Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Mapa zapłonu nie jest w tym wszystkim najważniejsza bo można ją zaprogramować na zasadzie testu prób i błędów testując na moto. Na pewnej stronce : http://www.transmic.net/fichiers/cdi4347... Znalazłem ogólny schemat blokowy takiego modułu. Czy z pomocą takiego schematu można zbudować moduł ?? Który by sterował zapodawaniem napięcia ?? Jakie dane będą...
ten gościu 30 lat motocykle naprawia tak mówił nawet mam to na wiadomościach napisane rok temu zapłon był nie wyprzedzony i też pękła
Zapłon w Cagivach jest bardzo prosty, moduł wtyczka 4 przewody, dwa do cewki na statorze, dwa do cewki WN. Zapłon jest bez impulsatora, iskra 2× obrót bez stałego kąta wyprzedzenia. Alternator tzw. dwufazowy, do ładowania akumulatora. Ale całego statora z kołem magnesowym nie przełożysz z AM6 bo fizycznie nie będzie pasował na rozmiar stożka wału korbowego....
https://obrazki.elektroda.pl/9860366900_... Witam problem pojawia się taki kupiłem Moto jak w tytule tylko przekladka była z 50 na 125 i póki odpala jeździl było git i nagle prawnego dnia przestał kręcić rozrusznikiem ale z popychu palil chcialem naprawić rozrusznik rozebrałem przód że może kostka nie styka czy coś i w tym momencie...
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Uruchomiłem silnik na luzie i pracował bez problemu, wyjechałem za bramę i zapaliła się kontrolka ładowania, wiec nie wiele myśląc cofnąłem go garażu i wyłączyłem zapłon. Sądziłem, że to jakiś bezpiecznik padł, ale sprawdziłem i nie znalazłem żadnego uszkodzonego, co dziwne to nie udało się już uruchomić...
Takj, istnieje zjawisko spadku energii iskry ze wzrotem obrotów. Dobrze myślisz.Spięcie cewek nic nie da. Jedyne moim zdaniem wyjście to przerobić zapłon na kondensatorowy. Poczytaj o CDI: Capacitive Discharge Ignition. Po polsku to jako "zapłon tyrystorowy" funkcjonuje. W skrócie: odpowiednio wydajna przetwornica ładuje kondensator do ok. 400V a w...
Witam, jedyny "problem" z paliwem wysokooktanowym jest taki - że jest przeznaczone do mocno sprężonych silników, np. ta benzyna 98 oktanów - jest do silników mających co najmniej stopień sprężania 10 : 1, a jeszcze lepiej 11 : 1. I tylko w takich silnikach taka benzyna spala się dostatecznie szybko i daje odpowiednią moc. Natomiast silniki "dolnozaworowe...
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
O motocyklach m-ki SHL i WFM faktycznie krążyły legendy, na temat ich trwałości ( "dwuramówki"). Wszyscy użytkownicy późniejszych modeli WSK125, twierdzili że są dużo mniej trwałe i zwyczajnie słabsze, w sensie osiągów. Natomiast modele z końca produkcji, z logiem "PZL" na baku, to już zwyczajnie nawet nie był komunistyczny badziew, a wręcz wzór chińszczyzny...
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
Witam, bawiąc się trochę w motocykle chciałem skonstruować proste urządzenie sterujące iskrą w zależności od obrotów(czyli kąt zapłonu regulowany byłby w zależności od obrotów, a nie byłby stały). Ogólnie, działało by to tak, że impulsy zbierałbym czujnikiem hala/ impulsatorem potem impuls szedłby na sterownik obliczał by jaka jest ilość obrotów w danym...
Ten post kolego robokop możesz wywalić ale piszę dla twojej i innych informacji ,nie potrzebuje instrukcji do tego motocykla,bo jako młody chłopak przerabiałem WFM -ki ,WSK 125 ,175 na motocykle Enduro i trial ,zresztą startowałem w trialu latach 1978-83 .Wracając do tematu ,ten zapłon który ma kolega kingston (wyglądem i budową przypominający zapłon...
https://ep.com.pl/files/9188.pdf (velleman k2543) kosztuje obecnie 70-100zl Zagraniczne kity zawsze wychodziły drogo w stosunku do ceny części. Jaki moze byc pobor pradu takiego ukladu ? Tranzystory przełączające to kilka/kilkadziesiac ma ? dobrze kombinuje ? Decydujący będzie prąd płynący przez rezystory R1,R2,R5,R6,R7 (przy złączonym i wyłączonym...
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Witam, dlatego ja natrafiałem w starych układach zapłonowych na płytki przerywaczy, które miały podpiłowane otwory 'fasolkowe/regulacyjne' - nawet 2-krotnie bardzie/szerzej, niż pozwalała fabryczna regulacja przyspieszenia zapłonu. Po prostu - użytkownicy, którzy chcieli zastosować zamiast benzyny 'niebieskiej' 76-78 Okt., przewidzianej fabrycznie do...
Witam, skoro masz drugi silnik 'OHV i chodzi normalnie na tej samej benzynie - to właśnie na tym polega różnica w sprężaniu, że silnik OHV ma wyższy stopień sprężania - może mieć ok. 8 - 9:1 i dlatego jest przystosowany fabrycznie do spalania wysokooktanowej benzyny, przynajmniej 86 Oktanowej - do 95. Natomiast silniki starszej generacji, czyli "SV"...
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Zapłon podpięty iskra jest itp. Zostały 4 kable. Uniwersalny jest ponieważ te motocykle mają taką samą instalacje. Wcześniej nie było ładowania miałem tylko wyjście z prądem AC , za nim regulator AC i kondensator , i to cała instalacja
Dawniej w ogarze jeśli się nagrzał to zaczynał gasnąć, od razu było wiadome że kondensator. Przeglądając twoje posty widzę, że masz takie przypuszczenia. Winny może być kondensator jak i również źle ustawiony zapłon chociaż być może napiszesz, że na pewno jest dobrze ustawiony. Jeżeli masz to wymień kondensator, i obowiązkowo ustaw zapłon i dobrą przerwę...
Panowie Andrzej i Xantix właśnie mam na myśli motocyklistów.Tyle się mówi,prosi różnymi hasłami np."Patrz w lusterka,motocykliści są wszędzie".I niestety,mimo że sam jestem motocyklistą to są motocykliści szaleńcy którzy jadą po autostradzie z prędkościami powyżej 200km/h.I gdyby na autostradach wszyscy mogli pozwolić sobie na wyłączenie świateł to...
obroty to obroty... czujnik halla/indukcyjny 95% przypadków zlicza impulsy od wału korbowego... więc co to za różnica czy dwusów czy czterosów? Jest różnica kolego bo w czterosuwie który posiada bezstykowy zapłon a większość silników musi go mieć musi być jeszcze wyznaczany faza rozrządu i dlatego silniki posiadają jeszcze czujnik na wałku rozrządu....
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Chodzi ci o przełącznik "stop silnik" wytrzyma tam nie ma dużych prądów zasila tylko dwa przekaźniki "przekaźnik rozrusznika" i "przekaźnik odcięcia obwodu rozrusznika"
Mi to wygląda na "393" a nie "395", czyli LM393.
Podłącz pod plusa, pod plusa po zapłonie.
http://www.t-repair.com/pl/czesci-motocy... a taki moze byc ?? Bo tego 2SD2141 nie moge znalezc w necie. A skąd wiadomo co to za tranzystor? - bo BU806 i 2SD1071 to zupełnie inne tranzystory niż 2SD2141 (obudowa, beta, itp). Sklep sam nie wie co sprzedaje? - to podejrzana oferta, prawdopodobnie...
Ostatnio taką samą przypadłość miałem w KTM. Winny był moduł zapłonu.
Mam modul(zaplon) do motoru i jest tam element firmy NEC o oznaczeniu 2P4 a na koncu jest chyba N.Nie widac bo obudowa jest peknieta:(jest w obudowie podobnej do T0 220 tylko z malutkim na 2 mm radiatorem,a prawa strona jest bardziej scieta od lewej.Na plytce jest oznaczenie A,K,G czyli jak tyrystor.Co to moze byc za element i czym go mozna zastapic?...
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
:Doktorrku!! A co ty za przeproszeniem przyprawiasz!!??!! Junak miał jak najbardziej regulator odśrodkowy!Znajdował się wewnątrz nieszczęśliwie umieszczonego iskrownika produkcji ddr. Proszę bardzo: http://motocykle.svasti.org/index.html?s... Pierwsza informacja w tabeli "Instalacja elektryczna". Pamiętaj:...
Ku... Masz cały zapłon, masz motocykl , bez problemu możesz wszystko pomierzyć i pytasz o to nas? Przyłóż pomierz zaprojektuj przystawkę
Okazało się że tranzystory były dobre tylko czujnik jeden położenia wału rozrabiał.. odkopałem przy okazji temat i może ta informacja sie komuś przyda
Może być taki http://twojeauto24.pl/przekaznik-samocho...
Platynki są nowe. Jak będę miał więcej czasu to pokombinuję z tym zapłonem :)
Kiedyś robiłem kilka urządzeń tego typu. Do etki, zjawy i innych sprzętów tego typu. Co chcesz zrobić? Prostownik, reg. napięcia czy zapłon? YR1
Załączam schemat nowego zapłonu Może ma ktoś pomysł na zastosowanie zapłonu z motocykla.
I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą.
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony Znaczy jest tam jakiś timeout maksymalnego czasu załączenia cewki. W samochodach z klasycznym zapłonem...
ZAPŁON - budowa zaplonu
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
Proponuję zamiast sterować hamulcem, to po prostu odcinać zapłon. Motocykl też się zatrzyma, na pewno nie tak szybko jak przy hamowaniu, ale będzie to o wiele bezpieczniejsze i legalne.
Temat rozwiązany. Przyczyną był moduł zapłonowy od Kymco 4T. Po wymianie modułu na oryginalny Yamahy z przyspieszeniem zapłonu, motocykl zaczął się zachowywać prawidłowo. Temat do zamknięcia.
Pomyślałeś co będzie w przypadku padu twojego układu w czasie jazdy, np w trakcie wyprzedzania, ewentualnie złożenia w zakręcie? Sam jeżdżę motocyklem i nigdy bym się nie zdecydował na taką rzeźbę.
Poszukaj mapy zapłonu innych pojazdów motocykl http://i654.photobucket.com/albums/uu266... Dodano po 3 to jest od vanos'a. nie wiem co to ale mapa zapłonu http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/bo6... http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/zu8...
Jali zapłon cdi?
A to co pokazujesz na zdjeciu wygląda mi na regulator napiecia. Też o tym w pierwszej chwili pomyślałem, ale regulator miałby użebrowaną, aluminiową obudowę. Teraz niby motocykle muszą spełniać EURO4, ale Romet podaje tajemniczo Rodzaj zapłonu: ECU, natomiast dla tych z wtryskiem pisze raczej EFI.
Najprawdopodobniej poszedł klin na kole magneta i przestawiło ci zapłon
instrukcje motocykle serwis motocykle oświetlenie motocykle
zmywarka amica wymiana pompa vestel 17ips72 subaru zamek
diagnostyka pralki whirlpool wykrywacz metali
Ford Focus Mk1 Zetec 1.4 – wolno opadające obroty, diagnostyka IAC, PCV, VSS Błąd E23 w falowniku IBO IVR 11 - przyczyny i rozwiązania