Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Kolory kabli od strony wiązki(nie cewki gaszenia): -czarny -masa -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A) -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A) Po przekręceniu kluczyka na obu prądowych kablach powinno pokazać sie napiecie 12V.Po ok 2 sek napiecie na pomaranczowym kablu ma znkiknąc i byc tylko na purpurowym.
Witam Panowie. Mam pytanie odnośnie opisu pierwszego modułu. 1 - zasilanie 2 - gaszenie 3 - masa 4 - cewka WN 5 - masa 6 – impulsator Zasilanie - jest to zasilanie z akumulatora +12VDC czy zasilanie z cewki prądem przemiennym ? Gaszenie - silnik gasi się po zwarciu do masy ? Cewka WN wyjście imulsów "minusowych" ? Imupulsator - indukcyjny czy...
Mianowicie, szukam prądu na elektromagnes gaszenia, lecz problem jest taki, że większość prądu po zapłonie gaśnie podczas odpalania i wtedy mi się zaciąga elektromagnes gaszenia, Prąd który zasila silnik, np sterownik czy cewkę zapłonową, zawsze musi być bo jak byś odpalił? To na pewno. A co do instalacji to trzeba poszukać jakiego schematu.
Witam . Gaszenie jest zielony i czarno-biały.Czy chodzi Tobie o samo gaszenie ,czy podłączenie całej stacyjki?.Jeżeli całej to ,zasilanie (+) dasz na czerwony ,wyjście stacyjki czarny na zasilanie cewki wysokiego napięcia(sprawdź czy dochodzi napięcie),wyjście cewki zapłonowej powinno być podłączone do modułu,zacisk górny prawy (cewka wysokiego napięcia)....
Ale dioda gasząca włączona w szereg z cewką przekaźnika już ma. W sensie ma anodę i katodę. Po wpisie wnioskuję, że podłączałeś zasilanie do cewki "na pałę" - fartem trafiłeś na poprawną biegunowość. Edyta- no i kondensator elektrolityczny też ma + i -
Według tego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... to będzie piąty moduł od góry, więc żółto zielony to impulsator, czerwony to cewka WN, czarny masa, czarno-biały gaszenie (po zwarciu do masy), czerwono-żółty to cewka zasilająca CDI. Z prądnicy, zielony to masa, czarno-czerwony zasilanie CDI, niebiesko-biały to impulsator. Biały i żółty...
Typowo w zapłonach AC-CDI silnik gasi się poprzez podanie masy na osobny pin modułu zapłonowego, lub poprzez zwarcie cewki zasilającej zapłon. Jedno i drugie to ta sama zasada działania. Natomiast w zapłonach DC-CDI silnik gasi się poprzez odłączenie zasilania (+12 V) modułu zapłonowego. Jeśli będziesz podawał zasilanie +12 V na wejście cewki zasilającej...
W Peugeotach było dodatkowe zabezpieczenie w stacyjce. Zasilanie z cewki zasilającej CDI przechodziło przez stacyjkę, dlatego dwa przewody od gaszenia muszą być zwarte razem w pozycji ON. Nie wiem czy dalej jest to praktykowane w nowszych modelach.
Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą) Czarny - masa Pomarańczowy - cewka zapłonowa Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka CDI) Biało czerwony - do impulsatora
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K Ohm) i gotowe . Dodano po 1 Jak odnosi się ten schemat do...
Jeżeli jest to moduł [ ten z przewodami ] AC CDI , to jest zasilany bezpośrednio cewką zasilającą w statorze . Kolory przewodów , 1. biało-czerwony z modułu na impulsator , 2. czerwono-czarny z modułu na cewkę zasilającą , 3. czarno-biały z modułu to gaszenie na stacyjkę [ masowanie ] , 4. czarny z modułu na masę , 5. pomarańczowy z modułu na cewkę...
Gaszenie było odłączane od modułu? Tylko to pozostaje, skoro wszystko inne zostało podmieniane na sprawne. Jeśli nie, sprawdź rezystancję cewki zasilającej, która powinna wynosić w granicach 100 - 160Ω.
Witam, Mam taką kostkę do gaszenia w traktorku, kable są luźnie nie podpięte, Ma ktoś opis jakiś opis schemat podłączenia kabli, Gdzie zasilanie stałe, po stacyjce, masa i wyjście na cewkę? Dzięki
Gaszenie ma się odbywać poprzez zwarcie cewki zasilającej CDI do masy. Czy nie doprowadzi to do spalenia cewki CDI? Takie zwarcie, zwłaszcza przy wysokich obrotach, będzie pobierało dość znaczny prąd. Nie lepiej rozłączać '3'? Przełącznik gaszenia jest dwuprzewodowy; nie zwiera bezpośrednio do masy. Przewody zamieniłem, silnik odpala jak należy. Dzięki. Jeszcze...
Strona 35 na schemacie nie widnieje dioda gasząca także może być to bez róznicy. Sygnał masy idzie PWM z pinu 102 sterownika . Zasilanie 12V z przekaźnika. Nie mozna podawać cewce pełnego napiecia , rezystancja cewki ma 2,45 Ohm. Brak pełnego wiring diagramu systemu.
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Zasilacz zostaw ten z zestawu; dodaj przekaźnik, który będzie podłączony pod zasilanie +5V USB. Cewka przekaźnika nie bezpośrednio pod zasilanie a przez tranzystor + dioda gasząca przy cewce. Włączenie TV - załączy zasilanie Kiano
Witam. Podepnę się do tematu. Zakupiłem nowy siłownik gaszenia do Lublinka i okazało się, że nie reaguje na podane napięcie. Po sprawdzeniu cewki multimetr nie pokazuje przepływu prądu pomiędzy stykami zasilającymi, jak również multimetr nie pokazuje żadnego oporu na cewce. Czy to oznacza, że nowa cewka jest uszkodzona?
Masa ,gaszenie, cewka zasilająca, cewka sterująca. 4 piny.
Patrząc od góry na moduł 1 2 __3 4 5 1 cewka wn 2 zasilanie 3 gaszenie 4 impulsator 5 masa
VRAC znaczy, że cewka jest zasilana prądem przemiennym (AC), i wyposażona jest w rezystor/warystor do gaszenia szpilek napięcia indukujących się w uzwojeniu po odłączeniu napięcia sterującego. Podłączając go pod prąd stały (wyprostowany), uszkodzisz cewkę. Jej rezystancja dla prądu stałego jest kilkakrotnie mniejsza niż dla prądu przemiennego (impedancja)....
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Przy rozłączeniu obciążenia indukcyjnego (silnik) generowane jest w skrócie zakłócenie. Aby się tego pozbyć trzeba filtrować zasilanie może wystarczy kondensator EL oraz mały ceramiczny np 33p. Na schemacie brakuje układu gaszącego - np dioda równolegle do cewki przekaźnika (bardzo ważne!) odwrotnie do przepływu prądu.
1 - zasilanie 2 - gaszenie 3 - masa 4 - cewka Wysokiego napięcia 5 - masa 6 - impulsator Takie są połączenia w tym pierwszym module. Tego drugiego nie znam.
Żaden , masz 5 kabli co daje zasilanie , masę , wyjście na cewkę WN , impulsator i gaszenie. Blokada może być w środku modułu.
Wybrałem stycznik 4P 63A z cewką na 230V, Z taka cewką + przekaźnik 12 V DC jest taniej i elastyczniej. Ok. Połączenie szeregowe torów, o którym pisałem, zwiększa zdolności gaszenia łuku przy rozłączaniu, chociaż to obwód bezindukcyjny, ale nie zaszkodzi.
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
Odłącz moduł i sprawdz napięcie miernikiem trzeba zakręcić silnikiem drugi moduł a tego linku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... taki jaki miałeś napisze jakie wartości Impulsator około 0.2 V Cewka zasilająca około 60V to jest najważniejszy pomiar często cewka potrafi się przepalić powinien być czarno - czerwony przewód Jeśli będzie...
witam mam problem z podłączeniem modułu zapłonowego w skuterze honda bali. problem polega na tym że poprzedni moduł się spalił, zamówiłem nowy i ma inne przewody. stary moduł: czarny-masa pomarańczowy-cewka WIN czarno-biały -gaszenie czerwono-czarny-zasilanie CDI czerwono-biały-impulsator nowy moduł: czerwony czarny zielony niebieski żółty czy ktoś...
Najpierw przetestuj monitor na inny komputerze aby sprawdzić czy aby to na pewno jego wina. Co do cewek w monitorze raczej monitor gasił by zasilanie. A dioda jednak się świeci. Naprawiałem w serwisach cewki i przeważnie monitory gasiły zasilanie. Dla tego dla pewności sprawdz na innym komputerze. Może się mylę. Możliwe właśnie że zasilacz może padać...
Witam w kubocie masz w pompe która ma w środku maglownice którą ustawiasz dawkę na pompie ( listwa z ząbkami ) . Listwa ma ząbek ktury wchodzi w regulator obrotów z jednej strony a z drugiej strony jest cewka do gaszenia która musi mieć zasilanie do odpalenia możliwe że jest coś zablokowane np. cewka spuchła ,albo śruba blokująca gaszenie.Cewka musi...
Jakie to przekaźniki? Jakie napięcie zasila cewkę przekaźnika? Jeśli to np DC 12V to dodaj diody gaszące na cewkach.
Niestety, nie, tranzystor PNP ma odwrotne zasilanie: na emiterze +, ne bazie dla przewodzenia musi być + trochę niższy, a kolektor najbliżej zera. Jeżeli wszystko ma być zasilane z 12V, to trzeba zrobić tak: przekaźnik jednym końcem cewki na "-" (alb o "zero"), drugi koniec cewki na kolektor, baza przez 4,7k na "nieQ", emiter na "+". Ponadto trzeba...
zostal wymieniony cewkomodul i cewka Jaka cewka zasilająca czy chodzi o impulsator? Gaszenie robione zwarciem do masy przewód chyba biało czerwony sprawdź
Te dwie diody w szeregu jedynie gaszą napięcie indukowane na cewce przekaźnika w chwili kiedy przestaje ona być zasilana. Tranzystor to zwykły npn 2SC3052. Skoro załącza przekaźnik na 3s. to raczej będzie sprawny a przyczyna leży gdzieś głębiej. Jakiś system protekcji wykrywa gdzieś usterkę i nakazuje wyłączenie sprzętu.
Nic tam w tym module nie ma połączenia z akumulatorem 15-cewka 31-masa 3-impulsator 2-gaszenie do masy 14-zasilanie z cewki z magneta wszystko w temacie, więc już wiadomo gdzie badać napięcia Dla nie zorientowanych, cewka wtórna jest inna w elektroniku
Przerywacz jest włączany szeregowo i musi być zasilany cały czas, przez co diody swiecą. Spróbuj połączyć zamiast diod cewkę przekaźnika z diodą gaszącą przepięcia.
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Witam! Powinno pomóc włączenie diody gaszącej. Prąd diody zależy od częstotliwości łączeń. Będzie to wartość od 20 do 40 A. Napięcie diody zależy od napięcia zasilającego cewkę o którym nic nie piszesz.
Do pinu nr. 10 są dołączone katody diod tłumiących, gaszących przepięcia na obciążeniu indukcyjnym (np. cewka przekaźnika). Pin ten należy dołączyć do linii zasilania, z której są zasilane obciążenia. http://obrazki.elektroda.pl/7614464000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2941130100_1...
Potrzebuję wysterować cewkę elektromagnesu ,która bierze maksymalnie 6A i jest zasilana z 24V. ma się załączać co 30ms. . Czy to będzie działać ? Elekromagnes ma czas załączenia i odpuszczenia.
Coś ci gdzieś musi mostkować. Bardzo możliwe że przewody od przycisku rozrusznika gdzieś się zwierają z gaszeniem motocykla. Wtedy niejako np zasilanie cewki zapłonowej, idzie poniekąd na rozrusznik. I ot cała zagwozdka. Posprawdzaj dobrze kostki.
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Poprawiony schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6135166200_1... Zasada działania. Stacyjka S1 podaje zasilanie przez bezpiecznik na całą maszynę i jej czujnik. Włączenie rozrusznika po przekręceniu stacyjki w drugą pozycję. Rozrusznik połączony jest przez przekaźnik, K2 który jest sterowany przez K1. K1 podłączony do D+ alternatora w,...
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
cewka gasić gasić cewka cewka gasić schemat
lampy przyczepki resetowanie godzin pracy układ przeciążenie zabezpieczenie
ariva reset makita migają diody
Suzuki SX4 VVT 107KM – brak ogrzewania kabiny, zimny nawiew z kratek, przyczyny i diagnostyka Suzuki SX4, Toyota Corolla, Hyundai 1.6 VVT 2008 – rozrząd, olej, typowe usterki