Obejść się da - przekaźnikiem i to jest pewne rozwiążanie niż ten wbudowany przekaźnik czy co tam "ma odłączać" zasilanie.
Podłącz lampy po zapłonie, jak wyłączysz silnik to nie będą migać bo nie będą miały zasilania
Witam, chcę zrealizować ciekawy moim zdaniem projekt - instalacja układu świateł do jazdy dziennej wykorzystujący zasilanie z baterii słonecznych. W desce rozdzielczej mojego auta znajduje się bardzo ładne miejsce gdzie można by zainstalować takie panele. Pytanie takie, czy lepiej byłoby wykorzystywać energie słoneczną do ładowania akumulatorów zasilających...
No to logika jest taka: Światło do jazdy dziennej jest włączone gdy jedno ze świateł: 1 drogowe 2 mijania 3 DRL? Czyli funkcja OR, czyli w logice diodowej katody diod są połączone i zasilają światła do jazdy dziennej. Anody są podłączone odpowiednio do: 1. światła drogowe 2. światła mijania 3. DRL (nie mam pojęcie co to za światło). To, że światła drogowe...
To tylko zasilania więc teoretycznie możesz się tam wpiąć. Jednak jeśli ABS też jest po zapłonie to zdecydowanie lepiej wpiąć się tam. Ma zdecydowanie większy bezpiecznik, więc prawdopodobnie i grubsze kable zasilające. Pamiętaj tylko by odpowiednio "spolaryzować" ten rozgałęźnik. Wyjmij bezpiecznik ABS, włącz zapłon, weź kontrolkę czy miernik i sprawdź...
Padły światła po prostu. Masz 3 przewody tak? Zasilanie, masa i wygaszanie. Radio nic do tego nie ma jesli masz napiecie. Odlacz do testu przewód gaszenia ten od pozycyjnych.
Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie. Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
Elektrolity wcale nie są lepsze, nawet w przypadku stosowania większych pojemności na zasilaniu dobrą praktyką jest dodawanie równolegle kondensatorów ceramicznych/foliowych.
Źle podpięte zasilanie przekaźnika, sprawdz próbówką.
Kupiłeś światła dzienne z funkcją postojowych. Dopóki jest zasilanie i nie są włączone postojówki, światła działają jako dzienne, po włączeniu postojowych światłą dzienne zamieniają się w obrysówki, dlatego przygasają. Miałem taki przypadek że producent zmienił funkcję świateł nie zmieniając nazwy ani opisu samych świateł.
Mało jest informacji na forum? Nie będę 100 ny raz specjalnie dla Ciebie pisał. Golf ma naprawdę sporo przewodów, z których można się zasilać.
Witam. Jestem początkujący jeśli chodzi o elektronikę więc proszę o wyrozumiałość. Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Jak zrobić moduł, który po wykryciu zasilania ze świateł mijania odłączy zasilanie świateł do jazdy dziennej. Dodam, że światła mijania...
Tak pokrótce to stabilizator napięcia też będzie oddawał jakieś ciepło, możesz próbować, możesz też skierować swe zainteresowanie na przetwornice impulsowe, ale trudno mi tu coś doradzić. Szczególnie, że chcesz to montować w lampie samochodowej (światła do jazdy dziennej?).
Łączy się w szereg oddzielnie lewą i prawą stronę i do modułu, który ma reagować na podniesienie napięcia po zapaleniu i włączyć światła Czy aby na pewno? Skoro lampy łączysz szeregowo to jakby pod napięcie 24 V. A jeśli tak to sterowanie uruchamianiem też winno mieć 24 V. A u ciebie jakby inaczej. więc chyba zrewiduj reguły podłączania, jako, że lampy...
Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje, gdzie mogę podpiąć te światła?
Za zasilanie obd odpowiada bezpiecznik nr 15 . a bezpiecznik 29 Wielofunkcyjna jednostka sterująca – funkcje: system antykradzieżowy, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, elektryczne szyby, światła awaryjne, reflektory, podgrzewana szyba tylna, podgrzewana szyba przednia, oświetlenie wnętrza, monitorowanie pasów bezpieczeństwa, przekaźnik...
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
Zastanawiam się jeszcze nad sposobami zniwelowania tego "siania" w radiu. Może kondensator poliestrowy na obwodzie zasilania lamp?
Da się, wstaw przekaźnik na automacie. Przekaźnik podpinasz następująco: 86 - do +12V pod żarówkę od świateł mijania 85 - masa 30 - do +12V 87a - do plusa automatu. minus automatu do masy. Jeśli nie będą zapalone światła mijania, dzienne będą się zachowywały jak dotychczas. W momencie zapalenia świateł mijania przekaźnik rozewrze styk 30 - 87a - a tym...
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
cewki zapłonowej w dieslu nie ma . Dziękuje bardzo za odpowiedź lecz nie bardzo o to mi chodziło Ponieważ przewód drugi ma za zadanie odłączyć światła dzienne gdy zostaną włączone światła pozycyjne oraz mijania Wiec zasilanie świateł dziennych z kabla od pozycji odpada. Dlatego muszę podłączyć do pozycji przewód drugi bo takie są przepisy w Polsce....
Zasilanie przepływomierza nie robi żadnego znaczenia dla reszty układu.
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Ano zasadą jest stosowanie bezpieczników jak najbliżej zasilania.
Dzięki Panowie za pomoc. Problem rozwiazany. Podłaczyłem zasilanie pod alternator i wszystko działa.
Przekaźnik ze stykiem normalnie zamkniętym, cewka podłączona do postojówek (czy też miejsca w skrzynce bezpieczników, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu postojówek), światła dzienne przez ten styk NC do zasilania po zapłonie.
sprawdź czy przypadkiem nie gubione jest gdzieś zasilanie
Cewka przekaznika ma być podłączona w ten sposób,że zasilanie dajesz po stacyjce a drugi koniec cewki ma być podłączony do przewodu zasilającego swiatła pozycyjne. Wówczas po włączeniu świateł pozycyjnych na obu końcach cewki przekaznika pojawia się plus zasilania i przekaznik rozłącza zasilanie swiateł dziennych.
Skoro nie masz plusa na postojówce to jak to ma odłączać zasilanie od DRL?
Przełącznik należy wpiąć w obwód między zasilaniem ledów, a ledami.
Te światła dzienne to mają być na diody - zasilanie 12V, pobór ok. 7W
Chodzi tylko o to, żeby układ nie zauważał tych krótkich zaników napięcia. Czy może ktoś wytłumaczyć fizyke tego zjawiska po wstawieniu tej diody? Jak ma się dioda do niwelowania zaników napięcia? Zauważyłem że w wątku mylicie pojęcia: "samochód z kontrolą obwodu żarówek" nie biorąc pod uwagę pojazdów w których zasilanie żarówek idzie PWMem
Wywal ten automat do dziennych. Zasilanie "wraca" na bezpieczniki? światła zapaliły się tak same, czy coś było robione, jakaś ingerencja?
poszukuje łatwego dojscia do zasilania od stacyjki do podłączenia swiateł led dziennych jakiś schemat mile widziany dziękuje.
To może być nie usterka, tylko ktoś to tak zakodował. Jechać na serwis podłączyć pod komputer i zobaczyć czy tak są zaprogramowane czy jest usterka jakaś. Być może nie ma dobrej masy dla tego światła i robi się choinka. Bez podpięcia do komputera lepiej nie grzebać w ciemno. To są oryginalne światła do jazdy dziennej w zderzaku czy dokładane? Jeżeli...
Zasilanie po stacyjce wziąłem ze skrzynki bezpieczników. Super!!! W skrzynce bezpieczników masz kilkadziesiąt obwodów. Może wiesz do jakiego się wpiąłeś? Znajdź dobry + po zapłonie i masz działające światła. Polecam tak jak radził kolega wyżej, z obwodu zasilania gniazda zapalniczki które jest wyłączone wraz z wyłączonym zapłonem.
Tak z ciekawości. Czy te światła miały homologację dla Kolegi auta?
https://a4-klub.pl/topic/59470-all-b6-in... Zasilanie +12/14V do układu (sterownik + światła) pobierane jest za bezpiecznikiem nr36 (spryskiwacz+wycieraczki). Ma to swoje uzasadnienie. Po pierwsze, napięcie podawane jest "po stacyjce". Światła DRL nie będą działać na postoju, kierowca nie zapomni ich...
Przekaźnik: 85 - masa 86 - + migacza z auta 87 - + świateł dziennych na migacz 87a - + świateł dziennych 30 - zasilanie świateł dziennych, nie wiem jak masz podpięte (akumulator, zapłon, cośtam ;) )
Zasilanie idzie prosto z akumulatora. Tak jak zasilanie instalacji gazowej...
Witam multimetr w reke i pomierz przeciez nikt za ciebie nie pomierzy,a skad mamy wiedziec jakie ledy masz.Pozdrawiam Kolego, trochę mnie nie zrozumiałeś - zmierzyłem ile biorą prądu tylko, że już po przeróbce zasilania na stabilizatorach LM317. Niestety zapomniałem zmierzyć ile brały wcześniej jak miały oryginalne impulsowe zasilanie. Co do lampek...
Ok, w sobotę spróbuję podłączyć "plus" z bezpiecznika F 48 lub z alternatora. Chociaż wydaje mi się, że napięcie i tak będzie się "przebijać" i zasilać światła DRL :/
Możliwe ze w autodacie jest błąd i przy zwykłych dziennych zasilanie wychodzi z modułu bezpośrednio, a przy ledach pojawia się po bezpieczniku. Wysyłam schemat: (A7 i A9 to światła mijania) https://obrazki.elektroda.pl/2966827200_... https://obrazki.elektroda.pl/6003441700_... Możesz to potwierdzić, włączając i wyłączając...
Oj , marnie szukałeś. Tematów znajdziesz sporo. Jednak żeby rozwiązać twój problem warto by wiedzieć czym dysponujesz. Jako, że załączanie świateł wygląda na opóźnienie czasowe. Więc trzeba ustalić w którym miejscu przerywać dopływ zasilania.
Witam, Posiadam P207 rocznik 2008. Chcę podłączyć światła do jazdy dziennej pod skrzynkę bezpieczników (pod maską auta). Poszukuję opisu wyjść poszczególnych złączek w tej skrzynce. Chcę podłączyć pod zasilanie BSI (+ po stacyjce) i pod światła mijania.
A czy to nie spowoduje tego że światła do jazdy dziennej będę wyłączone bo będzie dostawało zasilanie na białym (sterowanie) przewodzie?
Podłącz inaczej sterownik świateł dziennych. Wyłączanie zasilania sterownika w pozycji 0 stacyjki i po sprawie.
Witam, Mam auto jak w temacie i chcę podłączyć do niego światła do jazdy dziennej (Masa, zasilanie i sygnał od świateł drogowych). Chciałbym to podłączyć w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika. Gdzie to najlepiej podłączyć? Dziękuję i pozdrawiam
Witam wszystkich forumowiczów. Potrzebuję pomocy.Mam problem z ze światłami dziennymi. Samochód tak jak w temacie z silnikiem 2.0 HDI 140 KM. Reflektory to bixenony z ledami dziennymi i postojowymi ( po lifcie). Problem polega na tym, że światła postojowe świecą prawidłowo, przy przełączeniu na światła dzienne (ręcznie lub w automacie) jedno światło...
czy to jest zdrowe dla układu? Będzie działać w starszych samochodach, gdzie nie ma układów kontroli żarówek. Zastosuj zwykły przekaźnik sterowany napięciem na żarówce postoju i zasilanie po przekręceniu stacyjki w roli automatu.
A jak na to reagują żarówki ? Słyszałem, że przy niższym napięciu zasilania zmniejsza się ich żywotność
Co masz na myśli pod pojęciem "zmajstrować"? Czy da się je naprawić? Nie wiadomo o jakie konkretne lampy chodzi więc ciężko stwierdzić czy idzie je rozmontować bez uszkodzenia. Z tego co zauważyłem to wszystkie te chińskie światła DRL projektowane są na 12V a nie na ponad 14V jakie występuje podczas pracy silnika, dlatego ja zazwyczaj daje dwie diody...
Jak jadę na przegląd to odłączam zasilanie świateł białych dziennych . Zostawiam tylko pomarańczowe kierunki . Ostatnio na przeglądzie od razu zauważyli że mam kierunki LED , ale przepuścili mnie .
Mam dzienne które mają 3 kable masa zasilanie i zasilenie wyłączające światła (to podepne pod postojówki) A samochód to astra 2 z roku 2001 oraz polo z roku 1998, chcę założyć do jednego i drugigo. Nie rozumiem co ma wspólnego z wzięciem zasilania idącego na czujnik załączanie świateł komputerem????
Witajcie. Grzebie już w tym drugi dzień, wydaje się, że sprawa prosta a tu zonk. Zainstalowałem sobie światła dzienne LEDowe jako dodatkowe. Zasilanie dałem po stacyjce (choć to nie jest dobry wybór) a kabelek sterujący (u mnie ma ściemniać LEDy po załączeniu mijania) podłączyłem pod postojówkę. No i zaczęła się jazda. Zrobiła się dyskoteka / miganie...
Przekaźnik. Cewka przekaźnika z jednej strony do plusa po stacyjce, z drugiej strony do zasilania świateł po wyłączniku. Przekaźnik będzie sobie "łapał" masę przez żarówki, a jak je włączysz, to pojawi się zasilanie i się rozłączy.
Pewnie w miejsce, gdzie pojawia się zasilanie po stacyjce. Kilka tych miejsc jest. A światła jazdy dziennej mają gasnąć po załączeniu oświetlenia pojazdu, a nie dopiero po załączeniu świateł drogowych.
Dzięki za namiar. Rozporządzenie dużo mi wyjaśniło. Tylne pozycyjne nie muszą świecić gdy włączę dzienne. Jak pisałeś, sygnał świetlny nie może odcinać dopływu prądu do Świateł jazdy dziennej. Natomiast włączenie świateł drogowych, mijania lub pozycyjnych powinno odcinać zasilanie dziennym. Biorąc pod uwagę że, światła pozycyjne świecą po włączeniu...
No i z czym problem? Światła podłączasz pod zapłon. Do pozycyjnych podłączasz przekaźnik który po włączeniu odłącza zasilanie dziennych i wszystko w temacie.
światła do jazdy dziennej maja zgasnąć po włączeniu postojowych (podobno) więc podłącz pod postojowe. Jeżeli chodzi o stacyjkę to nie musi być podłączone bezpośrednio pod stacyjkę. Wystarczy podpiąć pod przewód gdzie pojawia się zasilanie po stacyjce - zasilanie ECU, zasilanie cewki zapłonowej itp.
Zrobiłem trochę inaczej. Ze świateł postojowych zasilanie, dodatkowy wyłącznik w kabinie, pozycja 0- wyłączone, pozycja 1- światła postojowe, pozycja 2- postojowe + dzienne. Dlaczego? mam pipczyk o nie wyłączonych światłach po otwarciu drzwi. Na przeglądzie też miał wątpliwości dlaczego z dziennymi nie ma postojówek. Jeden przewód dość łatwo wcisnąć.
Zasilanie jest 12V na 100%, a pobór światła dziennego to ok.1.5A. bezpiecznik do świateł pod lusterkami to ten sam od świateł w podsufitce, a on jest na 15A.
Najbardziej mnie kiedyś rozbawiło sformułowanie, że "w Szwecji, Norwegii jeździ się na światłach całą dobę i tym sposobem spadła liczba wypadków i ofiar" - ok, tylko nie określono, na jakich dokładnie światłach (pewnie MIJANIA) Skandynawowie mają też światła DRL tylko inaczej rozwiązane - u nich w roli świateł dziennych występują światła drogowe, zasilane...
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Mało prawdopodobne, że dwa radia zepsute tak samo. A piszczy na zgaszonym silniku czy po odpaleniu? Jeśli masz światła do jazdy dziennej odłącz na próbę od nich zasilanie. Czy masz jakiś dodatkowy wzmacniacz? Czy radio reaguje na regulację głośności i zmianę fal. Puść cd albo mp3 jak obsługuje.
Ile kosztują nowe reflektory z poliftingowej wersji? Używane z tysiąc zł, albo więcej. Czym wysterujesz światła dzienne w nowych reflektorach? Jak wyłączysz zasilanie świateł mijania? Na uniwersalne zestawy LED tez trzeba uważać bo zdarzają się zakłócenia w radiu - przetwornice sieją.
Jak sie uprzesz podłącz plus zamiast do aku to pod +15. Właśnie po kluczyku ma oznaczenie 15 pisałem wcześniej Zobacz sobie wyłącznik czasowy ewz-10 z poloneza i z nim po kombinuj jak się tak upierasz na to doświetlanie abo poszukaj gdzieś plusa który pojawia się po włączeniu webasto i podłącz go pod ten kabel co idzie od modułu dziennych do świateł...
Panowie szukam podpowiedzi odnośnie podłączenia świateł przeciwmgłowych przednich (oryginalnie Passat B6 nie posiadał), do modułu Bordnetz SC8937049E, teraz siedzi 3C0937049D 30 Byte Medium. Znalazłem schemat rozpiski pinów Bordnetza 3C8937049E który obsługuje światła przeciwmgłowe przednie. I tak, halogen prawy Złącze A zasilanie pin 4 masa pin 9 Halogen...
Witam koledzy mam pytanie zamontowałem sobie w audi a4 b5 światła do jazdy dziennej i podłączyłem je po zasilanie od alternatora wszystko było by ok ale jak się świeca to strasznie szumi radio po przełączeniu na mijania albo pozycje radio odbiera normalnie i mam pytanie czy jak podłącze gdzieś indziej plus+ to będzie ok ?
Zasilanie kabla czerwonego pod bezpiecznik F23 kabel biały pod światła pozycyjne .Czarny pod masę.Światła działają .Temat uważam za zamknięty .
Witam mam taki mały problem chciałbym podłączyć ten sterownik Świateł dziennych APN-12V blister pod światła ( długie ) ale jest problem ponieważ jak podam zasilanie na żarówkę od świateł długich to zapalają się też i krótkie co proponujecie jak to podłączyć może ktoś już takie coś przerabiał pozdrawiam.
Kolego pociągnij nową instalację i będzie szybciej i prościej . Zasilanie po zapłonie znajdziesz pod maską choćby z alternatora lub innego odwodu po zapłonie , masę gdziekolwiek a pozycję to przy lampie wyłapiesz by gasiła ledy po włączeniu świateł . Robota łatwa i prosta , nie trzeba ciągnąć przewodów do środka .
Strona 7, lewa lampa M28 - drogowe M29 - mijania L174 - dzienne Strona 8, prawa lampa M31 - mijania M32 - drogowe L175 - dzienne Lewe dzienne zasilane z bezpiecznika SC37, prawe z SC38.Oba bezpieczniki zasilane z jednego pinu z włącznika świateł. Skoro po podaniu zasilania na bezpieczniki od DRL zapalają się światła a włącznik podkładałeś to pewnie...
Witam Mam pytanie w związku z podłączeniem do żarówki samochodowej instalacja 12v, mianowicie chciałbym do jednej żarówki w oryginalnej instalacji podłączyć drugie zasilanie, dokładnie chodzi o światła dzienne sterowane przez automat. Poniżej prosty schemat. http://obrazki.elektroda.pl/9300258900_1... 1. oryginalna instalacja z plusem...
A do czego tu schemat potrzebny? Probówka w rękę i szukasz zasilania po zapłonie i tyle.
Człowiek kupił już te światła i chce stosować, więc chyba nie b ędzie przerabiał instalacji samochodu skoro sprzedawca informuje: Po uruchomieniu silnika światła do jazdy dziennej zapalają się automatycznie , po włączeniu świateł pozycyjnych, światła do jazdy dziennej gasną. . Rozumiem, że użytkownik chce tylko wiedzieć, czy światła rzeczywiście świecą...
A może tylko zasilanie cewki przekaźnika podłączyć do "czystego przewodu +15",np zasilającego włącznik światła cofania ? Reszta schematu bez zmian , pozdrawiam
Ale jak, bo "żarówka" DRL+kierunkowskaz ma 3 styki przecież, a "oryginalne wejście żarówek" (kierunkowskazu) tylko dwa? [/quote] Jest trzeci kabel, do zgaszenia dziennych po włączeniu pozycji, podłączony do ogi 87a przekaźnika Autor tematu podłącz plusa bezpośrednio do zasilania światła dziennego(daj 12v na nogę 87a przekaźnika) i sprawdź czy dzienne...
Czasami stoję na parkingu czekając na kogoś i chcę włączyć radio, które działa dopiero gdy przekręcę na zapłon. Po co miałyby wtedy zapalać się także światła dzienne? A ja kombinuję od innej strony. Też chciałbym słuchać radia na parkingu przy wyłączonej stacyjce więc chcę zamontować dodatkowy "pstryczek-elektryczek" który włączałby/wyłączałby mi zasilanie...
W Golfie IV również szukałem + po "kluczyku" i ostatecznie podciągnąłem przewód z okolic przekaźników pod kierownicą. Jeśli zastosujesz światła LED, to możesz wziąć + po kluczyku np. z przewodu zasilającego wirnik alternatora. Jest on o dość małym przekroju, więc dla pewności (np.zwarcia LED-ów) należy zastosować bezpiecznik na przewodzie zasilającym...
Dziękuje za pomoc, że pozwolę zapytać rozumiem że działa to tak że jak na 85 pojawi się zasilanie to elektromagnez przyciąga piny 30 i zwiera go z 87 ?
Witam. Podłączyłem światła do jazdy dziennej z automatem do auta marki AIXAM Crossline. Przed zmianą żarówek tylnych stopu i pozycyjnych jest ok , ale po zmianie na żarówki ledowe po naciśnięciu pedału hamulca światła dzienne gasną , z chwilą puszczenia pedału zaświecają się ponownie . Dodam ,że na zwykłych żarówkach jest dobrze. Światła podłączyłem...
andy nie chce włączać tylko wyłączać, tzn że gdy nie ma zasilania to obwód jest połączony. Gdy dodaje zasilanie rozłącza. Chce aby wyłączało przysłone w lampach bixenon. Mam światła dzienne ale w moim przypadku jest bixenon i za każdym razem gdy załącza się dzienne działa cewka od przysłony. Nie chce aby się spaliła bo musiałbym rozklejać całą lampę...
Witam , jakiś czas temu kolega montował mi światła dzienne w miejscu fabrycznych halogenów. Zasilanie z skrzynki bezpieczników, kabel sterujący z światła mijania i to wszystko do przekaźnika. Początkowo wszystko było ok aż nagle usłyszałem w kabinie dosyć donośne buczenie, które jak się okazało wychodziło bezpośrednio z przekaźnika . Sytuacja wygląda...
Kontrolka się zapala bo jest podłączona równolegle ze światłami drogowymi za włącznikiem a napięcie z modułu zasila te część instalacji przez co zaświeca kontrolkę. Moduł nie ma nic do tego. Może w tamtych autach było sterowanie przez przekaźniku przez to brak problemu. VAG nie stosował przekaźników do świateł. Pierwszym rozwiązaniem może być zasilanie...
Ja poradziłem sobie z problemem wstawiając szeregowo rezystor 2 ohm, dzięki czemu obniżyłem napięcie zasilania podczas pracy silnika do ok.12.2V, co ostatecznie całkowicie wyeliminowało zakłócenia.
Witam Zakupiłem na Alle moduł świateł dziennych ze świateł drogowych. W skrócie modulik wpina się do przewodów żarówek świateł długich. Obniża on napięcie zasilania i żarówki świecą z mocą ok. 30 procent. Światła dzienne (długie o obniżonej mocy) włączają się po odpaleniu silnika gdy napięcie w instalacji wzrośnie powyżej 13,2V. Nie wnikając głębiej...
Trzeba światła zasilić przez przekaźnik ze zwartymi stykami w stanie spoczynku i dalej na styki podajemy napięcie po stacyjce i do świateł a cewkę zasilamy ze świateł postojowych i do masy(włączenie świateł odcina dzienne wymogi prawne) a schemat poszukaj na znanym portalu aukcyjnym -światła do jazdy dziennej przez przekaźnik
Próbuję uruchomić światła LED do jazdy dziennej wyjęte z przedniego reflektora od Opla Insigni. Okazało się, że do przetwornicy zasilającej diody dochodzą tylko dwa kable - plus i minus. Wychodzi na to, że LED'y w trybie świateł pozycyjnych pracują przy zmniejszonym napięciu. Czy ma ktoś może takie auto z fabrycznymi ledami i mógłby sprawdzić multimetrem...
Możesz dołożyć przekaźnik sterowany ze świateł pozycyjnych, po włączeniu pozycyjnych przez czujnik zmierzchu przekaźnik odetnie zasilanie DRLów, dzienne nie będą udawać pozycji i wyeliminujesz zbędną choinkę na aucie.
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
witam szukam pod maską przewodu, którym mógłbym zasilić ledowe światła dzienne. chodzi o przewód, na którym pojawi się zasilanie po przekęceniu kluczyka w stacyjce. zestaw świateł dziennych posiada " automat" , który wg zaleceń powiniem być połączony : 1 masa 2 + 12v po stacyjce 3 + 12 świateł pozycyjnych. czy istnieje rozwiązanie nie wymagające przeciągnięci...
Nie muszę dodatkowo włączać tych świateł. Na schemacie to tylko taka opcja. Potrzebuję tylko bezpieczne zasilanie pojawiające się po włączeniu zapłonu. I nie wiem skąd je wziąć.
Witam forumowiczów. Z góry zaznaczę że mam bardzo małą wiedzę z zakresu elektroniki i elektryki. Mój problem dotyczy lampy w której są światła do jazdy dziennej na przemian z kierunkowskazami. Na obrazku poniżej widać cale okablowanie lampy (kostka gniazda żarówki H4, pin do prawego i lewego kierunkowskazu, i pin do świateł dziennych): https://obrazki.elektroda.pl/7375580500_...
Problem jest taki: montowane były światła do jazdy dziennej i potrzebne było zasilanie po kluczyku. Zasilanie zostało podpięte pod kostkę 3pinową alternatora. Było wszystko ok. po czym padło ładowanie. Zaglądnąłem do alternatora i okazało się, że kostka nie została wpięta do gniazda altka. W alternatorze padł regulator i układ prostowniczy. Czy to zbieg...
Załóż przekaźnik, który odetnie zasilanie od kontrolera w momencie włączenia świateł postojowych. Kontrolery w tanich światłach LED są delikatnie mówiąc słabe.
Przecież czujnik zmierzchu będzie działał bez żadnych przeróbek,podłączasz dzienne do zasilania,po wzroście napięcia dzienne załączą się(oczywiście dzienne z modułem kontroli napięcia czyli praktycznie każde markowe) gdy włączysz światła lub zrobi to czujnik,dzienne wyłączą się bo otrzymają sygnał włączenia pozycyjnych-cała filozofia.
Witam wszystkich Na wstępie chciałbym powiedzieć że nie znalazłem lepszego działu, jeśli ten jest nie odpowiedni proszę o przeniesie do innego. Teraz przechodzę do sedna sprawy. Mam światła dziennie, które są zbudowane tak jak na zdjęciu, i w jednym z nich świecą tylko 3 diody, jednak po odłączeniu zasilania, natychmiast gasną te 3 a zapalają się i...
światła dzienny światła dzienny dioda światła dzienny zasilać dzienny światła
porównanie string radio toyota corolla wzmacniacz cannot convert
Napięcie przy kręceniu rozrusznikiem w Piaggio Liberty 125 2006 Telewizor Samsung sam się włącza - przyczyny i rozwiązania