Witam !!! mam identyczny błąd i problem co krzys_27 z tym że u mnie jest wrenault premium 450dxi euro4 , na 99% bo jutro to mam zamiar rozebrac ale prawdopodobnie zatkany jest katalizator . Czytałem że są tam jakieś porcelany które mogą się obsunać i zatkać . Mam pytanie jak juz okaże się że jest tam przytkane to mam pousuwać te części i czy można je...
Dziękuję. Jest w sklepie niedaleko mnie . Coś takiego: https://www.eurocarparts.com/p/klarius-e... Jeszcze poczytałem, że warto taką pastą dodatkowo to przesmarować przed skręceniem: https://www.eurocarparts.com/p/holts-fir... Więc myślę, że wymienię te uszczelkę. Dam znać jak poszło. Potem kolejne roboty....
sprawdź czy nie jest zatkany katalizator albo tłumik
Miałem kiedyś taka zagadkę. Brak błędów i brak mocy. Winny był zatkany katalizator i brak swobodnego przepływu spalin przez turbo.
Jeżeli nie ma błędów EDC to może być uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania,zatkany katalizator.Trzeba zrobić komputerem podgląd parametrów podczas jazdy.
Co ja mam poradzić na to ze ty nigdy się z tym nie spotkałeś??:( Ja nie jednokrotnie.. Chyba w jakiejś rzeczywistości alternatywnej. Katalizator lubi się zatkać sam z siebie - popękanym wsadem. Ponadto w tym wozidle katalizator stoi pionowo, zaraz pod kolektorem - czego by tam nie wlać, to wycieknie.
Nie ma za co przepraszać :) EGR ogólnie jest po to aby ograniczyć ilosć CO2 do atmosfery, odpowiada za częściowy powrót spalin do silnika i są one mieszane ponownie z świeżym powietrzem i spalane powtórnie, mało kto wymienia EGR, dużo osób woli go zatkać wtedy auto odżywa i często zauważalnie Katalizator czy tez tłumiki z czasem się zapychają, zatkaj...
Dołączam się i stawiam również na katalizator mógł się rozsypać i zatkać wylot spalin ewentualnie przeskoczył pasek rozrządu. Warto sprawdzić. Co do katalizatora to wykręć sondę lambda i wtedy zobacz czy się silnik wkręca. UWAGA może być bardzo głośno.
???? emeryt2 - dziwne sugestie. Nawet nie słychać spalania stukowego (a wiem co to i nieraz słyszałem) - poza tym od początku piszę wyraźnie, że demontuje go CHWILOWO w pewnym celu, ustaleniu innych niedomagań silnika a ten błąd skutecznie mi przeszkadzał, teraz wiem że to falowanie obrotów nie powodowała ingerencja czujnika w zmianę konta wyprzedzenia...
Niestety katalizator układu scr może zatkać się jeszcze skrystalizowanym mocznikiem. Należy sprawdzić przeciwciśnienie , Podłączyć tester diagnostyczny i porobić podstawowe pomiary. Kolego Patafian. Daj spokój z sondą Lambda, Ta sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach, natomiast tu występuje czujnk NOX czyli tlenków azotu. Dodano po 1 jaki powód może...
Sprawdz filtr powietrza , jesli jest brudny , auto bedzie bardzo duzo gazu palilo . Pozatym podepnij sie pod OBD i sprawdz jak tam faktycznie wyglada ta sonda , mozesz jeszcze miec zatkany katalizator i to tez moze dawac takie efekty , oprocz tego auto bedzie bardzo zmulone.
a katalizator ??? jak jezdziłeś na walnietej sądzie to mógł się zatkać kurcze przecież nie ma cudów musi być jakaś przyczyna a już chyba nie masz co wymieniać
Sprawdź kopulkę i palec.Piszesz o przewodach rozumiem, że świece też wymieniaeś. Rozsypany może być również katalizator przez przegrzanie spowodowane spalaniem się w nim bęzyny, odamki potrafią skutecznie zatkać ukad wydechowy, ale wtedy poza spadkiem mocy silnik ma tendencję do przegrzeania się.
Czujnik NOx wykryje szybko że woda zamiast reduktora, patent nie przejdzie.
jest to błąd stały
Jeżeli chcesz koniecznie "usprawnić" instalacje to raczej proponowałbym oszukiwać ten czujnik na reduktorze. Ale proponowałbym to zrobić "z głową". Najczęściej są to czujniki oparte na zmianie rezystancji - więc należy zmierzyć rezystancje w różnych temperaturach i wstawić odpowiedni opornik który oszuka. Działać to będzie na podobnej zasadzie jak "tuning"...
Zatkany wydech (katalizator).ładnie to widać podczas diagnozy,wywala usterkę w obwodzie czujnika sprzeżania ciśnień.
wpadłem na pomysł że może po prostu mam zatkany katalizator Co za błyskotliwa myśl, serio popuść wydech przed katem i zobacz czy przybędzie mu mocy, wykręcenie sondy też pomaga.
przyjechał do mnie gość z tym samym problemem. Wpierw stawiałem na przepływkę ale po wymianie samochód dalej był w tym samym stanie co przed wymianą. Potem podjechałem do znajomego który zajmuje się tylko i wyłącznie silnikami diesla i powiedział ze samochód ma częściowo zatkany katalizator a z nim filtr cząstek stałych.
Ze slychu ale nie z doswiadczenia wiem ze to moze byc poczatek problemow z pompa wstryskowa, a tez wiem ze to nie jest tanie w naprawie. proponowal bym wizyte w warsztacie. Napisz na forum jak naprawisz.
Zatkane katalizatory. Spalanie większe?
Może nie zamarzniety a katalizator zatkany. Już tak kiedyś miałem, że auto nie chciało ładnie śmigać i winny był katalizator.
miałem ten sam problem wymieniłem połowe auta a okazało się że to zatkany katalizator
Winą okazał się zatkany katalizator
Jeżeli nie zatkany (lub zamarznięty katalizator) to możliwe, że coś nie tak z czujnikiem podciśnienia.
Wydaje mi się że winnemu będzie katalizator, gość rozebral turbo I powiedział ze wszystko jest do wymiany wirnik na wydechu ma duze ubytki tak jakby bylo wypalolone jutro wrzucę foto jak to wyglada. Powiedzieli ze to może być od zatkanego katalizatora.
Może katalizator się zatkał, czy lata już zrobił tak, że wyleciał na zawsze do środowiska? xd
bez skanu szukanie w ciemno przyczyn wiele od nagaru do zatkanego katalizatora a nawet . opony złej klasy z dużym oporem toczenia i nie wyważone. na spalanie praktycznie bez podstawowej diagnostyki nie da się określić czy powód jest elektroniczny / czy mechaniczny
Cześć wypadanie zapłonu było spowodowane zatkanym katalizatorem nigdy bym się nie spodziewał. Pozdrawiam.
Przez przytkany katalizator będzie taki problem? Kiedyś słyszałem, że zatkanie katalizatora odczuwalne jest na wyższych obrotach...
Połączy fakty - błąd sprawności katalizatora, katalizator spawany. Wniosek może nasunąć się jeden - brak wkładu katalizatora. Ktoś go wyjął. Może kiedyś się zatkał, oberwał lub komuś był potrzebny środek katalizatora. By mieć pewność to wystarczy zajrzeć do środka katalizatora. Najłatwiej to odkręcić sondę i włożyć kamerę lub można delikatnie jakimś...
Jeśli katalizator został rozwalony o kamień, to może jego kawłki poleciały dalej i masz zatkany trochę układ wydechowy????????????????
Zła jakość paliwa, nieszczelności za przepustnica, zatkany katalizator.
Jak masz stopiony/zatkany katalizator to spaliny nie mają jak "uciec" z silnika i wracają z powrotem do komory spalania, a to powoduje błąd podciśnienia w kolektorze ssącym
Hmm. Pomysły mi się kończą. Jak wyeliminujesz wszystko to o czym piszemy, to pozostaje chyba sprawdzanie wydajności układu paliwowego (pompa w zbiorniku - jeżeli jest, tandem sprawdzony itd...). A układ wydechowy ??? Może coś mocno zatkane ? Jakiś katalizator bo to chyba Euro III ? Tłumik ? Może coś w elektryce ? Sterowanie pompkami ? W VW zdarza się...
Brak mocy na rozgrzanym i nie pali od razu jak na zimnym Niewiele sprawdziłeś samodzielnie, pozostaje więc zgadywać ... Np. zatkany katalizator ...
Witam pod cewkami masz moduł apłonowy często on powodował takie objawy i sprawdz katalizator czy nie zatkany a silnik oleju nie bierze?
Mapa zrobiona dobrze nie dtc nie zostało wywalone na oślep . Przyczyną okazał sie dodatkowo zatkany katalizator ,który mimo wszystko wizualnie wyglądał bardzo dobrze.
Witam czy uszkodzenie zaworu egr może mieć wpływ na wyświetlanie błędu p0505 (podobno w aucie był zatkany katalizator który wymieniono )?
nie odpowiem bezpośrednio na twoje pytanie ale wydaje się mi,że masz zatkany katalizator ten błąd jest zazwyczaj zwi,azany z zatkanymi katalizatorami i objaw jest właśnie taki sam,spróbuj zmierzyć cisnienie za katem przez otwór po sądzie i to dużo wyjaśni
Sprawdz katalizator może go zatkało i dlatego przestał kopcić i spaliny mulą silnik czego efektem jest brak mocy.
Cześć u mnie wypadanie zapłonu było spowodowane zatkanym katalizatorem po wyczyszczeniu wszystko śmiga. Pozdrawiam
Temat został rozwiązany wyjaśniony, objawy takie powodował zatkany katalizator i co ciekawe ani zapachu "zgniłych jaj" czy brzęczenia ze strony katalizatora nie było słychać. Pozdrawiam
Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Coś niezrozumiałe?
U mnie finał!!!jest moc,,,,a już prawie silnik miałem wymienić!!! zatkany katalizator,, Nie DPF (Ten też był zawalony) katalizator,!!wymiana na nowy i jest pełna moc 4 miesiące walki!!!
Zatkany katalizator
a co powiecie na zatkany katalizator? Bo przy dużych obrotach na luzie to prostuje mi ta złączkę przed katalizatorem a czarny dym z tylu nie idzie, poza tym turbo jakby do końca nie wykonywało swojej pracy
Zatkany katalizator ewentualnie zacinający się zawór EGR... Jedż do kogoś innego, aby to sprawdzić....
Witam. Miałem taki sam problem. Masz zatkany katalizator. Dla pewności zrób test ciśnienia na wypiętym tłumniku. Trzeba oczyścić katalizator pod zewnętrznym deklem tłumnika. Powodzenia. Pozdrawiam.
Zatkany katalizator, wydech?
Rozrząd ok, kompresja ok. Już mieliśmy rozkręcać silnik ale jeszcze pykło znajomemu żeby odpiąć katalizator i zapalił odrazu. Winowajcą był zatkany katalizator. Dziękuję za pomoc.
Problemem był zatkany katalizator. Zamykam temat.
Nie równa praca na wolnych obrotach.... Wyskakuje błąd katalizatora, może być tak przez sondę lambda? Nierówna praca na wolnych obrotach może też wynikać z zatkanego katalizatora - jak wskazuje błąd jeśli oczywiście sonda lambda jest sprawna. Po taniości podmienić sondę na nową i sprawdzić. Co do katalizatora jeśli jest zapchany możesz spróbować czyszczenia...
chyba zatkany katalizator mało ma do niskiego ciśnienia doładowania Oczywiście że ma! Słaby przepływ spalin w układzie wydechowym prowadzi do spadku obrotów turbiny. Dalej tłumaczyć?
Ok to faktycznie może być jeden podwójny czujnik , naprawdę jest tyle silników że tak też może być , a czy twój sprzęt jest wstanie odczytać temperaturę spalin czasami jest to możliwe , ja mam laserowy czytnik temperatury - to taki pistolet - jeśli są wyraźne różnicę temperatury to sonda jest nie dogrzana , ale może jeszcze coś , czy możesz po tym jak...
Zatkany katalizator.
Prawdopodobnie masz zatkany katalizator. wykręć sondę i sprawdź czy osiągi wróciły.
Ty sobie chyba żarty robisz. Nas nie interesuje czy pompka działa - masz podać wartość ciśnienia paliwa. Tak samo z sondą - masz ją wykręcić - będzie wiadomo czy katalizator wydechu nie zatkał.
Takie objawy mogą być spowodowane: przepływomierz, zatkany katalizator, ciśnienie paliwa, świece obejrzeć bez tego nic na pałe się nie ustali, przepływomierz na diagnostyce sprawdź czy działa.
wyklucz zatkany katalizator
Witojcie. Przyczyną był zatkany katalizator. Zatkany samym sobą - pokruszył się i "zabetonował". Piszczały spaliny szukające ujścia. Po udrożnieniu auto zdrowe.
witam powodem osłabienia może również być zatkany katalizator, ile przebiegu ma to auto?
Więc wygląda na to że sterowanie turbiną działa. Albo turbina padła, albo coś blokuje odpływ spalin, np. zatkany katalizator.
Może być zatkany katalizator
Może jeszcze byc zatkany katalizator ale jak dzióra w kolektoże to to nigdy nie pojedzie
I zatkany katalizator.
masz zatkany katalizator, nic innego.
Zatkany katalizator
Powodem problemu był zatkany katalizator (stopiony).
a może sprawdzić katalizator - odprowadzenie spalin , miałem juz takie przypadki , że nawet zapalić nie chciał przy zatkanym katalizatorze
Może kolego poprostu masz zatkany katalizator, czy też go wymieniałeś?
Małe rozwinięcie tego co napisałem. Przy uszkodzonym (zużytym, nie zatkanym) katalizatorze wskazania drugiej sondy byłyby zbliżone do pierwszej, więc odpada. Niskie napięcie na przewodzie impulsowym drugiej sondy może być spowodowane: Uszkodzoną sondą. Nieszczelnością wydechy na odcinku między sondami (ale wtedy wydech byłby w tym rejonie głośny) Częściowo...
Zatkany katalizator lub zabrudzona turbina to tak na sam początek.
Albo moduł, albo zatkany katalizator.
A kolego siwy zatkany to może mieć ale katalizator. Z doświadczenia przyznam rację, zatkany katalizator potrafi czynić cyrki.
a może zatkany katalizator
Jedną z opcji jest też zatkany katalizator
Diagnostyka - pamięć błędów, wskazania czujnika MAF, TCS itp. Skoro problem jest na obydwu paliwach, to dopatrywałbym się raczej usterki układu zapłonowego/mechanicznej - zatkany katalizator, uszkodzony czujnik wałka rozrządu, pęknięty kolektor.
Zdecydowanie może być zapchany katalizator. W pierwszym odruchu naprawić sondę, przyczynę zatkania katalizatora.
albo ci nie pali na któryś cylinder albo masz zatkany katalizator lub szukaj nieszczelnosci przyczyn moze byc wiele takze fajnie było by zrobic diagnostyke i wrzucic jakie błedy ma .
Ja bym sprawdził przeciwciśnienie spalin, często te błędy towarzyszą zatkanemu katalizatorowi.
Zatkany katalizator (na przykład?!)
Najwyraźniejszy objaw zatkanego katalizatora, to dochodzący z silnika zduszony grzechot, jakby miał się zaraz rozlecieć.
Na statycznym widać że jednak zaślepiony EGR lub wycięty programowo. Po logach czysto jedynie widać że turbo niedomaga szczególnie na ostatnim dynamicznym 011a tam jest zawór upustowy. Albo zatkany katalizator albo turbo do remontu...
problem rozwiązany ,przyczyną był zatkany katalizator ,tylko jeszcze trochę falują obroty w zakresie 800-1000
może być, ze zatkało katalizator, ale wtedy swiece by były suche.
Zapach siarki= zatkany katalizator, albo dostaje się do niego nie spalone paliwo i się przegrzewa
Mam pytani czy w programie opel techu jest taka opcja że pokazuje podcisnienie w kolektorze ? Jak powinno wyglądać ono przy zatkanym katalizatorze a jak przy sprawnym
zatkany katalizator (wywierć dziurkę przed katem wiertłem 10mm), odpal silnik i zobacz czy będzie jezdził normalnie. Jeżeli tak, to kat zapchany. Jeżeli nie, to dziurke zaspawać i sprawdzić przepustnice. Kapryśna jest cwaniara
Zakręć gaz może auto pracuje na dwóch paliwach.Ewentualnie zatkany katalizator.
To masz zatkany katalizator, wykręć sondę i wtedy zobacz jak idzie. Albo coś z rozrządem.
Zobacz od podstaw-czy jak naciśniesz pedał do podłogi czy się przepustnica otworzy całkiem.Czy nie zatkany katalizator?
Jeśli podejrzewasz zatkany katalizator, to wykręć sondę lambda i uruchom sinik, zmierz podciśnienie, czy się zmieniło. Oczywiście na rozgrzanym silniku.
to może być zatkany katalizator ,wykręć 1 sondę i zobacz do środka, ew odkręć rurę za katalizatorem
koledzy znalazłem przyuczynę był naią zatkany katalizator wypchałem całą platynę i jest ok auto chodzi jak rakieta!!
Odepnij przepływkę i zobacz co się dzieje, filtr powietrza zobacz profilaktycznie, sonde zobacz czy chodzi i wykręć ją by zobaczyć czy wydech się nie zapchał bo objaw zatkanego katalizatora jest prawdopodobny.
Równie dobrze mogą klepać zawory poprzez ciśnienie spalin że cofa bo nie mogą się wydostać przez zatkany katalizator, nie musi to być wina koła.
Witam, zapaliła mi się kontrolka check i pojawił się błąd P0420, poprzedni właściciel mówił że miał problem z zatkanym katalizatorem i myślę że to samo dzieje się teraz. W związku z tym mam pytanie czy można wyciąć katalizator bez konsekwencji dla auta,a może ktoś ma inne pomysły poza tymi żeby kupić nowy katalizator.
PROBLEM ROZWIĄZANY - ZATKANY KATALIZATOR. Wymieniłem katalizator na używany z rzekomo 40 tys. przebiegiem i odpukać jeżdżę tak już prawie dwa lata. Jeszcze raz wielkie dzięki!
Gdzie strzela, w wydech czy kolektor ssący? Może zatkany katalizator? A może banalna sprawa-czujnik temperatury szwankuje, i zalewa ją.
zatkać katalizator renault lambda zatkać katalizator zatkać katalizator aster
częstotliwość brama zdjąć tylny część obudowa pasek znikać
słuchawki radiowe poziome cienkie paski
Wskaźnik paliwa pokazuje rezerwę w Toyota Corolla E15 2.0 Diesel Termet Silver Pro: Optymalizacja parametru P03