Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Dziękuję za szybką odpowiedź. Jakoś po tylu wymianach termostatu, zwłaszcza ostatniego na oryginalny z ASO, wykluczyłem już że winny może być termostat. Ale kto wie. Może masz rację. Natomiast zapowietrzenie parownika to może być ciekawy trop. Jakoś teraz sobie przypomniałem że kiedyś co jakiś czas parę kropel płynu uciekało mi z okolicy parownika,...
kolego to moze byc kopnięta uszczelka pod głowicą a jeśli wcześniej parownik ci zamarzał to sprawdz czy nie jest zapowietrzony układ pozdro
szarpie, bo prawdopodobnie masz zapowietrzony parownik gazu i ci on zamarza.
Dusi się bo gazu nie dostaje, zapowietrzony parownik (szybko zamarza), sam parownik, problem z elektrozaworem, zapchany układ LPG
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
można bez problemu przenieść najlepiej jest aby był trochę poniżej głowicy - trudniej go zapowietrzyć
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
może masz w parowniku czujnik temperatury i przelacza na gaz po jej przekroczeniu, albo zapowietrzony parownik. Auto po odpaleniu na benz i odrazu przelaczeniu na gaz powinno chodzic ponieważ jest obieg plynu. Wiem po sobie ze wystarczy ze plyn chociaz zacznie krążyć chociaz nawet zimny a parownik nie zamarznie.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
musze sie pobawić z tym odpowietrzaniem, moze uda mi sie odwrócić parownik bo widze ze to trochę trudna sprawa, co do softu to kiedyś mi w kielcach zmieniali tzn wgrywali w tzw serwisie prinsa ale raz ze to nie tania sprawa a dwa ze do kielc kawałek spory mam, rozwiąże ten zapowietrzony parownik a potem sie zobaczy no niestety nic to nie dało, zrobiłem...
Pacjent Insignia A przed lift. 1.6 turbo A16let. Po kapitalnym remoncie. Wał, blok mierzony przez szlifierza, szczelny, splanowany. Nowe panewki, tłoki, pierścienie. Głowica kompletny remont, luzy zrobione. Oczywiście plan. Uszczelka pod głowicę nowa. Problem typu, że wyrzuca płyn chłodniczy przy jeździe. Na postoju po rozgrzaniu załącza się wentylator...
Ello ... Przy zbyt niskich obrotach alternator nie jest w stanie dać odpowiedniego napiecia ( nie da sie go wystarczająco wzbódzic) i najprawdopodobniej masz przełączenia typu jest łądowanie (światła swiecą mocninej) energia pobierana z alternatora, i nie ma łaodwania (światla przygasają) enerfiapobierana z AKU. A problem z wolnymi obrotami na gazie...
Może za małe ciśnienie gazu za parownikiem lub przymarza parownik bo obieg cieczy zapowietrzony.
Witam, Ostatnio wymieniłem reduktor na nowy (przy okazji nowy filtr powietrza).w warsztacie w którym był montowany parownik został on wyregulowany za pomocą komutera. Po odpaleniu silnika byłem mile zaskoczony ponieważ na gazie samochod naprawde ładnie chodzil równe obroty-zero wahań.Problem w tym,że gdy silnik nabierze temeperatury (okolo 80-90 stopni)...
witam , jak ci zamarza parownik to znak,że masz zapowietrzony układ chłodzenia,przez parownik nie przepływa ciecz chłodząca. musisz układ odpowietrzyć by móc odpalać z gazu i jeżdzić na gazie..... ogólnie jest ten problem na benzynie czy na gazie czy na jednym i drugim????
SQ24 też nie miały takiej możliwości dopiero po zmianie na SQ24MY07 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Miałem kiedyś Kadetta z pierwsza generacją, odpalał i jeździł tylko i wyłącznie na gazie bo zbiornik paliwa był przegniły a mechaniczna pompka paliwa na silniku rozwalona. Jedynie musiałem porobić wycieki w układzie chłodzenia bo jak...
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Zapowietrzony układ albo zbyt powolny przepływ płynu przez parownik (np. złe podpięcie do układu chłodzenia.) Silnik się nie przegrzewa ?
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
Sprawdź czy masz płyn w układzie i czy parownik nie jest zapowietrzony, bo wygląda na to że rano po prostu zamarza po paru minutach pracy (parownik).
najlepszym miejscem bedzie sruba pod napisem ITALYoczywiscie na twoim reduktorze u mnie akurat zasilanie jest od dolu a przy napisie ITALY jest wyjscie plynu wiec jak cos to raczej gdzies na dole dam ten czujnik... druga sprawa to taka, ze ten co mam ma mniejszy gwint i nie da sie wkrecic w miejsce fabrycznej srubki... gdzie mozna kupic jakis inny...
Parownik jest jednym z wyżej położonych punktów układu chłodzenia więc rozszczelnienie układu chłodzenia spowoduje jego zapowietrzenie, a brak ogrzewania parownika - jego zamarzanie. Problemy z włączeniem wstecznego to równie dobrze może być np. "ciągnące" sprzęgło, jak i usterka skrzyni biegów.
Witam skoro parownik Ci zamarza tzn. ze nie ma obiegu płynu w parowniku , sprawdz czy nie jest przewód zapowietrzony ( ten co doprowadza płyn chłodniczy), a że czuć gaz to sprawdz wszystkie uszczelki.
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Zapewne masz uszkodzony zawór w parowniku (na postoju gromadzi Ci się gaz w kolektorze) jak i sam parownik (membrany - nie trzyma ciśnienia). Do tego pewnie zapowietrzony układ chłodzenia lub nieprawidłowo włączony parownik w obwód chłodzenia. ...abstrahuję już od sensowności zakładania LPG do Matiza.
Jeżeli stan płynu jest ok to na pewno masz zapowietrzony układ chłodniczy. Często węże do parownika ida pod górkę i same się nie odpowietrzą.
Przy okazji zapytam czy ktoś korzystał może z czujnika przepływu IB-FS 01 sprzedawanego przez insbud ? Cenią sobie ok 150pln za czujnik, wkręca się w calowy trójnik i docina łopatkę tak aby nie obcierała nigdzie. Chciałbym dodatkowo zabezpieczyć PC przed zamarznięciem parownika spowodowanym uszkodzeniem/zapowietrzeniem pompy dolnego źródła. Mam w pracy...
Witam. Ubytki płynu chłodniczego mogą być z trójników łączących nagrzewnice z parownikiem i zapowietrzyła się nagrzewnica z braku płynu chłodniczego lub z powrotnego węża do zbiorniczka wyrównawczego pękniecie przewodu lub poluzowanie jego zacisku np.(opaski)
1 Odepnij elektrozawór od instalacji i podepnij na krótko bezpośrednio do akumulatora i posłuchaj jak załącza/rozłącza. Powinno być go wyraźnie słychać. 2 To samo spróbuj z elektrozaworem przy parowniku. 3 sprawdź przewody do czujnika temperatury 4 sprawdź węże wodne do parownika czy nie zapowietrzone.( Jeżeli węże nie będą ciepłe po kilku minutach...
Tak jak mówił kolega warto sprawdzić czy pompka podaje, krokowy działa, kable na szynie wtryskowej... itd.. Ale mam pytanko, czy spuszczałeś stary płyn chłodniczy? Odpowietrzyłeś układ? albo przynajmniej nie zapowietrzył się (czy parownik robi się ciepły/gorący)? Czy masz białe denko(białe gluty) od kurka gdzie wlewasz olej. Czy Twoje problemy zaczeły...
Stan płynu ok ale może zapowietrzony?Od zawsze tak nie było że zamarzał?
Jest to 2 gen LPG, Silnik benzyna 1.8, 90 km, generalnie na benzynie chodzi elegancko, płyn chłodniczy jest, aczkolwiek miałem wymieniane przewody płynu chłodniczego przy głowicy, czy mogło się coś stać z instalacją LPG po takiej operacji? Może przewód od parownika się zapowietrzył?
Reduktor wyjmowałem i dmuchałem w niego wszystko przepływa jak najbardziej swobodnie. a potem odpowietrzyłem układ tak że na pewno nie ma tak nawet pęcherzyka powietrza, parownik na postoju jest bardzo gorący tak, że dotknąć nie można ale już podczas jazdy temperatura spada, a bezpośrednio po zatrzymaniu temperatura szybko idzie w górę do tych 60°C...
. Pozatym autor ma chyba słabą wiedzę na temat mechaniki bo już dawno wykluczyłby parownik odpinając go a także wykluczyłby zapowietrzenie zgadza się? A po co odpinać parownik, wystarczy odłączyć przewód gazowy od niego i grzać silnik na benzynie, czyż nie tak?
No wlasnie mnie tez to zastanawia, dlaczego tak jest. Orginalnie instalka byla zrobiona tak, że z małego obiegu szedł wężyk orginał->trójnik i z trujnika do ogrzewania w kabinie i jednocześnie na parownik. W warsztacie powiedzieli mi ze lepiej jest zrobic w szereg i dac najpierw na parownik i potem na ogrzewanie i tak tez zrobili no i taka temperatura...
Albo temperatura parownika jest za niska (zapowietrzony układ chłodzenia), jeżeli podłączony został czujnik temperatury. Taki problem miałem kiedyś u siebie. Pozdrawiam.
Parownik powinien być ogrzewany od układu chłodzenia ,coś jest nie tak masz za mało płynu w chłodnicy i masz zapowietrzony układ . Na ciepłym silniku parownik powinien być ciepły wręcz gorący.Dlatego Ci go dusi na gazie. Dodano po 1 Wesołych Świąt wszystkim
trzy możliwości 1-zapowietrzony przez: a-uszkodzoną uszczelke pod głowicą-ciśnienie dostaje sie do układu chłodzenia -uszkodzony parownik-pęknięcie lub membrana , gaz dostaje się do układu chłodzenia 2 zanieczyszczony dolot lub zatkane zwężenie przy wlocie do obudowy termostatu,przewiercić wiertłem fi 6mm 3 mało płynu
Usterka dziwna, sprobuj erzac o ktorym ci pisalem. Uda sie okreslic w czym szukac usterki. Uklad lpg czy sterowanie. Chociaz tak sie zachowuje tez gdy problem z membrana w parowniku-za sztywna. Sprobujmy jednak inaczej- w jaki sposob usterka ci powstala, kiedy pierwszy raz zauwazyles. Prawdopodobnie to co zrobiles tuz przed spowodowalo blad. Moze tez...
mam zawór na wężu przed mikserem, płynu w okładzie mam ok, jakby był zapowietrzony układ to na parowniku miałbym szron, miałem już tak kiedyś. Na tej instalacji mam ok 90 tys przejechane. Gazu pod kompa nie podepnę bo on nie ma komputera. Wymienię filtr powietrza bo jeszcze tego nie robiłem. Myślę ze trzeba by tez jechać na analizę spalin. Dolot szczelny,...
T/J Witam Kolego to ,że parownik zamarza tak traktowany jak go ty traktujesz to normalne.Trochę wiedzy w tym temacie tobie nie zaszkodzi.LPG jest magazynowany w postaci ciekłej gdy w parowniku zostaje rozprężony zmienia się w stan lotny co powoduje gwałtowny spadek temperatury i stąd proces zamarzania parownika Gdy układ chłodzący nie jest zapowietrzony,...
Na butli może tylko strzelać elektrozawór jak już jeden z kolegów ci podpowiada a ja dodatkowo radzę ci sprawdzić czy masz dobry obieg cieczy w parowniku . Jak się zapowietrzy to jest złe odparowanie ciekłego gazu i też będzie zalewał i przerywał-pozdrawiam
Po jak długim pewnym czasie? Zaraz po tym jak Ci zgaśnie zajrzyj pod maskę. Czy parownik nie jest oszroniony. Jeśli tak masz zapowietrzony układ podgrzewania reduktora.
Jak z nawiweu ;eci ci zimne powietrze to znaczy ze to wina plynu chlodniczego. Albo za malo albo zapowietrzony albo termostat non stop otwarty.
Poziom plynu jest na odpowiednim poziomie, raz dolewalem bo mialem akcje gdy odkrecilem "kurek" to poszlo mi powietrze pod cisnieniem do gory - pewnie byl uklad zapowietrzony.
Nagrzewa sie po mału .Może masz zapowietrzony układ . Chodzi mi o płyn który dochodzi do parownika i rozgrzewa go . Z tym jedz do innego gazownika.
Witam mam problem z gazem. A mianowicie auto po rozgrzaniu sie niechce chodzic na gazie. Gdy dotkne parownik to jest on zimny A jak wlacze ogrzewanie auta na maxa to parownik sie normalnie grzeje i auto chodzi na gazie dopoki nie zbije temperatury na klimatroniku przez co wystygnie parownik . Uklad chlodzenia nie jest zapowietrzony i stan plynu jest...
Witam. Interesuje mnie jaka jest odpowiednia temperatura wody do ogrzewania parownika. Ostatnio "trochę" zapowietrzyłem instalację wody i pojawiał się szron co powodowało trudności w odpaleniu i jestem ciekawy czy taka sama sytuacja istnieje dla temperatury z górnej granicy (np. 100°C) przy której rozprężenie gazu będzie za duże nawet z ustawieniem...
Zastanawiam sie czy temat jest aktualny. Sam jezdze MK3 ABU i wiem ze jest wybredny. Filtr paliwa masz na podwoziu, kolo koła, pod tylnim prawym siedzeniem. Jak dolny waz zimny to nie otwiera termostat, czyli nie wychodzi na duzy obieg woda, wiec powinien sie grzac, wydaje mi sie. Moze parownik zapowietrzony masz od gazu. Napisz co osiagnales, bo przymrozki...
Zanim wymienisz termostat musisz najpierw sprawdzić czy to na 100% to jest ta usterka.Na zimnym silniku odpalasz auto i robisz kontrole układu chodzenia czyli dotykasz rury górnej dolotu do chłodnicy jeżeli ta rura nagrzewa się równomiernie tak jak silnik czyli masz uszkodzony termostat czyli otwarty pełny obieg,lecz jeśli silnik jest już gorący a ta...
witam moim zdaniem masz za mało płynu chłodzącego albo zapowietrzony układ chłodzenia , ewentualnie źle wpięty parownik i wtedy zamarza miałem kiedyś instalację w samochodzie na gaźniku i odpalałem na gazie nawet przy - 20° i ani razu nie zamarzł mi parownik jest jeszcze jedna możliwość , że gazownicy dali d......, coś ci zamarza , a gdy postoi kilka...
Jest dobrze, nie powinno być problemu, sprawdzić drożność, ew. czy nie jest zapowietrzony układ, często tak objawia się lekki przedmuch uszczelki pod głowicą.
Nie, układ paliwowy nie jest zapowietrzony. jak gaz dopływa do parownika ,a auto nie odpali to nie zamarznie parownik? Ciekawe. Ściąg sobie kable ze świec i pokręć chwile rozrusznikiem. na 100% zamarznie. Dodano po 4 Dzięki za instrukcje do linków :-) Dodano po 56 (do OSTRY)
Ogrzewanie parownika podepnij tak jak kolega pisał wczesniej pod nagrzewnice iesli niejest tak zrobione. To że Ci zamarza parownik to efekt zapowietrzenia układu chłodzenia. Poprostu dostaje sie pęcherz powietrza i płyn niemoże go przepchnąć. Co do odpalania na gazie niepowinno z tym byc problemu przy poldku jesli oczywiscie to nie jest MPI. Nawet przy...
można i nawet lepiej z tego względu że się nigdy nie zapowietrzy minusem jest zwykle trudny dostęp do śrub regulacji i chlapanie błotem na parownik
to nie jest normalne,parownik tak łatwo nie zamarza jak ci piszą jesli układ nie jest zapowietrzony to nawet na minusowych temperturach nie zamarznie,oczywiscie zgodzę sie z tym ze zimny parownik nie ma takiej wydajnosci jak ciepły ale auto nie powinno gasnąć,rozgrzej silnik do +-80 stopni i spusć ten ,,olej,,z parownika służy do tego śrubka na samym...
Dlaczego parownik miałby być zamrożony? Z tego co kolega napisał wynika że auto nie dostaje gazu - żeby parownik zamarzł to - zaznaczam - wydaje mi sie gazu musi przejsc przez niego sporo, i musi byc calkiem zimno. kiedys cale wakacje przejezdzilem escortem ktory mial zapowietrzony jak sie okazalo parownik i przy 30 st temp powietrza- za cholere w miescie...
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
W takim razie jak sprawdzić: -czy nie zesztywniała membrana w parowniku -czy układ chłodzący nie jest zapowietrzony Poziom płynu chłodzącego jest chyba w normie, jutro sprawdzę. przynajmniej na chwile nie włączaj ogrzewania to pozwoli na szybsze ogrzanie cieczy i reduktor nie zamarznie Czy chodzi o ogrzewanie wewnątrz samochodu?
parownik jest gorąco, nie jest oszroniony. kiedys jak mi sie zapowietrzył układ chłodzący i był oszroniony to bynajmniej chodził samochód na gazie ale nie tak jak trzeba.
Ja sądze że układ jest nie drożny bo nawet przy zapowietrzonym układzie jakieś szczątkowe ogrzewanie by było i parownik by nie zamarzał , przecież pompa wymusza cyrkulacje płynu
Więc stawiasz na to, że układ jest porządnie zapowietrzony. Sprubuję znaleźć te odpowietrzenia, nie wiedziałem o nich. Dzięki
Ale czy możliwe jest zapowietrzenie jeśli mam instalację gazową, a parownik z samego rana nigdy nie szronieje? Dodano po 2 A wogóle to jak powinna zachowywać się wiskoza w tej omedze? Na zgaszonym silniku wiatrak obraca się dość lekko, a po odpaleniu wiatrak kręci się tak samo szybko jak i oś na której jest osadzona. Czy to jest prawidłowe działanie
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
w momencie gdy zaczyna zwalniać i dostawać muła, zatrzymaj się zgaś silnik o obejrzyj pod maską parownik, jeżeli będzie pokryty szronem oznacza to, że jest niedogrzany, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
A parownik ile ma lat, ile tysięcy km nalatane? Szlam w parowniku spuszczony? Parownik ciepły jest czy go mrozi na obrotach? Nie było nic ostatnio robione w aucie z chłodzeniem co by mogło zapowietrzyć reduktor?
nie, nic sie nie spali - po prostu bedzie pracowal na pelnych obrotach dmuchawy odnosnie wezy, to jesli tak jest to moze być: - zapowietrzona nagrzewnica - zatkana nagrzewnica - jesli występuje w aucie, to może być uszkodzony zawór zamykający przepływ płynu przez nagrzewnicę Dodano po 1 ktoś coś może w aucie dokładał? jakąś instalację LPG? instalatorzy...
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Parownik i reduktor to to samo... albo jest stary i nie działa prawidłowo (wymaga regeneracji lub wymiany) albo zapowietrzył się układ chłodzenia i reduktor nie ma ogrzewania.
Wahania temperatury silnika spowodowane są często zapowietrzeniem układu chłodzenia.Jak również jeśli to stało się po montażu instalacji LPG możliwe że masz źle wpięty parownik.
Od dłuższego czasu z moim autkiem dzieją się dziwne rzeczy... mianowicie po zmianie termostatu i jeździe na LPG zaczęły dziać się cyrki z szroniejącym parownikiem przez co unieruchomieniem autka... po tym też autko na wolnych obrotach zaczęło dziwnie pracować nie równym taktem... czytałem dużo tematow że zapowietrzony układ itp... wiem że w oplu odpowietrza...
Witam! Regeneracja reduktora to bardzo zly pomysl.Prawdopodobnie jesz albo zapowietrzona instalacja albo zalana woda.Pozdrawiam.Stefan. Kolejne ostrzeżenie. Parowniki się regeneruje i jakoś bezproblemowo jeżdżą, a ta woda to gdzie niby ma być wlana?
Witam w moim samochodzie nie ma ogrzewania.Samochód to Audi 100 c3 2.2 benzyna/gaz.Nie ma w ogóle ogrzewania węże od nagrzewnicy zimne.Parownik od LPG gorący.Po ściśnięciu węża od parownika płyn nie przedostaje się do nagrzewnicy.Moim zdanie układ jest zapowietrzony,niestety w aucie nie ma nigdzie odpowietrznika powinno się samo odpowietrzyć.Jak w inny...
Tak sam i nie planowałem głowicy. Silnik pracuje równo i przewody nie sa twarde, normalnie mozna go wcisnąc. Kompresji nie sprawdzałem ale czy zimny czy ciepły odpala bez problemu.Tylko to ze jak sie rozgrzeje to wysadza ten płyn. Wskaźnik pokazuje 90stopni ale jest taki odgłos jak by ta woda sie gotowała albo powietrze przez przewody przepływało.Dodam...
Zapowietrzony układ chłodzenia nie ma prawa działać poprawnie. Stąd to niepewne działanie ogrzewania. Zatankuj auto gazem i spróbuj pojeździć, jeżeli sytuacja się powtórzy, to na 100% masz do wymiany membrany w parowniku.
Witam. Zanim sprawdzisz filtr i zawór to proponuje na początek zwrócić uwagę ,czy w momęncie kiedy silnik na gazie przestaje jechać parownik nie jest zamrożony ma mieć temp. silnika.Jeśli by się mroził masz mało płynu w układzie chłodzenia lub zapowietrzony układ. Powodzenia
Witam. Jakie mogą być objawy uszkodzonej cewki? U mnie sprawa wygląda tak, że auto miało problemy z ruszeniem na LPG strasznie szarpało. Na PB ruszało lecz praca silnika nie jest taka jak powinna. Silnik pracuje w miarę równo lecz, gdy wcisnę pedał gazu robi pr pr pr do 2.5tys obrotów. Później dopiero gazuje. Kable wymienione, świece też. Aha i 2 problem...
Jeśli masz LPG to prawdopodobnie parownik jest podłączony równolegle z nagrzewnicą. Opory przepływu w nagrzewnicy są większe niż przez parownik i mniej gorącego płynu przepływa przez nią. Sprawdź, czy jeśli zamkniesz przepływ przez parownik poprawi się grzanie(sprawdź na Pb żeby parownik nie zamarzł). Być może też jest to wina pompy płynu chłodzącego....
W zasadzie po każdej czynności w układzie chłodzenia związanej z jego częściowym demontażem (a wymontowanie i montaż parownika pod to podpada) należy sprawdzić czy układ jest zapowietrzony. Dotyczy to również sytuacji gdy na skutek wycieków uzupełniamy prawie pusty zbiornik wyrównawczy. Ja taką zasadę stosuję w samochodach które eksploatuję. Jak odpowietrzyć...
po odpowietrzeniu sprawdzałem ruru rozprowadzające i mieszalnik byl bardzo zimny co powodowało przerywanie silnika na gazie(tak sadze) przewody w całym układzie są gorące.. Uszkodzona membrana w parowniku.Tłoczy LPG do układu chłodzenia i go zapowietrza. Pozatym ciągle zapowietrzony układ-nieszczelności/przecieki,początki uszkodzenia uszczelki pod...
Płyn jest ? Nie zapowietrzony układ chłodzenia ? Chłodnica nagrzewa się równomiernie od początku pracy silnika ? Może układ nie drożny ? Może brak obiegu ? Załącz zimny silnik i rękoma kontroluj czy rośnie temperatura przewodów do chłodnicy i parownika wraz z temperaturą silnika.
witam sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu ( ewentualnie za mało płynu) chłodzenia , bo może to być przyczyna , parownik zamarza , zimny gaz "idzie" na przepustnice i zamarza( nie odpalisz ani na benzynie ani na gazie) , jak postoi z 10 -15 minut to odpali pozdrawiam
Mam go dotknąć czy cos? Można dotknąć, ale ostrożnie. Zamarzający parownik zazwyczaj jest oszroniony, gdy silnik zaczyna przerywać - gasnąć na lpg. Zwykle wiąże się to z zapowietrzeniem układu chłodzenia. Najczęściej na skutek a)optymistycznie - za niskiego poziomu płynu b)pesymistycznie - wydmuchanej uszczelki pod głowicą Pozdrawiam
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu. W moim samochodzie pół roku od montażu instalacji lpg ciekło z obu trójników. Nawet gdy silnik miał 60-90 stopni to stojąc w korku nagrzewnica dostawała...
Przyczyn może być kilka.W mojej Reni miałem podobny problem musiałem rozgrzać silnik żeby normalnie chodziła na gazie( płyn musi rozgrzać parownik żeby ten nie zamarzał).Proponuje wymienić filtr gazu i sprawdzić czy instalacja nie jest zapowietrzona.
P.S. sprawdzałeś temperature parownika na rozgrzanym silniku ?? Popieram miałem już 3 razy takie mondeo z reduktorem na przedniej belce i niestety zapowietrzonym (przy ciepłym silniku reduktor był zimny) najlepiej odpowietrzyć reduktor, czyli sprawić aby był ciepły przy ciepłym silniku i cieszyć się jazdą na gazie. powodzenia
witam, mam problem tego typu iż niedawno zamarzł mi parownik czego przyczyna jak sie okzało był zapowietrzony ukł. chłodniczy, więc go odpowietrzyłem dolewając 2l płynu, no i po przejechaniu ok 700km zauważyłem że znów prawie nie ma płynu w zbiorniczku, zeby powrócic do stanu poprzedniego musiałem dolac znow 2l i odpowietrzyć układ, widocznych wycieków...
Witam wszystkich serdecznie i pozdrawiam moim problemem jest wyzucanie wody przez zbiorniczek uzupelniajacy jeden mowi ze to uszczelka a drugi ze zapowietrzony jest uklad , termostat jest nowy dzis zalozony a mimo to nie ma ogrzewania w samochodzie ponadto weze robia sie strasznie twarde jezeli to jest tylko zapowietrzenie to prosze pomuc jak krok po...
Więc tak: 1. Zdjąłem parownik, połączyłem bez niego. Efekt ten sam. 2. Efekt ogólnie jest taki jakby była sama głowica zapowietrzona. Podłączyłem do komputera. Temperatura silnika wg odczytów to ok. 70-80 stopni a przegrzanie się świeci.
Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ płynu przez chłodnicę to pod tym względem...
Po pierwsze to przeczytaj co napisałeś i popraw swój post... zarówno LPG jak i benzyna są paliwami, więc stwierdzenie "po przełączeniu na paliwo" czy "wymieniono filtr paliwa" niewiele mówią. Do tego jeszcze to zdanie Auto na biegu jałowym trzęsie się mocno. Na obroty wkręca się równo. Na gazie też nie ma problemu. Skoro na gazie też nie ma problemu...
wiatm potrzebuje pomocy z odpowietrzeniem układu chłodzenia Galloper 3.0 V6 Auto wyrzuciło płyn nadmiarem dwukrotnie poczym uzupłeniłem płyn na włączonym silniku ogrzewania na max i czekam az zasał odpowietrzyłem po tyg powtórnie wywaliłem termostat chłodnica wymyta przedmuchana pompa podaje wode przy odkręconym korku wyrzuci płyn po dodaniu gazu, na...
dość "prosta" metoda odpowietrzania to poluzować opaski węży, nalać do pełna płynu do zbiorniczka, odpalić silnik i zsuwać delikatnie po każdym wężu aż będzie się lać płyn i go natykać i zakręcać opaskę i kolejny i kolejny..., głównie to na wężach do nagrzewnicy (i parownika jak jest gaz) pomaga, ja tak parę razy robiłem jak nie chciało się coś za chiny...
A czy przypadkiem w samej sprężarce nie ma innych presostatów? przeważnie są 2 na zbyt niskie i zbyt wysokie ciśnienie. Mogą być też zamontowane w samym parowniku. Po za tym może Ci tz. TK wyłanczać silnik sprężarki ... sam agregat może być zapowietrzony i przez to nie ma chłodzenia i bardzo szybko się grzeje... Miałem właśnie taki przypadek... Ciśnienie...
Kamix do czajników i pralek bardzo dobrze i szybko rozpuszcza kamień, tylko nie wiem czy przypadkiem nie rozpuszcza też aluminium - trzeba by poczytać tak mnie jeszcze tknęło - a odpowietrzony to jest dobrze układ chłodzenia? bo to typowe objawy zapowietrzenia - na wolnych obrotach rośnie temperatura i z nawiewu nastawionego na max ciepła leci zimne...
mac0071 napisał: ...ale wygląda to tak, że w układzie panuje ciśnienie ok. 1atm, więc nie ma szans by jakieś powietrze weszło do układu przez nieszczelność, co najwyżej może z niego coś wylecieć, ale w drugą stronę to już nie działa.... Mylisz się, w układzie chłodzenia może panować zarówno pod- jak i nadciśnienie regulowane przez zaworki w korku zbiornika...
Jak z początku grzeje lepiej a rurka tłoczna ze sprężarki ma temperaturę nie większą jak 50st, to masz jakiś problem z ilością czynnika w parowniku może jakaś czujka albo EZR , lub wilgoć w układzie i to bym chyba obstawiał. Częsciowo zapowietrzony wymiennik? Po podłączeniu mojej pompy ciepła do istniejącego CO chyba z 5 razy musiałem wszystko odpowietrzać...
Gdyby to była Mazda to rzekłbym, iź jest to przepływomirz. Dysza od "wolnych" obrotów nie może być zapchana, bo tu jest wtrysk. Można jeszcze sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony i czy jest wystarczająca ilość płynu chłodzącego oraz czy parownik nie jest do wymiany. Nie wiem, jak w Poldku, ale u Nas instalacja gazowa załącza się po...
Witam Wszelkie elementy gazowe LPG dostaniesz na Starołęce Kolega faziczek_r tylko częściowo masz rację .Jeśli jest to stary układ a tak przypuszczam to membrana dostała w czache bo kolega napisał że mu zamarzło nie ma problemu z mowymi elemeniani ale wypracowana membrana i następnie zamarznięta to prawie 100% wymiana. Układ ma prawdopodobnie zatkany...
junkers zapowietrzony ekspres zapowietrzony zapowietrzony grzejnik
termik sprężarka brother drukarki zmiana języka akumulator deskorolka
zasilacz laboratoryjny urządzenie wielofunkcyjne duplex
Wybrzuszona bateria litowo-jonowa w wyłączonym telefonie – ryzyko eksplozji Samsung, Apple Renault Laguna 2 UCH (BSI) – funkcje, objawy uszkodzeń, diagnostyka