Masz po prostu rozgrzebanego składaka i nie dojdziesz co to za wersja była. Jedna listwa była w SR50N, ale to była wersja najuboższa bez kierunkowskazów, z licznikiem okrągłym od s51, silnikiem 3-biegowym i przełącznikami jak z s50/kr51 i starych MZ. Rocznik 1986 to w zasadzie pierwsze wydania SR50. Była tam instalacja 6V na platynkach i 12V na elektroniku....
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Zależy jaką masz wersję, co za tym idzie typ zapłonu i napięcie instalacji elektrycznej. W instalacji powinien być elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w module ELBA, zwykle ludzie zmieniali na przerywacz bimetalowy. Kupowanie oryginalnej Elby się nie opłaca, jeśli będzie zmieniany cały zapłon. W oryginalny zapłon platyniarz/elektronik nie warto...
Witam. Obrotomierz podłącza się w zależności od zapłonu? Czyli jeżeli mamy zapłon "platynkowy" to można pod cewkę butelkową, przerywacz lub owinąć wokół przewodu WN. A jak elektroniczny to jedynie wokół przewodu WN?
Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Zatem: - amumulator 6v - przerywacz mam wg oryginału - cewka wysokoomowa 6v, np od simsona, jawy? - i do kompletu świeca, np m14-260 - fajka na świecę. Mogę z niej zrezygnować? I przewód podłączyć bardziej bezpośrednio. - przewody, 2,5 mm wystarczą? Elektroniczny zapłon odpada, nie poradzę sobie z tym (chyba). I trochę...
wedlug mnie masz za duza ustawiana przerwe na przerywaczu pokrec kolem zamachowym i zobacz czy przerywacz sie styka calymi plaszczyznami. jezeli jest ok to wymien kondensator na nowy albo udez w stary od spodu mlotkiem to terz pomaga.
Praktycznie nie ma możliwości ustawienia zapłonu. Czasami, ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz w module. Uszkodzenie polega na przesunięciu punktu powstawania iskry, w takim wypadku tylko wymiana modułu. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, 0.3 mm. Spróbuj zwiększyć przerwę, na świecy. Nie rozbierałeś, przypadkiem, tego silnika? W tym...
Klasyczny zapłon cdi (popatrz co to znaczy przy zapłonie). Można zmodyfikować tylko napięcie wyzwalania iskry. Układ nie ma ani nieliniowego ani mapowego zapłonu - elektroniczny przerywacz ze wzmocnioną iskrą - nic więcej. Możesz tam wstawić jeszcze inne moduły cdi i też będzie działać.
Mam problem a jasniej chciałbym zamontować w jednocylindrowym motocyklu marki JAWA 250 elektroniczny obrotomierz. Zapłon niejest elektroniczny, niema także magneta tylko jest prądnica, zapłon normalny czyli przerywacz i kondensator, instalacja 6V. Bardzo bym prosił o jakiś schemat i wyjaśnienie jak można by było zamontować, co ewentualnie przerobić....
Chciałem zasięgnąć opinii na temat takich o to urządzeń raczej z samej ciekawości niż chęci kupna [url=http://autoswiat.allegro.pl/show_it... zapłon mikroprocesorowy Czy jest to realne aby połączyć mikroprocesor i przerywacz wg mnie przerywacz generuje zbyt dużo "fałszywych " impulsów i taki zapłon nie pracował by poprawnie co innego...
To jest część zapłonu (elektroniczny przerywacz) i nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Może go nie być, to zależy od zastosowanej cewki zapłonowej, wtedy ten kabel idzie bezpośrednio do stacyjki i służy do wyłączania silnika.
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
Witajcie, Wiem, że takich tematów jest mnóstwo (chociaż nie wiem, czy ktoś kiedyś miał takie wątpliwości jak ja :)) Do rzeczy, przywracam do życia CZ 350 6V. Klasyczny zapłon oparty na przerywaczach. Nurtuje mnie jedna rzecz, tłok w GMP - ustawiam przerwę 0,4mm, następnie cofam o 2,7mm i w tym momencie przerywacz ma się zamknąć (mam przerwę grubości...
OT: Hehe dokładnie, miałem SR50C. Elektroniczny przerywacz i regulaotr ładowania. Albo przerywacz albo zapłon elektroniczny. A jeżeli chodzi o ELBE to była montowana chyba w większość SR-ek
Witam jestem posiadaczem mz etz 250 z zwykłym zapłonem kontensator i przerywacz i chciałbym to zmienić na zapłon elektroniczny typu halla moduły schematy i wszsytko co jest potrzebne. proszę o pomoc
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Po kilku telefonach do konstruktora zakupionego zapłonu CDI okazuje się, że to nie jest wina złego zamontowania podzespołów przeze mnie lecz wału korbowego , a dokładnie czopu wału do którego wkręcana była krzywka, a do którego teraz przykręcam koło magnesowe. Jest on delikatnie przekręcony przez co nie mogę ustawić zapłonu, gdyż ten jest robiony pod...
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
Moduł CDI nie nadaje się pod koło WSK ani koło Rometa Charta . Taki moduł działa poprawnie tylko z dwoma magnesami ustawionymi względem niego w momencie zapłonu, lub przed zapłonem, w zależności od skoku tłoka, pojemności, oraz obrotów maszyny. Coś mi się wydaję że takiego przerywacza nie wymyślisz. A przynajmniej ja sensu nie widzę. Osobiście założyłem...
Ja dziekuje za takie wynalazki. Dla mnie to pomyłka. I profanacja MZ. Przecież sprawny alternator MZ jest praktycznie nie zawodny przynajmniej mnie nie zawiódł na twoim miejscu bym to oddał załozył ori alternator i wtedy na oryginalny alternator założył zapłon bezstykowy (CDI) wtedy w kieszen wrzucasz stary przerywacz i jedziesz w trasę padnie ci elektroniczny...
Hej Mam pytanie - jakich części potrzebuję aby przerobić w swoim simsonie zapłon na elektroniczny + instalację na 12V. Na allegro znalazłem coś takiego : [url=http://moto.allegro.pl/item64447042... Czy potrzebuję coś jeszcze ?? teraz mam 6V instalację i zapłon iskrowy. Wiem ,że muszę zmienić przerywacz...
Witam!!!! Chciałbym założyć elektroniczny przerywacz do kierunkowskazów do motoru cz 350 (472.5) 6V. Do przerywacza idą 3 przewody, niebieski, siwy i zielony, po włączeniu zapłonu na niebieskim i zielonym pojawia się napięcie. Jeśli jest włączona wyłącznikiem kierunków, któraś ze stron prawa czy lewa i złącze przewód zieloni z siwym załącza się kontrolka...
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
BANANvanDYK - zrobiłem, jak radziłeś i poszukałem mechanika posiadającego lampę stroboskopową. Okazało się, że nie jest to przyrząd powszechnie używany i dopiero trzeci takową miał (nawet ASO Renault nie posiadał ;) ). Nie wiem, jakiej firmy ale była podłączana pod akumulator a przewód sygnałowy był zakończony klipsem zamykanym na kablu WN. "Niestety"...
WSK 125 ma zapłon inny niż WSK 175. w 125 masz koło magnesowe, a w 175 niema... Oczywiście że wsk 175 ma zapłon z akumulatora i z niego cewka wys. nap. pobiera prąd jednak cewka w wsk 125 na kole magnesowym ma to samo zadanie wytwarza też wyskie napięcie tyle że samodzielnie je wytwarza poprzez indukcje elektromagnetyczną a przerywacz i tak musi jej...
Witaj! Ten pomysł na próbę może być. Należy pamiętać o prawidłowym połączeniu.Zasilanie /+ na plus - na minus/Do wysterowania obrotomierza potrzebne sterowanie podłączone pod przerywacz mechaniczny-/ młoteczek- kondesator połączony z cewką drugi styk cewki na zasilanie/ Gdybyś miał elektroniczny zapłon to trzeba wyszukać odpowiedni styk. Napisz jak...
Witam podpinam się pod temat, mam no może nie do końca podobny problem, zrobiłem zapłon elektroniczny w Jawie dokładnie na tej samej zasadzie jak u kolegi z linku https://dwusuw.blogspot.com/2013/02/bezs... wszystkie części dokładnie takie same oprócz cewki, wszystko dokładnie tak samo podłączone. No i niby z początku...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
jaki przerywacz i jaka przerwa???!!!!! tam jest elektroniczny zapłon!!!!!! Gdzie ???? <szok> 1,6 GLE to pełny gaźnikowiec jeśli o to koledze chodzi. Zapłon jesli mozna go nazwać elektroniczny bo z modułu. ale i tak rozdziela go kopułka.
W ogóle nie będzie działać !. W Twojej przeróbce, gdy punkt P zostanie zwarty z masą przez przerywacz na bramce MOSFETA napięcie będzie wynosiło 0V a w oryginale napięcie będzie dodatnie bliskie napięciu zasilania.
Witam , kolegów pokrótce opiszę swój problem. Muszę zastosować zapłon elektroniczny typu CDI w tym nie ma żadnego problemu mam fajny układ , który całkowicie spełnia swoja funkcję ale jest problem z różnych względów nie mogę zastosować ani czujnika Halla ani transoptora muszą zostać przerywacze. I teraz potrzebuję układu,klucza który zamieni sygnał...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Reasumując generalnie jest to na pewno dobre rozwięzanie,na pewno nie powoduje zmniejszenia trwałości silnikaa wręcz przeciwnie powoduje jego stabilniejszą pracę i na pewno powoduje mniejsze zużycie paliwa(chociażby przez to że zapłon jest pewniejszy) Pytanie tylko o ile mniej spali? Grzebac caly dzien w samochodzie i wyjdzie mi ze spali 0,5l mniej....
Witaj! Polonez nie pali. To za mało. Podaj jaki masz aparat zapłonowy. Tradycyjny to znaczy z typowym przerywaczem czy elektroniczny. Jeśli z przerywaczem to oczyść styki przerywacza ustaw przerwę na o.4/ Zapłon możesz sprawdzić kręcąc wałem tak by znaki obudowa wału /dekiel/ i koło pasowe pokrywało się w okolicy pierwszej kresce. Przerywacz ma być...
Witam kolegów, chciałbym zasięgnąć poraty merytorycznej od bardziej doświadczonych ludzi. Od jakiegos czasu z tatą borykamy się z zapłonem w silniku z WSK'i "4" (czyli Wiatr 175ccm). Fabrycznie jak pewnie wielu wie, jest tam zamontowana krzywka wystajaca ponad pokrywke iskrownika, na której (pokrywce) jest zamontowany przerywacz i kondensator. Przerywacz...
Nie ma takiej potrzeby to nie jest dobry pomysł! 125cc to mała pojemność i moc a czy zapłon będzie typu przerywacz mechaniczny przy zasilaniu z oryginalnej cewki, czy elektroniczny zasilany z akumulatora to oryginalna prądnica jest wystarczajaca. Można zainstalować halotron i układ zapłonowy od np Poloneza z lat przed 1990 i też będzie działał. (p.s....
Jak wsadzisz papierek cienki w przerywacz to ma ten papierek wypuscic jak tlok bedzie tak na oko (strzelam) 0.4 do 0.7 milimetra PRZED maksymalnym górnym polozeniem tloka. Jak odpali to regulujesz na wyczucie, jak na maxa obrotach kreci sie jak dziki ale nie chce chodzic bez gazu to jest za wczesnie zaplon (tlok za nisko jak przerywacz sie otwiera)...
Przewód między przerywaczem a cewką - lubi się nadłamać. Dalej kondensator i przerywacz w aparacie zapłonowym. Czyżbym był niewidomy ?? Ale kondensatora ani przerywacza ja tam nie widzę w żadnym z dwóch maluchów które posiadam i chyba raczej oczy mnie nie mylą bo jest tam zapłon elektroniczny nanoplex z czujnikiem wału a nie mechaniczny z przerywaczem....
Bez akumulatora długo nie pojeździsz. Nie obciążony pojemnością akumulatora alternator spali szpilkami napięcia np. zapłon jeśli jest elektroniczny albo diody w alternatorze albo inną elektronikę podłączoną do układu. Jeśli masz problemy z ładowaniem a nie umiesz sam tego naprawić to jedź do fachowca. Problem z rozładowanym akumulatorem może być z powodu...
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
Byłbym wdzięczny gdybyś mógł poeksperymentować nad gaźnikami i podzielić się doświadczeniami... Co do wycieku z silnika radziłbym Ci zdjąć zębatke i odkręcić ten nędzny dekielek i go zakleić jakimś klejem do metali. Nie trzeba rozkręcać całego silnika wystarczy odkręcic kilka śrubek zakleić pęknięcia czy też ubytki i złożyć na sylikon. Gwarantowane...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
jack63 Przede wszystkim dzięki Panowie za odpowiedzi i pomoc. Odpowiedź na wykonie map jest bardzo prosta, jestem elektronikiem informatykiem, zatem wykonie elektroniki czy napisanie softu nie jest czymś odległym od tego co robię na co dzień. Pewnie szybciej zbuduję nowy elektroniczny zapłon np TCI, niż znajdę uszkodzenie elektryczne bo tu faktycznie...
ziomek310 nie przejmuj się że schemat nie odpowiada co do przewodu i styku temu co masz w swoim Simsonie! Nie oto chodzi! Jeżeli Simson jest wiekowy (a pewnie tak jest), to mógł być przerabiany. Po prostu musisz myśleć i nauczyć się czytać i rozumieć schematy! Oto wskazówki: Instalacja Simsona składa się jakby z kilku niezależnych instalacji. Dlatego...
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Jeśli wierzyć książce (E.Wernera) to były 2 modele S51E (zapłon elektroniczny) i S51E/4 (przerywacz i uproszczona instalacja elektryczna).
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
Dlatego bardziej niezawodny był moduł, czujniki koło wału od eleganta. Wtedy masz zapłon dokładnie z wału (bez luzów po drodze) oraz lepszą iskrę bo to nie platynki a elektroniczny przerywacz.
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Dla zwiększenia energii iskry wystarczy dołożyć do przerywacza układ tranzystorowy (schemat jest na elektrodzie), sam tak zrobiłem i chodzi fajnie.
Obie te sztuczki zastosować jednocześnie, czy tylko jedną z nich?
Witam Pole magnetyczne nie powinno uszkodzić czujnika podczerwieni. Lekko kłopotliwe może zdawać się poprawne ustawienie czujnika, ale z tego co słyszałem elektroniczny moduł zapłonu ma wiele zalet; silnik mniej spala, jest mocniejszy, mniej paliwa usuwa ze spalinami. Powodzenia.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
ten wietierok ma zapłon elektroniczny bez przerywaczy Dodano po 6 https://obrazki.elektroda.pl/6510187600_...
(at)kkknc Jaką fajkę byś polecił do prostego dwusuwa zarówno mającego zapłon elektroniczny jak również z przerywaczem. Najlepszą jaką można wybrać , najlepiej taką z pełnym uszczelnieniem?
Za mało danych. Ile stał nie będąc uruchamiany? Zapłon też można ustawiać, ale go nie ustawić. Zapłon na przerywaczu, czy elektroniczny? Mogą też być nieszczelne uszczelniacze na wale korbowym.
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
Zapłon na pewno nie będzie działał. Do nowego koła trzeba mieć do kompletu uzwojenia ze środka magneta i moduł zapłonowy. Cewki mogą być stare jeżeli w tym silniku też jest zapłon elektroniczny a nie na przerywaczach.
To jest proste jak budowa cepa, jest jeden przekaźnik do migaczy i awaryjnych, dlatego są dwa zasilania zależne od stanu wybiera co ma działać migacz/awaryjny. Co by ludzie powiedzieli gdyby awaryjne działały tylko na zapłonie? Co by ludzie powiedzieli gdyby migacz mimo wyłączonego zapłonu nadal działał? Nie 6/7 przekazuje przez przerywacz tylko 1 ,...
Tylko stosowanie przerywaczy przy elektronicznym zapłonie, to krok wstecz. Skoro jest już elektronika, to powinna ona wyeliminować wszelkie elementy mechaniczne i zużywające się.
żeby poprawić osiągi motoru musisz mieć sportowy zapłon, a one niestety nie są tanie
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Jeżeli jest możliwość dostania się do środka przerywacza to poszukałbym zamiennika tego tranzystora. Elektroniczny zapłon ma większą sprawność niż przerywacz, co pozwala co prawda nie wiele , ale na lepsze osiągi silnika (obroty, rozwijany moment)
Jeżeli dobrze pamiętam to, pod kołem magnesowym, jest przerywacz mechaniczny lub elektroniczny i tam należy szukać ewentualnej usterki zapłonu. Może to być też uszkodzenie gaźnika (dysza główna) Strasznie zasyfiona ta pilarka. Trzeba to wszystko wydmuchać, ustawić odległość cewki od koła magnesowego na 0.2 - 0.3 mm. Sprawdzić na innej świecy.
ten element to któryś bd PNP wcozraj dostałem schemat prostego regulagtora :P:P proponowano mi tam włożyć bd 650. kupiłem sobie ts 250/1 panowie pomocy nie mam przerywacza do kierunkowskazów macie jakieś schematy propozycje :> niewiem czy dobrze myśle ale jeśli zastosowac by zapłon elektroniczny bez przerywacza moża by zaoszczedzić kilka watów :) pozatym...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Zapłon z przerywaczem, czy elektroniczny?
Saluty miały zapłon elektroniczny oraz na przerywaczu w zależności od modelu.
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
witam w tym roku zrobiłem remont silnika wymienione zostały uszczelniacze łożyska cylinder po szlifie i nowy tłok , kondensator i przerywacz.Nadal jednak nie mogę się dogadać z moją mfką mianowicie drastycznie zużywa swiece zapłonowe jak przed remontem tak i po dwie trzy godzinki pracy i świeca do wyrzucenia zapłonu już bardziej się nie da przyspieszyć...
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Witam. Nie wiem czy pomogę, ale jakakolwiek sugestia może być trafna. Należałoby najpierw sprawdzić stan styków aparatu zapłonowego sterującego cewką świec zapłonowych, lub czy jest dobrze ustawiona szczelinka miedzy nimi. Wystarczy ręcznie przekręcając kolo pasowe obserwować przy zdjętej kopułce czy w pewnym momencie "platynki" rozejdą się i czy w...
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
przede wszystkim jaki tam jest zapłon?? jest przerywacz? czy elektroniczny? jakieś zdjęcia? model motoru? Kreidler to bardzo dobre motory (te stare), mam taki motorower i to ile by nie stało to zapala od razu, nie to co te wszystkie nasze beznadziejne romety
No niestety, patrząc na schemat starszej wersji wyposażonej w licznik elektroniczny i zwykły zapłon, to przerywacz znajduje się w liczniku. Dalej starsze wersje z licznikiem mechanicznym miały osobny przerywacz kierunkowskazów. Licznik w ogóle działa prawidłowo?
FIAT już od połowy lat 90 stosował zapłony bezrozdzielaczowe, nie mówiąc o mechanicznych przerywaczach. Przy elektronicznym zapłonie masz mniej niż 10 przewodów, nie wiem jaką Ty tam plątaninę kabli widzisz. Jedyna większa wiązka to sterowanie wtryskiwaczy w MPI. Sam twierdzisz, że nie jesteś "alfą i omegą w zapłonach", więc czemu upierasz się nad jakimiś...
Czarno widzę te przeróbki zapłonu. Jaki był oryginalny zapłon, z przerywaczem mechanicznym czy elektroniczny? Jeżeli elektroniczny to dokupisz go bez problemu na Allegro lub OLX.
najlepiej z NGK no model podadzą Ci w sklepie motoryzacyjnym(osobiście nie pamietam bo teraz zimą nie jeżdże ) , jesli jest dobry sklep to napewno mają katalog świec do poszczególnych motorowerów .W każdym razie ja mam NGK i smiga bezproblemu, na zapłonie elektronicznym i wcześniej przed przeróbką na przerywaczu mechanicznym też ,nie ma żadnego problemu...
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Witam Posiadm etz 250 i chce do nie zrobic jakiś elektroniczny moduł zapłonowy. Czytałem duzo na elektrodzie ale do etz nie znalazłem. Zapłon mam klasyczny z przerywaczem (oczywiście bateryjny) Jak można taki układ zapłonowy ulepszyć?? Chodzi mi głównie o zmniejszenie spalania(czytałem ze sie zmniejsza jak sie ma elektroniczny moduł) i lepszą dynamike...
Tu masz linka do strony z opisem regulacji gaźnika w S-51 (miałem kiedyś takiego jak ty z zapłonem elektronicznym -super sprzęt) : http://members.lycos.co.uk/jareo123/gazn... Haker305 - w simsonach elektronikach zapłon jest bezstykowy - we wszystkich sprzętach z zapłonem elektronicznym nie ma przerywaczy.
Ten przewód oporowy ratował życie cewce przy pozostawieniu sztrucla z włączonym zapłonem i oszczędzał platynki, zastępczo kilka zwojów spiralki z żelazka. Te cewki są bezproblemowo dostępne i w sklepach i na złomowiskach. Z Fiata CC nie będzie działać - i sama umrze i platynki wytopi. Chyba żeby przerobić zapłon na elektroniczny z tranzystorem/tyrystorem,...
Problem z cewką jest tylko jeden, jeśli jest zapłon stary z przerywaczem to rezystancja pierwotna to OK. 2-3om. a jak jest jest zapłon elektroniczny to OK. 0,5oma. I można je podstawiać od innych samochodów (cewki uniwersalne np.)
Odkręć kolanko z tłumikiem i przeczyść z nagaru, jaki masz tam zapłon, elektroniczny czy na przerywaczu ? Poziom paliwa w komorze pływakowej sprawdziłeś ? Przylgnia cylinder gaźnik, sucha ? Psiknij też plakiem od dołu silnika bo tam tez możesz mieć nie szczelność miedzy połówkami. Sprawdź jeszcze na innej świecy.
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
W tych pilarkach są dwa rodzaje zapłonu, z przerywaczem mechanicznym i elektronicznym. Jaki jest w twojej?. Może kondensator jest już do wymiany. Sprawdź fajkę świecy.
Jeśli moglibyście to też prosze o wysłąni mi schematu tego zapłonu. z góry dziękuję
Ja znalazłem w internecie opis modułu do Jawy 350 TS. Moduł jest mikroprocesorowy ale autor podał schemat końcówki mocy, która może być zastosowana bez mikroprocesora sterowana przez negator za pomocą tradycyjnego przerywacza. http://www.izi.republika.pl/ ------------------------------------- Na stronie IZI'iego jest też link do innego modułu, również...
Z przerywaczowym nie byłoby tak łatwo W moim silniku nie mam przerywacza, zapłon jest elektroniczny -moduł nie stanowi żadnej blokady jest to silnik z lat 90-tych.
Jaką masz cewkę WN? Jak dojdzie do awarii to sprawdź długość iskry z samego przewodu WN. BTW. zapłon na przerywaczu czy elektroniczny?
Podałeś link do wyszukiwarki obrazków Google z hasłem "elektroniczny zapłon wsk 125 schemat"... tam jest masa różnych schematów, więc nie wiem o który Ci chodzi.
Ten model silnika posiada jednak przerywacz, ale są moduły pasujące do tego silnika bez przerywacza, możesz wymienić moduł na elektroniczny. Tu masz link do filmiku z podobnym silnikiem i sposobem na rozebranie i wymianę http://www.youtube.com/watch?v=mvyyf3KJq...
W czym ten zapłon chcesz przerobić? Chcesz go przerobić gruntownie czy tylko odciążyć przerywacz?
elektroniczny zapłon przerywacz elektroniczny przerywacz zapłon przerywacz zapłon
schemat unitra merkury przebieg samochodu sprawdzenie grzałki zmywarki
darmowa telewizja przez internet eplan problem
Naprawa końcówki mocy w radiu Peugeot 208 – koszty, SMEG, NAC, RD5, objawy usterki Głośność radia Ford Focus MK3 ustawiona na 0 - brak możliwości zmiany