaczy zarówkę 4W\12V i sprawdż czy świeci ciągle albo jest zagaszona (jak zapłon włączony).Jeżeli startujesz ma migać.Jeżeli miga,to sprawdź ,jak masz możliwość czas wtrysku.Na zimnym silniku nie powinien przekraczać 12ms.Spróbuj jeszcze puścić samochód bez przepływomierza (odepnij wtyczkę i zdejm rurę ssącą) Iskra jest,tak?
polacz sie ze sterownikiem i sprawdz czy ma jakies bledy, jesli ma jakies co nie daja sie kasowac to zapewne ktos wyciagnal zarowke zeby "nie kula w oczy" :P
A więc w końcu miałem czas aby sprawdzic co nie co: pompa paliwa daje cisnienie na poczatku zanim odpale 1.1 atm po minucie 0.9 atm. Zapłon sprawdzałem nastepująco: do wyjścia z cewki zaponowej podpiołem swiece i podłoączyłem do masy na silniku a z wyjścia zmacniacza halla z srodkowego złącza podpiołem żarówke i do masy na akumulatorze. Wedug tego co...
Zarówkę podłącz między masę_ akumulatora a ten przewód cienki podłącz pod drugi koniec żarówki i przekręć kluczykiem w pozycję zapłon.Powinna zapalić się żarówka.
witam mam saxo 1.1i 97r i mam pytanie czy podczas włączenia zapłonu powinny zapalić sie kontrolki od oleju i w jaki sposób odłaczyć zegary zeby je wyciagnac i wymienić żarówke jak jest spalona za pomoc z góry dziekuje pozdrawiam
tak tylko taki mały aku. ładuj najlepiej przez żarówke 55 W-ową bo może on sie jescze bardziej zepsuć mniejszy prąd ładowania będzie poprostu.lepiej go naladuje. pozdrawiam
Witam, czy przy długiej pracy ten malutki transformatorke impulsowy wytrzumuje obciążenie? Tak, po to sie stosuje transformator impulsowy, żeby służył do impulsowej pracy(masło maślane). Używam już od 5 lat tego samego transformatorka, więc wytrzymuje. Oraz jaka jest żywotność tych palników? Nigdzie nie znalazłem strony producenta, więc nie wiadomo...
Witam! Może uznacie mój pomysł za trochę dziwny ale mam żarówke z lampy ulicznej (foto) i chcem ją uruchomić :) zapewne potrzeba do niej dławik aby nastąpił zapłon dlatego prosze o pomoc.Od razu mówię że nie chce tej lampy zastosować do żadnych efektów itp. tylko chcem ją uruchomić dla satysfakcji :)
ładowanie lub olej służy do załączania w momencie uruchomienia silnika,z tego co kojarze można ten przewód dać po stacyjce ale wtedy kilka sekund po zapłonie światła się zapalą.Ten układ daje szybkie impulsy włącz wyłącz na żarówke i przez jej bezwładność oko ludzkie nie widzi przełączania a nie ma straty mocy na elemencie wykonawczym przez co jest...
Witam... Tez nad tym myslałem, przydalo by sie takie w pokoju... Ale niestety chyba pozostają zwykłe zarówki... Myślalem tez o wyciągnięciu elektroniki z takiej żarowki i zrobieniu swojej żeby dało sie rególowac jasność, ale z tego co pamietam jasnośc świetlówki nie zależy wiele od prądu, przy zmniejszaniu prądu jasnośc troche spada i w pewnym momecie...
simson to inna bajka ale masz racje tam nie ma rezystora... dlaczego? bo jedna cewka zasila tylko żarówke głowna reflektora, druga przez regulator podaje 6 v na instalację min światło pozycyjne tylne , trzecia tylko zapłon.Resystor z tego układu to metalowe pudełko około 7 cm długości, przekrój 1x1 cm prawdopodobnie różowy przewód... jak mówiłem wrzuce...
witam Sprawdź zasilania na kompie tzn. 2, 3 i 18 piny to masa; 32 stały plus; 24 po zapłonie i 52 plus w czasie kręcenia. Jeżeli tego ostatniego nie będzie to iskry też nie będzie. Najlepiej sprawdzić przez żarówke. Jeśli masz napięcia to możesz jeszcze spróbować obrócić piny we wtyczce czujnika wału.
Jak wyjme bezpiecznik F10 przy wlaczonym zaplonie to napiecie z 12 spada na 10v gdy mierzę na pin 1 ecu. Jak sprawdzam zarowką to po wyjeciu bezpiecznika zarówka troszke słabiej świeci troche pulsuje. Przecież powinno byc brak zasilania....
Nadal problemu nie rozwiazalem. Wymylem ta cewke i komore magneta wydmuchalem kompresorem, wysuszylem. Od gory z cewki wychodzi taki krotki kabelek do masy, myslalem ze sie nie trzyma, dolutowalem go ale bez zmian (wlasciwie to chyba nie jest to masa tylko gorne czesc uzwojenia) nie mam zarowki 6v, podlaczylem pod te dwa kable wychodzace z cewki zarowke...
zobacz czy po podłączeniu kabla od alternatora (tego cienkiego) do masy na włączonym zapłonie zapali się kontrolka, jeżeli tak to padł ci alternator, jeżeli jest VALEO, to poszły diody i regulator napięcia - standard, no i jeszcze może posypać żarówke od ładowania.
wymien zarowke przetwornica zarowke zarowke szeregowo
płyta główna długi krótkie lenovo throttling słuchawki regulacja głośności
fronius gen24 graficzna artefakty naprawa
MP3 player 15 lat – nie włącza się, brak kabla, głęboko rozładowana bateria Li-ion HP Neverstop Laser 1000a – odzysk tonera ze zużytego bębna, czy to możliwe?