Witam. Brakuje któregoś zasilania lub w radiu przekroczono limit błędnego wpisywania kodu. Pozostaw radio włączone na 1h nie zapominając włączyć zapłon.
Panowie podpowie mi koś jak mogę zasymulować włączenie zapłonu w Cem na stole? Chce złamać PIN i potrzebuje zęby cem miał włączony zapłon
Sprawdzić napięcie na przewodach rozrusznika, czy na tym cieńszym dochodzi +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon".
Możliwe że nie mam racji bo już sprzedałem swoje Volvo i nie mogę sprawdzić zresztą było młodsze. W zależności od rocznika mogą tu być przyciski wyłącznie monostabilne a podtrzymanie realizuje CEM, Po zgaszeniu auta wszystko się kasuje i trzeba wszystko włączyć ponownie -jeśli w tym aucie już to jest to w manetce też nie ma żadnego mechanicznego zatrzasku....
Pkt. 3 - włączyć zapłon.
Błąd wyskakuje tuż po uruchomieniu , tuż po dodaniu gazu, po jeździe czy może wystarczy tylko włączyć zapłon?
Odłącz przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy paliwo nie kapie po włączeniu zapłonu. Zrobiłem Tak .... I po odłączeniu tego przewodu kapie paliwo ... (Pozycja Kluczyka ZAPŁON)
W autach tych nie ma linki prędkościomierza. sygnał prędkości pobierany jest z czujnika indukcynego umieszczonego na skrzyni biegów. Z zegara obrobiony sygnał trafia do ECU silnika i skrzyni. Dotyczy to zarówno zegarów VDO i Yazaki. Układ ABS w tym modelu jest układem niezależnym. Wspólnym jest natomiast (gdzie czujnik prędkości jest w tylnym moście)...
dawno takiego nie robiłem, ale znam układ ze starego Chamade. Zasadniczo pasowało by wykluczyć zapłon, więc najlepszym rozwiązaniem jest załozyc na kabel królewski klip lampy stroboskopowej , jazda próbna i obserwować błyski, to naprostsza metoda, można też i oscykoskop z sonda pojemnościową, można też obserwować wskazania obrotomierza jak jest. Jeżeli...
Witam. Owszem ma on powiązanie ale czujnik został zmieniony i nadal wygląda na to że jakby za mały prąd dopływa i nie otwiera elektrozaworu na zimnym silniku podciśnienia aby przyspieszyć zapłon
Dlaczego jak jadę na 4 lub 5 jakieś 60-80km/h i nagle szybko dodam gazu lub odejmę to mocno szarpie tak ze lewarek od biegów lata. Albo wyeksploatowane poduszki silnika albo gubi zapłon.
Witam Auto jak w temacie mam tylko jedno pytanie czy po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon powinna przez chwile pracować pompa paliwa, bo u mnie nie pracuje, dopiero podczas rozruchu i auto sporo pokręci zanim zapali, przed tem paliło na dotyk, ale koleś nie pamięta czy pompkaw włączała się na moment po przekręceniu w pozycje zapłon.
http://obrazki.elektroda.pl/4740116200_1... Sprawdź wszystko według obrazu. Na trzecim pinie musi być napiecie po włączeniu zapłonu.
Witam, Jeżeli temat jeszcze nie zamknięty to może pomogę. Miałem ten sam problem w Volvo 850 2.5 TDI. Na mrozie za nic nie chciał odpalic (nawet po wymianie akumulatora i regeneracji rozrusznika). Pojechałem do mechanika z zamiarem wymiany świec żarowych, a mechanik nawet ich nie zmierzył tylko odrazu dociągnął napinacz paska rozrządu. Potem profilaktrycznie...
Jak sprawdzić co to za rodzaj Alarmu w senie ktoś do dołożyć czy org ? Dodano po 1 Czyli najlepiej będzie zdemontować całość Ale jak tez to zdemontować tak żeby powrócił zapłon itd ?
Przeszukaj forum volvo będzie szybciej http://volvoforum.pl/index.php Do MODERATORÓW to nie jest reklama.
Sprawa jest taka: CEM misi wiedzieć że : -włączone mijania( inf. z włącznika) -włączony zapłon wtedy jeśli przełączysz przełącznik to zapala długie następne pociągnięcie wyłącza długie. A jakie jest napięcie mierzone przy CEM na przewodzie informującym o włączeniu mijania przy pozycji: 0 ,pozycje, mijania ? CEM możesz przekładać ale nic to nie zmieni...
Witam mi taki błąd wyskakiwał w Mazdzie 626, po wymianie czujników okazało się że klin ściął na wale. Może też być źle ustawiony rozrząd, nie wiem na w Volvo ale w Mazdzie odcinało zapłon(odpalał i gasł).
Volvo f12 kod silnika TD 122kke Witam wszystkich, szukam informacji na temat momentu dokręcenia korby po wymianie panewek oraz informacji, jak ustawić zapłon i pompę wtryskową. Silnik pochodzi z ładowarki, ale ten sam był montowany w Volvo f12. Dzięki, pozdrawiam.
Jest możliwość. Nawet granicząca z pewnością. Włącz w pozycje zapłon i wtedy zmierz jak spada. Prawdopodobnie przy pobieraniu prądu z akumulatora masz jeszcze mniej po chwili.
Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Jakie radio, chyba że to tajemnica?
wyjmij czujnik naciśnij do połowy i zablokuj wyłącz i włącz zapłon zrób odczyt kompem grubość klocka jeśli jest wartość problem z regulacją w zacisku
Na prawdę nie wiem czy warto.
Ten zabytek ma obd?
Sugerujesz, że ten błąd nie spada samoczynnie po ustaniu problemu. Jest wiele błędów któe nie znikają samoczynnie. Dużo tu zależy też od marki pojazdu/ filozofii producenta. np. W Fiacie bład od świec żarowych po wymianie na sprawne znikał pd 10-ciu zapłonach.
Ale jeśli podgrzewa świece to chyba przekaźnik jest ok ? Wyciągałem świece i przekręciłem zapłon świeca była ciepła
samochód nie odpala w ogóle rozrusznik nie rusza chociaż jest sprawny zapłon jest. Wyskakuje błąd brak komunikacji ,,, dalszy cytat,,, pojawia się przy następnej próbie uruchomienia. Już wiem . co padło . i teraz zgadnij co . Ps. ciut więcej szczegółów .
Kolego a słychać pompę jak włączysz zaplon
Procedura volvo; Przekręć kluczyk pięć razy do położenia jazdy za piątym razem pozostaw włączony zapłon kierunkowskazy świecą się naciśnij przycisk w pilocie kierunkowskazy zgasną na około 1 sekundę aby pokazać że przyjęto nowy zdalny sterownik. Poprawiłem. ArturAVS.
A skąd będę wiedział który to zapłon, a który napięcie wejściowe (prąd ciągły)?
Czy jak kilka razy włączysz i wyłączysz zapłon to odpala? Wydaje mi się, że ten samochód ma wstępną pompę paliwa w zbiorniku.
Problem rozwiązany dzięki za pomoc wystarczyło poczekać 2h przy włączonym zapłonie
Chyba w ustawieniach z deski można było zmienić Owszem, można było. Zapalały się od razu po przekręceniu zapłonu.
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Dymi na czarno czy niebiesko. Na niebiesko za późny zapłon, na czarno wtryski. Pozdrawiam.
Czy po wyłączeniu zapłonu również się świecą?
Aby wykasować błędy należy przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk "Chech Engine" i trzymając wciśnięty, włączyć zapłon, odczekać ok 10 sek. i puścić przycisk, wyłączyć zapłon. Część z tych kodów to kody informacyjne: zaciągnięty ręczny, brak sygnału z alternatora - silnik stoi, itp. Masz silnik z EDC, jak w VOLVO F12 ( nie FH12 ), poszukaj w Google...
Prawdopodobnie stacyjka klękła, włącz zapłon i na krótko rozrusznikiem odpal .
Sprawdzałeś z kluczykiem w pozycji zapłon, czy bez?
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Witam, na początek sprawdź przekaźniki układu klimatyzacji i spróbuj odłączyć panel klimatronika i zobacz czy podświetlenie deski się wyłączy
wtyczka pompy abs nie zzieleniała? Zobacz jeszcze pobór prądu z aku jak auto stroi fochy oczywiście na zgaszonym zapłonie.
Jeśli to Pa-1: http://66e7c982f37033281683-0e029a5c02f5... Silnik wg danych dla samochodu, jak nie znajdziesz to w poniedziałek coś poszukam. Nie ruszaj poziomu paliwa, bo musisz mieć specjalny króciec do ustawienia (gwint calowy).
VOLVO fm chińczyk 2002r szybko gaśnie kontrolka podgrzewania silnika nawet w duży mróz , włączam zapłon zapalają się wszystkie kontrolki i po chwili gasną i od świecy żarowej też, jak powinno być ,bo niedawno go kupiłem i nie wiem?
Witam i jak z tymi korbami?
Witam Panowie muszę podpiąć czytnik uta one next na stałe. Czerwony kabel pod bezpiecznik 12 albo 24v, czarny gdzieś przykręcę a żółty czyli pod zapłon to który to będzie bezpiecznik w volvo fh4 2016r? https://obrazki.elektroda.pl/1064359600_...
Wciśnij powoli pedał hamulca do oporu , przytrzymaj 2 sek i puść.Oczywiście na włączonym zapłonie.
Słychać pompę paliwa po przekręceniu zapłonu?
To co że czysta?? To że włożyłem inną sprawną i silnik się uruchomił. Powiem Ci lepiej, swoją uszkodzoną włożyłem do innego sprawnego auta, i wiesz co ? Nie kręcił rozrusznik ale włączył się zapłon !Nadal będziesz pisać bzdury ?
Świece ? Z odpalaniem nie ma problemu. Pali nawet przy minusowych temp. Stoi na zewnątrz. Myślałem, że świece to jak problem z zapłonem...?
Podstawa osuszacza dobrze podpięta. Jeszcze co mnie ciekawi jak zgasze auto to z podstawy leci powietrze z dołu i po kilkunastu sekundach pstryknie przekaźnik w środku i przestaje lecieć. Włączę zapłon i znowu zaczyna lecieć. Może ktoś coś podpowie ?
Jeżeli mogę coś wtrącić... Coś mi świta, to może być Problem z czujnikiem położenia wału (Sugestia odnośnie wariowania obrotomierza), do tego sprawdź kostkę stacyjki, i rozrząd. Pytanie: Czy jak już zapali pracuje prawidłowo tzn: wypadanie zapłonów, jakieś inne wskazania obrotomierza np skoki jak przy rozruchu, no i oczywiście zapłon(czy jest iskra...
Witam mam awarie poduszek a mianowicie gdy opuszczę na poduszkach to podczas poziomowania wyświetli się błąd jest aktywny gdy wyłączę zapłon i włączę jest nie aktywny
Witam. Czy może ktoś się orientuje jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w Volvo 440 1,9d z 1995r., silnik F8Q 90km?
Sprawdź przepustnicę, czy się uchyla po włączeniu zapłonu
Zimne luty. Szczególnie należy się przyjrzeć przy złączu.
Wymień palec rozdzielacza zapłonu.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Witam Ciagnik siodłowy jak w temacie ciezko odpala aktywny bład Sid21 FM13 Moze ktos podpowie co to za bład i gdzie szukac przyczyny. Dodam ze jak wyłacze silnik i właczam zapłon bład przechodzi w nieaktywny.
Wciśnij diagnozę i trzymaj, włącz zapłon izwolnij diagnozę po ok. 5 sek.
Może na początek sprawdź czy na jednym z pinów tego zaworu masz zasilanie 12V po włączeniu zapłonu,
Nie ma tam zadnego czujnika na chlodnicy. Bo czujnik nie jest na chłodnicy, czujnik do komputera jest gdzieś przy bloku silnika (nie wiem dokładnie gdzie jest przy tym silniku), i nie ma on nic wspólnego z wskazaniami na desce rozdzielczej, i działa nawet z wyłączonym zapłonem.
Sprawdź kabel według schematu a przekonasz się sam. Przeważnie problem leży w kablu.Po wypięciu kabla sprawdź rezystancje do masy i podaj w poście. Jaśli jest ok to rezystancja powinna być na pinie 2 prawie zero a na pinie 1 rzędu kilka kilo omów.Na wyłączonym zapłonie.
Pacjent to Volvo FM 450, w którym występuje brak zasilania ABS naczepy. Z dwóch plusów brakuje tego po zapłonie. Czy dysponuje ktoś schematem i wiedzą gdzie mogę szukać początku tego przewodu, ewentualnie schematem żebym mógł to sprawdzić? Dziękuję bardzo
Jaka wartość bezpiecznika? Problem pojawił się nagle ? Czy dysponujesz schematem elektrycznym? Czy bezpiecznik pali się przy jakiejś konkretnej funkcji czy od razu po włączeniu zapłonu?
To dla tego jak się włączy zapłon to się zapala się i gaśnie po naciśnięciu stopu.
Kręci ale wtedy kostka rozłączy ci zapłon. Włącz zapłon i spróbuj na krótko przewodem odpalić przy rozruszniku.
Zapłon sprawdziłeś? Jeśli będzie źle ustawiony będzie się grzał. A jak się tam ustawia zapłon? Powiedz, bo mam takiego poloneza i za cholerę nie mogę zatrybic jak. Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. Miałem taką sytuację w Volvo 360, zapłon z modułem, iskra jest paliwo też a palić nie chce, na stroboskopie wyszło że poszedł zapłon do...
Dokładnie. ADR. Sygnał wejściowy. Zwarcie do BAT. (KOD: C1025 FMI: 12) Jest czasem jeszcze Magistrala danych VAN (Vehicle Area Network). Błąd magistrali CAN A. Utracony komunikat. (KOD: U0028 FMI: 87) Generalnie zauważyłem, że wszystko działa, tylko nie uruchamia ręcznego po wyłączeniu zapłonu, a Volvo tak chyba powinno robić.
Przeleciałem wiązki i sygnał wychodzi z płyty i wchodzi, 1 przewód zapłon, 2 rozrusznik.
Tutaj masz opis złącza do wzmacniacza [url=https://www.tehnomagazin.com/Auto-r... W tym temacie z lepszym rysunkiem. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... +12 po zapłonie.
Witam, możesz podać jaką masz instalacje gazową? jaki reduktor i wtryski? hmmm a gazownik sprawdził reduktor?? Dodano po 3 masz moze wykaz błędów z prostego interfejsu OBD? sprawdz czy nie masz wypadania zapłonu
Pod maską masz skrzynkę z przekaznikami. W volvo sterowania są minusem naorzekaznik przy odpalnaniu. Samemu ciężko ci będzie dojść do tego. Jaki rodzaj stacyjki masz?
tak wszystkie zamienniki - firmy BOSH.. :(, czas wtrysku według LPG stag na jałowym to około 2,1ms, max dochodzi do 13-14ms sonda to wersja 0-1V, tak mierze sondę przed katalizatorem - więc regulacyjną.. a jeszcze lepiej - zewnętrznym analizatorem czterogazowym podłączonym pod wydech.., który pokazuje że coś jest źle dalej... pali jak smok.. ostatnio...
Witam Mam problem z volvo v40 z roku 2002,mianowicie po odpięciu akumulatora prawdopodobnie zablokował się alarm i rozrusznik nie kręci i dodatkowo po przekręceniu kluczyka na zapłon brak kontrolek silnika i swiecy żarowej,jak to odblokować?
Jak podpinasz kompa to w parametrach masz wszystkie odczyty? Sterowniki wabco od ebs mają tryb awaryjny i jak cały układ nie jest sprawny nie da się skasować błędów.Do modulatora napięcie dochodzi cały czas czy tylko chwile po zapłonie?
Wystarczy wykorzystać stałego plusa i plusa po stacyjce. Proste jak drut, wyłączasz zapłon- dioda miga, włączasz zapłon - dioda gaśnie.
Witam.Bardzo proszę o informację dotyczącą parametrów ustawienia zapłonu w VOLVO FL7 260KM z 1998 roku.(ILE STOPNI) Z góry serdecznie dziękuję.
Dzięki, i dziekuje za odpowiedz. Rozrząd był robiony dawno 8 lat temu, będę wymieniał na drugi tydzień. Rozrząd jest prawdopodobnie ok, bo chodziło dobrze i jest na punktach. Auto robiło 2k rocznie. Jest to cabriolet od starszej pary, ale mocno zaniedbany. Samochód kupiony w ostatniej chwili typowo do garażowej zabawy i uratowania przed zgniecenie....
Czy miał ktoś styczność z takim błędem :EFI-0036 Moduł sterujący silnika (ECM) z zapłonem, sygnał korekty - "Aktywacja zapłonu niekompletna".
Przy pedale sprzęgła jest miejsce typowo na czujnik takie wycięcie ( identyczne jak po stronie pedału hamulca) . Z wciśniętym pedałem hamulca nie odpala ale w parametrach widać reakcję gdy naciskam hamulec. Będę sprawdzał wiązkę przy sterowniku silnika, gdy ją ruszyłem po włączeniu zapłonu wskaźnik ECO idzie na zielone pole, wcześniej wskazówka nie...
1.Wyłączyć zapłon na co najmniej 15 sekund 2. Po czym włączy zapłon odczekaj 5 sekund 3. Następnie wciśnij pedał hamulca szybkim ruchem do oporu 4.Odczekaj 7 sekund 5.Następnie szybkim ruchem zwolnij pedał hamulca 6.Odczekaj 5 sekund 7.Teraz wyłącz zapłon na co najmniej 10-15 sekund Po włączeniu zapłonu błąd powinien być skasowany. Procedurę tą należy...
Witam, mam problem ze swoim autkiem. (Volvo S40 I 2001 1.8 ) Mianowicie chodzi o to, że światła w pozycji 0 ciągle się świecą. Przy przekręceniu klucza na zapłon, już się siewcą. Jest możliwość aby te światła się nie świeciły w pozycji 0?
Więc po kolei:-) Do gniazda powinien być przyłączony kabelek zakończony pinem. Wyłącz zapłon, w gnieździe powinieneś mieć sześć pinów do wyboru, jeżeli są ponumerowane to wetknij kabel w nr 2, jeżeli nie są to jest to środkowe złącze od strony silnika. Na górze całego złącza jest przycisk i dioda led. Po podłączeniu kabelka włącz zapłon. Wciśnij przycisk...
'' ręczny" reset trzeba w czasie jazdy tak przy 80km/h wyłączyć zapłon na ok.10s oczywiście na biegu i włączyć z powrotem.
Mechanizm działa bez zarzutu, trybik w przekładni o dziwo bez żadnych oporów(przy diagnozie wyciągłem go). Sprawdziłem przekaźnik, jest OK(odpowiada zarówno za spryskiwacz jak i wycieraczki przód) .Podejrzewam elektronikę zespoloną razem ze silniczkiem.Dziwne że po przekręceniu kluczyka w stacyjce( pozycja zapłon)również silnik staruje 3 razy (3-4 sek).
Zrób test modulatora. Przeprowadzenie: 1.Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony! 2.Włącz zapłon. 3.Odczekaj co najmniej piętnaście sekund. W tym czasie pojazd musi stać w bezruchu, bez włączania hamulca zasadniczego. Lampka ostrzegawcza jest zapalona, ograniczenia...
Test resetu Aktywacja pedału hamulca Pojazd pozostaje w bezruchu. Układ pneumatyczny napełniony, co najmniej 10 bar. Hamulec postojowy nie może być załączony przy ewentualnej usterce modulatora przyczepy. Przeprowadzenie: Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony!...
czyli przycisk zerowania należy wcisnąć przed włączeniem zapłonu trzymać go, włączyć zapłon i jeszcze go trzymać przez 10 sek? Bo nie wiem...
czy ktos wie jakie trzeba wykonac czynnosci odnosnie alarmu po chwilowym odłączeniu akumulatora??? mam problem z fabrycznym alarmem w volvo 460 rocznik 95, wyjąłem akumulator do podładowania po ponownym zamontowaniu akumulatora pilot działa jak działał zamyka i otwiera dzwi, problem pojawia sie jak włączam zapłon, dioda na desce zaczyna mrygac z krótkimi...
Wersja na Szwecję ma przerobiony włącznik aby światła były po zapłonie zawsze.
Jak wypada zapłon to albo kompresja niska, albo brak zapłonu, albo nie ma się co zapalić. Kompresję mierzyłeś, więc można wykluczyć. Opcje zostały dwie, albo układ zapłonowy do zweryfikowania, albo brak paliwa/zbyt dużo paliwa. Na początek zakręć LPG przy butli zrób rundkę na samym Pb i zobacz nazajutrz.
Witam. Poszukuję schematu silnika do Terberga f2000 8x8. Auto zgasło podczas jazdy , pali bezpiecznik do ecu +30 ,ale dopiero jak się przekręcić stacyjkę na zapłon, czyli jak się poda +15. Sterownik jaki posiada na foto.
Masz +24 v na pinie 3 "15" po zapłonie? Może bezpiecznik
marck1 Centralny cały czas działa z kluczyka bez problemowo, lecz z pilota się chrzani, tak jak pisałem. ociz Owszem jest siłownik na zamku drzwi, który jest podpięty pod wtyczkę z dwoma żyłami. Jeżeli nazywasz centralką czarną puszkę o nazwie Cartronic Bosch'a, to z tego co mi wiadomo to jest akurat sterownik zapłonu.
Witam, mam problem z Volvo FH 2011r, mianowicie kierowca wjechał na kanał i już nie może odpalić. Diagnozowałem za pomocą Wurth i w sterowniku silnika dwa błędy: immobiliser i poziom oleju. Najgorsze jest to, że teraz w ogóle się nie łączy z żadnym systemem. Sprawdziłem kable CAN na kostce MA: żółto-zielony 123 om, fioletowo-niebieski 123 om, a pomarańczowo-szary...
Wracam do tematu sorry że tak późno, przez zimę auto jakby się naprawiło a teraz znowu to samo. Wymieniłem czujnik położenia wału ale bez zmian. Auto nie odpala jak się nie świeci sonda lambda. Kręci rozrusznik i tyle jakby odcinało paliwo. Z rana bez problemu pali lambda przy zapłonie świeci dojeżdżam do pracy i już nie mam jak wrócić na drugi dzień...
Witam. Proszę nabić uklad powietrza do pełna. Wyłączyć zapłon,na około 20 sekund. Włączyć zapłon. Wciskamy pedał chamulca do oporu, bardzo powoli. Trzymamy wciśnięty pedał około 5 sekund. Kontrolka abs powinna zgasnać.
volvo zapłon ustawić zapłon volvo volvo wypadać zapłon
toyota corolla żarówki różnice attiny atmega synchronizacja gmail
telewizor lampowy mikrokomputer cobra1
Renault diesel lift szarpie, kopci, nie odpala – typowe usterki wtryskiwaczy, pompy, czujnika wału Moment dokręcania śrub silnika 1.4 Hyundai