Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
więc tak do modułu idzie przewód około 2mm jeśli chodzi o ilość przekaźników na moim schemacie, to bierze się ona z tego, że chciałem: 1. przy pomocy przycisków podawać +12 na silniki z aku 2. w przypadku domykania wykorzystać fakt, że moduł mierzy prąd i w przypadku kiedy dojedzie do końca odłącza zasilanie nie spalając silnika, lub w przypadku zablokowania...
Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
Niebieski zasilanie brązowy z modułu
skoro na cewkach masz zasilanie z tego co sie doczytałem wyżej to stawiam na uszkodzenie modułu zapłonowego...pozdrawiam
Witam może ktoś się orientuje jak podłączyć moduł hybryd z poloneza. Moduł ma pracować w pojeździe z jednym cylindrem i impulsatorem czy jest to w ogóle możliwe?
Układ cmos 4020. Trzeba sprawdźić czy licznik jest zasilany impulsem 5V. Jeśli tak podłączamy do 4020 zasilanie ze stabilizatora np. 7805. Na 4020 podajemy impulsy z modułu a z wyjścia Q1 impulsy do obrotomierza.
Niby typ cewki nie ma wpływu na prace modułu ale jednak coś sie dzieje , kiedyśwłożyłem inną cewke o takiej samej rezystancji i nic cieżko zapalał prychał kichał , chodzi może o to że ogólnie impedancja jest ważna dla danych czestotliwości może wtedy zachodzi jakiś rezonans , alesednem sprawy jest to żę nr cewki musi być identyko sam to przerabiałem...
Mam mały problem, otóż jest moduł płynej regulacji obrotów silnika (12V) jego normalne podłączenie to (na niebiesko wejścia/wyjścia modułu a czerwono + i - akumulatora, + i - silnika) jest na zielono, mój problem polega na tym jak zrobić by za pomocą jednego przełącznika: odciąć obwody "zielone" i polaczyc na "zółto" czyli po prostu podłączyć silnik...
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Witam. Potrzebuje opis wyprowadzen modulu zaplonowego poniewaz nigdzie nie moge znajsc.Mam niby schemat poloneza ale nic mi to nie pomoze poniewaz na module nie mam podpisanych nog. Wiem ze sa dwie kostki jedna dwojka ktora idzie do czujnika a z trojka mam problem. Za pomoc dzieki. Pozdrawiam
Czy tak się dzieje tylko podczas jazdy na benzynie? W tych modelach pompy paliwa to psują się zazwyczaj w trybie natychmiastowym. Co innego złączka doprowadzająca zasilanie do pompy, możliwe że to jej sprawa. Aby się do niej dostać trzeba odkręcić mocowanie koła zapasowego w bagażniku. Ale aby wystawić bardziej trafną decyzję - podaj więcej szczegółów.
Witam mam problem z poldkiem mam poldka rocznik 93 na gaźniku wszystko kręci jest ok ale brak napięcia na cewce po stronie pierwotnej (+12V) proszę o pomoc :?: :?: :?:
Witam Szukam wszelkich informacji, schematu, instrukcji na temat: Zasilacz z modulatorem. Typ ZM3 Właściwie chciałbym się dowiedzieć, co to dokładnie jest i spróbować to uruchomić. Z przodu posiada 3 regulatory: Reg f (Hz) Reg -U (V) Reg U (V) Refl Poza tym jest wyjście "Zasilanie klistronu", oraz przyciski "sieć", "start", "praca", "1 kHz" oraz 3 kontrolki:...
Witam kolegow Potrzebuje schemat podlaczenia modulu zaplonu do polda na gazniku wieec modul na 2 wtyki jedna na 2 piny to czujnik walu i pozostaly 3 piny z drugiej wtyczki zasilanie, masa, i wyjscie na cewke potrzebna mi kolejnosc i jaka opornosc musi miec czujnik walu. Pozdr.
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
Temat się rozwiązał autko pali cewka w kopułce nie ma 800 om jak to piszą w książkach tylko 1,6 Kilooma zmierzyłem w sklepie .U mnie dotykał koniec cewki w kopułce do masy (magnesu stojącego- jest jeszcze wirujący), na cewce WN po stronie pierwotnej powinno być około 2,6V jest to też zasilanie modułu-podczas pracy silnika dotykając woltomierzem do cewki...
Chciałbym wysterować taki moduł (Polonez lub Cienki) zewnętrznym generatorkiem powiedzmy 100Hz. Czy ktoś ma sprawdzony patent? Jaką muszę zapodać amplitudę i polaryzację, bo wiadomo w oryginale z cewki w aparacie przychodzi impuls +/-
Mam uszkodzony moduł zapłonowy w polonezie 1,6 GLI (2 podwójne cewki zapłonowe - wtrysk Abimex), ponoć można to naprawić , ale nie mam schematu . Może ktoś posiada taki schemat. Byłbym bardzo wdzzięczny.
Przy montażu alarmu niechcący podałem +12V na złącze 53S w dużej kostce modułu MCS-1. Podanie napięcia miało wskazać wyjścia ze sterowania na kierunki. Niestety, pomyłka spowodowała spalenie jakiegoś bezpiecznika w obwodzie. Brak jest wstecznego i zdaje się ogrzewania tylnej szyby. Napięcie podawałem przy odpiętej kostce od układu, więc mniemam, że...
Witam. Mam dwa takie spalone moduły, czy ktoś wie, jaki jest opór i moc opornika drutowego zamontowanego w tym układzie? A może ktoś wie, o jakiej mocy silnik dmuchawy można podłączyć do tego regulatora? Pozdrawiam.
Czy ktoś mógłby podać opis wtyczki do modułu poloneza Gniazdo 2 wsuwki to wejście z cewki aparatu zapłonowego to wiem. Zostaje drugie gniazdo z trzema wsuwkami, które to masa, plus i wyjście na cewkę?? Chcę to założyć do innego auta a nie mam żadnego poldka pod ręką żeby sprawdzić.
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Witam. Mam problem z Polonezem Truck PB + LPG . Mianowicie chodzi o układ zasilania. Od tygodnia się z tym nie mogę uporać. Zmieniłem komputer, wtryskiwacz benzyny, silnik krokowy ( cały moduł wtryskowy) auto nie odpala na żadnym paliwie. Iskra jest na każdym cylindrze, paliwo dochodzi do modułu wtryskiwacza ( pompka podaje ). Bezpieczniki, przekażniki...
Radia samochodowe poprzedniej generacji, np we francuzach, zasilanie maja tak: włączane są soft-klawiszem (nie obrotem potencjometru) Po wyłączeniu zapłonu gasną Ale dają się znów włączyć ale tylko na okresy 20 minutowe Chcę pewne urządzenie tak zasilać w samochodzie. Jest coś gotowego, albo półfabrykat, chip albo moduł ? Mam gotowe podejścia, więc...
Mam poloneza Atu Plus 1,6 Gli rok 97. Spalił mi się moduł, kupiłem nowy i założyłem. Auto chodziło poprawnie przez 2 tygodnie a potem zaczęło tracić moc po "strzale". Po pewnym czasie takiej jazdy przy próbie odpalenia silnika nie dało się już w ogóle ruszyć, nie było mocy, auto gasło.
mam problem z alternatorem objaw jest taki ze po przekrosczeniu 4000 tys obrotów znika ładowanie i zapala sie kontrolka diody są dobre regulator podstawiłem i nic sie niezmieniło cewki stojana niemaja zwarcia do masy natomiast niejestem pewien co do zwarcia miedzyzwojowego czy wówczas beda takie objawy ?
https://obrazki.elektroda.pl/9938946500_... Czy ktoś wie, czym to zasilić? Posiadam tego bardzo dużo i chciałbym wykorzystać. https://obrazki.elektroda.pl/6467494300_...
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Sprawdź czy na module masz stałe zasilanie i czy masz dobre bezpieczniki pod schowkiem.P
Ehe brak napięcia na zasilaniu modułu. Gdzie przyczyna. Skąd idzie zasilanie do niego?
elektrit chciał powiedziec ze mało kiedy padajaobie cewki naraz sprawdzic zasilanie na cewki i moduł
Tak jest to możliwe nie wiem czy u ciebie sterownik centralnego zamka jest w alarmie czy jako oddzielny moduł.Jeśli jest to oddzielny moduł to przewody sterujące są przy masterze Jest to siłownik z pięcioma przewodami zamontowany od strony kierowcy jest tam dwa przewody zasilające siłownik i trzy przewody do sterowania.Musisz skorzystać z tych przewodów...
A zasilanie na cewce jest.P
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
czasem "lubi" się skiepścić styk w kostce obok modułu zapłonowego (zasilanie i obrotomież) kolory przewodów to żółty(obrotomierz) i brązowo biały(zasilanie modułu) za kolory nie ręcze ale chyba takie (u mnie na pewno)
Po pierwsze, te moduly się dają naprawić. Po drugie, można przerobić na uniwersalne, nawet z Poloneza. Po trzecie, zasilanie jest na module? Często to wypalony pin.
regulacja zaworów nikomu nigdy nie zaszkodzila,tymbardziej jeżeli autko jeździ na gazie,ja w 125(silnik Polonez) miałem słaby styk zasilana owego modułu ale przy samej stacyjce,podobne objawy ale wyszło gdy coś dotykałem i w końcu kabelek całkiem się urwał
A sprawdź czy masz zasilanie na dwubolcowej wtyczce modułu, jak nie to przepalony bezpiecznik w skrzynce za schowkiem.
hmm, nie wiem jak tam wygląda zasilanie modułu, czy ma swoją cewkę zasilającą, czy jest zasilany z akumulatora ?. W pierwszym przypadku trzeba zbudować CDI, w drugim można się pobawić np modułem z poloneza, kadeta, uno (auto z czujnikiem indukcyjnym w aparacie, nie z halla)
w zasadzie moduł jest bardzo prosty tz wejście sygnału z aparatu zapłonowego , zasilanie i wyjscie na cewke, czy mógłbym wsadzić tam któryś z modułów od poloneza ? na próbę .Chyba że jakaś sugestia jak sprawdzić oryginalny moduł mam go juz wykręconego.
Jak widac problem z modułem ma wielu użytkowników, ale usunięcie usterki nie spowoduje całkowite rozwiązanie problemu. Ten element elektroniki jest częstą awarią w tych modelach. Problem leży całkowicie gdzie indziej. Aby uchronić się przed natsępną awarią tego modułu trzeba mu odłączyć stałe zasilanie (moduł na jednym z pinów ma cały czas napięcie...
W pierwszej kolejności sprawdż zasilanie modułu.Jeżeli jest ok. to należałoby wykręcić i sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.W tym Polonezie na ogół jeżeli uszkadza się moduł to iskry nie ma albo na 1 i 4 cylindrze lub na 2 i 3 rzadko wogóle na wszystkich dlatego jeżeli nie ma wogóle iskry to zacznij od czujnika.
Jeżeli tylko sprawdziłeś bezpiecznik, to nic nie zrobiłeś. Sprawdziłeś, czy na nim jest zasilanie ? Czy zasilanie i masa dochodzą do modułu? To są podstawowe czynności, które powinieneś wykonać, zanim zadasz pytanie wróżkom na forum.
Witam! Wzwiązku z pytaniami odnośnie modułu VW do Jawy, "15" to zasilanie cewki zapłonowej oraz samego modułu, podłączone do +12V pojawiającego się po przekręceniu kluczyka, "1" to połączenie do pinu 1 modułu, normalne, w klasycznym załonie podłaczone do przerywacza. Natomiast te 2 zwrócone do siebie strzałki to świeca zapłonowa. Rysunek robiłem w Word...
podstawowy bląd jaki robicie to cewka niedopasowana(12 v nie nadaje sie) instalacja 12V czy 6 v nie ma wpływu na prace zaplonu! czyli jednak nie ma znaczenia czy podepnę cewkę butelkową 12v czy 6v, np taką od MZ..... tzn. obie cewki butelkowe będą współpracowały z modułem gl133, czy modułem od aprili sr50 ? ja nie chcę zasilać cewki z akumulatora,...
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
Spotkałem już taki objaw w module "poldka" Spróbuj zasilić moduł z innego akumulatora, niż rozruchowy, albo dołączyć równolegle drugi aku na czas rozruchu. Jeśli to pomoże, to moduł może być uszkodzony - nie działa przy obniżonym napięciu w czasie rozruchu. Najpierw jednak sprawdź, czy napięcie zasilające dochodzi do modułu w czasie rozruchu, aby wyeliminować...
Może zacząć od zwiększenia średnicy przewodów siłownika i zlikwidowania jakichś dziwnych stykowych połączeń po drodze do niego. Można też zasilanie modułu i alarmu wziąć bezpośrednio z akumulatora solidniejszymi kablami, w celu wyeliminowania spadku napięcia.
Zobacz jeszcze to i sprawdź czy u ciebie też jest już ten moduł: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50...
Zasilanie na module jest, przełącznik kierunkowskazów i włącznik awaryjnych sprawdzone? Przecież zlokalizowanie usterki w poldku to kilka minut pracy.
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
To trzeba zmienić wałek rozrządu. Albo wykorzystać pompkę elektryczną ale ze względów bezpieczeństwa niezbyt bym ufał takiemu rozwiązaniu. A jakby zrobić zasilanie na gaz wykorzystując typowe butle od wózków widłowych?
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Na dzień dobry sprawdź, czy jest ciągłość w obwodzie czujnika. Następnie zasilanie modułu miedzy 15, a 31 i czy nie ma przebicia między 15 i 16. Zastanawiam się, czy tam by nie podszedł moduł z poloneza lub jakiś podobny, bo i w jednym i w drugim aucie jest magnetoinducyjny aparat zapłonowy. Ale tutaj trzeba by sprawdzić metodą prób.
Panowie Przyczyna takiego stanu jest bardzo prosta a mianowicie cewki z modułem są zasilane stałym napięciem a nie po stacyjce i dopóki obraca się wał korbowy silnika będzie iskra.Proponuję zamontować przekażnik na przewodzie zasilającym cewki i wysterować go tak aby po wyłączeniu stacyjki rozwarł obwód zasilania ceweki modułu.
Trudno mi wnioskować na podstawie zachowań Poloneza co się psuje, ale jak nie chciał zapalić szkoda że nie wykonałeś jakiegoś pomiaru zwykłą probówką czy w czasie kręcenia rozrusznika jest zasilanie na moduł zapłonu. Bywa dość często w Polonezie, że w położeniu kluczyka na rozruch stacyjka nie podaje prądu na zapłon. Kontrolki na tablicy będą się świecić...
Udało mi się znaleźć takie coś: Widok modułu od strony złączy 1 (D) - wyjście na bezpieczniki świateł drogowych 2 (31) - masa 3 (PD) - wejście z włącznika świateł drogowych 4 (30) - zasilanie z akumulatora (stałe) 5 (PM) - wejście z włącznika świateł mijania 6 (M) - wyjście na bezpieczniki świateł mijania 7 (50) - wejście z elektromagnesu rozrusznika...
Raczej tak. A co dalej z twoim problemem?? Moduł od poloneza pokazuje 3tyś obrotów przy 50Hz (zależy od wersji) i tak na prawdę to zasilany jest na 8V wiec może z sygnału z komputera da się go zasilić.
Tak, zapomniałem powiedzieć. Poldek jest z 94 r. , 1600 ccm na gaźniku. Nie znam się całkowicie na samochodach i dlatego chcę się dowiedzieć, z którego modułu wychodzi sygnał i gdzie ten moduł jest umieszczony ? Wczoraj po południu wystąpiła jeszcze jedna rzecz z tym związana. Przyjechałem do pracy, wyłączyłem i zostawiłem samochód na gazie (przełącznik...
A wiesz co powoduje start wentylatora? Nie, nie jest to czujnik (włącznik)bo już pisałem że to nie traktor albo polonez. Sterownik wysyła sygnał cyfrowy do modułu wentylatora. To sterownik decyduje na podstawie sygnałów w czujników i info z CAN czy go włączyć czy nie i jak szybko. Do sprawdzenia zasilanie na moduł ,sam moduł, i cienki kabelek. Wiemy...
obroty spadają na zero, Masz prawdopodobnie cewkę od zapłonu przerywaczowego - za duża oporność To by albo ciężko, albo wcale nie zapalał, a tutaj giną impulsy kluczujące cewkę ( dlatego obrotomierz spada na "0") , czyli albo moduł do d..., albo zasilanie mu ginie ( większe obroty - większy prąd - większe straty na skorodowanych stykach łączących cewkę...
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Przestań się ośmieszać. Tak jak gadaliśmy, popatrz w przekaźnik zasilający w vcdsie ida na 0, Ej polonez polonez, pokazałeś jak mało się znasz. W momencie kiedy sterownik utraci zasilanie zrywa diagnoze z testerem. VAG nie pokaże nic. Żadnych zerowych obrotów. Po prostu pokaże komunikat "moduł sterujący nie odpowiada". Nawiasem mówiąc do najlepsza metoda...
Witam.Proponuję moduł zapłonowy od poloneza.Do gniazda z dwoma stykami dołącz cewkę z aparatu zapłonowego albo cały aparat zapłonowy.Do gniazda z trzema stykami przyłącz przewody zasilające 12V i cewkę zapłonową.Połącz moduł i cewkę masą.Wielkość napięcia można w przybliżeniu określić na podstawie długości przeskakującej iskry.
Mam dość duży problem z przepalającą się cewką iskrownika w Ligierze silnik 2t 50cmm. Po przejechaniu 10km cewka jest spalona. Przerobiłem więc układ w taki sposób żeby odciążyć cewkę, czyli zamiast wysterowywać bezpośrednio cewkę zapłonową, zastosowałem moduł z Poloneza, który dostaje impulsy z nieszczęsnej cewki i dopiero zasila cewkę zapłonową. Będąc...
modułu zapłonowego polonez candy zasilanie modułu zasilanie modułu lnk304
seicento glosniki selenowy bambino pionieer schemat
pamięć ferrytowa koralik pamięć ferrytowa
MAN A21: Brak kontrolki hamulca i regulacji kierownicy Toyota Camry 2.2 1998 – demontaż klamki drzwi lewych przednich, instrukcja, klipsy, śruby 10 mm