Tarcze=wirniki. Miękkie aluminium, łatwo się odkształcające. Samoczynnie nie powinno to się zatrzeć z kierownicą - tulejki dystansowe blokują wirnik przed przesuwaniem się w osi. Chyba że odkurzałeś bez worka i świeże kocie łajno się trafiło pod szczotką.
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów posiada doświadczenie w domowej naprawie takiej pompy? Pewnego dnia wspomaganie przestało pracować. Po demontażu pompy i otwarciu plastikowej pokrywy z płytką elektroniki, widoczne zwęglenie jednego z tranzystorów mosfet. Wymiana nie przyniosła poprawy. Dodam, że silnik i sama pompa nie są zatarte. Właściciel samochodu...
witam spoko sprawdź czy trzeba wymienić może wystarczy nasmarowac ale w sumie to nie warto bawić sie jezeli cena tego łożyska nie jest duża bo jak juz zatarte jest to lepeij wymienić i sparwdź jeszcze doakłenie uczszelniacz tego łożyska skoro sie zatarło to musiała być jakaś przyczyna tego moze jest pękniętey albo cos podobnego................... :)...
Witam, Wracając do tematu wspomagania kierownicy z pompaą TRW - 2 pinową z ożebrowanym silnikiem (podobno są różne modele). Wspomaganie zaczęło szwankować - w pierwszej fazie nie było zauważalne jeśli chodzi o możliwości manewrowania, słyszalem jednak dziwny dzwięk tak jakby silniczek był obciązony i nie dawał rady. Niestety nie naprawilo się samo a...
Witam, poszukuję kodu na kierownicę do wodnika quattro 616.6 . W serwisówce na elektrodzie jest tylko kod 336.1 - agregat ssący . Czy w tym modelu nie jest to naprawialne ? . Padło łożysko, zatarło się i wytopiło jajo w kierownicy. Szkoda wywalać na śmietnik odkurzacza. A cena całego agregatu powala ok 400 zł . Może ktoś poleci gdzie to można dostać...
Witam powodem bicia na kierownicy może być -krzywa felga -krzywa opona -krzywa piasta - -zatarty przegub półosi napędowej jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy
Witam, Żona zgłosiła mi problem, że jej chevroletem ostatnio jedzie się jakoś inaczej ale nie jest w stanie stwierdzić jaka to różnica. Przejechałem się i zauważyłem, że kierownica po skręcie podczas jazdy nie wraca samoczynnie do jazdy na wprost ale zostaje lekko odchylona w stronę poprzedniego skrętu i samochód skręca. Dzieje się tak przy jeździe...
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
jak krzyżak jest zatarty to ma luz i się właśnie blokuje. Jak go dotkniesz na przegubie i ktoś lekko będziesz kręcił kierownicą to poczujesz na nim luzy pod warunkiem że nie połamie Ci palcy hehe
Na kolumnie kierownicy masz krzyżak, nie jest zatarty?
Częstą przyczyną oporów w powrocie kierownicy są zatarte łożyska mocowania górnego amortyzatora sprawdź je. Za powracanie kół do pozycji na wprost głównie odpowiada kąt wyprzedzenia zwrotnicy, czyli kąt pomiędzy osią zwrotnicy (w linii amortyzatora), a linią pionową idącą przez środek koła. Winne opisanej sytuacji mogą być amortyzatory (luzy powodujące...
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
Witam, Pacjent - Punto II polift, 1,2 60 KM, wersja golas bez wspomagania. W początku tego roku zgięty prawy amortyzator przód przy najechaniu na wysoki krawężnik po poślizgu + zbita lampa. W lutym wymienione oba amorki i poduszki, mechanik ustawiał zbieżność (przynajmniej tak twierdził). Od tego czasu auto stało, nie miałem czasu wziąć się za lampę...
Dzisiaj zamontowałem stary silownik bez zmian kierownica dalej się zacina ale przy odkręcaniu przewodów razem z olejem pojawiają się opiłki więc jutro zdemontuje mała pompę wspomagania była zatarta jedna zwrotnica i chyba pompa dostała w kość kier przed naprawa chodziła ciezko ale się nie cięła po wymianie wszystko chodzi luźno ale pompa chyba się nie...
Witam, jestem posiadaczem Seata Ibizy 1,4 MPI 8v 2001r. lpg Wczoraj wieczorem ruszałem z pod domu, spieszać się bardzo po przejechaniu 600 metrów zapaliła się kontrolka oleju. Zgasiłem auto i zapaliłem ponownie powtórka, pomyślałem, że z powodu wysokiego mrozu -15 stopni, coś zgłupiało. Pojechałem więc dalej po przejechaniu 4 km straciłem nagle wspomaganie...
nie jesteśmy wróżkami, całe szczęście że korbowód się nie urwał i nie wybił dziury w bloku, więc jak ktoś kto się w miarę zna odkręci miskę i panewki to dopiero oceni skalę zniszczeń. na przyszłość, gdybyś usłyszał ten dźwięk i OD RAZU wcisnął sprzęgło (i najlepiej od razu też wyłączył silnik, i na luzie zjechał na pobocze), to by się nic nie stało,...
Jak się grzała to na pewno się zatarła.Jest jeszcze jeden myk w pompie tam jest zaworek i może się zawiesił.
Jakie te dźwięki? Stukanie, świst, szum, szmer, coś innego? Może coś się zatarło? Może się zapowietrzył układ? Pozdrawiam.
Witam wszystkich po dłuższej przerwie . A więc zacznę od tego że zbieżność ustawiona guma na amortyzatorze wymieniona żadnych luzów w zawieszeniu ,łożyska nie zatarte, wyregulowana listwa kierownicza a kierownica zachowuje się nadal tak samo . Ręce mi już opadają i chyba będzie trzeba się z tym pogodzić.
goja8721 - zdecydowanie tak. Duże luzy na obu końcówkach drążków moga powodować "spontaniczne" drżenie w układzie kierwoniczym. spotkałem się z czyms takim w Astrze H 1,3CDTI z 2006 roku gdzie oryginalne drążki dość szybko "doszły" na naszych drogach (razem zresztą z łącznikami stabilizatora) ale piszesz ,że zmieniałeś sprężyny więc przy ustawianiu...
Podejrzewam że zatarte masz łożyska oporowe na górnych gumach które wchodzą w kielichy w nadwoziu. Na pewno kiedy skręcasz to slychać strzelanie lub trzeszczenie w zawieszeniu? Jeżeli tak to wymień te łożyska i sprawa załatwiona.
Nie znam się na mechanice auta ale czy krzyżaki i McPerson by tak ograniczały prace wspomagania, że raz chodziłby dobrze a raz całkowicie unieruchamiały układ? Mi to wygląda na problem z obiegiem oleju. Tylko nie znam się na tyle i na budowie pompy i maglownicy by to stwierdzić. Ewidentnie brakuje mocy w ciśnieniu i wtłoczeniu oleju. Nie wiem teraz...
Po pierwsze tarcza. najlepiej sprawdzic przyrządem, czy ma bicie. Po drugie, skoro masz brudny tłoczek, to gumy są uszkodozne i przez nie dostaje się brud. najlepiej rozebrac zaciak, przeciścić, założyc nowe gumy i odpowietrzyć. Od tego bym zaczął. Tłoczek mógł sie zatrzeć i nie odbija. A koło nie grzeje się?
Albo łożyska na amortyzatorach zatarte co w nich nie jest rzadkością, albo geometria źle ustawiona.
Krzyżak wylatany, zatarty zachowuje się tak, że na postoju np. opór pojawia się co 90° Dodatkowo widać rdzawe wybroczyny na krzyżaku. Rolę może też grać słabe ciśnienie, wspomagania, na wolnych obrotach.
Jakie to ma znaczenie w tym momencie? ;) Za każdym razem, w każdym warsztacie w którym byłem regulować zbieżność, kierownicę poziomowali i w zależności czy sprzęt tego wymaga czy nie, blokowali ją w takiej pozycji. Przy ustawianiu zbieżności na Hunter DSP600 nie trzeba jej blokować. Po wymanie sworzni (w tym jednego zatartego) kierownica przy większych...
Dzwięk strzału w oponę to raczej sprężyna zawieszenia daje jak masz zatarte górne mocowania albo pękniętą.
a możliwe że wyje bo ogólnie to cały silnik wyje to cięzko powiedzieć Hałasy z różnych elementów silnika bada się 'stetoskopem' - łatwo nim wymacać hałasowanie konkretnego koła/łożyska... Mi w astrze F X1.7DTL (GM) zatarła się pompa. Wymieniłem na nową - wspomaganie działało ale nie tak 'lekko' jak na oryginalnej...
W sprawie mojej awari w Passacie CC sprawa wyglada następujaco, zatarta z prawej strony oraz peknięta przy czujniku skrętu brak możliwośći naprawy, uszkodzona maglownica jest z numerem 3c1 423 050E z roku 2008r. rok prod. samochodu to 2011r. Według serwisu VW po numerze Vin powinna być taka 3AB423061G lub F. Czy można maglownicę założyc z innymi numerami...
Jedyny problem, jaki spotkalem w tych pompach, to zuzycie lozyska, jednak nie przy przebiegu 130 kkm. Tak, ale nigdy nie wiadomo co tam się wcześnie działo. Z praktyki powiem, że nawet zatarte łożysko amortyzatora nie będzie powodowało "skakania" kierownicy, jedynie efekty dźwiękowe w postaci skrzypienia, trzasków itp.
Pokręciłem kierownicą z uniesionymi kołami, ale nic to nie dało. Łożyska nie są zatarte, przy wymianie amorów wszystko dokładnie sprawdziłem. Zastanawia mnie to że nawet przy maksymalnym skręcie kierownicy pompa nie wyje tylko lekko szumi jakby się olej pod ciśnieniem przelewał.
Trzeba przede wszystkim sprawdzić ładowanie w samochodzie,później okablowanie pompy,pomierzyć napięcia czy nie uszkodzone przewody zasilające.Jeśli wszystko będzie w porządku to może być pompa zatarta przez brak oleju...
Ma za ciężko więc nie obija. Masz żużyte, zatarte elementy w układzie kierowniczym.
Skoro iskierka jest to jest też pobór prądu czyli albo pompa się zatarła albo może być w niej sterownik który robi zwarcie
a może śwożnie w wahaczu są zatarte
Rozebralem orbitrol i nie zauważyłem tam żadnej tulejki zatartej. Czy możecie mi powiedzieć którymi kanałami leci lej w przypadku nie kręcenia kierownica Dodano po 10 Rozebralem orbitrol i nie zauważyłem tam żadnej tulejki zatartej. Czy możecie mi powiedzieć którymi kanałami leci lej w przypadku nie kręcenia kierownicą? Oraz od czego jest ta jedna długa...
Dane wózka: Typ:EFG-DF13MFG115-450DZ nr seryjny: 89.91.14.18 rocznik jest zatarta ostatnia cyfra ale chyba 2000 r. kolega ma w opisie "naprawa rzeczy nienaprawialnych" może ten czujnik da rade naprawić?
Koło skręca się ładnie, płynnie razem ze sprężyną. Można to wykluczyć. Krzyżak kolumny kierowniczej zatarty?
Obrót lewo prawo policz kątowo i zobacz czy masz "na wprost " w połowie. Może coś skopane w ustawieniu, różne cuda już były. Skręcajac koła skręcasz sprężyny w zawieszeniu,one też same potem "szukaja" pozycji neutralnej dla siebie(może mocowanie jest zatarte na łozysku ,pęknięta sprężyna itp..) poza tym oczywiście kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
Zalałem mineralnym tak jak powiedział kolega, ale nic nie pomogło. Być może, że tamte oleje zatarły pompę. Dziś kupię nowa pompę i zaleję mineralnym. Zobaczę, co się będzie działo. Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem.
Jadąc bez płynu zatrzesz pompę i koszty się zwiększą. Najpewniej pękł któryś przewód
No to fajnie dzięki za konkretną podpowiedź , ale wiesz też tak czułem ze mineralny ma być . A te oszołomy w sklepach jak dobierają płyn według swojego programu to mi już w 3 sklepach chcieli wciś ten w ciemnej butelce syntetyczny . A tam na zbiorniczku fabrycznie jest nabite mineral , wiec to logiczne że ma być zielony mineralny i taki pewnie musze...
Dzięki kolego już zrobione pompa ok tylko silnik zatarty
Witam. Podnies całkowicie tylną oś i sprawdz na podniesionej. Jesli na podniesionej to samo to winny orbitrol lub siłownik. Jesli na podniesionej jest ok to zwrotnica zatarta(łożysko).
W Twoim Colcie wspomaganie jest takie samo jak od Smarta. Może poszukaj w tych tematach. Wydaje mi się, że musisz szukać w elementach skrętnych. Często łożyska McPhaersonów jak są zatarte to jest ten sam efekt. Kiedyś w Kangoo wymieniłem pompę wspomagania która uszkodziła się po tygodniu. Powód już wymieniłem.
Np. zatarty krzyżak.
DZIĘKI Rozumiem, że jak będę jechał na warsztat to pompę wspomagania należy rozłączyć,aby nie zatrzeć ? bo wyleciał cały płyn
Możliwe że pompa siada. Ale sprawdz czy nie pieni oleju w zbiorniczku lub czy jest stan.Mozliwe że na króćcu ssącym na pompie ssie lewe powietrze. Czy pompa rzęzi? Druga sprawa to sworznie przedniego zawieszenia...smarowane czy zatarte?
Zatarte górne łożysko(a?) McPershona. Chyba.
Jak naprawić zatartą kierownicę w turbinie (Octavia 1.9 TDI 110KM). Da sie to jakoś zrobić bez wiekszych kosztów???
Witam Jeśli cięgno chodzi luźno to łopatki geometrii nie są zatarte. Jeśli przyblokowuje cięgno w którymś miejscu to znaczy że się zaciera, jeśli nie idzie ruszyć cięgnem to znaczy że się zatarły całkiem kierownice. W tej kwestii nic się narazie nie zmieniło;) - oczywiście do sprawdzenia należałoby odpiąć gruszkę ponieważ w niej jest dość mocna sprężyna...
Witam Przyjechał dzisiaj do mnie kolega samochodem Audi A4 1.9TDI 2004r. prawie że prosto z Niemiec z problemem braku mocy, bo takie już kupili. Auto ma przejechane 190tys. i problem w tym że stało prawie pół roku, bo widać po rolkach napinacza paska jak pordzewiał. Auto nie daje ciśnienia doładowania, wąż jest prawie cały czas miękki, z pomiarów Vagiem...
Mam problem po wgraniu modyfikowanych map następuje przeładowanie, po wróceniu do orginału problem ten znika. Jaka może być przyczyna? Zatarte łopatki kierownicy? Tak tak pod vaga nie podłączałem jeszcze bo uszkodził mi sie kabelek :) W śirode będe miał go sprowrotem to zobacze co tam w blokach słychać. Czy ktoś już miał taki przypadek?
Masz zatarty wał kierownicy, łącze przy samej kolumnie. Ewentualnie krzyżak wału kierowniczego.
czarny0531 możesz je sprawdzić bez demontowania turbiny. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko i w mało dostępnym miejscu dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione (po ściągnieciu osłony silnika z kanału masz lepszy dostęp). Zwróć uwagę na zamontowany do turbosprężarki siłownik podciśnieniowy (metalowa gruszka)....
Witam mam passata b4 1996r 110km ostatnio pojawił mi się po raz drugi problem z prędkością od momentu kiedy zakupiłem czyli listopad 2007rok mianowicie auto podczas jazdy straciło moc przestało jechać na V biegu max 120km/h i na niższych biegach odpowiednio mniej kiedy już dojechałem do miejsca i go wyłączyłem to po ponownym odpaleniu było już wszystko...
Auto z małym prawdziwym przebiegiem. Problem jest taki że kierownicą ciężko się kręci . Wspomaganie niby jakieś jest, bowiem po odpaleniu auta kierownica lżej pracuje niż ze zgaszonym silnikiem. Jednak pracuje ciężko nawet podczas jazdy. Pracuje tak sztywno jakby coś stawiało opór, lub było zatarte. Wymieniłem płyn od wspomagania, wyjąłem wkład plastikowy...
Ja też naprawiłem bez zdejmowania turbo, udało mi się rozruszać czpień kierownicy turbo i chodzi normalnie, musiało być zatarte. Zauważyłem że turbo w tych autach łatwo zabrudzić jeżdżąc powoli do 2 tys obr. więc trzeba pocisnąć żeby kierownice turbo pracowały inaczej się zapiekają. Powodzenia !
W zespole wału kierownicy masz dwa krzyżaki, tuż przed kolumną. Sprawdź czy nie są zatarte.
Witam, mam problem ze wspomaganiem w carinie. Była wymieniana przekładnia kierownicza po regeneracji oraz pompa wspomagania równiez po regeneracji. Kierownica bardzo ciężko się kręci , brak wspomagania. Jak auto jest uniesione to wszystko lekko chodzi i nic sie nie zacina. Układ odpowieczony, płyn w zbiorniczku krązy. Krzyżaki i łozysko i przeguby nie...
Tego się nie da "przestawić". Raczej typowy overload turbiny. Albo sztanga nie pracuje albo kierownice zatarte. Nie chce być złym prorokiem ale bez dalszej diagnostyki stawiałbym właśnie na uszkodzoną turbinę nadającą się do wymiany lub regeneracji. Należało by zrobić diagnostykę turbiny, filmy pokazane są na necie.
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
do turbiny podlaczony jest silownik podcisnieniowy ktory steruje kierownicami (taka metalowa dosyc spora puszka), jak wlozysz reke pod niego to wyczujesz taki pret (sztance), pociagaj go w strone tej puszki i puszczaj, przy podciaganiu go i puszczaniu powinien chodzic jak maselko :) (oczywiscie na wylaczonym silniku), jesli nie bedzie tak to wskazuje...
cd.: 66cm3 - zalany gaźnik... zatarty silnik... Wydam kolejne 500 zł i znowu z byle powodu zatrę silnik? Muszę docieć co się dzieje tj przyczynę problemów... Bruzdy: Dziwne uszkodzenie jak od jakichś zębów - poprzeczne ryski - od nowości chyba bo ja nie uszkodziłem, przynajmniej tak myślę nikt ostrym nie chwytał tloka a i w silniku mysle że się samo...
Matiz - wymiana wezy przy nagrzewnicy... makabra.. A 170CDI - Demontaz rozrusznika .... kazdy wie o co chodzi... Opel Antara 2.0cdti 2009r ktos widzial zeby po 90tys dzwigienki popychajace pod walkiem pekly od tak sobie...? MM obudowy alternatorow.... Turbiny w vw 1.9 - zatarte kierowniczki... Heh no skomplikowanie Matiza porównywać do np. wymiany...
Witam panowie, właśnie odebrałem auto od mechanika wymieniał mi przekładnie kierowniczą + przewody ciśnieniowe wysokiego i niskiego ciśnienia wszystko jest ok 0 wycieków i wszystko chodzi bardzo lekko lecz pojawił się problem z głośno chodzącą pompą wspomagania nigdy mi pompa głośno nie chodziła po dziś dzień, pompa strasznie buczy lub miauczy nawet...
A na podniesionych kołach kierownica lekko się kręci ? Nie wiem jak w oplu, ale w moim padle zatarte krzyżaki kolumny kierownicy, głównie ten zewnętrzny przy maglownicy, nieosłonięty od syfu i wilgoci z drogi, w wybitny sposób potrafi "wyłączyć" wspomaganie. -pietnastka (cienki czarny) Plus po włączeniu zapłonu ?
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam audi A6 z 2005r, w której został wymieniony silnik z wadliwego BLB na jednostkę BKD z 2007roku. Zaraz po remoncie samochodu ( została wymieniona turbina, wspomniany silnik, przepływomierz itd. wysadziło turbine na trasie i BLB sie zatarł) tak po 10-20 minutach jazdy zaczęła wyskakiwać kontrolka ESP, nie ma jazdy...
Według mnie to pisze też, że pompa chodzi głośniej niż przedtem, czyli jest zatarta, dlatego ma spadek ciśnienia i kierownica drży :idea: Kwestia odpowietrzenia to podałem link to strony forum Paska, a dalej do szukania służy wyszukiwarka, ale jeżeli komuś nie chce się szukać to proszę, opis odpowietrzania z forum Passata; "Po spuszczeniu oleju i założeniu...
Zapchany to może być katalizator a nie turbina... turbina może mieć luzy, może być zatarta, może mieć połamane łopatki, zatarte "kierownice" ale nie bardzo wiem jakim cudem mogłaby się "zapchać". Prędkość to sobie weryfikuj z GPSem.
Powiem ci kolego tak; miesiąc temu też myślałem, że można jeździć. Dziś mamy zatarty silnik. Zaczynało się tak samo - rośnie temperatura do 90stopni, potem nagle do maksimum - otwiera się termostat. Po odkręceniu korka cieczy - czuć spaliny, płyn chłodniczy przybiera kolor brązowy, wygląda i pachnie jak FeCl3. Po wymianie płynu na wodę kranową, po kilku...
Wczoraj zdjąłęm ramie łączące turbine z modułem sterującym w celu sprawdzenia czy kierownice turbiny są zatarte czy chodzą ciężko i okazało się, że są luźniutkie chodzą leciutko. ale rozłozyłem też moduł sterujący i nie widziałem w środku żadnych uszkodzeń zimnych lutów itp. ślimak i membatki są ok nie są zatarte też chodzą lekko. i teraz nasuwa się...
w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica To komputer robi bardzo rzadko. Jaka kolwiek nieszczelność egra to uciekanie cisnienia z dolotu w wydech i brak mocy. ,a poza tym sterownik silnika potrafi rozpoznać czy...
Reasumując..powodów tarcia klocka o tarczę jest kilka 1:zatarty tloczek-najcześciej spotykana usterka 2:nie odbijający hamulec ręczny 3:złej jakości klocki-nie trzymające wymiarów w rezultacie blokujące się w prowadnicach 4:nie odpowietrzona(tylko VAG-iem)lub niesprawna pompa ABS Innej mozliwosci nie ma !! 1. Fakt, zatarty tłoczek był, cały zacisk...
Łożyska w piastach, górnych poduszkach amortyzatorów, klocki hamulcowe ? Ja sobię tak to tłumaczę: skręcając masa samochodu chce do przodu, ale koła ciągną w bok. Jakikolwiek luz przy tym konflikcie interesów będzie miał prawo się odzywać. W peugeocie kiedyś coś stukało, co nie wiem, ale rozbieraliśmy co się dało. Przy końcówce drążka kierowniczego,...
Tico chyba wspomagania nie miało, więc za dużo nie zrobisz... Do sprawdzenia geometria, bo np kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wpływa na siłę potrzebną do skrętu. Sprawdzenie czy sworznie nie są zatarte, czy poduszka lub łożysko amortyzatora nie jest zatarte (nie pamiętam jak tam jest), czy sama przekładnia i kolumna nie stwarza jakiś dodatkowych...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
ale skoro sie pret rusza to znaczy ze kierownice tez chodza, wystarczy ze jedna bylaby zatarta i pret sie nie ruszy,lub bedzie ciezko chodzil. Jest tylko jedna mozliwosc ze pret sie rusza,a kierownice stoja-wychaczyl sie (lub urwal) pret wewnatrz turbiny,a to malo prawdopodobne.... Wg mnie to cos z podcisnieniem (jak pisalem wyzej)
yaaro wszystko wskazuje na defekt turbosprężarki a dokładnie zapieczone lub całkiem zatarte kierownice. Zerknij na moje posty z poniższego linka, opisany jest tam podobny przypadek. Powodzonka.
Uściślij co według ciebie oznacza "otwarta turbina" ? Po uruchomieniu silnika elektrozawor podaje podciśnienie na siłownik regulujący geometrią turbiny(kierownica) i taki stan trwa do momentu gdy sterownik na podstawie odczytu ciśnienia doładowania stwierdzi że pora to zmienić-reasumując masz typowe objawy zatartej kierownicy.
W ALH braki mocy w 90% to wina zapieczonych kierownic spalin w zmiennej geometrii turbosprężarki, rzadziej zardzewiały siłownik podciśnienia regulujący kątem natarcia kierownic spalin (czyli sztanga zatarta wewnątrz zardzewiałej gruchy). Zrobiłbyś logi dynamiczne przy użyciu VAG-COM i je tutaj wkleił to by się sprawa wyjaśniła.
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi. Nadmierne doładowanie powstaje gdy , łopatki kierownicy turbiny nie zmieniają poziomu w stosunku do obrotów silnika. Zaistniałe wtedy zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym musi został rozładowane w celu nie uszkodzenia układu,...
z doświadczenia wiem, że przy regeneracji turbiny ze zmienną geometrią, czy potrzeba czy nie szlifuje się lekko kierownice tej turbiny (aby się nie zatarły z powodu nadmiaru nagaru), niestety często zdarza się, że osoba regenerująca zeszlifuje o kilka setek za dużo i powstaje luz pomiędzy tymi kierownicami, a podstawą po której się poruszają, efekt...
zatarte kierownice zmiennej geometrii łopatek turbiny w pozycji max doładowanie i dlatego brak mocy,turbinka do demontażu,wyczyścić kierownice i śmiga dalej
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
Dziękuję za rady..jak coś ustalę - napiszę. Może rzeczywiście te zatarte łożyska to przyczyna..(to typowa awaria w lagunach i Megane) ale poza tym kierownica chodzi lekko..chociaż na przeglądzie technicznym diagnosta zaraz zwrócił na to uwagę. (stuki przy kręceniu kierownicą). Jeśli zdejmę pasek od wspomagania - i bedzie poprawa to co będzie przyczyną?.....
Jeśli chodzi o sam silnik, to w silnikach diesla (nie wiem jak w benzynie) dosyć popularnym problemem było zacieranie się tych silników z powodu awarii pompy oleju. Problemem jest jakaś drobna część coś co służy do napędzania tej pompy olejowej. Po jej wymianie na inną trwalszą problem znika. Ja samochód kupiłem bezpośrednio od francuza w lipcu 2015...
Witam, kolejnym podzespołem w mojej maszynie który naprawiałem było serwomechanizm skrętu. Od razu po zakupie okazało się że serwo nie działa z powodu pękniętej rurki hydraulicznej na wyjściu z pompy NSZ-10 i braku oleju w układzie. Rurka została pospawana olej nalany i nic to nie dało. Wymieniłem więc pompę na nową i przez pewien czas było jakby lepiej...
Błądzisz nie ona nie jest problemem. Reguluje się ją po regeneracji turbo i tylko w tym wypadku. Ogranicza ona maksymalne wysterowanie (w praktyce punkt w którym turbo zaczyna pracę) jak jest za bardzo wkręcona kierownice są za mocno przymknięte i dławi wydech jak za bardzo wykręcona nie przymykają się optymalnie w obu przypadkach turbo "późno wstaje...
No to jak wspomaganie działa to jak pompa zatarta? Wjedź w piach i sprawdź czy ma siłę na wspomaganie kół. Albo koło do ściany oprzej. Moim zdaniem priorytet albo padł albo jaki syf poszedł i stanął. Można rozebrać. Przemyć. Sterowanie cienką rurką idzie z serwa to olej tam jest, to działa prawidłowo. Nie jestem pewien czy to wersja żeby zadziałała...
Kolego, zobacz czy TO wejdzie: (może byś jeszcze CSB, ale droższy będzie) Jeżeli MUSIMY zmieścić się w budżecie: ale jakościowo szału nie będzie... Myślę że jeden i drugi jakoś bym wcisną. A wrazie to mogę zawsze zwrócić. Drugi chyba kobieta by wybrała. Ile podziała na takim? Z pół godziny? Itak podejrzewam że dzieciaki go jeszcze w tym roku zatrą...
potrzebuje pomocy? powyżej 2500obr/min na 5 biegu turbina wyłącza się i przechodzi w tryb awaryjny po, wyłączeniu silnika i odpaleniu jest ok. aż do 2500 na 5 biegu i znowu to samo! w srrwisie powiedzieli że jest zatarta kierownica turbiny ale jest już to zrobione i chodzi od obrotów, zamyka i otwiera ale to niebyło to , był wymieniony też przepływomierz...
thornx sprawdź drożność oraz szczelność przewodów podciśnieniowych. Jeśli są w porządku to stawiam na defekt turbosprężarki (zapieczone, zatarte kierownice). Pozdrawiam.
Defekt turbosprężarki (zapieczone, zatarte kierownice). Pozdrawiam.
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 - uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych...
A czy przypadkiem nie zatarł się trzpień który kręci ramieniem wycieraczki. Moje rada: Rozebrać na śróbki , wyczyścić, przesmarować. Jeśli silnik jest ok, przełącznik pod kierownicą i bezpieczniki są ok, to powinno rozwiązać problem.
jedz do elektronika niech popatrzy w bloki na dynamicznym i wszystko będzie jasne. A mogła paść przepływka n75 zatrzeć się turbina (kierownica jeśli jest) i wiele wiele innych
Trzeba było zrobić diagnostykę przed tuningiem. Poprawia się soft w zdrowych silnikach, jeśli jest jakaś awaria osprzętu, to trzeba ją najpierw usunąć. Mogą to być zatarte kierownice spalin. Ale równie dobrze jest to wina modyfikacji sterownika.
Witam. Mam roblem z turbiną w VW golf IV silnik AHF. problem polega na tym, że turbina nagle przestałą działać. zapiąłem vag com i wszystko jest ok tylko turbina nie daje ciśnienia na niskich obrotach ( tzn do 3000 ibritów). powyżej jest już prawie ok. wziąłem się za sprawdzanie zaworków od podcisnienia i wężyków. I tak zaworki i wezyki są ok, jednak...
Witam!. Jestem posiadaczem Mazdy6 2,0 diesel z 2003roku. Został zakupiony w Paryżu z uszkodzonym silnikiem (zatarte panewki na wale korbowym). Silnik został naprawiony i na razie chodzi super. Jest jeszcze jedna usterka a mianowicie zestaw audio (radio i CD) oraz wyświetlacz jest martwy. Po przyjeżdzie do Polski (na lawecie) został podłączony akumulator...