Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Zobacz [url=http://www.czarnik.neostrada.pl/x16... - masz rozrysowaną kolejność przewodów zapłonu
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Jakoś nie doczytałem czy ta kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu?
Bo tam masz zasilanie po zapłonie i stałe na regulatorze.P
jeżeli z dołożonego immobilizera wychodzą tylko czarne kable to zwróć uwagę czy jakaś para kabli podłączona jest do przewodu który jest rozcięty na pół złącz je z powrotem jedne będą z rozrusznika a drugie z zapłonu
Są tam dwie "puszki" (zdjęcie) Czujniki autoalarmu ze zdjęcia, wskazują na to, że "głębiej" znajduje się centralka autoalarmu, która może realizować odcięcie zapłonu.
Ja byłbym raczej za drugą ewentualnością, lub może jakieś problemy ze stacyjką. Sprawdź czy nie zapamiętał jakiś błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
A jednak jest: - sygnał prędkości pojazu, z ABS do sterownika silnika - sygnał redukcji momentu obrotowego z ABSu do sterownika silnika (występuje gdy ABS realizuje kontrolę trakcji / ESP) - niekiedy wystęuje sygnał "rough road" czyli "wyboistej drogi" z ABS do sterownika silnika, uzywany m.in przez algorytm detekcji wypadania zapłonów.
Będzie to typowe odcięcie zasilania na pompę po załączenie się alarmu.
wjechałem wczoraj do garażu i po zgaszeniu silnika zobaczyłem i usłyszałóem dziwną rzecz > kontrolka od ladowania swieci sie na calego, od oleju i recznego tez ale slabo, i jeszcze cos pod deska po stronie pasazera brzeczy POMOCY co to moze być cos z alternatorem ? ale dlaczego brzeczy cos po prawej stronie
Moja Astra miała podobne objawy, z tym że wypadanie zapłonu było konsekwencją uszkodzonego czujnika położenia wału.
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
Tak się zachowuje bez włączonego zapłonu.
Zestaw do badania kompresji na allegro jest za 50 PLN. Badanie spalin na stacji podobnie (podczas wypadania zapłonu).
To jest uszczelniająca nie termoprzewodząca pasta!!! kup taką. https://www.google.pl/search?q=pasta+ter... http://pl.wikipedia.org/wiki/Pasta_termo...
koniecznośc wykonania czynności inspekcyjnych
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
Sprawdź czy za stacjką na kostce po wyłączeniu zapłonu na czarnych kablach masz +12 Jeżeli tak to kostka do wymiany.
Nie wywala błędu p0170. Wywala błąd p0300 -01 i p0304-01. Cewka jest zespolona. Na ciepłym silniku jak zacznie wypadać zapłon to słychać na wydechu wypadanie zapłonu.
Nie będzie ingerował w kąt zapłonu!!!
A jak wzbogacić mieszanke? albo zmienić kąt zapłonu?
Sam kondensator nie rozwiąże problemu. Wszystko Ci opisałem.
Bo nie wolno zwierać - można z jednego plusa stałego /który jest cały czas/ podać na 2 styki a drugi po stacyjce zostawić wolny Są do tego w sprzedaży takie redukcje ISO na ISO ;) bo nieelegancko ciąć instalacje
Nie.
Moglibyście podpowiedzieć pod jakim numerem na rysunku jest czujnik ciśnienia oleju, bo każdy mi mówi że gdzieś w bloku silnika ale nikt do końca nie wie gdzie? A mam dokładnie ten sam model. Po przełączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka oleju, zapali się raz na jakieś 50 zapłonów.
Zamień przewody 2 i 3.Chyba że uszczelka między cylindrami,to sprawdź kompresję.
Zawór steruje zapłonem
Skoro pytam to znaczy że nie jes jasne!
Zmienia mapę wyprzedzenia zapłonu
Modół zapłonowy pod pokrywą dostaje przebicia. Wymiana na nowy.Ale najlepiej pod komputer i zobaczyć wypadanie zapłonów.
Jeżeli będzie błąd immo to kontrolka z silniczkiem szybko miga po włączeniu zapłonu.
Dobry akumulator i czekaj z rozruchem te 15-20s od włączenia zapłonu...
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek.
Czyli co dalej błędem sypie, możesz sprawdzić http://astra-3.pl/porada-astra-h-sprawdz... . Gdzie wysłałeś sterownik i jakie koszty.
ta druga kontrolka sygnalizuje , żeby udać się do serwisu bo można uszkodzić silnik , zapala się przeważnie jak jest problem z zapłonem
Proponuje sprawdzić i przeczyścić wtyczke czujnika od wyzwalania zapłonu.
Przy prawidłowym podłączeniu plusów logika zapłonu tak działa że radio wyłączone kluczykiem po ponownym włączeniu kluczyka się włączy a wyłączone najpierw wyłącznikiem a potem wyjętym kluczyku nie włączy się z kluczkiem, pamięta jak było wyłączone. Czytam i wnioskuję że masz problem z instalacją stacyjki... "nasi tu byli...". To proste obwody ale trochę...
Witam To radio z Blaupunktem ma wspólny tylko napis na panelu a w środku to 100% medion, tewion jednym słowem CHINA, wiem bo miałem przyjemnośc ostatnio takie badziewie rozkręcac i obstawiam że logika zapłonu w tym modelu kończy się na włączaniu po przekręceniu zapłonu pełnej logiki zapłonu na tym na pewno nie uzyskasz
co sygnalizuje pomarańczowa kontrolka w kształcie samochodu z kluczem.
Po drodze z ECM do cewki WN jest jeszcze wzmacniacz zapłonu!
zapłon czarny w wiązce stacyjki,pompa czerwono-niebieski w boczku-progu.
No proszę cię 30zł nowy zamiennik!!. Dla gazu tez to ma znaczenie w korekcji zapłonu.
Sterownik silnika się zdiagnozować??? Kontrolka " check " lub świecy zapala sie po włączeniu zapłonu???
żółty kabel jest od pamięci. Jeżeli chcesz aby radio grało bez zapłonu to podłącz go do czerwonego. A jeśli chcesz aby wyłączało i włączało się kluczykiem i nie traciło ustawień zamień żółty z czerwonym tylko że wtedy nie włączysz go jeśli nie przekręcisz kluczyka.
Witam kod 42 zależnie od rodzaju zapłonu 1. zapłon bezrozdzielaczowy - sygnał serujący wzmacniacza 1 i 4 cylinder - za wysokie napięcie 2. zapłon rozdzielaczowy - obwód pierwotny zapłonu - za wysokie napięcie. Pozdrawiam
Panowie, a czy zepsuty czujnik położenia wału może też powodować wypadanie zapłonu?
może nie doczytałem ale chyba modułu zapłonu nie wymieniałeś i myślę że jeśli problem jest również na gazie to problem z zapłonem
Czyli lpg nie wchodzi w grę, że powoduje wypadanie zapłonów?
A tak wogule to może ktoś napisać jakie napięcie powinno być na cewce w momencie zapłonu?
Najlepiej jak sam sobie zdjagnozujesz motor. W załączniku znajdziesz wszystko co potrzebne.
Spokojnie naładuj akmulator i zobacz czy kontrolka check ci mruga po włączeniu zapłonu. Jak tak nie widzi pestki
Po paru przejechanych kilometrach stało się coś takiego : wskaźniki zatrzymały się na jednych wartościach i nie można ich ruszyć nawet po wyłączeniu zapłonu.
Sprawdź też świece,przewody WN i Cewkę zapłonową,gdy auto strzela na LPG to głównie jest to wina zapłonu.
Od włączenia zapłonu nie znika klakson, z taśmy jest sieczka.
Tak jest,podwyższa jeżeli widzi impulsy prędkości. Obroty są poniesione poprzez wiekszą ilośc powietrza,jak i bazow wyprzedzenie zapłonu.
Elektrozawory otwierają się na krótka chwilkę, po włączeniu zapłonu i ustawieniu przełącznika centralki w pozycję "rozruch na gazie". Potem zostają uruchomione dopiero po pojawieniu się impulsów zapłonu.
W tej Astrze powinno się dać "wymigać" na kontrolce "silnika" trzymając wciśnięte pedały gazu i hamulca podczas włączania zapłonu.
Sprawdziłeś świece i okej... czyli co? jest iskra, mokre świece, czy inne objawy?
Raczej nie odczekać, tylko w ciągu 30 sek od włączenia zapłonu
Masz pewnie C18NZ wiec o przestawieniu zaplonu raczej nie ma mowy (chyba ze ci pasek przeskoczyl ale wtedy bylby przymulony)) Jesli na benzynie i gazie ci sie tak dzieje to sprawdz wszystkie styki przy elektrozaworze. Napisz jaki masz sterownik gazu i czym odcinane jest paliwo podczas zasilania LPG. Jesli przekaznikiem to sprawdz styki przy nim albo...
To wszystko prawda co piszecie.Trzeba jednak pamiętać że nawet niezbyt doświadczony złodziej wsiada do auta,wyłamuje stacyjkę i widzi że nie zaswiecają się "budziki".I co robi wtedy....??? Ano zdziera dekiel z bezpieczników i mostkuje grupy.Zapewniam was że nawet totalny lamer metodą prób i błedów zrobi to w niecałą minutę!!! Tak więc wnioski nasuwają...
A ja bym sprawdził, czy silnik ma co palić, bo wypadanie zapłonu może być spowodowane przez za ubogą mieszankę dla danego cylindra. Natomiast jeżeli uszkadzała się hybryda to zawsze był błąd cewki a nie wypadania zapłonu.
Umocuj ją klejem dwuskładnikowym.
W czasie pracy , jak gaśnie , palą się kontrolki na szafie? Cewka miałaby trochę inne objawy. Może to być czujnik halla pod rozdzielaczem zapłonu.
Nie masz impulsów zapłonu/iskry. Dlatego pompa nie pracuje jak kręcisz rozrusznikiem.
Ciężko sprawdzić czy jest czy nie ma bo najczęściej auto gaśnie gdzieś na mieście, więc kręcę aż odpali a jak już odpali to iskra jest. Wymienię jeszcze czujnik na wale a jak nie pomoże to w bezpiecznikach będzie chyba zacząć szukać. Jest tam jakiś przekaznik od zapłonu ?
No tak, ale sama lampa nie wystarczy-trzeba sterownik wprowadzić w tryb regulacji zapłonu.
Witam.Przewód który należy przerwać to zasilanie modułu wzmocnienia zapłonu (golf 3 opel astra kolor zielony) więc przypuszczam że w audi też zielony.Moduł połączony jest z cewką.Występuje też tam czarny przewód masa.Zielone mogą być dwa więc aby się upewnić który odłącz je od modułu i przełącz stacyjkę w położenie do jazdy na tym na którym pojawi się...
Podłącz stary CIM w momencie kiedy chce włączenia zapłonu.
Akumulator działa Nie sądzę żeby był sprawny, załóż na próbę inny lub chociaż zmierz mu miernikiem napięcie po włączeniu zapłonu.
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Witam. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie ale możesz wziąć zasilanie z kostki radia, tylko sprawdź który kabel jest który bo jeden jest bezpośrednio przez bezpiecznik z akumulatora a drugi ze stacyjki.
kable podstawione nowe bez zmian, swiece ngk ok1000 km przebiegu po wymianie objaw ten sam , kopułka czysta ,pytanie na ile czujnik halla w aparacie zapłonowyn moze wpływac na wypadanie zapłonów?
To stary numer OPLA do wymiany elektroniczny moduł zapłonu, przymocowany gdzieś pod,czy obok kopułki.
Przewód czerwony(ten cieńszy 0,75) napięcie pojawia sie na nim w I II i III położeniu stacyjki.
Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania, wyprzedzenie wtrysku, oraz końcówki wtryskiwaczy. To tak na początek :D Jak ci mechanik zmieniał pasek, to mógł się zająć i zapłonem.
Sprawdż masę pod obciążeniem np żarówką na ECU piny: A12,D1,D6. Napięcie z sondy lambda względem pewnej masy bezpośrednio na ECU pin D7. Jakie jest ciśnienie paliwa? Dodano po 16 Zbyt duże ciśnienie paliwa może dawać wzbogacenie mieszanki. Przy tylu wymianach części nie pozostaje wiele możliwości. Napisz jak jeżdzi auto w ogóle? Sprawdż ustawienie rozrządu...
Zacznij od sprawdzenia stanu świec (oczyść, wyreguluj przerwę) i przewodów zapłonowych.Jeśli dawno nie wymieniane - wymień. Przy sprawnym mechanicznie silniku strzały mogą być powodowane raczej niedomaganiami zapłonu
A te pół zbiornika paliwa to było zawsze czy teraz dolałeś ( typowe że jak na lpg to zapomina się o paliwie w zbiorniku i pompa na wybojach pracuje na sucho, uszkadza się i potem kaskada - przekaźnik, bezpiecznik, a nawet rozrusznik ( bo próby uruchomienia bez paliwa potrafią go przegrzać. Najlepiej podaj plusa na pompę - jak ruszy to będzie wiadomo...
Jaka astra F, G? Słychać pompę po włączeniu zapłonu?
Może być problem np z zapłonem...
aaa to inna sprawa. Jeśli tak to wychodzi koło 0,1 ohma po odjeciu. Choć wiadomo, że to żaden miernik laboratoryjny czy metex. Jak narazie samochód poprawnie odpala i nie ma żadnych problemów. Może też być tak, że winę ma tutaj ten zestaw cewka/wzamcniacz zapłonu?
Logika zapłonu to przypuszczam że działa ;) bo jak wyłączysz kluczyk na grającym to się wyłącza , a po przekręceniu z powrotem włącza A jeśli chodzi o włączenie bez kluczyka to raczej nie ma takiej funkcji ;) [przeczytaj w instrukcji obsługi] Jedyne co możesz zrobić to podać dwa stałe plusy na pamięć i ACC [ale wtedy nie będzie żadnej logiki zapłonu...
Ok. Dzięki za informację. Będę szukał, choć wstępnie patrzyłem wczoraj i nic tam nie widziałem. Myślałem że ten przekaźnik jest wbudowany w centralkę. Co jeszcze dziwnego, mam kartę podbitą przez osobę która montowała ten alarm kilkanaście lat temu i tam jest napisane że jest zamontowane odcięcie pompy paliwa a nie zapłonu :)
gdzie jest moduł zapłonu w aparacie? pod cewką na nadkolu.
Witam. Sprawdź sobie czy masz plusa na cewce zapłonowej. Jeśli nie ma to sprawdz gdzie go odcina.
Na LPG i na PB tak samo Leci bardzo bogato ale na benzynie w teorii jest w normie, oczywiście przy wypadaniu zapłonu
Już podaję konkrety. Masz jakikolwiek błąd od czujnika? Pewnie nie. Jakby padł, silnik zachowywałby się zupełnie inaczej. Wiesz po co jest ten czujnik? Co mierzy i jak ECU wykorzystuje jego wskazania? Występuje wypadanie zapłonów?
Przewód od gazu nie styka się z żadnymi przewodami. Szyby już się sama zaprogramowały z moją drobną pomocą. Stop nadal świeci cały czas po odpaleniu zapłonu...
A czy to nie jest wina związana z jakimś lewym powietrzem lub zapłonem?
Proponuję sprawdzić jeszcze drożność przewodu powrotnego paliwa. Taaak, i wyczyszczenie silniczka krokowego ?. Masz dużą szansę że rozrząd ci sie rozlatuje, tzn. któreś z kół ma luz na wale, tak mi sie wydaje pod kątem tych zmian kąta wyprzedzenia zapłonu.
Gdy tylko włączę zapłon Tu alternator nie ma wiele do gadania. Nie masz podlaczonej w gnieździe zapalniczki jakiejś ładowarki? Z samego auta nie bardzo ma co zakłócać odbiór. Można spróbować podłączyć radio na stole. To sporo podpowie
Poszukuję schematu elektrycznego tablicy rozdzielczej, a konkretnie chodzi o kolor przewodu kontrolki zapłonu.
Coś z wtryskami albo z zapłonem
zle ustawiony zapłon. zapewne 1.6 na kopułce, miałem kadeta z podobnym silnikiem i miał identyczne objawy od złego ustawienia zapłonu.
coś nie tak z zapłonem
Piszesz że masz sprawdzoną cewkę. Jak ci to mechanik sprawdził? Najlepiej podmienić na chwilę z podobnego modelu. Akurat cewki w tych autach notorycznie padają, a komputer nie zawsze pokaże wypadanie zapłonów.
astra zapłonu odcięcie zapłonu astra moduł zapłonu astra
kabel ethernet przerywa przekaźnik zakłócenia akumulator nożyce
konica minolta 1350w konica minolta 1350w
Iveco Daily EDC16 uruchamia się tylko na plaku Niedziałające kierunkowskazy w Romet 747 z 2009 roku