Jeśli masz starą wkrętarką można ją wykorzystać. Nie musisz wtedy kupować drogiego falownika. Silnik do wkrętarki jest dużo lżejszy i wygodniejszy do Twoich celów. Sprawności tego układu będzie dużo większa.
wykonam próby na zasilaczu 12V z regulacją Zacznij od pomiaru rezystancji cewki.
Pewnie jeszcze zachowując ten sam poziom świecenia ? Taki układ nazywa się "perpetum mobile" - niestety jeszcze nikt go nie zbudował.
Tylko jak ta wodę tam podgrzać by wytworzyć parę? Na grillu;) Mokrą szczotką szorujesz gorący ruszt, powstaje para... mieszczą się dwie szklanki wody, którą urządzenie podgrzewa i wytwarza parę. "... Pod małym ciśnieniem, bo pod małym ale jednak wytwarza tą parę Warto też wspomnieć, że urządzenie to jest kompaktowych rozmiarów i zasilane akumulatorkowo....
Myślę ,że najodpowiedniejszy będzie stabilizator napięcia na LM317.Bardzo prosta aplikacja.Dwa oporniki ,kondensator.Napięcie na wyjściu utrzymuje stałą wartość ustawioną potencjometrem nie zależnie od napięcia akumulatora.LM317 pobiera mniejszy prąd niż proponowany przez tomekmmt
Czego tam Ci brakuje? Masz i ten układ na 2 tranzystorach i prosty na NE555, nic tylko go zrobić.
Poszukaj modułu z układem LM2596HV To chińczyk, który wytrzymuje spokojnie 48V (sam używałem na takim napięciu). Temat już był opisany na elektrodzie.
Dynamo cierne na oponie to zbrodnia gdy jest dostępna energia z obracającego się w piaście koła generatora.
Wszystko zależy od nawigacji. Przykładowo Akira MM 3512 jest zasilana 5V i z instalacją samochodowa współpracuje za pomocą zasilacza. Może tez być zasilana przez gniazdo USB. Moc pobierana to ok 7W więc prądnica rowerowa może być za słaba. W celu zasilenia navi trzeba by zrobić zasilacz ze stabilizacja napięcia 5V.
To powinno rozwiązać twój problem (wersja DC3HV) http://www.allegro.pl/item828124473_prze... Pozdrawiam
Jeśli chodzi o cenę to nie mam dokładniejszych danych, ale 7Ah powinieneś kupić za mniej niż 50zł. Co do ilości diód to musisz zrobić bilans energetyczny znając zapotrzebowanie prądowe diody jaką posiadasz i uwzględniając czas na jaki chcesz z tego źródła prądowego korzystać. Kupisz to jak pisałem Ci wcześniej w sklepie z alarmami domowymi.
Najprościej przekaźnik zasilić z zasilacza 12VDC poprzez dwużyłowy przewód przepleciony przez koła rowerów, a dzwonek zasilić że styków NC przekaźnika. W czasie gdy alarm jest uzbrojony i przewod cały przekaznik jest w stanie NO. Po zakończeniu pracy wystarczy przepleść przewód i włączyć jego druga część do gniazda. Zarówno zasilacz 12VDC jak i dzwonek...
Dynamo od roweru to ~ 6W. Latarke powinno zasilić. Cały problem z tymi elektrowniami jest taki że generator/kolektor generuje dużo mocy ale z przerwami i nie ma jak tego gromadzić wydajnie, żeby wykorzystać później (pomijam tu kolektory cieplne).
No dobra, to inaczej to wytłumaczę: Nie jesteś w stanie doładować akumulatora w czasie jazdy, z którego pobierana jest taka moc. (W pierwotnej wersji radio samochodowe, później wzmacniacz 18W na wyjściu). Cały Twój wysiłek w pedałowanie pójdzie na ładowanie akumulatora. A jeśli ograniczysz moc do pojedyńczych watów, to spokojnie ten akumulator Ci wystarczy...
Spustoszenie duże, jak po huraganie. Dużo tu pousuwanych elementów i zastanawiam się czy wylutowałeś je dla sprawdzenia czy ewidentnie były uszkodzone. Mam tu na myśli półprzewodniki. Rozpiętość uszkodzeń zależy tu od kolejności podłączania - czy podłączono najpierw do sieci, czy tez najpierw akumulator a potem sieć. Pierwszy przypadek byłby korzystniejszy....
Witam i pozdrawiam z Hiszpanii :) Już na początku chciałbym zaznaczyć, że mieszkam w południowej Hiszpanii, gdzie prawie 10 miesięcy w roku jest słonecznie. Teraz chciałbym przejść do meritum. Planuję otwarcie własnego biznesu. Mianowicie, krótko mówiąc opierałby się na sprzedaży lodów, z roweru. Tzn. do roweru zamontowany byłby odpowiedni wózek a w...
Z tym mocznikiem to żeś pojechał... Wole rower - nie trzeba się poniewierać z wackiem przy baku żeby samochód zasilić. No i rower po trzech dniach nie pachnie szambem
Są też lampki ładowane. Baterie to też nie problem. Przecież one są na 3V więc zasilisz je z dynama. Przetwornica jest tania.
Sama marka roweru nic nie mówi, może zawierać różne rozwiązania napędu. Co rozumiesz pod pojęciem sterownik ? ten moduł mocy z którego wychodzą przewody bezpośrednio do silnika, masz go osobno czy jest zabudowany w kole ? Czy może chodzi ci o ten wyświetlacz/panel na kierownicy ? to poprzez niego najczęściej włacza się światła, niestety często nie da...
Mamy korzyć ładowania baterii i akumulatora, który możemy wykorzystać w rowerze lub wyciągnąć i zasilić inny moduł niskoprądowy. 1 kWh to jest ogrom wysiłku dla człowieka, zupełnie nieopłacalna sprawa, chyba że robiona dla "funu".
a chcesz mieć w rowerze prawdziwy neon?? czy tylko coś co go udaje na diodach bo to drugie to znacznie łatwiej zasilić w rowerze i o wiele prościej sterować. No ale jak uparłeś się na prawdziwy to na pewno masz malutką przetwornicę do tego neonu z jakiejś baterii ja bym to zasilanie z baterii poddał pod działanie np. NE555 z tranzystorem załączającym...
Po pierwsze żaden rower nie pojedzie nigdzie z tym silnikiem, czym Ty się sugerowałeś wybierając ten silnik, chyba że to model roweru o masie 2kg. Po drugie, to wystarczy zasilić regulator, ma wbudowany BEC z którego zasila się odbiornik modelarski, a w tym przypadku tester. Proponuję ten temat umieścić obok: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Myślałem zrobić na Cd4017 dzielnik przez 2 ale problem jest z tym zasilaniem żeby jednym szedł sygnał wyjściowy i zasilanie a drugim masa. Bo od strony czujki to masa i sygnał. Chyba że czujnik jest indukcyjny i jest małą prądniczką o wystarczającej wydajności prądowej do zasilenia chipa.
Mam diodę Luxeon 1W (350mA, 3.0-3.6V, charakterystyka: http://img172.imageshack.us/my.php?image... Chcę z niej zrobić lampkę do roweru i tu mam pytanie - czym ją najlepiej zasilić ? Najbardziej odpowiadałyby mi akumulatorki AA/AAA i do tego kilkuomowy rezystor do ograniczenia prądu. Tylko tu powstaje problem - im bardziej rozładowane będą...
Pomyłka (mierzyłem na złych nóżkach), VSS jest na stałe podłączone do GND, natomiast na VCC nie ma żadnego napięcia. Na 3 pinie scalaka 7130 jest napięcie 2.95V, natomiast na tym samym pinie w przypadku scalaka 7133 jest 0V. Linia VCC idzie od układu HT93LC66 do elementów w prawym dolnym rogu zdjęcia. Spróbować ją zasilić 5V?
Inikue odkrył prawo równoległości: + do + a minus do minus. Ale ,że akumulatory połączone szeregowo nie zwiększa napięcia to jakies nowe prawo fizyki. W dawnym moim rowerze miałem dwie żarówki ksenonowe na 6v i akumulator od wkrętarki na 12. Na tym mogłem świecic 2- 2,5 h. Aku rozebrany, a ogniwa pod siodełkiem.
może to dziwne ale ma pracować w rowerze :D
Klimatyzator w samochodzie potrzebuje tak dużej mocy, że stanowi znaczące obciążenie dla silnika spalinowego, ale ty masz gorszą sytuację, bo nie masz zamkniętej kabiny. Nawet wożenie akumulatora od tira, nie wystarczyło by, żeby to zasilić.
Czy to taki problem? Na wejściu tranzystor, za nim licznik 4040 i tranzystor na wyjściu. Licznik jest wielostopniowy stopień podziału można dobrać, zasilić można go z wyprostowanego i stabilizowanego napięcia prądnicy, układ zasilania moze być prymitywny bo pobór prądu jest mały.
Ja proponuje akumulator 6V, można podłączyć pod dynamo, dorzucasz do tego jakiś stabilizator LDO 5V i podłączasz gniazda USB-większość urządzeń typu GPS i telefony ma ładowanie z portu USB. Jeśli ładowanie z dynama nie będzie wystarczające to wymontowujesz go i zasilaczem lub prostownikiem z opcją ładowania akumulatorów 6V.
Witam chce zrobić mały projekt przy użyciu taśm LED oraz później mikrokontrolera i POWER LED mianowicie w projekcie chodzi mi o oświetlenie roweru ( by wyglądał jak motocykl :) ) lecz mam problem z doborem zasilania. Otóż kiedyś jeździłem na zasilaniu bateriami 9V lecz oświetlenie nie było wystarczające i znalazłem diody na zasilanie 12V i tu jest problem...
Po pierwsze akumulator 7 Ah i prąd 7-8A to raczej zabójcze dla akumulatora. Mając napięcie 14V na wejściu LM317 nie uzyskasz na wyjściu nigdy 14V. Przy takim połączeniu akumulator będzie ładowany tylko wtedy, kiedy nie będziesz używał wzmacniacza. Kolego...a poco Ci wzmacniacz na rowerze?
Wyjście masy ma zarówno na rower jaki na oddzielny kabel. Wszystko może pracować w zupełnie odizolowanym od roweru układzie.
Powiedz to czego ma służyć ten rodzaj oświetlenia, chcesz to mieć tak dla lansu czy ma to mieć jakąś konkretną funkcję!? Bo jeśli do oświetlenia drogi to przerób jakąś latarkę jeśli chcesz! Jeśli chcesz się bawić w listwę to proponuję jeszcze inną rzecz; przetwornica 6/12V! Wtedy wykorzystujesz np. koszyczek na 4 baterie, prosty przełącznik, przetwornicę...
Chciałbym się zapytać, jak duża powinna być prądnica (taka robiona własnoręcznie), jakie uzwojenie (grubość itp.) oraz jak duży powinien być magnes (planowo będzie to magnes neodymowy), aby prądnica wytworzyła 6V, tak aby zasilić zwykłą żarówkę do roweru?
Obudź się, po naładowaniu cewka przekaźnika pozostanie zasilona przez akumulatory, i będzie je rozładowywać, trzeba włączyć dodatkową diodę w układ tak, aby zasilanie przekaźnika było możliwe jedynie z ładowarki.
Witam, znaleziony transformator prawdopodobnie nie spełni Twoich oczekiwań. Jego nazwa sugeruje moc 650 VA, z Twoich informacji wynika, że tyle mniej więcej chcesz uzyskać. Sprzedający podaje dość podstawowe parametry ale podaje wagę około 3 kg. Toroidalne transformatory o mocy 600 VA ważą około 5 kg, więc ten znaleziony ma około 250 - 300 VA, domyślam...
Ale o co się targujesz? Majątek wydasz na baterie. Akumulator możesz sobie wsadzić w jakiś gustowny pokrowiec i przy rowerze umocować. Zasilisz z niego oświetlenie zrobione na tej samej diodzie i przetwornicy, których użyjesz w domku.
12 szeregowo, 4 sztuki zastępują zwykły dwunastowoltowy akumulator. 4x3.6V daje nam dokładnie 14,4V Testowałem w różnych pojazdach, melexach, skuterach, rowerach przy instalacjach 36 i 48V
Muszę zbudować jakiekolwiek podświetlenie do licznika rowerowego. Chodzi o to, aby ekran lub choćby jego część była podświetlona jakąkolwiek diodą LED (wystarczy obszar przebiegu i prędkości). Chcę to wykoanć tak, aby była lekka poświata i by z odległości około 30cm ledwie było co widać, tak aby nie raziło to w nocy po oczach a po zbliżeniu się było...
Troche zmodernizowalem plan: kupie accu 6V (te duze sa chyba olowiowe - i tu pytanie - jaka jest przewaga accu olowiowego od NiCd i tych podobnych?). Do ladowarki i discmana dam po prostu oporniki po drodze, a swiatelka sa na 6V, wiec akurat. Ale Mam takze inne pytania: 1) jesli wyprostuje napiecie i polacze rownolegle z 2 dynam, to nie ma obawy, ze...
Znalazłem tylko takie To są zwykłe żarówki. Na allegro: GNIAZDO/OPRAWKA ŻARÓWKI WKRĘCANEJ ROWER E10/9746 GNIAZDO/OPRAWKA ŻARÓWKI WKRĘCANEJ ROWER E10/10271
Słyszałem ze w żelowych agm jest spadek napięcia Spadek napięcia zależy od natężenia prądu pobieranego z akumulatora. Przy tym samym prądzie dla AGM będzie większy niż dla litowo jonowego, ale nie na tyle by "nie miał siły zasilić silnika". ;)
Cześć. Z tego co zrozumiałem nie musisz budować tego przetwornika - więc może zastosuj zwykłe ... dynamo do roweru.
Jak tylko źródło prądowe, to trochę dużo gratów. W rowerze za źródło prądowe do zasilenia Leda w lampie przedniej wystarczył LM371 (o ile pamiętam) i jeden opornik.
Raczej był ciężki. I objętościowo ze trzy razy większy od impulsowych. Właśnie zamówiłem zasilacz laboratoryjny Korad KA3005P. Ustawić mu 9V 2A i spróbować zasilić w ten sposób?
Tu masz gotowy projekt nawet ze zdjęciami co do czego przylutować :) http://mdiy.pl/taka-tam-lampka-do-roweru...
Ale co, z dynama? Jakbyś użył przetwornicy, to pewnie ten prąd by zniknął w dużej części i nic byś tym nie zasilił.
Ciekawe czym zasilisz taki silnik i jak długo pojedziesz ?
Nie strasz - w Tatrze są dwa... Mh/Cd ? masz na myśli Ni-MH ? Tak bo i tak porządnych NiCd nie dostaniesz. No chyba że jakieś modelarskie/przemysłowe ale zapłacisz jak za pół roweru :D
Osiągnąłeś bardzo dobry wynik. Żeby zasilić żarówkę 5 W, musisz jednak zmodernizować swój układ o większego lub lepiej odżywianego chomika. A na poważnie - chomik jest w stanie oddać ok. 0,5W, więc do zasilenia żarówki 5 W potrzeba Ci 10 chomików. Bez względu na napięcie, z chomika więcej nie wyciągniesz. Dla porównania, jadąc na rowerze treningowym,...
Przy połączeniu równoległym prąd 'podzieli się' na dwie diody i na każdej z nich będzie o połowę mniejszy. Dodatkowa zaleta to możliwość zasilenia całości mniejszym napięciem - minimum to jakieś 5.5v (zamiast prawie dwukrotnie więcej przy połączeniu szeregowym), czyli np. 6x aku AA w zupełności wystarczy, oczywiście szeregowo. Nie jestem pewny, czy...
Doszedłem do takich samych wniosków i końcowo zrezygnowałem z ciężkiego akumulatora, który znajdowałby się dość wysoko w bagażniku, przez co bagażnik mógłby się zerwać, a także waga akumulatora podwyższa środek ciężkości roweru. Przetwornica: Zaraz, zaraz, bo się pogubiłem, że tak kolegę zapytam, po co Ci ta przetwornica, co zamierzasz z nią zrobić....
Rozwijając myśl Kolegi sanfran zaproponuję małą łamigłówkę. Fabryczny akumulator w rowerze ma 8Ah (przy 36V) a powerbank ma 20Ah (przy 5V). Który ma więcej energii?
Najprościej to użyć ten obwód z kontraktonem do sterowania światłem stop, równolegle do światła stop należy umieścić przekaźnik, który będzie zwierał/rozwierał (w zależności co robi kontrakton po naciśnięciu hamulca) obwód sterownika silnika. Tylko ja nadal mam wątpliwości, ponieważ nie wydaje mi się, żeby wydajność prądowa tego obwodu była wystarczająca...
a gdzie umieścić te dynamo, i czy chodzi otakie jak od roweru? a co do 1 punktu?
Cóż, wydaje mi się, że silnik spalinowy odcina Ci możliwość korzystania ze ścieżek rowerowych i dróg dla pieszych/rowerów. Co do roweru elektrycznego - wydaje mi się to bardzo dobra opcja, jednak wyraźnie widać po parametrach sprzętu (max. 25km/h, 250W, ołowiowy akumulator niskiej pojemności), że ani nie można na takim sprzęcie osiągnąć jakiejś szczególnie...
Witam e.Kupilem kosiarkę akumulatorową worx 40V max bez akumulatora i ładowarki. Chce ją zasilić z baterii roweru (bidon 13s5p) rozładowaną do powiedzmy 40-42v. Z powodzeniem zasilania nią dmuchawę do liści na 36v bateria do plecaka i heja :D Tylko tam było łatwiej bo był tylko + i - a tu jest jeszcze trzeci styk. Na zdjęciach baterii 40v udało mi się...
To znaczy od ilu, bo jak z 3V trzeba zasilić tego migającego LED-a poprzez złącze BE tranzystora, to zostanie znacznie mniej, niż 3V...
Witam. Sprawa wygląda tak, rower ma przednie oświetlenie zasilane z akumulatora roweru, chciałbym też tak zasilić tylną lampkę led. Przewód zasilania przedniej lampki jest wpięty pod G, GND, R. https://obrazki.elektroda.pl/9955286700_... Przypuszczam że GND to przewód wyrównawczy, więc tylną lampkę wpiąłbym pod G i R ? https://obrazki.elektroda.pl/4242312400_...
nie ten kierunek, lepszym rozwiązaniem może być panel słoneczny i wiatrak z przekładnią, z 12V nie zasilisz laptopa a przetwornica potrzebuje kilka amperów, na rowerze spędzisz więcej czasu pedałując niż przed laptopem.
https://obrazki.elektroda.pl/5534453500_... Jakiś czas temu wykonałem lampkę rowerową zasilaną dynamem rowerowym w piaście. Jako, że takie dynamo w stanie nieobciążonym potrafi generować zdecydowanie wysokie napięcia (wg niemieckiego źródła nawet do 100V), poszukiwałem przetwornicy wytrzymującej wysokie napięcia. Wybór padł na układ...
Uszanowanko Nie mogę poradzić sobie z zastąpieniem potencjometru rezystorami. Przetwornicę na lm2596s chcę wykorzystać do zasilenia dwóch led 3w do oświetlenia w rowerze. Celem jest uzyskanie dwóch napięć, które będę mogł przełączyć przełącznikiem połączonym z oryginalnymi wyprowadzeniami potencjometru. Potrzebuję 2,9V oraz 3,5V, 2,9V powstaje przy...
A nie możesz po prostu Leda zasilić z plusa przez rezystor a załączać masą z klamki?
Dziękuje za odpowiedź, sprawa wygląda tak że chodzi o urządzenie gastronomiczne, także chciałbym uniknąć zasilania agregatem, gdyż sanepidowsko będzie ciężej przejść dopuszczenie do użytkowania. Nie jest to takze przyczepa, a jedynie przyczepiana przyczepka do roweru. Może inne sugestie?
Żarówkami to szkoda sobie głowy zawracać ,trzeba szukać LED o strumieniu światła takim samym jak w tych żarówkach .Wtedy pobór mocy będzie zdecydowanie mniejszy przy takiej samej jasności i można będzie zasilić z baterii.
To jest silnik prądu stałego z komutatorem czy silnik prądu przemiennego? Silnik prądu przemiennego nie kręci się po zasileniu prądem stałym. W zasadzie żeby zwiększyć prędkość obrotową silnika prądu stałego, to należy zmienić jego konstrukcję lub zasilić wyższym napięciem. Przy prądzie przemiennym dochodzi jeszcze częstotliwość prądu zasilającego silnik.
Jak przy 15 km/h jeszcze mruga, to żarówka w przedniej lampie musi być mocno przewymiarowana - sprawdź jakie są jej parametry. Tak zakładam, jeżeli pogorszenie nastąpiło po jej wymianie. U mnie na początku z przodu była żarówka halogenowa 3W/6V, a z tyłu zwykła i ta mi często się przepalała, więc wymieniłem ją na ledową. Przy tym wyposażeniu światło...
Jeśli w złączu masz idealne 400V to napięcie na ostatnim odcinku nie powinno być mniejsze niż 388V. Dając WLZ, na którym masz spadek 1% zostaje już tylko 2% spadku na instalację wewnątrz domu To wyobraź sobie, że u mnie napięcie fazowe jest w zakresie 220-250V i gdybym miał grubszy WLZ to by problemu nie było? Wystarczy, że ktoś załączy silnik i mam...
Witam, posiadam pakiet POLIMEROWY (Li-Pol) 5500 mAh 3,7v ze starego tablet'a. Postanowiłem zamontować go w rowerze do zasilenia oświetlenia LED i licznika. Kupiłem więc moduł stabilizacji napięcia i ustawiłem go na 3v. Pozostaje tylko jedno pytanie czy taki pakiet (z wbudowaną już jakąś płytką z elektroniką) mogę podłączyć pod ładowarkę 5v 1A i tak...
1 czy da się w jakikolwiek sposób wyprowadzić z tego silnika prąd by można było zasilać żarówki podczas jazdy? łatwiej będzie zastosować światła z zasilaniem bateryjny (akumulatorki AA/AAA), lecz jeśli nie chcesz pamiętać o ich ładowaniu to sugerowałbym zastosowanie prądnicy w piaście http://allegro.pl/shimano-przod-dynamo-p...
Witam. Całego tematu nie czytałem bo bardzo długi, a do tego połowa linków nie działa, ale chciałbym wykonać mały model silnika parowego np. takiego jak tu: http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl... Nie mam dostępu do profesjonalnych tokarek itp. tylko wiertarka, i takie tam. Wydaje mi się że jako koło zamachowe mogła by posłużyć głowica...
Cały problem autora sprowadza się do: 1. Chcę zasilić lampę 12V w rowerze. 2. Do zasilania chcę użyć akumulator lub baterię akumulatorów W związku z tym należy zbudować szeregową baterię akumulatorów (proponowane były NiMH i litowo jonwe). Za trzy akumulatory NiMH można użyć 1 litowo jonowy - napięcia minimalne i maksymalne będą zbliżone (NIMH 3,3-4,5V,...
Akumulator, alternator i rower - pedałować na zmianę. Hehe albo zamiast roweru kierat i bat. Drogą losowania kto do kieratu a kto do bata. Ewentualnie potem zmiana.
Każdą żarówkę wolframową po przepaleniu sprawdzałem czy da się "naprawić". Wystarczyło manipulować żarówką (pod napięciem) tak żeby druciki się zwarły i zespawały. :D Dodano po 1 Co w razie impulsu EM? Elektronika wysiądzie, a drucik wolframowy raczej pozostanie. I czym zasilisz jak elektrownie padną. Nie wiem, może rower z generatorem? Impuls EM nie...
Moc się nie zmienia, jest taka sama. Zmienia się tylko prąd. Do tego odliczasz sprawność przetwornicy i ładowarki. Więc obudowie ładowarki potrzebują 170W. Plus sprawność. A nie 500W. Dodano po 3 Zastanowiłem się i piszę prawdę..sprawdzoną (co do obliczeń, mogę nie mieć racji). ALE.. z samej ciekawości zasiliłem ładowarkę do laptopa o parametrach wejściowych:...
Moim zdaniem to jest rozwiązanie które pozwoli efektywniej wykorzystać energię. Przy odrobinie zautomatyzowania woda może iść bezpośrednio do strumienia tylko jakaś część po podziale do zbiornika. Zawór ze spłuczki może być wykorzystany do odcięcia zasilenia po napełnieniu pozostaje tylko problem jak otworzyć zawór zbiornika kiedy zabraknie wiatru....
Mam nadzieję, że chociaż turbinę zamierzasz zasilić odzyskanym prądem, a nie prądem z akumulatora.
A do czego potrzebujesz tych 12 V? Ja bym spróbował na LM7812. Przymierzałem się do zasilania z dynama w piaście telefonu i kamerki samochodowej. Zmontowałem do prób układ mostek + LM7805 i zdawało to egzamin, jeżeli chodzi o wydolność prądową, nie uległ też LM uszkodzeniu z powodu zbyt dużego napięcia. Fakt nie rozwijałem na rowerze takich kosmicznych...
Prostą przekładnią 1-stopniową się tego "załatwić" nie da, na dodatek sprawność przekładni jest tym gorsza, im większe przełożenie. Gdzieś widziałem wzór "orientacyjny" na sprawność przekładni: Sprawność = 100%- (2 x Przełożenie). Jeśli będziesz pedałował w tempie 1 obrót na sekundę, czyli 60 obr/min, a alternator potrzebuje 2000obr/min, to przekładnia...
Jesli polaczysz dwa _takie-same_ akumulatory, czyli w tym samym wieku rownolegle, nie powinno byc problemow, ale jesli jeden bedzie stary, drugi nowy, to uzyskana pojemnosc wypadkowa jest determinowana przez ten starszy, wez to pod uwage. Moze to tez wplywac na skrocona zywotnosc nowszego.. Jesli masz zamiar chodzic z tym TTomem na grzyby (choc slad...
jakies dalsze propozucje Dalsze "propozucje" są takie - PRZECZYTAJ FAQ! A chcieć, to można załatwić pewne potrzeby w imtymnej kabince. Jeśli nie zrozumiałeś aluzji, to złamałeś kilka zasad netykiety i wykazujesz się jeszcze lenistwem. Przez 3 dni, powinieneś choć przeczytać kilka, z kilkudziesięciu tematów odnośnie świateł do roweru. Jak zasilić diody,...
Pomysł ten zrealizowałem dosyć dawno (5 lat temu) i niektórych szczegółów mogę nie pamiętać. Opis: Wszystko jest zasilane akumulatorkiem 9,6V 1,4Ah. W akumulatorze zmieniłem dwa ogniwa na pojemność 2,4Ah -zasilanie walkmana. Pod korbowodem umiesciłem metalową skrzyneczkę, w której znajduje się wzmacniacz ok 0,5-1W -wyciągnięty z "jamnika". Na kierownicy...
Kolega sobie życzył przełącznik światem mijania na drogowe ;) Rezystor załączany przełącznikiem dwupozycyjnym, na zasileniu driverów i będzie miał tę funkcję zrealizowaną. ;) Tanio i prosto... Choć może nie zbyt fachowo. :)
Szukałem silnika 12V ok 1KW to po pierwsze straszne prądy były by w użyciu więc to raczej odpada. A myślałeś że jakie prądy będą? Chcesz dać silnik 250W od roweru elektrycznego i zasilić to dwoma akumulatorami od UPS-a? Kolego, silnik 1kW odpada z prostego powodu - jest za słaby, tu jest potrzebny silnik z 10kW przynajmniej (jak wyżej napisano - oryginał...
W rowerze mam akumulator zelowy 5Ah 6V. I chciałbym zrobic tak zeby mozna byłó podłączyć tą latartę bez utraty mocy (rezystory odpadają). Jeśli dysponujesz akumulatorem o napięciu 6V i chcesz nim zasilać urządzenie/żarówkę przewidzianą na zasilanie 4,5V to nie da się tego zrobić inaczej jak właśnie przez stratę mocy - różnica musi być gdzieś i w jakiś...
Jeśli żarzyła sie żarówka 12V/5W to by oznaczało że twoja prądnica osiągała moc może 1W, może mniej. Załóżmy że to był 1W. Jeśli takich prądnic zmontujesz 2000 sztuk to osiągną one moc zdolną do zasilenia przeciętnej grzałki o mocy 2kW przeznaczonej do bojlera, oczywiście pod warunkiem że coś będzie kręciło tymi kołami.
Ja tylko twierdzę że silnik spalinowy (rodzaj elektromaszynowni) rozwiązałby problem zapasu energii. Wiadomo ze akumulator 45Ah przy poborze 2A (tyle trzeba liczyć) wystarczy na 10-15min a reszta czasu to zdychanie. Taki mały generator o mocy 1KM~0,7KW (silniczek modelarski np. LA40 6,5cm3,270g,1KM) wystarczy spokojnie do zasilenia silnika głównego...
Ja w rowerze wymieniłem w lampie będącej na wyposażeniu, zarówkę halogenową 3W na 3W diodę led i zasiliłem ją z dynama w piaście przez układ LM317 (źródło stałoprądowe). Dioda chłodzona jest przez radiator.
O ile magnetyzm szczątkowy będzie na tyle duży, żeby silnik zamienił się w prądnicę i to dość dobrą, żeby martwić się o nadmiar obciążenia silnika. Dużo gorsze w tym wypadku od zwarcia silnika jest zasilenie go napięciem o przeciwnej biegunowości, dlatego wspomniałem o zabawie ze źródłem prądowym a potem o doborze rezystora ale dla zasilenia silnika...
Wiam Alternator to jest prądnica trujfazowa synchroniczna dlatego są w nim diody do prostowania prądu, wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie).
Czy podłączasz LED-a do dynama bez dodatkowych elementów, i to działa? Wydaje mi się to wątpliwe. Nigdzie nie napisałem, że LED-a podpinałem bezpośrednio pod dynamo. U mnie wygląda to tak: dynamo>mostek>mały kondensator> LM317 (jako źródło prądowe ustawione na 700 mA)>LED (na radiatorze). Podejrzewam, albo dynamo nie daje tych 700mA, albo spadek napięcia...
Czy ktoś wie, do jakiego napięcia można rozładowywać akumulatory litowo jonowe? Moj akumulator to akumulator zamiennik do kamery o pojemności 4200mAh i napieciu znamionowym 7,4V To jest ten aku http://allegro.pl/item93852096_akumulato... Chce go wykorzystywac do zasilenia lampki xenonowej do roweru. Akumulator...
Tych filmików na You Tube jest za dużo, pokazujących działanie tych generatorów . Nie ma takiej opcji żeby 100 procent było kłamstwem . Miliony much nie mogą się mylić? Spalanie węgla rozbija wiązania chemiczne uwalniając energię. Energetyka jądrowa rozbija wiązania wewnątrzatomowe uwalniając energię. Słońce to fuzja i uwalnianie energii różnicy wiązań...
To co napiszę jest tylko sugestią,ale nie taką z krainy marzeń.Ja bym tam wstawił koło od roweru . takie z prądnicą w piaście,No oczywiście to tylko pomysł. ale gdyby to zbuforować akumulatorem a potem przetwornicą to zaczyna mieć to sens. :D Przypomina mi się taki serial"pomysłowy dobromil"Ale jak to dobrze obmyśleć to mój pomysł zadziała.Oczywiście...
Witam!! A ja mam do Was takie pytanko. Zamontowałem sobie cztery neony w rowerze (z ledów). Efekt jest fajny, ale tylko w zupełnej ciemności i z bliska. Gdy się odejdzie tak z trzy metry to środki są puste, nie świecą się. Próbowałem na jednym, żeby wypełnić go żelem od USG, ale było jeszcze gorzej, ponieważ w ogóle nie odbijał światła, a zamiast tego...
NIe :D:D:D, o jakiej dyskotece:D:D:D. Ja chcę ten stroboskopik do roweru zrobić, dla kolegi :). Dał mi taki aparat i powiedział, bym mu "wyczarował" stroboskop :D
No świecą i nie ma ( ja nie widzę różnicy) w jasności. Jeśli prąd LED-ów jest np. 2X większy, to różnicy jasności "na oko" nie widać - chyba, że jedną lampkę zasilisz 2x1.5V, a drugą z power banku... Ale może tam jest stabilizacja prądu? Najlepiej byłoby zmierzyć prąd i zobaczyć, czy jest różnica i w którą stronę - lampka może mieć przetwornicę i przy...
Witam wpadłem na pomysł wymiany w chińskim watomierzu który służy mi w rowerze elektrycznym wyświetlacza, na podświetlany. Wyświetlacz świeci na niebiesko. Ale mam problem jak zasilić diody tego wyświetlacza napięcie na akumulatorze zmienia się pomiędzy 30 a 42 Volt. Szukanie napięcia do zasilenia na płytce watomierza odpada, bo już wyświetlacz wlutowałem....
Alternator samochodowy + rower i spokojnie wykrecisz 50W pedałując. Plus mały akumulator i spokojnie będziesz mógł zejść do grila dorzucić bez przerywania filmu.
prądnica zasilenia temperatura zasilenia podłog temperatura zasilenia podłogówki
podnośniki hydrauliczny pompa wspomagać renault laguna włącznik lampa stać
pilot uniwersalny manta pilot uniwersalny manta
Zawieszanie i artefakty po wymianie dysku i RAM Błąd w Mercedesie Vito - diagnostyka i przyczyny