Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Witam. F1R3G -> (tyrystor) SCR - 400Volt - 4Amp - Sensitive Gate Pozdrawiam.
Jak nie wiesz, poczytaj na forum to zrozumiesz działanie bateryjnego układu zapłonowego, zasadę działania cewki , co to jest indukcja elektromagnetyczna , jaką rolę pełni elektronika. Poznaj zasady elektrotechniki w tym układzie, zaopatrz się w miernik i może wreszcie uda ci się naprawić. A jak nie wiesz, to przekaz motor do zakładu, któryś z elementów...
Znalazłem tylko to: Jednostka sterująca układem wtrysku Przekaźnik pompy paliwa Przekaźnik podgrzewacza paliwa 10A to juz wiem ,chodzi mi co moze byc jeszcze podlaczone pod ten bezpiecznik.
jeśli dobrze pamiętam to jest to motor 2E, może problem tkwi w przepływomierzu powietrza? czy dobrze ustawiony jest zapłon? w tym motorze zapłon ustawia się przy ściągniętym czyjniku temperatury i przy ok. 2200 obr na 6 st.
jak podlaczyć ocięcie zapłonu w motorze a mianowicie fabrycznie jest włącznik, który załącza lub rozłącza zapłon(+) a z centralki wychodzi impuls(-) przez 3s?
Sprawdź iskrę bez fajki w fajce masz lokatora kilka om. Kondensator jest do pochłaniania iskry między stykami przerywacza. Przesuń zapłon na wyczucie ok. 3 przed GPZ. Motor nawet przy zgonie kondensatora będzie chciał zagadać.
Kod motoru masz w vinie pojazdu. 6,7,8 litera vinu to kod motoru. Jak wywala zapłon, to trzeba sprawdzić świece, cewke i LPG.
He czemu niby zapłon motor dobrze wchodzi na obroty, równo chodzi. To niby czemu ma być źle zapłon ustawiony? Gaźnik dobrze jest wyregulowany ponieważ świece mają kolor ceglasty, nom i ustawiałem najniższe położenie przepustnicy, a potem najwyższe obroty śrubą od regulacji składu mieszanki. Olej leję w mieszance 1:40 i jest to CASTROL półsyntetyczny....
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
Udało mi się ustawić zapłon i motor chodzi dobrze, jednak na wolnych obrotach się zalewa, sprawdziłem pływak i jest ok. W czym tkwi problem?
A mi w 639 tylne działają i po otwarciu tylnych lub przesuwne drzwi i też po przycisku na desce rozdzielczej ale tylko na zgaszonym aucie. Jak dam kluczyk na zapłon lub motor odpalam to już nie działają ani po drzwiach ani po przełączniku. Jeszcze tydz temu było ok. Po co było to tak komplikować ehh A właśnie przestały działać wogóle.
A jeszcze zapytam jak sprawdzę, że to jest 7 stopni ? Czy ta są te kreski obok kropki ? Możesz to zrobić na dwa sposoby, jeden jest łatwy, drugi nieco bardziej skomplikowany, bo wymaga posiadania lampy stroboskopowej i umiejetnosci posługiwania się nią. Skupmy się na sposobie prostszym. Fotografia którą wkleiłeś, cechy naniesione na koło zamachowe...
Tylko kto teraz ustawia zapłon w samochodzie? Są jeszcze motory, skutery i masę innych silników które nie posiadają ECU.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Witam, Mam problem z motorem Suzuki Dr 125 z 1996 r. Jak silnik jest zimny to motor normalnie oracuje, normalnie wkręca się na obroty, a gdy silnik jest rozgrzany to bardzo szybko odcina zapłon i motor szarpie. Nie mam pomysły co to może być, ale raczej to nie jest gaźnik. Gdy jest rozgrzany to też występuje problem z czujnikiem luzy, a mianowicie na...
sprawdź kable przy cewce wysokiego napięcia i napisz jaki motor ma zapłon,
Witam. mam pytanie. wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Głowica po regeneracji. silnik na zimnym ciężko odpala. podłączam Vaga - brak błędów. Proszę o podanie info na temat jak ustawić zapłon w tym motorze. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Ten motor ma zapłon przyśpieszany w dwóch krokach,a moduł jest ten sam co do GN 125,Marouder itp. Dzisiejsze CDI mają trzy punkty zmiany zapłonu. Proponuję zakupić pierwszy lepszy na 12DC (istotne). https://allegro.pl/listing?str...a%C5%82... https://allegro.pl/oferta/modu...9c6e616... https://allegro.pl/oferta/modu...24ef086...
Nie mam pojęcia jak i gdzie się przestawia zapłon elektroniczny. W takich motorach jak wsk czy komar to wiadomo ale elektroniczne ? czy tam jest wogle koło zamachowe ? Mam motor KTM 125 i chyba przestawił mi się zapłon bo sprawdzałem już wszelkie możliwości. Proszę o pomoc czy to się zmienia jakimś potencjometrem, cewką, kondensatorem... ?? Z góry dziękuję...
przecież jakoś musi się dać ustawić zapłon Nie musi
Witam znalazłem tylko takie schematy 3D ale na nich nie bardzo widać jak zrobić zapłon. Potrzebne mi tyle żeby motor odpalił i ładował akumulator. Żadnych kierunków itp.
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
No widzę że wreszczie odezwali się fachowcy od motorów- mogę przejść na stanowisko obserwatora tematu....... Pozdr.J. Ps z pobieżnej analizy dostępnych schematów wygląda że klasyczny zapłon ma w tym motorze dwa przerywacze i dwie cewki zapłonowe i dwa kondensatory. I wyczytałem jeszcze że ma alternator a nie prądnicę.....
Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.
Panowie może jesteście w stanie mi pomóc. W mojej wsk 125 wymieniłem cewkę platynki oraz kondensator na nowy. Ustawiłem zapłon, iskra idealna. Motor pali na dotyk, pracuje 40 sekund do minuty po czym gaśnie i iksry nie ma. Gdy wyczyszcze platynki iskra się pojawia. I tak w kółko. Pomocy..
Witam. Mam pytanie co do ustawienia zapłonu w tytułowym motorze (zapłon tradycyjny - młoteczkowy). ...bardziej o jego szczegół... otóż w pewnej mądrej książce napisano, że punkt ustawienia zapłonu wynosi 2,5mm przed GMP (górnym położeniem tłoka). Szczelina w najwyższym położeniu krzywki przerywacza ma wynosić 0,35mm. I tu pojawia się problem: Czy w...
Witam. Chciałbym zrobić zapłon bezstykowy w motorze który posiada magneto i zwykły przerywacz.Uznałem że czujniki indukcyjności odpadają z powodu silnego pola magnetycznego (6 magnesów) i chciałem się dowiedzieć jak to będzie z fototranzystorem i diodą IR (wszystko mam z myszki PC) Za wszelką pomoc i swoje opinie i pomysły będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio wpadłem na pomysł aby zamontować do mojej MF zapłon CDI od małego motoru , Jak znajdę trochę czasu to porównam stary oryginalny z wymiarami tego CDI, a wtedy podzielę się opinią.
Witam! Jako że jest zima chciałbym ulepszyć mojego mopeta. Słyszałem o "wzmacniaczach iskry ". Postanowiłem założyć takie coś. Poszukałem na ten temat i znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... tyle że nigdzie nie ma napisane pod jaką cewkę jest ten moduł, elektroniczną czy zwykłą. Mam w gokarcie moduł GL100 produkcji telpod i...
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Witam Na wstępie chce przeprosić jeśli temat umieściłem w złym dziale ale ten wydawał mi się najbardziej odpowiedni. A więc tak, posiadam silnik od MZ ETZ 150 który mam wstawiony w ramie od suzuki, lecz nie mam tam miejsca na akumulator i wożenie go jest dość problematyczne i niewygodne. Poza tym zawsze jest obawa że akumulator może się zgubić (i wtedy...
Witam, z mojej strony to będzie za pewne głupie pytanie, ale do rzeczy. W czasach kiedy Tesla wymyślił swoją cewkę nie było tranzystorów, ani jeszcze lamp elektronowych, a jednak potrafił wytwarzać wysokie napięcia, częstotliwości i zasilać ogromne cewki. I stąd moje pytanie, w sumie problem którego jakoś nie mogę przełknąć: Czy da radę zasilić cewkę...
żeby poprawić osiągi motoru musisz mieć sportowy zapłon, a one niestety nie są tanie
Ale ja już mam założony ten zapłon tylko nie wiem dlaczego motor nie pali przerwa miedzy magnetem a cewka jest minimalna . Wiec proszę jeżeli ktoś mógł by mi powiedzieć w czym tkwi problem to był bym wdzięczny.
Stawiam, że zapłon masz naprawdę dobrze ustawiony, jeśli tak jest a motor odpala Ci jak jest zimny tylko z samostartu, lub jak nalejesz benzynę na świece to odpala, To to jest na 90% wina Labiryntu uszczelniającego komory wału jawy bardzo często miały tą przyczynę ponieważ nie zaciągały jak jest popsuty labirynt, ponieważ nie ma wtedy podciśnienia i...
Yamaha TZR 50 posiada zapłon DC-CDI. Chyba że został tam zainstalowany tuningowy zapłon.
A masz samochód bądź dostęp do akumulatora z samochodu?Podlacz przewodami rozruchowymi i będziesz wiedział. Poza tym nie bardzo wiem w jaki sposób przycisk rozrusznika mógłby gasić moto... Albo zostaje zwarty i powoduje ciągła prace rozrusznika albo wogole nie zwiera i "nie dzieje sie nic". Chyba ze bez wciskania startera tylko z kluczykiem w pozycji...
Co do rozrządu to jestem pewien a zapłon to nie wiem. Wcześniej motor chodził ale rozwalił się zawór i kupiłem nawą głowicę i już nie pali.
Ja miałem go popsutego i właśnie chodził cały czas na ssaniu i go cały czas zalewało, a objawy były takie, że auto miało bardzo wysokie obroty na biegu jałowym bo około 1400 i nierówno wkręcało na obroty(odczucie takie jakby w motorze zapłon był przestawiony) Jeśli nie zauważyłeś problemu z pracą silnika samochodu to wątpie aby to była jego wina
to z czego wynika wrażenie zablokowania w chwili zgaśnięcia silnika? Aby pojazd mógł przyspieszać ( ruszanie ) to aktualna moc silnika musi być większa od sumy mocy " bezwładności" i oporów toczenia. Jeżeli ten warunek nie jest spełniony przy zbyt małych obrotach pojazd zwalnia i w końcu staje. Podobnie się zachowa przy odłączeniu kluczykiem zapłonu....
http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Panowie jak już tak sobie rozmawiamy, to mam pytanie co do mondea mk3 2005 2.0tdci a mianowicie przy wiekszych obrotach (3400rpm) w czasie przyspieszania odcina zapłon tak że tylko szarpnie motorem ale po redukcji idzie dalej a czasem go wyłącza komputer nie pokazuje błędów. Czy to może być wina pompy? Bo nie dawno wymieniałem regulator ciśnienia paliwa...
To jest tak dobrane w tym motorze że przyspiesza się lekko zapłon i jednocześnie dawka paliwa.
Dobrze jest narysowane to jest tzw. magneto (zaplon iskrownikowy), a nie zapłon akumulatorowy.
U mnie niby było wszystko dobrze iskra elegancka w dobrym momencie ale motor nie palił wiec kupiłem zapłon cdi ustawiłem i kobuz odpalił odrazu i chodzi bez problemu
WITAM Mam problem kupiłem peugota 106 1,1 z monowtryskiem bosch w wersji pierwszej czyli z kopułką i podcisnieniowym regulatrem kąta zapłonu. jest on wyposażony w gaz. sterownik ma kilka czujników których stan jest niewiadomy. mam problem głównie z silnikiem biegu jałowego. niestety nigdzie nie moge zdobyć strategi pracy. u mnie zachowuje sie tak: motor...
nie to jest zapewne czujnik temperatury ten od zapłonu musi być tam gdzie cewki w magnecie bo odbiera on sygnał z koła magnesowego w momencie w którym ma nastąpić zapłon
Ja kiedyś coś takiego robiłem tyle, że w motorze. Mianowicie podczas jazdy wyłączasz zapłon silnik ci zwalnia co powoduje wyplucie mieszanki do wydechu i po chwili właczasz zapłon no i masz to co chciałes. Ognia może w samochodzie nie zobaczysz ale huk bedzie niesamowity. Praktycznie to podczas jazdy na chwile przekrecasz kluczyk w stacyjce:)
Motor odpalił jeszcze raz na spokojnie dokładnie ustawiłem zapłon i po kilku próbach zagadał i teraz pali już od strzała. Pojawił się jeszcze jeden problem czy jest opcja ze po tylu latach stania skleiły się tarcze. Ponieważ gdy motor jest odpalony i wyduszę sprzęgło i włączę jedynkę to odrazu koło się kręci a sprzęgło wduszone. Co to może być za przyczyna...
Witaj, Ostatnio robiłem remont silnika Kadeta, ale miał nieco inny gaźnik. Niemniej zasada jest podobna: Wkręcasz 1 do oporu i wykręcasz ok 1 obrotu, odpalasz motor trzymając manetkę gazu aby nie zgasł. Drugą śrubę dokręcasz aż oprze się o przepustnicę - poznasz po tym, że podwyższą się obroty a pomimo puszczenia ręką manetki nie będą maleć. Teraz wykręcasz...
Własnie jestem u kuzyna i nie chce się połączyć, pisze coś związane z Sync jak wchodze w engine, bo jak daje na Options a potem test to wszystko hula, pisze ze znalazło czyli found. A i mam bez przerwy włączony zapłon, nie zapalony motor, będzie chodzić czy muszę zapalić silnik ? Can't synch Baud rate! taki napis mi sie wyswietla
Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka...
Sprawdzilem wlasnie cisnienie i wyszlo 12 Dodano po 1 Więc gdzie dalej szukac przyczyny ? Dodano po 32 Czy może miec z tym coś wspólnego zapłon czy mógł sie przestawić?
Posiadam motocykl WSK175 "wiater" do którego zaprojektowałem i wykonałem zapłon elektroniczny (ukł cmos, tranzystory) powiem tak: to jest już inny motor :D taka WSK powinna być od początku! Mam jednak do Panstwa pytanie: czy posiada ktoś charakterystyki wyprzedzenia kąta zapłonu do tego motoru? pozdrawiam
Zamontować (jeżeli jest to możliwe) moduł ProgCDI, można zaprogramować miedzy innymi odcięcie zapłonu powyżej zadanych obrotów.
Witam posiadam simsona s51/60 motor zimny odpala w miarę dobrze. Gdy odpalam simsona to mi (tylko jeden) raz strzeli w tłumik a potem wszystko normalnie pracuje (zapłon ustawiony).Motor jest zrywny, szybki gdy jest zimny ale z czasem traci moc o 5-10 km/na godzinę i dziwnie przerywa gdy zgaszę motor po dwóch kilometrach jeszcze odpala, po 5 kilometrach...
Tak jak pisze klm787, wstępnie omiń gaźnik, jeśli 'zalapie' na trochę, tzn że zapłon powinien być ok. U mnie w motorze po zimie pomagało częściowe przytkanie wlotu powietrza, wtedy miał dodatkowo wzbogacona mieszankę. W tym roku na wiosnę odpalił od strzała bez takich kombinacji, po prostu wyregulowałem w gaźnikach skład mieszanki (musiałem nieco wzbogacić...
(at)karaczan: tak, jeśli trzeba to kupię nowy akumulator to obstawiam na samym końcu, 150 PLN piechotą nie chodzi a ja chciałbym się upewnić że wszystkie rzeczy elektryczne mam sprawne, dobre i są właściwie pomierzone. Stąd dziękuję za opinie i sugestie. Możliwe że uda mi się jeszcze dzisiaj pomierzyć takie same auto i zobaczymy jak tam sytuacja wygląda...
przede wszystkim jaki tam jest zapłon?? jest przerywacz? czy elektroniczny? jakieś zdjęcia? model motoru? Kreidler to bardzo dobre motory (te stare), mam taki motorower i to ile by nie stało to zapala od razu, nie to co te wszystkie nasze beznadziejne romety
Brak czujnika/zadziałanie w wyniku wywrotki odcina zapłon. Da się na krótko zrobić bo przerabiałem temat w szwagra motorach.
Ta metoda działa na 100% z silnikami X20XEV do 98 roku. Po 98r występują kody 4 cyfrowe i wtedy też nie da się odczytać błędów w ten sposób, ale powinien zrobić to tech. Zwierasz na wyłączonym zapłonie, potem zapłon, ale bez uruchamianie motoru. Musi migać, chyba, że źle spiąłeś, albo jest uwalony ECU.
Bardzo często brak iskry jest skutkiem zaśniedziałych styków przerywacza. Sprawdz też poprawność podłączenia akumulatora ( czy bezpiecznik nie jest spalony itp.) bo te motory mają "zapłon bateryjny" czyli bez akumulaytorka nie zapali. W razie pytań pisz na maila blue_lizard(at)wp.pl sam mam Jawe 250 i chętnie podzielę się spostrzeżeniami. Pozdrawiam
Zapłon jest ustawiony w miarę dobrze bo motor pali z kopa i ma moc. Kabel jest z miedzianym drucikiem, ale teraz to chyba kondensator bo iskra jest czerwona. A nie wiece co może być przyczyną psucia kondensatorów ?? bo to już 4-5 w ciągu 2 lat.
I tak byłem u znajomego który zajmuje się starymi motorami . Ustawił mi zapłon do lampy i jak już palił od ,,kopa,, to prawdopodobnie nie wiem czemu uwalilo mi modol. Brak iskry znowu. Zamówiłem tym razem z allegro 2 szt od innego dostawcy (do skutera bonten miałem od gościa od któreho kupiłem zapłon) bo od gościa od CDI 2 uwalilo i nie mam pojęcia...
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Część programów diagnostycznych "gada" z interfejsami tylko na portach COM od 1 do 4 ale tu widać nie jest to problem. Sfrezowany układ do jednak ELM, tudzież odpowiednik. Może piny pomieszane we wtyku, albo - tylko bez obrazy :P - próbujecie na wyłączonym zapłonie. Może wręcz na zapalonym silniku połączy się z którymś autem. Kiedyś miałem takie oporne...
Moim zdaniem to poprostu spóźniony zapłon. Z tego co wiem w simsonie jak i w innym motorze trzeba ustawić troche wcześniejszy bo sprzyja on przy rozgrzanym silniku. Sprawdź jak z zapłonem. Może być spóźniony.
Witam, posiadam motor mam w niej zapłon TCI mikroprocesorowy sygnał na iskrę daje czujnik na magnecie i tutaj moje pytanie jak zrobić żeby przy pewnych obrotach (impulsach) odcinało zapłon jak w tym filmie Motor nie ma blokad i spokojnie wkręca się na 10tyś. obr. (przy 8tyś czerwone pole) ja chciałbym zrobić blokadę żeby nie wkręcał się wyżej jak 8000-8500...
Przecież w motorze 111 nie ma aparatu zapłonowego, Są dwie cewki pod pokrywą i każda obsługuje dwie świece. Tam nic nie można pomylić, . https://www.ilcats.ru/mercedes/?function...
chodzi o to że mam motor i chcem zrobic ładowanie do akku bo zapłon <prądnica> nie ciągnie tego ale zeby był kierunki a akku sie nie rozładowywał musi byc ładowanie a motor to honda mtx
Akumulator też waży, musiałbyś eksperymentować z LiIon lub LiPo, ale ładowanie w motorze może być problematyczne. Poza tym duża wirująca masa stanowi magazyn energii, wyrównuje pulsację, dłużej się rozpędza i dłużej zatrzymuje. Jeśli żadna firma nie robi tuningowych lekkich magnet, to może poprostu się to nie kalkuluje, nie przelicza na osiągi.
TAAAK 2 przewody a zapłon CDI może na jednym z nich jest?
Takie podstawowe pytanie , jeśli silnik chcesz odpalić poza autem to czy pociągnąłeś do niego masę ? Co do kondensatora jeśli będzie uszkodzony to motor też może nie odpalić , ale zapłon na żarówkę będzie można ustawić .
Bezstykowy zapłon CDI MZ ETZ 125, ETZ 150 kontrolka ładowania. Jak podłączyć wszystko krok po kroku, żeby motor normalnie działał?
HE to funkcja pracy z ogrzewaniem postojowym, widocznie dałeś plusa tam gdzie nie trzeba. Nie wiem czy ten czarno-żółty to nie sygnał do załączenia kompresora po uruchomieniu silnika, zanik plusa na nim na czas kręcenia rozrusznika powoduje załączenie AC po około 5sekundach Tak jest u mnie. W takim przypadku vag nie zarejestruje błędu ponieważ klimatronik...
Witam Mam Jawe 175. Kompresja jest idealna. Mam jednak problem z prądem. Silnik odpala na kopa jednak nie wzbija się na obory. Zauważyłem, że regulator napięcia po zapłonie odbija jednak po jego przełączeniu się motor gaśnie. Wtedy regulator odłącza się i motor dostaje zapłon. Tak więc silnik pracuje ale nie wchodzi na wysokie obroty. Zrobiłem eksperyment...
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Zapłon napewno dobrze te motorki mają czuły zapłon, świeca ok? Zrób tak przelej motor zakręć paliwo i wtedy spróbuj odpalić to że iskra jest nie świadczy o dobrze ustawionym zapłonie trzymaj się tego co pisałem wyżej. Poza tym jawa50 ma słaby prąd na świecy w porównaniu do komarka. A jeszcze jedno motor stał parę ładnych lat a to przecież dwusuw sprawdź...
Mam problem z iskrą w klr 600, stało się to gdy wróciłem z trasy motor chodził normalnie wyłączyłem zapłon i już nie chciał zapalić, sprawdziłem czy ma iskrę i sie okazało ze jej nie ma, proszę o pomoc co mogło się stać , czy ktoś już miał taki problem?
Udało mi się znaleźć iskrę. Motor pali ale dosyć dziwnie. Gdy nie daje gazu to gaśnie. Dając lekko gazu wpada na wysokie obroty po czym same spadają a następnie znowu się zwiększają. Co to może być? Czy jest możliwe że to przez źle wyregulowany zapłon??
Nie mam opcji dogrzewacza tylko mogę z menu licznika "FIS" zaprogramować odpalenie podgrzania silnika lub silnika i kabiny,czyli ustawiam zegar na wtorek 6,45 na 30 minut i wsiadam do auta z ciepłym motorem lub ciepłym motorem i kabiną . Zapłon wyłączony a klimatronik działa.No dobrze by było gdyby pasował sterownik z każdego z/c ale narazie mi taki...
Ja dziś zmontowałem układ w MZ 250 po prostu rewelacja Silnik pali od kopa, pracuje idealnie na wolnych obrotach nie ma zjawiska wypadania zapłonów, motor stał z 2 miechy nie palony założyłem układ, przepompowałem z dwa razy i zapłon odpalił od razu. Wysoka kultura pracy na wolnych obrotach, układ wcale się nie grzeje, w sumie zamontowałem duży radiator....
Trzeba w motorze sprawdzić skąd jest brany prąd na zapłon i reflektor. Czy bez regulatora i akumulatora silnik pracuje i czy są światła drogowe (postojówka i sygnał na pewno z akumulatora)
Witam. Dlaczego ta dioda jest rozcięta sprawdziłeś wszystkie diody czy są sprawne łącznie z tranzystorami? Wstaw zdjęcie z drugiej strony tego modułu.
Większość problemów z SCR wiąże się z krystalizacją Adblue i zatykaniem. W Scani problemem jest niewiedza kierowców, którzy po wyłączeniu motoru, wlączają zapłon, bo potrzebuja prąd na pokładzie- wtedy dochodzi do przerwania sekwencji przedmuchiwania przewodów. Na pierwszy ogień idzie dozownik (mieszalnik adblue i powietrza)- rozbieranie i mycie gorącą...
Witam, planuje przerobić motor wsk 125 na zapłon CDI z wykorzystaniem części od skutera . Dokładny instruktaż znajduje się na stronie http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=118... chciałem zapytać czy do tego układu można zastosować akumulator żelowy? czy będzie to ładowało odpowiednim prądem?
Mój motor to Simson s51, instalacja 12v , zapłon platynki,brak akumulatora(światła sa zasilane bezpośrednio z cewki).Myślałem o wpięciu na przewód opornika tylko nie wiem jak go dobrać.
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
aktualnie mam w nosie ten motor wstawie go do szopy i niech rdzewieje
Witam Posiadam od niedawna Rometa Charta. Nie chce wchodzić na wysokie obroty. Zapala za pierwszego kopa, chodzi baaardzo równo na najniższych obrotach ale wejdzie do średnich obrotów i dalej nie chce iść tylko przerywa. Vmax na trzecim biegu to 40km/h. Wymieniałem wszystkie uszczelki z simmeringami, nie bierze oleju ze skrzyni, zapłon jest dobrze ustawiony....
Kumpel wymieniał cały blok silnika i koło magnesowe wsadził na odwrót. Spróbuję jutro podpiąć mój zapłon. Ten jego motór zawsze miał problemy z iskrą...
Na próbę zewrzyj przerywacz i sprawdź czy w ogóle cewka iskiernika-prądnicy pracuje. Przy "kopnięciu" dźwigni rozrusznika na kondensatorze 2200uF powinieneś mieć kilka - kilkanaście V, na tyrystorze więcej, nawet kilkaset. Tyle samo powinno być na kondensatorze 1uF. Kondensator 1uF powinien byc z gatunku impulsowych (KMP, MKP i tym podobne). Zwykły...
Podaj kod motoru dla pewności, ale chyba tam już są pompowtryski. Przekręć zapłon i przy tylnych siedzeniach słuchaj czy buczy pompa.
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
w moim motorze jest zasilanie 12v zapłon elektroniczny(bezstykowy) jestem troche w temacie elektroniki. z tego co czytałem i doświadczyłem to ten obrotomierz ma sygnał podłączane z cewki WN. chce go przerobic go na prędkościomierz i żeby impulsy były dostarczene do niego jako 12v a nie ok 80v.(sygnał do niego jest dostarczany z kabla który jest owiniety...
Wszystko wskazuje na to ze przestawil ci sie zaplon. Aby motor pracowal normalnie nalezy ustawic zaplon na rozwarcie stykow przerywacz ok. 3 mm przed gornym tzw. martwym pkt. tloka. I wszystko powinno wrocic do normy. ps. wyczysc jeszcze przerywacz i swiece.
Witam.. Oglądając myszkę od środka zauważyłem czujniki z tarczkami podobne do elementów zapłonu elektroniczneo montowanego w motocyklach.... Teraz mam pytanko, czy da się takie czujniki zamontować w zapłonie motocyklowym? Pozdrawiam
A można by było wykorzystać taki lub podobny czytnik do uruchamiania zapłonu w motorze?
iskry motorze komputer motorze akumulator motorze
tauron faktura kleić samsung pralka mleć
mikrokomputer cobra1 saeco granaroma
Zastosowanie siarczanu żelazowego w ogniwach paliwowych Jak przygotować 2% roztwór nadmanganianu potasu?