Najczęściej padają scalaczki LIN w silniku. Koszt niecałe 4 zł, ale trzeba go umieć wymienić.
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Nie może być VIC a to z prostej przyczyny, a mianowicie jeżeli jest tak jak piszesz że wycieraczki nie działają na wszystkich prędkościach, to przy najwyższej prędkości wycieraczek obwód wycieraczek odbywa się bez jakiejkolwiek ingerencji VIC-a.Jest to wówczas zwykły obwód elektryczny jak z jakiegoś duzego fiata. Sprawdź obydwa przekaźniki tzn. G236...
Myślę że, bordnetz nie był by taki wredny i akurat tylko działanie wycieraczek (i to tylko przednich) by nie działało. Sprawdzałeś może ten wątek przytoczony powyżej? Tam jest na temat bezpieczników, może u Ciebie też jest jakiś nieopisany a ma wpływ na zasilanie. Zawsze warto sprawdzić 2 razy bezpieczniki, może akurat popłaci.
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... Wycieraczka 15 Zapłon włączony - 15 15A Bezpiecznik 15 A 30 Napięcie akumulatora - 30 30A Bezpiecznik 30 A 31 Masa - 31 50 Sygnał startu - 50 5A Bezpiecznik 5 A 70A Bezpiecznik maksymalny 70 A A20 Sterownik elektroniki nadwozia bg Beżowy bl niebieski br brązowy G10 Połączenie masy na pokrywie...
Bezpiecznik F3.14 https://obrazki.elektroda.pl/5714867300_...
To nie jest stały plus tylko po zapłonie. Sterowanie z manetki jest masą. Weź też pod uwagę że silniczek podpięty bez obciążenia na krótko może działać a obciążony wycieraczką już nie.
Zasilanie powinno wychodzić z skrzynki komory silnika .Sterowanie z uch ,tak trzeba ściągać kokpit z góry.
wszystko jest na jednym? Dokładnie tak własnie w Sienie jest. Zobacz schemat ;)
Sprawdź czy na bezpieczniku nr 33 10A masz napięcie po przekręceniu stacyjki (dla pewności możesz sprawdzić na zapalonym silniku), jeśli nie ma to sprawdzamy kostkę stacyjki pin 75 lub na przekaźnik -J59- (100) (chyba gniazdo nr 7) gdy prąd jest, bezpiecznik dobry to sprawdzamy napięcie na ośmiu pinowej wtyczce przy przełączniku (pin nr 8 przewód czarno-żółty),...
Moze siadly styki w przelonczniku,albo tez sam przekaznik,jedna z tych dwoch rzeczy.Po przelonczeniu na czasowe sprawdz czy idzie napiecie na przekaznik,tak bedziesz mogl w ten sposob wykluczyc przeloncznik.
Podbijasz kolego ten temat i podbijasz. A co zrobiłeś ze swojej strony? Podłączałeś auto do komputera serwisowego? Są jakieś błędy w tym sterowniku? Robiłeś zalecane testy czujnika? W tym przypadku najlepszy byłby Star Diagnose - komputer specjalnie do Mercedesa. Sprawdzałeś kodowanie wyposażenia czy nie ma jakiegoś błędu? Czujnik był fabrycznie? Jest...
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
czyli jak dobrze rozumiem wycieraczki tak działaja bo za mocno przykrecilem tamta srubę mocującą.. Nie za mocno (powinna być mocno) ale w złym polożeniu dźwigni. Kolega spróbuje ustawić ją mniej więcej jak na mojej fotce - moze się uda...
Tak, linia X to jest taki + po włączeniu zapłonu, który jest pozbawiany napięcia w momencie kręcenia rozrusznikiem po to aby odciążyć akumulator (wycieraczki, kierunki, nawiew, ogrzewana szyba etc.)
Wyjmij akumulator i zobaczysz taką małą skrzyneczkę schowaną obok. Są tam takie duże bezpieczniki. Wilgoć na nie oddziałuje. Są tam puste miejsca i właśnie wtedy one się przydają żeby przełożyć bezpiecznik w nieskorodowane miejsce.
Czy problem z wycieraczkami powstał po tym jak rozłączałeś te kable? Jeżeli tak, to pomyliłeś któreś z nich, łącząc je na powrót. Jeżeli było tak wcześniej, to powodem jest styk w obudowie silnika wycieraczek, który powoduje wracanie ramion wycieraczek do pozycji spoczynkowej.
Mam to samo. Padł klimatronic i wycieraczki. Czasem zaskoczy i działa kilka dni. Prawdopodobnie problem jest w skrzynce bezpieczników, przynajmniej u mnie. Dziś był ten dzień, kiedy mogłem sprawdzić usterkę, jednak szybko zrobiło się ciemno, do tego padało. A więc tak. Nie mam przy sobie schematu układu elektrycznego ale sprawdź najpierw napięcia na...
musisz kupic sobie preparat do czyszczenia i konsewacji inst. elektrycznych i spryskac wszystkie dostepne wtyczki radze zrob to przed zima
Taaak. Wymień ten przekaźnik i problem z głowy na długi czas. Jak chcesz to czyść, skrob styki, psikaj isolem, podginaj blaszki..... i znów wróćisz na forum z tym problemem.
Masz schematy -przejście zasilania przekaźników (111) masz na drugim schemacie (6112 WI) - UEC w komorze silnika .
Zasada powinna być podobna jak w przypadku hatchback, Ale jak sprawdzałeś instalacje to wiesz ze te dwa kable idą do manetki wycieraczki. A załączanie odbywa się w przełączniku to ze działa wycieraczka wcale nie oznacza ze musi działać spryskiwacz to są inne styki.
Zacznij od bezpieczników. Posłuchaj też czy przekaźniki działają.
Trzeba dokładnie sprawdzić styki w gniazdach bezpieczników i przełącznik przy kierownicy może tez być przyczyną.
witam prawdopodobnie zatarły sie tobie wycieraczki odepnij je od silniczka i sprawdz czy luźno chodzą najcześciej zacieraja sie w tulei
to by się zgadzało 519 steruje wszystkim ,być może z vw będzie to samo ,numer części by się przydał ,a schemat masz ?Na pewno wszystkie bezpieczniki ok?
Bezpiecznik 1 jest od prawego silnika, od lewego jest nr.19
Hm z oryginalnych kodów PSA iest to błąd / wejście ADC / zacytuję co to jest i powjązane z nim systemy Systemy PSA ADC - immobilizer PSA KURS 9823 Systemy Peugeot ADC SŁOWNICZEK ADC: Immobilizer kodowany. NAUKA: Operacja polegająca na inicjalizacji różnych elementów powiązanych z ADC. UWIERZYTELNIANIE: Proces umożliwiający weryfikację tożsamości składnika...
To przełącznik zespolony pod kierownicą do sprawdzenia.
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Wiązka nadwozie - klapa, gumowa przelotka
Problem rozwiązany. Zwarta dioda 1-5KE36CA była przyczyną uszkadzania bezpiecznika i braku wycieraczek. Poniżej widać miejsce po diodzie. Te dwa przekaźniki są od wycieraczek. W jednym po zwarciu skleił się styk. http://obrazki.elektroda.net/50_12555466...
prawdopodobnie masz zatarty mechanizm wycieraczek ,odłącz go od silniczka (jedna nakrętka) i sprawdź czy można poruszyć wycieraczkami,przeważnie zacierają się końcówki do których przykręcone sa ramiona wycieraczek
Czasem wystarczy zamknąć maskę silnika a jak nie to, może być czujnik klapy. Ostatecznie moduł komfortu, zdarza się zimny lut.
Wycieraczki naprawione. Problem tkwił w komputerze sterującym od wycieraczek. Silnika od wycieraczek nie da się podłączyć na krótko nawet w celu sprawdzenia . Temat zamykam.
Kostka stacyjki do wymiany.
te dwa przekaźniki są wlutowane w tej skrzynce bezpieczników a steruje nimi moduł UCH podpięty do tej skrzynki bezpieczników u mnie prawdopodobnie ten UCH padł jednak koszt jego wymiany wiązał się immo programowaniem czytnika z kartami dlatego rozwiązałem problem dokładając przekaźniki wszystko śmiga jak z fabryki no prawie bo ominąć musiałem czujnik...
Mechanizm się przytarł i spaliło silniczek. Jest szansa że tylko spaliło bezpiecznik - szukaj go pod maską. Nowy mechanizm + silnik lub rozebrać i nasmarować stary i zmienić silnik.
Prawdopodobnie dźwignia wlaczajaca do wymiany
Czy udało się rozwiązać problem... Mam podobnie. Sprawdzony silnik wycieraczek oraz bezpieczniki... Czujnika zamknięcia maski nie mam.
Jeżeli maska jest otwarta to nie będą działać wycieraczki. W zamku maski jest czujnik krańcowy.
Coś tam ci wysłałem zobacz.
Podczas testowania spryskiwacza, przy podniesionej klapie płyn uciekał z obiegu i wyciekał w okolicy silniczka wycieraczki. W takim razie warto by było sprawdzić czy płyn nie znajduje się również w samym silniczku.
Nie grzeb auta. Zdejmij osłonę kolumny kierownicy, wyjmij przełącznik kierunkowskazów, rozbierz go i na pewno znajdziesz usterkę. Obstawiam pierwszy z brzegu. Do naprawy pottzebna grubsza igła do usunięcia pozostałości i jakaś cienka, tępa blaszka żeby naprawić. Trochę zagadka ale żebyś zaoszczędził parę ładnych stówek to musisz pogłówkować. Jesteś...
Problemem będzie skrzynka bezpieczników pod plastikiem z naklejką "E2".
Zauważyłem różnicę w pinach na środkowym brązowym gnieździe w obu BSM-ach, które posiadam. Ten stary L01 ma wszystkie piny ( 5 cieniutkich) od 19-23, natomiast ten zapasowy L11 nie posiada pinów 20,22. Cała reszta gniazd wygląda identycznie. Może to jakaś wskazówka do poszukiwań działającego zamiennika? Chociaż ten z działającymi wycieraczkami R02...
Jeżeli chodzi o wycieraczkę to prawdo podobnie jest zatarta ośka przekładni w silniczku, co do wentylatora dmuchawy może być wiele przyczyn, zacząłbym od sprawdzenia czy dochodzi do niego zasilanie.
Raczej usterka nw UCH.
Silnik wycieraczki pin 1 stała masa 31 pin 4,5 prąd z przekaźnika BSM piny c1 oraz c9 bezpiecznik f17 pin 2 z BSI pin a9 Jest jeszcze komunkacja VAN BSI C6 C8 oraz BSM D5 d1 nie mam dokładnie kolorów kostek.
Zatarte na sworzniach.
działać wycieraczka zasada działać enkoder termik zasada działać
samsung rs68n grand akumulator kabel elzab
wentylatory rx6600 szpiegowanie telefonu
Łożyska w pralce ładowanej od góry: lewe i prawe Jak wyczyścić wentylator w kotle Termet Silver?