To już lepiej zastosować takie coś: http://www.oferta.wmmotor.pl/oferta/towa... lub http://www.oferta.wmmotor.pl/oferta/towa... . Niestety mają one jedną wadę, to jest...
Bezpośrednio do stopki przychodzi czujnik który rozłącza zapłon?
Wystarczyło wymienić zapłon
Witam!! Przeglądając różne strony internetowe natknąłem się na ciekawy schemat jak zrobic do komara elektroniczny zapłon. A że jestem szczęśliwym posiadaczem tego motoroweru i ciągle mam jakieś problemy z zapłonem postanowiłem zrobic z Waszą pomocą Elektroniczny zapłon do komara. Myśle że mogę liczyc na Waszą pomoc, z góry dziękuje za każdą cenną odpowiedź....
Ten kabel to blokada prędkości - jeśli sprzęgło obraca się powyżej określonych obrotów zapłon jest odcinany.
Możesz się pokusić na zapłon z Rometa Charta 210, jest to CDI i ma mocniejsze cewki. Ostatnio też zakładałem CDI ze skutera chińskiego, przystosowany do Rometa - wydajność cewek super.
to są fotki rometa oraz zapłonu
Poszukuje modułu zapłonu do Rometa R 125 oryginał firmy LiHua symbol BY150117D101 albo jakiś zamiennik
witam.Pierwszy układ ma żle podłaczony kondensator układu całkującego.powinien być między zasilaniem a bazą tranzystora a nie do masy. oba mogą pracować pod warunkiem że zastosujesz zasilanie z mostka diodowego i dołożysz dużą pojemność filtrującą np.10000mikrofaradów lub większą. tzw.wypadanie zapłonów następuje przy większych prędkościach obrotowych...
Cały zapłon z Rometa Charta pasuje do karterów i na wał silnika 023 (nic nie trzeba przerabiać.). Zapłon z charta nie potrzebuje akumulatora, ale kierunki bez niego CI nie będą działać.
Witam jak ustawić zapłon od rometa 205 w silniku Romet chart i w tych silnikach wały kręcą się w przeciwną stronę czy to w czymś przeszkadza ?
Witam. A może pomyśl o zapłonie z Rometa charta ;)
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
Za bardzo przyśpieszony zapłon.
Chciałem się zapytać jeszcze czy iskrownik (zapłon) od rometa ogara 205 będzie pasował do simsona s50 ( 3-biegi, stary typ) ???
Zrób zjecie elektrod świecy i pokaż na forum. Powinna być wypalona po dłuższej jeździe na kolor kawy z mlekiem/piaskowy. Jeśli jest czarna, okopcona lub mokra to masz albo brudny filtr powietrza albo rozregulowany lub niesprawny gaźnik. Świeca powinna być o odpowiedniej wartości cieplnej zalecanej do tego silnika, nie żadna dowolna. Profilaktycznie...
Witam szukam prostego schematu na zapłon tyrystorowy szukałem ale nic nie znalazłem ciekawego zapłon potrzebuje do rometa ogar200. Za odpowiedzi dziękuje.
jak mozesz to napisz mi jak odpowiednio wyregulowac ( przyspieszyc) zapłon
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
To raczej błąd w opisie, bo coś takiego nie istnieje, jak już to zapłon CDI.
Moment otwierania styków przerywacza jest momentem zapłonu , i tak jak kolega wyżej pisał , ustaw prawidłowo zapłon .
Za uboga mieszanka ? Przestawiony zapłon ?
weż wyczyść gaźnik albo załatw inny zapłon
może nieszczelność przy gaźniku, ale najprędzej zapłon.
to jeszcze kondensator zapłonowy można by podmienić a jak simeringi wału? wymieniane były? czy strasznie stare? gaźniki komarowe są bardzo proste i zwykle akurat są najmniej zawodne a najgorszy jest zapłon
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Witam. Mam silnik Rometa w mini crossie (jak chcecie zobaczyć to tu macie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... ) A mianowicie siadł mi zapłon. Mam z Komara zapłon (cewka, kondensator, przerywacz) i teraz pytanie, czy mi będzie pasował do Rometa, bo gdzieś słyszałem, że coś tam kąt wyprzedzenia zapłonu nie pasuje czy coś. Dziękuję z góry...
tak daleko to ja się jeszcze nie posunołem ;) ale nie radziłbym kombinować za dużo tam ponieważ jest olbrzymie pole elektromagnetyczne oraz dużo brudu, wody, smaru itp. Miejsce też jest ograniczone(fototranzystor), uwierz mi na słowo że oryginalny przerywacz spełnia swoją rolę w 100% o ile nie zamierzasz bawić się w tunera 2T ;>
siema. mam problem z chartem , nie chce odpalić obracałem wiele razy zapłonem w prawo lub lewo i nic nie daje . Może znacie dobry sposób jak ustawić zapłon ?
witam mam silnik rometa 2 biegowy i zapłon ducati energia taki jak na foto po niżej czy jest możliwość założenia tego zapłonu do silnika Dezamet 023 polskiego rometa https://obrazki.elektroda.pl/5951651600_...
Rycho T dzięki za link. Wiem jak działa regulator napięcia i mniej więcej jak zapłon, tylko chce się upewnić. Po prostu wcześniej miałem tylko styczność z zapłonem od Rometa Ogara 205 :)
Ten post kolego robokop możesz wywalić ale piszę dla twojej i innych informacji ,nie potrzebuje instrukcji do tego motocykla,bo jako młody chłopak przerabiałem WFM -ki ,WSK 125 ,175 na motocykle Enduro i trial ,zresztą startowałem w trialu latach 1978-83 .Wracając do tematu ,ten zapłon który ma kolega kingston (wyglądem i budową przypominający zapłon...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Jeśli to byłby mój romet to pierwsza rzec jaka bym zrobił to rozebrał go na części pierwsze i w ten sposób upewnił bym się ze w silniku wszystko jest ok. Po drugi sprawdź czy z tłokiem i cylindrem jest wszystko ok jeśli to już zrobisz to możesz się brać za ustawianie zapłonu i gaźnika. O i najważniejsze sprawdź czy w baku nie ma jakiś zanieczyszczeń...
Sprawdź czy przy ocieraniu przypadkiem nie została uszkodzona krawędź od Heli, lub sam czujnik
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Mam rometa i przerobiłem zapłon na bateryjny z cewką od cz250 i z tego co pamiętam to to Ci raczej nie zadziała bo tam cewke niskiego napięcia do zasilnania cewki wysokiego napięcia masz nawinięta jedną na drugą po drugie jest napięcie przemienne. P.S. lepiej wymyśl lub znajdz coś lepszego. Chetnie pomogę.
Wygląda na rozregulowany zapłon. Grzebałeś coś przy nim?
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
A zapłon dobrze ustawiony?
Zobacz mój wpis wyżej.
Zbytnio opóźniony zapłon. Przyspiesz go
Sprawdź czy zapłon jest dobrze ustawiony
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu?? Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
Może ci ścięło klin od magneta i zapłon jest przestawiony.Częsty przypadek.
Witaj ,świece wyczyścić,jak będzie dalej strzelał to znaczy ,że zapłon jest przestawiony.
Bieg 1 wbija się ładnie idzie jak szatan Czy jest w stanie ruszyć jeżeli zaprzesz się nogami? Mimo wszystko wygląda na to, że silnik jednak nie ma mocy. Jak ustawiałeś zapłon?
Zapłon nie jest przestawiony.
Gdzie masz przymocowany moduł, że zjadł go kwas z akumulatora? Fabrycznie to on jest wyżej i spory kawałek od akumulatora. Moduł zapłonowy nie ma związku z regulatorem napięcia ani akumulatorem. To jest zapłon CDI.
sprawdz te paliwo potem zapłon i gaznik
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Elektroniczny zapłon nie jest od tego żeby nie "kopać". Z resztą w charcie taki zapłon chyba juz jest.
Jeżeli wcześniej moto chodziło, to zastanawiał bym się nad tym czy ten cyl. i tłok to do tego silnika.... o ile zapłon nie ruszony.
Tylko że miałem podmieniony i to samo. Jest szansa, że zapłon?? W sumie po zmierzeniu impulsator ma 143/150 om.
ustaw zapłon ew. przeczyść kranik
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
Spróbuj ustawić zapłon najlepiej przy pomocy czujnika zegarowego, też często miałem problemy z ogarem i wile razy wychodziło na to że zapłon się przestawił.
Nie chcę niszczyć karterów i iskrownika , będzie przerabiany iskrownik od skutera do karterów charta . O to ten zapłon który chcę zamontować.
Witam! Mam problem z moim kołem magnesowym w ogarze 200. W zeszłe lato przerobiłem mojego rometa na zapłon bateryjny, ponieważ nie chciał odpalać z powodu słabej iskry. Po dwóch tygodniach jazdy z akumulatorem 6V i ładowaniem jednopołówkowym wpadłem w dziurę i od tamtej pory zaczęły przepalać mi się żarówki 24V, lecz po podłączeniu równolegle cewek...
Pytanie czemu nie będzie funkcjonował - ma w magnecie cewki dające prąd przemienny, spokojnie może użyć transformatora. Przerabiałem ten temat (w jawach, rometach, mz zakładałem zapłon CDI)... Silnik może i uruchomi ale będzie bardzo nie stabilna energia iskry. Jeśli chce 300km na takiej fuszerce przejechać to życzę powodzenia ;)
Co do tej pory sprawdziłeś? Gaźnik wyregulowany? Zapłon wyregulowany? To nie sprzęgło się ślizga?
Junaki i Romety mają zapłon AC CDI i on działa bez akumulatora. Problem z uruchomieniem po postoju wynika raczej z zalania świecy olejem. Czy przypadkiem olej nie dostaje się do silnika dolotem przez odmę? Oryginalnie na odmie jest separator oleju z odstojnikiem (kawałkiem rurki z korkiem), z którego trzeba go okresowo wylewać.
To nie jest wina mieszanki tylko jak kolega mówi zapłonu , jeśli byś miał za dużo oleju to mocno by ci kopcił i przerywał bo na świecy osadziła by się sadza , jeśli ci strzela w gaźnik to zapłon jest za wczesny!!!
Cześć.Objawy te co opisałeś pasują na brak masy silnika, lub gdzieś na wtyczkach nie łączy sprawdź jeszcze raz. Kolego KAPI35 sprawdź zapłon w tej motorynce, przerwę na przerywaczu, świecy.Aaaa jeszcze kondensator może być uszkodzony.Tu masz filmik z ustawienia zapłonu[/b]. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Jak próbowałem go odpalic to 2 razy strzelil z wydechu Strzelanie z rury wydechowej jest najczęstszym objawem opóźnionego zapłonu. Dodam, że jeżeli strzela w gaźnik, to zapłon następuje za szybko.
Dotyczy skutera Romet 727 Włączam zapłon,sprawny mam akumulator ,nie uruchamiam silnika -włączam światła, postojówki nie świecą przełączam na mijania nie świecą tylko są kierunki i stop czy to może być moduł i silnika też sie nie da uruchomić? proszę o odpowiedź.
Jak w temacie, przekładam zapłon CDI od chińskiego skutera do Rometa charta, i pojawił się problem:cry: w którym miejscu wyzwalacz daje iskrę? http://obrazki.elektroda.net/88_12909397... na początku, czy może za tym garbem na obwodzie magneta? ustawiłem na początku, silnik chodzi baaardzo równo, na wolnych obrotach dużo mocniejszy, niestety...
Zapłon był sprawdzany wszystkie jego elementy też swieca również to chyba coś poważniejszego
a zapłon ustawiałem według tego poradnika http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...
szukaj zwarcia w instalacji, uszkodzonego przewodu od gaszenia itp, podejrzewam że to jakaś drobnostka, ściągnij sobie schemat instalacji i sprawdź kable odpowiedzialne za zapłon
https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap...
Temat do zamknięcia Przyczyną okazała się świeca i zapłon Ustawiłem zapłon i wymieniłem świecę na iskre f100 SUPER
Witam, nie będę ukrywał, że nie znam się na motorowerze Romet 200, ale jako iż dostałem go od ojca, to chciałbym go ogarnąć, by zaczął jeździć. Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Nie wiem, w czym może być problem. Udało się go odpalić w biegu, lecz odpalił i gasł. Jakby nie dostawał paliwa, mimo tego, że wszystko tam jest okej. Z kopyta nie...
piotrek1994 tak masz racje ale jak wymieni cewke na 12v to musiałby wymienić akumulator, przerywacz, mostek, żarówki itp i napewno niewyniosło by go to 24zł tylko 224zł. Ja proponuje przetwornice alebo obrotek zrobic z obrotomierza z Fiata 125 tam wystarczy wymienic kondensator i juz jest pod 6v. Dodano po 3 tu jest to opisane tylko że do rometa http://www.romet50-t-1.oz.pl/
Tak jak pisałem, jeśli zapłon dobrze ustawiłeś, to na wszelki wypadek podmień kondensator.Ewentualnie sprawdź czy świeca/kabel WN nie ma przebicia gdzieś.Poczytaj w internecie jak się ustawia zapłon, bo najjpewniej tu leży problem.
Bądź pójść w obecną technologię i założyć cały "zapłon CDI" (tak sprzedają przerobione iskrowniki z magnetem z chińskich skuterów) i cieszyć się wszystkimi udogodnieniami płynącymi z tejże technologii.
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Przesadzacie. Sam mam Rometa z zapłonem tyrystorowym, chodzi o niebo lepiej niż na klasycznym. Nie wiem czy potrzebne są dodatkowe ulepszenia, bo przerywacz przy takim obciążeniu zużywa się baaardzo wolno, a moto chodzi dobrze. Przecież to nie jest ścigol, by go tuningować, tylko przyjemny "motorek" do jazdy rekreacyjnej.
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
A guzik prawda. Przy maksymalnej prędkości, z pełnym gazem, ma jechać płynnie i równo, nie ma prawa nic przerywać. Przyczyn może być mnóstwo. Gaźnik i zapłon do sprawdzenia ogólnie mówiąc.
Tak jak napisał Kolega, rozregulowany zapłon i pewnie do tego złe proporcje mieszanki...
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Zmień świecę na "zimniejszą". Ale to tak na szybkiego. Nie wiadomo jak jest ustawiony zapłon, jaka kompresja, to tylko taka doraźna porada.
Nie polecam przekładania samego elementu ze stożkiem - zazwyczaj nitowanie magneta nie przynosi pożądanego skutku, wystarczy popatrzeć na to co robiło się przy Rometach i Simsonach. Z którego roku był ten zapłon od GPR?
Koledzy, jaki powinien być typ koła magnesowego do silnika Romet 019. Czy może mi ktoś odczytać typ ?? Mam 2 identyczne, ale zapłon jest chyba zupełnie w innym miejscu.
Jeżeli nie ma żadnej oporności względem masy, to są uszkodzone cewki zasilające zapłon . 12 V tam nie podawaj nic to nie da, musisz wymienić zespół cewek. Czasami zdarza się przełamany kabel, ściągnij koło magnesowe i posprawdzaj wszystko. Regulator napięcia jak dobrze pamiętam jest pod czaszą z przodu, ale do iskry nic on nie ma, tylko ładowanie i...
Witam. Mam Rometa Charta 210 Elektronik (zapłon elektroniczny) i również chciałbym zamontować sobie obrotomierz. Problem w tym, że w moto jest instalacja 6V, a obrotek jest na 12V. Obrotomierz pochodzi z Fiata 125p, jest on diodowy. Tata mi mówił, że to podobno jest jakby nowsza wersja od wskazówkowego. Podejrzewam, że przerobienie go w taki sam sposób...
Może zapłon warto byłoby sprawdzić. A jeżeli możesz to podmień świecę na inną.
witam chciałbym sie dowiedziec czy można zamontować zapłon elektryczny w motorynce romet pony prosze o odpowieć na gg 3873961.
No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
Listwa z 1989 roku, to nie od niego, tak samo prostownik z dławikiem od s51 oraz przerywacz bimetalowy. Czyli uważasz, że prostownik z dławikiem i przerywacz bimetalowy są nie od niego? Mam plan dokupić brakującą listwę i to wszystko połączyć wg. schematu, pozostawiając w/w części. Uważasz, że tak można zrobić, czy nie bardzo? Zapłon na platynkach też...
Witam. Od niedawna posiadam Rometa ZXT 50 i mam w nim problem. Otóż gdy przekręcam zapłon, zapalają się tylne światło, a postojówka z przodu nie (wymieniona na nową). Po odpaleniu silnika natomiast bez przełączenia na prawej manetce od razu się palą, a przełącznik zamiast zmieniać rodzaj świateł to jedyne co to włącza podświetlenie zegarów.
nie mam podłaczonej lampy, chyba jutro się przejadę do wujka bo on ma komarka i pożyczę zapłon, bo ja wiadomo mało ludzi ma już komarki
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Według mnie objawy wskazują na złą regulację gaźnika, w sensie zbyt duża dawka paliwa. Z kopki nie odpalisz bo go zalewa, na pycha jak weźmie to chodzi tylko na wysokich obrotach i przy odjęciu gazu znowu się zalewa i gaśnie. Druga rzecz która mi przychodzi do głowy to słaba kompresja. Może ktoś jeszcze się wypowie ale zacząłbym od podstaw czyli sprawdzić...
Moduł CDI nie nadaje się pod koło WSK ani koło Rometa Charta . Taki moduł działa poprawnie tylko z dwoma magnesami ustawionymi względem niego w momencie zapłonu, lub przed zapłonem, w zależności od skoku tłoka, pojemności, oraz obrotów maszyny. Coś mi się wydaję że takiego przerywacza nie wymyślisz. A przynajmniej ja sensu nie widzę. Osobiście założyłem...
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
silnik rometa przeróbka rometa części rometa
samsung model matrycy płyta wiorowa zafira czujnik rozrząd
blaupunkt pp5br szlifierka kątowa parkside
Siemens lodówka – która lampka sygnalizuje najmocniejsze chłodzenie, Super Cool, Super Frost, skala poziomów Stiga 44 E – demontaż koła pasowego wielorowkowego z silnika elektrycznego kosiarki