Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
Sprawdź czy na module masz stałe zasilanie i czy masz dobre bezpieczniki pod schowkiem.P
Ehe brak napięcia na zasilaniu modułu. Gdzie przyczyna. Skąd idzie zasilanie do niego?
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
Niebieski zasilanie brązowy z modułu
elektrit chciał powiedziec ze mało kiedy padajaobie cewki naraz sprawdzic zasilanie na cewki i moduł
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Przyczyną uszkodzenia był nie podłączony przewód zasilania modułu gazowego Bedini (przewód odpadł).
Panowie Przyczyna takiego stanu jest bardzo prosta a mianowicie cewki z modułem są zasilane stałym napięciem a nie po stacyjce i dopóki obraca się wał korbowy silnika będzie iskra.Proponuję zamontować przekażnik na przewodzie zasilającym cewki i wysterować go tak aby po wyłączeniu stacyjki rozwarł obwód zasilania ceweki modułu.
Po pierwsze, te moduly się dają naprawić. Po drugie, można przerobić na uniwersalne, nawet z Poloneza. Po trzecie, zasilanie jest na module? Często to wypalony pin.
A zasilanie na cewce jest.P
czasem "lubi" się skiepścić styk w kostce obok modułu zapłonowego (zasilanie i obrotomież) kolory przewodów to żółty(obrotomierz) i brązowo biały(zasilanie modułu) za kolory nie ręcze ale chyba takie (u mnie na pewno)
W pierwszej kolejności sprawdż zasilanie modułu.Jeżeli jest ok. to należałoby wykręcić i sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.W tym Polonezie na ogół jeżeli uszkadza się moduł to iskry nie ma albo na 1 i 4 cylindrze lub na 2 i 3 rzadko wogóle na wszystkich dlatego jeżeli nie ma wogóle iskry to zacznij od czujnika.
A sprawdź czy masz zasilanie na dwubolcowej wtyczce modułu, jak nie to przepalony bezpiecznik w skrzynce za schowkiem.
więc tak do modułu idzie przewód około 2mm jeśli chodzi o ilość przekaźników na moim schemacie, to bierze się ona z tego, że chciałem: 1. przy pomocy przycisków podawać +12 na silniki z aku 2. w przypadku domykania wykorzystać fakt, że moduł mierzy prąd i w przypadku kiedy dojedzie do końca odłącza zasilanie nie spalając silnika, lub w przypadku zablokowania...
w zasadzie moduł jest bardzo prosty tz wejście sygnału z aparatu zapłonowego , zasilanie i wyjscie na cewke, czy mógłbym wsadzić tam któryś z modułów od poloneza ? na próbę .Chyba że jakaś sugestia jak sprawdzić oryginalny moduł mam go juz wykręconego.
skoro na cewkach masz zasilanie z tego co sie doczytałem wyżej to stawiam na uszkodzenie modułu zapłonowego...pozdrawiam
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
Zobacz jeszcze to i sprawdź czy u ciebie też jest już ten moduł: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50...
Nie ma iskry znaczy,że nie sprawne, albo moduł nie ma zasilania albo wysterowania z czujnika. Proste i oczywiste.
Domyślam się że chodzi o zapłon z Poldków gaźnikowych. pin pionowy bliżej środka modułu jest niepodłączony, pin pionowy pliżej brzegu modułu połączony jest z końcówką D cewki zapłonowej pin poziomy z końcówką B cewki zapłonowej. końcówka D jest tylko do modułu podpięta, a końcówka B do zasilania "po stacyjce"
To nie jest polonez czy oklepana usterka we wszystkich podobnych. Możliwe przyczyny to brak zasilania czy masy, uszkodzony moduł, uszkodzony CAN itd. Diagnoza.
Jeżeli tylko sprawdziłeś bezpiecznik, to nic nie zrobiłeś. Sprawdziłeś, czy na nim jest zasilanie ? Czy zasilanie i masa dochodzą do modułu? To są podstawowe czynności, które powinieneś wykonać, zanim zadasz pytanie wróżkom na forum.
hmm, nie wiem jak tam wygląda zasilanie modułu, czy ma swoją cewkę zasilającą, czy jest zasilany z akumulatora ?. W pierwszym przypadku trzeba zbudować CDI, w drugim można się pobawić np modułem z poloneza, kadeta, uno (auto z czujnikiem indukcyjnym w aparacie, nie z halla)
Trudno mi wnioskować na podstawie zachowań Poloneza co się psuje, ale jak nie chciał zapalić szkoda że nie wykonałeś jakiegoś pomiaru zwykłą probówką czy w czasie kręcenia rozrusznika jest zasilanie na moduł zapłonu. Bywa dość często w Polonezie, że w położeniu kluczyka na rozruch stacyjka nie podaje prądu na zapłon. Kontrolki na tablicy będą się świecić...
podstawowy bląd jaki robicie to cewka niedopasowana(12 v nie nadaje sie) instalacja 12V czy 6 v nie ma wpływu na prace zaplonu! czyli jednak nie ma znaczenia czy podepnę cewkę butelkową 12v czy 6v, np taką od MZ..... tzn. obie cewki butelkowe będą współpracowały z modułem gl133, czy modułem od aprili sr50 ? ja nie chcę zasilać cewki z akumulatora,...
Może zacząć od zwiększenia średnicy przewodów siłownika i zlikwidowania jakichś dziwnych stykowych połączeń po drodze do niego. Można też zasilanie modułu i alarmu wziąć bezpośrednio z akumulatora solidniejszymi kablami, w celu wyeliminowania spadku napięcia.
Zasilanie na module jest, przełącznik kierunkowskazów i włącznik awaryjnych sprawdzone? Przecież zlokalizowanie usterki w poldku to kilka minut pracy.
no właśnie nie mam pojęcia szukam przyczyny braku zasilania na pompie i dlatego pytam
Układ cmos 4020. Trzeba sprawdźić czy licznik jest zasilany impulsem 5V. Jeśli tak podłączamy do 4020 zasilanie ze stabilizatora np. 7805. Na 4020 podajemy impulsy z modułu a z wyjścia Q1 impulsy do obrotomierza.
Niby typ cewki nie ma wpływu na prace modułu ale jednak coś sie dzieje , kiedyśwłożyłem inną cewke o takiej samej rezystancji i nic cieżko zapalał prychał kichał , chodzi może o to że ogólnie impedancja jest ważna dla danych czestotliwości może wtedy zachodzi jakiś rezonans , alesednem sprawy jest to żę nr cewki musi być identyko sam to przerabiałem...
To trzeba zmienić wałek rozrządu. Albo wykorzystać pompkę elektryczną ale ze względów bezpieczeństwa niezbyt bym ufał takiemu rozwiązaniu. A jakby zrobić zasilanie na gaz wykorzystując typowe butle od wózków widłowych?
Witam dołączam się do tematu moduł J701 jaki moduł od poloneza można zastosować ?? co kolega wyżej o tym pisał
Na dzień dobry sprawdź, czy jest ciągłość w obwodzie czujnika. Następnie zasilanie modułu miedzy 15, a 31 i czy nie ma przebicia między 15 i 16. Zastanawiam się, czy tam by nie podszedł moduł z poloneza lub jakiś podobny, bo i w jednym i w drugim aucie jest magnetoinducyjny aparat zapłonowy. Ale tutaj trzeba by sprawdzić metodą prób.
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Witam! Wzwiązku z pytaniami odnośnie modułu VW do Jawy, "15" to zasilanie cewki zapłonowej oraz samego modułu, podłączone do +12V pojawiającego się po przekręceniu kluczyka, "1" to połączenie do pinu 1 modułu, normalne, w klasycznym załonie podłaczone do przerywacza. Natomiast te 2 zwrócone do siebie strzałki to świeca zapłonowa. Rysunek robiłem w Word...
Jak sie uprzesz podłącz plus zamiast do aku to pod +15. Właśnie po kluczyku ma oznaczenie 15 pisałem wcześniej Zobacz sobie wyłącznik czasowy ewz-10 z poloneza i z nim po kombinuj jak się tak upierasz na to doświetlanie abo poszukaj gdzieś plusa który pojawia się po włączeniu webasto i podłącz go pod ten kabel co idzie od modułu dziennych do świateł...
Cewka to temat mi nieznany . Moduł padał, brak zapłonu w 2 i 3 cylindrze. To w Abimexie.
obroty spadają na zero, Masz prawdopodobnie cewkę od zapłonu przerywaczowego - za duża oporność To by albo ciężko, albo wcale nie zapalał, a tutaj giną impulsy kluczujące cewkę ( dlatego obrotomierz spada na "0") , czyli albo moduł do d..., albo zasilanie mu ginie ( większe obroty - większy prąd - większe straty na skorodowanych stykach łączących cewkę...
Jak widac problem z modułem ma wielu użytkowników, ale usunięcie usterki nie spowoduje całkowite rozwiązanie problemu. Ten element elektroniki jest częstą awarią w tych modelach. Problem leży całkowicie gdzie indziej. Aby uchronić się przed natsępną awarią tego modułu trzeba mu odłączyć stałe zasilanie (moduł na jednym z pinów ma cały czas napięcie...
Po pierwsze dzięki za odpowiedź . A więc tak wyłącznik bezwładnościowy nie jest to bo sprawdziłem no i kontrolka immo mówi co innego. Sprawdziłem połączenia na kabelkach między cewką na stacyjce a sterownikiem immobilizera i było ok .Następnie sprawdziłem połączenie 2 kabelków (bo tyle szło najprawdopodobniej do ECM) sterownika immo z komputerem i też...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Moduł jest cały czas zasilany i przez to się psuje.
A wiesz co powoduje start wentylatora? Nie, nie jest to czujnik (włącznik)bo już pisałem że to nie traktor albo polonez. Sterownik wysyła sygnał cyfrowy do modułu wentylatora. To sterownik decyduje na podstawie sygnałów w czujników i info z CAN czy go włączyć czy nie i jak szybko. Do sprawdzenia zasilanie na moduł ,sam moduł, i cienki kabelek. Wiemy...
O ile znam elektronikę samochodową, odwrotne podłączenie zasilania powoduje zwarcie i przepływ nadmiernego prądu, który wysadza bezpieczniki i przepala ścieżki. Zwykle uszkodzeniu ulega pierwsze kilka elementów na wejściu zasilania (czyli np. stabilizatory napięcia) a reszcie nic się nie dzieje.
Tak, zapomniałem powiedzieć. Poldek jest z 94 r. , 1600 ccm na gaźniku. Nie znam się całkowicie na samochodach i dlatego chcę się dowiedzieć, z którego modułu wychodzi sygnał i gdzie ten moduł jest umieszczony ? Wczoraj po południu wystąpiła jeszcze jedna rzecz z tym związana. Przyjechałem do pracy, wyłączyłem i zostawiłem samochód na gazie (przełącznik...
Czy tak się dzieje tylko podczas jazdy na benzynie? W tych modelach pompy paliwa to psują się zazwyczaj w trybie natychmiastowym. Co innego złączka doprowadzająca zasilanie do pompy, możliwe że to jej sprawa. Aby się do niej dostać trzeba odkręcić mocowanie koła zapasowego w bagażniku. Ale aby wystawić bardziej trafną decyzję - podaj więcej szczegółów.
Przestań się ośmieszać. Tak jak gadaliśmy, popatrz w przekaźnik zasilający w vcdsie ida na 0, Ej polonez polonez, pokazałeś jak mało się znasz. W momencie kiedy sterownik utraci zasilanie zrywa diagnoze z testerem. VAG nie pokaże nic. Żadnych zerowych obrotów. Po prostu pokaże komunikat "moduł sterujący nie odpowiada". Nawiasem mówiąc do najlepsza metoda...
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Udało mi się znaleźć takie coś: Widok modułu od strony złączy 1 (D) - wyjście na bezpieczniki świateł drogowych 2 (31) - masa 3 (PD) - wejście z włącznika świateł drogowych 4 (30) - zasilanie z akumulatora (stałe) 5 (PM) - wejście z włącznika świateł mijania 6 (M) - wyjście na bezpieczniki świateł mijania 7 (50) - wejście z elektromagnesu rozrusznika...
Co do spalania to bliskie normy w tych warunkach eksplatacji, napisz jaka instalacja, jaki silnik ( wtrysk) a w miedzy czasie ( jak możesz) sprawdzi obecność napiecia zasilania na końcówkach zasilających centralke gazową, ew na module elektroniki zapłonu ( niewiele wiemy o silniku.....) Pozdr.J. ps a tak w ogóle to raczej zadania dla serwisu który to...
Po co go sprawdzać w domu - wyjmij świece i zobacz co się dzieje - w tych modułach to nagminne. Poszukaj na forum ostatnio też była dyskusja jak naprawić taką usterkę. Ale właśnie sobie przypomniałem wystarczy że wyjmiesz sam moduł razem z cewką indukcyjną i po podaniu zasilania i odpowiednim podawaniu impulsów na wejściu powinien działać. W koncu to...
Witam. Mam problem z Polonezem Truck PB + LPG . Mianowicie chodzi o układ zasilania. Od tygodnia się z tym nie mogę uporać. Zmieniłem komputer, wtryskiwacz benzyny, silnik krokowy ( cały moduł wtryskowy) auto nie odpala na żadnym paliwie. Iskra jest na każdym cylindrze, paliwo dochodzi do modułu wtryskiwacza ( pompka podaje ). Bezpieczniki, przekażniki...
A podwiesiłeś wejście modułu GL118 rezystorem do zasilania? Bo generalnie ten moduł pracuje z układem bezprzerywaczowym. I aby go połączyć z przerywaczem to trzeba go oszukać rezystorem. Nie próbuj tego z modułem APE, który był stosowany w późniejszych polonezach, bo układ scalony, który tam jest nie nadaje się do pracy z przerywaczem. A takie palenie...
Cześć ! Mam w swoim samochodzie ( DAIHATSU 1000 ) założony modół od poloneza. Oryginalnie był tam klasyczny układ zapłonowy ze zwykłymi stykami przerywacza. Problem rozwiązałem w ten sposób , że wejście modułu jest na stałe "podciągnięte" przez rezystor ( ok. 300 om /2W ) do plusa zasilania , natomiast styki zwierają je do masy. Układ pracuje 4 lata...
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
Temat się rozwiązał autko pali cewka w kopułce nie ma 800 om jak to piszą w książkach tylko 1,6 Kilooma zmierzyłem w sklepie .U mnie dotykał koniec cewki w kopułce do masy (magnesu stojącego- jest jeszcze wirujący), na cewce WN po stronie pierwotnej powinno być około 2,6V jest to też zasilanie modułu-podczas pracy silnika dotykając woltomierzem do cewki...
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Witam. Czy może ktoś się podzielić zdjęciami jak to wygląda podpięte, tj.gdzie jest moduł i gdzie sie wpiąć. Jaki mikroprzełącznik zastosować? Właśnie nabyłem zestaw czujników do mego w246 a nie chcę czegoś zepsuć. Fot nie mam, ale wygląda to tak: kolega Gerri napisał na którym przewodzie w wiązce szukać kabla w którym się pojawia +12v, wiązkę znajdziesz...
http://obrazki.elektroda.pl/4928510300_1... Witam. Chciałbym zaprezentować oświetlenie roweru jakie udało mi się wykonać dla mojej Żony. Najpierw przednia lampka. Wybór diody podyktowany był tym że miałem zakupiony kiedyś w DX-ie driver do diody 3W Cree. Więc wybór padł na diodę CREE XP-G R5 z płytka MCPCB i do niej soczewkę o kącie...
jeżeli by tak było to jak to podłączyć ? Ze sterownika mam tylko jeden przewód który po zamknięciu auta pilotem podaje sygnał masy przez 26 sekund. Jak sprawdzić bezpiecznie (żęby nie spalić modułu) na który z pinów trzeba podać masę ? Bo ja widzę to tak: Podpinam moduł do zasilania. Do przewodów sterujących silnikami podłączam żarówke. dotykam masą...
Wybaczcie za zwłokę, ale jakoś czasu brakło. Zmierzyłem rezystancję na końcówkach ekranowanego przewodu idącego do aparatu zapłonowego: 1,5k. Za to rezystancja styków G i W na module (odpiętym od zasilania) wynosiła 8k. Co ciekawe na drugim egzemplarzu APE05 co mam w domu (który też wpinałem do samochodu) mam 19k.. jak to interpretować? Skoro na cewce...
Hej, planuję wykonać nieco podobną konstrukcję: - 4 koła z taczki 267mm, - przełożenie na oba koła za pomocą pasków klinowych, - napęd 2 silniki z wycieraczek od Poloneza, - główny pojazd oparty o skrzynkę amunicyjną stalową, - zasilanie z 12V akumulatora samochodowego, - moduł radiowy Bluetooth BTM222, - kamera na podczerwień 2,4Ghz. Później dojdzie...
Czy chodzi o moduł ECM.Bo znalazłem spalony bezpiecznik w małym gnieździe przy module, to było chyba zasilanie cewki. I ztego co widzę to sterowanie cewkami idzie bezpośrednio z ecm-a. Obie cewki są sprawne. Ta z wtykami 1 i 4 chodzi. Tą drugą jak wstawię w miejsce tamtej też chodzi.Czy może to być coś z tą płytką która jest pomiędzy gniazdami wejściowymi...
regulacja zaworów nikomu nigdy nie zaszkodzila,tymbardziej jeżeli autko jeździ na gazie,ja w 125(silnik Polonez) miałem słaby styk zasilana owego modułu ale przy samej stacyjce,podobne objawy ale wyszło gdy coś dotykałem i w końcu kabelek całkiem się urwał
A i jeszcze jedno - skad masz ten schemat? Jeżeli tranzystor nie spali sie po pierwszym rozłaczeniu to napewnoi zrobi to w cioągu kilku następnych minut. Polecam na wyjściu zamiast tego IRF układ darlingtona (BU508 + MJE13007..9) i do tego transil 1.5KE równolegle do tranzystora - bo to sa tranzystory wysokonapieciowe i napewno wytrzymają takie warunki...
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D Szczerze mówiąc, nawet Polonez...
nie mam pozycji moduł komfortu Z prostej przyczyny - jest niediagnozowalny przez komputer serwisowy. Pisałem już o tym parę razy na forum: model 202 przedliftowy (z analogową, mechaniczną stacyjką i kluczykiem "scyzorykiem") jest elektrycznie CAŁKOWICIE ODMIENNY od poliftowego (z elektroniczną stacyjką i kluczykiem "rybką") One miały tylko podobne...
to jest układ zapłonowy z D.I.S bardzo częstą usterka jest uszkodzenie tranzystora w tym o ot module i nie pali na 2 i 4 cylindrze. ale Ty masz jaies dziwne objawy proponuje posprawdzac podłączenia kabli, zasilanie komputera i zrób samodiagnoze i zobaczysz co wyjdzie w kodach usterek. Samodiagnoza jest opisana na tym forum w razie pytan pisz na walek-21(at)o2.pl...
Witam, przepraszam, że nie do końca o modelarstwie, ale czytałem trochę ten dział i doszedłem do wniosku, że jak wy mi nie pomożecie to będzie ciężko. Chcę zrobić w samochodzie zamknięcie radia, tzn. chcę umieścić radio głębiej w półce i zasłonić ją fabryczną zaślepką. Do zaślepki chcę podłączyć mechanizm, który będzie ją opuszczał w momencie przekręcenia...
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
Błąd F5 jaki pojawił się na wyświetlaczu mojego pieca sygnalizuje problem ze zbyt małą ilością powietrza z wentylatora. Wertowałem fora w Polsce z nadzieją, że problem był już szeroko omówiony i normalny, rozsądny, inteligenty Polak z piecem po gwarancji nie będzie musiał wywalać ciężko zarobione pieniądze panom za przeproszeniem serwisantom z bożej...
Jak masz abimexa to mam patent. Za schowkiem pasażera jest komputer. Obok niego takie dwa gniazda z przekaźnikami i 4 bezpieczniki. Najpierw skombinuj sobie schemat wtrysku do twojego auta(taka odzielna kartka albo strona w instrukcji). Napewno jeden bezpiecznik jest do wtryskiwacza(+), następny do zasilania modułu zapłonowego(+ tego przy silniku),...
Nie no, oczywiście że eksperyment, w traktorku jest układ zapłonowy w postaci cewki zasilanej z koła magnesowego jednak chciałbym to zmienić. Dlatego chcę zastosować któryś z modułów do skuterów dlatego o nie się pytałem. Mam nadzieję że poprawi to kulturę pracy silnika oraz jego rozruch. Robię to z ciekawości. Dodano po 3 Problemu w zasadzie nie ma...
Rozpracowałem samemu układ wyjść: - 3 przewody (czarny, biały i brązowy): czytnik klucza, - przewód czarny i czarno-czerwony: dioda LED (uwaga, ma już wyprowadzone napięcie 3V), - przewód czarny, z bezpiecznikiem: stałe zasilanie 12V, - przewód czarny z niebieskim paskiem: masa po stacyjce, podłączany przez przekaźnik dołączony do zestawu, po to by...
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
mam problem z polonezem którego nie potrafię już zrozumieć!!!W trakcie jazdy zaczęła mi delikatnie świecić się kontrolka akumulatora i w ciągu kilku sekund rozjaśniła się do prawidłowej jaśności,wtedy zgasł silnik,kontrolki oleju i ładowania na włączonym kluczyku nie świeciły choć kontrolka,podświetlenie tablicy rozdzielczej się świeciły co za tym idzie...
'gupoty' ... nie 'gupoty' ... ale miałem kiedyś taką sytuację na jeszcze tych starych przewodach WN, stalowych, że w czasie jazdy nagle ni z tego ni z owego jakby "coś" zasilanie wyłączało w pojeździe. Trzech mechaników zwiedziłem, zanim ten trzeci przy mnie, na moich oczach pokazał mi, że to przewód z cewki na kopułkę szwankuje. Zdjął go, coś w nim...
Wszystko niby wskazuje na nieprawidłową pracę URZĄDZENIA MIKROPROCESOROWEGO H-167-T. Brak kierunków, są światła awaryjne. Wycieraczki przód i tył nie pracują, brak podświetlania ideogramu kontrolki lamp STOPU, nie działa również nadmuch Dodam że auto narazie ma tylko gaz, więc w jakiś sposób nie jest zasilany układ komputera gazu i wtrysku. Jest za...
Witam, posiadam transformator Toroidalny T15 do zasilania lamp halogenowych z 220V na 12V 150VA. Chciałbym wykonać prostownik do akumulatorów o pojemności 45-80 Ah Transformator na uzwojeniu wtórnym daje napięcie około 12,8V natomiast za mostkiem prostowniczym o symbolu BR104 (który jest na radiatorze) jest około 11,3V. Kolego możesz bez żadnych problemów...
Witam już zlokalizowałem usterkę i śpieszę się podzielić z Wami by nie rozebrał który połowy samochodu. Nic nie trzeba rozbierać! zabezpieczyć cewkę wys.nap. To jedna cewka takie jaja robiła. Był strzał iskry do masy i jest blokowany moduł dlatego nie ma iskry i obrotomierz leci w sekundzie w dół bo brak zasilania przez komp. Wyłączena i włączenia stacyjki...
Co prawda, „do tablicy” został wywołany Kolega Enauto (najmocniej przepraszam), lecz jeśli mogę zapytać – czy ja dobrze rozumiem: mierzy Kolega napięcie na obu zaciskach niskonapięciowych (wtórnych) cewki i lampka nic nie pokazuje? Naturalnie, jeśli tak Kolega mierzy to tak ma być. To nie jest radio czy reflektor; to właśnie masę łączy...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Jak doszło do usterki - co było robione wcześniej.. - moze silnik? Pozdrawiam. Ja generalnie robie elektronike w citroenie i peugeocie kompleksowo a to jest ford kolegi z pracy na fordzie sie nie znam kazda marka ma inaczej osprzet rozmieszczony inne moduly mniejsza z tym auto bylo lakierowane i po lakierowaniu wyjechalo z lakierni zostalo zlozone...
Pasywny sub jest tutaj trochę problematyczny, bo byś musiał zrobić zwrotnicę pasywną z 2 wejściami i 3 wyjściami. Ja bym widział tutaj zwrotnicę aktywną i jakiś wzmacniacz dowolny obojętnie co znajdziesz do 300W - jakaś używka estradowa powermiksera itp. To jest 500W bez doświadczenia ciężko zrobić samemu taką moc. Można się posłuzyć tranzystorowymi...
Spolmotu nie ma - ale ciągle jest tam warsztat (w większości ci sami ludzie) tylko teraz jest ogólno branżowy a nie dedykowany do FSO. Warto zadzwonić albo podjechać i popytać. Na nyskiej warsztatów jest co najmniej kilka (było - bo jakiś czas tam nie byłem), więc trudno powiedzieć. Twoje usterki to mają spory rozstrzał. - Blacharkę to zrobi każdy warsztat,...
Mogę koledze trochę podpowiedzieć. Mam coś takiego.Problem rozwiązałem tanim kosztem.Regulację prądu ładowania -zastosowałem gotowy moduł regulacji obrotów silnika odkurzacza elektrolux na wejściu trafa.Na wyjściu mostek prostowniczy następnie przekaźnik samochodowy 12v35a (w+) i między +a- elektroniczny regulator napięcia z alternatora od poloneza(w...
Spotkałem już taki objaw w module "poldka" Spróbuj zasilić moduł z innego akumulatora, niż rozruchowy, albo dołączyć równolegle drugi aku na czas rozruchu. Jeśli to pomoże, to moduł może być uszkodzony - nie działa przy obniżonym napięciu w czasie rozruchu. Najpierw jednak sprawdź, czy napięcie zasilające dochodzi do modułu w czasie rozruchu, aby wyeliminować...
Co do głośnomówiącego to na 100 % jest tam wlutowany. N.C. to jest pusty niepodłączony w radiu pin. ACC to +12V po przełączeniu lub po włożeniu kluczyka w stacyjce. Dodano po 1 Co do głośnomówiącego to na 100 % jest tam wlutowany. A na moje źle patrzysz na kostkę i jeden idzie do CAN + a drugi do CAN-. Dodano po 2 dx.com/p/pt-810-mini-style-usb-bluetooth...
No i fajnie, alarm został odłączony, ale czy wyjęty fizycznie z samochodu? Zawsze jest możliwość, że po odłączeniu zasilania centralka zaczęła pobierać prąd inną drogą, czy to przez awaryjne, czy przez jakiś czujnik... Tak czy siak, weź pod uwagę, że na zestaw alarmowy składa się nie tylko syrenka, ale i centralka, czujnik wstrząsowy, czujnik ultradźwiękowy......
przepraszam przejęzyczenie, myślałem o rozdzielaczu (najwyższy czas iść spać bo już pierdoły pisze) mam moduł zapłonowy wiec wiec nie mam ukladu z przerywaczem sorry za wprowadzenie w błąd znalazłem na forum info ze jezeli cewka ma rezystancje uzwojenie pierwotne ponizej jednego ohma to nadaje sie do elektronicznego zapłonu a jezeli około 3 to do klasycznego...
Widzisz, T9X to dobra, ale jednak chińszczyzna. Powiedz sam, wsadziłbyś silnik od Ferrari do Poloneza? Czy lepiej kupić do niego używane Porshe? Nie masz pewności, czy np. nie padnie w dalekim locie potencjometr. Nie masz pewności, czy np. aparatura ci się nie zresetuje. Nie masz pewności czy nie padnie ci zasilanie (może się mylę, ale T9X ma chyba...
Witam.Ja jeszcze wroce do poczatku.Po rozłączeniu tych kostek pod kierownicą,swiatła mijania ani drogowe nie bedą ci świeciły.Tak samo nie bedą ci działały kierunki.Normalka.Piszesz też,że przy stacyjce był przeciety czarny kabelek i był połączony z niebieskim i że połaczyłes czarny z czarnym.Przypuszczam,że tu może byc przyczyna.Do stacyjki lecą 4...
Koncepcja jest taka, żeby pozostać przy silniku tym co jest i konstrukcji homemade, koniec, kropka. Naturalnie w sekwencję również nie zamierzam się bawić. zostaje ta instalacja, która już w Uniaczu była. Piszę na tym forum właśnie po to, by znaleźć pomoc i odpowiedzi na moje pytania. Naturalnie rozumiem, że uruchamianie silnika na lpg nie jest najlepszym...
Raczej tak. A co dalej z twoim problemem?? Moduł od poloneza pokazuje 3tyś obrotów przy 50Hz (zależy od wersji) i tak na prawdę to zasilany jest na 8V wiec może z sygnału z komputera da się go zasilić.
Mam dość duży problem z przepalającą się cewką iskrownika w Ligierze silnik 2t 50cmm. Po przejechaniu 10km cewka jest spalona. Przerobiłem więc układ w taki sposób żeby odciążyć cewkę, czyli zamiast wysterowywać bezpośrednio cewkę zapłonową, zastosowałem moduł z Poloneza, który dostaje impulsy z nieszczęsnej cewki i dopiero zasila cewkę zapłonową. Będąc...
modułu zapłonowego polonez candy zasilanie modułu zasilanie modułu bluetooth
fotorezystor dioda blokada skrzyni naprawa palenisko
bateria kuchenna samsung wf70f5e0w2w
Zabezpieczenie przed kradzieżą Mazda CX-3: Odcięcie zapłonu Wzmacniacz UNITRA WS 432: Potencjometr z odczepem czy bez?