Bo takie jest życie, Kol. trzeba sobie pomagać! Pyt. "Czy ogranicznik 102 wybija na c.o. czy na cwu - tj istotne?" Akurat ogranicznik (termostat 102°C) tu jest dobry i ma on wpływ na wyłączenie się palnika i zapalenie diody. I to właśnie gwarantuje Ci bezpieczeństwo aby woda się nie zagotowała. Natomiast sugerujesz, że może jest przytkany przepływ i...
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
może jakieś trafo pierwotne do elektrod a wtórne do bateryjki l 9V ub zasilacza jakiegoś i na strzał na jakimś styku powinno się zaiskrzyć Taką iskierką możesz sobie zapalniczkę odpalić. A z cewką od malucha mogło by się udać jakiś przełącznik typu "push" bawiłem się cewką z jakiegoś ruskiego pojazdu i podłączałem pod 53V DC iskra była spora ale nie...
Odświeżam temat. Znalazłem taki oto schemat tylko czy nie jest to zbyt proste żeby mogło skutecznie działać ? Link : [url=http://ot40.com/old_cdi_page.htm]Li...
Od jakiego konkretnie pegueota ? Foxa ? Od motoroweru Peugeot chyba 105, który zamontowałem z tyłu na rowerze i byłem z niego zadowolony prze parę miesięcy a teraz mam cewkę zapłonową w magneto spaloną, uzyskałem na nim 45km/h i palił mi 0,8l/100km, tera mu robię zapłon iskrowy jak w Ogarach z cewką butelkową.
Witam trudno ci coś radzić skoro masz na wolnych obrotach problem od dwóch lat i tego nie naprawiłeś. Zgłoś się do dobrego mechanika albo opisz co sam zrobiłeś czy układ zapłonowy sprawdzony czy sam zapłon dobrze ustawiony ile czasu temu zmieniane świece, czy masz lewe powietrze. Sam nie wiem jak ci pomóc.
Musisz indywidualnie dotrzeć do DTR-ki i sprawdzić w pracy mam takie co są 110V i 230V zatem nie jestem Ci odpowiedzieć jednoznacznie (masz zapłon żarowy czy iskrowy )
HCCI to silnik spalania mieszanki jednorodnej. A tam nie ma mieszanki jednorodnej. Jednorodnej zgodnie definicją z wikipedii. Chyba że ta definicja z wikipedii jest błędna. Bo podaje że mieszanka żeby była jednorodna to jest uzyskiwana z wtryskiwaczy. A to przecież nie jest mus. Na pewno się da uzyskać innymi metodami. To raczej nieprecyzyjna definicja...
Podstawowe pytanie to co jest źródłem zakłóceń. Jeżeli nie jest to zapłon iskrowy - silnik wysokoprężny - to musi być to coś innego. Szukamy po nitce do kłębka - masa akumulatora, MASA ANTENY, regulator alternatora/prądnicy, alternator a raczej odkłócenie prostownika w alternatorze, jakaś inna elektryka/elektronika w instalacji. Być może będzie to jakaś...
Witam fascynatów patelni . Co prawda sam takiej nie użytkuje ale montowałem oryginalne piece na olej opałowy było to związane z moim zawodem . I mogę podzielić się tylko uwagami tylko w tym zakresie . Może ułatwi to rozważanie usprawnień w innych konstrukcji . W oryginalnych palnikach ważne są dysze , zależy to od kształtu pieca (paleniska) , wielkości...
Witam by nie zakładać nowego tematu będę kontynuował ten. Problem podobny jak w temacie, z tym że moja nagrzewnica to Blyss 14 KW model REO 15. Posiada zapłon iskrowy chyba bo ma 2 wystające druciki w palniku. Zaczęła przerywać więc rozkręciłem, przeczyściłem komorę spalania oraz ten iskrownik, wymieniłem paliwo w baku no i wyciągnąłem element światłoczuły...
Odczytaj tabliczkę i podaj dokładnie model...Jeżeli rzeczywiście siedzi tam bateria R20 to szukaj od spodu plastykowego pojemnika bez zdejmowania obudowy. Twoje zdjęcie piecyka jest nie wyraźne dlatego przyjmuję że urządzenie posiada zapłon iskrowy a nie tzw "świecę".
Zapłon iskrowy ? - może prościej odłączać zapłon ?
Pewnie 14R bateria dla ścisłości prawidłowe oznaczenia baterii to: - R14 lub C, nigdy nie było 14R. Dla innych cylindrycznych to: - R20 lub D - R6 lub AA (duży paluszek) - R3 lub AAA (mały paluszek) Dodano po 22 znalazłem instrukcję datowaną na 1999 rok i tam jest informacja, że ma być bateria 1,5V, a konkretnie R20, czyli inaczej D. https://obrazki.elektroda.pl/9855666100_...
Witam Poszukuję cewki zapłonowej do silnika zaburtowego Moskwa-/ 2- cylindrowy zapłon iskrowy - 2- przerywacze , 2- cewki Prawdopodobnie 10 KM Na jednej świecy iskra jest natomiast na drugiej brak spalona cewka. Prosze może ktoś posiada takie coś. Pozdrawiam M.
Objawy wskazywały by na źle dobraną wartość cieplną świecy,ale z praktyki wiem że zapłon iskrowy w wsk nie jednemu już spędził sen z powiek,pomimo swej banalnej konstrukcji. Miałem taki przypadek że koło magnesowe miało słabe magnesy ze starości i iskra była za słaba, koło od kolegi z garażu i wsk paliła od strzała.
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
tak samo zastanów się czy w domu nie startuje Ci jakiś silnik, albo iskrowy zapłon np. palnika itd. nie mam żadnego silnika w mieszkaniu a zasilanie euroster jest niezależne od sieci bo są to dwa paluszki AA 1,5 V więc żadne zakłócenia zewnętrzne nie mają wpływu na układ. Ale woltomierz na termistor zapnę zobaczymy czy coś pokarze.
Właśnie ten wielopoziomowy kilka razy oglądałem, lecz nie mam wystarczających umiejętności by go przerobić. -auto ma zapłon iskrowy (wartburg 1.3) - na razie jest woda, płyn zaleję jutro jak upewnię się, że nie ma wycieków -jedna i druga elektroda ma pin na zewnątrz, żadna z nich nie jest podłączona do masy -nie chce rzeźbić zbiorniczka/korka. Postanowiłem...
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora ciekawe rozwiązanie .... oczywiście jest możliwe wystarczy wyprowdzić napiecie z jednej z cewek przed układem prostowniczym i mierzyć częstolowość , ale musisz znać przełożenie silnik <> alternator i ilość biegunów w alternatorze typowym układem dostarczania impulsów jest zapłon iskrowy...
Po wizycie u gazowników: 4 kable w wiązce były uszkodzone, wiązka jest naprawiona, auto na luzie działa dobrze, nie przełącza się na benzyne, nie szarpie podczas jazdy jak wcześniej, ale: czuć ewientnie spadek mocy i na benzynie i na gazie, jak by ktoś mi co jakiś czas ręczny zaciągał. Nie jest tak non stop tlko co jakis czas. Jadę i czuję jak się "zamula"...
Naczytałem się i im wiecej wiem tym wiekszy dylemat co kupić, jeżeli chodzi o moc to 60 do 80 W czy 120W ale mocniejsze mają wiekszy dolny zakres temperatury i do SMD troche ryzykowne. Mam do wyboru Futaba SKC-60 243zł, Iroda Pro 70 zestaw zapłon iskrowy 25-80W 147zł, Nimrod 25-80W 279zł, czy Portasol profesional 60W tej ostatniej ceny brak. Jak rozwiazana...
Proponuje sprawdzic termopare. To jest zapłon iskrowy elektroniczny a nie świeczkowy! Nie znam kotła,ale czasami tak się dzieje jak nie ma przepływu wody C.O.Powiedz jakie masz zawory grzejnikowe(zwykłe czy termostatyczne) Ile grzejników i ile pracuje a ile jest zamkniętych w celu oszczędności.Jakie masz nastawy na zaworach jeżeli to termostatyczne.Znając...
Wymieniaj, nie zastanawiaj się ,elektronika w każdej chwili może się skończyć. Tam są 3 płyty które mogą zdefektować i armatura gazowa która również ma swój wiek, cewki mogą się skończyć. Dalej kocioł przepala na utrzymywanie temperatury minimalnej antyroszeniowej. Kocioł z niedoskonałym zapłonem iskrowym może "zdrowo" odpalić, w kolejnych wersjach...
Przesyłka takiego aku do mnie wynosi ok 50 zł :D dla tego też mija się to z celem. Może po krótko wyjaśnię założenia do mojego projektu. chcę wykorzystać układ zasilania silniczka gazem drzewnym z mini generatora gazowego więc zapłon żarowy odpada jak wiadomo gaz nie zapali się samo czynie w wyniku sprężenia więc muszę wykorzystać zapłon iskrowy testowałem...
Podsyłam momenty dla głowicy. :arrow: Grubość uszczelki raczej nie ma znaczenia po planowaniu głowicy w silniku z zapłonem iskrowym. :arrow: Nawet nie wiem czy można dostać grubsze, ja nie spotkałem i raczej nie ma takiej potrzeby, a nuż wskoczy do pełnych 55 KM :D :arrow: Głowicę trzeba splanować, krzywizna 0,05 mm to sporo :!:
Witam posiadam piec Vailland dwu-funcyjny ,w tej chwili nie mam dostępu do sybolu pieca ale usterka która posiada chyba tego nie wymaga . Piec ma zapłon elekroniczny- iskrowy . W funkcji grzanie wody użytkowej wszystko jest ok natomiast gdy występuje zapotrzebowanie na c.o. zaczynają się problemy ,piec chce wystartować ,zaczyna iskrzyć i na tym się...
"Autorka zapewne czeka na wypowiedź kolegi Bynieq. Kolega Bynieq opisał jak to się odpala z popychu Syrenki i maluchy a nie sprecyzował jeszcze co z Wartburgami i Moskwiczami. ;-) pzdr -DAREK-" Kolega Bynieq natychmiast na wszystko odpisał, ale admin to wyciął (cenzura...?). Moskwicza ani Wartburga Bynieq nie miał, więc jako empiryk Bynieq się nie wypowiadał...
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
Motorowery się rejestruje z automatu kiedy się włoży spalinowy silnik do roweru staje się motorowerm. Co prawda tu się powołują na wyrok SN z 2007 ale nie jest do końca jasne jak to jest w obecnych przepisach: https://roweroweporady.pl/rower-z-silnik... Wygląda, że silnik przyczepny który umożliwia także normalna jazdę roweru jest...
To nie jest multimetr, a tylko ustrój z miernika o kilku funkcjach pomiarowych (prawdopodobnie dla silników z zapłonem iskrowym?). To co masz, wymaga teraz albo opornika szeregowego -> aby być woltomierzem, albo bocznika -> aby być (mili)amperomierzem, albo opornika i bateryjki -> aby być omomierzem. Aby zaprojektować układ miernika z wykorzystaniem...
właśnie że po ustawieniu szczeliny na przerywaczu ustawilem zapłon i na aparacie zapłonowym zapłon przestawił sie na śrubie mocującej aparat około 1 cm to chyba dużo? Silnik chodzi lepiej .Ale jutro okaże sie podczas jazdy. To też zależy od tego jaką szczelinę zrobiłeś.
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Można jako dodatek do 50% przy wysokich obciążeniach (zapłon jest inicjowany od spalania ON ). Ale scania czy man wróciły do silników z zapłonem iskrowym właśnie na potrzeby LNG i mają je w swojej ofercie już od lat.
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi...
Tak jak na schemacie. Masz tam opcje: albo czujnik Halla albo cewka zapłonowa w przypadku silnika benzynowego z zapłonem iskrowym.
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Z otoku fundamentowego poprzez spawanie wyprowadzona jest bednarka na ścianę budynku na wysokości około 60cm. Na tej wysokości znajduje się złącze kontrolne do którego podłączony jest zwód a zarazem bednarka która prowadzi do głównej szyny wyrównawczej.Takich wyprowadzeń bednarki ze stóp fundamentowych na elewację budynku jest kilka w zależności od...
Dzięki za konstruktywne skarcenie, już naprawiam swój błąd, mianowicie jest to dwusuw, zapłon iskrowy, nie ma przerywacza, jest indukcyjny iskrownik, wzbudzany magnesami na kole zamachowym, umieszczonym na wal, jest to jakaś chińszczyzna . Nie ma możliwości regulacji momentu zapłonu, pierwszą rzeczą jaką teraz uczynię to kupie nową świecę, i wtedy od...
Chce zrobić taki czujnik,który będzie mógł być zastosowany do każdego silnika z zapłonem iskrowym, Coś podobnego do uniwersalnych obrotomierzy. Dodano po 1 Obrotomierz nie wykryje zgubienia jednego zapłonu.
Do tego dochodzi drugie tyle na ciepło. Tylko i wyłącznie w dużych, wolnoobrotowych okrętowych dieslach o długim skoku tłoka. W maszynach samochodowych to 40 jest wartością idealną, do której dosyć daleko produkcji masowej. Silniki o zapłonie iskrowym są mniej sprawne, diesle bardziej.
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Jest z leksza różnica pomiędzy silnikiem z zapłonem iskrowym, a zapłonem samoczynnym. Masz kolego rację trzeba się doszkolić😋. Pozdrawiam
No to macie Panowie wyżej stosunek mocy do masy zbliżony do Forda Focusa RS :D może nie jest to jakiś super praktyczny projekt, ale doświadczenie zdobyte przy konstrukcji jest bezcenne. BTW. Sam chciałbym w swoim projekcie zastosować silnik o zapłonie iskrowym, ale mam pewne zastrzeżenia co do zakłóceń. Kolego jak rozwiązałeś ten problem?
poszedłem za danymi producenta (jak Ty w inverterach Chyba ....duuużo dalej... Ta kogeneracja miała by sens przy bezpośrednim napędzie sprężarki przez silnik spalinowy. Omijamy dwie sprawności: "moją" i "Twoją". Jednak takiego urządzenia raczej nie znajdzie się na złomie za grosze... Do tego, jak na LPG to taniej (w eksploatacji, a może i w zakupie)...
Ustawić tak jak w każdym silniku spalinowym z zapłonem iskrowym, czyli żeby iskra występowała pod koniec suwu sprężania. W podstawówce na fizyce tego uczyli... A żeby dokładnie ustawić kąt wyprzedzenia to trzeba jeszcze VAG-a użyć.
Jest to miernik kąta zwarcia styków przerywacza do silników za zapłonem iskrowych. Nadaje się raczej wyłącznie do silników z tradycyjnym przerywaczem stykowym. Zatem duży fiat, wołga, albo łada i inne. Przy okazji, jak wyżej już napisano zmierzy się też prędkość obrotową, np. biegu jałowego takiego silnika. Urządzenie przyda się przy regulacji starego...
Jaki silnik? Z zapłonem iskrowym, czy zapłonem samoczynnym? Jeśli iskrowym, to zapewne wkładka stacyjki do wymiany. Jeśli ZS to zawór na przewodzie paliwowym. Napisz coś więcej!
Też nie do końca tylko diesel,. Kwestia regulatora obrotów , dobrze zaprojektowany silnik z regulatorem bedzie poprawnie działał i na benzynie ropie czy gazie, na oczyszczalniach pracują silniki z zapłonem iskrowym na biogaz i 800kW, regulator może być i mechaniczny, tak jest to rozwiązane w wojskowych pab2 benzynowych jak i pad8 diesla i tam to działa...
silnik zapłon iskrowy komora iskrowy generator iskrowy
gruszka turbiny citroen brotje energy błędy blokada pompy siemens
bateria hilti naprawa udaru makita
Instrukcja po polsku do radia Pioneer DEH-S320BT Niskie obroty wirowania pralki - przyczyny i rozwiązania