Ratuje Cię wyłącznie zakup nowego, bo inaczej zawali się system produkcyjno-dystrybucyjno-recyclingowy Słuszny wniosek zwłaszcza w drugiej części cytatu. PS. Nowy w ramach ratowania systemu produkcyjno-dystrybucyjno-recyclingowego od razu oddaj na złom i kup kolejny aż do wyczerpania oszczędności.
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Zasiarczony akumulator można próbować ratować. Nowe akumulatory są tak liche, że zazwyczaj cierpią na tzw. spływ masy czynnej i nic im już nie pomoże poza wymianą płyt, więc na dobrą sprawę lepiej kupić nowe płyty w nowej obudowie, czyli nową baterię. Zasiarczone akumulatora można próbować reanimować tak [url=http://elektroonline.pl/a/721,Regen...
Szybkie rozładowanie i małe napięcie po naładowaniu oznacza zasiarczenie akumulatora. Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V.
http://www.ampr.ariadna.pl/technika/akum... jest o zasiarczonym akumulatorze i jak go "ożywić"
Zasiarczysz cele
Jeśli akumulator miał 1 V i był zamarznięty to nic go już nie uratuje. Jest zasiarczony.
Jakie napięcie przy próbie rozruchu będzie oznaczać rozładowanie a jakim akumulator do wymiany(chyba że ciężko to określić po samym napięciu)? Napięcie poniżej 10V ale może oznaczać zarówno akumulator do wymiany (mocno zasiarczony) jak i rozładowany. Aby mieć pewność, akumulator przed rozruchem powinien być naładowany prostownikiem do minimum 14,5V...
Zasiarczone zwarte ogniwo albo cały zasiarczony jak długo stał nienaładowany. Nie dało się go reklamować skoro nowy i coś nie tak z nim? Po co to wylewać?
Pobór nie wydaje się specjalnie duży, różne tunigowe bajery potrafią brać więcej. Przy takim poborze akumulatora 45 Ah powinno starczyć na 14 dni. A czy ty wcale nie jeździsz ? Nawet raz na tydzień powinno taki pobór zniwelować i aku powinien być naładowany. A jak nie jeździsz to doładowuj aku z prostownika.... Pozdr.J. Ps chyba że masz juz zasiarczony...
Moje zdanie odnosi się do sytuacji gdy ktoś ma zbyt mało dutków by kupić większy i dobry akumulator A wiesz moze, czy akumulatory moga się różnic odpornością na zasiarczenie? Czy akumulator jednej marki ciągle niedoładowany zasiarczy sie szybciej niz innej w tych samych warunkach?
gestosc powinna wynosić 1.28 spróbuj, akumulator chyba do wymiany Dodano po 16 transformator zwykły , ale nie dajesz mostka tylko diodę. Po przepuszczeniu przez nią prądu daje charakter połowy sinusoidy.I to żarówka zabiera moc nie ładując akumulatora. Ale powiem szczerze że po tym co napisałeś to ten akumulator chyba do lamusa. Ale próbuj.
Moim zdaniem nie opłaca. Wiem z doświadczenia że porządnie zasiarczony akumulator (wykazywał 25% pojemności znamionowej) po regeneracji wytrzymywał 2-3 miesiące i wracał do poprzedniego stanu a regeneracja przywracała mu nie więcej niż 60% pojemności nowego.
Przecież na logikę to nie ma żadnego sensu! On właśnie teraz ma w akumulatorze czystą wodę i akumulator pobiera z prostownika 0 V. Nie wiem nie znam się na tyle, ale tak robiłem (jak pisałem) z akumulatorem motocyklowym i zdało to egzamin. .... Po takiej "regeneracji" jeździłem na nim jeszcze około pół roku, były to czasy gdy chcąc kupić akumulator...
Akumulator powinien być zabezpieczony przed "przeładowaniem", i zbyt głębokim rozładowaniem. Napięcie "konserwujące" dla temperatury 20-25°C powinno wynosić 13.65V (13.5-13.8V) dla baterii 12V. 13V jest wartością zbyt małą, spowoduje przedwczesne zużycie (zasiarczenie) akumulatora. Dobrym rozwiązaniem byłoby rozdzielenie toru zasilania podczas pracy...
Zmierz napięcie ładowania - zbyt wysokie swiadczy o zasiarczeniu akumulatora
Użyj opcji "szukaj", był już tu taki temat - wielostronicowy.
Po kilku dniach by się tak zasiarczył ?
Jeżeli chodzi o akumulatory samochodowe nie warto się teraz bawić w te klocki. Nigdy nie osiągnie się zadowalającej poprawy pojemności akumulatora zasiarczonego. W każdym przypadku bardziej opłacalny jest zakup nowego akumulatora.
Użytkownik zapewne wymienił akumulator. Nie do odratowania. Odssysanie elektrolitu nie pomoże, nie masz możliwości ze względu na upakowanie płyt. Można wylać w zwykły sposób i przepłukać wodą, ja miałem zwykłą, ale lepsza destylowana. Na logikę cały syf z dołu leci na płyty i robi się sajgon. Wlanie nowego elektrolitu pogorszy tylko sprawę. Długotrwałe...
Agm jest nowy więc nie sądzę aby był zasiarczony
Dobrze myślisz, po naładowaniu napięcie spada i płynie prąd konserwujący ok 0.8A. Problem polega na tym, że im starszy akumulator tym bardziej zasiarczony. Wówczas "ładowanie" przebiega błyskawicznie. Czyli akumulator szybko osiąga napięcie, przełączy się w tryb konserwujący a wcale nie będzie naładowany. Żeby naładować taki trochę zasiarczony akumulator...
Niby wszystko ok - od 2 h ładuje. Ale... Prostownik podczas ładowania zaraz po podłączeniu pokazywał ok 3A ale już po chwili (mniej więcej 10-15 minut) było 0A i tak jest cały czas. Jak jednak przyłożę ucho do akumulatora to słyszę charakterystyczne "bulgotanie". Pytanie więc brzmi: czy to ustrojstwo się w ogóle ładuje? Najbardziej prawdopodobne zjawisko...
Dzięki za pomoc! Automatyczna ładowarka już ratuje :D zasiarczony :cry: akumulator :!: Pozdrawiam Anszun :D :D :D
Nie znam do końca zasady działania akumulatora , ktoś tu napisał że długie ładowanie odsiarcza akumulator wątpie żeby to odsiarczało akumulator ale może w jakiś magiczny sposób przebija się po przez zasiarczenie.
Odłacz na noc akumulator i rano wszystko się wyjaśni Moim zdaniem akumulator jest mocno zasiarczony. Kup akumulator . Ja stosuję równiez tańsze akumulatory zakupione na A..... W cenie dobrego masz dwa tanie .
To jest możliwe, tylko że masz większy problem. Jak akumulatory postały rozładowane do takiego poziomu (3v) przez dłuższy czas to nadają się tylko do wymiany. (najzwyczajniej w świecie zasiarczyły się) akumulatory trzeba co jakiś czas doładowywać nawet jak nie używasz.
Jak sprawdzić czy się zasiarczył? gdy potrzęsę akumulatorem słychać płyn w środku. Akumulator jest oryginalny VW,eja 780A
Mam następujący problem z moim prostownikiem: ładuje stary zasiarczony akumulator o napięciu 10,5 V, jednak po podłączeniu do sprawnego akumulatora (napięcie 12.6 V) ładowania nie ma. Jedynie przy podłączaniu LED na chwilę się zapala i gaśnie. Regulacja potencjometrami nic zmienia sytuacji. :( Gdzie tkwi błąd??
A ja się obawiam że po tak głębokim wyładowaniu mogło wystąpić zasiarczenie płyt akumulatora. Wtakim przypadku trzeba go ładować długo i namiętnie , ewentualnie przeprowadzić ładowanie odsiarczające ale to doś długa i uciążliwa procedura bez pewności powodzenia .Przy tym prostowniku co Pan posiada można go nawet zostawić do ładowania nawet na dwa trzy...
Dla aku mokrego ustawił bym : Float 13.6V Discharge STOP : 11.2V ( zostaw choćby 20% ładunku --wiadomo kiedy pojawi się dobre słońce ? ) Discharge reconnect : 12.6 to mało bo znowu zacznie doić nienaładowany akumulator szybko go zasiarczy : 13.5V
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Panowie mierząc areometrem cele mają 1.25 1.24 a prostownik automatyczny niby skończył ładowanie.. teraz go podtrzymuje.. czy jeśli dopiero jutro po południu podłączę tamten drugi prostownik to do tego czasu mi nie zasiarczy się akumulator? bo nie wiem co robić
Dobry jeden i drugi. Ale bym proponował zaopatrzyć się w woltomierz. Dobrze czasami napięcie ładowania w pojazdach zmierzyć. Zbyt małe może spowodować szybkie zasiarczenie akumulatora.
Masz nie sprawne ładowanie- za niskie, ma być 14,4 V. Akumulator może się "obudzi" i będzie sprawny nadal, jeśli naprawisz ładowanie, ale to na 5%..Na wskutek ustawicznego nie doładowania, nastąpiło zasiarczenie.
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Jakieś to trochę przekombinowane. Czyli że akumulator "sam siebie" miałby niby odsiarczyć? Bo z tego co zrozumiałem układ jest zasilany z tego samego akumulatora który ma zostać odsiarczony. Coś nie bardzo w to wierzę, to wygląda na jakieś perpetuum mobile. Z reguły zasiarczony akumulator ma już bardzo niskie napięcie i ładunek, więc jak miałby dostarczyć...
Sprawdź czy ładowarka ładuje prawidłowo. Przy podłączeniu ładowarki napięcie na akumulatorze powinno wynosić 6,9-7,2 V. Jeżeli tak jest to myślę, że akumulator może być uszkodzony - zasiarczony. Zabawka za długo przebywała w dystrybucji bez okresowej konserwacji akumulatora i on się przez to zasiarczył trwale.
Prawdopodobnie zasiarczony akumulator zbyt niskim prądem ładowania albo i nie ładowania. Do 100Ah powinieneś mieć 2 takie panele. Pierwsze co zrobić to sprawdzić akumulator (tester) , jak nie ma to dać mu jakiś pobór np, żarówkę jakąś mocniejszą z samochodu. Jak akumulator okaże się ok, to doładować go prostownikiem i próbę tak jak robiłeś poprzednio...
Xantix Myślę, że to wszystko jest spowodowane tym, iż płyty akumulatora w trakcie zużycia się stopniowo degradują, zasiarczają - i to powoduję zwiększoną konsumpcję prądu po naładowaniu. To nie jest sprawa zasiarczenia, bo siarczan ołowiu jest izolatorem i powoduje tylko zmniejszanie wydajności prądowej i pojemności akumulatora; to może być sprawa...
To spytam konkretnie i na temat: ile razy można regenerować padnięty zasiarczony akumulator i na jak długo to wystarcza jeśli ktoś zamierza kupić ładowarkę za 1000-1200zł? 1. Możesz regenerować ile razy zechcesz. 2. Wystarcza na krótko. Zasiarczonego trwale akumulator nie da się w ogóle zregenerować inaczej niż poprzez stosowną hutę.
wyczyść ją z tego całego szajsu i wrzuć do wrzątku (czasami trzeba kilka razy) - sama się oczyści z siarczków i powinno być już dobrze chyba że aku jest już stary i gazuje to zasmaruj ją jakimś smarem a nie wazeliną - powinno starczyć na dłużej oczywiście poprzednia rada obowiązuje
Float voltage - Ładowarka utrzymuje określone napięcie na akumulatorach, zwane „napięciem pływakowym”. To napięcie ładowania jest idealne do przedłużenia żywotności baterii. Gdy do akumulatora zostanie przyłożone „napięcie podtrzymujące”, w akumulatorze generowany jest „prąd podtrzymujący”, dokładnie kompensujący...
Jeśli ten "mały" akumulator ma 12V/50Ah, a kosztuje 200zł, to 1 cykl kosztuje 1zł Plus koszty energii na naładowanie akumulatora :) Dodam jeszcze, że akumulator po rozładowaniu należy od razu naładować, co czasem bywa kłopotliwe. Chodzi o to że rozładowany akumulator szybko się zasiarcza, a zasiarczenie to w zasadzie śmierć akumulatora. Co prawda są...
Dziwna sprawa dosc z tym ladowaniem duzo ludzi tak ma. Jedni pisza ze wymienili okablowanie bo Oplowskie bylo do kitu i ladowanie wrocilo do normy A na benzynie tez tak masz ze np lekko zawsze obroty faluja ? nie duzo, ale np jak otworze maske to slychac to ze silnik inaczej pracuje a miedzy czasie potrafi zmieniac napiecie. A jak nie dam mu 1500 obrotow...
Wykresy są są dostępne. Dla wspomnianej Hondy to ponad 300g/kWh przy mocy maxymalnej. Tak jak pisałem experyment zrobiłem to wiem. Po ograniczeniu napięcia do 14V nie widziałem żadnych zgubnyc skutków. Grzały się tylko uszkodzone,zasiarczenie akumulatory.
Według Wikipedii: W naładowanym akumulatorze gęstość elektrolitu wynosi 1,26–1,28 g/cm³ (w akumulatorach stosowanych w klimacie tropikalnym: 1,23 g/cm³); w rozładowanym jest 1,18 g/cm³. Może to jest tropikalny, w którym dolano za dużo wody, a może zasiarczony. Jeśli akumulator ma 16 Ah, a nominalnie 45 Ah, to wygląda na mocno zasiarczony - prawie 2/3...
Znając Felicie gosc wymieni aku i problem szybko powróci. Jeżeli wykluczysz brak ładowania lub zasiarczony akumulator to zostaje zużyty rozrusznik.
Podejrzewałbym niekontakt (duży opór połączenia), lub zasiarczenie akumulatora. Jak zachowuje się napięcie na akumulatorze po tym, jak prostownik się wyłącza?
Akumulator powinno się ładowa 10% pojemności 20godzinnej czyli masz 60Ah to 6A jest odpowiednie oczywiście można ustawi większy A do szybszego uruchomienia ale zdecydowanie nie wpłynie to na wydłużenie żywotności akumulatora.Najlepiej dla zwiększenia żywotności bymoże jest też zasiarczony ustawi bardzo mały prąd 0,5 i ładowac długo Dodano po 10 Dokończe...
Jaki to jest prostownik? Taki prosty konstrukcyjnie (transformator + diody+ amperomierz) czy może jakiś elektroniczny tzw. "inteligentny"? Te elektroniczne prostowniki często mają tak, że jeśli podpiąć do nich bardzo głęboko rozładowany i zasiarczony akumulator to one nie podejmą ładowania. Ogólnie, po opisanych objawach podejrzewałbym zwarcie którejś...
Przecież to normalne, że napięcie spada do 12,4V - 12,6V przez kilka dni bez ładowania. W nowym spada do 12,8 - 12,9V w kilkuletnim do 12,4-12,5V. W moim przypadku pomiar po 96 godzinach. Domyślam się że część masy czynnej leży na dnie akumulatora Może być tak, może być nieodwracalne zasiarczenie części masy. Pojemność sprawdzałem w 2016 roku, przed...
140mA jest to dość duży pobór, ale nie tak duży, żeby w czasie 12 godzin rozładowywał nawet naładowany do pełna akumulator. Czasami różne urządzenia zamontowane w samochodzie powodują zwiększony pobór prądu - niekoniecznie niemarkowe, często niesprawne, lub nieprawidłowo podłączone. Tak, czy inaczej, jeżeli pobór nie przekracza 140mA w tym przypadku,...
Witam, ZAstanawiam się czy rozładowanie akumulatora po zalaniu elektroliten i naładowaniu nie zasiarczy go
Z tego wszystkiego wynikają głowne wnioski: 1-bardzo rzadko akumulatory są konserwowane -po prostu brak prawidłowej informacji o możliwośći i trudnośćiach konserwacji. 2-przy braku tylko konserwacji ale zasilaniu buforowym-podtrzymanie sieci w komp. -trudno mówić o zasiarczeniu akumulatora . Po prostu wysycha i po dolaniu wody destylowanej daje się...
Prawdopodobnie kilkukrotne rozładowania akumulatora zasiarczyło go i utracił pojemność. Być może dodatkowo kupiłeś jakiś leżak magazynowy.
Napraw auto i wymieñ akumulator Teraz nie mam do tego warunków, ale w 2024 to zrobie. Akumulatora wymieniać nie muszę, bo odpala na strzała, jeździ, nie ma żadnych problemów na razie. Jedyny problem to spadek pojemności, ale może to być tylko zasiarczenie . To nie tylko zasiarczenie, ale aż zasiarczenie. Nie da się tego cofnąć. Z technicznego punktu...
Odsiarczanie zasiarczonego akumulatora ołowiowego to miejski mit, który powstał w czasach, kiedy brakowało wszystkiego w sklepach, w tym akumulatorów. :lol: Zasiarczony akumulator można jedynie przetopić w hucie ołowiu na nowy i nic więcej. Jak nie wierzycie to spytajcie zawodowego chemika. :lol:
to urządzenie z super kondensatorami jest bardzo ciekawe, musi tam być przetwornica DC/DC podwyższająca, która w dłuższym czasie ładuje pakiet kondensatorów z akumulatora o niższym napięciu. Później następuje równoległe połączenie kondensatorów i akumulatora, a zgromadzona energia wykorzystana jest w krótkim czasie. Jak bardzo musi być zasiarczony...
Oczywiście, można kupić nowy markowy akumulator. Problem w tym, że nowy to on będzie przez pierwsze 2 lata. Każde całkowite rozładowanie bardzo silnie wpływa na pojemność. Dodatkowo ciągły niski stan naładowania powoduje zasiarczenie. W ciągu dwóch lat z nowego akumulatora zrobi się już taki sobie. Mam więc kupować nowy markowy akumulator co 2 lata?...
Nic z niego nie będzie. Nawet, jak da się naładować, to będzie zasiarczony i nie będzie odpalał.
Akumulator od kilku dni stania nie zasiarczy się do tego stopnia żeby nie trzymał 12V po ładowaniu, jest ewidentnie zwarta cela i tyle. Płukanie pomoże jak "kroplówka na raka". Zasiarczony akumulator prądu jako takiego nie da ale napięcie będzie trzymał wręcz książkowe.
Zrób te pomiary i dużo się wyjaśni. I czemu tak długo zwlekałęś z wizytą u elektryka, aż zasiarczyłeś akumulator.
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Niesprawny akumulator poddałem pierwszej próbie, naładowałem go i obciążyłem prądem 6A, wytrzymał zaledwie 26 minut i padł. Naładowałem go ponownie i uzupełniłem cele wodą destylowaną, do jednej weszło aż 60ml, a do innej 50ml, w całości zużyłem prawie 0,5l wody destylowanej. Zostawiam go na noc żeby cele przyjęły wodę i rozładowuję ponownie. On był...
Jezeli mam być szczery, to zasiarczenie akumulatora aktualnie nie przytrafia się. No chyba, że ktoś zostawi kompletnie rozładowany na dłuższy okres czasu. Gro awarii akumulatorów to opad masy czynnej z płyt i na to nie pomoże nic.
Masz zasiarczony akumulator włącz do prądu nawet do 3 dni może się naładuje powinno być na nim ok.4V.
Nie ma absolutnie żadnych przeszkód w równoległym łączeniu akumulatorów o różnej pojemności, takie przeszkody są tylko w połączeniu szeregowym. Jak by takie przeszkody były, to nikt nie odpali samochodu z innego akumulatora za pomocą kabli. Naprawde? Więc nieh kolega powie jakie prądy ładowania popłyną przez oba akumulatory? Kable podłącza się na kilkanaście...
Najpierw napisz, na jakiej podstawie stwierdziłeś zasiarczenie akumulatora? Na płytach było widać kryształki? Jeśli nie, to zapewne wystarczyło go porządnie naładować.
Zużyty akumulator to albo zasiarczony albo wypadła masa z płyt. W obu przypadkach akumulator pobiera mniejsze prądy.
Jeżeli akumulator nie jest zasiarczony a głębokie rozładowanie to powoduje - ładuj dalej .Prostownikiem o wydajności 4A (tyle w opisie a jak w realu ? )powinieneś ładować 16godzin .Moim zdaniem 24 mu nie zaszkodzi :) Ilu letni jest akumulator ?
Zasiarczony akumulator , "zjadło" przewód wewnątrz izolacji od strony klemy - domyślam się!
Zastanów się, co oznacza napięcie akumulatora? Oznacza ono stan naładowania. Obniżając progi załączenia i wyłączenia ładowarki powodujesz, że akumulator nie doładowuje się i samoczynnie rozładowuje głębiej. Takie warunki spowodują, że akumulator zasiarczy się jeszcze bardziej w krótszym okresie czasu niżby mógł. Szybkie samorozładowanie, spadek SEM...
Oddać to badziewie przy kupnie nowego aku,ta cała futura jej renoma skończyła się w rok po wprowadzeniu na rynek teraz to jest szajs i to drogi do tego.
Podłącz akumulator przez przewody rozruchowe i nie kombinuj. Wszystko wyraźnie wskazuje na zupełnie rozładowany i prawdopodobnie zasiarczony akumulator. Wariowanie kontrolek jest tu raczej normalne, w końcu rezystanacja wewnętrzna rozładowanego akumulatora jest dość spora i pod obciążeniem w postaci rozrusznika po prostu spada poniżej poziomu wymaganego...
Tu nie ma żadnej filozofii. Skoro zasiarczony akumulator nie chce już pobierać prądu, to ja wylejesz z niego elektrolit i zalejesz czystą wodą to tym bardziej nie będzie pobierał prądu! Czyż nie tak? Chyba, że masz jakąś inną wersję teorii wodnych akumulatorów?
Należy kupić ładowarkę, która umożliwia regulację maksymalnego napięcia do 16,5 V. W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V w celu ochrony przed wrzeniem elektrolitu, które rozpoczyna się przy napięciach powyżej 14,8 V. Jednak przy napięciu 14,4 V akumulator osiąga tylko 75-85 procent swojej pojemności. Stałe niedoładowanie...
Fajna konstrukcja ale przydałby się woltomierz, żeby nie przesadzić z napięciem, bo jak pisze kolega EAndrzej można szybko zasiarczyć akumulator. Ja ostatnio odmłodziłem prostownik z płytkami selenowymi - sprawuje się bardzo dobrze.
Akumulator jest zasiarczony A w życiu!
A po czym Pan poznał że akumulator jest zasiarczony? Przy mocno zasiarczonym napięcie na zaciskach nie powinno być znacznie niższe? Poza tym tak jak pisałem akumulator przez rok nie był ładowany, tylko tyle co podczas jazdy, ok 2000km przez cały sezon. Mimo to jeszcze dziś po 2tyg moto odpalił co prawda słychać było że słabiej kręci ale odpalił. A czy...
Zobacz na sprawnym akumulatorze - ten jest zasiarczony.
ten aku 120 ah to na pewno by się zasiarczył :D a jeśli chodzi o temat ładować czy nie to zależy od tego jak dużo jeździsz sprawdź ładowanie powinno być w granicach 13,9 - 14,5 V jak mieści się w tych granicach i niema spadków napięcia to wszystko jest ok A możesz wykazać czemu by się zasiarczył ?Jakieś obliczenia przykładowe np. ? Bo ja uważam że...
Zasiarczenie?, czy masa opadła?
Zgadza się, ale nigdy nie należało wyładować akumulatora poniżej poziomu bezpiecznego, chyba 8 V dla akumulatora 12 V. Potem bywało, że były problemy z naładowaniem, bo się zasiarczył. Prawdą jest, że dawniej były akumulatory, wytrzymywały ładnych parę lat przy troskliwej obsłudze, dziś mają przeżyć okres gwarancji plus jeden miesiąc :) A co rozładowania...
Jenox Classic 80Ah bardzo dobre Jednak siedmioletnia Varta o tej samej pojemności waży 1 - 1.5kg więcej. W internecie jest też sporo komentarzy, że Jenoxy dość szybko padają, zastanawiałem się czy to czarny pijar czy faktycznie tak jest. A przy okazji Varty, co jest najczęstszą przyczyną "martwej" celi ? Opad masy czynnej, zasiarczenie, zjawisko PCL2,...
W takich sprzętach strasznie lubią sie zasiarczyć klemy przy akumulatorach. Ja aby tego uniknąć zawsze smaruje klemę smarem w pełni to zabezpiecza.
to mówił że A123 li-fe w konfiguracji 4s2p się do tego nadają doskonale. Do napędu rozrusznika w samochodzie "doskonale" nadaje się jedynie niezasiarczony akumulator kwasowo-ołowiowy. Reszta to partyzantka ... :D
Brak dobrego styku, za cienkie kable. Akumulator w samochodzie zasiarczony i brak pojemności. Zwykle przed odpaleniem na kablach trzyma się na uruchomionym silniku kilka dobrych minut aby aku pobudzić. Prostownik automatyczny z Lidla lub biedry warto posiadać aby się poratować lub boostera do rozruchu.
Ładowanie wielofazowe, pod koniec małym prądem + diagnostyka. Zasiarczony akumulator gazuje gdy jest normalnie ładowany ale przy bardzo malutkim prądzie będzie przyjmował ładunek. Drop proces służy bardziej do wzbudzania niż do ładowania, dlatego też trwa dość długo.
czy co gorsze wymieniał stacyjki tylko po to, aby radio wyłączało się wraz z wyjęciem kluczyka. Będziesz wymieniał, bo inną opcją jest rozładowany i zasiarczony akumulator.
Wniosek mocno zasiarczone płyty i coraz mniejsza pojemność tych akumulatorów w związku z postępującym zasiarczaniem i brakiem okresowej obsługi. Do tego dochodzi większe samowyładowanie. Samowyładowanie zwiększa się z upływem czasu eksploatacji akumulatora. Przyczyną takiego stanu są zanieczyszczenia, które w czasie użytkowania dostały się do elektrolitu....
Zmierz napięcie ładowania, pewnie padł regulator napięcia, skrajnie zasiarczony lub przerywający akumulator (a już na pewno jego odłączenie na pracującym silniku) mógł uszkodzić regulator.
www.solaris.polbox.pl Bateria pokryta jest specjalną soczewką, która zbiera światło słoneczne z całego zakresu 360o. Znakomity sposób na... zmniejszenie efektywności fotoogniwa. Im większy jest kąt, z którego zbiera się światło, tym słabsze oświetlenie się uzyskuje. gdy w wyniku rozładowania akumulatora przez odbiorniki nastąpi przekroczenie minimalnego...
Jak sprawdzić czy działa? Weź zasiarczony akumulator i podłącz go do urządzenia. Jeżeli nie masz zasiaczonego, to weź inny akumulator, dobry, byle rozładowany, i zobacz czy ładuje. Jak może ładować układ, który z samej zasady rozładowuje tylko?
Kolego (at)Fusion.. Twój post jest "trochę" niezrozumiały ze względu na składnię zdania. Zbędny komentarz usunąłem. Spadek napięcia na obciążonym akumulatorze jest rzeczą normalną ale nadmierny spadek przy małym obciążeniu świadczy o niepożądanym wzroście jego rezystancji wewnętrznej spowodowanej zasiarczeniem płyt czy też ubytkami na płytach. Zasiarczenie...
Po prostu zasiarczyłeś akumulator ładując go co 2 tygodnie. Napięcie końcowe rozładowanego akumulatora to 5,25V. A go ładowałeś jak układ przestawał działać i napięcie na akumulatorze jak się domyślam spadało do jakiś 4V.
Witam, szybkie pytanie. Rozladowywalem akumulator prądem dziesieciogodzinnym (po to żeby go potem naładować prądem jednopołówkowym z żarówką rozładowującą- odsiarczanie). W pewnym momencie napięcie pod obciążeniem wynosiło 11,5V. Przy następnym pomiarze, po godzinie było już niestety 7,5V. Przegapiłem moment 10,8V, przy którym powinienem odłączyć akumulator...
Te diody sprawdza się pod obciążeniem np dwoma bateriami 9V połączonymi szeregowo wraz z żarówką 1,2W na 24V , sprawdzasz czy żarówka świeci się w kierunku przewodzenia i zaporowym. Co do napięć wyjściowych prostownika to sprawdzamy pod obciążeniem żarówki 12V i 10W a nie na akumulatorze. Akumulator jest w Twoim przypadku albo naładowany albo zasiarczony....
Mógł bym prosić o przykładowy schemat takowego obwodu?, gdyż mam gdzieś nieukończony miernik częstotliwości, który akurat mógł by się przydać :D No to raczej spływ masy czynnej a nie zasiarczenie. W takim razie co powoduje zasiarczenie akumulatorów, i czy ten spływ masy jest odwracalny?
Nie większym, niż C/10, czyli 0.6A, ale jak ograniczysz napięcie do 3.3V, to prawdopodobnie prąd ładowanie wyjdzie znacznie mniejszy z powodu oporności wewnętrznej akumulatora - zasiarczony ma dużą...
zasiarczenie akumulatora zasiarczenie akumulatora przyczyny zakup nowego akumulatora
ustawienie czułości termistor amica wyświetlacz brother
fritz ustawienia fritz ustawienia
Wymiana pokrętła wirówki w pralce Hotpoint-Ariston ATL 94 – instrukcja krok po kroku Dlaczego forum Elektroda ma niski poziom merytoryczny?