Akurat z LPG wszystko w porządku, tak samo jak sondą, którą zalecano mi wymienić. Dolot był dziurawy. A co do zaworów, na usterce jeździł jeszcze u poprzedniego właściciela pewnie conajmniej rok, u mnie niemal półtora (a co miałem zrobić jak nikt nie potrafił naprawić?) i z czasem uczę się tego auta. Szczelność dolotu diagnozuję u siebie bez komputera...
a miarka oleju jest na pewno od tego silnika? może komuś się ułamała i założył jakąś inną? i lejąc na max stanu tak naprawdę przepełniasz i wykorbienia wału rozchlapują mocno olej? minimalny stan nie powinien mieć żadnego znaczenia, puki pompa zasysa olej nawet na zakrętach (więc nie zaświeca się nigdy na odpalonym silniku kontrolka ciśnienia oleju)...
Dlaczego silnik zasysa olej przez bagnet? Możliwe przyczyny to problemy z układem PCV, uszkodzone uszczelki lub pierścienie tłokowe, a także nieprawidłowe działanie turbosprężarki.
Egr chciał usunąć ze sterownika ale nie dał rady ponieważ nie mógł obejść jakiś zabezpieczeń. Przepustnica była czyszczona w zeszłym roku. Membrana odmy wymieniana ponieważ były przedmuchy i zasysało bagnet oleju. Nie mam pojęcia czy mierzył parametry na żywo.
Nic się nie stało podejrzewam. Wiem z doświadczenia, że jeśli w manie bagnet się macza pomiędzy minimum a zero, to pompa jeszcze zasysa olej i ciśnienie w układzie będzie prawidłowe, jednak nie polecam tak jezdzić !! W manie, masz w komputerze możliwość sprawdzenia poziomu oleju. Każdemu z użytkowników zalecam zawsze tam zaglądać przed uruchomieniem...
Dziękuję za podpowiedź, Ale mam jeszcze w związku z tym następne pytanie : co do poziomu oleju to sprawdzałem i jest do górnej granicy na bagnecie. Nie wiem w jaki sposób sprawdzić czy pompa zasysa powietrze w wyniku jakiejś nieszczelności czy jest zużyta ?
Czyli jak odma jest podłączona to ma tak zasysać z bagnet i wlewu oleju ? P.S filtr powietrza wyjąłem z auta i odpaliłem bez filtra, było tak samo dalej zasysało.
Miales na mysli chyba tlumik szmerow zasysanego powietrza :)
Objawy wskazują na dziurę w dolocie i sporą dawkę lewego powietrza (przy drobnych nieszczelnościach kuleje lae odpala maks za 3 razem i po kilku s sabilizuje obroty). Zachowanie kontrolek prawidłowe, na zimnym silniku olej nie spływa tak łatwo i dlatego kontrolka wskoczyła po chwili. Silnika nie uszkodziłeś ale dobrze, że nie próbowałeś dalej bo nie...
Przepływomierz musi być. Bez przepływomierza jazda jest możliwa ale trudna. Prawdopodobnie masz uszkodzony przepływomierz. Falowanie najczęściej występuje od zasysanego lewego powietrza w kolektorze dolotowym czyli gdzieś za przepływomierzem. Możesz mieć uszkodzoną odmę, korek oleju, uszkodzony bagnet oleju, uszkodzone uszczelki silnika przez które...
Chodzi o to, że chyba mam za słaby (stary) akumulator na uruchomienie silnika. Rozrusznik kręci, ale nie chce zapalić i podczas kręcenia wyskakują błędy ABS itp., typowe dla Fiata, związane ze starym akumulatorem. Chodzi o to, czy jak kręcę, to nie zacieram silnika, bo patrząc na bagnet olejowy, to nic nie pobrało z miski (gdy pobiera pompa oleju, to...
Wielkie dzieki Panowie! :) Teraz mam jasność jak to działa. Jeszcze tak dla ścisłości: Ciecz lub gaz, przepływając przez zwężającą się dyszę wytwarza próżnię i przy pomocy powstałego ciśnienia zasysa (ciecz lub gaz). Efekt ssania może być wykorzystany do czegokolwiek. http://obrazki.elektroda.pl/9270458700_1... A tu o zwężce http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwężka_Vent...
dzień dobry, Jakie masz błędy w sterowniku silnika? Ile oleju Pali Twoje auto na 1000 km? -Co do błędów to nie ma ani jednego. sprawdziłem dziś po dłuższej przerwie i czysto. https://obrazki.elektroda.pl/2487057100_... -Natomiast jeśli chodzi o olej to wychodzi na to, że ok 300ml na 1K km. Olej 5W30 GM. I tak wiem, że powinienem wlać...
Jeśli na bagnecie jest poniżej dolnej kreski to będzie się przegrzewać. Nie wiem dlaczego, ale sprawdzone w kilku przypadkach. Odpowiedź bardzo prosta. Olej smaruje i chłodzi. O chłodnicach oleju silnikowego na pewno słyszałeś. OK ale dlaczego jego poziom ma znaczenie skoro ciśnienie jest wtedy ok i smok zasysa bez problemu. Ilość oleju ma znaczenie....
Jak go sprawdzic? Rok temu kupowalem caly nowy oryginalny bo rurka byla przetarta Dodano po 7 To co wymienialem rok temu to byl separator olejowy sam zaworek z rurką. Przeczyscilem dzis odmę o ile mozna tak to nazwac bo byla prawie czysta. Nie pomogło. Postanowilem odpiac w czasie pracy map sensor i o dziwo chyba wyrownalo obroty albo juz byl na tyle...
Trochę minęło ale oscak olej będzie zasysane korkiem spustowym oleju a powrót tam gdzie bagnet od kontroli oleju. Niezbyt dobre miejsce poboru, bo u brata w czasie pracy została zgnieciona rura pod spodem dobrze że nie zerwał bo olej by uciekł. Został wywiercony otwór z boku w bloku skrzyni uszczelnione oringiem dociśniętym płaskownikiem fazowanym,można...
Zrobiłem test szczelności, odpiąłem dolot przy przepływce i dokładnie uszczelnilem, co nastąpiło silnik nawet nie poczuł że zabralem mu powietrze! Metoda na ucho nasłuchiwałem skąd dochodzi syczenie. Z początku myślałem że to podciśnienie idące z kolektora do parownika ale okazało się, że powietrze jest zasysane z bagnetu wlewu oleju! Zatkalem to miejsce...
Jak jest podcisnienie to bedzie go zasysał. Ba wystarczy nieszczleny oring nawet na bagnecie i silnik chodzi krzywo. Tak samo korek wlewu.
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Witam, mam problem z moim BMW, na zimnym nie kopci, jeśli silnik się rozgrzeje zaczyna kopcić na niebiesko, odma została wymieniona z przewodami. Wyciągając bagnet czuć zasysanie powietrza do miski, odkręcając korek oleju silnik normalnie wydmuchuje powietrze, proszę o pomoc.
Stan oleju poszedł na maxa bo jest za bogata mieszanka i paliwo idzie w olej-jak byś powąchał olej na bagnecie to byś widział jak capi benzyną. Podpowiadam Ci na co masz zwrócić uwagę, a Ty nic. Nie mogę ci powiedzieć co jest uszkodzone, bo chcę abyś sam doszedł. Czyżby jeszcze gdzieś jakaś nieszczelność? Zlikwidowałem jedną nieszczelność czas wtrysku...
Niestety nie wiem i nie bardzo mam jak sprawdzić w najbliższym czasie. A ma to jakiś wpływ? Gdybając, to tak. Ktoś robił coś przy silniku, właściwie w nim. Uszczelniając, lepiąc uszczelki na silikon, dał go za dużo, silikon trochę wypłynął, następnie się urywając zatkał sobą smok olejowy, jego sitko. Pompa nie zasysa przez to wystarczającej ilości...
Wyczytałem z instrukcji (i katalogu produktów Kranzle na rok 2016): Link: http://www.kraenzle.com/fileadmin/user_u... Że myjki Kranzle z serii 1050 (i wszystkich pozostałych 1xxx) nie potrafią same zasysać wody (z wolnostojących zbiorników np. beczki) a dopiero od serii 2xxx potrafią...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Witam 000andrzej Jeśli nie ma prawa być tych kilku kropel to wytłumacz mi skąd wziął się biały osad pod korkiem oleju i mokry od wody bagnet VW Garbusie silnik 1300 chłodzony powietrzem ? Pozdro W garbusach jest to zjawisko tak normalne jak to że "garbus ma 4 koła" zawsze jest tam białawo - brązowawa maź plowstająca z wilgoci jaha jest w powietrzu...
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
Odma to rurka gumowa ,która odsysa opary oleju z silnika i kieruje je do komory filtra powietrza gdzie są zasysane i spalane wraz z paliwem w silniku.Podczas kiedy silnik jest na wykończeniu do komory olejowej przedostają się spaliny i olej , które przy dużej ilości potrafią zadławić silnik. 1 Proponuje jeszcze poszukać tej rurki odczepić od obudowy...
Na wolnych obrotach mocno "drży" powietrze w kolektorze ssącym. Czujnik temp zasysanego powietrza jest w pewnym sensie ogrzewany powietrzem które jest odbijane i wracane czasem z cylindra. Fazy ssania i wydechu trochę nachodzą na siebie. Czujnik jest bardziej "chłodzony" przy wyższych obrotach. Aż tak bym się jego nie czepiał. Możesz zdjąć z niego wtyczkę...
bagnet oleju bagnet oleju renault bagnet oleju astra
połączenia skręcane język ukraina idealne źródło napięciowe
przepustnica chłodziarki bosch prawo kirchofa
Jak sprawdzić, czy ciąg jest arytmetyczny? Jak ustawić temperaturę CWU na kotle De Dietrich DTG 111 NEZ?