Koledzy krzysiubeee oraz PZ IX sprawdźcie przewody modułu zapłonowego, zasilanie aparatu zapłonowego i modułu. Objawy podobne również do uszkodzonego halla w ap. zapłonowym.
1. Uszkodzona stacyjka, lub zwarcie na przewodzie pomiędzy stacyjką, a modułem zapłonowym. 2. Brak zasilania modułu zapłonowego (uszkodzone przewody, brak kontaktu pomiędzy modułem, a cewkami magneta), uszkodzony moduł zapłonowy. 3. Uszkodzony przewód W.N. lub fajka. 4. Uszkodzona cewka impulsatora To chyba wszystkie możliwe przyczyny braku iskry.
Łatwo możesz sprawdzić ,podłącz do zasilana 3 i do 1 lub 2 żarówkę 1.2W i zakręć rozrusznikiem jeżeli będą mignięcia żarówki tzn. że uszkodzona cewka moduł dobry jak będzie brak tzn że moduł. Zakładam że zasilanie na 3 masz.P
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
tak tylko ze w przypadku chińskich t4 jest zasilanie po przez gaźnik a nie wtrysk, wiec nie ma komputera. a może ktoś ma do odstąpienia jakiś moduł zapłonowy do 2T. może być uszkodzony
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
Witam Nie tak dawno przerabiałem ten temat. Jeżeli silnik nie pali sprawdź tak; -w miejsce cewki (kostka na dwa piny)podłącz kontrolkę zrobioną z żarówki 12V /4W -jeżeli kontrolka miga podczas startowania ,świadczy to o uszkodzeniu cewki -jeżeli nie miga na bank jest uszkodzony jest moduł w aparacie (tak było w moim przypadku.Moduł można kupić koszt...
Jeśli w czasie kręcenia rozrusznika, załącza się pompa paliwa (a nie tylko na chwilę po włączeniu zapłonu) to masz uszkodzony moduł zapłonowy, brak jego zasilania i sterowania. Sterowanie pin 4 (z pinu D4 ECU) , masa pin 2, zasilanie po stacyjce pin 3, wyjście na cewkę pin 1.
czy ten licznik Licznik raczej nie jest winny, natomiast radzę sprawdzić czy jest wszystko OK ze stacyjką i przewodem łączącym stacyjkę z modułem zapłonowym. Czy możliwe jest to, że instalacja jest gdzieś uszkodzona Mozliwe, przewody zwarte miedzy sobą lub do masy, przewody przerwane lub zły styk w kostkach. Wymieniłem cewkę, iskrownik, moduł, Cały...
Sprawa rozwiązana, winny okazał się moduł zapłonowy i problemy z masą, która powodowała niestabilne zasilanie. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Kolego a czasem nie ginie iskra i dlatego odcina.Jeśli brak iskry to uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym ,typowe w matizach,tikach.
U mnie w lancer 91r. z gazem też tak było odpalał jechał ze 2-3 kilometry i gasł. Potem ani na benzynie ani na gazie nie palił. Po ok 3-4 godzinach odpalał. Okazało się że uszkodzony był moduł zapłonowy. po wymianie wszytko minęło.
Nareszcie mogę zakończyć temat ponieważ skuter w końcu działa. Jest to układ zapłonowy CDI. Schemat elektryczny zamieszczony w service manual jest mocno uproszczony, dlatego tak błądziłem. Zakupiłem oryginalną cewkę zapłonową, ale nie przyniosło to efektu ponieważ moduł limitera prędkości również jest uszkodzony(skuter startował na kilkanaście sekund...
zmieniłem też przepustnice, niema iskrę, czuje że będzie trzeba jeszcze bezpieczniki z wiązkom do kabiny zmienić, ani szybkozłczów, ale misja chyba mnie czeka Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że po wymianie silnika oraz przepustnicy w Maździe 5 2.0 PB, nadal nie masz iskry. Podejrzewasz, że problem może leżeć w bezpiecznikach...
To trzeba sprawdzić czy w ogóle iskra występuje. Przyczyn może być kilka. Świece, przewody WN, kopułka/palec rozdzielacza, cewka WN, moduł zapłonowy, przewody od impulsatora, zasilanie w instalacji elektrycznej. Masz w nim zamontowaną dyszę z elektrozaworem? Niektóre modele modułów zapłonowych miały problem z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy.
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Wydaje mi się, ale jak piszę wydaje mi się to nie mam pewności, że to jest zasilanie prostownika jednopołówkowego i po drugiej strony płytki jest jeszcze jedna dioda (nie widać jej na zdjęciu), też uszkodzona i walnięty jest tyrystor/triak
Prawdopodobnie uszkodzony moduł zapłonowy.. Więcej informacji znajdziesz tutaj http://mpgserwis.pl/blog/wordpress/?p=34 Auto najlepiej oddać do mechanika.
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
Samochód nie chce zapalić brak zasilania cewki zapłonowej nie chodzi pompa paliwowa. Czy możliwe że uszkodzony jest cyfrowy moduł zabezpieczający przed uruchomieniem?Ztym że po wprowadzeniu kodu zapala się lampka zielona.Stało to się po wymianie elektrowłącznika rozrusznika.Czy może ktoś mi pomóc w tym temacie?
Dwie opcje. 1. Uszkodzony zapłon - wypadają zapłony lub kąt wyprzedzenia zapłonu wypada w zupełnie innym miejscu. Może uszkodzony jest jeden z impulsatorów, albo moduł zapłonowy lub problem tkwi w połączeniach i zasilaniu modułu. 2. Problem jest typowo mechaniczny, problem z gaźnikami lub silnikiem.
Dzięki za zainteresowanie. Sprawdziłem odpięty czujnik, pojawiają się impulsy dodatnie i ujemne na przemian o wartości maksymalnej 4V i -4V. Podłączyłem moduł zapłonu z wpietym oscyloskopem do styków czujnika i o dziwo motor zapalił, ale chyba uszkodzony jest układ ładowania, bo spaliło dwa bezpieczniki i warystor V1 zabezpieczający wejście zasilania...
jaco20 po pierwsze sprawdż czy jest zasilanie +12V cewki zapłonowej.Włóż aparat zapłonowy i po sprawdzeniu w/w napięcia na cewce / styk +15 / wepnij świecę zapłonową w przewód wysokiego napięcia biegnący z cewki.Teraz kręcąc rozrusznikiem dotknij świecą do masy /sprawdż iskrę/.Jeżeli będzie to masz uszkodzony palec lub kopułkę jeżeli nie to czujnik...
Brak iskry reno clio 2 Wstępna ocena dostępnych informacji Brak iskry w Renault Clio 2 to problem, który może mieć wiele przyczyn, związanych głównie z układem zapłonowym, czujnikami lub immobilizerem. Aby skutecznie zdiagnozować problem, konieczne jest systematyczne podejście, obejmujące zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane kroki diagnostyczne....
Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm Skąd wziąłeś takie dane? W serwisówce jest podane co innego: http://obrazki.elektroda.pl/6695600400_1... Pierwsza uwaga. Masz cewkę zasilającą z trzema wyjściami, ale nie wiem czy jedno z wyprowadzeń nie jest połączona z masą. Dlatego...
Powtarzam. Gdyby to był problem z czujnikiem położenia wału (impulsatorem) to by nie było wcale iskry. Brak zapłonu na dwóch cylindrach to np. uszkodzona cewka WN (po nagrzaniu dostaje przerwy lub zwarcia międzyzwojowego), brak zasilania na cewkę WN (zapłon TCI) lub uszkodzenie modułu zapłonowego (jednego z wyjść). Ale jak masz problem z pompą paliwa,...
Hmmm może zwarcie gdzieś jest i odcina paliwo i zasilanie cewki, odepnij cewkę WN (japońce stare mają przypadłość tą) to tak na początek Widziałęś w ogóle kiedykolwiek taką Mazdę??? Tam jest zespolone wszystkow aparacie zapłonowym - cewka, czujnik CKP, CMP, moduł wzmocnienia i rozdzielacz WN. Do aparatu dochdzi masa, +12V zasilanie cewki i modułu wzmocnienia...
Elementy zapłonu ,które można sprawdzić to cewka zapłonowa- pierwotne około 1.2Ω, wtórne -6500Ω,czujnik obrotów -160Ω,cewka zasilająca moduł zapłonowy-560Ω.Jeśli te elementy są sprawne uszkodzony jest moduł zapłonowy.
Witam Mam problem ze znalezieniem usterki w samochodzie Ford Escort 1.4 MPI z 1994r silnik F4B. Samochód nie pali na 2 i 3 cylinder, nie ma na nich iskry. Przylutowałem całą skrzynkę przekaźnikowo-bezpiecznikowa. Zostały wymienione przewody WN i świece. Cewka zapłonowa. Podczas kręcenia rozrusznikiem na początku pojawia się iskra na czterech świecach...
Witam posprawdzaj wtyczki i czy niema poprzecieranych kabli do sprawdzenia przewód WN od cewki do świecy i prawidłowe zasilanie cewki,możliwe że uszkodził się moduł zapłonowy
Prawidłowa cewka WN (butelkowa) do elektronika to cewka o oznaczeniu 8351.1/13 o napięciu 6V, niezależnie czy instalacja jest 6V czy 12V, aczkolwiek układy zapłonowe typu CDI nie są wrażliwe na rodzaj cewki WN. Uszkodzenie nowej cewki WN może być spowodowane niską jakością wykonania. Co innego jeśli chodzi o cewkę zasilającą moduł zapłonowy, na rynku...
Być może uszkodzony jest moduł zapłonowy- daje impuls na cewkę po włączeniu zasilania- skutkiem tego zapala się gaz w kolektorze przez któryś otwarty zawór ssący. W takim przypadku zawsze strzeli ta resztka gazu, nawet przy instalacji wtrysku gazu tyle, że pewnie mniej, bo mniejsza jest wtedy objętość przygotowanej mieszanki palnej. Miałem taki przypadek,...
Patrząc szybko na schemat — na schemacie Hayensa jest przedstawione wnętrze skrzynki bezpieczników, a w niej przekaźnik rozrusznika, diody układu interlock zapłonu i przekaźnik świateł (automatyczne załączanie + blokada przy kręceniu rozrusznikiem). Sterowanie przekaźnikiem od strony masy idzie przez przełącznik (styki NO-NC) na dźwigni sprzęgła — albo...
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
Wszystko jest podłączone, kostki sprawdzałem. Z tą sama podmianą gaźników to nie wiem czy tak będzie działać, ale spróbuję. Tam jest sonda lambda. Podejrzewam że ona może być uszkodzona skoro zalewa świecę i mieszanka jest bogata. Nigdy nie naprawiałem skuterów, z motorowerów to jedynie simsona s51. Co tamw normalnym skuterze wchodzi w skład układu...
Klient przyprowadził do mojego serwisu Suzuki GSXR na naprawę instalacji elektrycznej. Motocykl nie kręcił rozrusznikiem, brak zasilania modułu zapłonowego. Zdziwiłem się, jak banalna to usterka, uszkodzony włącznik w prawej manetce. Po naprawie dopiero się zdziwiłem, pali na trzy cylindry i wali w silniku jak wiadro nakrętek. Po diagnozie, strzelona...
Bardzo prawdopodobne,że jest uszkodzony czujnik Halla w aparacie zaplonowym.Jeśli do aparatu dochodzą trzy przewody,a moduł jest zamontowany na nadkolu,a nie na aparacie zapłonowym,to można zmierzyć napięcie zasilania we wtyczce,musi byc wgranicach 12 V,a srodkowe to jest wyjście z Halla,tam muszą byc na zmiane stan wysoki stan niski, wzależności jak...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza) Teraz mamy temperatury niższe niż 20 °C, rezystancja powinna być nawet niższa od podanej w serwisówce. To znaczy, że uzwojenie może być uszkodzone i pod obciążeniem modułem zapłonowym generuje za niskie napięcie. Quad odpalił na chińskim module...
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Witam. Jak w temacie,podpowiecie gdzie szukać punktów masowych instalacji elektrycznej, wiadomo od klemy minusowej do nadwozia, gdzie pozostałe główne punkty? Mam dziwna usterkę,uszkodzona już trzecia cewka zapłonowa w tym aucie w krótkim czasie, przewody zapłonowe i świece nowe markowe. Jest to CLIO 1.2 75km ROCZNIK 2008.Jedną z cewek potrafiło dosłownie...
Chciałem zwrócić uwagę na ten zapis Agregat pracował przez około 30 min po czym stanął i już nie odpalał. Dla mnie jest on jednoznaczny - stanął silnik i nie chciał już i ponownie odpalić. Jeżeli ten zapis ma takie znaczenie jak napisałem, to ja tu nie widzę żadnego związku z uszkodzeniem elektrycznym samego generatora. Przy uszkodzeniu samego generatora...
Reno Espace 4 2,0 dci 2007 96 kw niedzalajacy ABS, ASP, ESP (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Renault Espace IV (2007, 2.0 dCi, 96 kW) jednoczesna awaria systemów ABS, ASR i ESP najczęściej wynika z usterek czujników prędkości obrotowej kół (tzw. czujników ABS) lub problemów z modułem/pompą ABS. Nierzadko przyczyną bywa również korozja...
Dziękuje za pomoc i cenne rady chłopaki Smile A szczególnie koledze ociz i koledze carrot. Byłem wczoraj u znajomego i po podłączeniu próbówki do zacisków cewki w ogóle nie miga jak się zwiera środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowego do masy. Po odłączeniu zielonego kabla od cewki i podłączeniu do próbówki a drugi koniec próbówki do plusa też nie migała....
Na początek sprawdź zasilanie logiki z cewki zasilającej CDI (drugi przewód od cewki), tam układ składający się z tyrystora i diody zenera lubił się upalać. W dalszej kolejności sprawdź, czy nie masz uszkodzonego regulatora napięcia i nie przeładowuje Ci akumulatora (logika jest także zasilana z aku). Zwróć uwagę na zasilanie mikrokontrolera (stabilizator,...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Tego wyłącznika nie znalazłem jednak wiem że paliwo jest pompowane a przyczyną tego że nie mogę uruchomić silnika jest brak iskry. Kontrolka od układu zapłonowego i układu zasilania świeci się tak jak zawsze. Dzisiaj albo jutro będę miał na podmiane moduł który jest przykręcony do obudowy rozdzielacza. Jednak nie sądzę...
Sprawdz czy do zasilania modułu nie jest podpiety kabel od czujnika temp :) Sprawdzałem. Uszkodzony jest sam moduł co stwierdziłem dopiero po podmianie, ale zrobiłem to eleminując negatywnie, czyli wszystko inne działało. Natomiast czy jest sposób by na przyszłość być w 100% pewny, że moduł zapł. jest trafiony?
aha no to nie za fajnie :/ bo ja nie wiem jaki moduł a ten jest najprawdopodobniej uszkodzony założyłem inny aparat zapłonowy bo tamten wychodziło ze uszkodzony bo sprawdziłem go jest teraz inny ok aparat wychodzi z niego impulsy ale dalej nie ma iskry :(
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Malaguti F12 w wersji, którą musiałem przetrawić, ma prądnicę jednofazową z jednym końcem uzwojenia na masie. Wytwarza napięcie nawet do 200V w szczycie z 80 omowym obciążeniem i wysokimi obrotami silnika. Połówki dodatnie wykorzystywane są do ładowania akumulatora oraz zasilania świateł przez regulator napięcia (115zł), ujemne zasilają moduł zapłonowy...
na gazie pali cisnienie paliwa jest ok ,problem bedzie w elektryce gdzies.jak nie dziala wtrysk to nie ma w tedy do niego impulsu ze by zadziałal ,mozna by bylo pomyslec ze gaz temu winny bo przewód sygnalowy wtrysku po drodze ma komputerek gazu ale sprawdzalem przed komputerkiem gazowym sygnal z ECU na wtrysk i go nie bylo.moze byc takie cos ze jest...
krolan: ja w tym w/w seacie naprawiłem spalony moduł, nic poza tranzystorem nie było spalone bo po wymianie tranzystora działał, ale ja tam wlutowałem jakiś "większy" klon BD508, nawet nie sprawdzając czym był orginalny ;) ale raczej nie było to IGBT bo 20 lat temu takich raczej nie było ale teraz można bez problemu dostać IGBT dużej mocy z falowników,...
Zastanawia mnie dlaczego w moim uszkodzonym egzemplarzu odparował stabilizator oraz dioda? Mnie się też coś takiego przytrafiło w podobnym mierniku dołożonym do prostownika zasilanego z agregatu prądotwórczego. Też nie wiem w sumie dlaczego, kładę to na karb tego, że miałem ten cienki czarny przewód podłączony z czarnym grubym przewodem, a nie pozostawiony...
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Z wyglądu przypomina mi cewkomoduł firmy IDM, Różnica taka że masz wyprowadzone przewody, w cewkomodułach do skuterów są wystające konektory męskie. Na pewno masz tam przerywacz lub impulsator? Sprawdzałeś rezystancję cewki zasilającej na statorze?
Witam. Swego czasu zakupiłem do skutera zapłon Polini Electronic Ignition. Ostatnio chciałem go podłączyć lecz problem polega na tym, że ktoś wcześniej przerobił fabryczne kostki na wsuwki, zostawił tylko jedną fabryczną, która łączy iskrownik i impulsator z modułem zapłonowym i mam problem z podłączeniem. Próbowałem łączyć kable kolorami, oglądałem...
na module masz numer wiec kup taki sam jaki był ,napisałes że padł ci moduł mam nadzieje że sprawdziłes cała reszte ..zasilania, masy id Wszystko inne sprawdziłem. O to chodzi, że moduł kupiłem nowy i nie wiem, czy nowy może być uszkodzony. Zresztą kupiłem jakiś made in England, wcześniejszy wytrzymał 2 tygodnie i oddałem go na gwarancję, a teraz w...
Witam. Mam problem jak w temacie. Poprosił mnie znajomy o pomoc w uruchomieniu skutera Honda Lead 50. Skuter ma problem z instalacją elektryczną, podobno już kilku fachowców go naprawiało i wszyscy polegli. Zostawili przy tym straszny bałagan w przewodach. Skuter gdy ma podłączony obwód rozrusznika gubi iskrę (rozrusznik i kopniak), po odpięciu kostki...
Po podpięciu nowego strzelił bezpiecznik Moim zdanie to jest (ma być) moduł DC-CDI, przy normalnym module zasilanym wysokim napięciem zmiennym nie ma zadnego bezpiecznika
Okazało się że cewka z koleżanki auta jest dobra czy z innego samochodu - tak napisane że można się pogubić? Dla pewności możesz podstawić cewkę z uszkodzonego auta do auta sprawnego - sprawdzisz cewkę. A wtryski cykają podczas kręcenia - zalewa świece? Tak jak wcześniej kolega pisał, zasilanie i sterowanie do cewki powinno być. W jakim stanie są przewody...
Jeszcze nie spotkałem się z jakimiś chińskimi podróbkami tego modułu DC-CDI za 35 zł... Moduł oryginalny prawdopodobnie kosztuje około 300 zł. Spróbuj wykluczyć uszkodzenie modułu, sprawdź zasilanie modułu, impulsator, cewkę WN. Pokaż zdjęcie świecy zapłonowej wykręconej po pojawieniu się usterki zapłonu.
Podaj kod modelu. Ściągnąłem serwisówkę do 5LP, więc co mogę powiedzieć o układzie zapłonowym. Zapłon jest typu DC-CDI, więc jeśli nie masz zasilania +12V na przewodzie czerwono-czarnym, to iskry nie będzie (po drodze jest stacyjka i wyłącznik zapłonu). Ten czerwony przewód to w ogóle dziwna sprawa, niby to cewka czujnika kierunku obrotów silnika (zabezpieczenie...
Witam, potrzebuje map sensor do wystrojenia instalacji BRC. Tak się składa że napatoczył się takowy z uszkodzonego modułu zapłonowego PMS 018 545 41 32. Niestety nie ma on żadnych konkretnych oznaczeń, na jego obudowie widnieje numer: 5445-2 5820. Czy uda się np. omomierzem sprawdzić które wyprowadzenie odpowiada za +, które za mase i które jest sygnałowe....
Nie sądzę bo już kiedyś była uszkodzona i jest wymieniona, wszystko śmiga, cewka daje wysokie bo lampa stroboskopowa chodzi, sterownik wysyła impulsy sterujące do modułu zapłonowego. A zapalić nie chce. Ale na wszelki wypadek sprawdzę i pod tym kątem może jakaś część instalacji faktycznie nie jest zasilana. Alarm nic nie blokuje jakby komuś przyszło...
To dobre pomysły Nie aż tak bardzo, bo ani słowa o optyce aparatury Używaną lampę ŁUĆ-M1 ŁUCZ (promień po ros). Kolejna zła rada. Palnik IFK 120 ma tylko 120 J maksymalną energię błysku, ten oryginał ze 400. Podobne spiralne lampy ksenonowe były stosowane w lampach stroboskopowych np do,,podglądu" jakości druku w maszynach drukarskich. Parametry kondensatora...
Witam Mam podobny problem - całkowity brak iskry (wózek widłowy gpw z silnikiem perkins 3 cylindrowym przerobionym na zasilanie lpg). Sprawdzone multimetrem zasilanie do sterownika - jest (w serowniku zaświeca się dioda na chwilę po załączeniu stacyjki). Sprawdzony czytnik na kole pasowym - oporność 6,5 ohm oraz blaszki na kole pasowym też są. Odległość...
Witam. Mam problem dotyczący skutera, a mianowicie nie mam w nim iskry. Sprawdzałem już wyłączenie zapłonu na stacyjce, impulsator, stopki bocznej nie posiada, to wszystko jest sprawne na 100%. Posiadam taką cewkę i nie jestem w 100% pewny czy ona jest sprawna. http://obrazki.elektroda.pl/9835000800_1... . A mianowicie, gdy miernikiem...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
Witam. Mam zapytanie do kolegów mających doświadczenie z Mitsubishi. Chciałbym się dowiedzieć jak działa moduł zapłonowy w Mitsubishi space wagon silnik 4G64 2.4 GDI 2000rok. Są w tym silniku 4 cewki zapłonowe jedna na każdy cylinder, moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu w sterowniku. Moduł ma 4 piny i może być może ma połączenie z masą jeszcze poprzez...
Motocykl : Kawasaki ZXR250C 1991 rok. silnik R4. Moduł zapłonowy : Denso 21119-1322 J Motocykl kupiłem z brakiem iskry i niestety ktoś zaglądał do modułu przez co nie było jego obudowy a z nią numerów urządzenia. Po roku grzebania na forach znalazłem informacje aby zakupić moduł odpowiedni do tego modelu i jest on wyżej wymieniony. Po wpięciu drugiego...
Sprawdź rezystancję cewki zasilającej - przewód ze statora zazwyczaj koloru czarno-czerwonego, do masy silnika. Z tego co piszesz wynika że uzwojenie jest przerwane, ale wówczas nie byłoby wcześniej napięcia na module zapłonowym, chyba że cewka zasilająca jest uszkodzona w sensie że raz łączy, później jest przerwa.
Mam taki sam problem z agregatem Kipor Ig 2600. Wymieniłem cewkę zapłonową i moduł ale nadal brak iskry. Moduł odesłałem stwierdzili że jest uszkodzony ale na drugim nowym to samo. Do modułu dochodzą napięcia z uzwojenia zasilającego i czujnika położenia wału ale na cewkę zapłonową nic nie dochodzi. Czujnik poziomu oleju i wyłącznik on-off odpięty ....
Określ dokładnie. SYM Jet Euro X czy SYM Jet Sport X. Brak podanego właściwie podanego modelu oraz co najważniejsze rocznika kwalifikuje temat do kosza. Wszystko zależy od rocznika. W nowszych modelach jest alternator trójfazowy, dlatego moduł zapłonowy jest typu DC-CDI (zasilany z akumulatora). Podłączanie zwykłych modułów AC-CDI to skazywanie ich...
Witam, oto w czym problem, w czasie jazdy samochodem nagle zgasł i wszędzie zniknął prąd a jedyne co działało to światła awaryjne, rozrusznik i radio. Zaholowałem samochód do domu i zacząłem szukać problemu w oparciu o to forum... po dłuższym szperaniu przy kablach (zarówno pod maską jak i przy skrzynce bezpieczników) powróciło zasilanie ale nie działa...
Nie spodziewałem się, że ktoś odpowie. Miło mi.Od miesiąca czekam na moduly do lotniczego Rotaxa. By nie marnować czasu zacząłem zgłębiać ten zapłon "na poważnie". Przy cenie jednego (są dwa moduły) 1000 dolców, gra warta świeczki. Ten silnik przy rozruchu ma góra 220 obr./ min. Nie ma co się spierać czy magneto daje 3, czy 5 Hz. Daje mało i tyle. By...
Uszkodzone diody znajdują się na schemacie po prawej stornie na wyjściu 02 na 01. Skoro uszkodzone elementy zostały zlokalizowane to w czym problem? Otóż chce wymienić wszystkie elementy tak by nie doszło do podobnej usterki. Zamiast pruć i psuć moduł sugeruję owe diody dołożyć na zewnątrz. Adpowiadają zaledwie za zasilanie "titawy". Problemem są oznaczenia...
Witam, mam poważny problem, z którym nie mogę się uporać, dlatego po wielu latach radzenia sobie za pomocą szukajki znów muszę przeprosić się z przyciskiem "napisz nowy wątek". Problem dotyczy nagrzewnicy gazowej Robur M20, która jest oparta na sterowniku Brahma CM11F. Po podaniu zasilania na całe urządzenie standardowo uruchamia się wentylator spalin,...
Witam, posiadam siedmioletni piec dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania. Dzisiaj rano mnie zawiódł po raz pierwszy :) Pojawiła się błąd C6. Po resecie ruszała tylko pompa obiegowa i po kilkudziesiącu sekundach ponownie C6. Przeczytałem kilka tematów na forum i zacząłem sprawdzanie, zgodnie zsugestiami innych użytkowników. Zacząłem od demontażu i...
skoro na cewkach masz zasilanie z tego co sie doczytałem wyżej to stawiam na uszkodzenie modułu zapłonowego...pozdrawiam
Masy idące do sterownika silnika sa w 100% dobre, sprawdzałem pod obciążeniem dla większej pewności. Czujniki (według schematu) nie mają połączenia bezpośrednio do masy... Włącznik pedału hamulca ma +12V po stacyjce a minus ze sterownika silnika. Sonda lambda +12V z przekaźnika pompy paliwa a minus również ze sterownika silnika. Elektrozawór z węglem...
Uszkodzony moduł zapłonowy,ale na poczatek sprawdzić napięcia zasilające,no i samą cewkę w aparacie,choć psuje się ona niezbyt często.
Masz uszkodzoną cewkę zasilającą, pod obciążeniem nie będzie dawać napięcia.
Koło magnesowe nie ocierało o stator? Statory miałeś wyłącznie ze zapłonem (w tym modelu dwie cewki)? Istnieje możliwość że moduł zapłonowy jest uszkodzony i zbytnio obciąża cewkę zasilającą CDI, np. poprzez wyzwalanie tyrystora w nieodpowiednim momencie względem napięcia zasilającego. Znajomy miał taki problem z Yamahą że paliło statory, przyczyną...
Po wymianie modułu zapłonowego na dedykowany zamiennik (oryginał się uszkodził) spalila się cewka zasilająca moduł. Cewka była również zamiennikiem. Była wymieniona przez zła diagnozę. Po włożeniu oryginalnej cewki, po przejechaniu kilkuset metrów znów jest bardzo gorąca i prawdopodobnie szybko się spali. Nic nie daje zamiana modułu na inny, tak samo...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Witam, moja Laguna II 3.0 V6 (2001 r.) płata mi figle. Pojawiło się wypadanie zapłonu, później doszedł komunikat o błędzie sterowania zapłonem na tym samym cylindrze (2 cylinder). DDT podaje w opisie zwarcie do plusa. Podczas podglądu korekcji cewek w DDT na tym cylindrze mam "0" podczas gdy na pozostałych wartości zmieniają się od 512 do 1024. W instrukcji...
Nikt nie podpowiedział, może (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – Dławik (statecznik magnetyczny) Kanlux MB5-11 to cewka o stałej indukcyjności, zaprojektowana tak, aby przy częstotliwości 50 Hz ograniczać prąd do wartości właściwych dla świetlówek kompaktowych 2-pinowych (PL-S/G23) lub liniowych T5 o mocy 5-11 W. – „Rozpoznawanie”...
Rzeczywiście trochę zamieszałem zaczem przepraszam. Postaram się w punktach to uporządkować. 1. Pierwotnie motocykl miał stojan z umasowioną cewka, z odczepem do świateł i regulator czteroprzewodowy z przewodami w kolorze zółtym, białym, zielonym i czerwono-białym (układ dokładnie jak na schemacie instalacji, który zamieszczałem powyżej). 2. Cewka stojana...
W kwestii oryginalnego modułu optycznego, bo o niego głównie chodzi, lub aparatu zapłonowego, zaprosiłbym na http://daewooforum.pl/, może autokącik, jeszcze powinni być chętni matizowcy do rozgryzania które są warte swoich pieniędzy. Tu trochę ciężka sprawa, i nie pamiętam czy ogarniesz cały aparat do 400zł... Są dwa typy, Mando i DAC, jeden bardziej...
jeszcze jedno pytanko, w module zapłonowych, do 126p, mówią by potem zdjąć kondensatory, tylko jak sprawdzałem, na sucho bez modułu z podłączonym kondensatorem miedzy masą a wyłącznikiem od masy, 12V cały czas podłączony pod cewkę, to świeca ma większą iskre, na razie pozostanę, przy IRF840, cewka pobiera ok 3,5A a z kondensatorem odrobinę więcej, zamiast...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Zrobiłem teraz tak jak kazałeś no i problem leży po stronie transoptora. Kiedy jest otwarty opór złącza wynosi 180 Ohm. Diodę zasilam napięciem 12V poprzez rezystor 680 Ohm. Obawiam się że dalsze zmniejszanie oporu uszkodzi diodę, ale innego rozwiązania nie widzę.
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
uszkodzony moduł zapłonowy uszkodzony moduł zapłonowy skuter uszkodzony moduł zapłonowy yamaha
obliczenie belki lodówka bosch rozszczelnienie vectra czujnik poziomu oleju
pompa ciepła klimatyzacja postojowa waeco
Pralka Polar PDN885 nie wiruje - możliwe przyczyny i rozwiązania DeLonghi Icona Vintage - mokre fusy i lurowata kawa