tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Ku... Masz cały zapłon, masz motocykl , bez problemu możesz wszystko pomierzyć i pytasz o to nas? Przyłóż pomierz zaprojektuj przystawkę
http://www.t-repair.com/pl/czesci-motocy... a taki moze byc ?? Bo tego 2SD2141 nie moge znalezc w necie. A skąd wiadomo co to za tranzystor? - bo BU806 i 2SD1071 to zupełnie inne tranzystory niż 2SD2141 (obudowa, beta, itp). Sklep sam nie wie co sprzedaje? - to podejrzana oferta, prawdopodobnie...
I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą.
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
Proponuję zamiast sterować hamulcem, to po prostu odcinać zapłon. Motocykl też się zatrzyma, na pewno nie tak szybko jak przy hamowaniu, ale będzie to o wiele bezpieczniejsze i legalne.
https://ep.com.pl/files/9188.pdf (velleman k2543) kosztuje obecnie 70-100zl Zagraniczne kity zawsze wychodziły drogo w stosunku do ceny części. Jaki moze byc pobor pradu takiego ukladu ? Tranzystory przełączające to kilka/kilkadziesiac ma ? dobrze kombinuje ? Decydujący będzie prąd płynący przez rezystory R1,R2,R5,R6,R7 (przy złączonym i wyłączonym...
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
W motocyklu mam zapłon TCI, czyli mogę go obsługiwać za pomocą takiego układu jak narysowałem?
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
ZAPŁON - budowa zaplonu
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Kiedyś robiłem kilka urządzeń tego typu. Do etki, zjawy i innych sprzętów tego typu. Co chcesz zrobić? Prostownik, reg. napięcia czy zapłon? YR1
Najprawdopodobniej poszedł klin na kole magneta i przestawiło ci zapłon
Jaki samochód? Motocykl - Yamaha R1 - nie znalazłem działu o motocyklach, więc wrzuciłem tutaj. A zapłon w motocyklu i samochodzie działa chyba tak samo.
Jali zapłon cdi?
takie pudełko koło akumulatora z napisem up lub strzałką do gory działa na zasadzie jak przechylisz kasete z akumulatorem to odłączy zapłon
Witam! Podczas ładowania akumulatora w motocyklu (Beta 350 RR Racing) zapomniałem wyłączyć zapłon. Po odłączeniu prostownika motocykl nie chciał zapalić. Okazało się, że nie ma iskry. Co mogło się uszkodzić w pierwszej kolejności podczas ładowania akumulatora z włączonym zapłonem? Od czego zacząć poszukiwania? Pozdrawiam serdecznie!
Mapa zapłonu nie jest w tym wszystkim najważniejsza bo można ją zaprogramować na zasadzie testu prób i błędów testując na moto. Na pewnej stronce : http://www.transmic.net/fichiers/cdi4347... Znalazłem ogólny schemat blokowy takiego modułu. Czy z pomocą takiego schematu można zbudować moduł ?? Który by sterował zapodawaniem napięcia ?? Jakie dane będą...
Ale to pewnie będzie sporo droższe niż 15$ :P Nawet za 30$ bym kupił :-) Potrzebuję do motocykla (zapłon - położenie wału vs iskra z CDI), ale póki co poradzę sobie szczyptą analogówki + analizatorem stanów (też chinol, ta podróbka saleae za parę dolarów)
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Witam, w moje posiadanie wpadł o to taki zaplon do motocykla, chciałbym go zamontować w motorku lecz nie do końca wiem jak to powinno być prawidłowo podłączone, czy ktoś miał już styczność z takim zapłonem? Za pomoc z góry dziekuje AI: Jaki to dokładnie model zapłonu, który chcesz zamontować? Zaplon uniwersalny AI: Jaki jest model i marka motocykla,...
W tych motocyklach był zapłon tzw. bateryjny, czyli potrzebne było zewnętrzne źródło zasilania (akumulator), by można wygenerować iskrę.
Żeby porównywać Jawę z MZ, Jawa musiałaby być wyposażona w zapłon Vape.
Mi to wygląda na "393" a nie "395", czyli LM393.
Mam pytanie czy czas wyładowania jest szybszy dla modułu czy kondensatora. Pytam o to ponieważ założyłem elektroniczny moduł i zapłon jest spóźniony. Motocykl nie chce odpalać, dopiero jak wyprzedzę zapłon to chodzi, ale ciągle źle a mi już skali brakuje na przerywaczu
Do tematu pragnę jeszcze dodać, że iskra jest bardzo mizerna, bardzo słaba, wątła. Czy i to może być przyczyną ciężko odpalającego silnika i dławiącego się? Może.
Chodzi ci o przełącznik "stop silnik" wytrzyma tam nie ma dużych prądów zasila tylko dwa przekaźniki "przekaźnik rozrusznika" i "przekaźnik odcięcia obwodu rozrusznika"
Ustaw na te 3-4mm. Jak się będzie kolanko za mocno nagrzewało i będzie słaba to cofniesz zapłon, aż zacznie dzwonić, a przy odpalaniu odbijać. Wtedy będzie trzeba troszeczkę wrócić (przyspieszyć). Ale podobnie będzie się zachowywał jak mieszanka będzie zbyt uboga. Kolanko nabierze koloru fioletowego i będzie słaba. Dodano po 5 benzyna 95 jest ok. 20...
Ja zostałem dwa razy obciążony za akumulator do skutera 5 Ah. Później kupowałem akumulator motocyklowy 12 Ah w sklepie/hurtowni motoryzacyjnej to w ogóle nie chcieli starego akumulatora, ani nie pobrali opłaty depozytowej, tak jakby to była sprzedaż hurtowa. Natomiast żeby kupić przez internet akumulator zalewany starego typu, gdzie nie wejdzie żaden...
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach" Poczytaj jeszcze o zapłonach, skoro zapłon, a nie obrotomierz chcesz zrobić ;) W typowych konstrukcjach zwykle nie wykorzystuje się jednego 'ząbka' na obrót, a znacznie więcej - nawet 60. W pewnej mierze spowodowane jest to niejednostajnością obrotów silnika - zwłaszcza jednocylindrowego...
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony
Witam mam pytanko mam kawasaki ltd 550 jak ustawiać zapłon
Sprawdź obwód "gaszenia"
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
Dodam że zapłon to DC Cdi na 12v. Kup akumulator i regulator napięcia i będzie ok.
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Podłącz pod plusa, pod plusa po zapłonie.
Zapłon to skrzyżowanie motocykla WSK z samochodem Syrena - z jednego cewka iskrownika, z drugiego przerywacz jak pamiętam.
Potrzebuję pomocy dot. zapłonu CDI do motocykla WSK 125 (kupiony w Audiobas). Podłączenie jak na schemacie i zdjęciach. Motocykl bez instalacji oraz akumulatora. Problem w tym, że nie ma iskry i WSK nie odpala. Co zrobić w takim przypadku ? Dziękuje za każdą cenną wskazówkę.
Zielony przewód na zasilanie po kluczyku(wyłączniku).Jeśli w motocyklu jest zapłon z przerywaczem mechanicznym nie wolno podłączać do cewki!
Chcę wykonać kompletny zapłon elektroniczny bezstykowy do motocykla jednocylindrowego. Musi charakteryzować się prostotą i bezawaryjnością (stały kąt wyprzedzenia). Szukam schematu do wykonania takiego zapłonu, czyli schematu modułu wraz z czujnikiem halla-bo takiego czujnika chcę użyć. Wszystko ma zasilać akumulator 12V. Z resztą sobie sam poradzę,...
Ja odcinam zapłon tylko w motocyklach o pojemności powyżej 150 cm3 robię to przez dodatkowy przekaźnik, który owijam gąbką aby dobrze tłumił wibracje i jak dotąd nikt się nie wrócił na reklamacje a przed tym manewrem miałem przypadki, że na wysokich obrotach przekaźnik w alarmie odcinał zapłon. Teraz jest wszystko OK.
Może być taki http://twojeauto24.pl/przekaznik-samocho...
W czym macie poprawić iskrę ?, w samochodzie, motocyklu, czy łodzi podwodnej ? Należało by też napisać jaki tam jest zapłon cdi, tci czy klasyczny z przerywaczem
Witam Zrób zdjęcia statora z cewkami. Najlepiej z obu stron po wyjęciu z motocykla. Nie zapomnij o pomiarach. Jeżeli zapłon był dobrze ustawiony, to zaznacz położenie. Gdy nie da się przestawić zapłonu - jedno położenie , tym lepiej. Pozdrawiam
Mam modul(zaplon) do motoru i jest tam element firmy NEC o oznaczeniu 2P4 a na koncu jest chyba N.Nie widac bo obudowa jest peknieta:(jest w obudowie podobnej do T0 220 tylko z malutkim na 2 mm radiatorem,a prawa strona jest bardziej scieta od lewej.Na plytce jest oznaczenie A,K,G czyli jak tyrystor.Co to moze byc za element i czym go mozna zastapic?...
Witam, chcę zrobić w motocyklu quickshifter, nie ma gotowców do tego modelu, a nawet jakby były to ceny oscylują powyżej 1000pln. Jako, że jakieś tam zdolności manualne mam, ale bardzo nikłą wiedzę w elektronice, kieruję się tutaj z problemem. Może spróbuję opisać czego oczekuję a ktoś będzie w stanie mi doradzić. Chodzi o to by "układ" po otrzymaniu...
Fajne, ale jak to obsługiwać? Za każdym razem będziesz się bawił w mierzenie odległości od dołu czujnika do tłoka ustawionego w GMP i przeliczał odległość na kąt? Trochę sztuka dla sztuki, łatwiej jest ustawić zapłon lampą stroboskopową. To niech kolega podejdzie z tą "lampą" i ustawi zapłon w motocyklach starszych. A się przekona czy to sztuka dla...
Szukam schematu elektronicznego zapłonu do motocykla z instalacją 6V nie na zwykły przerywacz ale na czujnik Hala. Chciałbym sobie wykonać samodzielnie taki zapłon. Za pomoc z góry dziękuję
Problem z Crossem VOR 503 530 4t CDI bez impulsatora zapłon ducatii motocykl trafił do mnie już po mechanikach i to najgorsze ogólnie zgasł i nie chciał zapalić wymieniali uszczelkę pod głowicą bo niby to to ale nie do sedna sprawdzony gaźnik rozrząd zawory itd motocykl ma iskrę ale przy próbie odpalania łapię łapie i nagle strzeli w gaźnik albo nic...
http://www.izi.republika.pl/ bardzo ciekawy zapłon z Jawy :sm24:
Ten film nic nie pokazuje. Jeśli masz poprawnie ustawiony zapłon, gaźnik to takie zachowanie jest prawidłowe i normalne . Jeszcze popatrze ten zapłon i dam znać
Może niewiele odbiję od tematu bo chodzi tu też o zapłon elektroniczny lecz do motocykla w którym sprawia dużo więcej kłopotów mianowicie Jawa TS 350 tu mamy aż 2 "problemy" ( przerywacze ) napotkałem w internecie jak dla mnie bardzo imponujący zapłon do tego motocykla z mapą wyprzedzenia zapłonu z możliwością regulacji za pomocą komputera... po prostu...
Gratuluje jeśli ustawiasz zapłon oglądając youtuba czy słuchając jakichś typow z yt. Od tego jest serwisówka motocykla i tego powinieneś się trzymać.
Okazało się że tranzystory były dobre tylko czujnik jeden położenia wału rozrabiał.. odkopałem przy okazji temat i może ta informacja sie komuś przyda
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
Ostatnio taką samą przypadłość miałem w KTM. Winny był moduł zapłonu.
Witam, wie ktoś jak ustawić elektroniczny zapłon w MZ ETZ 150 ????????????? Szukam też wszystkiego (czyt. opisów, książek, itp) o tym właśnie motocyklu. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam
Biję się w pierś. Moja głupota. Po sprawdzeniu świec w samochodzie stwierdzam, że słabą, ale jakąś tam iskrę mają. W motocyklu wcale. Polegałem na słowach właściciela, który stale świece wymieniał. To nie moje moto, więc za wiele o jego historii nie wiem, poza tym, że przed wywrotką jeździł. Zapłon elektroniczny, więc z ustawieniem nie poszaleję. Pozostaje...
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Też bym nie psuł instalacji- niemniej z tym nieszczęściem w przypadku motocykla to tak chyba nie jest. Czujnik stopki odetnie zapłon gdyby przypadkiem był wbity bieg, najwyżej od wibracji silnika kiepsko postawiony motocykl się przewróci...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
Teraz już mieszkam w mieście, ale pamiętam z przed lat, że zarówno w ciągnikach jak i motocyklach z tego typu stacyjką, co w C330, jeżeli dało się wyjąć kluczyk w pozycji innej niż 0, to światła zostawały włączone bez zapłonu (zapłon przez wciśnięcie kluczyka).
Moduł stosowany w cinquecento nie działa tak jak zapłon cdi w motocyklach, tam występuje jeden ząb na kole zamachowym i moduł daje iskrę po pojawieniu się impulsu, ew z pewnym zmieniającym się opóźnieniem. W cc na kole są 3 zęby rozmieszczone wg szczegółowo opisanych reguł, moduł na podstawie otrzymanych impulsów wylicza kwz (ma w pamięci zapisaną mapę)...
Widocznie masz zapłon DC-CDI. Niestety nie znam tego modelu. Niby jest to samo co Keeway, a tam jest zapłon AC-CDI. Należałoby więc sprawdzić jakie zasilanie jest do CDI. W kwestii ładowania, światła są zasilane z akumulatora czy ze silnika? Czy nie ma zamontowanych zbyt mocnych żarówek jak np. samochodowe H4 zamiast motocyklowych HS1?
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
Oster jeśli MZ powącha zapłonu wcześniej niż 3mm przeg GMP to wał korbowy wytrzyma do 1000km będzie mocna i wzrośnie moc bo się wyżej wkręci, ale kosztem remontu dolnego łożyska. Po tyś kilometrów zacznie byćsłyszalne stukanie które się będzie nasilało. Znam temat z autopsji, nie raz walczyłem z wałem korbowym bo zapłon był usawiony na katowanie. W...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Witam, potrzebuję pomocy. Posiadam motocykl yamaha pw 80 (rocznik nie znany) potrzebuję zdjąć magneto aby dołożyć do statora cewkę ładowania 12v aby móc podpiąć lampę. Po całej operacji jak ustawić w takim motocyklu zapłon? Różni się trochę od takich co już widziałem i nie wiem jak to później z ustawieniem takiego czegoś?
Akurat do junaka ludzie zakładali już wszelkie możliwe gaźniki i dopasowywali je do silnika. Da się. więc gaźnik od cz nie jest jakimś ewenementem. Ważne, by dobrać średnicę gardzieli do średnicy w głowicy. Zresztą polecam przeczytanie starych numerów "Świata Motocykli". był tam cykl artykułów o przeróbkach junaka. miedzy innymi gaźnika. A ty zacznij...
zapłon CDI w MZ TS 251 Witam, chciałbym zamontować zapłon CDI w motocyklu MZ TS251 zakupiłem "zestaw" od chińskiego wynalazku o oznaczeniu GY6. Podstawą jest stator zbudowany z 11 cewek (1 do zapłonu cdi, pozostałe do zasilania 3-fazowego jak mniemam). Zbudowałem prosty układ testowy pokazany w załączniku. O ile z iskrą na świecy nie było problemu,...
6V bo oryginalnie zapłon jest zasilany z akumulatora.
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Zapłon i ładowanie to dwie różne sprawy. Ten niebieski przewód nie ma wpływu na to, czy motocykl zapala, czy też nie. Sprawdź czy ten niebieski przewód idzie do regulatora i dalej do kontrolki ładowania. Jeśli tak, to podłącz go do szczotki, tylko nie tej, która podłączona jest do masy.
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
a mamcie może jakieś układy do odłączania zasilania, może już ktoś rozwiązał ten problem, bo szczerze nie wiem jak wyłapać moment wyłączenia silnika, od ładowania trochę ciężko bo na wolnych obrotach prawie nie ładuje, a może ktoś wie jak to robiła fabryka w innych maszaynach, bo przecież w niejednym starym motocyklu był zapłon bateryjny,
kurcze gdzieś miałem musze poszukać,sam kiedyś próbowałem tego ale mi sie nieudało
Źle ustawiony zapłon - ma być 3,8 - 4 mm przed GPZ. Masz patent na wiedze że wywalasz posty które ci nie pasują do twoich przekonań Ten rodzaj zapłonu działa bez akumulatora ,więc żaróweczkami nic nie zdziałasz Ten rodzaj zapłonu właśnie działał z akumulatorem - polecam zapoznać się z budową w/w motocykla, pojęciem "zapłon bateryjny", oraz instrukcją...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
poco wyłamywać otwarte drzwi najlepszy jest od simsona s51
Musimy poczekać na Izh. To jego motor i tylko on wie, który schemat pasuje. Chodzi o rocznik motocykla. Schemat tzok jest od bardzo starego, może później były zmiany. Nie śledziłem "kariery" IŻa. Sorry.
Zapłon i przerwa ustawiona - motocykl pali, ładnie się wkręca na obroty. Dzięki za pomoc.
witam mam pytanie odnośnie układu zapłonowego do motocykla WSK a mianowicie mam zapłon z cewkami w kturych jest wytwarzana iskra a chciałbym mieć układ cewka wytwarzająca napięcie + cewka zapłonowa zewnętrzna a nie w magnecie czy ktoś ma schemacik takiego układu albo ma swoje doświadczenia w tym temacie .
Zdemontowałem element widoczny na zdjęciach (to przecież nie jest cały alarm, wystarczy ruszyć głową). Był wg mnie odpowiedzialny za komunikację z pilotem, również widocznym na zdjęciu. Wyszedłem z założenia, że skoro alarm nie ma uzbrojenia przez kliknięcie pilotem, to nie będzie działać i przez jakiś czas tak było. Wczoraj sam się uruchomił kilkakrotnie...
Temat rozwiązany. Przyczyną był moduł zapłonowy od Kymco 4T. Po wymianie modułu na oryginalny Yamahy z przyspieszeniem zapłonu, motocykl zaczął się zachowywać prawidłowo. Temat do zamknięcia.
Witam Żarówka jest bardzo dobra do sprawdzania :-) Spróbuj zrobić to tak: podłącz kostkę z powrotem. Weź swoją żarówkę i jeden jej przewód podłącz do masy motocykla. Potem włącz zapłon i włącz światła pozycyjne. Drugim przewodem od swojej żarówki dotknij do szarego kabla przy stacyjce - jeśli żarówka świeci, jest ok. Jeśli nie - oznacza to przerwę pomiędzy...
mo co dobierać koła magnesowe i zapłony jak? oryginalnie silniki w2 miały zapłon iskrownikowy tzw zapłon szwedzki występował w serii motocykli m21w2S a nawet? oryginalnie można było odpalać motocykl z silnikiem w2? bez akumulatorta zasilało się cewkę w/n napięciem z cewek oświetleniowych . wymagało tylko przepięcia paru przewodów w słynnej kostce .
Też mi różnica czy motocykl przewróci się na lewą czy prawą stronę... Leży to leży, gasisz, wyłączasz zapłon, czy olewasz temat, wszystko zależy od tego w jakim jesteś stanie. Jak OK, podnosisz motocykl i już, jak jesteś połamany, to bez różnicy czy paliwo leci z gaźnika, z odpowietrznika czy też pękniętego zbiornika. A jak masz takie wizje, to wystarczy...
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
Nie kombinuj, bo nie da się zwiększyć tego, czego nie ma :-) Zastosuj sprawdzoną metodę: "bezobsługowy elektroniczny zapłon CDI do motocykli". Jest tego cała masa na wiadomym portalu na "A". Można dobrać do każdego silnika. Wywalasz wszystkie stare bebechy, zakładasz nowe i masz 12V wydajną instalację a do tego porządny elektroniczny zapłon. Koszt,...
Witam! Poszukuję informacji, z czego można by było zaadoptować elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa 350- silnik dwusuwowy, dwucylindrowy, tłoki chodzą na zmiane. Widziałem w necie filmik z zapłonem np. trabanta. Ma ktoś jakieś info na ten temat? od jakiego dokładnie modelu trabanta musi być cały układ, bo jak wiadomo przeważnie każdy trabant...
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? https://www.greg92.pl/modyfikacje-motocy... https://gmoto.pl/iskrownik-zaplon-elektr... Chciałem tu wcześniej na ten temat podyskutować ale Pan Moderator wywalił mnie do kosza /ma miotłę/. Mam w motocyklu własnoręcznie...
Tak. Teraz się dużo wyjaśniło. Wygląda na to, że ja traktowałem schematy odwrotnie, niż było w rzeczywistości. Ale do rzeczy. Poniżej podaję w tabelce sposób dołączenia nowego modułu - myślę, że tym razem wszystko będzie ok ;-) http://obrazki.elektroda.pl/8191164000_1... I jeszcze schemat z naniesionymi dodatkowymi połączeniami wraz...
motocykl zapłon zapłon motocykl yamaha schemat zapłon motocykl
zafira odpalanie ademco express przetwornik impulsowy
wymiana grzałki bojler uziemienie instalacji elektrycznej
Rezystancja w czujnikach NTC a temperatura CO Subaru Legacy: Szalejące zegary i błąd ECU