Albo układ się zapowietrza.
Jak tak przerywa to raczej problem z dostawą paliwa, filtr paliwa wymieniony? Równie dobrze może się układ paliwowy zapowietrzać.
Może robisz odpowietrzanie tak jak część niezorientowanych? Odkręcają tylko jeden korek w siłowniku, ten z wlotem, a ślepego korka z drugiej komory nie ruszają. :) Jak masz diagnozę to podłącz i sprawdź ciśnienie na czujnikach pompy. Przy prawidłowym działaniu chwilowe będzie ok 30 barów stałe ok 10 w czasie sterowania lewarkiem. Jeśli będzie w którejś...
Jeśli odstojnik jest pęknięty to na pewno jest to przyczyną zapowietrzania się układu.
Pewnie czujnik temperatury do wymiany i druga sprawa to paliwo się cofa z pompy a tu jakiś zaworek na przewód przed pompa paliwa by pomógł. Oczywiście jeszcze sprawa kompresji silnika, jeżeli będzie niska to też będzie ciężko palił ale obstawiam cowke paliwa i zapowietrzanie się pompy.
Wygląda na to że pompa się zapowietrza. Kiedy wczoraj wsiadłem do samochodu to zaobserwowałem że przewód paliwowy, doprowadzający paliwo z pompki do filtra jest pusty. Dopiero kiedy zakręciłem rozrusznikiem to podeszło paliwo do filtra. Można więc podejżewać że w pompie wtryskowej było powietrze, i to by wyjaśniało czemu ze sznurka pali (bo wypchnie...
Witam. Prosze o pomoc. Juz miesiąc albo lepiej czytam wszystkie posty i nic nie moge wywnioskować podobnie jak mechanicy. Mam problem z błędem P1227 a przy okazji jak "dobrze' idzie to wywali jeszcze inne. Świeci EPC i jest nie do jechania. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu rusza i nawet sporo km przejedzie bez najmniejszego problemu. Z tym problemem...
A my na to, "czy tam czasem się nie zapowietrza"? ;) Dodano po 1 Możliwe, też, że chodzi o czas na samodiagnozę a nie o zapowietrzanie. Dodano po 1 Ogólnie te pompy to porażka, trzeba wymienić na rzędówkę.
Przy padającej pompie paliwa też będzie palił na dotyk jeśli się nie zapowietrza. Zmierz ciśnienie paliwa za pompą przy biegu jałowym i 2000 obrotów. Wróć tu dopiero z wynikami + ewentualne błędy spisane z MR, FR :)
Myślę że problem jest w zbiorniku jak już kolega pisał przewód jest uszkodzony na pewnej wysokości i się zapowietrza. Zaczoł by od szczelności przewodu między pompką a filtrem ssącym w zbiorniku.
Ponieważ sam kiedyś szukałem informacji o tym jak wykonać test przelewowy wtryskiwaczy i nie znalazłem to postanowiłem się podzielić jak tego dokonać. Pacjent to Mercedes ML 320 CDI z silnikiem OM642. Wtryskiwacze postanowiłem sprawdzić, gdyż były one poddane regeneracji i właśnie zbliża się rok po tym zabiegu i kończy się gwarancja. Ponieważ zaraz...
Otóż moogio mój samochód podłączany był do kompa LANCH. Nie wiem czy jest ci to znane ale tak mi powiedział gość który podłączał. Mam jeszcze jedną uwagę. Zauważyłem, że w przewodzie paliwowym, który doprowadza paliwo od podgrzewacza do pompy czasami jest bardzo duża ilość powietrza idącego do pompy. W tym czasie zaczynają się właśnie herezje z moim...
Proszę przyjrzeć się przewodowi łączącemu filtr paliwa z pompą wstępną,zazwyczaj na wolnych obrotach w a 170 jest to niewidzialne dostają się odrobiny powietrza. Zauważalne jest przy wyższych obrotach pęcherzyki powietrza,auto nawet nie zapowietrza się,ale jest brak paliwa w układzie.Wówczas sonda dokłada dawki paliwa na wtryskiwacze,nie zdążając ją...
Jak widać są dwa oringi gumowe (35 i 45) i są nakładane na śrubę. Jeżeli nie masz rowka na mniejszy oring, to może śruba jest podrabiana? Chociaż z drugiej strony brak mniejszego oringa nie powinien wpływać na zapowietrzanie. Po prostu część strumienia paliwa popłynie poza filtrem (nie zostanie oczyszczona)
Przemyślałem sprawę i myślę że to trochę kompresi bomblowalo( podkładka pod wtryskiwaczem lub lużny wtryskiwacz), jak by była nieszczelności w układzie paliwowym to wypłynęło by paliwo. Dokładnie, toż tam jest wysokie ciśnienie to ciekło by przy pracy. Sprawa wygląda tak, że na zegarze stoi ciśnienie, wszystkie króćce i obudowy filtrów przejrzane po...
Witam panowie Pacjent to Mercedes Sprinter 2008 rok 906 2.2 CDI problemem jest długie kręcenie rozrusznika żeby uruchomić silnik nie ma różnicy czy jest to silnik ciepły czy jest to silnik zimny cały czas wymaga długiego po kręcenia żeby go uruchomić wymieniłem rozrusznik Dany jest nowy akumulator czujnik położenia wałka rozrządu nadal problem nie ustępuje...
Powodem może być filtr powietrza, do którego przyczepiają się ości i plewy. Po zgaszeniu silnika opadają one same z osłony filtru i kosić można dalej. Jedyna rada to dodatkowa osłona na filtr powietrza. Mój wujek miał identyczne objawy i to właśnie było ich przyczyną, niestety jego modelu nie pamiętam, jedynie wiem, że to class z silnikiem mercedesa.
Witam. Posiadam mercedesa S clase 320 CDI z 2001 roku. Powstał problem tego typu że podjechałem autem do sklepu i po powrocie samochód nie chciał zapalić. Lecz gdy kręcę go dłuższy czas auto załapuje i silnik pracuje bez zarzutu.Tak jakby się zapowietrzał lub paliwo się cofało. Co może być przyczyną??? proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Witam Mam problem z Mercedesem Atego czasami pali dobrze a czasami trzeba długo kręcić tak jakby się zapowietrzał, na zimnym silniku pali lepiej. Przebieg auta jest 243 tys km Były zmieniane filtry oringi nowe kopułki na filtry uszczelka między filtrem a blokiem robili to mechanicy była chwilowa poprawa ale nadal po chwilowym postoju trzeba długo kręcic...
No właśnie Piotr Budzowski biorę to też pod uwagę, ponieważ po wykręceniu czujnika temp paliwa (w celu wkręcenia manometru) zauważyłem w jego miejscu pojawiające się pęcherze powietrza. Tak jakby nagromadzone powietrze w kanale paliwowym po wykręceniu czujnika miało ujście i stąd te bąblowanie. Liczę na zdanie doświadczonych kolegów, czy układ może...
Witam panowie Pacjent to Mercedes Sprinter 2008 rok 906 2.2 CDI problemem jest długie kręcenie rozrusznika żeby uruchomić silnik nie ma różnicy czy jest to silnik ciepły czy jest to silnik zimny cały czas wymaga długiego po kręcenia żeby go uruchomić wymieniłem rozrusznik Dany jest nowy akumulator czujnik położenia wałka rozrządu nadal problem nie ustępuje...
Troszkę uszereguję: zawór (ten co niby może zapowietrzać) zakładamy na przewód paliwowy Zawór trójdrożny to zawór podciśnieniowy zakładany w obwodzie sterowania "gaszenia " silnika, które odbywa się na zasadzie podciśnienia. Jednak silnik z pompą rzędową wyłączaną podciśnieniem to nie jest jedyna wersja stosowana w "Sprinterze". Później weszła do eksploatacji...
Korzystając z okazji zapytam: Czy jest coś takiego jak kody migowe błędów w Vito TD 1998r?? Jak to odczytać? Nie ma czegoś takiego. To już nie ten rocznik i nie ta technika :D Odnośnie tematu: Są dwa rodzaje układów wtryskowych i dwa rodzaje (w związku z tym) przekaźników świec żarowych. Pierwszy ma opis na sterowniku silnika jako MSA 15, i ma całkowicie...
Może sie zapowietrzać pompa.Takie właśnie objawy występują. A rano jak odpalasz to tez gaśnie? Jeżeli tak to na 99% jest to zapowietrzenie układu paliwowego.
hej, po pierwsze musisz sprawdzic uklad paliwowy pod katem szczelnosci jak bedziesz mial 100% pewnosci ze sie nie zapowietrza mozesz szukac dalej, ale z doswiadczenia powiem ci ze 95% takich usterek to wlasnie nieszczelnosc w ukladzie zasilania pozdr,
No to widze ze jest nas wiecej . Ja mam podobny problem - odpala ladnie a po dodaniu gazu czasami gaśnie czasami nie. Udalo mi sie zlokalizowac nieszczelnosc na filtrze paliwa są tam trzy przewody i ten środkowy ktory powinien być z zawleczką był bez niej i te boczne plastyczki wyłamane. Po zalaniu filtra szczykawką samochód odpala a po jakimś tam czasie...
A jak nie chce zapalić robią się bańki powietrza w wężykach do filtra? I później-jak stanie prosto to zapala od razu, czy trzeba go pokręcić/odpowietrzać? Jeśli samochód stoi krzywo, zjedzie się nim na prostą, to po kilku zakręceniach odpala. Jeśli jednak ktoś próbuje uruchomić go na krzywiźnie, to po tym na prostej trzeba naprawdę długo kręcić zanim...
Skoro są ciepłe to raczej wszystko ok. Co do poziomu to powinien być właściwy, w przeciwnym wypadku może się zapowietrzać :) Prawidłowy poziom jest "do zgrzewu", chyba że masz jakieś oznaczenia. Pompa jest pod zbiornikiem wyrównawczym jak mnie pamięć nie myli. Myślę że dobrze by ją był podpiąć na krótko przy wyłączonym silniku i posłuchać :)
Witam. Potrzebuje pomocy. Auto pali, pedal gazu nie aktywny,(tylko wolne obroty) EDC sie świeci nonstop do tego układ zasilania sie zapowietrza tzn. trzeba odpowietrzac recznie zeby w ogóle zapalił i co jakis czas pomachac tą pompką. Pompe paliwa zmieniłem, pompowtryski sprawdzone, sądziłem ze oringi na pompowtryskach ale po zmianie bez efektów.........ktos...
Opisany objaw sugeruje zapowietrzanie układu paliwowego i cofanie się paliwa do zbiornika.
Proponowałbym sprawdzić termostat paliwa, który jest przykręcony do łapy silnika. Posiada on oring od strony pokrywki i na nim występuje czasem nieszczelność, a sam termostat jest zamocowany na takiej wysokości, że delikatne pochylenie pojazdu tyłem w dół powoduje zapowietrzanie się układu paliwowego. Gdy pojazd stoi na równym terenie, uruchamia się...
...silnik jest po remoncie kapitalnym (40000km), ciśnienie w cylindrach ok 30atm., rozrusznik kręci niezbyt szybko (ale nie ma żadnego problemu z odpaleniem w lecie). Zaobserwowałem, ze w poczatkowej fazie rozruchu nie ma ciśnienia na rurkach wtryskowych po odkręceniu poszczególnych nakrętek. Czy przyczyną mogą być sekcje w pompie wtryskowej, które...
Witam wtryski sprawdzone wcześniej, gdy zdecydowałem się prosić o fachowe wsparcie są Ok Myślałem, że powodem gaśnięcia jest zapowietrzanie układu Postanowiłem sprawdzić smok w zbiorniku jest dobry wymienić przewody paliwowe od zbiornika do filtra na nowe i dalej ta sama usterka
Pewnie się zapowietrza (paliwo cofa się do zbiornika) i zapala, na tej reszcie paliwa z pompy... Nawet nieszczelności na przewodach przelewowych na wtryskiwaczach może być przyczyną... Do sprawdzenia układ zasilania paliwem...
Witam zacznij od wymiany płynu wspomagania ,jak zobaczysz w nim opiłki lub kawałki metalu to jest wielki problem Osobiście stawiał bym na zapowietrzający się układ zobacz czy podczas pracy w zbiorniczku od wspomagania nie bulgocze .
Z pierwszego postu; "Temperatura jest w normie nie grzeje się. a tu jest pełniejszy cytat wywala płyn chłodniczy i przewody twardnieją. Temperatura jest w normie nie grzeje się. Dzieje się to nie systematycznie, raz po godzinie jazdy, raz po ośmiu godzinach. Nie ma dymu bez ognia. Gdyby się silnik przegrzewał to zgoda - w pierwszej kolejności termostat...
Witam. Czy ktoś spotkał się już z takimi objawami? Silnik 2,2D z pompą Lucas siedzi w C klasie 1994 rok. Objawy są następujące.: Auto pali na dotyk. W czasie dnia wszystko gra, żadnych problemów. Rok czasu nic nie padło i auto działa. Jednak... Każdego ranka lub po dłuższym postoju, kiedy odpalam (pali na dotyk) auto pracuje równo przez ok 15-20 sekund,...
Wznawiam temat bo problem nie rozwiązany. Rozrusznik podmieniany z innego auta, dalej ten sam problem. Sprawdzony zaworek zwrotny przy filtrze wstępnym, wymienione filtry i oringi na orginały, wymienione oringi przy wtryskach i rurkach dolotowych. W przypadku atego znajdowałem informację o jakimś zaworze przelewowym,ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji...
Zobacz kolego czy paliwo nie cofa się do baku może to być wina zapowietrzania się układu paliwowego.
Pocący się wtrysk jak dla mnie oznaczał by też zapowietrzanie się układu. Masz ciężki rozruch bo dostaje się powietrze do wtrysku. Tak bym sobie to tłumaczył. Wymień uszczelniacze i zobaczysz co będzie się działo. Spróbuj odpowietrzyć sobie wtryski. TO nie jest trudne. Odpalasz silnik - nagrzewasz - i na pracującym silniku odpowietrzasz po kolei całość!...
kolego Pioart mam inną pompę wtryskową i zasilającą motor mam 20V, tą co dodałeś jest od 10V. Zasilanie idzie bezpośrednio pod termostat u góry nad pompą wtryskową mniej więcej, od tego dopiero idzie na filtr główny i z niego już na pompę wtryskową. Dodam zdjęcie jutro jak to wygląda.. No to jak wygląda Twoja pompa? Standardowy układ wygląda tak: Przez...
zapowietrza ci się układ paliwowy inaczej cofa się paliwo z powrotem do zbiornika . Odpala na chwile na tym co ma jeszcze w sobie pompa CR . Wymień wszystkie O-ringi na paliwowych przewodach plastikowych wraz z oringami na filtrze paliwa i sprawdź stan przewodów przelewowych i powinno pomóc.
Sprawdź poziom płynu oraz szczelność gruszek i siłowników. W Sieci jest dosyć dokładnie opisane jak sprawdzić akumulatory zwykłym prętem. Układ może się zapowietrzać, ktoś mógł przestawić regulator. Wejdź pod auto i sprawdź okolice mostu - regulator, gruszki, siłowniki i przewody.
Witam. Mam całkiem podobny problem z takim samym atego co w temacie temat zamknięty więc piszę nowy. Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, zmieniłem uszczelniacze na pompkach, wymieniłem zawór zwrotny, wymieniłem pompę paliwa. Byłem u kilku mechaników to bawili się w zgadywanie a czas leciał a ja nie mogę pozwolić...
Zapowietrza się układ paliwowy. Prawdopodobnie jak wypali paliwo z filtra, gaśnie. Sprawdzić szczelność.
Sprawdź przewody paliwowe a szczególnie oringi po drodze do pompy pewnie się zapowietrza.
Witam mam podobny przypadek ML 270 cdi podczas nagłego dodania gazu powyżej 3000/3500 obrotów gaśnie i zapowietrza się. Wtryski po regeneracji nie wiem co może być ???
Witam, Jestem posiadaczem Mercedesa ML W163 2,7 CDI 2005r. Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem samochodu. Piszę ponieważ koszt naprawy drastycznie się zwiększa, efektów dalej nie widać... Sprawa wygląda następująco - Podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce samochód odpala po czym sam gaśnie. Przekręcając kluczyk ponownie trzeba kręcić rozrusznikiem...
Co do pierwszego pytania to bardzo możliwe, że zapowietrza ci się układ kierowniczy. Do sprawdzenia szczelność połączeń na przewodach do wspomagania zarówno gumowych jak i metalowych.
A tu był problem że przez osadnik przy filtrze dochodziło powietrze. i sie zapowietrzał. Zalepiłem silikonem i problem znikną.
Witam. w warunkach domowych będzie ciężko sprawdziłbym pompę i szczelność układu paliwa , zapowietrzanie ukł. paliwa będzie skutkować problemem odpalenia i szarpania . pozdr
Trzeba sprawdzić czy wyjscie przewodu z nagrzewnicy jest ciepły czy zimny, jeżeli obieg w nagrzewnicy jest to. Albo zapowietrza się układ chłodzenia, albo problem z klapką ciepło zimno
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Jak się zapowietrza to gumki do wymiany.
Zapowietrzający się układ. Musisz przeprowadzić wnikliwą inspekcje systemu paliwowego.
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Prawdopodobnie może się zapowietrzac przez króćce paliwowe przy filtrze i pompie zasilającej.
Poślę schemat instalacji paliwowej z Mercedesa 124/201. W Twoim powinno być podobnie. Poszukaj nieszczelności na przewodach, czy dokręcone itp. Może się zapowietrzać poprzez termostat paliwa jeśli go masz to go ew. omiń. PS MB100D Fajne autko ;)
Ale jesteś pewny jak zawsze odpalam oglądam zawsze przewody idące do filtra i zawsze jest ropa. Jeszcze jedno zaczęło się pocic na pompie w miejscu gdzie zaznaczyłem na foto wcześniej napewno tego nie było przed rozruchu na pych.Moze teraz w tym miejscu się zapowietrza. Dodano po 2 Dokładnie leci z tej blachy między 3 a 4 wtryskiem Pytanie czy tam jest...
Witam mam problem z Mercedesem Vario 614 silnik OM904 auto zapowietrza się pochodzi trochę zaczyna plewić gaśnie lub postoi i nie chce zapalić po założeniu przezroczystych przewodów paliwowych widać w nich powietrze ale raczej na powrocie niż zasilaniu.wymieniono: -uszczelka podstawy filtra paliwa oringi na wtryskach i pompach zawór między 3 a 4 cylindrem...
Po 2 tygodniach jazdy autem stwierdzam że hamulec działa praktycznie tak jak przed usterką, układ przestał się zapowietrzać po wymianie ostatniego z przewodów. Bus dosyć mocno obciążony towarem oraz dodatkowo bardzo ciężka i obładowana przyczepka a mimo to hamuje prawidłowo, problem musiał leżeć w owym ostatnim metalowym przewodzie. Mimo braku jakichkolwiek...
Witam! Mam problem z samochodem Mercedes vito 2.2 110 cdi 2003r.. Ciężko się uruchamia a jak odpali to przy prędkości 60km/h gaśnie. Wydaję mi się że wina leży po stronie pompy paliwowej. Gdzie ją mam szukać? Pozdrawiam!
Dobry wieczór, jestem posiadaczem Mercedesa Atego z rocznika 2003. Mam problem w układem paliwowym, a mianowicie samochód się nagminnie zapowietrza. Wymieniłem zaworki zwrotne na powrocie jak i wlocie paliwa (przy filtrze paliwa) oraz odpowietrzyłem samochód aby zapalił. Problem chwilowo ustał lecz po kilku dniach nadal się zapowietrza. Otwierając filtr...
Mercedes MP4 z 2013 roku 450 po zgaszeniu silnika 5 minut i auto już jest zapowietrzone. Smok w zbiorniku paliwa został sprawdzony jest ok. Proszę o podpowiedz Jeżeli ktoś się spotkał z takim przypadkiem Wielkie dzięki z góry za pomoc
Witam, tydzień temu zaczęły sie moje problemy z układem paliwowym w moim w210 - 220cdi. Auto bardzo ciężko zaczął palić. Pierwsze co myślałem to spalone świece, ale po sprawdzeniu okazało sie ze to nie to. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone - również nie to. Lecz doszedłem do tego ze problem pewnie jest przez zapowietrzanie sie okładu paliwowego. Wstawiłem...
U mnie jest tak ze górny sie robi ciepły,góra chłodnicy terz a chłodnica i dolny wąz zimny-to by wygladało na cały czas otwarty termostat...dobrze mówie??? Odwrotnie.Cały czas zamknięty. Dodano po 59 wy też zgłupiejecie totalnie po przeczytaniu.. Ja już zgłupiałem :D A tak serio:ze znanych mi przyczyn braku ogrzewania w samochodzie są: 1. zerwane linki,zablokowane...
Witam. Mercedes Actros 2535 ciężko pali tzn. zapali za 2-3 razem tak jak by się zapowietrzał. Nastepnie przy gorącym silniku postoi 10-15- minut i znów ten problem występuje. Czasami jest tak że rano zapala od sztycha jak by nigdy nic. Spędziłem u mechanika już kilkanaście godzin i dalej problem występuje. Zakupiłem pompę wysokiego ciśnienia ponieważ...
Trzeba sprawdzic czy pompki sie nie zapowietrzają czyli czy pompa zasilająca jest szczelna , . jakiś sposób jest na to prócz organoleptycznej obserwacji ? kiedyś małowało się takim specjalnym pieniącym roztworem i widać było bombelki teraz też tak się robi ?
Witam Nie jestem specem od samochodów, ale podobnie miałem w Mercedesie C220. Okazało się że jest nieszczelność na rurce paliwa i zasysa powietrze do paliwa. Co dziwne - paliwo nie wyciekało, ale powietrze było zasysane i co jakiś czas układ się zapowietrzał przez co przerywał silnik, a przy nagłym zejściu z obrotów 3000 na wolne obroty silnik gasł...
Za zapowietrzanie pompy zawsze jest odpowiedzialny odcinek dolotowy ,więc na ssaniu jakakolwiek nieszczelność daje takie efekty ,uszczelnić ssanie i po sprawie . Pompa jest tak skonstruowana że jak tłok jest w stanie spoczynku to zamknięte jest na amen. W mercedesach często smok przerdzewieje i tam zasysa powietrze . Kup sobie strzykawkę 50 lub 100...