Objawy wskazują na zapowietrzanie pompy wtryskowej. Sprawdź przewody zasilające w paliwo.
Jeżeli auto nagle zgasło to może być problem z elektryką jeżeli dłużej i stopniowo traciło moc to problem jest z paliwem. Najlepiej zalać pompę paliwem i sprawdzić czy idzie paliwo na wtryski. Przez podgrzewacz paliwa może się układ paliwowy zapowietrzać. I jeszcze uwaga nie mająca z tym problem nic wspólnego: Silnik DJ5 ma wadliwą pompę oleju, źle...
Jeżeli masz zawór na filtrze to nie powinno się cofać nawet, jak uwalony jest ten w pompie. U mnie takim samym problemem co prawda w 1.9D było to, że był założony lipny filtr paliwa FILTRON przez którego to paliwo cofało się do zbiornika, a zimą to w ogóle nie było jazdy... Skup się raczej na samej pompie.
Trochę jednak ma, w pompie olej lubi być rozwadniany olejem napędowym, a jak się robi rzadszy olej to i byle słabszą uszczelką wydostaje się na zewnątrz, a tam ciepły nadmuch z cylindrów, część odparuje a sadza zostaje. To że czasem chodzi na jeden cylinder to jest przyczyna niewystarczającej ilości paliwa dostarczanej do pompy, przyczyn może być wiele,...
Pewnie czujnik temperatury do wymiany i druga sprawa to paliwo się cofa z pompy a tu jakiś zaworek na przewód przed pompa paliwa by pomógł. Oczywiście jeszcze sprawa kompresji silnika, jeżeli będzie niska to też będzie ciężko palił ale obstawiam cowke paliwa i zapowietrzanie się pompy.
Jeśli paliwo robi się czarne to pierwsze trzeba zrobić uszczelnienie na pompowtryskiwaczach. Warto zajrzeć do zbiornika paliwa i czy kosz pompy jest czysty.
Układ paliwowy zapowietrza się Niby na to wskazuje że problem z paliwem, ale zapowietrzania bym się nie czepiał, wszak w zbiorniku jest pompa paliwa elektryczna, jak by padła, to pompa mechaniczna nie jest w stanie zaciągnąć paliwa i auto by nie odpalało wcale. Tak na logikę jakaś diagnostyka rozjaśniła by sprawę i ograniczyła poszukiwania.
Hmmm.. Ośką? nie za bardzo chyba. Zazwyczaj wyrzuca tamtędy paliwo gdy jest nieszczelny oring. albo zaciąga powietrze
2.0 diesel? Jak tak to najlepiej założyć ręczną pompkę na przewody i przepompować jeżeli się pojawi paliwo to albo pompa wtryskowa albo się gdzieś zapowietrza.
Podłącz pompę innym przewodem do naczynia z olejem i zobacz jak będzie szło paliwo. Jak źle to pompa jak dobrze to usterka jest w instalacji samochodu. Pozdrawiam.
Uszczelniacz wałka pompy -za nim jest kanał ssący i potrafi się zapowietrzać ,gdy jest uszkodzony (do pompy wchodzi czyste paliwo a wychodzi z powietrzem )
włącza się dopiero po rozruchu silnika. Wczytałem się w instrukcję serwisowania VP44 i tam piszą, że pompka wstępna wcale nie zawsze występuje przy pompie VP44 (piszą, że tylko przy bardzo długich przewodach i dużej różnicy wysokości zasilania). Z tego wynika, że producent polega przede wszystkim na łopatkowej pompie przetłaczającej wewnątrz pompy...
Cięgno pedału gazu na pompie wtryskowej? Jeżeli jest jak napisałem, to pompa "gubi" paliwo, i się zapowietrza. Radzę oddać pompę na regenerację wraz z wtryskiwaczami i Twój problem zostanie rozwiązany.
witam.jezeli wczesniej wszystko bylo w porzadku to stawialbym na zapowietrzanie, trzeba sprawdzic szczegolnie filtr paliwa a pozniej szukac dalej.rowniez zawor zwrotny pompy wtryskowej moze byc przyczyna.pozdr
Jeżeli paliwo dochodzi do pompy a ta nie daje rady z wtryskiwaczem to chyba wiesz co dalej. Cudów nie ma , elektrozawór sprawny?
Witam, tak jak w temacie kombajn się zapowietrza, po podłączeniu butelki z paliwem bezpośrednio pod pompę wszystko jest ok, jaki może być problem? proszę o pomoc.
Może to być spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego - powietrze dostaje się do pompy, ale również może to byś początek końca pompy. A może po prostu wlał jakieś byle jakie paliwo i pompa nie pracuje jak należy.
Zastosuj zawór jednokierunkowy tak jak radzą koledzy i jeszcze lepiej z gruszką do pompowania paliwa ,jak widzisz przez wężyk że paliwo schodzi to trzeba temu zaradzić.Rano pompujesz ręcznie paliwo i po kłopocie a może i nawet zacznie cieknąc w miejscu gdzie się zapowietrza. Koszt to około 30plnna aledrogo widziałem .Mi sie zapowietrzał przez oring...
To po co on ci wymieniał uszczelniacze pod wtryskami przecież jak by były złe to by się nie zapowietrzal tylko paliwo by ciekło po wtryskach. To raczej nieszczelnośc w przewodach idących od baku do pompy wtryskowej powodują że po dłuższym postoju paliwo wraca się do baku a w miejsce paliwa wpada powietrze i po odpaleniu pompa zasysa powietrze i się...
czy to może być spowodowane dziurą w wydechu, Na pewno to nie jest wina dziury w wydechu, wina akumulatora to też nie jest. Jak bateria była by słaba, to "dusił" by się przy próbie odpalenia, a on "dusi" Ci się już po odpaleniu więc problem z paliwem. Filtry paliwa kiedy zmieniany? Zapowietrzanie się układu paliwowego? Pompa paliwa nie wydaje dziwnych...
Pewnie gdzieś się zapowietrza , sprawdź przewody przelewowe i zasilające , czy dźwignia gazu pompy wtryskowej ma luz , powoduje on zapowietrzanie się pompy.
Świece żarowe nie mają wpływu na gaśnięcie silnika już uruchomionego. Przyczyną jest zapowietrzony układ zasilania. Aby mieć pewność podłącz na noc bańkę z paliwem bezpośrednio do pompy i uruchom silnik rano . Jak nie zgaśnie to szukaj miejsca zapowietrzania się układu zasilania. Ja stawiam na pompkę ręczną. Powodzenia.
Sprawdź może zasilanie paliwa z pominięciem zbiornika,i filtra.Podłącz zewnętrzną bańke z ropką,zalej pompe,odpowietrz na pompie i nakrętkach wtrysków i jazda!Powodzenia,jak dla mnie zapowietrzanie zasilania w paliwo,lub koniec pompy po stronie niskiego ciśnienia(łopatki).Druga możliwość to imobiliser który otwiera zawór start na pompie.Pzdr.
Może się zapowietrzać uklad paliwa lub sama pompa.
Witam mam problem z audi a3 z 2000r 19tdi 90km. Autko chodziło normalnie. dziś po zgaszeniu nie chciało odpalić. łapie na sekunde i gaśnie. Kontrolka od immo się nie pali. w pompie jest paliwo, nie zapowietrza się, sprawdzałem zaworek na pompie puszcze paliwo (nawet otwierałem go na krótko). Czytałem że może to być stacyjka. rozebrałem wyczyściłem....
Jak kolega pisał sprawdź węże na powrotach,oraz zaworek na filtrze paliwa częsta przyczyna zapowietrzania się vp44, oraz sprawdź czy pompa w zbiorniku pompuje paliwo bo jeżeli pompa jest zepsuta to poniżej 2/3 baku paliwa nie będzie podawała paliwa do kosza a vp44 będzie miała problem by zaciągnąć paliwo.
Pompa paliwa gaźnikowa. Mniej niż 0.5bara podaje. W miejscu gdzie się zapowietrza będzie ciekło paliwo.
Pewnie się zapowietrza (paliwo cofa się do zbiornika) i zapala, na tej reszcie paliwa z pompy... Nawet nieszczelności na przewodach przelewowych na wtryskiwaczach może być przyczyną... Do sprawdzenia układ zasilania paliwem...
Witam. Zwróciło moją uwagę wartość ciśnienia pompy spiętrzającej, u mnie w A4 2.0 TDI wynosi ona 1,3 bar. Z opisu objawów wychodzi na to, że raczej pompki trzymają, zaś paliwo urywa się po pierwszym odpaleniu. Co bym jeszcze zrobił: na początek wyrwał smok z baku, wyczyścił (to jest akurat ważne), następnie wymienił ori przewody czarne na przezroczyste...
Sądzę że się zapowietrza na filtrze paliwa - i cofa się paliwo. Niestety, ten nowy filtr - jeśli podejrzewamy nieszczelność uszczelki - jest już do wyrzucenia, przed założeniem nowego (napełnionego paliwem na maksa) wyczyść szmatką z benzyną ekstrakcyjną we wsporniku powierzchnię przylegania uszczelki filtra, gumkę posmaruj lekko olejem silnikowym -...
Być może zapowietrza się pompa lub zatkany wąż zasilający paliwem podepnij sobie bezpośrednio pod pompę jakiś zbiornik z paliwem (może być bańka tylko czyta bo to idzie bezpośrednio do pompy) zobacz czy to coś pomoże
Jak się nie zapowietrza, paliwo nie cofa, to zn. że pompa ma za małe ciśnienieach na wolnych obrotach (do roboty/ sprawdzenia).
Sprawdź układ paliwa, czy paliwo nie schodzi z pompy i układ się powoli zapowietrza?
Pomysł z gruszką wydaje się być ciekawy i chyba to zastosuję, tym bardziej że jest w niej zaworek zwrotny. Zawsze to jednak "poprawianie fabryki". Nawet się nie zastanawiaj, tylko zakładaj - problemy z cofaniem się paliwa znikną, i przy okazji z rozruchem. Grucha przy okazji pozwoli Ci łatwo odpowietrzyć układ jak będziesz np. wymieniał filtr paliwa....
Wina pompy, miałem taki przypadek. Zapowietrza się, cofa się paliwo.
Jeśli silnik łatwo się uruchamia i nie uległ zmianie dźwięk pracy na wolnych obrotach to podejrzenia skierowałbym na filtr paliwa i przewody paliwowe, bądź pompę zasilającą. Regulację momentu wtrysku zostawiłbym na koniec, gdy wyczerpią się inne możliwości. Sprawdź czy przewodem powrotnym nie płynie paliwo z pęcherzykami powietrza- jeśli tak układ się...
To która pompa uruchamia się i pompuje paliwo do filtra po podaniu "+" na bezpiecznik 28 ?
Wtryski albo pompa się kończy. O ile nie jest zapowietrzony. Po odpaleniu i zgaszeniu dobrze pali? Może paliwo schodzi i się zapowietrza? Wtedy zamontuj zaworek zwrotny na zasilaniu pompy.
Próbowałeś podać paliwo bezpośrednio do pompy ?
widze że kolega odwiedza różne fora z tym problemem odpowiedz prosta zapowietrza sie zbiornik i dlatego wysysa paliwo z pompy
W czwartek jeździliśmy z podpiętym CDIF/2 błąd powstaje w momencie przyspieszania,po naciśnięciu na gaz. Auto dziś odpalałem i nie startuje zadawalająco kręci jakieś 4-5 sek. Zanim odpali. Układ nie zapowietrza się (paliwo bez pęcherzyków) pompa CR wolno nabija Ciśnienie na listwie. Przed remontami pompy i wtrysków paliło beznadziejnie nawet po 30 sek....
Mam taki problem z moim autkiem (opel calibra 2.0 16v) mianowicie gasnie i nie chce puzniej zapalic. Zapowietrza sie listwa wtryskowa.Filtr wymienilem, zadych wyciekow paliwa nie ma. Zauwazylem ze jak odlacze zasilanie od pompy paliwa ( pompa nie chodzi) a silnik nadal pracuje nawet z 10 min !!!! Jak to mozliwe ??? Czy bierze paliwo jakims podcisnieniem...
Zapowietrzanie załatwiła obejmka na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej Temat uważam za zakończony Dzięki za pomoc
Po nocy jak samochód przemarzł na dworze, świece zaczęły grzać, wszystkie przewody idące do modułu podgrzewania OK. Problemem okazała się zapowietrzająca pompa paliwa. Przy pierwszym pomiarze grzania świec samochód stał w warsztacie i chyba było mu za gorąco.
Paliwo dochodzi z pompy. tzn jak zaczniesz kręcić silnikiem to wtrysk wytryskuje je do zaworów?
Spróbuj starego sposobu i zasil nowy, zalany paliwem filtr paliwa z dodatkowego baniaka zawieszonego nad silnikiem. Do baniaka wlej paliwo z jeszcze innej stacji, np z BP (skoro jest podejrzenie o złe paliwo). Ponieważ w 2.0l tdci pompa wysokiego ciśnienia zasysa paliwo sama ze zbiornika (nie ma pompy podającej paliwo do filtra), to w układzie paliwowym...
Nie, wczoraj sprawdzałem jeszcze raz szczelność filtra. I tym sposobem musiałem z niego spuścić paliwo. Nie zalewałem go odkręciłem tylko dolną śrubę pompy. Paliwo szybko poszło śrubą. Dosłownie może z 10-15 naciśnięć pompki i zalało cały układ z filtrem i pompą więc myślę że drożność ok.
Witam grono kolegów! Jak w temacie,johan przestał palić po zgaszeniu. Pali tylko z samostartu w filtr powietrza i później chodzi normalnie aż do zgaszenia i po 2 sekundach nie można zapalić..Pompa podaje paliwo, nie zapowietrza się. Bez samostartu nie zapali,i tak w kółko.Co o tym sądzicie.
Sprawdź szczelność układu zasilania, tj. połączenie przewodów z filtrem paliwa i doprowadzających paliwo do pompy. Zapewne układ się zapowietrza.
Ciągnik pewnie się zapowietrza. Do wymiany zaworek przelewowy - koszt ok 6 zł i powinien palić na dotyk. Tak jak poprzednik napisał - odkręcić przewód paliwowy od któregoś wtryskiwacza i zakręcić rozrusznikiem - prawidłowo pracująca i odpowietrzona pompa poda paliwo przez ten przewód.
...może się zapowietrzać. Wymieniałeś filtr paliwa? Jak kręci i nie chce zapalić leci paliwo z przelewów?
Witam mam problem z odpaleniem mojego forda, jak silnik ostygnie to silnik nie chce odpalić ; auto zachowuje jakby się zapowietrzał. pompa paliwa jest po regeneracji i po tym remoncie zaczął się kłopot z odpalaniem, świece żarowe są ok. Po odpaleniu od matki, zaważyłem, że przyśpieszacz nie działa, czy to może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc
Musisz uszczelnic ukad paliwowy pompy i wtryskiwaczy. Tam na nieszczescie powrót z wtryskiwaczy jest polaczony z zasilaniem pompy. Powoduje to zapowietrzanie pompy. Jest dostepny zestaw naprawczy. Wymien go i dobrze odpowietrz pompe. Najlepiej przeciagnij paliwo przez pompe. Zapowietrzona pompa moze sie uszkodzic dosc latwo.
Witam W moim 18,d ford zimą były podobne objawy - trzeba było kręcić, kręcić i jeszcze raz kręcić. Zazwyczaj padał akumulator trzeba było go ładować. Jestem niepraktykującym mechanikiem z zawody wiec wiedziałem o tym sprężaniu w silnikach wysokoprężnych - pojechałem więc do praktykującego od diesli. Sprawdził kompresje- 34atm - dobra; sprawdził wtryskiwacze...
Zmierz ciśnienie paliwa za pompą debata. Ciemne paliwo czy brudny zbiornik. Zapowietrza się czy nie chce zapalić - to dość ma duże znaczenie. Trzeba wyeliminować zapowietrzanie od strony wtryskiwaczy. Dodano po 2 Podkładki pod wtryski są specjalne ale dostępne w każdej sieci z częściami.
Idzie zima więc wypadało by wymienić filtr paliwa. Zapewne tam jest nieszczelność (uszczelka i przewody) i paliwo schodzi do zbiornika. Silnik zapala na paliwie z pompy, następnie zapowietrza się zaciągając powietrze z filtra. Jeśli masz przewody paliwowe przezroczyste to łatwo zauważyć płynące w nich paliwo z powietrzem.
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
Witam mam passata 2004 1,9tdi ten 105/110 koni. Mam problem, Samocgod odpala na zaciag, zapowietrza sie, paliwo sie cofa do pompy Czy ktos by mi pomogl Sprecyzuj czy to jest auto 105-cio czy 110-cio konne. To są dwie różne konstrukcje silnika i układu paliwowego.
Gdzieś jest nieszczelność w układzie zasilania paliwem. Najczęściej zapowietrza się na odstojniku, ale do sprawdzenia jest wszystko od zbiornika do pompy wtryskowej.
W VB diesel DTI DTH nie ma pompy paliwowej. Pompa Wtryskowa Bosch VP 44 sama zasysa paliwo ze zbiornika. O zapowietrzeniu tych silników napisano mnóstwo postów na forum VKP. Możliwe najprostsze usterki to nieszczelne,stare przewody przelewowe,uszkodzony filtr paliwa lub jego uszczelka, nieszczelność na przewodach,zasyfiony zbiornik itd. Proponuje poczytać...
Paliwo cofa do baku, filtr jest suchy. Musi być gdzieś nieszczelność - nie powstaje podciśnienie niepozwalające cofać się paliwu. Wchodzi powietrze i paliwo się cofa. Trzeba sprawdzić na szczelność wszystkie przewody paliwowe, także przelewowe z wtryskiwaczy, bo one nie idą do zbiornika, ale do pompy wtryskowej. To jest przyczyną, że w czasie robienia...
moza to jest wina imo ? nie zamyka paliwa pomimo wylaczenia zaplonu? paliwo " ucieka " z pompy wtryskowej. zaznaczam ze to tylko spekulacja.
prawdopodobnie ucieka ci gdzieś paliwo i zapowietrza się układ paliwowy. Kiedy stoisz na równym terenie lub z uniesionym tyłem, to pompa jest w stanie pociągnąć paliwo. Natomiast jeśli stoisz z uniesionym przodem, pompa nie pociągnie paliwa ponieważ układ jest zapowietrzony.
Paliwo do świecy płomieniowej podawane jest z dekla pompy bezpośrednio lub przez trójnik powrotu paliwa. Aby poszło tędy paliwo musi być dobrze odpowietrzona pompa, dlatego po dłuższym postoju ( lub gdy się zapowietrza) musisz dźwignią na pompce wstępnej pompować, aż wyczujesz że już nie stawia oporu - czyli masz pełne ciśnienie na zasilaniu pompy wtryskowej....
-Elektrozawór. -Ciśnienie sprężania w cylindrach, na zimnym odstanym silniku i na ciepłym. Miałem przypadek ze się zapowietrzał chwilę przed końcem pompy wtryskowej, później z uszczelniacza od strony koła rozrządu lało się paliwo - wtedy odstany ciężko palił, a ciepły ok.
Vectra C z silnikiem diesla 3.0 isuzu i pompa podawcza w zbiorniku ?????????? ... Tam nie ma pompy podawczej .. To auto lubi się zapowietrzać na obudowie filtra paliwa lub zawory na pompie wtryskowej ...
Szukaj wycieku Zamontuj zaworek zwrotny Ale paliwo nie schodzi,w przewodach tych od filtra do pompy nie widać powietrza aby coś coby wskazywało na zapowietrzanie się układu,pompka elektryczna podaję paliwo
Zapowietrzanie to niekoniecznie wina pompy, równie dobrze może być mała nieszczelność w przewodzie paliwowym. Co do wtryskiwaczy: u mnie w okolicy sprawdzają w sklepie z częściami do maszyn rolniczych, nie wiem jak u Was. Wtryskiwacze trzeba zdemontować i poszukać miejsca, gdzie je sprawdzą. Tak jak poprzednicy wspomnieli: niebieski dym bierze się ze...
Pompa wtryskowa jest widoczna po otwarciu maski po lewej stronie, nie sposób jej nie zauważyć ;) Wychodzą z niej przewody wysokociśnieniowe, ( jak kto zwał metalowe rurki :P ). Na pompie jest zawór odcinający paliwo, zawór stop, o ten chodziło koledze wyżej. Ale sprawdź też czy paliwo dochodzi do pompy, przewody pooglądaj, filtr paliwa, sprawdź czy...
Włodek, w VB dti nie ma pompy niskiego ciśnienia. Paliwo zasysa pompa wtryskowa, w zbiorniku nie ma pompy wspomagającej. Jednak układ jest szczelny, nie zapowietrza się. Na powrocie, podczas pracy silnika paliwo wypływa bardzo intensywnie. Wiem że to pojęcie względne ale tu wydaje się że wszystko jest ok. Póki co zamontowany jest kolejny elektrozawór...
Miernikiem takich rzeczy się nie sprawdza. Jak coś żarówka przynajmniej 21W. 2.5D to nie wystarczy z czego to silnik, jaka pompa. Był użytkowany w ostatnim czasie czy stał i chcesz go uruchomić. Sprawdzi omomierzem,sprawdź zawór zwrotny paliwa na pompie sprawny czy paliwo nie cofa się i nie zapowietrza się non stop,oraz "stop magnes" zawór elektromagnetyczny...
Witam.Mam scenic z 97 roku 1.9 td na pompie lucasa,która się zapowietrza i co dziwne wszystko sprawdzone przewody wszystko ok do pompy wchodzi tylko paliwo ana przelew idzie już powietrze i pytanie skąd? robiłem test szczelności i pompa sucha proszę o pomoc bo denerwuje mnie to jak auto stoi noc i rano ciężko pali.
jesli wiec zapalil i po odpuszczeniu gazu zdechl to na 99,9% masz zapowietrzona pompe. pompa bardzo czesto zapowietrza sie przez os ciegna gazu, wtedy moze sie zdazyc ze pompa bedzie suach ale paliwo cofnie sie do baku. wiec radzilbym najpierw _dokladnie_ odpowietrzyc!
To tym bardziej sprawdź szczelność układu paliwowego. Podaj paliwo bez pośrednio z bańki na pompę. Wygląda jak by się zapowietrzał, skoro ci na sznurku odpalił.
Rozumiem, ze masz zwykłego wolnossącego na pompie Boscha. Prawdopodobnie zapowietrza się i stąd twoje problemy. Pompa podająca paliwo (pod kolektorem wydechowym) ma zaworki, które pełnią także rolę zaworków zwrotnych. Zaworki po dłuższej pracy są wypracowane i nie trzymają dokładnie paliwa. Przy dynamicznej pracy pompa jeszcze podaje, po dłuższym postoju...
Kolego wysokosc pompki niema znaczenia powinna byc tylko pochylona pod kątem 30 stopni,może masz gdzies nieszczelny układ i ci sie zapowietrza albo niewziąłes przypadkiem ujecia paliwa z powrotu z pompy bo jesli tak to może sie zapowietrzac paliwo powinno byc ujete ze zbiornika.Co do tych czasów i charakterystyk to wyśle ci na pw,pociagnij grzanie tej...
Wnioskuję z twojej naprawy że luzujesz nakrętki od wtryskiwaczy żeby się odpowietrzyły wtryskiwacze ale tutaj temperatura nie ma znaczenia, po prostu spada ciśnienie w układzie i zapowietrza się . Ja bym sprawdził czy jest cały czas paliwo przed pompą ? jeśli tak to jest problem z pompą, są w niej zaworki ,które muszą utrzymać ciśnienie cały czas.
Chyba masz nieszczelny zawór zwrotny paliwa przy pompie wtryskowej.Na postoju paliwo spływa do zbiornika i układ paliwa sie zapowietrza. Jak dasz mu plaka to odpali , zaciągnie paliwo i chodzi.
Trzeba sprawdzic czy pompki sie nie zapowietrzają czyli czy pompa zasilająca jest szczelna , uszczelki pompek ,przewody, filtr paliwa. Wygląda to tak jakby paliwo schodziło z głowicy.
jeżeli brak reakcji na pedał gazu to brak wystarczającej dawki paliwa, może zapowietrzać się trawersami, sprawdż czy paliwo w filtrze nie jest czarne,
Obejrzyj dokładnie pompę CR czy nie poci się paliwem (często puszczają uszczelnienia i zapowietrza układ), oraz połączenia przewodów paliwa przy filtrze.
Witam ,zapowietrza sie gdzies układ zasilania paliwem i wiem że temat nie jednokrotnie opisywany i opowiadany na forach, ale już zaczynam siwiec .Wczoraj skończyłem wymianę przelewów z trójnikami z tym że przewód z przelewów nie połączyłem z pompą wtryskową tylko do powrotu przewodu do baku (wstawiłem trójnik), zaś przy pompie przewód od przelewu zaślepiłem...
Kombinowałem z zaworkiem wstecznym na przewodzie doprowadzającym paliwo. Pomogło ale tylko delikatnie. Po prostu mniej się zapowietrzał a zaworek wstawiłem - aby dowiedzieć się, gdzie się zapowietrzał no i dowiedziałem się, pompa wtryskowa była winna. Wymieniłem na używaną i problem zniknął lecz zanim używana okazała się lepsza doszło aż do dwóch zwrotów....
powinno wywalić błąd zaworu-coś w stylu sygnał za słaby lub za silny. Całkowicie się mylisz. Wymiana tranzystora często jest pudrowaniem usterki. Tak naprawdę naprawy wymaga pompa. Jednym z wyjątków jest sytuacja, gdzie układ się zapowietrza i sterownik nie jest właściwie chłodzony paliwem. Drugi wyjątek, to złej jakości paliwo.
Tak jak koledzy pisali wcześniej sprawdź dokładnie cały układ zasilania paliwem poczynając od zbiornika, czy się nie zapowietrza najlepiej na zewnętrznym zasilaniu z bańki. Masz pompę w zbiorniku? Jeśli tak to sprawdź czy działa prawidłowo, czy nie jest zapchana syfem.
Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody? Odpowiedź - nie. Układ chłodzenia w ogóle nie łączy się z układem paliwowym chyba że miałbyś webasto, ale M47 w E46 miał fabrycznie tylko dogrzewacz elektryczny. Może faktycznie zapowietrzać się bądź cofać paliwo, najlepiej zaobserwować w półprzeźroczystych przewodach paliwowych pompy wysokiego ciśnienia....
Świece wymienione na nowe boscha i były sprawdzane czy dochodzi prąd i wszystko okej jest. Paliwo schodzi po nocy z filtra 😕
Zawsze gdy mam takie problemy, że nie mogę znaleźć przyczyny, to po pewnym czasie zaczynam od początku, na świeżo, jakbym nie znał historii samochodu. Stąd moje pytanie, próbowałeś może dla przykładu pominąć stronę ssania paliwa? Nie znam zbyt dobrze Dafa, zwłaszcza XF106, ale spróbowałbym podłączyć swoje przewody (najlepiej przezroczyste) bezpośrednio...
to jest diesel niema prawa zalewać paliwem, a takiej pompki się nie montuje, albo się układ zapowietrza , albo coś jest z pompą wtryskową, a jeżeli już montujesz coś takiego to od razu musi mieć przelew do zbiornika żeby nie robiło za dużego ciśnienia bo paliwo zacznie wywalać przewodami przelewowymi na wtryskach
Witam. w warunkach domowych będzie ciężko sprawdziłbym pompę i szczelność układu paliwa , zapowietrzanie ukł. paliwa będzie skutkować problemem odpalenia i szarpania . pozdr
Jutro rozbiore juz raz ja czyściłem a jeśli ten zaworek będzie uszkodzony ze cofa się paliwo to czy to będzie przyczyną przecież jak pompa zasysa to nie powinien się zapowietrzać
Oj kol. podczas zimy paliwo powrotem wraca do zbiornika-jest podgrzane-. Rano stygnie- podciśnienie-brak paliwa w pompie-? (miałem to w ,,sierce")
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
Tak sobie myślę, że wtłaczane paliwo szybciej napełnia sekcję, przez co szybciej osiąga ciśnienie wtrysku i tym samym wpływa na przyśpieszenie kąta początku wtrysku. Czy to logiczne i prawdziwe zjawisko? Wiadomo, że paliwo w sekcji niskiego cisnienia jest czynnikiem hydraulicznym (wykonawczym) dla nastawnika kąta wyprzedzenia wtrysku. Więc musi mieć...
Zakładam, że jest to silnik wolnossący na Boschu, a nie Lucas Epic (lub - nie daj Boże CAV Lucas). Skoro już ci kręci szybciutko, pozostają generalnie dwie opcje: - układ wtryskowy - ciśnienie sprężania Zanim zaczniesz szarpać się z układem paliwowym, sprawdź ciśnienie sprężania. Trzeba wyjąć wtryskiwacze (nie ma świec żarowych), więc jest okazja do...
Masz przypadłość 90 % procent diesli z tego rocznika czyli zapowietrzającą się pompę paliwa. Przeważnie gdzieś jest nieszczelność i paliwo z pompy spływa do filtra. Dla dokładniejszej diagnozy polecam zmienić na chwilę węże paliwowe pompa-filtr na przezroczyste. Wtedy widać czy pompa zaciąga powietrze czy przy odpalaniu musi wypluć z siebie bąbelki...
Moim zdaniem cofanie się paliwa i zapowietrzanie układu paliwowego. Pompa lub (jeśli jest) zawór zwrotny a jeśli nie to niedomykające się wtryski i zalanie świec.
Wymieniłem filtr paliwa. Paliwa był pełen zbiornik i do pompy dopływało właściwym strumieniem. Jedynie co mogłem wcześniej zauważyć, to to, że układ się zapowietrzał i trzeba było podpompować pompką) Jeszcze raz wymienię paliwo ( coś kolor oleju napędowego po zimie przypomina herbatę z mlekiem). Pytanie pozostaje odnośnie sprawy cykliczności właściwej...
myśle ze żle szukasz te silniki nie chcą odpalać gdy zapowietrza się pompa paliwa . najlepiej podjedz na komputer czy pokarze jakieś błędy.
Słynie też z problemów z zapowietrzaniem z powodu zbyt wąskiego przelotu paliwa przez pewną rurkę w smoku. Podczas, gdy paliwo w pompie ogrzewa się do temp. ok. 25°C, ogrzewacz kieruje cały nadmiar paliwa do baku, co z kolei powoduje konieczność z pełną mocą zasysanie paliwa ze zbiornika i utworzenie sporego podciśnienia. Może sprzyjać to zapowietrzaniu...
pompa zapowietrzać zapowietrzać pompa zapowietrzać pompa wtryskowy
układ scalić zegarowy miernik częstotliwości radiu blaupunkt pobór prądu
Losowanie niepowtarzających się liczb w C++Builder 6 Niedziałające klawisze SHIFT, CTRL, ALT, SPACJA, ENTER, Z, B, N - co zrobić?