Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Kolego po zmianie aparatu należy ustawić zapłon.
te dwa u góry czarne to odcięcie zapłonu
Spróbuj tak: Naciśnij przycisk kasowania kilometrów, trzymaj go wciśniętego w tym momencie przekręć zapłon, trzymając dalej ten przycisk przekręć go w prawo (jakbyś chciał ustawić minuty w zegarze), puść przycisk, wyłącz zapłon
Wsadz rezystor ~ 150 ohm i zobacz czy ruszy -trzeba zawsze wyłączyć i włączyć zapłon. Jak ruszy to kup nowy czujnik.
Przekaźnik jak najbardziej. A najlepiej gotową blokadę elektroniczną z wbudowanym przekaźnikiem. To nie są jakieś wielkie koszty.
Rozumiem z opisu że przyspieszony został zapłon a kąt statyczny jest ustawiony na 2 stopnie ?
Poczekaj dłużej, moduł centralnej elektryki chwilę zwleka po wyłączeniu zapłonu.
prawdopodobnie uszkodził się geteway, jest nad nogami kierowcy. i proponuje sprawdzić jeszcze wtyczki na bortzie Dodano po 1 A kostkę w stacyjce próbowałeś wykluczyć? kolega wyraźnie napisał "Stacyjka CAN"
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Włączony zapłon, wyłączone radio i nic Radio musi być włączone, na włączonym zapłonie. Inaczej nie odczeka blokady.
wylacznika awaryjnego nie ma,odpalać bez oleju nie wolno ale i to nie zablokuje zapłonu.
zostaw na godzinę włączony zapłon i spróbuj ponownie
Podczas sprawdzania nie włożyłeś jakiegoś przekaźnika w pole obok ? Bo jeśli było dobrze , to tylko taka podmianka może to powodować , zwarcia są raczej do masy , chyba że masz pecha i przetarła się wiązka i do masy zetknął przewód sterujący cewką przekaźnika . Pół roku temu z takimi objawami wymieniłem tylko kostkę elektryczną stacyjki , gościu nie...
Dziwi mnie też, że podczas próby uruchomienia nie pali się spirala od nagrzewania świec? Dlaczego to Cię dziwi? Alarm piszczy, odcięty zapłon, nie pali.
Silnik ciągnie powietrze ale jak turbina nie pompuje to tego powietrza ciągnie mniej niż z turbiną więc przez to tak niskie wartości na przepływomierzu. Tryb awaryjny objawia się też błędem oraz odcięciem mocy - wtedy nie ma sensu robić logów gdy jest tryb awaryjny, trzeba wyłączyć zapłon i znów będzie dobrze do pojawienia się trybu awaryjnego.
Chcialbym podlaczyc sie pod temat. Mam w O1 modul komfortu 1C0 959 799 B. Czy da sie go przeprogramowac tak aby otwierac i zamykac szyby z pilota? Z gory dziekuje za pomoc.
Nacisnąć i przytrzymać przycisk X, Włączyć zapłon, W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiaja się napis "SERVICE", Zwolnić przycisk X, Obrócić przycisk Y w prawo, w celu skasowania wskazania, Wyłączyć zapłon. (Y przycisk po lewej stronie licznika, X przycisk po prawej stronie licznika
Zapłon pewnie też ustawiony na oko.
Ja te sprawdzania błędów robiłem przy wyłączonym czujniku wałka korbowego. Jest nowy i bez zmian...
Zapłon ustawiles na pałę czy wg procedury ?
Zastanawia mnie tylko fakt, że wykonując prosty test: 1000 rpm, 3 bieg i pedał w podłodze auto przyspiesza idealnie a zapłon wypada najczęsciej na biegu jałowym.
Pin 2 i 1 1 - masa 2 - 12v po zapłonie.
Jeżeli na pinie - A8 - masz zasilanie po stacyjce to radio będzie gasło po wyłączeniu zapłonu.
Oczywiscie ze miał taki przypadek setki razy. Podłaczyc normalne urządzenie diagnostyczne,zrobic diagnoze sterownika AIRBAG a nie ECU bo tam nic nie zobaczysz odnosnie poduszek. Odczytać usterki,skasować.Wyłączyc i włączyć zapłon i i ponownie odczytać kody,jeżeli beda błędy aktywne,usunąć powyższe usterki po czym ponownie przeprowadzić diagnoze i po...
Gdybys ty miał jakieś pojęcie o silnikach i teście szczelności to nie zadawalbys pytań o kolejność zapłonu
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Tniesz czarno/niebieski(+15 na przekaźnik zasilania ECU silnika) ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą i nie pali, to właśnie kabel z bezpiecznika F1.
Odczytaj błędy. Wymiana w ciemno generuje tylko koszty.
Myśląc logicznie kompresja jest, paliwo się dawkuje bo świeca mokra, i mówisz że iska jest, to nie sądzisz że coś jest nie tak, iskra powstaje i paliwo z tlenem jest to powinien zapłon wystąpić. Oscyloskop w łapkę i przebiegi na wtryskiwaczach i przewodach WN, jeśli nie da rady z tej strony to po stronie pierwotnej sprawdzić i będzie wiadomo o co chodzi.
Na pewno w normalnych warunkach nie trzeba ale u ciebie występuje anomalia w postaci 1.Sterownik wykrywa temperaturę prawidłowa do przełączenia na gaz np 35 st 2.Pracuje jakiś czas na gazie 3.I nagle ten sam sterownik dostaje sygnał z czujnika temperatury że temperatura cieczy spada np do 30 stopni 4.Następuje awaryjne wyłączenie sterownika gazu bo...
A jak dokładnie działa włączenie z kluczyka? wkładam kluczyk w stacyjkę następnie włącza się zapłon i następnie jak wyłączę zapłon to radio nadal będzie działać?
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
halo halo, jeździłem na benzynie zaczęło być ok ale znowu długo kręci, pompa paliwa i wtryski powinny być dobre bo odpaliłem awaryjnie (tylko na gazie)i też długo kręciło, może mechanik źle ustawił zapłon bądź wcale go nie ustawil ?
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
No to szukaj uszkodzonej wiązki skoro bezpieczniki ok. Rozumie że tego "+" szukałeś na włączonym zapłonie?
Zajrzyj do pompy zapewne tam znajdziesz odpowiedź. Sprubuj z 2-3 razy włączyć zapłon niech dobije paliwa i wtedy odpal.
Stukanie w rozrusznik nic nie dało. Sprawdzę prąd :-) do rozrusznika idą dwa przewody, sprawdź na tym cienkim przykręcanym do automatu. Ma być tam + po przekręceniu w pozycję ZAPŁON, najlepiej sprawdź kontrolką albo żarówką.
Napiecie doplywa. Na ilu przewodach jest zasilanie i które stałe czy po zapłonie?
Tam mam podłączony separator, może zostać czy go dać na + po zapłonie?
Dziękuję. Rano włączyłem zapłon i się naprawiło dopuki nie zapaliłem samochodu 😊
Mam 24 letnią sondę w 1.8t 180hp ajl i działa, co nie znaczy że Twoja musi być sprawna. Sprawdzałeś zawór sterujący turbiną i wężyki ? Kiedyś miałem przypadek zacinającej się klapy w turbinie ale to było na gorącym jak było ciepło na dworze. Masz w aucie LPG ? Na jakim jeździsz oleju , może "szklanki " wiszą ? Kurde przyczyn może być wiele , gdyby świece...
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
Po pierwsze tak jak wspomniał przedmówca w tym silniku wszystkie podzespoły czujniki, mierniki tylko Bosch/oryginał Po drugie, logi robimy w grupach i wrzucamy a nie jakieś dane po kątach nie wiadomo skąd, gdzie.. Logujemy auto albo statycznie - ok 1 minuty na wolnych obrotach rozgrzany silnik albo dynamicznie przejazdy zapłon/flow/N75/lambda-paliwo...
przekaźnik 109 nie jest od zaworu pompy,tylko od zasilania sterownika.Nie psuje się po wymianie silnika,chyba że zbieg okoliczności.Mignie kontrolka silnika po włączeniu zapłonu?
Wlacz zapłon i zewrzyj styki na przekaźniku do rozrusznika. Jak zakręci to problem w stacyjce. Jak nie zakręci to problem nie w stacyjce.
Jest tam niezależnie od tego czy silnik pracuje czy jest włączony zapłon 5 volt. Dodano po 1 ok, rozumiem, źle cię zrozumiałem sorka. Nie ma dzisiaj testera, muszę pożyczyć, więc to dopiero w tygodniu będę mógł sprawdzić. 5v jest na czujnik ciśnienia. Na zawór jest PWM.
Po co błędy drzwi podajesz?Wychodzi że 1 i 4 .Moze to być tylko cewka.W parametrach zobacz jak szybko zlicza te wypadanie.Zdrowo nie jest lać benzynę i jej nie spalać.
Bardzo dziwna usterka, wszystko wskazuje na brak zasilania. Spróbuj jeszcze tak że podaj plus na rozrusznik bez stacyjki. Włącz zapłon i na krótko plus. Masa na silnik nie ginie? Może sam akumulator
Mechanik samochodowy pyta o taką rzecz.
Na zliczanie tych wypadających zapłonów zbiega się zbyt wiele czynników by jednoznacznie określić ich źródło. Należałoby by sprawdzić prawie wszytko w silniku począwszy od: Ciśnienie w cylindrach, cewki i świece zapłonowe, ECU, układ wtryskowy paliwa, czujniki, filtry itd.
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Tutaj masz opis bezpieczników i przekaźników https://fuseandrelay.com/skoda/a5-octavi... jesteś pewny, że wszystkie bezpieczniki masz w porządku, zacząłbym od zamiany miejscami przekaźników. Jeżeli to nic nie zmieni, chyba niestety samochód trzeba odstawić na warsztat
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Jeśli nie będziesz przekręcał kluczyka na zapłon bez licznika to nic się nie stanie. Pamiętaj że diody nie lutuje się jak popadnie tylko +do + a masa do masy.
Witam kolegów trafiła do mnie taka skoda octavia 2 2008r.bez kluczyków.Dorobiłem do stacyjki zapłon mogę włączyć,ale licznika nie mogę poczytać sekurity blok ,licznik VDO micronas robię to smokiem czy jest jakieś inne wyjście że bym nie wyciągać licznika.Udało mi się wyciągnąć z EDC16 6Baitów pozdrawiam.
Odcięcie stacyjki Nie proponowałem "odcięcia stacyjki", tylko napięcia po stacyjce podawanego np. na ECU. Przy takim "odcięciu" , ECU "pomyśli", że wyłączyłeś zapłon i bezpiecznie unieruchomi silnik. może po odcięciu ECU zapisane błędy nie mają wpływu na sprawność, działanie, ponowne uruchomienie samochodu? Nawet gdyby miały wpływ, to lepiej mieć auto...
Który rok? Jaki kod silnika? Dodano po 5 Możliwe że w ogóle nie masz przekaźnika a sygnał idzie prosto ze stacyjki, rozbierz obudowę kierownicy i dostań się do kostki stacyjki. Przekręć kluczyk w zapłon i zewrzyj jakimś dodatkowym przewodem przewód czerwony z czerwono-czarnym. Czerwony to +12V(30) a czerwono-czarny to +12V(50) na rozrusznik. Jak zakręci...
Witam wszystkich Mam problem z moją skodą octavią z 2000 roku silnik 2.0 Auto nie odpala. Mianowicie próbowałem znaleźć przyczynę nie święcenia świateł cofania. Doszedłem do włącznika pod akumulatorem nie było zbyt wiele miejsca żeby do niego się dostać więc postanowiłem wyjąć akumulator ale zapomniałem że zapłon jest włączony i zaczęło iskrzyć. Teraz...
Skoro zapalają się kontrolki ale po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon jest kompletna cisza to nie będą kluczyki. Nawet z rozkodowanym immo silnik powinien zakręcić. Sprawdź rozrusznik bo chyba tam będzie problem.
Cześć, Mam problem z wypadaniem zapłonu w swojej Skodzie. Najpierw był problem tylko na gazie. Zapłon wypadał na 1 cylindrze. Wyczytałem, że należy zacząć od wymiany świec - faktycznie dawno nie zmieniane. Wstawiłem Iskrę dedykowaną do LPG. Nie bardzo pomogło więc zmieniłem jeszcze przewody zapłonowe. Zrobiło się lepiej ale pod dwóch miesiącach, czyli...
Witam. Problem jest w przełączniku pod kierownicą.Jest możliwość regeneracji w pewnym sensie,w zależności czy jest zabrudzony ,czy mocno nadpalony.Jak przełącznik przeczyścisz, to konieczne jest dołożenie przekaźnika ,by odciążyć nadwyrężony przełącznik ,a zarazem poprawić zasilanie świateł mijania.Dobrym rozwiązaniem jest dołożenie przekaźnika na światła...
Witam mam mianowicie problem z immobilizerem w skodzie octavia 2003r 1.6 benzyna. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu go samochodzik na desce rozdzielczej mruga, auto odpala i zaraz gaśnie. Należy kilka razy przekręcić kluczyk w pozycje zapłon dopiero za którymś razem załapuje. Po podłączeniu komputera pokazuje błąd słaby sygnał z transpondera czy coś...
https://obrazki.elektroda.pl/1473702500_... Po zapłonie (terminal 15) masz bezpieczniki od F32 do F37 oraz F47, 8 9, oraz F51
Takie same jak do benzyny.
To może tak: Zlokalizuj przekaźnik grzania świec, włącz zapłon i sprawdź czy słychać jak cyknie... Jesli nie to sprawdź czy na 42pinie sterownika po włączeniu zapłonu pojawia się masa która to ten przekaźnik załącza.
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
Dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem. Po wymianie aparatu na właściwy i ustawieniu zapłonu wszystko ok.
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
Obecnie norma to 50-70 mA. Ważny też jest sposób pomiaru. Często zdjęcie klemy powoduje, że pobór prądu wraca do normy. Należy włączyć i wyłączyć zapłon i dopiero mierzyć pobór, bez rozłączania obwodu. Włączanie zapłonu z szeregowo wpiętym amperomierzu nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza w dieslu, jak włączy grzanie świec żarowych.
Witam, mam problem, mianowicie co jakiś czas zapala mi sie kontrolka od oleju, dzieje sie to co jakis czas, nie raz zrobie duży dystans i nie zapali się w ogóle, a czasami potrafi zapalić się nawet 2 razy na odcinku 20km, dzieje sie to na niskich obrotach, zazwyczaj na zakrętach. Zazwyczaj po chwili znika, lecz czasami potrzeba wyłączyć i włączyć zapłon....
Tylko czy to jest zwykła czy super-b. Jeżeli zwykła to: 1 Wciśnij i przytrzymaj przycisk prawy 2 Włącz zapłon 3 Pojawi sie napis SERVIS 4 Puścić prawy przycisk 5 Obracać lewym przyciskiem w prawo aby wyzerować wskazanie Powodzenia...
przekaźniki podmieniałem poza tym przekaźnik po przekręceniu zapłonu załącza się
Kostka stacyjki? Skoro zapłon się włącza i rozrusznik kręci to napewno nie kostka. Trzeba szukać czego brakuje, ale jak mówisz że to sporadycznie to będzie ciężko.
Często może to być różnica w ciśnieniu na poszczególnych cylindrach. Jeden lub dwa łapią wcześniej, a później dopiero następuje zapłon na kolejnych. Przebieg jest mały ale spotkałem kiedyś silnik z przebiegiem 130 tyś z takim objawem wynikającym z różnicy ciśnień
Jak olej do tdi to tylko 505.10. a jeśli chodzi o te pompowstyski to pytam , a dlatego gdyż rodziców octavia 1.9tdi na pompowstryskach też tak gługo łapie temp( po ok 10km) dopiero jest ledwo 70.Mam doczynienia z wieloma mechanikami ale po rozmowach doszedłem że pompowtryski tak mają i tyle , czy w seatach czy vw czy skoda . Jeden nawet znalazł sposob...
Przepływomierz paliwa? :) Falowanie czy wypadanie zapłonów? Jeżeli to się dzieje gdy jest wilgotno to maska w górę odpalić silnik i pryskać płynem do mycia szyb w celu ustalenia miejsca które ma na to wpływ. Tam pękają cewki zapłonowe i może to jej wina tyle że wtedy było by wypadanie zapłonów a nie falowanie.
Witam. Skoda Octavia Tour 1,6 benz + lpg, przy wymianie oleju, po wypuszczeniu zużytego oleju i przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon bez uruchamiania silnika, kontrolki czerwone gasną, tak jakby wszystko było w porządku. Ale przecież brak jest oleju! Czy ktoś może wspomóc radą, czy tak powinno być? Czy wobec tego oprócz czujnika poziomu oleju jest...
Może masz cały czas załączony alarm. Wyjdź z auta zamknij pilotem potem otwórz znowu zamknij i otwórz i otwórz z kluczyka. Ja np w seacie by wyłączyć alarm muszę kluczykiem w drzwiach przekręcić. Jeśli Ci całkiem nie działa centralny może to być także kwestia że kilkukrotnie przekręcałeś na zapłon i wszedłeś w programowanie pilotów i nie dodałeś żadnego...
Uważam lepsze to zrobić.
odcięcie zapłonu -alarm coś świruje
Masz możliwość podłączenia go do VAG, albo VCDS?? sprawdzić ile pilotów jest zaprogramowane w module komfortu. Spróbuj robić tak jak robiłeś, tylko na końcu przekręć kluczyk na otwieranie i tak samo przyciśnij przycisk do otwierania. Zapłon oczywiście cały czas masz włączony tym działającym pilotem?? I oczywiście baterie w obu pilotach są dobre??
Witam!!! Potrzebuję schematu instalacji elektrycznej - nie mam napięcia w przewodzie (żółto - czerwonym) po zapłonie w kostce radia
W parametrach immo sprawdzisz.Ale jak nie widzi kluczyka to po zapłonie zamiast przebiegu będzie napis SAFE,jak tylko wyłączone w silniku to nie wiem jak ten typ ECU ale przeważnie jest komunikat o usterce immo.
Właśnie zostało sprawdzone u kolegi właśnie bo miał sprzęt do tego i na 1 jest 14 drugi 13 trzeci 14 i ostatni 13 Dodano po 2 Więc nie wiem kompletnie od czego mógł by nie pracować jeśli jest ciśnienie w cylindrach cały nowy zapłon jest tylko ta jedna świece zalana może aparat zapłonowa poszła bo słyszałem że też tak może byc ale nie wiem
u mnie takie dziwne głupoty w Astrze działy się przez prawie nową (miała z rok) CHIŃSKĄ cewkę zapłonową, założyłem orginalną 20 paro letnią i po problemie, a na benzynie też było ok, a na gazie czasem odcinało po prostu jak by wyłączyć zapłon, w życiu bym nie przypuszczał, wymieniałem i wtryski i kompa lpg i robiłem autokalibracje i nic nie pomagało,...
Witam. Tydzień temu stałem się posiadaczem Skody Octavii Tour z 2001 roku. Problem polega na tym, że dostałem tylko jeden kluczyk do niej, bez żadnego pilota. Zauważyłem, że przy przekręceniu kluczyka na zapłon delikatnie zaświeca się niebieska dioda na kokpicie, po czym gaśnie. Więc podejrzewam, że jest to alarm. Czytałem na forum, że można taki pilot...
Skoda Octavia 1.9 TDI 110 km nie pali jak postoi z 3 godziny lub rano. pompa była sprawdzana jest ok, wtryski ok, akumulator ok, filter paliwa ok, świece nowe bosch ok, zapłon ustawiony na 5 stopni. Musze pokrecic z 5 sekund jak postoi z 3 godziny a powinien od strzała. ratujcie bo już nie mam pomyslu :):):)
Jest jakaś manualna procedura kluczykiem na zapłon, nie potrzebny tester. Poszukaj co i jak, jednak ja osobiście nigdy nie musiałem go adaptować, działał od razu.
Nie możesz się wpiąć byle gdzie tam gdzie pojawia się napięcie po zapłonie. Bo zależy co leci na tym obwodzie i jakim prądem można go obciążyć.
Wyjmij bezpiecznik od zasilania zegarów włóż ponownie.Jeden jest +15 .Mi tak kiedyś pomogło w octavii przy wyjęciu licznika na podłączonym akumulatorze.Nie pamiętam tylko czy robić to przy zapłonie,ale to sprawdzisz.
Nagrałem filmik, pierwsze odpalenie po kilku godzinach postoju. Drugie odpalenie trzymałem długo kluczyk w pozycji zapłon, dopiero jak puściłem to słychać było ten zgrzyt, ale troche się zlał na nagraniu. Więc słychać tylko przy tym pierwszym zapaleniu. http://youtu.be/yu0yM73DpgQ Jeśli by to miało coś pomóc.
dzięki za szybką odpowiedz kontrolka abs-u się nie świeci ( nawet włączając zapłon) od ręcznego kontrolka działa poprawnie, kontrolka airbag gaśnie po kilku sekundach Dodano po 3 janusz2008 a jak sprawdzić te szczotki - Jak można sprawdzić to inaczej??
Potwierdzam, pół godziny jeden błędny wpis kodu. Po godzinie na zapłonie wraca CODE
Bardzo dziękuje za pomoc. Mam pytanie czy jest możliwość samodzielnego wyjęcia i np. osuszenia tego sterownika czy należy zaholować auto do elektryka w celu wymiany? Wszystko zależy czy masz dwie lewe ręce. :D
Masz wypadanie zapłonów bo jest zbyt uboga mieszanka. Przydało by się sprawdzić jakie jest ciśnienie gazu i czy czasem zbytnio nie spada przy butowaniu. Warto sprawdzić filtr fazy ciekłej.
Mam taki problem gdy kluczyki przekręcam na zapłon to lampka świeci przy zamykających drzwi, a przy otwierających gaśnie. A przy wyjętych kluczykach lampka woogóle nie świeci. Czy to jest winna mikrostyku? Czy zimno ma wpływ? Wcześniej normalnie świeciła lampka. Naprawiłem wcześniej bo kabelki były przerwane.
Rok temu znajomemu zapalił się samochód, jak tylko wyczuł/zauważył dym niezwłocznie się zatrzymał, wychodząc zabrał telefon, gaśnicę i otworzył maskę. Ogień był, ale malutki i zwykłą gaśnica ugasił. Zapaliła się instalacja elektryczna od gazu, przez to, że jakiś z przewodów został przytrzaśnięty plastikową maskownicą od silnika. Samochód się rozgrzał,...
Dostałem kiedyś w ASO Skody. Instrukcja dokodowania pilota alarmu do samochodu: 1. Rozbroić auto alarm 2. Nacisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego. 3. Powtórzyć pkt. 2 4. Włączyć zapłon samochodu, po czym wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk ze stacyjki 5. Punkt 4 należy wykonać czterokrotnie, przy czym za 4 razem...
skoda octavia zapłon alarm zapłon skoda octavia schemat skoda octavia zapłon
passat średnie spalanie canon pixma reset bieguny głośników
konfiguracja punktu dostpu zasilacz samsung bezpiecznik
Demontaż prawej lampy Audi A6 1998: krok po kroku Światła awaryjne nie działają w Citroen C4 Picasso 2007