Po pierwsze posprawdzać wszystkie bezpieczniki i główne przewody zasilania.
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Ej nie. Raczej zanika zasilanie cewki.
przez sciane grodziowa (znajdziesz gdzies tam gumowa uszczelke przez ktora cos przechodzi, zrob obok dziure) pozniej wyjdziesz na wysokosci kolan, puscisz boczkiem i w prog a dalej tylko do kufra. Zycze powodzenia juz raz robilem to u kumpla w asterce. pozdro
Gdyby żarówka była normalnie zasilana, z +12V, to by po prostu świeciła "na pół gwizdka", ale w Oplu jest układ kontroli oświetlenia w skrzynce UEC i jak mu obciążenie danego obwodu nie pasuje to odcina jego zasilanie
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
Podświetlenie działa ?
czy są jakieś minusy któregoś rozwiązania? Praktycznych nie ma. Minusem można nazwać np. zakup sieciówki - zawsze to jakiś koszt. Osobiście preferuję podłączenie przez sieciówkę - z USB bywają czasami jeszcze inne problemy. czy np. zamontowanie izolatora ma wpływ na szybkość transferu? Nie ma wpływu na szybkość. a użycie przewodu UTP nieść ze sobą...
(at)grzegorz740 , myślę że zasilanie układu rozmównego Astra nie musi mieć oddzielnego zasilania 18 V, możesz wykorzystać zasilanie 24V Z aparatu ZAS, Też będzie działać, i tak i tak doprowadzasz zasilanie 24V do Astra.
Tez mialem kiedyś problem ze spadkiem pomiedzy akku / bezpiecznikami a tym pudłem w bagażniku. Ale nie chciało mi się za dużo myśleć ani też pruć samochodu za bardzo i położyłem własny kabel obok... Bardzo źle zrobiłem ? ;> Aha, auto było po naprawie podzwonowej i chyba stało jakiś czas na dworze bez którejś z szyb czy coś w tym rodzaju bo była wilgoć...
Mam , ale nie mam możliwości wrzucenia go na internet! Mam nadzieje ,ze wiesz który to przekaźnik i gdzie się znajduje i umiesz odczytać numer nóżki / 87/. Kolor kabelka od przekaźnika na wtyczkę listwy - prawdopodobnie - czerwono niebieski .
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
wymienić czujnik ewentualnie sprawdzić przewody i zasilanie czujnika
A zasilanie w ogóle jest?
Witam Spotkalem sie z taka usterka w swojej praktyce , pamietam ,ze cos nie zgadzalo sie na rozpisce i instrukcji obslugi dolaczonej przez producenta , przemierzylem jeszcze raz wszystkie pozostale bezpieczniki , jedn byl przepalony a nie odpowiadal opisowi , po wymianie bezpiecznika wyswietalcz ozyl , oraz wrocilo zasilanie radia.O ile dobrze pamietam...
A po tym swapie już jeździł i się zepsuł czy tak od początku po swapowaniu ? A na pozostałych plusach po kluczyku jest zasilanie ? Orginalnie w astrze F jest takie płaskie złacze, na podłużnicy obok akumulatora / nad skrzynią biegówzarzz obok okrągłego złacza. W tym złaczu są 2 grube kable, jeden czerwony to stały plus a czarny to plus po kluczyku..
Raczej problem z can lub zasilaniem.
Jeśli chodzi o podpięcie się pod elektryczne szyby - pomysł odpada. Są 2 przewody, którymi doprowadzane jest napięcie do silników. Podczas podnoszenia/opuszczania szyb w przewodach zmieniają się "kierunki" prądu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzenie nowych przewodów zasilających. Jeśli zaś chodzi o umiejscowienie listwy led można wykorzystać...
Polecam to samo co moj poprzednik, juz nie pierwszy raz spotkalem sie z problemami w tych autach z silnikami o poj. 1.6 i zasilanych gazem. Pozdrawiam.
Za mały prąd
Nawet jak jest antena aktywna (a zapewne tak jest), to w Astrze 2005 zasilanie wzmacniacza było z pin 5A ISO lub pin13 FAKRA, a nie z gniazda antenowego radia.
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
Wiązka między ECU a elementem A89 sprawdzona na ciągłość przewodów oraz zwarcia do masy lub plusa po uprzednim odłączeniu od wszystkich odbiorników.(żarówka 55w oraz multimetr) . Impulsów kluczujących na wtryskiwaczach nie sprawdzałem bo chciałem uzyskać najpierw ich zasilanie.
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
Sprawdź zasilanie stacyjki i zasilanie po włączeniu jej....
pewnie trzeba tą zaślepkę poprostu wyciągnąć a potem po rozkręceniu rozpiąć zatrzaski plastikowej skrzynki i zobaczyć co jest w środku i naprawić co potrzeba nie grzebałem w takiej ale pewnie jest tak jak piszę i obstawiam na oblutowanie złącz
Tak faktycznie, czyli cos z zasilaniem pompy paliwa, ECU ewentualnie IMMO. Sorry.
Komputer na przekaźnik podaje minus Sprawdź czy na przekaźniku masz dobry plus, czy jest na pewno dobry (mam na myśli zasilanie cewki przekaźnika)
Oczywiście że stały. Po co Ci w gnieździe po kluczyku? Żeby się tester bez własnego zasilania ciągle wyłączał?
Takich miejsc jest kilka, np. zasilanie wtryskiwaczy czy cewkomodułu.
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
Ja bym się przyjrzał czy masz zasilanie na ecu bo jak nie ma zasilania ecu to nie ma komunikacji.
Ten uszkodzony układ to właśnie końcówka mocy. Dźwięku nie ma bo, spalili ci końcówkę w radiu. Weź to radio i zawieś im i pokaż co się stało. Stawiam, że jak podpinali kable do akumulatora, to wystąpiło jakieś przepięcie, lub kable źle podpięli. Radio można naprawić (wymienić końcówkę mocy), lecz na Twoim miejscu pogoniłbym ich żeby ci radio odkupili,...
Możliwe, że sterownik silnika zaczyna mówić "pa pa". Sprawdź zasilanie tego ECU.
Sprawdź bezpiecznik w skrzynce instalacji auta ewentualnie zobacz czy niema dodatkowego zabezpieczenia (bezpiecznik) w lini zasilania radia (złączka).
https://obrazki.elektroda.pl/8641081900_... https://obrazki.elektroda.pl/2862379000_... https://obrazki.elektroda.pl/1762770800_... https://obrazki.elektroda.pl/9278265500_... https://obrazki.elektroda.pl/2046875400_... https://obrazki.elektroda.pl/8360350000_...
Zatem może pomyśl w inną stronę. Mianowicie odłączanie na czas rozruchu (spadku napięcia na instalacji) odbiorników innych niż układ sterowania i zasilania silnika. Nie znam Astry ale to może nie być trudne.
Właśnie by trzeba było ciągnąć przewody przez całe auto, ponieważ zapalniczkę mam tylko z przodu auta. Skrzynka w bagażniku wygląda tak. https://obrazki.elektroda.pl/9927098900_... Nie wiem czasami czy to nie będzie f17, gniazdko zasilania.
Jeśli masz miernik to sprawdź czy na tym przewodzie jest cały czas napięcie bez zapłonu, jeśli nie to szukaj takiego na którym jest. Jesli nie będzie takiego to pozostaje pociągnięcie zasilania prosto z aku.
We wiązce przewodów pod osłoną lewego progu. Tam gnije masa lampy oświetlenia wnętrza zawsze.
Będzie to typowe odcięcie zasilania na pompę po załączenie się alarmu.
Cienki czarny i cienki niebieski na plus, no i oczywiście glówne zasilanie
Jak masz podwinięty orging to problem będzie dalej bo pompa zrobi ciśnienie (1bar) i paliwo będzie się lało dalej. Jedynie odpięcie pompy paliwa prze wyjęcie wtyczki (pod tylną kanapą masz rewizje ) lub wyjąć przekaźnik pompy paliwa. Nie pamiętam czy bezpiecznik chyba nr 2 zasilał coś oprócz pompy.
Na bezpieczniku od radia jest zasilanie?
Nad nogami kierowcy nr 34, 20A kolor żółty.
Przy wyciąganiu żarówki zwarłeś zasilanie , sprawdż bezpiecznki jeden będzie padnięty.
no to zasilania są ok, idzie to rozebrać, ale bardzo ostrożnie
Nie masz sterowania na przekaznik bo immo blokuje - programowanie sterownika pomoze :) Dodano po 1 W srodku hc11f1 , wiecej powiediec nie moge , pisz na pw jak cos.
Czerwony z białym zasilanie, brązowy masa, niebieski z czerwonym komunikacja.
Astra J ma dodatkowy moduł do haka, warto najpierw sprawdzić czy dochodzi do niego zasilanie.
witam kontrolka nie świeci , bo jest ona z kompa a jeśli urwała ci się masa (przy akumulatorze) , to komputer nie ma zasilania pozdrawiam Dodano po 4 witam kontrolka nie świeci , bo jest ona z kompa a jeśli urwała ci się masa (przy akumulatorze) , to komputer nie ma zasilania pozdrawiam
Z tego co pamiętam to CAN HS leci właśnie do ECU silnika przez sterownik skrzyni. Dlatego jak masz zasilanie to pewnie zdechł sterownik skrzyni.
możesz podłączyć tak jak napisałeś ale nie wiem dlaczego jest osobne wejście drzwi kierowcy i pozostałych drzwi, może na przykład jest w alarmie np.funkcja antyporwaniowa i po to podział ,wtedy przy wspólnym podłączeniu krańcówek będzie się uaktywniała przy otwarciu każdych drzwi,plusa po stacyjce znajdziesz również w boczku na cieńszym czarnym przewodzie,jest...
Diagnostyka jak już koledzy napisali. Ja do tego dołożę sprawdzić dokładnie bezpieczniki i wiązkę oraz wtyki do modułu bo niestety gniją. Spróbuj odłączyć na chwilę wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zobacz czy wystartują wentylatory.Powinny jeśli zasilania są OK.
To ja wam dorzucę moja wiedzę. Do wideorejestratora można wykorzystać napięcie przy lampie w podsufitce. Na niebiesko czerwonym przewodzie po odrylowaniu zamka auta pojawia się 12V i utrzymuje się do 10 min po zaryglowaniu samochodu, potem spada do 2V. Można wykorzystać jako zasilanie.
a może masz uszkodzoną pompę... zdarzyło mi się że pompa raz chodziła a raz nie jak miała humor były wytarte szczotki na komutatorze i tak się działo a też mi się wydawało że zasilanie nie dochodzi....
Nie ważne, że butla jest pełna, jest na niej zawór, którym śmiało możesz zakręcić gaz :) Dodano po 1 Teraz jednak wydaje mi się, że nie tam tkwi usterka, problem raczej będzie zasilaniu, iązka do przeglądu.
Tak mam syrenke z własnym zasilaniem.
Temat rozwiązany brak zasilania na sterownik
Jak to się ma do tego, że w instalacji jest przekaźnik do zasilania pompy paliwowej
zasilanie licznika
A może zdejmij ten wąż z kolektora i tam zaślep wyeliminujesz servo i nieszczelności jego zasilania
Jak w temacie astra H, klimatyzacja automatyczna, sprężarka z zaworem, bez sprzęgła, brak zasilania na zawór, podpowie ktoś skąd idzie zasilanie? Bezpieczniki sprawdzone, w porządku.
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Czujni od grzania świec jest na głowicy pod wężami z chłodnicy i interculera,Jest to taki czujnik z dwoma kabelkami. Świece w tym silniku grzeją do tęperatury ok 40st.C więc po zapaleniu silnika spokojnie grzeją jeszcze jakieś 5-10 minut. tyle że po zapaleniu przechodzą w tryb dogrzewania i grzeją napięciem 6V.sterownik i 2 przekażniki znajdują się...
podaj konkretnie co ginie, iskra, impuls na wtryski, pompa paliwa nie ma zasilania?
Można też wyzwolić komputerem...no ale jeśli nic, to można spróbować naprawić ze trzy razy się udało, ale czy aby na pewno jest dobre zasilanie?
Na płytce zaznaczone miejsce jako "BAT+" oraz "BAT-".
Bo tam masz zasilanie po zapłonie i stałe na regulatorze.P
chyba zwarcie w włączniku od awaryjek albo w stacyjce... nie chce mi się na schemat patrzyć ale raczej w stacyjce - nie odłącza ci zasilania
Pewnie sterownik padł. Toż to łopel. Oczywiście przed wymianą trzeba zrobić pomiary, stawiam na linię zasilającą do silniczka. Sprawdź probówką czego brakuje PWM czy zasilania.
Witam, w Astrze-G jest to trochę prościej. W załączeniu masz schemat sterowania (w przełączniku kierunkowskazów) tempomatu i rozpiskę z bezpiecznikami. Z przełącznika tempomatu nasz trzy przewody bezpośrednio do sterownika silnika oraz zasilanie z bezpiecznika F3.38 (10A).
Nie ma przewodu powrotnego z pompy wychodzi tylko zasilanie
Panowie moi, jeśli hall w aparacie jest dobry (bo pompka się włącza), to pozostaje moduł zapłonowy - albo nie ma zasilania, albo impulsy do niego nie dochodzą.
Witam zobacz bo tam chyba masz elektryczne wspomaganie czy dochodzi zasilanie
Po co je zamieniasz? Masz szczęście że sterownik zabezpieczony przed odwrotnym podłączeniem zasilania.
ECU nie daje się zczytać. Sprawdzić masy i zasilanie, jak tam ok to sterownik padnięty.
Nie wiem, dojdziesz mierząc instalacje wozu albo sam czujnik. Tam gdzie złapiesz miernikiem diodę tam jest zasilanie.
bezpiecznik jest ok. brak napiecia na zasilaniu przekaznika
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Wyłączyłem zasilanie zaworu . Auto pracuje poprawnie.
Ugnita masa na budę lub jedno z zasilań.
Doh.. Wyłączyłeś zasilanie na astrę i się dziwisz :D
Zegar z opcją zasilania 12V DC i jego styki podłączyć pod styk przycisku.
S to sa przelaczniki. Numery nie maja znaczenia. Ten z wieksza iloscia stykow jest umieszczony po stronie kierowcy. M to sa silniki lub modul z silnikiem. Ten z literka A to jest bezpiecznik, a raczej modul z ktorego jest pobierane zasilanie.
Nie jest. Tam chyba żarówka o mocy 1W jest. Zrób sobie próbówkę z żarówki od kierunkowskazu 21W. Zdecydowanie nie masz zasilania na sterowniku silnika, nic mniej, nic więcej.
Sprawdź zasilanie ECU ..
Włączasz zapłon zanim włączysz radio? Sprawdż czy jak przekręcisz kluczyk to pojawia sie drugi plus w kostce od zasilania.
Siedzi jakiś alarm i blokuje zasilanie pompy, niestety Ty musisz odszukać blokadę na pompie i połączyć rozcięte przewody, zasilanie pompy na czerwono/niebieskim w lewym progu
Na początku sprawdź co nie pasuje w diagnostyce elektroniki interfejsem diagnostycznym, jakie są aktualne błędy.To może ci znacznie pomóc w zrozumieniu sytuacji....btw skąd wnosisz że brakuje zasilania? Sprawdzałeś w/g schematu?
To jest czujnik aktywny który wymaga zasilania. Sam w sobie posiada układ elektroniczny. NIe da się go sprawdzić jak ci się wydaje. Zasilanie raz, a dwa sygnał oscyloskopem tylko po zamontowaniu. Pocieszyłem cię?
Witam. Przetarty był kabel zasilania sterownika silnika i zwarł z masą. Dzięki za porady.
Zaświecanie i gaśnięcie (bez kasowania błędu) kontrolki SRS może powodować tylko jedna usterka - zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie zasilania.
A patrzałeś gdzie wpięte zasilanie 15, i czy nie bierze sygnału obrotów czasem z wtrysków?
To ja wiem że tak można zrobić ale to nie daje odpowiedzi co jest uszkodzone. Alternator D+, czyli ecu nie daje. Zrób zasilanie z +15 a ecu obciąż żarówką 2W. odpisz co to naprawiło.
Testowałeś tą linie 5V czy nie ma zwarcia? Nieraz robię test odłaczając linie 5V ze sterownika i podając zewnętrze 5V z zasilacza bateryjnego z podpiętym multimetrem dla pomiaru prądu pobieranego. Sterowniki silnikowe mają ograniczniki prądowe na zasilaniu linii 5V. Jeśli coś pobiera nadmierny prąd cała linia zasilania siada.
według schematu wydaje mi się ze masa to 4 i 7 pin?!jeśli mógłbyś mi kolego zaznaczyć co i gdzie trzeba podać 12V na zasilanie tylko żarówek byłbym bardzo wdzięczny:)
Odłącz zasilanie od świec (zdejmij kable) i zmierz ich rezystancję (względem masy).
Bezpiecznik w radiu jest dobry. Gdzie mam sprawdzić zasilanie 2x12v ?
Ten czujnik ma w ogóle prawidłowe zasilanie?
aster zasilać pompa aster radio zasilać aster zasilać radio
bezpiecznik wycieraczka tylny poduszka pilot volvo dekoder cyfrowy telewizji kablowej
pralko suszarka pralko suszarka
Kod do menu serwisowego w Hyster H1.6FT Głośny dźwięk podczas pobierania detergentu w pralce Samsung - przyczyny i rozwiązania