W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Raczej jedna śruba odpowiada za uchylenie przepustnicy (czyli wysokość obrotów jałowych) a druga jest właśnie od składu mieszanki. Raczej bym zalecał szukania nieszczelności w układzie dolotowym. Pęknięty króciec, brak uszczelki, przetarte wężyki. Takie nieszczelności powodują losowe zubożenie mieszanki, stąd trudności w odpalaniu i nieregularny charakter...
Nie wiem bardzo dokładnie ale chyba ok 0.7V
Widocznie masz zapłon DC-CDI. Niestety nie znam tego modelu. Niby jest to samo co Keeway, a tam jest zapłon AC-CDI. Należałoby więc sprawdzić jakie zasilanie jest do CDI. W kwestii ładowania, światła są zasilane z akumulatora czy ze silnika? Czy nie ma zamontowanych zbyt mocnych żarówek jak np. samochodowe H4 zamiast motocyklowych HS1?
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Kolego, dwie sprawy: 1. Obowiązkowo, z użyciem funkcji To nie tak prosto, jak w skuterze z tą instalacją. nie można tego zrobić na kilku przewodach. To zapłon bateryjny, więc musi zostać alternator, akumulator, regulator napięcia. Potem musi zostać cały układ zapłonowy, czyli sterownik, czujniki, strona wn, oprzyrządowanie. Z reszty teoretycznie można...
Liniowa a energooszczędna to jest dokładnie to samo. Kwestia tego, że energooszczędna jest "połamana" aby zmniejszyć jej wymiary. Poszukaj gdzieś jakiejś uszkodzonej energooszczędnej, rozbebesz ją i podłącz elektronike do "liniowej". Chodzi o to, że jak podłączysz świetlówkę bezpośrednio pod trafo zapewniasz jej zimny zapłon oraz brak stabilizacji prądu...
Witam mam problem z moim skuterem gdyż ciągle zalewa świecę i cofa benzynę do filtra powietrza ( w tłumiku też jest benzyna ) i nie chce odpalić, słychać jak by chciał a nie mógł nie wiecie co to może być. Stało się to nagle porostu jechałem i zgasł tak jakby zabrakło benzyny.
A wiec osiadam skuter Toros el diablo no i tak nie ma w nim zapłonu. Dodam że wcześniej były wymieniany iskrownik i magneto( jak ściągałem to pogiąłem ) i tak po złożeniu skuter z kopki próbował zapalić nawet na wolnych obrotach działał lecz jak przekręciłem manetka od gazu gasł no to polatałem po forach i przeczytałem że zawory może do regulacji lub...
Zipp Storm zalewa świecę jak go odpalę to normalnie działa a gdy dodam gazu to zalewa się świeca, gaśnie i nie da się go odpalić dopiero po wyczyszczeniu świecy odpala ale znów się zalewa nie wiem co mu jest wyczyściłem dokładnie gaźnik i filtr powietrza. w gaźniku nie ma dyszy od powietrza, ale gdy go kupiłem to już nie miał i przez około rok działał...
Witam, mam problem ze skuterem, po złożeniu silnika nie chce odpalić. Rozrząd ustawiony dobrze, zawory 0.05, iskra jest, paliwo daje. Po skręcenie do ramy tylko raz odpalił i zgasł, nie chce odpalić. Pomocy.
Cześć, znajomy przyprowadził mi to cholerstwo i poprosił o naprawę. Niestety się zgodziłem... Skuter to Zipp Quantum GT5 z silnikiem dwusuwowym. Problem polega na chwilowych utratach mocy podczas jazdy. Trzymając gaz nieruchomo w połowie skuter przyspiesza, traci moc na 1 sekundę, po 1 sekundzie znowu przyspiesza i tak w kółko. Z maksymalnie otwartą...
Witam stała się taka sytuacja a aczkolwiek wracałem że skuterem (Zipp quantum 50 2t) z nocki z pracy. I po drodze do do domu zgasł mi. Nie wiem od czego może być przyczyną. Benzyna jest wlana i olej również, akumulator naładowany do pełna i nie odpala. Nie mam pomysłu co mogło puść nie tak. Proszę o pomoc.
Mam pewien problem otóż wczoraj pod pokrywę od akumulatora w czasie jazdy dostało się ciut deszczu i nagle zgasły mi lampy i kierunkowskazy też nie działały więc go zatrzymałem , gdyż myślałem że wystarczy go uruchomić ponownie jednak zdziwiłem się gdy po zgaszeniu nie szło go już odpalić wgl po przekręceniu klucza w stacyjce wskaźnik paliwa nie reaguje...
witam!!!! mam skuterka i jakos teraz cos sie stalo ze nie chce mi odpalac bec gazu musze mieć gaz na połowie i dopiero odpali ale jak odpali to jest zamoluny i jedzie moze 30km/h pomóżcie> z góry dzięki
Mam pytanie, u mnie skuter nie pali iskra jest, paliwo dochodz , komperesja jest ale jak walisz w kopniek nawet nie warknie aha i dawałem paliwo do tłoka bezpośrednio i nic wymieniłem cewke zapłonowa i dalej nie pali pojecia nie mam help
Witam. Mam problem ze skuterem 2t marki krzak jest to silnik minarelli taki sam miałem w yamaha why 50 . Problemem jest iż po odpaleniu chodzi ładnie a gdy na niego wsiąde i jade po jakiś 100 metrach zaczyna wariować to znaczy jakby brakowało mu paliwa i dusi się i gaśnie jednak na wolnych obrotach jeszcze pali ale i one gasną . Pomaga jeszcze szybkie...
Tak jak w tytule skuter podczas jazdy zgasł i zablokowało "kopkę". Dodam, że jest to 2t i robię sam mieszankę, co może być przyczyną?
Witam serdecznie... Zacznę może od tego że w temacie jestem koooompletnie zielony, nic nie ogarniam xd Posiadam skuter 4t Zipp Quantum. Kłopot zaczął się gdy wybrałem się na przejażdżkę, skuter nagle dostał mocy, zaczął szybciej jechać, I miał większe przyspieszenie. Na drugi dzień skuter już nie chcę odpalić ani od startera ani od kopki, która z resztą...
To co nie działa: rozrusznik, czy nie ma iskry? Jeśli z tego elementu słychać cykanie, to nie jest to moduł zapłonowy, tylko przekaźnik rozrusznika. Idą do niego cztery przewody: dwa grube - jeden z akumulatora, drugi do rozrusznika i dwa cienkie - jeden do masy, drugi do przycisku rozrusznika na kierownicy (lub jeden do stacyjki, a drugi do przycisku...
Witam strat mocy raczej niema tylko trzeba opóźnić zapłon poprzez przesunięcie go do góry względem koła magnesowego. Tu jest schemat podłączenia instalacji. http://www.google.com/search?q=bananvand...
Patrząc na świecę to ma za bogato. Iglica n środek i doprowadzić do tego by dał się wyregulować. Nowy wał a zapłon w dobrym punkcie?
tylko chodzi o to że zabawa zapłonym przy moim skuterze tylko da sie impulsator przenosic wzdłuż koła magnesowego, a zapłonem sie bawiłem i w zasadzie nic nie daje, ale spróbuje chyba oddac komus zeby mi tą lampą stroboskopową sprawdził czy zapłon jest dobrze ustawiony. A na jednocylindowcu da rade sprawdzic lampą stroboskopową?
Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
Mam problem z licznikiem w skuterze Piaggio Medley 125. Jak ustawie godzinę to tak długo jak jest włączony zapłon lub gdy wyłączę tylko na chwilkę to zegar wskazuje godzinę prawidłowo. Natomiast gdy wyłącze zapłon na dłużej to już zegarek pokazuje 00:00. Rozebrałam licznik licząc, że znajdę tam jakąś bateryjkę ale niestety nic takiego nie znalazłem....
W przypadku skuterów to spotkałem się z 2 rozwiązaniami: 1. Światła pozycyjne zasilane są z akumulatora - działają kiedy kluczyk jest przekręcony na zapłon 2. Jak wyżej, tylko działają niezależnie od kluczyka. Ogólnie jeśli masz akumulator to mają pozycyjne być zasilane z akumulatora, bo w momencie padnięcia silnika (zgaśnie) tracisz oświetlenie.
Ale tutaj mam zapłon CDI więc jak go mam przestawić, nie ma możliwości zmiany położenia impulsatora jak w skuterze że sobie przekręciłem cały stator z impulsatorem w prawo bądź lewo
Masz zapłon DC-CDI. Sprawdź napięcie zasilania na module. Sprawdź cewkę WN. Jeśli dalej nic, to niestety moduł co nie będzie takie łatwe. Zataśmowana kostka jest od alarmu. Nie wiem co to za niepodłączona kostka dwupinowa.
Witam!!! Gdzie znajduje sie zapłon w skuterach?Posiadam skuter marki honda lead 80.Za pomoc będę wdzięczny.
Da się w miarę prosto zrobić zapłon CDI w każdym pojeździe.Trzeba wykorzystać napięcie zmienne które daje prądnica/alternator.Potrzebujesz mały ok 5Watt transformatorek sieciowy 230/8-15v i parę elementów elektronicznych.Do tego potrzebujesz małego silnego magnesu i jakiejś cewki zapłonowej.Wszystko masz w załączniku.Oczywiście magnes musisz przykleić...
Witam mam pytanie jaki powinien być zapłon z iloma cewkami w skuterze kingway kolliber RHON50 z 2008 roku pozdrawiam
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Bezpośrednio do stopki przychodzi czujnik który rozłącza zapłon?
Z rozrusznikiem raczej za długo nie pokręci, ale z zapłonem powinien bez problemu sobie poradzić jeśli skuter ma zapłon DC, więc powinien palic że startera, a przy dobrym ładowaniu można tak sezon przemęczyć póki się nie nazbiera na nowy akumulator. Ale z opisów autora można się domyśleć że należało by zacząć od serwisu skutera a potem dopiero myśleć...
A napięcie akumulatora właściwe? (zarówno kupione jak i faktyczne naładowanie?) Polaryzacja (+/-) ? czy tam cokolwiek z akumulatora Ci działa? Zapłon zdaje się jest z magneto.
Witam posiadam skuter 2t honda bali. Mam problem z odpaleniem skutera od jakiegoś czasu, zaczęło się od tego jak któregoś dnia wróciłem do domu i odstawiłem skiter do garażu od tamtego momentu nie mogę go odpalić. Po dłuższym sprawdzaniu co może być przyczyną, było brak iskry. W skuterze został wymieniony zapłon cdi wraz z modułem i cewka, oczywiście...
Kolego dlaczego chcesz wymienić łańcuszek rozrządu - zerwał się, czy zbyt rozciągnął ?. Szczegółowy opis wymiany łańcuszka znajdziesz na tym forum np. regulacja zapłonu w silnikach 4-suwowych. Po założeniu łańcuszka należy ustawić zapłon - pamiętaj o znakach służących do ustawiania zapłonu (w 3 miejscach należy zgrać znaki) oraz regulacji naciągu łańcuszka...
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
szukaj zwarcia w instalacji, uszkodzonego przewodu od gaszenia itp, podejrzewam że to jakaś drobnostka, ściągnij sobie schemat instalacji i sprawdź kable odpowiedzialne za zapłon
bardzo fajna konstrukcja niewiecie czy to będzie się nadawać do skutera? W skuterze jest już zapłon elektryczny.
Taka słaba prądnica nie podoła temu zadaniu. Wyobraź sobie że będziesz jechał, naciśniesz hamulec- 21W, włączysz kierunkowskazy- kolejne 20 lub 42W zależnie od żarówek jakie masz no i do tego 35W pobierane przez xenon- może przygasać a właściwie gasnąć na chwilę i dopóki nie podładuje się nieobciążony akumulator może nawet nie nastąpić zapłon palnika...
Witam. Robię instalację w takim skuterze i proszę o poradę jak podłączyć najefektywniej ładowanie. Z silnika wychodzi 6 kabli - dwa to zapłon CDI - a 4 na jednej wtyczce to ładowanie. Kolory - 1 zielony i 3 żółte. Zielony - masa. Żółte - na każdym jest ok. 18 V napięcia zmiennego. Jak to podłączyć żeby maksymalnie ładowało akumulator? Jak podłączam...
A jak niby ustawić zapłon skoro czujnik jest montowany na stałe?
Witam Mam taki problem .Kolega zawiózł skuter (jest to keeway 2t ) do mechanika żeby mu ustawił gaźnik i zapłon.Gaźnik wyregulował ale zapłonu nie bo nie ma lampy stroboskopowej.Mam lampę i w simsonie sobie zapłon umię ustawić ale jak to jest w skuterze bo tam przecież jest jeszcze ten moduł.Czy są tam na magnecie kreska i na karterze kreska tak jak...
Do modułu dochodzi czerwono-czarny kabel z silnika(ze statora), odepnij go z modułu i przyłóż gdzieś do masy(silnik) nie stykając, włącz zapłon i kręć rozrusznikiem, w tym momencie powinno się iskrzyć. Jeśli nie będzie się iskrzyć prawdopodobnie "poszła" cewka zasilająca cały układ zapłonowy.
Ok. Dzięki za schemat. Jak coś podziałam i będzie dobrze to dam znać. Dodano po 14 Dzisiaj podłączyłem kable tak jak w schemacie i dalej nie ma iskry. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
A czy wiadomo jaki rodzaj alternatora był we fabrycznym silniku, a jaki w nowym? Czy w skuterze instalacja przystosowana do świateł zasilanych z alternatora czy z akumulatora? Przy takich swapach najlepiej po prostu przełożyć kompletny zapłon ze starego silnika do nowego silnika, unika się wtedy takich kłopotów z niedopasowaniem.
Nie ma iskry i podejrzewam że ładowania też, zapłon CDI moduł jest, może ma ktoś jakiś schemacik tego kładu zapłonowego
Romet Traffico. Stacyjka w nim była nie oryginalna na kostkę 6pin z czego 5 używalnych i tam coś było lutowane teraz mam nową stacyjkę też na taką samą kostkę i miałem problem z zapłonem nie chciał zapalać ale wszystkie kontrolki się świeciły (ilość paliwa itd) obok tej kostki jest druga kość i tam były dwa gniazda połączone ze sobą wtykiem kabelkowym...
tzn. cewka jest rzeczywiście 12V 42W od skutera z instalacją 12V (kupiłem ją w sklepie. Na woreczku było napisane coś po węgiersku i symbole 12V/35W-5W-2W), a żarówka reflektorowa jest 12V/35W. Samego zapłonu nie przerabiałem. pozostawiłem tak, jak w oryginalnym skuterze z 6V instalacją, czyli bez elektronicznego modułu zapłonowego. Jak już pisałem...
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Najgroźniejszym? Najpierw będzie nierówna praca, nawet przerwy w pracy i okopcona świeca + dymienie na czarno. Potem może wypalić zawór wydechowy i strzały w tłumik. W ekstremalnych przypadkach, istnieje ryzyko strzału w gaźnik, a nawet zapłon gaźnika :/ . Ale to już typowa skrajność która niespecjalnie ma szansę wystąpić w skuterze (prędzej w tuningowanych...
Witam mam problem z skuterem Benda 4t otóż po przekręceniu kluczyka na zapłon bateria akumulatora spada do zera gdy wyłączy się zapłon bateria wraca do swojej wartości. Po odłączeniu rozrusznika bateria nie spada myślałem że to właśnie przez rozrusznik bateria spada do zera wymieniłem rozrusznik na nowy i dalej to samo czy to może być wina przewodów...
Skuter odpalał bez problemu na wiązce z immobilizerem ale miał problemy typu gaśnięcie jadę na niskich obrotach i immobilizer stwierdzał ze odetnie zapłon a na wysokich obrotach zdarzało się ze przerywał ale odpalał ze strzała do czasu kiedy zniknęła iskra wtedy stwierdziłem ze kupię wiązkę bez tego immo i kupiłem założyłem stator wiązkę podpiąłem wszystko...
Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Niestety, ale silnik Morini stosowany w tym skuterze wcale nie ma stałego punktu zapłonu. Zapłon "bezimpulsatorowy".
To teraz skalkuluj bilans mocy: Jeśli Twój akumulator ma pojemność 7Ah (typowo dla skuterów), czyli gromadzi energię 12x7=84Wh, to przy mocy pobieranej 40W (a przy 2x17W oddawanej mocy - pobierana jest ok. 48W!) ta pojemność wystarczy na niecałe 2 godziny grania, a w praktyce - być może na niecałą godzinę, zależnie od stopnia naładowania akumulatora....
Tak też już robiłem. Po odłączeniu przewodu gaszenia napięcie nadal spadło do ok 1V. Przewód biegnący od cewki zasilania CDI do kostki łączeniowej CDI jest sprawny. Ciągłość zachowana, brak przebicia na masę. Czy może być winne koło magnesowe? Jeśli chodzi o sam moduł CDI to jest już drugi zakupiony. Kupowałem odblokowany (bez jednego pinu w kostce)...
witam, niedawno popsuł mi się skuter 4t, i zauważyłem że nie ma iskry, podłączyłem multimetr (minus do ramy/silnika a plus do kabelka który dochodzi do świecy(mocno izolowany) ) i przestawiłem na pomiar napięcia AC i napięcie wskazywało 0,98v gdy kręciłem rozrusznikiem. jakie napięcie tam powinno być i co mogło się uszkodzić (cewka chyba jest dobra...
Witam!! To mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Wczoraj kolega przez przypadek pociągnął puchę od alarmu w moim skuterze (yamaha aerox), przez co skuterowi odcina zapłon w najmniej oczekiwanych momentach. Dodam, że alarm był już założony, kiedy go kupowałem. Nie mam do niego pilota. Teraz moje pytanie: Jak odłączyć to ustrojstwo?...
Szukałem gdzie mogę umieścić mój temat i wybrałem ten dział. Jeżeli źle wybrałem, to z góry przepraszam moderatorów. Mój problem polega na tym, że nie wiem gdzie mam założyć zrywkę w skuterze. Zrywka jest, to takie "coś": http://www.csc.aplus.pl/sklepzeglarskiez... Odcina zapłon przy wywrotce na skuterze, quadzie i innych...
Tak kolory kabli na stacyjce jeśli są podobne to prawdopodobnie zapłon będzie czarny i czerwony. Na tym schemacie stacyjka ma przewody: 2 zielone, czarny, czerwony, i czarno-biały.
ustawić zapłon skuterze iskry skuterze skuterze peugeot skuterze obrotomierz
volvo silnika czujnik rezerwa termistor zmywarka bosch śmigło
wentylator sufitowy wentylator sufitowy schemat
Radio Damis SMC-2500W: Specyfikacja i Naprawa Dlaczego Jura WE8 zapowietrza się przy spienianiu mleka?