A to niby na czym? Zetor 3011 i 4011 to ciągniki na bazie których powstał ursus 4011. Zasady ustawiania kata wtrysku takie same. Tyle że trzeba patrzyć na nr. silnika jedne miały 18 stopni a drugie 20-21. Zawsze ustawia sie do pierwszego cylindra. Do niego nabity jest znak na kole zamachowym.
Znalazłem to, jako wyłącznik zapłonu. [url=https://www.blaut-rol.pl/instalacja... Zatem ruch wajchy uruchamiał zapłon. Skoro zrobiono to w taki sposób, to prawdopodobnie zapłon był włączany w momencie odblokowania czegoś. W opisie jest także "wyłącznik skrzyni biegów". Może to Cię...
Dziś rozmawiałem z pompiarzem i wytłumaczył mi na czym polega ustawienie zapłonu w zetorze 6245 i pochodnych(70,72,77). Krzysztofz14 dobrze pisze. Chcąc ustawić zapłon trzeba odkręcić tą zaślepkę, wepchnąć do środka listew do około 0,5cm w głąb obudowy pompy następnie dodać około pół gazu (więcej nie można bo wypchnie listew) i dopiero kręcić kołem...
Witam mam problem z EHR w Zetor FORTERRA sterownik BOSCH pojawia się błąd 1-8 po pojawieniu się błędu wystarczy wyłączyć i włączyć zapłon i podnośnik działa dalej cżęstotliwość problemu jest różna jaz co 5 min raz co godz.złącza sprawdzone poruszanie instalacją nie wywołuje błędu nie posiadam opisu z tym błędem,może ktoś podpowiedzieć co oznacza kod...
Wg mnie to wina pompy albo źle wyregulowany zapłon.
Słuchaj to nie silnik benzynowy i mało prawdopodobne by jakiś strzał ściął klin (poza tym wątpię by opóźniony zapłon w stopniu jakim piszesz powodował strzały). Jeśli możesz wstaw zdjęcie (nie spotkałem się z tym modelem pompy) tego "trybika" na pompie bo jedyną metodą na sprawdzenie klina pewnie będzie jego zdemontowanie. Wtryski sprawdzone?
Sprawdz czy wtryskiwacze wystają tyle samo z otworu w głowicy. Może coś skopali i wtryski leją wewnątrz tulei. Napisz co z tym zapłonem. Widzę, że kolega podobnie kombinuje jak ja. Oczywiście była różnica w "wystawaniu" końcówki wtrysku z otworu głowicy. Już to rozwiązałem poprzez planowanie głowic. Niestety efekt mizerny. Dalej pali na jeden cylinder....
Może zapłon jest żle ustawiony na pompie.
(at)encore Wzrost mocy to tez może być oszczędność w ciągniku. I przerabiają widziałem instalacje w autobusie na silniku chyba scania i to już parę lat temu. Oszczędności były. Natomiast jakoś bardzo mnie to wtedy nie interesowało szczególnie ze ten silnik scani był jakoś z mojego punktu widzenia i poziomu wiedzy "dziwnie" sterowany. (at)tzok Ale taki...
Nie wiem dlaczego mówią że perkinsy to wysokoobrotowe silniki przecież każdy ma fabrycznie maks 2400 obr/min tak samo jak 360, 330,czy zetor,to są toporne ciężkie silniki i jak na obecne czasy to można je nazywać średnio obrotowymi :D, Niestety im większa prędkość obrotowa silnika to ekonomika spada, z reguły dzieje się to już po wyżej 1800obr/min....
Witam Czy koledze udało się rozwiązać ten problem bo ja walczę z nim już rok, mi znowu pali na 3 tłok bez dymku a trzy pozostałe kopca jak szalone, powiem może co już zrobiłem; tak wiec zestawy naprawcze 3 pierścieniowe oryginalne zetora 2 głowice nowe i na nowych ciśnienie się podniosło o 1 bara wałek rozrządu nowy wal po szlifie pompa wtryskowa nowa...
Było po wielokroć: żarówka oczywiście sprawna (różnie bywa, nawet z tymi "ze sklepu"), o właściwej mocy i napięciu? kablek wzbudzenia odpiąć od altera, dotknąć masy i włączyć zapłon - nie silnik, kontrolka ma świecić; zmierzyć napięcie na dużej śrubie (B+), ma być równe temu na akumulatorze.
Mimo wszystko sprawdź kompresję i zapłon.
Iskra to były zakłady jugosłowiańskie, licencja FIAT. Kopułka może być od zastawy lub innego licencyjnego auta. Zakłady w których produkowano zastawy zbombardowano, czeskie inwestycje w Syrii gdzie produkowano zetory tez zrównano z ziemią.
Sprawdź ustawienie zapłonu. Pozdrawiam.
ale powiedzmy że stacyjka to nasz taki włącznik który zapala nam kontrolkę informując ze jest prąd czyli któryś z kabli jest plusowy, potrzebuję więc jeszcze drugiego włącznika który zakręci rozrusznikiem Na swoim rysunku odłącz niebieski kabelek/od stacyjki/ i podłącz go do innego włącznika ,.Drugi kabelek wyłącznika połącz z fioletowym kabelkiem...
D+ / 15 pin zasilanie z bezpiecznika po zapłonie. Wzb/67 pin M alternatora. Masz tam zegar jak piszesz tzw."amperomierz" także pin R będzie raczej szedł na przekaźnik kontrolki jeśli ona jest.Jeśli jest a nie ma przekaźnika masz altek na 9 diód i raczej powinien iść tam inny regulator. Ogólnie widać że bardzo masz zaniedbany sprzęt.
za późno ja podłączyłem tak: 54 kontrolka, DF wzbudzenie, D+ Szczotki a B- Zapłon. I ładuje normalnie.... pozd
Zetor jak napisałeś to pojęcie ogólne , nie wiem czy to masz zegar z kostką prostokątną 4-ro pinową jeżeli tak to podłączasz do niego masę zasilanie po zapłonie i dwa przewody z prądniczki ale nie pamiętam kolejności.Prądniczka jest dwuobwodowa jeden przewód obroty drugi licznik. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2f1... Ale to Ci pomoże.P
Silnik jest wylatany i tyle. Remont kapitalny załatwi wszystko. Na pompie nie ustawia się ciśnienia, tylko we wtryskiwaczach-trzeba mieć przyżąd. Jednak trzeba sprawdzić wszystko: zawory, sprężanie, wtryskiwacze, kąt ustawienia zapłonu- pompę też, także możliość zapowietrzania. Zyją jeszcze mechanicy, którzy sobie latwo z tym poradzą.
Pisałem kolego że ogólnie bez zapłonu jest stały + na wszystkich bezpiecznikach jak szukałem po zapłonie do DRL. Chodzi o sam rozrusznik czy wymagany jest przekaźnik czy wystarczy włącznik zapłonu 20A bo taki mam nowy z Zetora zresztą? Kiedyś lata temu u kumpla było to samo w BWM i bez przekaźnika podłaczył przycisk z KWS-a i śmigało. Co o tym myślisz?...
Witam Bardzo proszę o pomoc. Do zetora 3511 założyłem nową pompę wtryskową od 5211 pasująca do wszystkich 3 cylindrowych silników. Wszystko byloby dobrze jest siła ma szwunga pali na cyknięcie ale jak postoi cała noc pali bardzo ciężko. przyspieszalem zapłon, opuznialem i nadal rano nie pali tylko trzeba kręcić dodam że wtryski ok silnik po remoncie...
spróbuj założyć tą pompę nie przestawiając niczego. Ząbki mają się zgadzać bo inaczej przestawisz zapłon. Regeneracja pompy to koszt ok 250zł ewentualnie 290zł na nowych sekcjach
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
pompa nie jest od zetora tylko typowa od c 360 taka sama ale no jest problem z nią słyszałem ze to sprzęgiełko trzeba wymienić na takie z 6 zębami i wtedy sie da ustawić bo orginalne jest chyba na 7 zębów tak? jeszcze nie rozbierałęm więc pytam. Wymienie na sprzęgiełko z 6 zębami czy tam 6,5 i wtedy załoze i zobacze czy da się ustawić zapłon jeśli tak...
Dziękuję za podpowiedź - trafna, aczkolwiek na tym się (jeszcze) nie skończyło... Sam obwód czujnika zajętości fotela nie ma zwarcia, ale rozpięcie kostki spowodowało brak tego błędu. Wyskoczyły jeszcze dwa - 520217 oraz 520251. Zainteresowało mnie natomiast napięcie na przewodzie sygnałowym czujnika fotela, które dziwnie falowało - wystarczyło zamknąć...
Z tym zastosowaniem to różnie bywa, pozwolicie że się podczepię do tematu. mianowicie zmieniłem zegar na taki jak z linku i jest lipa, nie wskazuje temperatury. Czujniki już dwa zmieniałem i to samo, jak przełożę przewody to wskazówka pokazuje po zapłonie Ful. Gdzieś obiło mi się o uszy że do tego zegara trzeba odpowiedni czujnik bo ten co jest z katalogu...
Robiłem radio w 7745, ale już nie pamiętam jak tam było z kolorami. Plus stały i po stacyjce możesz znaleźć zwykłą próbówką. Krokodylka zapinasz na jakieś zmasowanej śrubie i po kolei przykładasz do kabli. Jeden będzie miał napięcie stale, drugi po zapłonie. No to masz dwa kable, oznaczasz, odkładasz na bok. Masę to jeżeli miernik ma pomiar ciągłości,...
Na pewno podniesie moc silnika ponieważ powietrze schłodzone w intercoolerze zawiera więcej tlenu. Tylko trzeba odpowiednio dobrać rury aby nie stawiały oporu (odpowiednia średnica, odpowiedni kąt ułożenia rur) Do 70KM powinien dojść, a może nawet i więcej. A może nawet do 150 koni ? Gdzie ty takie głupoty czytasz? Intercooler nie tyle podnosi moc...
Witam,problem polega na tym ze silnik jak jest zimny pali tak jakby na 1 cyl.za chwile na 2 i po kilku minutach odpalaja sie pozostałe,a dymu białego co niemiara.zaplon przestawialem na wszystkie sposoby i to samo.Wtryskiwacze nowe i ustawione na 170bar..Zmierzylem cisnienie w cylindrach i wynosi 20bar na jednym garze a na pozostałych po 22bar.Silnik...
Znam jeszcze jeden sposób, który miał mój dziadziu w traktorze zetor 25. Do miejsca na korbę był podstawiany statyw z rafką od motoru którą napędzał silnik elektryczny połączony za pomocą paska klinowego. Sam start wyglądał następująco: najpierw gaz na sztywno do podłogi, odprężnik do góry i włączało się silnik. Początek był taki że pasek chwilkę ślizgał...
Mam podobny problem lecz z audi a4 b5 90km 1z Witam przeszukałem już wszystko co dostępne odnośnie mojego problemu lecz odpowiedzi nie znalazłem. Mam następujący problem wymieniłem pompę w swoim zetorze ustawiłem rozrząd co prawda pewnie kat wtrysku się rozjechał i samochód nie zapali lecz nurtuje mnie problem taki ze kręcę rozrusznikiem kręcę a ropa...
Proszę o pomoc w temacie - jak udoskonalić silnik diesla w zimie ! Chodzi mi głównie o przeróbki i udoskonalenia silnika diesla, czy ma coś ktoś takiego zamontowanego ? Problem jest taki że nie mogę odpalić Zetora 8011 oby sobie odśnieżyć drogę wyjazdową. Zetor ten nie posiada świec żarowych i przyśpieszacza zapłonu, akumulator jest dobry ale wiadomo...
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
Fabrycznie w C360 i Zetorze nie stosowano podkładki pod wtryskiwacz, nie znajdzie się ich też w katalogach części. Wtryskiwacz uszczelniony jest poprzez gniazdo stożkowe. Świece zapłonowe także występują w wersji uszczelnionej na stożek. Ze starymi głowicami jest zwykle problem z korozją tulei wtryskiwacza. Woda wpływa do zagłębienia i nie ma jak z...
Witam. Odgrzebie trochę temat. Szukałem dość dużo po internecie tematów z tym związanych ale nikt chyba nie podjął wyzwania (przynajmniej nic w internecie na ten temat nie znalazłem). Chodzi o montaż wspomagania od Lublina do ursus c330M (tu fakt są na ten temat materiały, ale dążę do elektryki). Idąc za ciosem po zamontowaniu wspomagania (z tym zero...
Elektromagnes wraz z rozrusznikiem jest nowy jak już pisałem i nie chce mi się wierzyć że to ina elektromagnesu. Szukałem też przyczyn od strony stacyjki, sprawdziłem wszystkie kable czy są dobrze podłączone itd. Wszystko wygląda ok. Styki na elektromagnesie wyglądają ok. Mogę się mylić lecz jeśli jest coś nie tak z elektromagnesem to możliwe,że w jego...
Witam Mimo iż nie jest to samochód ale działa na podobnych zasadach. Mianowicie mam nielada problem z odpaleniem traktora (Zetor 5211 91r) Zakupiłem nowy akumulator 4,5 miesięcy temu, 2 miesiące temu wymieniłem cewke zapłonową do rozrusznika - kręcił wszystko było w porządku. Niedawno stopił mi sie słupek "-" ( wtedy zaczęły sie problemy) lecz nadlałem...
Witam Mam problem z ladowaniem, nie swieci zarowka akumulatora po wlaczeniu zaplonu, po odpieciu + od regulatora zarowka zapala sie, mial ktos podobny problem?
zetor zapłon zetor zetor forterra zetor głowica
cyfrowy internetowy jakie antena uziemiać naprawa bosch
budowa pompy ciepla pompa ciepla
O-ringi pompy paliwa Audi A6 C5 2.4 - wymiana i materiały Przerwa wymiany danych na CAN bus w rowerze elektrycznym