Znajdź inny "+" np. od zapalniczki i podepnij przez bezpiecznik pod radyjko .
Żółty z czerwonym pod stały plus ........... poszukaj na forum ,bo nawet foty były "co i jak" .
Nie, pojawia się tam informacja w postaci cyfrowej o włączeniu zapłonu ( właściwie to o styku S stacyjki, bo radio pewnie wyłącza się w momencie wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki, a nie w momencie wyłączenia zapłonu ).
Bardzo rozbawiła mnie ta forma dokonywanych przez Ciebie pomiarów. Wszystkie pomiary napięć zasilania radia mierzymy względem masy , a nie względem plusa. Ze zdjęć wynika, że masz źle umiejscowiony biało czerwony przewód w kostce zasilania radia. Przełóż go z pinu 5 do pinu 7 (nad przewodem brązowym), w kostce. Po przełożeniu przewodu ze stałym plusem...
Zrobione, problem Tkwił w przepalonym bezpieczniku od akumulatora. dzieki
Ręce mi opadają. Nie czytasz ze zrozumieniem! Na zdjęciach pokazujesz kostki z instalacji w samochodzie, a ja napisałem o kolorach przewodów w adapterze (przejściówce). Przecież Kenwood kdc-316u, nie ma wbudowanego gniazda ISO. Do połączenia zasilania radia zastosowano przejściówkę, której nie pokazujesz na zdjęciach. W kostce radia powinno być: czarny...
Nie taki (fot.2) moduł sugerowałem. Radio Concert wyprowadza sygnały tylko do głośników przednich. Jak chodzi o złącze antenowe, to sama przejściówka z ISO na DIN nie wystarczy. Musi zostać zastosowany separator antenowy w celu doprowadzenia zasilania (+12V z niebieskiego przewodu w kostce radia) do wzmacniacza antenowego, znajdującego się w podstawie...
Nic w stacyjce popsute nie jest. Radia fabryczne uruchamiane są sygnałem z szyny CAN, dlatego w kostce radia nie ma ''plusa po stacyjce''. Można sobie pobrać taki plus z kostki stacyjki tzw. S-kont. Prawdopodobnie będzie on na niebieskim przewodzie z kostki stacyjki. Można go użyć do zasilania radia lub wysterowania przekaźnika do tego celu.
Prawdopodobnie jest to fabryczne radio Na pierwszym zdjęciu widzę radio dedykowane do Fiat'a. Podłącz żarówkę 12V/10W do pinów 7 i 8 w kostce zasilania radia i sprawdź czy zaświeca się pełną mocą po przekręceniu kluczyka. Jeśli będzie świeciła słabo, to spróbuj przekręcać kluczyk wciskając go wgłąb stacyjki. Jak się poprawi, to będziesz wiedział, że...
Po dołączeniu akumulatora w Golfie Jak to rozumieć? Silnik był uruchamiany przez dołączenie drugiego akumulatora ? Musisz wymontować to radio i sprawdzić czy w kostce zasilania radia jest stale napięcie +12V na pinach 15 i 16 ("UB+" i "SAFE"). Mając wymontowane radio możesz podłączyć je na stole, do zasilacza +12V / 3A (pin 15 i pin 16) oraz minus...
Po sprawdzeniu miernikiem wtyczki czarnej na + jest prąd 12V, tylko i wyłącznie na tym jednym +. Reszta kabli nie ma prądu. Czy jesteście w stanie mi coś pomóc doradzić? Drugi plus powinien się pojawić po przekręceniu kluczyka na zapłon. Z tego, co widzę, to masz stały plus z akumulatora na czerwonym przewodzie kostki adaptera, a to radio raczej potrzebuje...
"Nie każdemu psu na imię Burek". Nie każde Audi A4 ma identyczną instalację zasilania radia. Skoro piszesz, że w instalacji zasilania radia Twojego samochodu występuje +12V ze stacyjki, to znaczy, że pokazane na zdjęciu radio nie jest dedykowane do tego auta. Radio które chcesz zamontować uruchamiane jest poprzez magistralę CAN, której prawdopodobnie...
Bardziej wygląda to na usterkę w doprowadzanym do radia zasilaniu lub w układzie zasilania wewnątrz radia. Zaczynając od żółtego przewodu w kostce zasilającej, szukaj gdzie spada napięcie przy zwiększaniu siły głosu.
Górne małe pokrętło służy do ustawiania poziomu głośności "przód-tył". Czy masz je ustawione na środku ? Jeśli tak i nadal nie gra Ci przód, sprawdź instalację przednich głośników. Jeżeli po włączeniu radia na wyświetlaczu nie gaśnie data, to znaczy, że nie jest do niego doprowadzane napięcie sterujące z radia. Sprawdź czy przy kostce zasilania radia...
W kostce zasilania radia w VW Lupo napięcie podtrzymania (12V stale) występuje na pinach 5 i 7a napięcie po stacyjce (Switch Kontrol) na pin 4. Z kostki przejściówki (Alpine - ISO)musisz wyjąć wtyk niebieskiego kabelka by nie podawać 12V z auta do układu załączania sterowania automatycznej anteny, znajdującego się w radiu. Przewód żółty z radia podłącz...
Masa do radia z anteny, zasilanie z kostki. Fabrycznie w kostce nie ma masy, tylko + zasilania i + podświetlania.
No i wszystko jasne. Do zasilania tego oryginalnego radia doprowadzony jest tylko 1 (pin 7) +12V. Radio daje się uruchomić przyciskiem, bez włączania kluczyka, ale gra ono w trybie tzw. komfortu (np. podczas prac przy samochodzie lub w garażu) i po godzinie pracy samo się wyłączy. Włączenie stacyjki (zapłonu) uruchamia magistralę CAN, a poprzez nią...
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Jeżeli posiadasz miernik to zmierz napięcie zasilania na kostce do radia czy jak podgłaśniasz nie spada do np 11V, jeżeli tak to problem masz w instalacji w samochodzie, albo plus albo masa, masę łatwo sprawdzić podłącz osobny kabel na obudowę radia a masę samochodu. Jeśli natomiast napięcie stoi jak drut to usterkę masz w radiu, np zimne luty.
najprawdopodobniej zamienione zasilania w kostce iso należy z tyłu radia na kablach połączyć kable żólty z czerwonym a czerwony z żóltym
Przede wszystkim przełóż żółty (grubszy, ze złączką) przewód do pierwszego okienka w kostce radia (po drugiej stronie czerwonego). W kostce radia: żółty (ze złączką) = +12V stale ; czerwony (ze złączką) = +12V ze stacyjki ; czarny = -12V (masa). Przy takim zasileniu radio powinno się załączać. Te odłączone i zaizolowane przewody nie służą do zasilania...
W kostce zasilającej radia żółty przewód musi być podłączony do stałego zasilania +12v,natomiast czerwony do +12v po stacyjce.W niemieckich autach w kostce zasilającej jest odwrotnie niż powinno być w Twoim radiu,w kostce radia powinna być opcja przełożenia tych przewodów bez lutowania.
Błąd w podłączeniu zasilania odbiornika. Na kostce wpinanej do radia musi być podpięte zasilanie w ten sposób: Pin 8 - Masa (-) kolor czarny Pin 4 - +12V stałe (napięcie obecne bez względu czy kluczyk jest włożony czy nie) kolor żółty ! Pin 7 - +12V po kluczyku (napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka) ! Pin 5 - zasilanie wzmacniacza antenowego,...
Którym komputerem? Radio lubi mieć 2 plusy, po kluczyku i z baterii, zweryfikuj u siebie. Mierz oba bieguny na kostce radia, na wypadek upalonej masy. Centralny zamek może mieć swój sterownik, który mógł się zepsuć. Musisz go znaleźć, i na nim sprawdzić czy ma zasilanie i sygnały np. z siłowników / czy jakoś reaguje na pilota. Co do oświetlenia środka...
W kostce Iso możesz mieć trzy rżne zasilania , jeden plus stały , drugi po zapłonie i trzeci który pojawia się po włączeniu świateł i podświetlania deski tzw iluminacja . Stały plus jest zabezpieczony bezpiecznikiem zazwyczaj 5A .Wszystko masz w opisie bezpieczników . Poza tym często radia niefabryczne mają minimalnie inne podłączenia w czarnej kostce...
Szkoda, że w kostce nie ma wyprowadzenia "Terminal 15" czyli +12 po zapłonie W fabrycznej instalacji odcinanie zasilania po stacyjce nie jest potrzebne, ponieważ takie wyłączanie/usypianie radia idzie przez CAN. W chińczykach dostosowanych do konkretnego modelu auta taż jest tak to robione.
Wystarczy zwykły kabel instalacyjny taki jak pozostałe w samochodzie, chyba że masz jakieś wypaśne radyjko które ma powyżej 4x50W. Bezpiecznik obowiązkowy, zamontowany przy aku około 20-25A, ale polecam sprawdzić jaki masz w radiu przy kostce (bo jest na pewno) i dać 5A więcej. Pozdrawiam.
Zawsze zalecam ostrozność przy w kładaniu wtyczek mimo że pasują. Podejrzewam że w dolnej kostce zasilającej tylko zasilania radia się zgadzają a pozostałe styki już nie. W nowych autach PSA na stykach tej kostki są sygnały z BSI komputera auta a w radiu może ten sygnał trafić np na TEL MUTE i masz dokładnie takie zachowanie radia. Zalecam Ci NATYCHMIAST...
Być może przy kostce także jest bezpiecznik, posprawdzaj czy jest masa (-) i plus stały, plus po stacyjce. Ale jeżeli nie czujesz się na siłach, to oddaj to do jakiegoś elektryka albo kogoś kto się zna na elektryce, bo złe podłączenie w skrajnych przypadkach może nawet wywołać pożar.
Do pin 6 (załączanie podświetlania) w kostce zasilającej radio doprowadź +12V pojawiające się po włączeniu świateł pozycyjnych. Jeśli nie występuje taki przewód w wiązce zasilania radia, to połącz pin 6 z zasilaniem podświetlania zapalniczki lub zespołu wskaźników.
Z radia przy kostce nie wychodzi kabelek REM jak to miałem w poprzednim radiu. Za to jest dostępne na 5 pinie napięcie do zasilania anteny automatycznej i można je wykorzystać jako REM.
Pewnie że tak. Jeśli jest to przy włączaniu radia powinien pstryknąć. Da się oczywiście delikatnie rozebrać i sprawdzić z żaróweczką podpinając pod akumulator. Najprościej by było podłączyć pod kostkę radia nowe przewody ale to nie jest polecane. Większość ludzi tak robi jak coś się dzieje z oryginalnymi przewodami zasilającymi a nie potrafią zdiagnozować...
Dobra krótko i na temat: Do tej tuby doprowadź zasilanie: + podpinasz do +12V na tubie - podpinasz do - na tubie REM z tuby podpinasz w KOSTCE RADIA do SOCKET A pin nr 5 Wtedy tuba jest załączana tylko wtedy kiedy włączasz radio i wyłączana gdy radio wyłączysz. To w kwesti zasilania tej tuby. Plus i minus weźmiesz z akumaltora np. Dalej. Teraz w żółtej...
Wyraźnie widać, które kable są głośnikowe. Masz ich cztery pary. Podobnie w kostce masz cztery pary kabelków (choć kolory nie wszystkie są zgodne). Proponuję najpierw to ogarnąć. Co do zasilania to uważaj, bo możesz narobić sobie sporo kłopotów. Czarny to masa. Czerwony to plus. Pozostałe do ustalenia (podświetlenie, pamięć, automatyczna antena). Czasem...
Trzec kontrołkę i szukać na tych przewodach w kostce elektrycznej napięcia. Brązowy to minus czerwonobiały powinien być plus,potrzebny jeszcze po stacyjce. Jak brak to sprawdzić bezpieczniki. P.S. oczyść przewody z auta żeby miały kolor złoty. Teraz widać że czarne i mogą nie mieć kontakv.
Do zasilania radia jest potrzebne dwa zasilania jedno stałe a drugie po stacyjce. Stałe służy głównie do podtrzymania pamieci a to po stacyjce do uruchomienia radia. Maoże troszkę nie fachowo okresliłem ale tak to mniej wiecej działa. Jeśli chcesz aby cały czas radio mogło chodzic to znajdź przewód do radia z stałym plusem i podłącz obydwa przewody...
robilem ostatnio takie radyjko (code) i najlepszy byl szok!!!!!!! kiedy u klienta w aucie wyswietlal SAFE a u mnie tylko podswietlenie. Po weryfikacji okazalo sie ze radia maja inaczej zasilanie. To tak: 7 - +12V zasilania 4 - +12V podtrzymanie 5 - +12V zasilanie ( w kostce ISO antena elektryczna) sproboj na zasilaczu i daj znac
Witam. Kuzyn ma auto jak wyżej. Są w nim kostki pod radio z tym ze w kostce od zasilania sa odcięte 2 czerwone kable i jeden czarny. Nie wiem czemu nie ma prądu w tych kablach ani w reszcie w kostce, sprawdzałem miernikiem kable, bezpieczniki i nic... :cry:
Zapewne w radiu są one połączone razem. To wyjście może służyć jednocześnie do włączania wzmacniacza, do sterowania anteną automatyczną lub zasilania wzmacniacza antenowego (on bierze ok kilku mA prądu). Po włączeniu radia pojawia się na nim plus 12V o wydajności prądowej ok 100mA, trzeba o tym pamiętać. W kostce zrobili jeden gdyż wiele aut ma albo...
Płytke należy włączyć pomiędzy sygnał VCO a wejście Fin w kostce syntezy przerywając droge sygnału VCO>PLL. Płytka wymaga również pobrania sygnału 10,24MHz z kwarcu syntezy. Potrzebuje też zasilania 12V , dwóch LED do sygnalizacji oraz przcisku monostabilnego do przełączania czterdziestek. Stosunkowo łatwo to podłączyć.
Jeśli nie ma w radyjku wyjścia typowo na wzmacniacz tzw rem. to można to zrobić z wyjścia na antenę wysuwaną. Zazwyczaj niebieski kabelek w kostce iso. Co do zasilania wzmacniacza najczęściej poleca sie łączyć prosto od klemy akumulatora. Oczywiście z bezpiecznikiem na kablu. Widziałem tam jeden przewód nie podpięty, czy to własnie ten odpowiada za...
Wychodzi na to że RED/WHITE to zasilanie. Cinche to CD IN lub LINE OUT. Pozostałe przewody w kostce to głośniki przy czym są do czterech głośników parami (lewy + prawy): (GREEN + GREY) i (GREEN/BLACK + GREY/BLACK) - masa jedna wspólna BLACK (czarny). Tylko nie widzę masy od zasilania ale wychodzi na to że podłączasz również do czarnego przewodu. Tylko...
Widać od razu , że kostce masz to podłączone po "chińsku". To że radio pochodzi od nich nie znaczy że podłącza się go "na oko". Wyjście sterujące anteną "żółte" podpiąłeś do zasilania , a zasilania razem na naklejce pisze przecież wyraźnie że różowy to stały plus [czyli ma być cały czas] , a czerwony po stacyjce. Power antena "żółty" służy np. do zasilania...
Wzmacniacz, jeśli jest to jest przy samej antenie, na mocowaniu jej. Poznać to po tym że od tego idzie jeszcze cienki kabelek do zasilania go który podłącza się do wyjścia sterującego anteną automatyczną. Jeśli coś się dzieje z anteną to należy szukać przy samym mocowaniu jej lub przetartego czy uszkodzonego kabla antenowego. I jeszcze jeden drobiazg....
Zacznij od wpisaniu modelu radia w google i zobaczysz jakie wyjścia posiada bez niepotrzebnego demontażu własnego. Jeśli okaże się, że twoje posiada wyjście liniowe to w zupełności ten zestaw będzie ok. Przy okazji musisz także w kostce radia znaleźć pin do sterowania czyli by wzmacniacz Ci się włączał i wyłączał podczas włączania wyłączania radia....
SZYMON BYDGOSZCZ- głupi nie jestem:) Z pewnością jest to kostka zasilania.
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
http://obrazki.elektroda.pl/8829311800_1... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów chciałbym podzielić się z wami swoją ostatnią konstrukcją, może akurat komuś się przyda lub znajdzie w niej inspirację do swojego projektu. Konstruktywna krytyka mile widziana :D 1.Cel i założenia projektowe Od niedawna jeżdżę Audi A4B6 z 2004 r., które...
Wakacje - ciepełko, wychodzić się nie chce (zwłaszcza gdy ma się kłopoty z sercem), idealna więc pora na zabawę... z radiem. Od razu uprzedzę - Kolega CMS opisał już wcześniej PODOBNY moduł. Podobny, nie znaczy taki sam; i dlatego też pozwoliłem sobie na porównawczą recenzję tego z tematu. https://obrazki.elektroda.pl/6808323500_...
Pokaż złącze radia i kostki w aucie od strony kabli, nie pinów to napiszę ci jak to podłączyć, żeby wszystko banglało. Dodano po 2 i umieścić go z pinem w kostce fakro w miejscu oznaczonym żółtym kółkiem: Na zdjęciu jest złącze męskie FAKRA od radia, nie od auta i są tam 2 przewody, które wymagają zasilania stałego i po kluczyku.
zwarcie kostce wyjście kostce kostce brukowy
geometria zawiesi wtyczka trójfazowa duval opalia
radio makita zmywarka whirpool mruga start
Chrysler kod 1684 – znaczenie błędu kluczykowania, PCM, akumulator, reset pamięci Cudy router – komenda AT+CNUM do sprawdzenia numeru telefonu SIM