Kostka A to główna kostka 8 pinowa zasilająca Tachograf 1 z brzegu. Kostki i podłączenie jest rozrysowane na obudowie tachografu.
Sprawdz zasilanie tachografu. Na samym tacho masz schemat. Sprawdź też bezpiecznik w skrzynce akumulatorowej. Jak dobrze pamiętam to jest tam bezpiecznik od tacho.
Dołączam sie do tematu jakie obwody zabezpieczają te 3 bezp. w skrzynce akumulatorów ?? u mnie Man TGA. W zależności od konfiguracji bezpieczniki w skrzynce akumulatorowej odpowiadają za zasilanie: - tachografu - ZBR-a (komputer pokładowy) - przekaźnik ogrzewania filtra paliwa w przypadku pytania autora postu - 30086 to od przekaźnika grzałki paliwa,...
Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
Zasilanie tachografu.
9241 zasilanie Vb środkowy w dolnym rzędzie Mam pinout+schematic, a pomożesz naprawić przetwornicę ? Trzeba mi główne napięcia zasilające
Zasila też światła awaryjne.
Bo to tak działa. W Karosie impulsy do tego pudełka są brane z rozdzielacza impulsów a te z tacho. Styki przekaźnika są separowane od zasilania elektroniki tego pudełka więc możesz to wykorzystać dowolnie.
Bezpiecznik nr 14 zasila kilka obwodów m.in. - tachograf - ELC (poziomowanie) - ACL (automatyczne centralne smarowanie) - fotele gdzieś na którymś układzie jest zwarcie musisz odłączać po kolei obwody które zasila i zobaczyć na którym jest zwarcie. Pod bezpiecznikami są kostki znajdź kostkę o oznaczeniu D i po kolei wypinaj z niej piny 3,4,5,6 są to...
Sprawdź zasilanie tachografu gdy będzie zanikało system będzie ograniczał obroty
Według tych schematów ten bezpiecznik zasila: 261 - radio 653 - wyświetlacz radia 619 - wzmacniacz anteny 213 BA - lampki do czytania C - zdalne załączanie świateł ostrzegawczych 225 - złącze diagnostyczne 247 FED - podświetlenie deski rozdzielczej bez tachografu https://obrazki.elektroda.pl/7985550100_... https://obrazki.elektroda.pl/4216176300_...
Wita proszę o pomoc jesli ktoś wie co może się dziać R Premium 450 2007 -przy włączeniu świateł awaryjnych od czasy do czasu ginie zasilanie tachografu oraz światła pozycyjne i mijania, gdzie szukać przyczyny. Masa OK przy akumulatorach też ok.
Dxi w starej desce, nie jestem pewny ale może to być zasilanie tachografu od akumulatorów zwróć uwagę na tarczkę czy dobrze rysuje.
Witam,usterkę rozwiązano zasilanie Tachografu robiło zwarcie . Dziękuję za wszystkie podpowiedzi pozdrawiam :D
podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? bo tak rozumiem schemat - przy normalnie załączonym akumulatorze obwód tego kabla jest rozłączony. Tak i tak ma być. jak zatrzymuje się zegar (czas) to na 99% musi się gubić zasilanie to bezpośrednie z akumulatora0 (+lub -) dobrze myślę? Jak zniknie zasilanie to tak...... Tacho ma zasilania w pkt....
Wystarczy że odłączysz zasilanie i język wraca domyślnie na niemiecki.
No więc wszystko wskazuje na to, że tachograf nie ma stałego zasilania - tzw. "zacisk 30". Jest on umiejscowiony na wtyczce "A" tachografu, na pozycji 1. Numery pinów są na obudowie wtyczki. Na pozycji A3 pojawi się zasilanie po włączeniu zapłonu, a A5 oraz A6 są połączone z masą. Kolorów nie pamiętam, jak nie zapomnę, to zajrzę w poniedziałek do knigi...
Jeżeli dokładasz tacho, to wtedy licznik i tacho to są odrębne urządzenia i każde pracuje na swojej instalacji, więc nie ma najmniejszej potrzeby wymieniać licznika. Tachograf nie będzie ingerował w pracę licznika i odwrotnie. To będą całkowicie osobne urządzenia nie połączone ze sobą w żaden sposób. Aha, i jeszcze jedno: tachograf musi mieć zawsze...
Witam. Główny odłącznik prądu czyli "Hebel" w manach jest na plusie a nie na minusie. Brązowe przewody to przewody masowe które mają być podpięte na stałe do minusa. Zasilanie tachografu jest podpięte na stałe do plusa a nie poprzez główny odłącznik. Od tego bym zaczął robić porządki w instalacji bo uszkodzić można wiele sterowników odłączając tylko...
Witam, problem dotyczy ciężarówki Volvo FL6 .11 99r. W trakcie jazdy przestał działać tachograf, radio oraz CB. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, podmieniłem przetwornice. Radio oraz CB są zasilane na 12V, tachograf na 24V, urządzenia są podpięte pod jeden bezpiecznik.
Kolego a czy tachograf wyświetla jakiś błąd? Dziwne dla mnie jest to, że piszesz o rysowaniu tachografu, skoro napisałeś że jest to rok 2007 to powinien tam być zainstalowany tachograf cyfrowy. Według przepisów 1 maja 2006 data pierwszej rejestracji pojazd musi mieć zainstalowany tachograf cyfrowy, no nic ale sprawdź te błędy na tachografie jeśli analogowy...
To ostatnia rzecz do zrobienia. Jak dla mnie to na razie wszystko wskazuje na uszkodzenie wiązki ramy. Tej, która idzie z kabiny po ramie na silnik. CAN niesprawny, przewód „15” uszkodzony, kłopot z tachografem, kłopot z SCR (czujnik NOx) Błąd „Usterka MR” wynika raczej z braku komunikacji (np. brak zasilania). Zacząłbym od kontroli...
Nigdzie nie pisałem o spalonym bezpieczniku!!! Zdjęcie plomby to nie problem. W serwisie tachografów zajmują się tachografami, a nie instalacją pojazdu (przynajmniej u mnie). W momencie jak tacho przestaje rysować prędkość, słychać tyknięcie w skrzynce bezpieczników (jak by przekaźnik puszczał), tylko nie mogę dojść który.
Czyli zasilanie muszę dać ze skrzynki bezpiecznikow a reszta normalbie kablem z tacho?
Rozumiem że bezpiecznik również znajduje się przy akumulatorach w tej skrzynce? dokładnie tak to powinno wyglądać bo jeśli masz główny wyłącznik prądu to po jego zadziałaniu tachograf nie może się wyłączyć więc szukaj tego przewodu w tych okolicach Zdarza się że przewody łamią się pomiędzy ramą a kabiną na to miejsce też możesz zwrócić uwagę Tachograf...
Witam do tachografu cyfrowego idzie nadajnik impulsów 2171 ma 4 złacza dwa zasilające, jedno imulsy w czasie rzeczywistym i jedno gdzie leci co jakiś czas do tachografu informacja o ilości wysłanych impulsów w czasie rzeczywistym. Taki nadajnik w serwisie paruje sie z tachografem za pomocą odpowiedniego testera wpinanego w gniazdo diagnostyczne tachografu....
5240 No signal from tachograph P3 Czyli tacho nie działa > brak sygnału 1302 Undervoltage at terminal 15 Spadek (lub brak) napięcia "po stacyjce". 8091 Not transmission output speed Brak sygnału prędkości na wyjściu skrzyni. Z praktyki: błąd pojawia się najczęściej przy słabych bateriach. Po rozruchu napięcie spada poniżej napięcia progowego dla...
Temat zamykam, winny był przerwany przewód zasilający złącza w kabinie.
Kolego defekt 200 to brak zasilania. Sprawdź przy akumlatorach przy cheblu powinny być 2 lub 3 cienkie przewody. To z nich idzie zasilanie na tachograf i VECU nawet jak masz wyłączony chebel. Jak tam ugnija kable bardzo często przestaje działac tacho lub kierunki dość popularna usterka w etechu i dci
Znalazłem go. https://obrazki.elektroda.pl/5286070000_... [/img] Auto jest na gwarancji można to samemu wymienić? Pod izolacją termokurczliwą jest zwykły bezpiecznik czy jakaś część manowska?
kolego nie ma opcji naprawy tego tachografu(tachografy są nienaprawialne), nie wolno w nich odłaczać baterii gry zasilanie zewnętrzne jest odłaczone.
Pytanie: tachograf siemens vdo stracil własne zasilanie prądu i nie był podłączony do zewnętrznego źródła zasilani- czy jest jakakolwiek możliwość odczytania danych?, jeśli tak to kto to może zrobić?
Kilometry się nie wyświetlają bo tacho nie działa, to akurat poste do sprawdzenia: dwie masy, jeden plus po stacyjce i jeden stały, zazwyczaj rozpisane na tachografie. Wtyczka A. Jak auto z ADR to bezpieczniki w innym miejscu. Co do skrzyni to po pierwsze bym sugerował zajrzeć przez wziernik od dołu czy łożysko się nie rozpadło na sprzęgle, chwila roboty...
wszystkie przewody sprawdzone nawet tachograf wymieniony i dalej to samo,brak zasilania, pokazuje błąd prędkość pojazdu usterka nieznana,czasami w momencie gdy zgaśnie tachograf to odcina gaz na ok 1 sek i wraca a tocho nie
Podaj win. Tacho nie komunikuje się z bezpiecznikami. Czy tachograf jest zasilany?
Ad. 2 Kodowanie 15A to linia zasilania: zestaw wskaźników, Tachograf, Trip -Meter. Zasilanie 15A jest poprzez przekaźnik RP1 na bezpiecznik nr.1 (choć RP1 zasila również kilka innych grup bezpieczników) Tacho odłączałeś... odłącz jeszcze Trip-Meter jeśli występuje, jeśli nie pomoże odepnij tablice zegarów (O1 instrument cluster) i w złączu B pin 6...
Czy stanie się coś z radiem ? A co się ma stać? Jeśli napięcie podczas ładowania nie przekroczy maksymalnego dopuszczalnego dla akumulatora to można być spokojnym (tu lepiej prostownik automatyczny). Czy tak można ? W milionach pojazdów takie rzeczy robi producent np. ciężarówki gdzie wyłączenie tzw. "hebla" nie odcina zasilania dla tachografu który...
Witam .Jestem w trakcie montażu takiego wyłącznika prądu ,wszystko mam założone sterowanie z kabiny też .Działa jak powinien ,tylko chodzi mi o o to gdzie znajdują się przewody zasilające ogrzewanie postojowe i tachograf bo po wyłaczeniu prądu te dwie rzeczy muszą mieć zasilanie niezależne.W MANie są podłączone do aku a tu nie ma dodatkowych przewodów.
aby wejść w menu serwisowe potrzebna jest karta warsztatowa Mam kartę warsztatową. I co? I nic! Dla podanego uszkodzenia w 97% przypadków tacho jest MARTWE. Powodem jest niewymieniana na czas bateria podtrzymująca pamięć. Brak tego napięcia i odłączenie zasilania z baterii pojazdu powoduje nieodwracalne uszkodzenie urządzenia. czy udało ci się uruchomić...
Jeżeli w tym aucie jest wymagany tachograf i jest on zalegalizowany to nie radzę go odłączać od zasilania. Na ekranie i w pamięci urządzenia pojawi się błąd który będzie na pewno powodem dociekań inspektora przy kontroli drogowej. Wystarczy wysunąć tachograf i ocenić, czy wiązka jest oryginalna - lub jeszcze prościej: rozszyfrować VIN i zobaczyć, czy...
COO 558 - sygnal predkosci pojazdu z czujnika predkosci lub tachografu przekroczyl dopuszczalny zakres COO 570 - komunikacja miedzy koordynatorem a tachografem zostala przerwana - usterka w obwodzie zoltej szyny CAN, zwarcie lub przerwa w obwodzie zasilania tachografu, usterka tachografu APS 169 - CAN - brak komunikatu lub nieprawidlowy komunikat z...
Bez hamowania ma być 0. Twoje wartości sugerują brak komponentu w pojeździe. A po nitce do kłębka one fizycznie tam są ale nie maja albo zasilania /masy albo padnięty can. Sprawdzaj instalacje kolego. Tam jest problem. Ale sprawa najwyższej wagi to pewność ze procedura aktywacji jest robiona prawidłowo. Bo bez tego możesz wymieniać /naprawiać a dalej...
Witam! Myślę, że można to rozwiązać montując w każdym pedale niezależny, miniaturowy moduł pomiarowy z tensometrami. Jest to do zrobienia, jeśli masz trochę kasy do zainwestowania w ten "kombajn". Popatrz na to: http://sensu.pl/download/RXQ21.pdf ... a tu można kupić: http://sensu.pl/?go=product_coll&id=87&c... Te fajne mini transceivery (wymiary...
Kostka biała zasilanie. Kostka żółta impulsator. Co dokładnie chcesz zrobić?
Nie spali to układu, 555 ma napięcia zasilania do 18V, a zamiast R1 lub R2 mozna zastosować potencjometr w celu płynnej regulacji. Na wyjściu będzie napięcie nieco niższe od napięcia zasilania
Witam, z racji posiadania uprawnień w zakresie napraw w tym kalibracji i sprawdzeń tachografów cyfrowych wypowiem się w temacie, zawsze, kiedy są problemy z uruchomieniem pojazdu, znikają kilometry a zamiast nich sa kreski to znaczy, że w tym momencie odłącza się tachograf lub impulsator, obstawiam tachograf lub jego zasilanie, jak uszkodzony jest impulsator...
Co to za biały przewód, dlaczego miałby być podłączony do akumulatora a nie w skrzynce bezpieczników, czy to standardowe rozwiązanie czy tylko możliwe? Standardowe. Ten biały przewód to plus który omija "hebel" i idzie do skrzynki bezpieczników. Zasila z tego co pamiętam tacho, awaryjne, światło w kabinie i webasto. Jest na nim napięcie nawet gdy główny...
Kabel wychodzący na pinie 29 z ECAS (pomarańczowy) idzie do złącz na zewnątrz kabiny po prawej stronie kabiny ( jest tam złącze AIR SUSP C268) i w nim już nie ma dalej pomarańczowego kabla ( nie wygląda jakby go ktoś uciął albo wyrwał tylko jakby go tam nigdy nie było) , reszta kabli z tyczki wchodzi pod auta na ramę. A w skrzynce bezpieczników na bezpieczniku...
pamiętaj że stosując silniki o innej ilości kroków musisz zmienić częstotliwość sekwencji sterującej , w tej chwili masz 48 kroków na obrót , przy silniku z 1,8°/ krok potrzebujesz 200 kroków na obrót , chyba że nie zależy Ci na prędkości obrotowej w sterowniku najważniejsza jest kontrola prądu silnika , idealna jest praca czoperowa lub pwm , napięcie...
Sterownik w górnej zabudowie,za tachografem. Można zamontować zwykły 12V, zasilanie dać z przetwornicy i skonfigurować na sterowanie masą
Nie podałeś nr. jednostki sterującej.Prawdopodobny opis jest taki: Kod COO 558- Sygnał prędkości pojazdu Opis Sygnał prędkości z czujnika prędkości pojazdu lub tachografu przekroczył dopuszczalny zakres. W pojazdach bez tachografu koordynator otrzymuje sygnał prędkości z czujnika prędkości. W pojazdach z tachografem koordynator otrzymuje sygnał prędkości...
Ten cytat co dałes z innego tematu to wg mnie jakas sciema. Prędkościomierz został podłączony za pomocą kabla brązowego w pin11 i białego w pin 2. Impulsator do tachografu ma 4 przewody (zolta kostka): 1. czarny (plus) 2. brazowy (minus) 3. niebieski (impuls real time) 4. bialy (impuls kontrolny) Wiec jakby przepiąc wg tego co ktos napisal, tylko kabel...
9V zasilania na przetwornik jest jak najbardziej prawidłowe. A tak na marginesie to osobom bez odpowiednich zezwoleń nie wolno "majsterkować" przy "tachografie". Stralis poprzez najechanie wskazówki na max. prędkościomierza komunikuje że jest problem z tachografem.
jeżeli chodzi o problem....to nie jest on wielki jak się doczytaem jest to ciężarówka....z tzw ADR-em..a konkretnie GGVS czyli po wyłączeniu włącznika w kabinie lub na zewnątrz odłączany jest akumulator/zasilanie... w tymże pojeżdzie jest tachograf ....a tachograf musi być zasilany non stop i z tąd można wziąść zasilanie do podtrzymania pamięci radia.....
Witam Sygnał prędkości pojazdu Opis Sygnał prędkości z czujnika prędkości pojazdu lub tachografu przekroczył dopuszczalny zakres. W pojazdach bez tachografu koordynator otrzymuje sygnał prędkości z czujnika prędkości. W pojazdach z tachografem koordynator otrzymuje sygnał prędkości z tachografu. Przyczyna W pojazdach bez tachografu przyczyną usterki...
Dodano po 12 EMS 53505 i 53504 dotyczą tej samej usterki czyli;komunikat CAN, sterownik nie otrzymuje sygnału z koordynatora. Komunikacja między sterownikiem a koordynatorem została przerwana.Jeśli kod 53504 wystąpił raz to może być spowodowane przerwą w zasilaniu koordynatora jeśli częściej to prawdo podobnie uszkodzone przewody lub złącza.Silnika...
Każdy warsztat kalibrujący tachografy powinien taką rzecz zrobić. Wymianie podlega czujnik na skrzyni (bardzo podobny do tego ze zdjęcia, ale przeznaczony do tachografu cyfrowego), wymienić trzeba kabel od sensora do tachografu (inne wtyczki), trzeba założyć tachograf w formacie radia (nad głową kierowcy) - nie musi być nowy, doprowadzić zasilanie,...
Cześć Przy kalibracji (tacho cyfrowe - ale akurat nie sądzę, żeby to miało w tym przypadku znaczenie) stwierdzono wielokrotnie większą ilość impulsów z sensora na skrzyni (pi X oko 4 razy więcej). Efekt jest taki, że po ruszeniu pokazuje już 15-20 km/h, a jak osiągnie 25 km na godzinę prędkości rzeczywistej to tacho pokazuje 100 km/h, załacza się ogranicznik...
COO 5 Komunikacja z tachografem, komunikacja między koordynatorem a tachografem została przerwana. Przyczyny usterki mogą być następujące: Obwód otwarty w żółtej szynie CAN. Zwarcie lub przerwa w obwodzie zasilania tachografu. Wewnętrzna usterka tachografu. EMS to kody silnika. Sprawdź bezpieczniki na początek, możliwa również usterka tacho. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Mam jeszcze pytanie do JossRoss - czy tachograf ma związek z kierunkowskazami, podobno były z nim jakieś problemy. Wspólne zasilanie, przewód od wyłącznika masy. Kiedy masa jest wyłączona, tachograf oraz światła awaryjne koniecznie muszą działać.
Kody których nie wypisałem są mało istotne, więc nie wklejam opisu. BSC 18 Komunikacja z tachografem (TCO) Opis Komunikacja z tachografem (TCO) została przerwana. COO 570 Komunikacja z tachografem Opis Komunikacja między koordynatorem a tachografem została przerwana. Przyczyna Przyczyny usterki mogą być następujące: •Usterka w obwodzie żółtej...
...licznik kilometrów idzie, ale prędkościomierz nie. Próbowałeś włożyć wykresówki ? Jedna ma być pod, druga nad takim przezroczystym plastikiem. Generalnie masz podać na piny 3 i 4 impulsy w przeciwfazie, zasilane z pinów 1 i 2 (mowa o żółtej kostce "B").
Witam, mam problem, brak zasilania stałego na tachograf cyfrowy + nie działa prędkościomierz i mały wyświetlacz pod nim od kilometrów, w mercedes axor 2006r. Przy tacho jest to przewód czerwono niebieski pin 1, ze skrzynki bezpiecznikowej z tyłu kostka x1 pin 10 wychodzi stały plus (przewód podwójny czerwono niebieski) i teraz tak -ze skrzynki wychodzi,...
NIGDY NIE PODLACZAj generatora DO takiego tachografu!!! te tachografy przy skrzyni biegow maja czujnik predkosci 4 pinowy, ALE.. ten typ tachografu moze pracowac z 2-ma rodzajami przetwornikow. pierwszy - zwykly, a 2-go kodowany. Jesli auto ma ten drugi, to jesli odlaczysz tahograf, lub czujnik przy skrzyni biegow, to tachograf bez serwisu juz nie bedzie...
A5 to stały minus i od tego pinu kabel musi być podpięty na stałe do akumulatora. A6 to minus podświetlenia. Oczywiście biała wtyczka. po co odłącznik masy skoro i tak tach będzie rozładowywało aku. Bo takie są przepisy że tacho musi być zawsze zasilane i odłącznik nie może wyłączać zasilania tachografu.
wiem stary post ale DA się Wykorzystać impulsator od tacha!!! wystarczy odpowiednie zasilanie 8V. i wykorzystać jeden z przebiegów prostokątnych
Witam, panowie mam identyczne tacho u siebie. Zabrałem się za zmianę tarczki prędkościomierza, rozebrałem przednia cześć, wskazówki ok prędkości nie ściągałem. Po zmontowaniu wszystkiego działa, świeci, licznik km kręci ale nie działa wskazówka od prędkościomierza. Jak otwieram tacho to ta biała zębatka się wychyla ale jak zamknę tacho to nie napędza...
Skoro pomaga wyjęcie bezpiecznika nr 14 (jest to zasilanie 30) to na początek zacznij od obwodów które on zasila, prawdopodobnie w którymś z obwodów jest usterka, otwórz centrale "P2" z bezpiecznikami.... od spodu są wtyczki wchodzące w centrale, znajdź wtyczkę "D", poniżej podam Ci piny tej wtyczki "D" i co zasilają. Wypinaj z wtyczki po kolei piny...
Jak już pisałem miałem taki problem przy Manie na elektronicznej pompie wtryskowej, gdzie tachograf maił zasilanie aby wskazywać godzinę, ale podczas odpalania wprowadzał jakiś błąd uniemożliwiając odpalenie silnika. Wtedy okazało się, że podczas ładowania akumulatorów został uszkodzony przewód zasilający tacho. Uszkodzenie prawdopodobnie nasilało się...
Zasilanie sprawdzane miernikiem i "żarówką" Nie wiem co w tym aucie było wcześniej, kupiłem z niedziałającym licznikiem Jeden gość od tachografów podpinał się ze swoim miernikiem do tacho i mówił że impulsy idą ze skrzynii, jest spięte na kostce do licznika ale dalej nie działa
Sygnał prędkości do licznika idzie z tacho, jak taco się podłączy do zasilania to czasami zegary podskoczą, więc przyczyny bym szukał w tacho. Oczywiście jeśli jest zamontowane z kienzla poza licznikiem.
witam mam problem rozłącza mi tachograf komunikat brak zasilania dodatkowo wyskakuje seria błędów silnik spaliny hamulce EBS przy okazji wyskakuje błąd na Tollcolekcie na D. Ostatnio przy przepalaniu by doładować akumulator to samo błąd silnika + rusza się wskazówka prędkościomierza a na tachografie pływa prędkość od kilku do kilkunastu km a auto stoi....
Witam 00500200001 Nieprawidłowe działanie kieszeni na dysk 00500400003 Nieprawidłowe działanie rejestratora czasu pracy i odpoczynku 00510004080 Wykrycie przerwy w zasilaniu stałym (+ bezpośrednio z akumulatora) 00520104002 Nieprawidłowe działanie czujnika: niewłaściwa komunikacja na linii kodowanej 00540004004 Nieprawidłowa komunikacja między wyświetlaczem...
13 Awaria wewnętrzna (brak zasilania, wiązka, połączenia) 14 Awaria wewnętrzna (usterka szyny danych j1932) 15 Awaria wewnętrzna (brak zasilania, wiązka, połączenia)
EBS 3068-03;magistrala danych CAN , układ przenoszenia napędu, niezgodne wartości " TCO prędkość pojazdu" z tachografu . ZBR 3501-01;hamulec ABS, ASR, EBS ,zasilanie energią ,przyczepa ABS , FMI - 01 ; za niskie . Za niskie napięcie zasilania na przyczepę. W gnieździe na przyczepę są dwa zasilania (+) , jedno stałe i po stacyjce.
mam problem w swoim Atego 815 Chyba to sobie walnę do podpisu - prawie przy każdym poście trzeba powtarzać: Określenie "Atego 815" nie mówi NIC! To auto jest już dwadzieścia lat w produkcji, wychodzą kolejne modele i "liftingi" z różnymi układami elektrycznymi! Nawet tak podstawowej sprawy jak rocznik nie chciało ci się podać - nie mówiąc już o dokładniejszym...
witam Jeżeli wskazówka prędkościomierza idzie na maksa (zamyka licznik )i wraca na 0 albo w czasie jazdy pokazuje prawidłową prędkość to oznacza przerwę w zasilaniu tacho Może być że zasilanie zamyka się przez kierunki .trzeba sprawdzić instalację
Jeżeli przewody i wtyki (tachograf, przetwornik) są dobre to na 99% uszkodzony przetwornik ("prądniczka"). Napięcia są ogólnie poprawne. Z gniazda "B" (żółta wtyczka) zasilany jest przetwornik: B1 - 8V, B2 - masa, B3 i B4 wej. sygnałów z przetwornika (+/-), napięcie ok. 5-6V po wypięciu "prądniczki". Możesz w prosty sposób sprawdzić tachograf. Połącz...
niestety nie mam pisanej ale z pamięci mogę Ci powiedzieć co gdzie przychodzi ! 1.(-)zasilanie 2.wyjście zegarowe 3,4,5,6,7,8,9,10, do masy kalibracja 11,12 kwarc 13,14 wyjscie na cewkę 15 NC 16.+zasilanie 8-12V jak potrzebujesz te układy do tachografów to zkontaktuj się z al29(at)wp.pl
Kolego posprawdzaj bezpieczniki bo to brak jakiegoś zasilania
osobiście jeżeli coś na krótką metę to impulsator do jakiegoś silnika z regulowaną prędkością obr. a całość do zasilacza, schemat połączenia impulsatora i zasilania do tachografu powinien być na obudowie. kiedyś były nawet takie gotowe przystawki, dziś przynajmniej u nas podpina się specjalnie zaprogramowany generator i można porównać dane z tachografu...
Witam wszystkich W moim volvo jest zamontowany oryginalny fabryczny ogranicznik prędkości. Cały czas działał (niby bo tak mi powiedział poprzedni właściciel) tyle, że była odłączona linka. Ja ją podłączyłem i niestety nie działa on. Z części elektronicznej ogranicznika wychodzi 5 przewodów: czerwony - "+" zasilanie czarny - "-" zasilanie żółty - powiadomienie...
Witam.Mam problem z licznikiem w sprinterze 313cdi 99r nie pokazuje prędkości myślałem że to może wina impulsatora przy skrzyni więc go wymieniłem na taki sam używany i nic to samo robiłem pomiary na przewodach przy kostce gdzie dochodzą do tachografu brązowy -masa ,czarny -zasilanie 3V ,niebieski wyjście impulsów 0,2V na postoju ,biały-wyjście impulsów...
Kleki pomijając aspekty prawne skupmy się na technicznych.Tachograf bez tarczki po włączeniu zasilania ,wskazówka przereaguje w prawe skrajne położenie i tam zostanie.Mikro styk znajduje się pod dolnym rysikiem od tz. grup roboczych.Do sprawdzenia tej funkcji otwieramy tachograf lekko przyciskamy dolny rysik włączamy zasilanie wtedy napęd wskazówki...
Witam Jest co najmniej 3 typy czujników tachografu. (baardzo ogólnie :-P) Pierwszy posiada element nadawczy (tworzący) impulsów wewnątrz samego czujnika. Typowy mechaniczny przetwornik obrotów z czujnikem halla i wyjściem impulsów o kształcie prostokątnym. Drugi jest podobny lecz zasada działania jest różna w części nadawczej (mechanicznej) taka sama...
Witam, Niestety Kolego ale tacho do wyrzucenia :cry: A na przyszłość, jeśli wymieniasz baterie to rób to pod podłączonej kostce A do zasilacza i na włączonym napięciu, w przeciwnym razie skutki będą takie, jak u Ciebie w tej chwili PS-Jeśli potrzebujesz jakiegoś do testów, służę pomocą. Pozdrawiam
Przebieg pilnuje w liczniku też zauważyłem, ale soft jest taki, ze wyświetli ----- trzeba wgrać modyfikację, ja mam już wrzuconą i mam przebieg wiem. Ktoś wie czy dobrze myślę 28y pin niebieskiej kostki to sygnał z 2go pinu impulsatora, zasilanie 1y pin 12V, 3ci pin GND. Kostka ze sprężynka jeszcze. Rok 2002.
Witam. Chciałbym zdemontować tachograf w MB Sprinter ci z 2002 roku. Problem jest taki ze po odłączeniu tacho przestaje być wyświetlany stan kilometrów oraz nie wskazuje prędkości. Szukałem już na forum tego tematu i znałem to.. Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho...
w takim razie nie użyję regulatora obrotów, silnik będzie kolejno podłączany pod pakiety Li-Po 3.7, 7.4 i 11.1 V prędkość obrotową wirnika zmierzy się za pomoca tachografu oraz elementu odblaskowego naklejonego na wirnik, ta prędkość nie musi miec okrągłej wartości, potrzebna jest tylko do obliczeń wirnik na pewno będzie stawiał mniejszy opór niż śimgło,...
4341 to nieprawidłowy sygnał prędkości 3408 błąd czujnika prędkości pojazdu 3604 zawór ABS-u ma zwarcie do masy na pinie 2 Wydaje mi się, że podstawowy błąd do diagnozy to błąd 3408. Do sprawdzenia ciągłość wszystkich czterech przewodów pomiędzy czujnikiem na skrzyni i tachografem (najlepiej żarówką). Można na próbę założyć nowy, gotowy kabel trytytkami...
Ja rozumiem tylko nie wiem jak podłączyć impulsator. Jedyne co udało mi się podłączyć to zasilanie i podświetlanie tarczy. Podłączenie zasilania skutkuje podskakiwaniem wskazówki do 35 km/h co około 10 sekund. Z tego co wyczytałem w podobnym temacie jest to spowodowane brakiem podłączonego impulsatora.
powidz Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho zasilanie z A5 do B2 i A3 do B1, dalej sygnał v z B3 na A8 (linia can-l). teraz we wtyce licznika wypinasz can od TCO (pin 8,9) ale z pinu 8 wpinasz w pin 12 (nasz v). Tyle:) Jeśli by ktoś chciał zamontować TCO w Sprinterze:...
Już tak sobie myślałem żeby wyeliminować za pomocą miernika z pinów +, - , 2 przyciski i z przodu do szczytywania jest 6 pinów z czego 2 to pewnie zasilanie 5V. Nie mam analizatora stanów logicznych więc zostaje mi metoda brute force, ale przy niej mogę się trochę napocić zanim dojdę który jest odpowiedni. Podejrzewam że wystarczyło by się wlutować...
Witam, jak w temacie renault trafic 2.5d 2007. Wyciągałem ecu edc15c13 żeby na stole wy programować egr(mam backup flesha i eeproma). Oczywiście odłączyłem akumulator. Zabieg egr off przeszedł pomyślnie, ale teraz tachograf zero reakcji(jak by nie był zasilany) i radio zakodowane. No i słychać jakiś przekaźnik gdzieś pod kierownicą i auto rozpędza się...
To nie sterownik jest zepsuty. przy podłączonym ECU sprawdź napięcie pomiędzy pinem A1 (przewód 3700 zółty) a masą- powinno być 2.3V (+/- 0.1V) - to jest CAN low następnie sprawdź napięcie pomiędzy pinem A3 (przewód 3701 niebieski) a masą - powinno być 2.6V (+/- 0.1V).To jest CAN high Oczywiście pomiaru dokonuj przy włączonym zapłonie. Ważne, żeby wszystkie...
czym najlepiej wytłumić te zakłucenia ? Zestawem dławików i kondensatorów, ekranowaniem, połączeniem mas czy tanie filtry z allegro zakładane na zasilaniu do CB pomogą ? NIE Zakłócenia należy likwidować w miejscu ich powstawania, wypuszczone w instalację samochodową są już nie do opanowania, założysz filtr na zasilaniu a wlecą przez antenę itp. Odkłócenie...
Cześć! Nie znam dokładnie budowy tego tacho ,ale robię troche przy tachografach i podpowiem Ci co musi być by tacho chodziło poprawnie: a mianowicie musi być zasilanie tzw.15 oraz 30 ,masa, podświetlanie po postoju. Jeżeli jest to tacho na nadajnik impulsów (brak linki) to są jeszcze 4 przewody (żółta kostka) 1-czarny, 2-brązowy ,3-niebieski, 4-biały....
Dobra w wolnej chwili poskładałem sobie układ pomierzyłem auto , mam takiego trupa co nie ma abs, wejścia na impulsator jakiś normalny i do tego jeszcze zmieniony most , w skrzyni mam impulsator po tachografie i tak chciałem zrobić prosty układ który będzie mi sterował prędkościomierzem i sygnał będzie brany z niego właśnie, zasilany jest 12v na odpalonym...
Ten silnik nie posiada tachografu. Silnik posiada tylko dwa wejscia zasilania Sprawdź grzałkę (zasilanie szeregowe z silnikiem). Powinna mieć ok. 27Ω, bez przebicia do masy.
Sprawdź czy słychać silniczek kiedy zmienisz położenie przełączników z "łóżek" na jakieś inne (na postoju). Jeśli tak, to pewnie zębatka w środku, jeśli nie-zasilanie. Zegarek mógł stanąć z kilku powodów, najczęściej taśma łącząca przód tacho z pł. gł., wirnik zegara, brak połączenia. Odradzam rozbierania tachografu samemu, można sporo połamać.
zasila tachograf scania błąd tachograf tachograf błędy
kupie uklad matrycą chunghwa sprezarka agregatu
mikrokomputer cobra1 układ zastępczy tyrystora
Kospel EPO2 nie grzeje mimo załączenia - przyczyny Schemat elektryczny Malaguti F12 - gdzie znaleźć?