Witam. Wszystko sprawdzaj pod obciążeniem tak zasilanie jak i szynę CAN .Rozłącz od strony ECU EBS i modulatora sterowania przyczepą/naczepą. Z jednej strony zasilanie a z drugiej np.żarówka H4. Modulator sterowania przyczepy musi się komunikować z ECU EBS (nic do tego nie ma czy przyczepa jest podłączona czy nie),jeżeli jest brak komunikacji to albo...
Ma podłączone zasilanie 24N do modulatora EBS? Jeśli tak odłącz je i wtedy sprawdź.
Kolego podeśli numery albo sterownika i modulatora a postaram ci się podesłać schematy itp
naczepie bez podpiętego kabla ABS na pusto pali opony blokuje koła czy to normalne? Tak to normalne. Modulator nie ma zasilania, nie działa ABS, nie ma regulacji sily hamowania itd. Ciężko powiedzieć nie stojąc koło naczepy A tym bardziej że usterka dzieje się czasami.
Modulator tego przewodu nie potrzebuje bo komunikuje się z ecas za pomocą k-line. Z modulatora do ecasu idzie tylko zasilanie. Dodano po 5 Ale tak faktycznie nie wiem z kąt na przekaźnik brany jest plus.
Sprawdź zasilanie przy samym modulatorze sprawdź zasilanie tez z światła stop.
Problem był z naczepą a dokładnie modulator dawał masę na czerwony przewód stopu ( awaryjne zasilanie stop że świateł)
Witam. Testowałem to magneti-marelli , zasilania sprawdzałem przy samym modulatorze ,żeby wykluczyć przewód. Wcześniej jak wyświatlał się błąd { zasilanie czujnika ciśnienia} to nie dochodziła jedna masa do zaworu naprawiłem i mam teraz taki błąd który aktywuje się przy 15km/h<. Podaje numer modulatora 4801020140
kierowca jeżdżąc ze starą naczepą raz wyrwał kabel z gniazda i poskładał go źle przesówajac go o jeden pin oprucz tego skrzyżował can-y i Najgorzej jak okaże się że zasilanie +24v poszło na CAN lub masę... możliwe że modulator naczepy tego nie wytrzymał. Odzywa się po włączeniu zaplonu czy cisza??
Zacznij od wypięcia kabla EBS, lub sprawdź czy modulator nie ma zasilania ze świateł stop. Druga sprawa, na wiązce naczepy może być zwarcie pomiędzy przewodem świateł stop i zasilaniem 24V z ciągnika. Zobacz, czy problem zniknie jeśli odłączysz 9 pin w kablu spiralnym 15 pin (bodajże pomarańczowy). Z każdą naczepą jest problem czy tylko z jedną?
A przewody CAN przeciąłeś tak żeby nie było połączenia ciągnik naczepa? TAK Doprowadziłeś obydwa zasilania? Stałe 1 i "po stacyjce" 2? Doprowadziłem tylko jedno na pin 16 Do interfejsu wystarczy jedno :) Chodziło mi o to czy naczepa dostała obydwa zasilania. Czy modulator EBS się "uzbroił" (charakterystyczne "tyknięcia") Dodano po 2 Na który pin w...
Sprawdź czy wychodzi zasilanie z ciągnika na naczepę może spalony bezpiecznik bez napięcia ośka się nie podniesie Dodano po 1 Sprawdź czy wychodzi zasilanie z ciągnika na naczepę może spalony bezpiecznik bez napięcia modulator nie wysteruje osi
Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full. Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
1. Jakie jest ciśnienie zasilania? 2. Ogranicznik ciśnienia między zbiornikami (jeśli jest). 3. Jeśli masz tam Wabco E - moduł PEM przy modulatorze. Tyle na szybko. Więcej szczegółów odnośnie naczepy mile widziane.
wymienić kratownice z czujnikami w naczepie.( Jeśli będzie błąd prędkości abs w naczepie.) Jaką kratownicę??? 1. Sprawdź czy EBS naczepy dostaje zasilanie. Na kablu EBS z auta powinieneś mieć miedzy pinami 1-4 stałe 24V między pinami 2-3 24V po stacyjce. 2. Czy po włączeniu zapłonu słychać uzbrojenie modulatora? Jeśli tak najprościej zrobić diagnostykę...
A po co Ci to wiedzieć. Jak nie zna się konfiguracji ośki to sobie można zgadywać. Brak zasilania stałego to brak zasilania z ciągnika czy wina modulatora ? Napięcie zmierz.
Masz problem z komunikacją z przyczepą/naczepą jak już zmieniłeś kabel to sprawdź czy nie jest zielono w gniazdach na początek, jeśli będą dobre to do sprawdzenia instalacja do gniazd. Błąd występuje co kilka, kilkanaście godzin. Od razu hamulce robią się bardzo ostre. Obstawiam że modulator traci zasilanie i nie ma regulacji siły hamowania.
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Używany modulator miałem na warsztacie. W chwili demontażu nie miał żadnych usterek. Ciśnienie zbiornika z tego co pamiętam nie przekracza 8,5 bar. Ciśnienie sterowania pokazuje 0 bar, 0 bar ciśnienie can ISO i 0 bar strona lewa i prawa. Po wciśnięciu pedału hamulca ciśnienia rosną i są jednakowe. Zasilanie mierzone przez modulator podczas pracy odpalonego...
wyzej napisalem ze odpisze i odpisuje ostatni raz zeby nie zasmiecac tematu, od poczatku pisane przez wszystkich zeby sprawdzic polaczenie - kabel, modulator, moja rada- wiadomo ze chodzi o kase, kup nowy kabel jezeli w modulatorze sa wszystkie piny i go podlacz, jezeli naczepa zacznie ci cykac bedziesz mial zasilanie co nie oznacza ze bedzie hulac,...
Witam. Mam problem z hamulcem w daf xf95 430 2003r. Auto zostało zakupione z tym problemem , po podpięciu davie błąd zwarcie do masy wtyk B13 D9 i jeszcze jakieś dwa ale są to piny nie wykorzystane. Wtyk b13 i d9 odnosi się do zasilania modulatora przedniej osi i naczepy. Przewody od EBS zostały prześwietlone, i uszkodzone naprawione , ale problem nie...
Wiązka sprawdzona tz co?? które przewody sprawdzałeś , domyślam się ze masz naczepe z EBS , kolejna sprawa " z róznymi naczepami" jesli taki incydent się dzieje z kilkoma naczepami to podejrzewam zanik zasilania po zapłonie na modulator naczepy badz uszkodzenie szyny prowadzacej do gniazda. Zwodzi troche kilka naczep z którymi volvo nie hamuje tak jak...
Dziś miałem naczepę. Zasilania do modulatora OK. Czujniki prędkości kół obydwa mają po 1,8 kOhm, to czujniki Wabco ale dziwne że mają obydwa po tyle. Modulator Knorr, Spotkałem się z modulatorem który nie miał diagnozy, przez złącze ISO i nie miał też gniazda na panelu kontrolnym naczepy. Nie pamiętam tylko jakiej firmy on był. W następną sobotę podmienię...
jest haldex, 2011 rok Czyli EB+ Haldexa (EBS),tutaj musisz podjechać do warsztatu dysponującym sprzętem do diagnostyki w/w układu. MID128 PID91 FMI9 Brak komunikatu z pedału przyspieszenia (komunikat SAE J1587/J1708). Warunki wygenerowania kodu usterki: Sporadyczny lub nie dochodzący sygnał z pedału przyspieszenia. Możliwa przyczyna: Usterka czujnika...
Pytałeś jak jest podłączony hamulec górski, dlatego o nim napisałem i jak się dobrze wczytasz to nie ma nic wspólnego z EBS. Ebs zajmuje się hamowaniem kół a nie silnika. To odłączenie nie ma wpływu na działanie EBS. Poszukaj sobie schematu od EBS 2.2, nowsze wersję mają EBS 5. niby podobnie, ale nie to samo. Ogólnie to: 1- wtyczka zasilanie, 2- pedał...
Kto zczytuje modulator z konia. Nie no diagnostyka leży. No to sprawdźta se ludzie podstawowe ciśnienia zasilanie, sterowanie, kabel ABS wypięty.
Ta wtyczka to kable od oświetlenia kable do zasilania modulatora idą osobno , być może modulator również jes zasilany po stopie Dodano po 2 Zrób tam normalną puszkę połączeniowe utnij to złącze i połącz kable w hermetycznej skrzynce . Skąd jesteś napisz do mnie prv
Witam. Mam problem z Mercedesem Atego przyjeżdża trzeci raz i ciągle to samo błędy w EBS o ogólnie od modulatorów, zaworu naczepy (którego nie ma) i ogólnie cały czas coś innego, wydaje mi się że traci zasilanie i dlatego tak sypie błędami możliwe że SAM uszkodzony? Kable do modulatorów przemierzone i są ok. Poza tym w innych sterownikach tylko brak...
Wychodzi na to, że nie masz jednego zasilania na modulatorze EBS. Sprawdź bezpiecznik w koniu, może uszkodzony jest kabel połączeniowy. Możliwe jest również cofnięcie się "pinu" w złączu elektrycznym.
Odpięcie wtyczki z zaworu spowoduje wykrycie błędu przez sterownik EBS i wywali Ci błąd na desce. Sugerowałbym równoległe podłączenie alternatywnego zasilania z diodą separującą żeby "dodatkowe" napięcie nie poszło na AUX modulatora. Jeśli naczepa stale jeździ z jednym autem możesz wykorzystać jeden z pinów kabla tzw białego czyli tam gdzie idzie sygnał...
Nie wiem czym podpierasz swoją teorię. . Odnoszę się do twojego postu gdzie napisałeś,że wszystkie naczepy z TEBS-E mają zasilanie ze świateł STOP we wtyczce in/out, w tym przypadku się nie zgodzę, bo nie wszystkie. Jeżeli w miejscu tabliczki regulacyjnej in/out nie ma treści 24N, to w tym miejscu wtyczki elektrycznej nie ma i nie jest to odosobniony...
wysypała się wtyczka instalacyjna ze sterowania osią, co dostarcza instalację na tyle oświetlenie, Która wtyczka 15 pin? Daj coś więcej. Jak masz sterowaną oś? Z przycisku czy z modulatora? Namierz kabel od zaworu sterowania podnoszenia osi w puszce i namierz zasilanie od podnoszenia zaworu osi i połącz ze sobą. Kontrolka w dłoń i powodzenia:)
Czujniki nie potrzebują zasilania, bo to są indukcyjne A zmierz sobie napięcie na wtyczce przy czujniku, jest wystawiane przez modulator. Możliwe że do kontroli czujnika ale jest.
Robiłeś diagnostykę komp? Czy wymieniasz po kolei wg uznania? MID 136 SID 68 Napięcie zasilania czujnika ciśnienia, modulator przyczepy - sprawdź co widzi komp, czy pokazuje ciśnienie. Jak wymieniłes zawór na sprawny to masz uszkodzoną instalacje elektryczną. Czujnik ma chyba zasilanie 5V. MID 140 PID 209 FMI 2 - błąd abs naczepy, diagnostyka naczepy...
Witam. Nabyłem nie dawno naczepę wielton z 99r. z nie działającym w niej ABS Haldexa. Po kupnie naczepy założyłem nowe okładziny oraz czujniki absu na dwóch tylnych osiach. Sprawdzałem ciągłość przewodów i jest wszystko ok. Z ciągnika a jest to scania wychodzą napięcia 2x24V, 2xGND i kontrolka, tutaj też jest wszystko ok. Czujniki mają po 1,1kom tak...
Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22. Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce.
Przełącznik przy lampie zespolonej steruje przekaźnikami które znajdują się w głównej centralce pod przednią osłoną (ten wąski "balkonik" pod przednimi obrysówkami ). Jak zdejmiesz osłonę i odkręcisz czarną pokrywę do której wpięte są dwie wtyczki zobaczysz, że na boki rozchodzą się przewody. 2-żyłowe (brąz+biały, czarny+biały) to przednie obrysówki,...
Jeśli przy podłączonym przewodzie 5 PIN usterka nie występowała nie ma sensu wymieniać czujników ABS. Sprawdź przyłącza elektryczne oraz ciśnienie zasilania na czerwonym złączu ciągnika. Nie powinno przekraczać 8,5 bar. Stawiałbym jednak na zakłócenia w linii CAN. Wypnij wtyk z gniazda zasilania modulatora i zobacz czy nie ma śladów korozji. Sprawdź...
Witam. Mam dość ciekawy przypadek z EBS naczepy Schmitz jest wniej zamontowany Knorr TEBS ES2053. Problem polega na tym że w momencie zwolnienia lub zaciągnięcia hamulca ręcznego bądź wciśnięcia hamulca nożnego zapala się kontrolka ABS w ciągniku. Wiem że problem jest w momencie podania powietrza na żółtą linię,dodam że gdy usterka się zapali tracę...
Wyskakuje błąd obecny: Wewnętrzny czujnik zasilania napięcia 24V i kod:221 FMI:3. . Wiec tak:Modulator przyczepy / zasilanie czujnika 24 V Zasilanie napięciem elementów zewnętrznych wykazuje zwarcie do 24 V. Sprawdzić kabel do czujnika nacisku na oś,kabel do zaworu hamulcowego EBS przyczepy oraz kabel do zaworu przekaźnikowego EBS, czy nie są uszkodzone...
Było napisane kilka razy żeby zdiagnozować , Wymieniacze to i owszem by tylko wymieniali a może się uda a systemy haldex , wabco czy knor mają swoje zalety i wady (większość zalet niż wad ) i są z reguły trwałe a większość usterek powstaje z powodu niedbałego montażu , obsługi i eksploatacji lub braku konserwacji Więc nieraz wystarczy sprawdzić wizualnie...
Problem może być w ciągniku,odłączyć CAN od ciągnika. Kabel zasilający zbadac pod obciążeniem. Lub jednostka sterująca.
Sprawdzić jeszcze trzeba kabel zasilający do modulatora.
Jak już wiesz, że wszelkie nastawy dokonuje się w programie, to co się tak tej regulacji przyssałeś. Pedał hamulca ma te wartości na stałe przypisane fabrycznie jako charakterystyczne i są one wklepane (względnie w razie wymiany trzeba je wklepać) do pamięci jednostki EBS z numeru znajdującego się na zaworze. Wartości testowe pedału hamulca 0.3-4.5V/4.6-0.3V....
Witam, odświeże temat bo mam podobną sytuacje a mianowicie: Wyskakuje komunikat o naruszeniu pedała hamulca. Zużycie klocków na tylnej osi pokazuje mi lewa strona — prawa strona —. Hamulce są bardzo słabe, tak jakby hamowała sama naczepa. Sdp3 pokazuje tylko jeden aktywny błąd: BMS52037 ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 4. Opis:...
Jeżeli ciągnik jest ok to już wiesz że musisz sprawdzić od gniazdka do modulatora napięcia - nie znasz kogoś kto może podłączyć szafkę i komputer do Twojego modulatora? Tak na szybko to chyba tylko wypiac przewody po bokach modulatora i sprawdzić czy nie ma slabego kontaktu. Przewod od gniazdka do modulatora zasilający sprawdzić na przejscie elektryczne.
Wymiana zaworu wraz z przewodem zasilającym +przewód podnoszenia osi+przewody do czujników abs+ programowanie naczepy + zawór luzująco parkujący. Pytanie czy to legalne ? Jest to zmiana konstrukcyjna układu hamulcowego.
Tak jak kolega nadmienił jest to skrzynka od świateł przy nowych skrzynkach jest ulotka z opisem wszystkich pinów. Systemy ebs używają ich do do realizowania niektórych funkcji jak oś podnoszona przełącznik, zasilanie awaryjne od świateł stop itd.
Szybko migający ABS to jest informacja o gotowości do wykonania jazdy próbnej po naprawie. Nie jestem pewny czy po skasowaniu obszaru bezpieczeństwa, ale chyba tak. Opadająca ośka ewidentnie brak zasilania modulatora w naczepie. Wychodzi na to, że po ruszeniu z miejsca gubi zasilanie. Myśli, że samochód stoi w miejscu i nie może zakończyć testu. I na...
Gniazdo zasilające abs jest 7 pinowe i sprawdziłem każdą żyłę do modulatora ma przejscie i prąd dochodzi do modulatora.Otworzyłem z góry modulator i pisało w nim ES2053 , II39782.
Naczepa Benalu wywrotka. Od zakupu nie działa ręczne podnoszenie osi. Automatyczne działa. Naczepa miała również hydrauliczny zawór podczas kiprowania opuszczała poduszki. ma ktoś schemat jak to podłączyć? Z modulatora EBS na przód naczepy idzie przewód kolor niebieski i brązowy. Od czego to może być? Nie podłączony. Z przodu jest też zawór jak do podnoszenia...
modulatora naczepy modulatora naczepy schemat zasilanie modulatora
makro przycisk access czujnik biegu wstecznego szybkozłączka pneumatyczna
marantz pm6005 lampy miniaturowe
Denon DNP-720AE – brak połączenia z internetem, zawieszanie się odtwarzacza John Deere 5720 – zasilanie kontrolki ładowania akumulatora, schemat, alternator D+