Sprawdź temperatury chłodnicy / węży chłodnicy na zimnym po odpaleniu - mają być zimne a nie ciepłe/gorące jak te węże idące do reduktora. Jak na zimnym są tak samo ciepłe ( chłodnica oczwiście też) jak te od reduktora to termostat nie zamyka a musi być zamknięty do czasu nagrzania silnika. A na to wychodzi skoro tak długo ci się nagrzewa silnik. Sprawdź...
No trzeba rozkręcać obieg chłodzenia przy samym reduktorze - tam gdzie jest najwyżej. Zapomnij że sam się układ odpowietrza - odpowietrzyłby się gdyby reduktor był znacznie niżej niż zwykle jest montowany lub przy braku reduktora oczywiście. Choć nie wiem czy to będzie miało wpływ bo obieg duży powinien chodzić tzn termostat powinien się otwierać. Ale...
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
zapowietrzony reduktor?
Wygląda nie niedomagający reduktor. Jeszcze przyszło mi do głowy, że może jest zapowietrzony reduktor?
A parownik ile ma lat, ile tysięcy km nalatane? Szlam w parowniku spuszczony? Parownik ciepły jest czy go mrozi na obrotach? Nie było nic ostatnio robione w aucie z chłodzeniem co by mogło zapowietrzyć reduktor?
Cześć. Jeśli chodzi o oszroniony reduktor to na pewno albo brakuje ci plynu w ukladzie chlodzenia albo reduktor jest zapowietrzony. Uzupelnij poziom plynu a odpowietrzysz reduktor poprze zdjęcie jednego z przewodów zasilania plynu do reduktora tak by plyn dostal się i wypelnil komorę wodną reduktora. Jeżeli reduktor zamarzal to nie moglo być mowy o...
Może reduktor zapowietrzony? Reduktor wpięty szregowo czy równolegle w obieg? Poprzednia pompa padła że wymieniona została? Tak nagle z poprawnego zakresu wchodzi na czerwone pole na luzie?
Możesz polewać reduktor gorącą wodą przed odpaleniem silnika, w żadnym przypadku nie dodawaj gazu dopuki silnik choć troszkę się nie rozgrzeje. Ponadto prawdopodobnie możesz mieć zapowietrzony reduktor.
Myślę ,że mogą to być dwie rzeczy; masz niedogrzany (może zapowietrzony) reduktor , bądź uszkodzony czujnik temp. na nim. Możliwe również ,że trzeba sprawdzić i ustawić próg przełączania w centralce od gazu.
u Siebie jestem w 90% przekonany ze wine ponosi zapowietrzony reduktor (ze jak zimny silnik to nie daje rady). Jak tylko zalatwie temat nieszczelnosci przy odpowietrzniku (ubywa plynu ciagle) i zaleje plynu do pelna to mysle ze "trzesienie silnikiem" ustapi ... Dam znac po operacji.
Odpaliłem auto i przejechałem się 10 km. Cały czas 5 kresek temperatury. Na LPG nie można jechać. Po otwarciu komory silnika okazało się, że w zbiorniczku brak płynu. Uzupełnię na max i sprawdzę czy coś się zmieni, bo możliwe, że zapowietrzony reduktor. Jak nie pomoże sprawdzę odpowietrzenie reduktora. Ilość płynu chłodzącego powinno być 9,3 l. https://obrazki.elektroda.pl/5177715900_...
Nie chce się tez przełączyć podczas przegazowania na sprzęgle w czasie jazdy? Jeżeli wcześniej przełączał się na LPG przy niższej temperaturze silnika to zobacz czy czasem nie masz uszkodzonego czujnika temperatury w reduktorze lub z niego nie wypad. Zobacz czy reduktor się nagrzewa - może jest zapowietrzony i stąd problem z osiągnięciem odpowiedniej...
temp. reduktora... Ważna jest temp. gazu. Jaką pokazuje Ci temp. gazu jak przełącza (na zimnym silniku) na LPG i silnik gaśnie? I jakie ciśnienie ? Może gaz mrozi wtryskiwacze. (uszkodzony czujnik temp.? ciśnienia ? zapowietrzony reduktor?) filtr tyczy sie tego że od zera do 4300 obr podczas przyśpieszania następuje zubożenie mieszanki o 15%. Od ustawienia...
Prawda, zapomniałem. Test CO2. O ile nie masz LPG (nie wiem czy i jak tester reaguje z LPG a reduktor puszczając gaz w obieg chłodzenia też będzie go zapowietrzył).
Witam,pisząc reduktor masz na myśli gazu jeśli tak to ja co prawda zakładam alarmy ale czasem pomagam kumplowi z gazem.Z moich opserwacij wynika że przyczyną może być: zbyt wysoko zamontowany reduktor, zbyt mało płynu,nie szczelna uszczelka pod głowicą, lub pompa wody jest już prawie złomowa.Mam pytanie czy jak masz zapowietrzony reduktor to gdy włączysz...
Weze nalezy zlaczyc bo bedzie uklad zapowietrzony niestety.
No to następne pytanie, może niestosowne, ale czy do właściwych króćców reduktora podłączyłeś węże wodne - czy jest między nimi przelot? Pytam tylko dlatego, bo pompa wodna powinna wypchnąć pęcherz wodny z reduktora. To jedno zapowietrzony tylko reduktor nie powinien blokować pracy układu chłodzenia, problemy będą tylko przy pracy silnika na gazie....
No przecież musi być gorący,po to on służy,jakby układ był zapowietrzony to by reduktor zamarzł i by auto gasło.
Jeden czujnik odpowiada za wskaźnik drugi do sterownika silnika Płyn jest w chłodnicy? Węże od nagrzewnicy ciepłe? Jeżeli nie to termostat otwarty i puszcza wszystko na duży obieg tj. chłodnice Jeżeli węże ciepłe a nie grzeje to układ zapowietrzony np. wydmuchaną uszczelka pod głowicą lub uszkodzonym reduktorem lpg o ile występuje Myślę że rozwiałem...
Po jak długim pewnym czasie? Zaraz po tym jak Ci zgaśnie zajrzyj pod maskę. Czy parownik nie jest oszroniony. Jeśli tak masz zapowietrzony układ podgrzewania reduktora.
A po polskiemu? Reduktor nie zapowietrzony? Podłączony rownolegle czy szeregowo w obieg?
Podgrzewanie nie jest zapowietrzone, reduktor nieoszroniony. Instalacja to reduktor : lovato zawor gazowy lovato wielozawor tomasetto zawor tankowania tomasetto
Sprawdź też czy reduktor się rozgrzewa. Czy zapowietrzony nie jest.
Sprawdz czy reduktor nie jest zapowietrzony.
w kiażdym bądź razie nie wierć więcej :D , sprawdź poziom płynu chłodniczego moze reduktor był zapowietrzony ?
Parownik i reduktor to to samo... albo jest stary i nie działa prawidłowo (wymaga regeneracji lub wymiany) albo zapowietrzył się układ chłodzenia i reduktor nie ma ogrzewania.
Jak masz reduktor gazu podłączony? Nie zapowietrzyłeś układu przypadkiem?
Reduktor LPG nie jest zapowietrzony? Nie szroni się?
Chciałbym podłączyć się do tematu. Wykonałem instalację grzewczą według waszego opisu, ale jeszcze jej do końca nie przetestowałem. Jak do tej pory - porażka. Żadnej różnicy przy przełączaniu na gazik. Jednak wierzę że to ma sens i MUSI działać! Ogrzewanie zrobiłem na podgrzewaczu wody od Golfa III z trzema świecami żarowymi ale jak do tej pory podłączyłem...
No to w Twoim przypadku masz albo niesprawny układ podgrzewania reduktora - tzn. zapowietrzony układ chłodzenia, albo kompletnie rozregulowaną instalację. Sonda raczej na to nie wpływa. U mnie nie jest połączona. Twoje gaśnięcie wygląda na zamarzający reduktor. Jak zgaśnie to dotknij ręką reduktora. Jeśli będzie zimny/oszroniony to masz przyczynę.
A ten problem z ciśnieniem nie jest od czasu wymiany reduktora? Bo może być zapowietrzony.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Witam miałem dokładnie taką samą sytuacje ale w Fiacie, gazownicy chcieli wymieniać reduktor a co się okazało, zapowietrzone chłodzenie reduktor zimny po odpowietrzeniu jak ręką odjął.
Nawiąże jeszcze do wypowiedzi : Prawdopodobnie padł ECU od gazu i przy okazji uszkodził ECU główne i oceny usterki przez Jarek_car. Zgadzam się, że uszkodzenie sterownika Koltec nie zdarza się. Problem jest prawdopodobnie z zapowietrzeniem układu podgrzewania reduktora (częsty przypadek w Daewoo, Chevrolet i Oplach) , co potwierdza roszenie reduktora,...
Do Alu Argon 5.0 Duże butle, przy 5.0 jest drożej, ale butle są sprawdzane i odpowietrzane. Przy niższych nie ma na to czasu (po wypuszczeniu całego gazu z butli do butli dostaje się tlen, tlen jest wrogiem spawania i spoin, chyba że są to specjalistyczne mieszanki i spoiwa, w konsekwencji uniemożliwia to dalsze spawanie). Mniejsze butle i gorsze jakościowo...
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
To do mechanika musisz oddać na wymianę termostatu i sprawdzenia układu chłodzenia bo też nie do końca wskazuje to jednoznacznie na termostat. A może po prostu w układzie jest za mało płynu i się zapowietrzył bo wyciekł z reduktora lub trójników albo innego łączenia.
Witam. Temperatura reduktora spada bo ma zbyt słabe grzanie. Albo jest zapowietrzony albo coś jest zatkane. Ściągnij węże ogrzewania z reduktora i spróbuj ustami dmuchnąć w niego(można pomóc sobie kawałkiem innego węża nałożonego na jeden z króćców). Opór powinien być zbliżony do samego kawałka węża. Jeśli jest znaczny opór to znaczy, że będzie konieczna...
"Rozwaliło mi wąż od pompy do króćca " Czy czasem nie masz przedmuchu kompresji do wody? Węże robią się twarde ? Jak układ zapowietrzony to ogrzewania budy i reduktora nie będzie i ende.
brayan zadajesz pyatnie na formu, dostajesz odpowiedzi i albo masz je w d.., albo nie masz pojęcia o tym co masz zrobić. jak nie masz pojęcia co robić jedź do warsztatu. pada odpowiedź :odpowietrzyć układ, to nic nie kosztuje i nie musisz nigdzie jechać. wystarczy popatrzeć i web i znajdziesz. z tego co pamiętam w twoim aucie są trzy odpowietrzniki...
A reduktor ciepły się szybko robi? Bo raczej tylko on móglby się zapowietrzyć. Wpięty szeregowo czy równolegle? Reduktor to tomasetto at07 , instalacja stag 50. Kwestia kilku kilometrów , jest ustawione że przy 40 stopniach Celsjusza załącza się gaz. Czy szeregowo czy równolegle pojęcia nie mam
Sprzedałem samochód za 5k zł. Po kilku dniach facet wydzwania że padnięta uszczelka pod głowicą, że auto na benzynie działa bezbłędnie ale na gazie szarpie i z korka wlewu oleju wydobywają się duże ilości oparów. I że auto jest rozebrane i naprawa będzie kosztować 1000zł i żeby mu te pieniądze dać . Groził sądem więc powiedziałem żeby odwiózł samochód...
Przewody fi16 w środku też sprawdzone. Widlak 4 lata więc trudno żeby coś tam było żle podłączone jedynie po mojemu chłodniczka nie jest podłączona równolegle z reduktorem tylko jeden przewód na wyjściu z reduktora a potem na spływ ale tak jest orginalnie.
P.S. sprawdzałeś temperature parownika na rozgrzanym silniku ?? Popieram miałem już 3 razy takie mondeo z reduktorem na przedniej belce i niestety zapowietrzonym (przy ciepłym silniku reduktor był zimny) najlepiej odpowietrzyć reduktor, czyli sprawić aby był ciepły przy ciepłym silniku i cieszyć się jazdą na gazie. powodzenia
Witam. Mam pewien problem z gazem otóż przy niskich temperaturach, po dłuższym postoju mam problem z przełączeniem auta na gaz, praktycznie nie jest to możliwe. Gdy samochód rozgrzeje się do 90 stopni problem znika i bez problemu gaz załapuje. W necie znalazłem takie info, że brak stanu cieczy chłodzącej ma wpływ na zamarzanie reduktora jak i zapowietrzony...
Zapowietrzony układ. Bańka powietrzna w pompie wody nie pozwoliła na obieg cieczy.
Kolega ma lekko z górki około kilka procent i po ponad trzech kilometrach wskakuje, dlatego stwierdzam iż jest trochę zapowietrzony . Nie zapowietrzony tylko ustawiona za wysoka temperatura przełączania. Proponuję rano przejechać kilometr, zatrzymać auto, podnieść maskę i dotknąć ręką reduktora. Powinien być już letni. Zapowietrzony będzie zimny. I...
Nie koniecznie powinno uciec. Gdzie i na jakiej wysokości masz reduktor LPG ? Objawy wskazują na przegrzewanie sięsilnika spowodowane zapowietrzeniem . Olej Ci do 90 dochodzi a woda dalej 90 stoi. Albo zapowietrzony, albo wadliwy termostat, albo czujnik padł od temp oleju. Reduktor jest poniżej pojemnika z wodą, reduktor tez był sprawdzany po odpowietrzeniu...
Dokładnie jak piszą koledzy. Zapowietrzony układ i nie ma grzania reduktora. Jak wiesz który to reduktor to jak zgaśnie otwórz maskę i zobacz, ze jest cały oszroniony. Jak go polejesz dzbankiem ciepłej wody znowu odpali (bo go rozgrzałeś). Proponuje wrócić do warsztatu gdzie dokonywałeś naprawy i niech odpowietrzą układ, tak jak powinni to zrobić.
tak ale kolego jak na pb reduktor ma swoja temperature to sie przelaczy na gaz i podczas pracy na lpg go zamrozi i spowrotem juz nie wroci na pb, przynajmniej stagi tak maja, nie wiem jak KME A kiedy reduktor się szybciej zapowietrzy??, jak przestoi noc w garażu, czy podczas jazdy, z tego co mówisz wynikało by że ma nie wydajny układ ogrzewania reduktora,...
Może masz po prostu zapowietrzoną instalację gazową po wymianie reduktora
Witam, samochód w korkach łapie wysoką temperature, okolo 100 stopni. Nie zauważyłem, aby uruchamiał się wentylator. Wczesniej wymieniałem reduktor gazowy. Czy jest możliwe ze układ jest zapowietrzony? Jak sprawdzić czy termostat działa poprawnie?
Układ człodzenia może być zapowietrzony lub pada pompa wody. Lub jeśli jest LPG to żle wpięty reduktor.
[quote="krzysn33] Prosze o kontakt tel 690 955 557 i pomoc bo jutro jade do serwisu a moze niepotrzebnie.[/quote] Raczej potrzebnie, ponieważ nie dysponujesz sprzętem, czytaj kabelkiem aby choć by zobaczyć co sterownik lpg "widzi". Landi renzo to producent a jaki sterownik to albo w książce gwarancyjnej, albo na samym sterowniku możesz odczytać. Nie...
Widać ze układ zapowietrzony. Zmieni płyn i bedzie to samo. Pewnie kolega nie znalazł odpowietrzników.
Heh jest taka sprawa. Byłem u mechaników (tych od gazu) i sparwdzili, popatrzyli i powiedzieli, że prawdopodobnie układ zapowietrzony tj. układ chłodzenia. Nie dochodzi płyn do reduktora i dlatego on jest zimny i coś tam z gazem sie dzieje. Istanieje taka możliwość?
Witam, naczynie przeponowe dla cwu to podstawa. Musisz zamontować, posiadasz reduktor ciśnienia na sieci zimnej wody? To też dosyć istotny element armatury. W zasobniku bulgocze zapowietrzony płaszcz po stronie c.o . Brakuje Ci odpowietrznika automatycznego na rurze zasilającej płaszcz zasobnika, możesz to odpowietrzać za pomocą śrubunku ale to uciążliwe,...
ja myślałem o wykonaniu klimy w samochodzie z instalacją gazową. Widziałem jak wygląda reduktor gazowy który się zapowietrzył w upalny dzień, pod maską upał nie do wytrzymania a on oszroniony. Wykorzystując drugą nagrzewnicę (przeistoczyła by się w chodnicę) można by stworzyć zamknięty obieg z pompką elektryczną płynu. Reduktor w czasie pracy ochładzałby...
Instalacja gazowa Ona może być przyczyną tych kłopotów, konkretnie reduktor, a nie termostat. Na wcześniejszym termostacie z tymi dziurkami, nie było kłopotu z wywalaniem płynu bo przez te dziurki układ prawdopodobnie się sam odpowietrzał, ale nie na tyle skutecznie, że były problemy z ogrzewaniem zapowietrzona nagrzewnica. Teraz przy termostacie bez...
Z takiego obrazu rzeczy wyraźnie widać, że reduktor nie dogrzewa gazu. Istnieje możliwość, że jest zapowietrzony? Przez regenerację trudno popsuć w nim dogrzewanie ale....... Temperatura gazu osiąga przynajmniej 30 stopni na rozgrzanym silniku, dziwne?
Pozwól, że najpierw sprostuję info do poprzedniej wiadomości. Czujnik, na rozdzielaczu Sagem to nie czujnik temperatury, tylko czujnik ciśnienia gazu. Dygresja po to, by nie wprowadzać w błąd czytających forum. Dodano po 12 czy podłączenie interfejsu OBDII diagnozuje instalację gazową... Interfejs ODBII nie pozwala na diagnozowanie Koltec. Jest natomiast...
Tomasetto to możesz mieć reduktor lub wielozawór ale nie całą instalację,skoro nie ma ogrzewania to masz zapowietrzony układ chłodzenia.
kolego jeśli reduktor jest za wysoko to musisz odpowietrzyć właśnie na nim - objawy ewidentnie świadczą o zapowietrzeniu.
Witam. Cieknie z reduktora czy z trójników, plastykowych? Podjechać do gazowników na wymianę trójników lub węży gumowych. Może wystarczy wyregulować autko, a może reduktor się "kończy". Płynu jest dość w zbiorniczku? Nie jest jest układ zapowietrzony?
wydaje mi sie ze dobrze jest wpięty bo nagrzewa sie szybko i to w pierwszej kolejności, po odpaleniu sprawdzałem poszczególne elementy które sie pierwsze nagrzewają i właśnie pierwszy nagrzewa sie parownik, Ja nie twierdzę, że parownik jest źle wpięty, bo jak piszesz stało się to po regeneracji parownika, więc coś musiało się stać w trakcie jak parownik...
Nie znam kotła, ale czy jesteś pewien, że gaz dociera. Słyszałem o przypadkach zablokowania się reduktora, jeżeli takowy jest przed licznikiem gazu, może też ktoś zakręcił zawór gazowy ( masz co najmniej dwa do sprawdzenia,przed gazomierzem i przed kotlem) , może też poszedł jakiś syf instalacją po jakiś pracach i zatkało filtr gazowy. Trzeba najpierw...
Mam podobnie zamocowany czujnik w takiej instalacji i nagrzewa się znacznie szybciej. Może masz zapowietrzony obieg i płyn chlodzący ma duże opory przepływu i dlatego słabo ogrzewa się reduktor. A może czujnik jest usytuowany w strumieniu zimnego powietrza które intensywnie chłodzi reduktor i czujnik. Może jakaś oslonka pomoże.
Witam! Regeneracja reduktora to bardzo zly pomysl.Prawdopodobnie jesz albo zapowietrzona instalacja albo zalana woda.Pozdrawiam.Stefan. Kolejne ostrzeżenie. Parowniki się regeneruje i jakoś bezproblemowo jeżdżą, a ta woda to gdzie niby ma być wlana?
bylem u mechanika to na kompie nie wychodziły żadne błędy chodzi o błędy zapisane w kompie gazowym. Niestety nie jestem obecnie podać tych wszystkich danych Ale moc silnika/ilość cylindrów i kolor wtryskiwaczy gazowych (Keihin - kolor kropki na wtryskiwaczu? Czy objawy jakie opisałem mogą się wiązać np. z zapowietrzeniem układu chłodzenia - reduktora?...
No i widzisz kolego, wyszło na moje... /w całości/, a nie jakieś tam tuleje czy blok cylindra... :D Jeśli chodzi o "chochlika", to myślę że układ jest zapowietrzony... Gdyby był zapowietrzony, to by się gotował silnik. Najprawdopodobniej masz wpięty równolegle do nagrzewnicy reduktor LPG, plastikowe trójniki dławią przepływ cieczy przez nagrzewnicę...
Ja u siebie miałem podobny problem. Kupiłem nowy wąż o odpowiedniej średnicy (chyba 16mm), opaski, trójniki itp.. Podłączyłem dopływ ciepłej wody kilkanaście cm od silnika, wpiąłem się w wąż do nagrzewnicy. Wąż "zimny" z reduktora wpiąłem w wąż od zbiorniczka wyrównawczego też blisko silnika. W sumie połączenia były ok 1m krótsze niż poprzednio, ale...
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Miałem kiedyś podobnie w innym aucie, była zima a auto po niecałych 2 km łapało jużz temp 100 stopni, układ był po prostu zapowietrzony, gdzieś ciągle był bąbel powietrza w układzie, przy zasilaniu lpg nie jest tak łatwo odpowietrzyć układ, reduktor niżej od zbiorniczka wyrównawczego?
A może to zawór w butli? Mam jeszcze pytanko, czy można wyjąć reduktor, zakręcić zawór w butli, połączyć przewody układu chłodzenia za pomocą rurki. I jechać na samej benzynie? Czy niema jakichś przeciwwskazań? Raczej wykluczam zawór. Ciśnienie można porównać do napięcia w układach elektrycznych. Jak prąd nie płynie nie ma spadków napięcia, to samo...
Witam, Ostatnio wymieniłem reduktor na nowy (przy okazji nowy filtr powietrza).w warsztacie w którym był montowany parownik został on wyregulowany za pomocą komutera. Po odpaleniu silnika byłem mile zaskoczony ponieważ na gazie samochod naprawde ładnie chodzil równe obroty-zero wahań.Problem w tym,że gdy silnik nabierze temeperatury (okolo 80-90 stopni)...
Stąd moje pytanie własnie ponieważ od jakiegoś czasu zauważyłem niepokojące wahania wskazówki temperatury. Wiadomo mi że w hondzie utrzymuje się ona sztywno na jednym poziomie po środku skali. W moim przypadku wskazówka odchyla się nieznacznie w górę po czym gdy włączy się wentylator potrafi zejść poniżej normy o przysłowiową grubość wskazówki. Podczas...
U mnie podzespoły są nowe reduktor i wtryskiwacze Matrix HD ale problem tkwi chyba w jakości gazu i co najważniejsze umiejscowienie. U mnie nie ma innej opcji jak wtryskiwacze umieszczone wysoko i w pozycji poziomej więc zimą po prostu zamarzają i mimo iż reduktor nagrzewa się szybko to wtryski po prostu się lepią. Ktoś może stwierdzi, że jestem upierdliwy...
Witam. Obstawiłbym raczej na zapowietrzoną nagrzewnicę. Biorąc pod uwagę że samochód ma gaz, więc ma też drugi obieg równoległy do obiegu płynu do nagrzewnicy, a więc obieg może być a nagrzewnica moze być zapowietrzona. Sama instalacja gazowa powoduje, że płynu chłodzącego wchodzi więcej (węże + reduktor napewno troche płynu maja w sobie). Mozna zapalić...
Czerwona dioda sygnalizuje zużycie bateri. Gdy pali palnik zaświeca się zielona. Czy to dopiero zainstalowany podgrzewacz? Może zapowietrzona instalacja gazowa? Może wogóle nie ma gazu np. reduktor nie włączony? Czy on działał i przestał? Czy miał pierwsze uruchomienie? Za dużo niewidomych.
ad 1 ja bym sprawdził czy układ chłodzący nie jest zapowietrzony ... nawet jeśli ogrzewanie dziala poprawnie to niewielka ilość powietrza w układzie chlodzenia może powodować zamrażanie reduktora ponieważ przepływ cieczy chłodzącej jest leniwy .... fachowo wytwarza się tzw. syfon ... sprawdź poziom płynu chłodzącego jeśli nie ma powietrza w układzie...
Już wszystko jasne. Odpaliłem auto rano i czekałem aż się nagrzeje, chodził przez 15 min na benzynie a 90'C osiągnął po 8 min i przez ten czas nie przełączył się na gaz. Sprawdziłem czy reduktor i dalej był zimny tak samo z nawiewu nie leciało ciepłe powietrze. Pojechałem do gazownika i powiedział że mam zapowietrzony układ chłodzenia i faktycznie tak...
Miałem identyczny objaw w lagunie. Po wyłączeniu silnika wentylator uruchamiał się po 5 min czasami szybciej i pracował kilka minut. Trochę czasu spędziłem nad tym. W moim przypadku okazało się, że układ miał małą nieszczelność w okolicy reduktora i zapowietrzał się. Dodatkowo wykrycie tego utrudniała dolna osłona. Skoro wymieniłeś już wszystkie czujniki...
(at)Homo_toxicus Zawór na powrocie od bojlera ma strzałkę w poprawną stronę, pompka wydaje się być chyba wystarczająca, bo obieg w sumie duży nie jest....Dzisiaj trochę sobie zawory bezpieczeństwa na piecu i od bojlera na listwie po naciskałem, przez kilkanaście sekund wody puściłem do instalacji bardzo powoli "do przelewu", czy to coś dało nie wiem...
Byłem dzisiaj i miałem ustawioną temp. 3o stopni i przestawili mi na 25stopni i zobaczę co się teraz będzie działo. A może ktoś wie dlaczego nagrzewnica daje dopiero ciepłe powietrze jak silnik uzyska swoją temp. pracy?? Od kiedy się to dzieje? Nagrzewnica jest w małym obiegu. I z obudowy termostatu biegnie jeden w stronę chłodnicy ale nie wchodzi...
Elpigaz'u w ogóle nie założylbym do takiego auta, ale na początek, zorientuj się , czy reduktor jest zaistalowany w miarę nisko wzgłędem silnika, gdy będzie za wysoko zapowietrzy się. TZN; Ciecz która ma go nagrzać nie będzie przez niego przepływać i będzie zimny.Jak będzie zimny, to gaz nie ędzie przechodził ze stanu ciekłego w stan gazowy.Reduktor...
Ja tego modelowania nie rozkminiam jest mało zrozumiałe, to taka inna wersja mnożnika więc się nie wypowiem. Tak czy siak takie regulacje jak tylko się da należy przeprowadzić odczytując korekty STFT i LTFT sterownika PB i na ich podstawie dobierać "modelowanie". Czujnik temperatury reduktora może być uszkodzony, nie napisałeś czy reduktor faktycznie...
Witam wszystkich Forumowiczów! W mojej astrze jest taki problem że do czasu aż silnik sie nie nagrzeje do otwarcia termostatu jest całkowity brak ogrzewania a gdy termostat sie otworzy to wszystko jest git czyli ogrzewanie jest reduktor też jest gorący do czasu schłodzenia silnika. Wymienię rzeczy które już sprawdziłem: termostat, drożność nagrzewnicy,...
Po pierwsze diagnostyka elektroniki silnika po drugie diagnostyka elektroniki gazu bo druga generacja ma już komputer i silnik krokowy, chyba ze masz śrubę na wężu zasilającym przed mikserem. Następnie ile km przejechanych na tej instalacji gazowej? Sprawdź, wymień filtr gazu, sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia, bo jak za niski to reduktor nie...
Do sprawdzenia raczej odparowalnik gazu, zwłaszcza czy nie zapowietrzony i się wygrzewa (termostat w aucie również). Reszta objawów to norma gdy gdy zgaśnie zimny silnik na LPG. Do sprawdzenia również czy reduktor nie jest zaolejony i należy skorygować dawkę gazu na biegu jałowym. Jeśli instalacja jest wiekowa możliwe że "zesztywniała" również membrana...
rowniez przychcylam sie ku uszczelce pod głowica i uciekaniu kompresji do ukadu chłodzenia co powoduje zapowietrzenie układu i tym samym wentylator sie nie włacza. Co do gazu to jakakolwiek centralke załozysz bedzie dobrze.Problem tkwi tu w doborze reduktora. Z mojej praktyki natomiast wynika ze własnie reduktory Lovato sprawiły duzo problemów szczególnie...
Co to ma być to B/C? Tak masz "wyrzeźbiony" obwód włączenia reduktora? To nic dziwnego, że nic tamtędy nie leci. Reduktor ma być wpięty równolegle z nagrzewnicą ew. szeregowo z nią ale między silnikiem, a nagrzewnicą. Z odkręconym korkiem na pracującym silniku to tylko zapowietrzysz bardziej układ. Czy wąż między silnikiem a nagrzewnicą nie robi się...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Witam. Od dłuższego czasu próbujemy rozwiązać problem z uderzeniami hydraulicznymi, które tworzą się za naszym licznikiem, gdy sąsiedzi używają wody. Będę bardzo wdzięczna za pomoc. 🙏 Hydraulicy, których zatrudniliśmy, a trochę ich było, niestety wydają się nie znać rozwiązania. Jest to budynek z 2018 roku (Holandia), 5. piętro na 6. Zamontowaliśmy...
Warto regenerowac reduktory przy wykorzystaniu oryginalnych zestawów naprawczych. Robiłem to juz wielokrotnie i zawsze działają. Wartsztaty montujące gaz często skupuja "trupki" reduktorów i po wymyciu, dokłądnym wyczyszczeniu i założeniu nowych gumek sprzedaja jako po kapitalnym remoncie. W wiekszosci w reduktorach zuzywają sie membrana oraz gumka...
Głośny grzejnik jest zapowietrzony. Trzeba odpowietrzyć. Został odpowietrzony i to samo. Dodano po 2 gdy jest dodatkowo odkręcony kran na parterze to momentalnie na piętrze spada ciśnienie, że praktycznie ta woda nie leci, po prysznicem to całkiem masakra. I teraz pytanie, da się coś z tym zrobic bez przerabiania instalacji? Woda jest z jakiego źródła?...
Jak trzy dni walczyłeś, to wypada jeszcze 1 dzień poświęcić:) Dafa miałem w rękach 2 razy, więc mało go znam, jego czułe punkty. Niedawno walczyłem z jakąś głupią koparką i było podobnie. Zaprzęgnij zatem do sprawdzenia sprężone powietrze z reduktorem ok 3 Bar i sprawdzaj podając z każdej możliwej strony. zaślep w razie potrzeby przy smoku oczywiście....
Jak masz smykałkę do majsterkowania to poradzisz sobie z tym. Na początek zakręcić gaz na butli i spuścić gaz z instalacji. Odłączyć przewody wodne, gazowe i elektryczne od reduktora. Przewody wodne jak nie są zdrewniałe to zacisnąć przed odłączeniem, żeby nie tracić płynu i nie zapowietrzyć układu. Jak zdrewniałe (twarde) to przy okazji wymienić. Przy...
Takie zamknięcie gazu, nie powinno być problemem. Jeśli otworzyłeś już gaz, jeśli nawet doszło do zapowietrzenia, to po kilku resetach i próbach odpalenia palnika w kotle, samo powinno się odpowietrzyć. Co masz na myśli "reset nie działa"? Kocioł w ogóle nie reaguje na reset, czy po resecie palnik próbuje odpalić, i po kilku sekundach problem powraca?...
junkers zapowietrzony ekspres zapowietrzony zapowietrzony grzejnik
ccleaner wirus radio toyota corolla wzmacniacz parametr maszynowy
moduł komfort termet stabilizator lm7812
Pomiar elektryczny w sklepie z zabezpieczeniami topikowymi bez RCD Lokalizacja superkondensatora w Harman Kardon AVR 660