Wbrew pozorom, moim zdaniem ma to sens. Opory toczenia stalowych kół tramwaju po szynach są dużo mniejsze niż opon autobusu, linie tramwajowe mają mniejsze nachylenie wzniesień niż drogi i te fakty powodują mniejsze straty energii. Zasilanie wodorem też w sumie może okazać się oszczędniejsze bo odpada użycie drogiej miedzi na sieć trakcyjną, ograniczenie...
Wiem że zasilanie 5V jest na 6 pinowej kostce (krótszej białej). A co do pinów to jeszcze nie wiem do końca ale jak podłączałem mase pod pin 2 a vcc pod pin 8 to świeciła się pierwsza linia.
600V - zasilanie tramwajów /kolej miejska...
Mam pytanie do autora tematu. Jak wygląda zasilanie w tramwaju ? Mamy 230 V ?
To nie takie proste. Czyli zasilanie jest z 5V i nie dodajesz zasilacza 230V? Zasilanie z komputera? Samo urządzenie nie emituje żadnego pola elektromagnetycznego? Tak CE wystawiasz samemu oceniając samemu zagrożenia . Nie może bo musi stwierdzić, że poziom zakłóceń nie przekracza wymagań normy. No I jesli rozumiem to nie ma co tam generowac jakiegolwiek...
(at)ledowki Ale dlaczego chciał byś zasilacz sieciowy, dlaczego miałby być lepszy? Jest lepszy tylko w urządzeniu stacjonarnym. Oczywiście sam układ można "przenieść" w kierunku takiego urządzenia. Na pewno można wtedy mieć zasilanie symetryczne wyjciowych buforów co pozwoli wyeliminować wyjściowe kondensatory, nie, nie będzie cudownie lepiej, wszak...
Projekt sygnalizacji systemu zasilania tramwaju miejskiego. Tramwaju zasilany jest z: -sieć trakcyjną 600V; -akumulatora 1; -akumulatora 2. Do wszystkiego podłączyłem generator przebiegu prostokątnego o częstotliwości 1Hz. Warunki działania sygnalizatora są takie: -gdy działa zasilanie sieci trakcyjnej 600V,oraz sprawne są obydwa akumulatory-diody na...
Dokładnie tak jak Narysowałeś. Tylko zasilanie jest podzielone na sekcje. Sekcje zasilane są z podstacji osobnymi kablami. Tramwaje zasilane są prądem elektrycznym dostarczanym do nich za pośrednictwem sieci trakcyjnej, która składa się z sieci jezdnej (napowietrznej) i sieci powrotnej (torów). Podział ten jest konieczny ze względów fizycznych, gdyż...
Zasilanie jest bezpośrednio z pantografu tramwaju - czyli z zasilania sieci trakcyjnej. Nie jestem zorientowany jak to napięcie wygląda :( A taki tranzystor IRFPF50PBF Tranzystor N-MOSFET 900V 6,7A 190W TO247AC | RoHS ..by się do tego nie nadawał? Albo taki: ale to na praca na skraju.. 2SK2333 Tranzystor N-MOSFET 700V 6A 50W 2R TO220 | INFO Dobrze rozumiem?
Będzie jeździć :) zasilanie jest stałe. Maksymalne obłożenie to 2mw :) Dodano po 4 2 kilowaty
Tu jest ciekawy dział o trakcjach może cie zainteresuje http://transportszynowy.pl/siectramzasil... Gdyby tylko w ów pojeździe był silnik na prąd stały to zmiana biegunów by nie zaszkodziła tylko pojazd by odwrotnie działał tak jak mała kolejka na prąd dwie szyny silniczek jak się zmieniło polaryzację to jeździła to tyłu :D W tramwaju to może...
Poszukac zwierający element i go wylutować.Jest to dioda Zener.wpięta między zasilanie a mase.Będzie możliwość odczytania dysku. Jak najbardziej popieram! Miałem podobny przypadek w komputerze po padniętym zasilaczu. Po "naprawie" (przelutowanie diody z podobnego dysku) ten działał jeszcze prawie dwa lata aż padł z powodu przypadkowej "eutanazji" wykonanej...
(at)acctr Według Ciebie to mógł być przypadek przebudowy linii przesyłowej na trakcję zasilającą tramwai lub trolejbusów?
Rezystor R2 nie ma możliwosci spalić się, zanim nie spłonie LM317... A to, że układ trafia szlag wynika wprost z zasilania go z instalacji tranwajowej - straszliwie zaśmiecone jest to zasilanie, pełne przepięć. Musiałbyś w pierwszej kolejności odfiltrować napięcie zasilające całość i zabezpieczyć przed 'szpilkami'.
Tylko nie wiem co do tego ma napięcie krokowe Nic, to nie było moje porównanie i nie odnosiłem się do niego. Swoją drogą fajny filmik, ale nie chciałbym tak pracować. Z początku też chciałem się odnieść do elektryków sieciowych pracujących pod napięciem, ale nie takich, tylko pracujących przy sieciach trakcyjnych zasilających tramwaje. Też często pracują...
Powiem tak wzmacniacze tego samego typu są zamontowane jeszcze w 15 tramwajach i są identycznie zasilane wzmacniacze były zamieniane pomiędzy tramwajami ale to nie wzmacniacz ani nie zasilanie, indukuje się coś w przewodach wyjściowych do samych już głośników biegnących poprzez cały tramwaj, jeżeli podepnę jeden głośnik blisko wzmacniacza wszystko jest...
Świetlówki zasilane napięciem stałym? :shock:
Tak na marginesie to napięcie zasilające trolejbusy (tramwaje) jest napięciem stałym i nominalnie wynosi 600V DC. W porywach może wynieść nawet ponad 800V nie mówiąc o przepięciach.
W jaki sposób można doprowadzić prąd jedną żyłą? nie ma przecież zamkniętego obiegu więc prąd nie ma jak wrócić. W podobny sposób w jaki są zasilane pociągi i tramwaje. Poza tym są jeszcze podmorskie kable energetyczne, a w Australii ma się dobrze jednozyłowy system energetyczny. Proponuję pogooglować na ten temat.
W razie gdyby doszło do uszkodzenia izolatorów, do których jest zamocowana linia, a słup byłby mokry np. podczas deszczu, to chyba jednak jakieś napięcie mogłoby się na nim pojawić. Na jednym obrazku masz trakcję wąskotorówki - te SN to pewnie zasilanie do niej - stąd nietypowe słupy. To nie jest wąskotorówka, tylko tramwaj :) A linia ta rzeczywiście...
To wiem, że na krótkie dystanse. Ale właśnie na jak krótkie? W tramwajach to zasilanie służy głównie do oświetlenia. Nowe Pesa na akumulatorach wytrzymują godzinę postoju i mogą zjechać np. ze skrzyżowanie (+/- 200 metrów).
Na upartego i układ Leonarda można by tu wciągnąć ale idąc z duchem czasu na pewno będą to silniki różnego typu zasilane/sterowane wprost z układów elektronicznych/energoelektronicznych - tu np wspomniany silnik+falownik. Google co nieco pokazuje, np ideę a przykłady zastosowania możesz nawet w rowerach, samochodach, tramwajach czy pociągach (lokomotywach,...
które będą jakoś trzymane nad trolejbusem. No właśnie - jakoś to znaczy jak? Zobacz jak wyglądają przewody trakcji elektrycznej - tramwaj, kolej - https://consteel-electronics.com/kable-k... Przekrój jest taki aby dało się złapać przewód i obejma nie wystawała poniżej dolnej krawędzi bo to niszczy odbierak (pantograf czy "szelki" w trolejbusie)....
Silnik asynchroniczny klatkowy nie nadaje sie do napędu pojazdu. Niby dlaczego? Kolejne śmiałe, błędne stwierdzenie. Może już wystarczy? Dwa skrajne wózki wyposażone są w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT, a środkowy jest toczny. Żeby nie było niedomówień, tramwaje to takie pojazdy szynowe.
Moje myślenie szło w kierunku że gdyby energię elektryczną zamiast na produkcje benzyny przeznaczyć na bezpośrednie zasilanie samochodów to nie trzeba nic robić i środowisko by odpoczęło a i ludzie mogliby się zająć czymś innym. To niewątpliwie prawda, tylko jeszcze nikt nie wymyślił jak rozwiązać kwestię bezpośredniego zasilania samochodów energią...
właśnie... jaka jest różnica między masą a minusem w elektronice, zawsze mnie to interesowało a nigdy nigdzie nie znalazłem konkretnej i dokładnej odpowiedzi wiem że jeśli w baterii jest "+" z którego nośniki prądu (elektrony) wychodzą to muszą przepływać przez odbiornik i gdzieś odpływać i to rozumiem - w tym celu w bateriach jest minus jeśli jedzie...
Domyślam się, że wkradł się błąd i chodziło o 400- 800 VDC. Jeśli tak to pogadaj z ludźmi od tramwajów. Zdaje się, że ogrzewanie w tramwajach jest zasilane 110VDC, a w trakcji 600VDC. Kiedyś tą sprawę załatwiały przetwornice wirowe zespolone z wentylatorami do chłodzenia rezystorów rozruchowych, obecnie są to falowniki.
"że miejskie sieci kolei lekkiej i autobusy ładują akumulatory w 20 sekund, " ja już sobie wyobrażam jakie to musiały być kable do ładowania... Chyba, że napięcia by były wiele tysięcy Volt. Tramwaje mają zasilanie 600-1500V a pociągi 3kV więc są to już opanowane napięcia :) Na kolei 3kV i 4MW to nic nadzwyczajnego, tego typu moce maja lokomotywy...
Obecnie także oświetlenie w tramwajach i metrze jest zasilane z sieci trakcyjnej jednak przez przetwornice (tyrystorowe lub tranzystorowe) wspomagane czasami baterią akumulatorów. Tylko w wagonach kolejowych stosuje się prądnice wózkowe z akumulatorami pokładowymi do zasilania oświetlenia. Nie dotyczy EZT.
To tyrkotanie to moze byc zaklocenie przemyslowe. Mieszkasz w Katowicach a tam maszyn przemyslowych nie brak... Upewnij sie ze nie masz zaklocen kolo odbiornika (inne nadajniki , urzadzenia przemyslowe zasilane energia elektryczna , tramwaje itp) - czyli najlepiej udac sie w miejsce "odludne" - chodzi o to zeby odseparowac sie na czas strojenia od wszelkich...
Nie wiem, gdzie to napisać, ale od jakiegoś czasu interesuje mnie jedna rzecz. W latach sześćdziesiątych w Polsce w wielu miastach eksploatowano tramwaje typu N, 4N i podobne produkcji Konstal w Chorzowie. W kilku miastach dorabiano napęd drzwi za pomocą silnika od wiertarki. Czy w tamtych czasach były wiertarki akumulatorowe na 24V prądu stałego? Skoro...
ALE nie doszukałem się jednoznacznej odpowiedzi czy oświetlenie stałe kanału,zainstalowane we wnękach musi tez być na 24V? (kanał rewizyjny - tramwaje). Czy dopuszczalne jest zasilanie 230V? Na jakich warunkach ? Oświetlenie stałe jak najbardziej. Warunki? Odpowiednie przewody instalacyjne, odpowiednie lampy i pozostały osprzęt.
Witam. Chciałbym podłączyć radio które jest zasilane bateryjnie(3V) do gniazda w tramwaju w którym są 24V(napiącie stałe). Jak obniżyć to napięcie??Czy wystarczy do tego tylko stabilizator(jeśli tak to np jaki)?? Z góry dzięki za odpowiedzi!!!
Ostatecznie możesz zrobić ładowanie tak jak jest w tramwajach. Silnik na 24V (odpowiedniej mocy) zasilany po uruchomieniu silnika w samochodzie sprzężony z alternatorem 12V. Zanim dojedziecie na miejsce całkiem padnięty akumulator pozwoli na odpalenie motopompy
Witam. Świetlówki z autobusów oraz tramwajów są typowymi świetlówkami na napięcie230V AC, są jedynie zasilane ze stateczników elektronicznych. W autobusach jest to napięcie 24V DC, w tramwajach 40V DC. Żeby taką świetlówkę podłączyć pod 230V AC należy zastosować klasyczny układ z odpowiednim statecznikiem oraz zapłonnikiem. Można również podłączyć do...
hmmm...Domyślam się, że chodzi o odzysk enegii pochodzącej w wyniku hamowania taboru kolejowego, tramwaju lub innego pojazdu zasilanego z trakcji elektrycznej bo tylko taki sposób zasilania umożliwia bezproblemowo przepływ energii elektrycznej w oba kierunki.A napędzany w jakikolwiek inny sposób silnik/prądnica to już......elektrownia.
Ja tam się tego trzymam i tym bronię: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia „pojazd mechaniczny”, jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie:...
Byłby to motorower, więc trzeba to zarejestrować i opłacić OC. Nie zgodzę się z Tobą, bo co prawda w polskim prawie definicje odróżniające rower od motoroweru są nieostre, ale praktyka orzecznicza skłania się raczej do traktowania tego typu konstrukcji jak rowerów, co nie wymaga przeprowadzania badań technicznych, rejestrowania i opłacania OC. Temat...
Trakcja tramwajowa jest zasilana prądem stałym o napieciu (srednio) 600V. Istnieją przetwornice tzw. "trakcyjne", które przetwarzaja to napięcie na inne, stałe lub zmienne. Spytaj w Dyrekcji Tramwajów, bo i tak musiał byś z nimi negocjować zasilanie, a oni nie dopuszczą do stosowania "samoróbek", muszą mieć wszelkie certyfikaty ...
Owszem tramwaj jest elektryczny, tylko prąd pochodzi z tego samego źródła co dla samochodów elektrycznych. Ale..." nie mieszajmy dwóch systemów walutowych, nie bądźmy Pewexami"... jak rzekłby klasyk. A chodzi o kilka kwestii. Owszem zdarzały się tramwaje z innym niż elektryczne zasilanie z sieci górnej, ale głównie zasilane są właśnie w taki sposób....
Nic nie stoi na przeszkodzie aby samochody mialy podobne zasilanie , no moze mniejsze wolty. Takie "samochody" istnieją od dawna - nazywają się "tramwaje" ;)
Jaką funkcję to ma pełnić? LEDy można podłączać na wiele sposobów. Można zasilać z sieci 230V, zasilaczy wtyczkowych, portów komputera, baterii, akumulatorków, instalacji w samochodzie, sieci trakcyjnej tramwajów :wink:
A co z pracą samej płyty. Można coś wymienić na lepsze elementy Powinien silnik startować bez piszczenia (bo będzie miał większe obroty). Na jakie "lepsze"? Są dobre. Taka jest zasada działania tego regulatora, to nie jest regulowany zasilacz liniowy, zasila silnik impulsami o regulowanej szerokości i być może częstotliwości, a że silnik ma uzwojenie...
Do kontaktu podłączasz zasilacz, który przez kabel koncentryczny zasila wzmacniacz zainstalowany w antenie. W twoim przypadku problemem są zakłócenia pochodzące od przejeżdżających tramwajów ulica Obozową. W celu znalezienie najlepszego ustawienia anteny trzeba zastąpić wzmacniacz zainstalowany w antenie symetryzatorem, a zasilacz odłączyć od gniazdka...
napisałem z tym że sekcje 'odciągowe' i tak trzeba zasilić. Pisząc odcinki zasilania miałem na myśli owe sekcje, których na jeden obwód ze stacji może przypadać kilka. Sekcje odciągowe to nie są odcinki zasilania. Odcinki zasilania są między dwoma podstacjami lub podstacją trakcyjną a kabiną sekcyjną i są zakończone wyłącznikami szybkimi prądu stałego....
Witam. W tramwajach starszego typu oświetlenie zrealizowane było na przekształtnikach 40V DC/230V AC 1x40W. W nowoczesnych, oświetlenie główne wnętrza pojazdu zasilane jest prądem zmiennym o napięciu 230V i częstotliwości 20kHz, który jest uzyskiwany z przekształtnika 24V DC/230V AC zamontowanego dla każdej świetlówki oddzielnie. Pozdrawiam.
zasilanie do anteny zostało podłączone Czyli jednak antena od ksiegowych i grafików komputerowych, tzw "kompromisowa" ze wzmacniaczem, płetwa albo mysi ogonek, albo inne wydumki plastyczne. W nowym aucie łapie billboardy, LED-y, BTS-y, tramwaje i wszelki śmieć, a z upływem lat działa "różnie", w tym wcale.
Trakcja jest zasilana napięciem stałym więc nie ma żadnego wpływu na wifi Czy to jakiś żart? Wszystkie trakcje kolejowe jak i tramwajowe są zasilane prądem zmiennym niskiej częstotliwości ( 50 Hz ) Nie żaden żart :D Zanim cokolwiek powiesz sprawdz czy nie opowiadasz bzdur . http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrow%C3... np. http://www.stanislaw.plewako.pl/imiennic...
grafika potrzebuje min 600V Nie ma takiego napięcia dla zwykłych odbiorców, sieci trakcyjne dla tramwajów są bodajże zasilane z 600V. A co do zasilacza mogłeś trafić na gorszy egzemplarz lub trefną partię tego modelu. Wszak ten zasilacz jest w stanie wytrzymać ponad 800W obciążenia na linii 12V a cała jednostka nawet połowy tej mocy nie pobiera w pełnym...
Ale wymyślacie... Dobrze widać właśnie w tym przypadku że musiałby być cały system śledzenia trasy pociągu - inaczej albo zatrzymywały by się na prawidłowo ułożonych trasach (bo np. w danym momencie znajdowałyby się na tym samym torze, tylko że między nimi byłyby 2 rozjazdy), albo to by nie działało w ogóle. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę że nasza...
schemat tramwaju zasilanie zasilanie awaryjne komputera delonghi zasilanie
rysik stylus silvercrest odkurzacz awaryjne wyłączenie kotła
Jak podłączyć moduł AC CDI do Yamaha DT 50 2007 Oś miękka Carraro: Problemy z sygnałem 4-20 mA