Pompa olejowa? zatkany kosz ssący ?
Robiłem takiego zatarte turbo. Mniej niż 120tys na liczniku było. Sugerujesz, że zatarta jest turbosprężarka?
widziałęś kiedyś zatarte turbo? widać nie... więc nie powołuj sie na przykłady których nie widziałeś i na objawy których nie znasz
Sprawdź czy dobrze jest wpięta kostka elektryczna przy turbo, bo jest wrażenie że wpięta a faktycznie nie styka. Turbo jest drugie czy z tego zatartego? Jeśli się zatarł po zerwaniu paska pompy oleju to turbo też stoi bo pada pierwsze . Przerabiałem to.
Sprawdź czy turbo nie zatarte lub przytkany wydech. Wygląda jakby dostawał za dużo spalin.
Sprawdź wężyk podciśnienia idący do puszki turbiny. Może być też uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący lub zatarta sama geometria turbo.
z całkowicie zatartym turbo na pewno nie pojedziesz, bo jak będzie zamykać obieg i nie pośle spalin dalej to zdusi go już na dzień dobry. A jak będzie otwarte całkowicie to nie będzie ciśnienia i też nie pojedzie, no jak zatrze ci się w połowie to może z ciężkim bólem pojedziesz. Co ma być otwarte lub zamkniętej w tej turbinie?!? Poza tym turbina się...
Po pierwsze to vag a tak prawdopodobnie zatarte kierownice w turbo.
Ja też naprawiłem bez zdejmowania turbo, udało mi się rozruszać czpień kierownicy turbo i chodzi normalnie, musiało być zatarte. Zauważyłem że turbo w tych autach łatwo zabrudzić jeżdżąc powoli do 2 tys obr. więc trzeba pocisnąć żeby kierownice turbo pracowały inaczej się zapiekają. Powodzenia !
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
zatarta przysłona w turbo ... dostaje błąd i komputer wyłącza sprężarkę, ale mogę sie mylić ...
w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica To komputer robi bardzo rzadko. Jaka kolwiek nieszczelność egra to uciekanie cisnienia z dolotu w wydech i brak mocy. ,a poza tym sterownik silnika potrafi rozpoznać czy...
Jak występuje błąd przeładowania ,to raczej świadczy o zatartych kierownicach w turbo. Sprawdź czy sztanga turbiny chodzi swobodnie w pełnym zakresie.
Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...
Bardzo dobrze Kamyczek napisał ale jest jeszcze jedno niektóre auta gaz tolerują bez problemu np audi a6 2.6 czy 2.8 30v tu jest ok ale dla przykładu podam silnik opla 2.5, 2,6 3.0 czy 3,2 oczywiscie v6 nie spotkałem nikogo kto w tych silnikach byłby zadowolony z gazu a co do audi 1.8 T 180KM to robi sie problem bo ten silnik i jeszcze 225 KM nie bardzo...
Kolego sprawdz czy zawór turbiny nie jesy zatarty
turbo przeładowywuje i wchodzi w tryb awaryjny i komp odcina turbo. przyczyna: zatarta kierownica w turbie. wyczyści i po problemie. trzymać samochud na większych obrotach i wywalić kata
T5 -->> Zamykam konwersację z Tobą, ponieważ to nie ma sensu pisać obraźliwych komentarzy "postów". :!: Ale jeśli chodzi o olej , to zgadzam się z Tobą w zupełności, co okazało się teraz, to to że zaczęło lecieć z przewodu doprowadzającego olej pod ciśnieniem do turbiny. Po dokręceniu turbo ruszyło, ale już po nagrzaniu znowu staje. Prosta diagnoza...
Jak to jest turbo to zgrzyt może pochodzić od zatartego łożyska wentylatora. Nie ruszy puki nie ostygnie.
A może klapy w kolektorze ssącym zatarte ?
O matko, nie kombinujmy... żadne zegary, robiłem takie usterki, łącznie ze zrzucaniem michy, naprawa trwała szybko. Co robiłem: -demontaż michy, -czyszczenie smoka, -rozbiórka pompy, w celu ustalenia wytarcia zębatek i gładzi dekielka i obudowy -sprawdzenie działania zaworu upustowego sprężarką kilkukrotnie -dalej wymiana filtra oleju na markowy -pomiar...
Grucha do wymiany po twoim zabiegu i do czyszczenia turbo bo kierownice są zatarte dlatego sztanga nie chodzi w pełnym zakresie.
usterka byla prosta ,zatarte rolki prowadzące.pozdro
do turbiny podlaczony jest silownik podcisnieniowy ktory steruje kierownicami (taka metalowa dosyc spora puszka), jak wlozysz reke pod niego to wyczujesz taki pret (sztance), pociagaj go w strone tej puszki i puszczaj, przy podciaganiu go i puszczaniu powinien chodzic jak maselko :) (oczywiscie na wylaczonym silniku), jesli nie bedzie tak to wskazuje...
ELM 327 nie działa już w autach z CAN. On jest dobry dla VW do roku 2003 powiedzmy. Co do MIL to masz zatarte kierownice w turbosprężarce, innaczej turbo pompuje za duże ciśnienie.
Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo Dolot szczelny. Sterownik.. - mówisz o tym plastikowym zaworze zamontowanym na belce obok filtra powietrza, który zdaje się steruje też egr-em? Sterowanie turbo to najprościej mówiąc taka Gruszka przy turbosprężarce. Poprostu sprawdź czy cięgno pracuje (nie jest zatarte, czy dochodzi podciśnienie)
Tak tylko co mogę jeszcze zrobić? Napęd turbiny bierze się z pędu spalin których u mnie brak chyba że kompresja jest słaba?Wiem że trzeba szukać i sprawdzać. Kolega sugeruje ci sprawdzenie poprawności działania turbiny - może być zatarte łożysko dzięki czemu turbo będzie działać na 30% mocy i dawać mniej powietrza. Rozumiem, że filtr powietrza wymieniony...
Witam Wszystkich! mam pytanie odnośnuie silnika 1.9 Auto to Carisma 1.9 did czyli 1.9 DCI, auto z przeznaczeniem na części wersja angielska. Po zakupie okaząło się , że stoi turbo wirnik turbiny nie do ruszenia, auto na początku zapaliło, trochechodzi gaśnie, w bagązniku kilka baniek po oleju. Mam pytanie czy nawet na zatartej turbinie która stoi auto...
Tak wygląda wentylator kotła turbo po interwencji "serwisanta" blokującego czujniki. Oczywiście nie sprawdził czy w kotle jest woda. Efekt - wentylator jak widać, zatarta pompa, rozlutowany wymiennik co. Klient wyłączył kocioł dopiero jak rury wymiennika co były rozgrzane do czerwoności. Kocioł oczywiście do wymiany. http://obrazki.elektroda.pl/6695070600_1...
turbo-sprężarka raczej nie jest zatarta,ponieważ jak ręcznie przesuwam regulację,to wkręca się na obroty idealnie,tylko po prostu nie ma wysterowania podciśnieniem.A katalizator jak najszybciej wymienię.mam nadzieję,że pomoże.Dziękuję serdecznie.Pozdrawiam
1.Zatkany filtr paliwa- no ale to zbyt trywialne 2-zawór turbo LDA- zatarł się kołeczek w poz min dawki Komp nic nie wyłapie szkoda zachodu Pozdro
sprawdź czy po odpaleniu silnika podciśnienie wciągnie tą "dźwigienkę" jeśli nie to sprawdź podciśnienie lub zatarta dźwignia w turbinie
Witam Mazda 6 2003r 2.0CIDT 100kW. W Holandii poszła turbina chłopcy wymienili na nową. Po przejechaniu 1500km turbo zatarte. Oczywiście okazało się że podkładki pod wtryskami, smog niedrożny, ciśnienia nie mierzyłem. Po zrobieniu podkładek,wyczyszczeniu silnika z syfu i zalania nowym olejem (5w30) Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i przy 1000obr/min...
Odepnij cięgno od sterownika turbiny i sprawdz czy nie jest zatarta kierownica.
Jeżeli stracił moc to jeszcze turbo do wymiany
https://morela.com.pl/diagnostyka-turbos... Bardzo słabo szukałeś. W dużym skrócie masz zatarty mechanizm zmiennej geometrii łopatek turbosprężarki - vgt.
To nie było innych możliwości wkręcenia zegara do pomiaru.... Choćby trójnik na turbo. Skanujemy Stardiagiem i czarno na białym....
Może przegrzałeś i zaciera siię turbina? Mój tata ma warsztat mechaniki pojazdowej (stąd znam się trochę na rzeczy) i apropo turbo (jeśli to ci pomoże) to była kiedyś a4 2,5tdi w której w turbinie była ukręcona oś turbiny. Objaw był tego typu że turbo w ogóle nie biło ciśnienia a podciśnienie do turbiny było zerowe, w dodatku turbo nie lało, a wydech...
Tu masz wszystko pokazane, spróbuj rozrusza dzwignie sprężarki, bo zapewne jest zapieczona, a jak masz czas rozkręc ja i wyczyść i będzie wszystko smigać. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...
Dziękuję za zainteresowanie. W mym przypadku oprócz źle zakładanego paska doszło zatarte koło (to większe przy sprzęgle). Naprawą zajął się fachowiec.
Cześć. No i stało się panowie. Dziś turbo odmówiło posłuszeństwa. Brak komunikatów, nie piszczy, nie ładuje silnika, nie rozpędza auta. Nic nie kopci.tylko brak obrotów, mocy. Jedyny komunikat to antipollution a Controler. Ale to już wiem że egr do wymiany. Co teraz sprawdzać .gdzie szukać. Myślę że turbo się nie otwiera. Zatarte? Dodano po 4 A jeszcze...
Cięgno nie jest zatarte. Mogę nim ruszać. Też obawiam się że to panewka. Jak to sprawdzić?
...a jezeli chodzi o scisłosc zatarty jest tłoczek korektora dawki turbo lub zawor dawkujący!na upartego monzaby to zmienic na aucie!!w tego typu pompach to czesta usterka!nie wykluczam rowniez peknietej membrany na tym wlasnie korektorze(zobacz czy z wężyka który idzie do kolektora ssacego do pompy-koło rurek wysokiego cisnienia-po zdjeciu nie leci...
Problem wygląda tak: Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?
Witam.Kolego masz do sprawdzenia(podmiany)zaworek N75,przewody podciśnieniowe sterujące międzyinnymi tym zaworkiem(nieszczelność),Jeśli masz turbo ze zmienną geometrią to sprawdź czy przypadkiem nie masz zatartych łopatek.Powodzenia
Spróbować możesz(otworzyć go) zobaczyć te panewki - według mnie musisz sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest fioletowy, turbo i koło zamachowe ze sprzeglem. Silnik stoi dlatego rozrusznik nie ma siły go poruszyć.
jaka tam odma jeśli silnik się zatarł i olej był to albo pompa oleju zaszwankowała i smarowanie upadło, albo zapchany smok i smarowanko było słabe (wina zaniedbania - nie wymieniany olej albo z innej beczki - za dużo silikonu na uszczelkach), albo olej mizernej jakości i po długotrwałej podróży po prostu się przegrzał i przestał należycie smarować silnik...
Udało mi się kupić silnik z całym osprzętem no i oczywiście został wymieniony. Tak jak pisaliście stary został zatarty. Przykra sprawa. Udało mi się również zregenerować turbo. Mam obecnie 2 letnią gwarancję na usługę. Wszystkim wam serdecznie dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam i do zobaczenia gdzieś w trasie
Turbo zawsze będzie działało chyba że się zatrze. Jak sprawdzałeś turbo to ile sztanga się wychyla może się rusza ale za mało.
Kurcze gdyby tak było to silnik zatarty a co za tym idzie do wymiany ? Silnik i turbo, trzeba ocenić, czy kupować używany silnik, czy ten remontować. Bądź optymistą, moze to coś mniej poważnego.
Pytane za 100pkt-jak się turbospężarka może nie załaczać? Zapewniam, ze jeżeli nie jest zatarta, totalnie rozwalona, to smiga sobie aż miło...Oczywiście mam na myśli klasyczne turbo, a nie systemy G40, G60, comprex....
Zapchany to może być katalizator a nie turbina... turbina może mieć luzy, może być zatarta, może mieć połamane łopatki, zatarte "kierownice" ale nie bardzo wiem jakim cudem mogłaby się "zapchać". Prędkość to sobie weryfikuj z GPSem.
Raczej nie turbo bo problemy z trybem awaryjnym nie wystepoja caly czas . Gdyby turbo mialo zatarte kierownice mialbym z tym problemy caly czas . A autko pali przy przymrozku doslownie po jednym obrocie silnika jak benzyna , nie zauwarzylem tez zeby bral olej.Jezeli plynnie zmienam biegi ciagnac obroty do 2000-2200 wszystko jest OK.Tylko przy agresywnej...
ciśnienie ok wisko nie zatarte kręci się w oporem tak jak w innych dafach żadnych błędów ani w silniku ani w ad blu
z odpietym wydechem tez nie bedzie mocy ,jak turbo czerwone ,i nie jest zatarte to moze byc tez sprawa za poznego zaplonu ale w tej wersji jest nie regulowany Dodano po 4 i sprawdz wszystkie podcisnienia sterujace turbina o ile pamietam mozna zamienic wtyczki na zaworku podcisnieniowym do regulacji turba i egr sa pod kolektorem ssacym bledu nie pokarze...
Jeżeli w serwisie powiedzieli że zatarta to szału nie będzie. Może i jest to prosty dwusuw bez turbo,komputera i innych wodotrysków ale może nie zdajesz sobie z tego sprawy ale osiąga nawet ok 16 000 obr/min. Jeżeli na cylindrze są rysy, to zwłaszcza przy tak niewielkiej średnicy kompresję będziesz miał szczątkową. Co do zbiornika to zaślepiając otwór...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mam duzy problem z którym mechanicy nie mogą sobie poradzić a ja jestem już bardzo poddenerwowany że naprawa trwa ponad miesiąc. Otóż samochód (1.9 DCI -2003 Grantoure) po wystartowaniu silnika wskakuje na wysokie obroty, i brak mu mocy pod czas jazdy - silnik 120KM, podobno gazy na wylocie na rurze wydechowej...
Kuba zrobiłem tak jak pisałeś, zdejmowałem i zakładałem wężyk i sztanga się rusza, myślę że nie w pełnym zakresie bo ok1cm. Prawdopodobnie mam zatarte kierownice ale chciałbym o ile to możliwe je rozruszać. Jak się nie uda to trzeba wyjąć i wyczyścić turbo. Tylko dlaczego przy zdjętym górnym wężyku z VAC w N75 idzie jak burza. Z tego co zauważyłem to,...
napisałeś passat 90kw ale nie kojarze takiego który miałby 123KM. ważne czy jest z pompowtryskami i czy ma zmienna geometrie turbo. Objawy opisane przez Ciebie świadcza o problemach z praca turbiny. najprawddopodobniej zatarte łopatki od zmiennej geometrii jesli wystepuje.
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę...
Dziekuje za podpowiedz, cały problem w tym że na pracujacym silniku rozłącza komputer serwisowy. Nikt nie zna przyczyny tego faktu, na ASO kręcą tylko głowami i sami nie wiedzą co jest. Tydzień temu odebrałem samochód z serwisu niby wsystko ok, wyjeżdzone pół baku bo robili testy wszystko w porzadku stwierdzili jedynie ze zawór nadcisnieniowy przy turbo...
Miałem specjalny krążek do wciskania i wyciskania tuleji a jak mogło pierścienie zakleszczyc jest to nie możliwe od kupienia tego silnika takie było ciśnienie słabo odpalał i był 2 razy zatarty ktoś go naprawiał i od tamtej pory są takie problemy
Buczy zapewne silnik od turbo termika jeżeli po zakończeniu zmywania po otwarciu zmywarki wydobywa się dużo pary to znaczy że silniczek jest zatarty.
Autko zakupiłem dla siebie więc tak, ten samochód chłodnia izoterma, silnik 3.0 115,5 kw pompa WC w tym samochodzie to bosch edc16, egr sterowany przez zawór elektr. Wywaliłem katalizator (głupota). Te samochód posiada też dpf ale bez dopalacza, dpf wyczyściłem., -czujnik masy powietrza był zalepiony Wymienione :) - przepływomierz bosch -sonda lambda...
zatarte kierownice zmiennej geometrii łopatek turbiny w pozycji max doładowanie i dlatego brak mocy,turbinka do demontażu,wyczyścić kierownice i śmiga dalej
Witam, potrzebuję fachowej porady i zależy mi na czasie. Samochód Astra H 1.9cdti, przy 4000tyś.obr pokazuje ciśnienie 9 bar, pluje olejem przez odmę do turbo i go szybko ubywa. Diagnoza zatarty zawór upustowy na pompie, dzwoniłem do opla i mają tylko 1 sztukę w całym kraju, śmieszne ale prawdziwe, koszt 1000zł, brak jakichkolwiek części do pompy. Moje...
Witam Auto jak w temacie, po dłuższym postoju (noc) auta nie da rady uruchomić, jednak pryskając raz plakiem auto odpala i pracuje nawet nie zagrzawszy świec. Podczas kręcenia (kiedy nie odpala) z poluzowanych przewodów tylko wypływa ropa (jakby brak ciśnienia na przełamanie wtryskiwaczy). Pompa na zegar, rozrząd na blokady, zawory wyregulowane, turbo...
Błądzisz nie ona nie jest problemem. Reguluje się ją po regeneracji turbo i tylko w tym wypadku. Ogranicza ona maksymalne wysterowanie (w praktyce punkt w którym turbo zaczyna pracę) jak jest za bardzo wkręcona kierownice są za mocno przymknięte i dławi wydech jak za bardzo wykręcona nie przymykają się optymalnie w obu przypadkach turbo "późno wstaje...
Zasadniczo tak, sztanga ma być na wolnych obrotach zaciągnięta, po przegazowaniu ma odpuszczać. Jak tak się dzieje to na wolnych obrotach ściągasz wężyk od gruchy turbo, sztanga ma się poruszać płynnie, bez zacięć w pełnym zakresie. Przy zatartych kierownicach z reguły od razu widać, że skok jest za mały.
Nie dobrze. Prawda jest taka, że i tak ten silnik nie długo stanie bo nagar ze spalonego oleju ,który zostaje na pierścieniach zapiecze je i wtedy KONIEC. Tak czy tak albo nowa kosiara albo mały remoncik puki nie zatarta. Może ktoś po sąsiedzku pomoże? Szkoda jeszcze dobrej maszyny.
pokaze czy ma błedy a podejzewam zatarty przestawiacz kąta a co z tym idzie tryb awaryjny i brak mocy
check sie nie pali jakbybylo wszystko ok,nie mam czym zmierzyc. Dodam ze mialem jakby zatarta sztange ale ja rozruszalem. To jest automat i gdy wlacze opcje sport to czuc wtedy to turbo i gwizdze glosniej. A czy to normalne ze sztanga wogole nie pracuje na wolnych obrotach? i jest jakby caly czas domknieta?
Witam. Mam problem następujący w VW Golf MK2. Ostatnimi czasy zauważyłem, że moje auto znaczy teren. Szukając przyczyny gubienia oleju trafiłem na turbo, które było bardzo brudne. Zagłębiając się więcej postanowiłem porozkręcać wszystkie węże i rury by sprawdzić czy turbo nie ma luzów i czy nie jest zatarte. Dobra informacja dla mojego budżetu jest...
1km bez oleju !!!! . Szukaj drugiego słupka lub silnik do remontu. Przytarłeś silnik. Nie koniecznie beż oleju. Bo pod domem jeszcze mialem ładna kałuże. Poprostu miska się rozwaliła i się lało. Dodano po 1 Z swojego drobnego doświadczenia w tym kierunku, biały dym z wydechu występuje gdy masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Poczytaj trochę o tym...
Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego...
Witam serdecznie ! Ostatnio w moim aucie pojawił sie problem, nagle z dnia na dzien auto straciło moc, mało tego po zgaszeniu i odpaleniu moc powraca ale jest to moze z 60% tego co było. Jadąc ok 60 - 70 km/h na 3 biegu przy ok. 3000obr/min odłacza moc juz calkiem i auto juz wcale nie jedzie. Gdy tylko pojawił sie problem pojechalem do fachowców wykryli...
Wydaje mi się że zatartą masz kierownice turbiny, zobacz czy sterowana jest ciśnieniem czy podciśnieniem, jak podciśnieniem to bardzo prosto sprawdzić, na zapalonym aucie podpinaj i odpinaj wężyk podciśnieniowy ktory idzie do gruszki kierownicy turbo, i zobacz czy cięgno gruszki pracuje w góre i dół , czy może stoi. Dodano po 4 A jeżeli chodzi o czyszczenie...
Zatarta zmienna geometria łopatek albo uszkodzony elektrozawór sterujący. Jeżeli jest rzeczywiście 120 konna wersja bo słabsze DCI miały turbo z zaworem WG. Dodano po 1 Czujnik ciśnienia zostaw w spokoju na razie.
Po mojemu: a) turbo się nie włącza i wyłącza. Za to turbo dziura to ewidentnie chwila "przezwyciężania" momentu bezwładności przez gazy. To, że w dole obrotów nie ma dużego doładowania wynika z charakterystyki turbo- żeby wytwożyć ciśnienie musi posiadać jakąś prędkość obrotową. Jest ona zależna poniekąd od obrotów silnika. Jeśli turbo pracuje (strzelam)...
Witam Mam pytanie do fachowców od turbin i mechaników. Kolega przyprowadził auto z uszkodzoną turbiną. Łopatki zaczęły trzeć po obudowie. Wirnik nie ma luzu nie jest zatarty. Ale jest krzywy. Jest to już drugi raz odebrane turbo po regeneracji. Przejrzałem układ nie ma syfu nie ma paprochów. Ciśnienie oleju ok, nie ma żadnych silikonów itp., ale jest...
Powstało pytanie: Jeśli ciśnienie gubi sie w głowicy na gnieździe popychacza (jednym lub więcej) to ile ten silnik pochodzi? Jak myślicie. Wcześnie kontrolka zapalała sie czasami a teraz zawsze na wolnych obrotach. Czy uwazacie ze ciśnienie pod głowicą przez to mogło spaść i np zatrze sie turbo? p.s. odłączylem kabel z czujnika bo denerwuje mnie dźwięk...
to bardziej geometria stoi a sztanga niby od czego jest :) Chyba jasne, że miałem na myśli dźwignię od zmiany geometrii turbo (poularnie zwana sztangą), a nie sztangę na siłowni... Tylko pisząc o sztandze odbieram to jako zatarte prowadzenie w korpusie a nie to co wewnątrz. Idąc analogią takiego tłumaczenie "przecież o tym piszę" można powiedzieć,...
Nagrzany olej, film robi się cieńszy, popychacze nie trzymają ciśnienia. Pytanie, czy gdyby takiego rozgrzanego nie ruszać, to po wystygnięciu też zastuka. Popychacze raczej nie są bardzo zużyte (może dopiero zaczynają padać) bo klekotałyby wtedy przy niemal każdym rozruchu (a potem to i postukiwanie cały czas), na lekko zużyte pomaga dobry olej (jak...
Usterka odkryta , poprzedniemu właścicielowi ponoć turbo padło i olej zaciągało i wymieniał 6 gar i korbę , Niestety ktoś nie uważnie to poskładał i utrącił smarowanie tłoka . Tłok zatarty . Czy jest szansa żeby otrzymać jakieś dane jak poskręcać ten silnik , tj. korby , miska głowica ?
W AFN (na pewno w 1998 r.) były cały czas montowane turbiny VTN czyli ze zmienną geometrią. Zaworek można spróbować podmienić od innego samochodu, ale na 99% są zatarte łopatki sterujące geometrią turbiny. Zasada działania jest taka, że zaworek N75 przy niskich prędkościach obrotowych silnika (mało gazów spalinowych) podaje podciśnienie na sztangę turbiny,...
Tego jaką mam turbo nie powiem bo szczerze nie wiem. Była zmieniana rok temu na nową ponieważ tamta została zatarta. Mogę ewentualnie zapodac foto jak wygląda ale serio nie wiem gdzie szukać aby ją odróżnić od tej z zmienną geometrią. Pompa paliwa również siedzi nowa. Dziś wracając z pracy zrobię logi dynamiczne bo wziąłem laptopa z sobą i je tutaj...
Witam. Moje turbo chyba zatarło się i mam okazje kupić od golfa 3 1z tylko tam były mocowane silniki poprzecznie u mnie jest wzdłużnie. Czy samo turbo podejdzie do ahu?
Witam panów główną przyczyna braku mocy w silnikach tdi vw jest uszkodzenie przepływomierza powietrza, zaworka n75 w skutek puznej naprawy tego ustrojstwa zacina się zawór na turbinie . Vag nie jest w stanie dokładnie wykryć usterki po kolei trzeba eliminować uszkodzenia. zawór na turbo sprawdzisz po właczeniu zapłonu musi sie otworzyć jeśli nie to...
Samochód na benzynie czy może z instalacją LPG ? Bo jeśli na LPG to normalne że gaz ulotni się. Ale na benzynie powinien odpalać od razu. Chyba że benzyna odparuje - nieszczelność. Albo coś nie tak z wtryskami benzyny. P.S Kuzyn może sprawdzić oznaczenie silnika. W golfach 5 montowano kilka silników 1.9 TDI. Między innymi sławny 1.9 BXE który miał wadliwe...
Witam borykam się z tym problemem od dłuższego czasu. Sprinter nie ma mocy i silnik głośno pracuje na wyższych obrastać tak jakby nie do końca regulował kąt wtrysku. Był już u kilku mechaników i nikt nie doszedł co się dzieje. Z rzeczy zrobionych to: pompa wtryskowa po regeneracji. Nowy wtrysk sterujący (100om) turbo po regeneracji. Sprawdzone przewody...
No ale jak mowisz,to sluzy do regulacji,a nie do calkowitego wlaczenia u mnie to sie wcale nie rusza:/ To ze się nie rusza świadczy że nie działa,w cytrynie było to samo,żadnej reakcji.Zacznij od regulacji.W którą stronę to nie pamiętam.Przy okazji sprawdź czy łopatki turbiny się obracają ,bo może jest zatarta. Aha ,pamiętam że przed regulacją strasznie...
Trzeba ustalić czy ciśnienie jest za niskie (najczęściej) to nieszczelności węży intercoolera, zawór n75 lub jego sterowanie, podciśnienia, gruszka vgt, kierownice vgt ,sama turbosprężarka lub ciśnienie za wysokie to zatarte kierowcy vgt. Vgt czyli zmienna geometria turbosprężarki.
kopci jak mu sie da ostro w rure puszcza czarną chmurkę byłem przed chwilą u kozaka od turbosprzezarek kazał tylko przygazowac i powiedział ze to na bank jest zatarta turbina potem pojechałem do innego ten chociaz połozył palce na wezu cisnieniowym i stwierdził ze turbo jest ok a problem jest w pompie wtryskowej i trzeba ja na nowo ustawiac pod kompem...
Dolot był czyszczony przed założeniem nowego turbo?
HDI się nie przegrzewają ale mimo wszystko zrobiłbym test uszczelki pod głowicą - jeśli ciśnienie spada z przyrostem obrotów, to nie ma cudów i musi gdzieś uciekać.... albo coś przytyka, np niedrożny filtr cząstek stałych, który stawia zbyt duży opór spalinom i powoduje obciążenie turbosprężarki a później jej uszkodzenia. Jak już było pisane turbo siadały...
Należy równiez pamietać że nie wszystkie silniki Diesla posiadają pompkę paliwową i nie może zabraknąć ropki ponieważ.... zapowietrzy nam się silnik i nim póżniej pompa wyciagnie paliwo z baku to cały silnik pracuje na "sucho" zuzywają się wtedy pompa końcówki wtrysków i przede wszystkim cylindry pierścienie i tłoki... Ale to już bardzo rzadko się...
Na początek zdejmij węża i zobacz czy wirnik się kręci może zatarty , klapka jest po stronie gorącej musisz odkręcić od kolektora , jak możesz to daj linka do jakiegoś zdjęcia z netu tej turbiny.Tam za bardzo to nie ma co diagnozować .
NIE SMARUJ SZCZOTEK !! tak tylko zaszkodzisz silnikowi. Jeżeli silnik był zatarty, uszkodzić mógł się wirnik z powodu przegrzania lub stojan. Szczotki mogą delikatnie iskrzyć i bez oporów poruszać się w szczotkotrzymaczach. Jeżeli silnik nie nagrzewa się to być może zapach pozostał z poprzedniego stanu i niedługo się "wydmucha"
Na emeryta nie wyglądam (raczej też nie jeżdżę jak oni- na obrotomierzu zawsze staram się mieć miedzy 2 a 3 tys) Po rozebraniu: - strona do której powietrze dochodzi- czyściutka- żadnych brudów, nic - strona napędzana przez kolektor wydechowy- gruszką dało się delikatnie ruszyć używając dużo siły. Po rozebraniu na pierścieniu dużo osadu w postaci czarnego...
A co tu ma do rzeczy turbina? Zatkała wylot spalin? Turbina zaczyna robić robotę dopiero przy ok. 2100-2200 obr/min, przy odpalaniu i wolnych obrotach nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Twój silnik to 1V, czyli takie turbo ekologiczne, wersja produkowana najczęściej na Austrię i Szwajcarię, bez dodatkowego wspomagania dawką paliwa, turbina jedynie...
zatarte oznaczenia zatarte zawiasy zatarte końcówki
przeciążenie instalacja schemat sprężarka klimatyzacja instrukcja aparatu medion
zabezpieczenie przed zwarciem buderus logamatic
Nero nagrywanie plików z eMule, folder Incoming, lokalizacja pobranych danych Moduł CDI, rolki wariatora i mieszanka – dławienie skutera 4T 80cc, szarpanie, ogranicznik prędkości