Obejść się da - przekaźnikiem i to jest pewne rozwiążanie niż ten wbudowany przekaźnik czy co tam "ma odłączać" zasilanie.
Nie, sterownik wykrywa rozpoczęcie ładowania i uruchamia lampy, jak dostanie zasilanie po zapłonie to nie będzie świrował po zgaszeniu silnika
Witam, chcę zrealizować ciekawy moim zdaniem projekt - instalacja układu świateł do jazdy dziennej wykorzystujący zasilanie z baterii słonecznych. W desce rozdzielczej mojego auta znajduje się bardzo ładne miejsce gdzie można by zainstalować takie panele. Pytanie takie, czy lepiej byłoby wykorzystywać energie słoneczną do ładowania akumulatorów zasilających...
To prawda. Najlepiej w skrzynce, albo przewód z zapalniczki. Tak będzie najbezpieczniej. Do tego bezpiecznik max. 5A bezpośrednio za podpięciem. O ile dobrze pamiętam, to kiedyś montowałem w jedynce wykrywacz radarów i podłapałem plusa po stacyjce w wiązce po lewej stronie sprzęgła, przewód zielono-żółty. Taki sam kolor zasila zapalniczkę.
Padły światła po prostu. Masz 3 przewody tak? Zasilanie, masa i wygaszanie. Radio nic do tego nie ma jesli masz napiecie. Odlacz do testu przewód gaszenia ten od pozycyjnych.
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Z reguły światła dzienne są już wyposażone w taki moduł i wystarczy je podpiąć zgodnie ze dołączonym schematem. Mały problem jest wtedy, gdy światła mijania zapalane są przez podanie masy, jak np. w corolli. Jak...
Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie. Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
Jeśli to zwykła próbówka to w świetle dziennym możesz nie widzieć, że działa, a w ciemniejszym pomieszczeniu zauważysz.
Za zasilanie obd odpowiada bezpiecznik nr 15 . a bezpiecznik 29 Wielofunkcyjna jednostka sterująca – funkcje: system antykradzieżowy, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, elektryczne szyby, światła awaryjne, reflektory, podgrzewana szyba tylna, podgrzewana szyba przednia, oświetlenie wnętrza, monitorowanie pasów bezpieczeństwa, przekaźnik...
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
No to logika jest taka: Światło do jazdy dziennej jest włączone gdy jedno ze świateł: 1 drogowe 2 mijania 3 DRL? Czyli funkcja OR, czyli w logice diodowej katody diod są połączone i zasilają światła do jazdy dziennej. Anody są podłączone odpowiednio do: 1. światła drogowe 2. światła mijania 3. DRL (nie mam pojęcie co to za światło). To, że światła drogowe...
W Golfie IV również szukałem + po "kluczyku" i ostatecznie podciągnąłem przewód z okolic przekaźników pod kierownicą. Jeśli zastosujesz światła LED, to możesz wziąć + po kluczyku np. z przewodu zasilającego wirnik alternatora. Jest on o dość małym przekroju, więc dla pewności (np.zwarcia LED-ów) należy zastosować bezpiecznik na przewodzie zasilającym...
Najprościej przeciąć plus na dzienne,potrzebny przekaźnik zasilany z pozycji.
Będzie ponad normę ten 5A do tych świateł.
Tak pokrótce to stabilizator napięcia też będzie oddawał jakieś ciepło, możesz próbować, możesz też skierować swe zainteresowanie na przetwornice impulsowe, ale trudno mi tu coś doradzić. Szczególnie, że chcesz to montować w lampie samochodowej (światła do jazdy dziennej?).
Kupiłeś światła dzienne z funkcją postojowych. Dopóki jest zasilanie i nie są włączone postojówki, światła działają jako dzienne, po włączeniu postojowych światłą dzienne zamieniają się w obrysówki, dlatego przygasają. Miałem taki przypadek że producent zmienił funkcję świateł nie zmieniając nazwy ani opisu samych świateł.
Źle podpięte zasilanie przekaźnika, sprawdz próbówką.
Zasilanie przepływomierza nie robi żadnego znaczenia dla reszty układu.
Mało jest informacji na forum? Nie będę 100 ny raz specjalnie dla Ciebie pisał. Golf ma naprawdę sporo przewodów, z których można się zasilać.
Witam wszystkich Zamontowałem sobie w aucie światła do jazdy dziennej. Chciałem by światła do jazdy dziennej zapalały się dopiero po 10 sekundach od uruchomienia silnika. Więc sterowanie wykonałem sam, na dwóch przekaźnikach. Jeden przekaźnik zwierno rozwierny a drugi czasowy zwłoczny tp30. Układ działa tak, że po uruchomieniu silnika napięcie sterujące...
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Da się, wstaw przekaźnik na automacie. Przekaźnik podpinasz następująco: 86 - do +12V pod żarówkę od świateł mijania 85 - masa 30 - do +12V 87a - do plusa automatu. minus automatu do masy. Jeśli nie będą zapalone światła mijania, dzienne będą się zachowywały jak dotychczas. W momencie zapalenia świateł mijania przekaźnik rozewrze styk 30 - 87a - a tym...
Nie wiem jak twoje światła do jazdy dziennej. Ma montowałem w kilku samochodach i nie potrzeba żadnego sterownika. Światła dzienne miały 3 przewody. Dwa przewody zasilające +12V i -12V która podłączasz przez bezpiecznik z stacyjki, trzeci przewód sterujący i podłączasz do świateł pozycyjnych, można bezpośrednio z żarówki. Swiatła dzienne zapalają się...
Witam wszystkich, zapewne przyda się to nie tylko mi, potrzebuje zidentyfikować model diod led oraz spalony tranzystor w module lampy przedniej, komponenty widoczne na zdjęciu. Widać tam także wyraźne uszkodzenia elementów elektronicznych. Z góry bardzo dziękuje. Moduł pochodzi z samochodu Audi Q3, 2017 rok, i zasila w lampie światła do jazdy dziennej.
Strona 7, lewa lampa M28 - drogowe M29 - mijania L174 - dzienne Strona 8, prawa lampa M31 - mijania M32 - drogowe L175 - dzienne Lewe dzienne zasilane z bezpiecznika SC37, prawe z SC38.Oba bezpieczniki zasilane z jednego pinu z włącznika świateł. Skoro po podaniu zasilania na bezpieczniki od DRL zapalają się światła a włącznik podkładałeś to pewnie...
Kolego pociągnij nową instalację i będzie szybciej i prościej . Zasilanie po zapłonie znajdziesz pod maską choćby z alternatora lub innego odwodu po zapłonie , masę gdziekolwiek a pozycję to przy lampie wyłapiesz by gasiła ledy po włączeniu świateł . Robota łatwa i prosta , nie trzeba ciągnąć przewodów do środka .
Łączy się w szereg oddzielnie lewą i prawą stronę i do modułu, który ma reagować na podniesienie napięcia po zapaleniu i włączyć światła Czy aby na pewno? Skoro lampy łączysz szeregowo to jakby pod napięcie 24 V. A jeśli tak to sterowanie uruchamianiem też winno mieć 24 V. A u ciebie jakby inaczej. więc chyba zrewiduj reguły podłączania, jako, że lampy...
https://a4-klub.pl/topic/59470-all-b6-in... Zasilanie +12/14V do układu (sterownik + światła) pobierane jest za bezpiecznikiem nr36 (spryskiwacz+wycieraczki). Ma to swoje uzasadnienie. Po pierwsze, napięcie podawane jest "po stacyjce". Światła DRL nie będą działać na postoju, kierowca nie zapomni ich...
Dzięki Panowie za pomoc. Problem rozwiazany. Podłaczyłem zasilanie pod alternator i wszystko działa.
Zasilanie po stacyjce wziąłem ze skrzynki bezpieczników. Super!!! W skrzynce bezpieczników masz kilkadziesiąt obwodów. Może wiesz do jakiego się wpiąłeś? Znajdź dobry + po zapłonie i masz działające światła. Polecam tak jak radził kolega wyżej, z obwodu zasilania gniazda zapalniczki które jest wyłączone wraz z wyłączonym zapłonem.
cewki zapłonowej w dieslu nie ma . Dziękuje bardzo za odpowiedź lecz nie bardzo o to mi chodziło Ponieważ przewód drugi ma za zadanie odłączyć światła dzienne gdy zostaną włączone światła pozycyjne oraz mijania Wiec zasilanie świateł dziennych z kabla od pozycji odpada. Dlatego muszę podłączyć do pozycji przewód drugi bo takie są przepisy w Polsce....
Ten "filtr do CB radia" opisany w pierwszym poście to są dwa pierścienie ferrytowe na przewodach zasilających radio?
Możliwe ze w autodacie jest błąd i przy zwykłych dziennych zasilanie wychodzi z modułu bezpośrednio, a przy ledach pojawia się po bezpieczniku. Wysyłam schemat: (A7 i A9 to światła mijania) https://obrazki.elektroda.pl/2966827200_... https://obrazki.elektroda.pl/6003441700_... Możesz to potwierdzić, włączając i wyłączając...
To może być nie usterka, tylko ktoś to tak zakodował. Jechać na serwis podłączyć pod komputer i zobaczyć czy tak są zaprogramowane czy jest usterka jakaś. Być może nie ma dobrej masy dla tego światła i robi się choinka. Bez podpięcia do komputera lepiej nie grzebać w ciemno. To są oryginalne światła do jazdy dziennej w zderzaku czy dokładane? Jeżeli...
Zasilanie jest 12V na 100%, a pobór światła dziennego to ok.1.5A. bezpiecznik do świateł pod lusterkami to ten sam od świateł w podsufitce, a on jest na 15A.
To w niczym nie powinno przeszkadzać, że ten układ będzie zasilany przy włączonych światłach.
sprawdź czy przypadkiem nie gubione jest gdzieś zasilanie
Cewka przekaznika ma być podłączona w ten sposób,że zasilanie dajesz po stacyjce a drugi koniec cewki ma być podłączony do przewodu zasilającego swiatła pozycyjne. Wówczas po włączeniu świateł pozycyjnych na obu końcach cewki przekaznika pojawia się plus zasilania i przekaznik rozłącza zasilanie swiateł dziennych.
Przekaźnik: 85 - masa 86 - + migacza z auta 87 - + świateł dziennych na migacz 87a - + świateł dziennych 30 - zasilanie świateł dziennych, nie wiem jak masz podpięte (akumulator, zapłon, cośtam ;) )
Dzięki za odpowiedż:) Sorki może żle się wyraziłem co pkt. 2 ale nie wydaje mi się... W pkt. 2 tym chodzi mi o to do jakiego przewodu mam podpiąć kabelek (+) od świateł dziennych, tak aby po włączeniu stacyjki światła dzienne były zasilane. Co do pkt. 1 to trzeci BIAŁY z kabelków świateł dziennych idzie do kabelka od świateł mijania (po stacyjce), które...
To tylko oznaczenie rewizji PCB modułu LED. Jak już napisał (at)damian1115 to oznaczenie nic nie powie Ci o parametrach źródła światła, oprócz tego, że jest to źródło światła z trzonkiem GU10 czyli zasilane napięciem 230 V AC / 50 Hz. Skoro na korpusie źródła światła brak jest jakichkolwiek oznaczeń to znaczy, że ktoś wpakował w oprawy najtańsze chińskie...
Skoro nie masz plusa na postojówce to jak to ma odłączać zasilanie od DRL?
Próbuję uruchomić światła LED do jazdy dziennej wyjęte z przedniego reflektora od Opla Insigni. Okazało się, że do przetwornicy zasilającej diody dochodzą tylko dwa kable - plus i minus. Wychodzi na to, że LED'y w trybie świateł pozycyjnych pracują przy zmniejszonym napięciu. Czy ma ktoś może takie auto z fabrycznymi ledami i mógłby sprawdzić multimetrem...
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
No, to teraz chyba sam widzisz, dlaczego przed wylutowaniem rezystora R228 nie chciało działać. P.S. Nie lepiej grzebać w zasilaczu przy świetle dziennym?
Jak jadę na przegląd to odłączam zasilanie świateł białych dziennych . Zostawiam tylko pomarańczowe kierunki . Ostatnio na przeglądzie od razu zauważyli że mam kierunki LED , ale przepuścili mnie .
Te światła dzienne to mają być na diody - zasilanie 12V, pobór ok. 7W
można sie śmiać ale ....... w polonezie po wyjęciu kluczyka można zostawić tylko postojowe - ani mijania ani krótkich nie da sie włączyć co do wyłączenie świateł podczas odpalania to wystarczy dodać przekaźnik (najlepiej z kondensatorkiem) zasilany z wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika
dioda światła dzienny zasilać światła dzienny dzienny zasilać
skoda fabia stacyjki programator cyrkulacji dietrich kotły
telewizor panasonic wyłącza panasonic tx55lx650e
Czy antena ma bezpiecznik od zasilania? Zasilanie i bezpiecznik anteny aktywnej: co warto wiedzieć?