Sprawdź bezpieczniki . Kable bez izolacji zwarły do masy i pewnie wywaliło zasilanie.
Hmnnn zlokalizowałeś ten wyciek czy widzisz co jest mokre a nie wiesz z kąd cieknie?? Zapal samochód podnieś maskę i obserwuj to miejsce gdzie zbiera się paliwo. Dodając gazu zwiększa się ciśnienie paliwa w układzie i możliwe że zwiększą się twoje szanse na wykrycie usterki z kąd cieknie. http://obrazki.elektroda.net/9_123101769... Np te dwa przewody...
Było sprawdzane ,taka sama ,zamieniałem wtryski z sąsiednim i bez zmian ,wiązka przedzwoniona ,zasilanie na wtryski dostaje .
Z tego co wychodzi bezpiecznik nr 3. Dodano po 1 z tego co tam piszą. Zasilanie przekaźnika wtrysku?
Masz problem z zasilaniem paliwem, wtryskiem, lub czujnikiem temperatury .
Bezpiecznik nr.3 zasilanie przekaźnika wtrysku. Zresztą, z Twojego zdjęcia widać, że był tam bezpiecznik. http://obrazki.elektroda.pl/9448803800_1...
Skrzynia biegów wraz z czujnikiem polozenia walu tez od laguny? Jak zostało wyłączone immo? Na których pinach zasilasz sterownik?
a z czymś wogule jest komunikacja Clip sprawdza wszystkie systemy ,zapalają się kontrolki na desce, nawiewy itd. wszystko działa, ale jak dochodzi do 70% pojawia się komunikat; brak zasilania kalkulatorów; wtrysku, abs, poduszek. Sprawdź zasilanie.
crusti napisał: sprawdź przy baku pod siedzeniami He he,dobre :D Regulator znajdziesz na listwie zasilającej wtryski.
Przekaźnik, skrzynka po stronie kierowcy, pod maską, odpowiada za zasilania, których Tobie brakuje.
Dziękuję za odpowiedz a który to zasilanie paliwa i powrót. Ja mam jak patrzysz na silnik prawy zasilanie od rozrządu powrót.Tak jest dobrze dla potomnych)
Brak iskry i czegoś jeszcze? Wtrysk np? jezeli brak i masowania to sprawdż cpw. jezeli brak plusa na wtryski, to szukaj spalonego bezpiecznika lub przekaznika sterownika. Sonda ma zasilanie na grzałke brana z tego obwodu co wtryski cewka i ster.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Witam , mam problem w lagunie 2 2007r 2.0 f4r. Auto nie odpala , przy próbie odpalenia sygnał na wtryski pojawia się tylko raz podczas kręcenia rozrusznikem . Sterownik silnika to sagem 3000. Co udało mi się sprawdzić: Zezwolenie na start jest Obroty silnika widzi Brak błedów Zasilania sprawdzone zarówką 21w
licząc na to że inny członek społeczności miał taką przypadłość To nie medycyna, tu trzeba troszku pomyśleć, pomierzyć i znaleźć przyczynę. Skoro tak zalewa cylindry po wyłączeniu silnika to musi być spełnionych kilka warunków -wtryski muszą być zasilane -wszystkie wtryski muszą być "wysterowane", tzn ich wyjścia muszą być na dużo niższym potencjale...
Witam ,wygląda że to mogą być wtryski,ale spróbowałbym z tym osobnym zasilaniem
Wyłącznik inercyjny odcina zasilanie na pompę paliwa, a kolega wyraźnie napisał, ze paliwo na wtryskach się pojawia.
Nie ma czegoś takiego jak zasilanie pompy paliwa.....podaj numer i lokalizację tego palącego się bezpiecznika.... Nie wiem czy chodzi o to w lokalizacji, ale bezpiecznik nr. 3, 30A(zielony) odpowiedzialny za przekaźnik układu wtrysku.
Przyczyn może być wiele - jeżeli błędu nie masz, to może być jakiś czujnik. Problem w zasilaniu paliwem (może filtr przytyka się co jakiś czas), może listwa ciśnienia paliwa na wtryskach, może brudne wtryski. Dobrze by było wiedzieć jaki to silnik i przebieg. Laguna 3, 140 KM, to mało. :)
Coś mi tu nie pasuje piszesz 115KM i pompa wtryskowa te silniki to już CR,a ty jak masz silnik na pompie wtryskowej to masz typ D4192T2 o mocy 95KM,a sprawa diagnostyki ma się tak że ja to robię naprzykład LAUNCZ-em przez reno laguna 1 silnik 1,9dti tylko pamiętaj że w volvo pin 11 to linia K dla silnika nie tak jak wszędzie 7,reszta pin 15 linia L,16...
Witam, problem mogę uznać za zakończony. Dzisiaj też nie chciała odpalić, zaslepiłem zasilanie 4tego wtrysku, odłaczylem wtyczkę i odpaliła na 3:) dzisiaj zamówiłem nowy oryginalny wtrysk, koszt 600zl. Regeneracja w podobnej cenie więc nie widzę sensu regenerować. Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam
Albo zasilania,albo kluczowania a możliwe przyczyny niemocy różne.
Zawór oczyszczania pojemnika: rezystancja 20-40 ohm napięcie zasilania 12V Multimetr w dłoń i pomiary :wink:
Sprawdz wszystkie bezpieczniki. Nastepnie masy i zasilania glowne jaki i po zaplonie w sterowniku wtrysku (widoczne beda po rozebraniu kostki komputera).
Zasilanie na wtryski są z kompa , a jak je sprawdzasz, jakim miernikiem i na jakich nastawach, bo tam jest troszkę inaczaj jak przy benzynce.
Sprawdź pompkę paliwa czy podaje paliwo. Zdejmij na chwilkę przewód paliwowy i niech ktoś przekręci kluczykiem. Instalacji lpg wpięta jest pomiędzy wtryski. Sprawdź w momencie rozruchu silnika na benzynie czy masz zasilanie na nich.
Odpuść sobie z komputerami, kompresję sprawdź. Ciekawe jak ten silnik chodzi, bo nie pali na jeden to dla wielu różne pojęcia. Nierówno pracuje terkocze tak jakby nie palił nawet na 2 cylindry, jak sie puści gaz do gasnie. Kiedyś mi się wypieło zasilanie 1 wtrysku to pracował trochę lepiej przynajmniej dało się jechać.
poszukuję schematu elektryki renault laguny rocznik 94-98 do climatronika i zasilania pompy paliwa:| Mam tylko kilka schematów wtrysku paliwa napisz jaki masz silnik to coś podeśle.
Gaz jest już odpięty, zarówno zasilanie jak i sam gaz - bez różnicy. Wiązkę mam już nową i na dniach będę ją wymieniał.
Ta laguna ma rozbrojenie immo z podczerwieni i jesli otwierasz drzwi z kluczyka kierujac w strone lusterka zwalniasz ta blokade i po 15 minutach ona sama sie aktywuje u Ciebie przy tego typu objawach jest bardziej problem z zasilaniem sprawdz połaczenia komputera wtrysku (szczególnie obejrzyj mase komputera) pozdrawiam
Witam mam problem z laguną 2L B brak zasilania wtryskiwaczy oraz brak sterowania masą przez sterownik pompa paliwa pracuje prawidłowo natomiast brak wysterowania przekaźnika głównego wtrysku przez sterownik, przekaźnik ok po wysterowaniu przekaźnika dodatkową masą zasilanie wtryskiwaczy jest natomiast brak nadal sterowania wtryskiwaczy. Iskra jest na...
Cześć, na clipie wyświetlił tylko brak zasilania modułu wtrysku a co do zmiany warsztatu też się nad tym zastanawiałem tylko tyle że inni mówią to samo, nawet na stronie Boscha.
Komputer pokładowy do poprawnego działania potrzebuje sygnału prędkości, poziomu paliwa, wartości obrotów i czasu wtrysku. Właśnie w lagunie i megane były cyrki ze wskazaniami kompa pokładowego przy zasilaniu gazem, zapalał kontrolkę rezerwy kiedy chciał i pokazywał niestworzone rzeczy, skończyły się cyrki po podaniu mu wartości poziomu gazu podczas...
Pierwsza możliwość to suchy bak lub coś z zasilaniem benzyny,zacierająca się pompa paliwa lub zasyfiony filtr paliwa,zatarte wtryski .Możliwości jest kilka . I popraw posta .Bo wychodzi na to że hamulcem dodajesz gazu:)
do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi paliwo ale z niej nie wychodzi,nawet podczas kręcenia-pisałem wyżej. sprawdziłem jeszcze przewody i do regulatora ciśnienia w pompie dochodzi napięcie 12v po przekręceniu zapłonu. podpiołem też osobno zasilanie 12v z aku ale nie było reakcji,regulator nie wydał żadnego dźwięku-a nie wiem czy powinien pyknąć.
Nie koniecznie musi być to wtrysk, drugą tańszą i bardziej prawdopodobną przyczyną jest uszkodzony przewód zasilający ten wtrysk, najczęściej zachodzi przerwanie kilku włosków.
Skoro elektrozawory otwiera to warunki do przełączenia na lpg spełnione(temperatura,ewentualne obroty)wiec pozostaje fakt iz wtryski gazowe nie dostaja zasilania 12v.Sprawdz i podaj 12v bezposrednio z aku badz innego miejsca powinno zadzialac i wiedzial bys juz wiele.
Sterownik lpg odcina wtryski benzyny , w tym przypadku widocznie zapiekły się lub uszkodziły styki przekaźników odcinających wtryski w sterowniku lpg. Aby to sprawdzić trzeba zmostkować rozcięcie zasilania wtrysków benzyny , wykluczysz przy okazji uszkodzenie samych wtryskiwaczy benzyny - co też nie jest rzadkie, mogły się zapiec. Jak widzisz to nie...
Regulator ciśnienia paliwa jest uaktywniany przez sterownik,aby regulować ciśnienie paliwa.A ciśnienie paliwa jest ustawiane w taki sposób,by by osiągnąć żądany stosunek powietrze i paliwo.Bo do odpalenia starczy i 200 atm na listwie bo wtryski są otwierane elektronicznie a nie ciśnieniem,a ciśnienie może sięgać nawet do 2000 atm.I w tym przypadku trzeba...
miałem bardzo podobny problem w lagunie (nawet też rozsypał mi się rozrusznik, ale to dlatego, że go zamęczyłem :D ) - po przeczyszczeniu wszystkich łączy elektrycznych było lepiej. Później okazało się, że winny był styk w tzw. silniczku krokowym, sprawdzający kontakt z dzwignią przepustnicy. Problem w tym, że jest to mikrowłącznik (dwie zwykłe blaszki...
Zmień tego mechanika. Postaw do kogoś, kto ma Clipa, bo inaczej koszty tylko będziesz miał. Już raz wtryski wyjmował, pompę zmieniał, a nadal nie ma odpowiedzi na najprostsze pytania. Obroty widzi? Błędy w sterowniku jakieś są? Kontrolkę powinien zapalić jak na plaku startowałeś. Ciśnienie na listwie jakie? Zasilanie na sterownik silnika sprawdzone...
Zasilanie na wtryski jest tylko w czasie pierwszych 3 sekund po włączeniu zapłonu. Masa na przewodach zasilających wtryski jest. Immobilizer w tym sterowniku prawdopodobnie działa tak że wyłącza główny przekażnik ECU a przez to również zasilanie pompy paliwa i zasilanie wtryskiwaczy. Na zegarach jest pomarańczowa kontrolka z wykresem ale gaśnie ona...
Witam Panowie. Też walczyłem w swojej Lagunie z problemami siania (po eterze) zakłóceń, które zbierała antena. Po zasilaniu wszystko chodziło wzorowo. Widocznie President Tommy dobrze sobie z tym radzi. Ale Laguna (benytna 1.8 mono wtrysk) siała inną drogą i antena miała co zbierać. Alternator okazał się ok., bo dokładanie kondów z plusa do masy nic...
witam. ja mam pytanie z troche innej strony. gdzie dokladnie jest umieszczony ten zawor i jak go poznac. nie znam sie zbyt dobrze na tym, ale mam to samo i jeszcze jedna wada. bardzo ciezko mi pali samochod :( i moze wiecie jak ustawic popme wtryskowa. bo dowiedzialem sie, ze moge miec zaszybki wtrysk paliwa do cylindrow :( Kolego przeczytaj uważnie...
Nie ma i nie będzie żadnych problemów z odpaleniem. Komputer głupieje bo widzi poruszające się auto a paliwa mu nie ubywa, po pewnym czasie zapala rezerwę bo myśli, że czujnik paliwa się zepsuł/zawiesił i martwi się żeby Ci paliwa nie zabrakło. Wystarczy dolać aby nieznacznie podniósł się czujnik i rezerwa zgaśnie mam 1/4 zboirnika paliwa i komp pokazuje...
Sygnał czyli to co kalkulator wtrysku wysyła (na cienkim drucie) to on decyduje włączyć czy nie świece, a nie czujnik temperatury. Zasilanie to to co czerwonym grubym idzie, a ten przekaźnik "rozdziela" to co przyjdzie grubym czerwonym na te 4 cieńsze które do świec idą, kumasz? To teraz od początku, czego brakuje?
Problem powstał samoistnie. Czujniki mają zasilanie. Po wymianie tej pompy wreszcie odpalił pochodził trochę i później nie chciał odpalić. Pompa nie daje ciśnienia na wtryski. Ale jak odepnę EGR to po chwili odpali. Wtryski raczej odpadają. Może być przyczyną odwód sterowania świec żarowych? Dodano po 5 A może być przyczyną czujnik położenia wału korbowego.?
Na pewno nie jest to wina Immobilisera-gdyby nie czytał karty nie włączyłby zapłonu i nie kręcił rozrusznikiem. Jeśli faktycznie nie zapala się kontrolka wtrysku to jest to raczej wina zasilania(przekażnik wtrysku) -sprawdź czy po włożeniu karty załącza się pompa paliwa jeśli nie to na bank usterka przekaźnika. Jeśli zaś włącza się a mimo to nie zapala...
Obserwuj parametry w trakcie anomalii, wtryski z odczytów nie są jeszcze najgorsze ( widziałem gorsze i jeździły). Wachnięcia obrotów mogą być spowodowane np EGR-em lub regulatorem ciśnienia paliwa, lub też powietrzem w paliwie, lub klimą, dużo tego jest, nie przejmuj się tym. Dodano po 2 Jakieś dziwne zasilanie przepływomierza widzi, możliwe ze przekłamanie...
Czujnik wału ma mieć około 800, czujnika walka nie sprawdzamy na oporność tylko czy ma zasilanie 5 V i czy daje impuls wyjściowy. Albo oscyloskop albo dioda. Instrukcje znajdziesz na YouTube. Po roku czasu to może być różnie, obstawiam wtryski ze zapiekly się. Zrób test na przelew wtryskow. Co do błędów to przeglądałem i ogolnie nic z tego nie rozumiem...
WITAM Zaciekawil mnie ten temat postu, a jednoczesnie rozweselił :mianowicie co do laguny sadze iz rozwiązaniem problemu aku bedzie scagniecie obojetnie ktorej klemy na pare minut (co by sie kondensatorki rozladowaly)i ponowne jej przykrecenie ( chodzi o to ze podczas zakladania klemy czesto pojawia sie iskrzenie ,poniewaz wiele urzadzen pobiera prad...
Potrzebuję pomocy z moją Laguną '95, silnik F3P 1,8 mono wtrysk Boscha, ECU Siemens. Auto ma LPG Bingo S, ale dla celów diagnostycznych całkowicie odłączyłem centralkę i zmostkowałem zasilanie wtryskiwacza - więc gaz nie powinien mieć znaczenie dla zdiagnozowania. Problem jest następujący, rano zapala za drugim razem, natomiast jak odpali, to niezależnie...
Czy możliwe jest aby silnik na wielopunktowym wtrysku spalał tak dużo paliwa ( 1litra na około 15 startowań silnika) przy źle działającej sądzie bo po przejściu na gaz mam zrobione automatyczne odcięcie zasilania pompy paliwa więc auto na paliwie pracuje około 4 - 6 sekund. Sprawdzanie silnika na przyrządach w serwisie to wyjdzie koszt większy niż zakup...
Jesli nie swieci Ci sie czerwona dioda na kluczyku pomimo dobrych baterii to masz uszkodzony kluczyk lub switch w kluczyku. Kosazt kluczyka to ok 600 zl. I czeka sie na niego do 10 dni poniewaz musza go zrobic we Francji. W serwisie pewnie wprowadzili Ci kod awaryjny czyszczac w ten sposob komputer wtrysku zeby samochod mogl odpalac bez dzialania kluczyka...
Mam problem z Laguną 2001r. autko jest mułowate i puszcza mocno czarny dym najbardziej między 1800 a 2100 obr. oraz dodatkowo pojawia się dźwięk jakby dzwoniły wtryskiwacze przy równomiernym dodawaniu gazu. Potem przy jeździe powyżej 2500 obr. pojawia się tryb awaryjny (kontrolka usterki elektr.). Podmieniłem: elektrozawór turbiny, przepływomierz powietrza,...
Dzięki koledze "volsky" :please: :please: :please: pokłony bo inni co już zdążyli się wypowiedzieć to tylko szydzą jak na przykład wielki guru "Przemo9826" (nie wszyscy sie znają na samochodach, dlatego pytam i oczekuję jakiś podpowiedzi a nie tekstów już nie napisze na jakim poziomie kultury i inteligencji). Kolego volsky zgadza się sprawdziłem i rzeczywiście...
Witam. Auto zaczyna szarpać na biegu jałowym i na obrotach. Zauważyłem niestabilne ciśnienie na szynie paliwowej. Podłączyłem oscyloskop pod czujnik ciśnienia paliwa. Na biegu jałowym generuje sygnał ok 1.3v. W momencie gdy pojawiają sie szarpania na sygnale z czujnika pojawiają sie piki napięcia w dół do ok 0v. trwają ok 1 -2ms i pojawiają sie bardzo...
Witam kolegów znów mam problem z mim autkiem ty razem padło na sterowanie silnikiem a mianowicie brak sterowania przekaźnika pompy paliwa . Auto zgaszone normalnie nic nie grzebane po dosłownie 2 godzinach brak możliwości uruchomienia. Po kilku próbach uruchomienia zwróciłem że nie słychać pompy paliwa , więc maska we górę i sprawdziłem przekaźnik pompy...
Wyjaśnię jeszcze do poprzedniego postu kolegi skąd się bierze to jego bum!!! Faktycznie iskra może być słaba,ale dlaczego potem się jednak zapala? Dlatego że chwilę po tym prawidłowym,a czykolwiek niezrealizowanym cyklu spalania, następuje podpalenie mieszanki powtórną iskrą, która jest podawana z układu zapłonowego w fazie wydechu. Podpalenie to następuje...
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla. W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub...
Witam... Mam od pół roku lagunke 1.8 16V silnik F4P z 2001 roku, kombi. Zakupiłem ją z typową dla tego silnika usterką objawiającą się wahaniami obrotów w zakresie 2000-2500 oraz brakiem reakcji na pedał gazu jak i stosownym komunikatem fuel injection faulty. Dodam że ktoś już wymieniał przepustnicę jak sądzę gdyż widniał na niej napis wykonany korektorem...
Problem rozwiązany dzięki koledze Przemo9826 Witam!!! Kolego Przemo9826 próbę przelewową robiłem standardowo podczas rozruchu na odpiętych wtryskach (czyli bez ich zasilania) oraz przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Ciśnienie zadane i rzeczywiste sprawdzane podczas jazdy przed wystąpieniem usterki oraz w trakcie gdy już auto "traciło" moc i...
Witam, moja Laguna II 3.0 V6 (2001 r.) płata mi figle. Pojawiło się wypadanie zapłonu, później doszedł komunikat o błędzie sterowania zapłonem na tym samym cylindrze (2 cylinder). DDT podaje w opisie zwarcie do plusa. Podczas podglądu korekcji cewek w DDT na tym cylindrze mam "0" podczas gdy na pozostałych wartości zmieniają się od 512 do 1024. W instrukcji...
trochę mało informacji może paliwo schodzi ci z powrotem do zbiornika i trzeba trochę nakręcić żeby nabiło od nowa. Spróbuj sobie założyć zaworek jednokierunkowy na przewodzie zasilającym do wtrysków koszt ok 20PLN.
Witam Panowie mam pytanie :). Moja Laguna zaczęła wariować znaczy nie pali na jeden garnek. Objaw standardowy szarpie i nierówno pracuje. Zacząłem szukać i kombinować. Oto moje wnioski. Sprawdziłem świece przetarte papierem ściernym i ustawiłem szczelina na 0,9 mm czyli jak w książce. Dalej nic żadnej poprawy. Więc teraz czas na przewody. pomacałem...
palący stop oznacza usterkę w obwodzie zapłonowym lub zasilającym... jeżeli czujnik wału będzie uwalony nie będzie iskry i wtrysku
307 z dieslem jest bardzo dobrym samochodem szczególnie z silnikiem 2.0d 90 km lecz jego utrapieniem jest układ elektryczny, komputer BSI. Oczywiście turbo, dwumas - jeżeli jest bo są wersje bez znajdziesz chociażby po nr VIN, wtryski, pompa jak w każdym nowoczesnym dieslu.Z silnikiem 1.6 hdi jest jeszcze gorzej - problem ze smarowaniem utrapienie to...
Witam. Silnik F4P 1,8l + LPG AC STAG-4, ECU S2000RPM. Gaśnie samoczynnie na wolnych obrotach (mignie kontrolka immo i gaśnie jakbym po prostu nacisnął przycisk START), podczas jazdy odcina zapłon/przerywa (świeci kontrolka immo), znika obrotomierz i dzieją się różne dziwne rzeczy. Czasem znika obrotomierz i temperatura wody, na ekranie pozwolenie na...
Check engine to błąd sondy lambda przed katalizatorem. Poczyściłem wtyczki na ECU, przepustnicę i pedał w środku. Błąd udało się wykasować. Objawy pozostały. Na postoju wchodzi na obroty w pełnym zakresie. W czasie jazdy już nie. Ruszę, kilkaset metrów, biegi 1, 2, 3 i znowu to samo. Instalację LPG odłączyłem, o ile ma to jakiś wpływ i nic bez zmian....
brak wszyscy tak mówili mam jako takie pojęcie o autach i znalazl bym leciałem po przewodzie od baku do wtrysków
Paweł , jak to nic , sprawdził "cewka nie daje iskry" , a co chciałeś jeszcze ; pewnie czy jest zasilana i czy jest kluczowana , tego to się musimy domyśleć!
Laguna 2 1.9dci 110km 2007 Mam następujący problem z ww samochodem ale od początku. W Październiku 2016r po przejechaniu 1km samochód nagle zgasł mi na światłach, w pierwszej chwili pomyślałem zamiast guzik na radiu nacisłem STOP, odpaliłem i pojechałem. Na następny dzień odpaliłem bez problemu wyłączyłem i ponowne odpalenie zakończyło się nie powodzeniem,...
Witam, Po wczorajszym CLIPie Lala odpalała się raz w jednym trybie awaryjnym (tym, gdzie wysokie obroty dawały się jeszcze zwiększyć, a jej komputer pokładowy mówił: Injection system faulty bez wywalania błędu na pomarańczowo), raz w drugim (tym, gdzie obroty sa "stałe" 2200 i jakby lekko falujące, a jej komputer pokazuje Injection fault plus ESP fault...
Czuję się wywołany do odpowiedzi Nie prawda- Po pierwsze... moga wystepowac zwarcia na lini CAN - ktore nie powoduja zadnych dolegliwosci tejze sieci - a jednak sa to zwarcia!!! Dla mnie zwarcie na CAN oznacza zwarcie między sobą obu przewodów CAN = całkowity brak komunikacji w sieci . Mogą występować jeszcze zwarcia do masy i do zasilania - a to w...
Mam pytanie, ten pierwszy elektryk gdy sprawdzał cewki odłączał pzewody zasilające od cewek podczas pracy sinika? Słyszałem że w tych silnikach gdy odłączysz przewód od cewki na odpalonym silniku uszkadza się komputer wtrysku.
wtrysk laguna laguna wtrysk zasilać wtrysk
ustawić rozrząd skoda octavia iveco schemat instalacji elektrycznej honda civic termostat
RISCO ProSYS 128 – jak wyłączyć alarm, rozbrojenie, reset pożarowy i sabotażowy Smarowanie wariatora w skuterze – jaki smar do Malossi, Polini, Dr. Pulley, objawy złego smarowania