Witam, naprawiam traktorek Fortschritt zbudowany na silniku Simsona. Problemem którego nie wiem jak ruszyć, jest zatkany tłumik. Najprościej byłoby go wymienić, ale światły konstruktor nie przewidział takiej możliwości umieszczając tłumik wewnątrz ramy. Mam wiec do szanownych forumowiczów pytanie czy...
Zapłonu nie da się ustawić bo jest na stałe . Zmieniałem wał na pełny . nowe łożyska i uszczelniacze . i gaźnik 17.5 del . Odpalałem bez tłumika i jest to samo . Nie może wkręcić sie na obroty . Dodano po 1 Czy sprawdziłeś ustawienie zapłonu. Strzelanie z tłumika wskazuje na opóźniony zapłon...
Drugą sondą się nie przejmuj. Czy czujnik temperatury silnika działa prawidłowo. Sprawdź co pokazuje pierwsza sonda przy nagłym wciśnięciu pedału gazu, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik silnika odcina dopływ paliwa, co na obrotach biegu jałowego, co przy stałej prędkości silnika - np 3 tyś obr/min. Przydało...
Witam juz pół roku temu gdy docisnełem gaz na max zatkał mi sie kat. turbo nie doładowywało nie wpadłem na to ze kat mi sie zapchał bo tydzien wczesniej kupiłem to auto i niewiedziałem ze wogle ma kata. Jezdziłem po mechanikach chyba z 5ciu (najleprzych) i wszyscy oglondali i tez nie wpadli na to ze...
Tłumiki od samochodow sobie odpuść.Ich konstrukcja nie nadaje się do diesla z dużą ilością sadzy w spalinach.Jeżeli to jest typ gdzie spaliny przenikają z jednej perferowanej rury do drugiej przez warstwę waty szklanej to szybko się zapcha.Jeżeli jest z jedną rurą i przenikaniem spalin do obudowy to...
Witam wszystkich, mam problem z moim simsonem a właściwie mam go dość już,tyle zdrowia przy nim zjadłem że masakra. Ale do rzeczy, simek jest 4biegowy nie dawno założony nowy cylinder wraz z tłokiem, oraz został przerobiony na platynki (nowe koło i cały iskrownik). Od tamtej pory palił na strzała lecz...
Mam rurke cały przelotowy tłumik i na końcu sportowy, jak mialem katalizator i srodkowy tlumik czyli wszystko ori to bylo to samo, raz jak mialem nieszczelny wydech to strzelilo za katalizatorem i urwalo wydech. Wiec przy okazji robienia wydechu wycielem kata. Świece kable, rozrzad sprawdzane 10 razy....
Nie zaniżaj. Bo Ociz ma całkowitą racje jak to złapie to przy rozruchu może upg puścić z chechłania na mrozie. Kury we wsi z tego powodu tez się przestaną nieść. Jawna bzdura - przy zatkanym tłumiku silnik co najwyżej nie odpali, bądź będzie natychmiast gasł - i to tyle, co się może stać. Żadna...
Witam, objawy wskazują na zatkaną dyszę w gaźniku lub problemy z pompką paliwową.
Odrazu podam ciśnienie w cylindrach bo może się przydać:9,5-11 atm. Prawidłowe ustawienia koła pasowego: Ustawienie pływaka: Układ zapłonowy: Przyczyn może być setka: Słaby akumulator+rozrusznik ciągnący zbyt dużo prądu.Uszkodzona stacyjka,pęknięta cewka,słabe przewody WN. Zbyt małe...
Nic nie musisz suszyć. Samo wyschnie :D Dodano po 3 Aha! Zapomniałem. Inna sprawa. wspomniałeś coś o jakim środku czyszczącym. Uważaj na te wszystkie cudowne płukanki i środki czyszczące. Bardzo często czyszcząc robią więcej szkody niż pożytku. dotyczy to np. środków w aerozolach do czyszczenia...
Nie miałem takiego przypadku, ale sądzę , że nie. Zatkany wydech raczej będzie sprzyjał lepszemu wymieszaniu, uśrednieniu składu spalin, działanie nieco podobne do mechanicznego emulatora tylnej sondy.
albo wręcz obrócenie czopa w wale.(...) silnik nie dostał tendencji do samozapłonu przypadkiem? Może jest zawalony nagarem. Jaki masz tam zawór dolotowy? Na tłoku, czy blaszkach? Obrócenie czopa na wale? Że niby czop wału jest ciasno pasowaną tuleją czy jak, bo trochę nie zrozumiałem :P Zdjąłem...
przebiegu ma 160 tys.. auta nie dusi chodzi normalnie jeździ dobrze ... miałem problem ze zrywaniem auta ale zlikwidowałem go czyszcząc świece co najmniej 2 murzę wymienić... a o katalizatorze dowiedziałem się bo świecił mi się czek i pojechałem sprawdzić i mechanik powiedział ze wina katalizatora ......
Zatkaj tłumik z tyłu, uruchom auto i sprawdź, czy aby na pewno wszytko jest szczelne.
Te silnik maja problem z urywającymi się gwintami śrub mocujących głowicę. Gwinty w bloku silnika za krótkie i wyrywało je. Czeka cię generalny remont tego silnika, polscy mechanicy gwintowali blok silnika na większe śruby i stawiali znów głowicę, nie mam informacji ile taki patent wytrzymuje, Druga...
Witam mam problem z zatkanym dpf. Auto podczas jazdy na pusto coś blokowało. Sprawdziłem hamulec górski czy nie zawiesiła się sztanga. Ale było dobrze i chodzi sprawnie. Gdzieś wyczytałem ze może być problem z przytkanym dpf. Wymontowałem to dziadostwo ale wymyłem go chemia do mycia ciężarówek. Pomogło...
Dzięki wielkie. Zastanawiałem się czy nie ma tam czegoś w stylu zabezpieczenia (zaworku) jak coś się zatka żeby pompka się nie uszkodziła to to wyskakuje. Jutro zabieram się do naprawy :)
To bardzo dziwne ale jeżeli sprawa wygląda dziwnie, to znaczy, że nie znamy wszystkich faktów - w technice cudów nie ma; musiała być przyczyna. Widziałem osobiście podstawy filtra osuszacza z których wręcz kapał olej bo tak bardzo zużyty był kompresor i aż tyle oleju przepompowywał i podstawa działała....
Mozliwa przyczyna jest taka sama dla obydwóch modulatorów FM! 14: Ciśnienie w modulatorze nie spada do 0 bar po zakończeniu hamowania. Nie uzyskuje się wystarczającego ciśnienia w modulatorze przy pełnym hamowaniu. Ciśnienie w modulatorze leży zbyt długo powyżej lub poniżej ciśnienia zażądanego. Zbyt...
MID 136 SID 7/8/9/10/11/12 Modulator FMI 14 Warunki wygenerowania kodu usterki: Ciśnienie w modulatorze nie spada do 0 bar po zakończeniu hamowania. Nie uzyskuje się wystarczającego ciśnienia w modulatorze przy pełnym hamowaniu. Ciśnienie w modulatorze leży zbyt długo powyżej lub poniżej ciśnienia...
MID 136 SID10 FMI 1 Modulator Możliwa przyczyna: Zatkany tłumik hałasu modulatora lub zaworu hamulca nożnego. Przewody pneumatyczne funkcji rezerwowej łączące modulator z zaworem hamulca nożnego są zatkane lub otwarte. Usterka zaworu hamulca nożnego. (Usterka części mechanicznej lub pneumatycznej)....
Maszyna naprawiona, zatkany był tłumik. Jakiś mały robaczek zrobił sobie kryjówkę w końcówce tłumika, naznosił tam różne małe listki - no i zatkał tłumik. Dziękuję za pomoc , zamykam temat
Problem rozwiązany!!! Dzisiaj po 7 godzinach męki udało mi sie to naprawic. Ale bardzo gorąco dziekuję za odpowiedzi i opowiadam co i jak: Otoż ten cholerny PLC nie ma portu do komunikacji. To jest Fanuc Series One z 1988 roku, ktory nie przewiduje tak zaawansowanych operacji jak RS232 albo RS485....
Błędy aktywne są następujące MID 136 SID 10 FMI 14 i MID 136 SID 10 FMI 14. Napisałeś takie same.... MID 136 SID 10 FMI 14 Modulator Ciśnienie w modulatorze nie spada do 0 bar po zakończeniu hamowania. Nie uzyskuje się wystarczającego ciśnienia w modulatorze przy pełnym hamowaniu. Ciśnienie...
przeplywomierz - mierzylem na nim napiecia i na innym forum dowiedzialem sie, ze jest ok Poza tym, kilka postow wyzej wyraznie napisalem, ze po odpieciu przeplywomierza i jezdzie bez niego, zadnych zmian nie zauwazylem, wiec przeplywomierz odpada, prawda?:) pozdro Mierzyłeś jak Ci napisał kolega...
Witam wszystkich. Mam taki problem z moim maluszkiem FL (1989r) Otóż po wymianie tłumika nie chciał wgl zapalić. Może masz zatkany tłumik. :D
Witam! Skuter naprawiony. Wymieniony tłok, pierścienie, cylinder, był zatkany tłumik, a zawór membranowy miał dość duże otwory. Tłumik przewierciłem, a w zaworze odwróciłem blaszki i działa. Podejrzewam, że wymiana cylindra nie była potrzebna, ale ważne, że skuter działa. Dzięki bardzo za pomoc. Pozdrawiam
Przemo, resztki „kata” nie powodowałyby zaciągania spalin, a i kierowca odczułby utratę mocy i dudnienie. Zatkany tłumik resztkami ceramiki i maty skutecznie ogranicza wydech /w większości przypadków. Albo jest gdzieś przedmuch z układu, albo coś z ostatnim tłumikiem. Zapach spalin czy benzyny?...
To oczywiste że jak zatkasz wlot powietrza to zdusisz silnik. Równie dobrze możesz zatkać tłumik.
hmmm..... a to może przy butli w bagażniku są jakieś nieszczelności. Niemożliwe żeby tyle palił samochód.... A swoją drogą wjedź na kanał i zatkaj tłumik, zobaczysz gdzie wywala spaliny. Pozdrawiam
Samochodzik naprawiony! Poprostu miałem zatkany tłumik :) Pozdrawiam i dziękuje za pomoc!!!
Miałem podobny pprzypadek, przyczyna była banalna tylko nie bylo problemów z iskrą. Okzało się ze był zatkany tłumik. Auto chciało odpalić ale nie dawało rady, po wykreceniu jednej świecy auto odpalało.
Zacznij od sprawdzenia przelotowosci układu wydechowego, być moze kat sie posypał i zatkał tłumik, nastepnie sprawdz cienienie paliwa na listwie. powinno byc koło 2,5 bara. pozdro
A czy po wymianie przewodów dalej wyskakuje błąd ciśnienia? Jeszcze nie wiem, na kolejną diagnostykę jadę w środę (przyszły tydzień. Resztki "stopionego" katalizatora zatkały tłumik. Jeśli chodzi o robienie pisków przy ruszaniu, to Ci się nie uda nawet w sprawnym T4, które ma 200 KM, ani...
jak Ci wyżej napisałem, zobacz czy nie zatkany tłumik a bardziej katalizator. Co szkodzi zerknąć na ustawienie rozrządu?
Jak wydech jest czerwony ZA katalizatorem, to masz zatkany tłumik (np oberwała się przegroda i blokuje przepływ spalin)
tak wiem o tym ale chcieliśmy również sprawdzić sterownik VECU czy pracuje poprawnie i trzeba było imoo zamienic niestety ciągle mało mocy, Pompowtryski i wtryski wymieniał nam servis i je kalibrował. Ciśnienie paliwa mierzę manometrem przykręcam do filtrów paliwa ma idealne ciśnienie jak nówka bo...
Wybij wkład z katalizatora, bo jak całkiem się rozleci, to może zatkać tłumik środkowy
Moim zdaniem możesz myc ją bez obawa.Tylko żeby była w całosci tzn.wszystkie pokrywy na swoim miejscu.Zatkaj tłumik by woda nie nalała się do srodka.Tylko potem bedziesz ją musiał bardzo długo suszyc i gdzie niegdzie prysnac odrdzewiaczem.
ZATKANY TŁUMIK sprawdź zanim rozbebeszysz silnik!
Zatkany tłumik?
Jak sytuacja ze sprężaniem? Tylko nie na palec, tylko konkretnie manometrem. Paliwo świeże? Iskra ok? Były próby na innych świecach? Układ wydechowy sprawdzany? Często nagar tworzy całkowite zatkanie tłumika lub okna wydechowego. Próby odpalenia bez ssania również kończą się zalaniem? Czy kosa w...
Zacytuję wątek z innego forum" Ograniczniki na śrubach L i H zapobiegają niewłaściwej synchronizacji wysokich i wolnych obrotów. Ograniczają one możliwość regulacji do 1/2 obrotu. Regulacja podstawowa powinna być przeprowadzana w warsztacie. Ale jak już zacząłeś grzebać w gaźniku, to podaję Ci zasady:...
A może zatkany tłumik?
Mam taki dziwny problem z silnikiem Romet 023. Od razu uprzedzam, że mam doświadczenie z remontami różnych silników, ale coś takiego bardzo mnie zaskoczyło. Pierwotnie silnik nie miał mocy. Dławił się przy ruszaniu jakby był wrzucony wysoki bieg. Gaźnik miał jakiś inny, pomierzyłem sprężanie, było...
Świece zasiliłem dwoma paluszkami(własnej roboty grzałka),aż tak bardzo się nie świeciła, ale po paru próbach, porostu przestała świecić(nagrzewać się). Do napędu startbok-sa użyłem wiertarki elektrycznej (szybszy bieg) bo aku było za wolne i szybko padło. Zamówiłem świece średnią, też nie wiem czy...
Jak kopci? biało, czarno, niebeisko? Pytałem o Ciśnienie paliwa. Objaw zatkanego tłumika albo nie poprawnie pracującego EGR.
Chyba nie widziałem takiego motoru 3,5 to jakieś V6? Dwa razy miałem podobne objawy tyle,że w jednym po kilku takich próbach jak twoje aż rozwaliło zatkany tłumik a w drugim z kata została tylko kulka która zatykała wylot spalin. Ten błąd może być od zawsze w tym aucie i może nie mieć też znaczenia...
No to tak zapłon był przestawiony + zatkany tłumik. Teraz Wsk lata jak wcześniej :) Dziękuje za wszystkie podpowiedzi :)
Wymień membranę w gaźniku i sprawdź czy nie jest zatkany tłumik.
4405 Sterowanie ciśnieniem w module ciśnienia koła 6: Nieprawidłowe ciśnienie na koniec hamowania Status błędu: FMI 0 - błąd nie wyszczególniony. Wskazanie błędu: Centralna lampka ostrzegawcza STOP (H111) świeci na czerwono, jednocześnie świeci na czerwono również lampka kontrolna ogólnej kontroli...
Gaźnik używany rozumiem? Poziom paliwa w komorze. Jaki typ gaźnika? Jaką przerwa na stykach i świecy? Jak ustawiłeś zapłon? Dodano po 1 Zatkany tłumik.
a,może zatkany tłumik?
Zastane pierścienie na tłoku lub zatkany tłumik?
Witam. Jak wyżej. Rury PP fi 25 na cały dom?... Biednie. Piętrowy dom ma na tym ciężko. Ale do czasu gdy pompa się zajedzie. Sterowanie można zrobić nawet przez "kosmitów i NASA". Wszystko idzie wykonać radiowo, regulatory, centralka dla siłowników, jedynie napięcie dla centralki nie pójdzie przez wifi....
4388-Sterowanie ciśnieniem w module ciśnienia koła 1: Nieprawidłowa różnica ciśnień po prawej/po lewej Status błędu: FMI 0 - błąd nie wyszczególniony. Wskazanie błędu: Centralna lampka ostrzegawcza STOP (H111) świeci na czerwono, jednocześnie świeci na czerwono również lampka kontrolna ogólnej kontroli...
MID136 SID 9 Modulator, oś 2, lewa FMI 14Rurki modulatora lub rurki cylindra hamulcowego są uszkodzone, nieszczelne lub zatkane, nie ma wystarczającej ilości powietrza na modulatorze, modulator jest uszkodzony, tłumik modulatora jest zatkany. Sprawdź przewody powietrzne, tłumik modulatora, ciśnienie...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia...
Odgrzeję kotlet.... Po latach zgoła 4 i męczarni z tym związanych problem się rozwiązał.... Otóż w całym tym ferworze walki z LPG, IAW i innym ścierwem umknął mi jeden fakt. W roku 2010 dokładnie w sylwestra pękła na ulicy rura. Pech chciał że niechluje odśnieżający ulicę zasypali śniegiem...
Dobrze że mnie coś tknęło i zdemontowałem tłumik tylni i sprawdziłem go pod sprężonym powietrzem, i okazało się że jest przytkany. Tłumik jest prawie nowy jeszcze cena nie odpadła od niego a zatkany. Rozciąłem go i okazało się, że jest zatkana bardzo szczelnie rura wewnątrz tłumika siatką aluminiową....
Witam . Mam takiego VW i taki problemik u mnie wystąpił. A był spowodowany zatkaniem układu wydechowego. Mechanicy przy szukaniu usterki w moim samochodzie, bez sprawdzenia głównej przyczyny wypruli mi katalizator. Co było kompletnie nie potrzebne. Wystarczyło najpierw sprawdzić dwa tłumiki. Co zrobiłem...
Witam. Objawy można powiązać z zapchanym tłumikiem - sprawdź drożność tłumika i ewentualnie przeczyść. Przy nierozbieralnych tłumikach poświęcałem kiedyś około 1 litr benzyny - zatkać z jednej strony tłumik, wlać pół litra, zrobić mu chorobę świętego wita (porządnie wytrząść), wylać, operację powtórzyć...
To częsty widok (zwłaszcza w Puntach), że jak podjeżdżają pod większą górkę to woda wylewa się z wydechu. Dokładnie tak jest. Akurat miałem przypadek z Punto I, gdy facetowi ta woda systematycznie w tłumiku zamarzała i tak się nawarstwiła , że cały tłumik zatkało. Zima to była i mroźno dość było a auto...
Okazało się że po przykręceniu czujnika położenia dźwigni pedału przyśpieszenia auto przestało kopcić przy przyśpieszaniu i podczas przygazówek na czarno. Pozostaje tylko problem z kopceniem na biało i przerywaniem silnika - tak jakby chodził na trzy gary- nie dzieje się to zawsze i po chwili przechodzi. Ostatnio...
Problem już rozwiązałem, był bardziej prozaiczny niż myślałem. Okazało się, że są tam dwie przepustnice, ale druga otwiera się dopiero przy wysokich obrotach i otwiera ją podciśnienie, ja to rozkręciłem częściowo by zobaczyć, co jest nie tak i może wtedy się nie mogła otwierać. Auto nie miało mocy i...
Czy simeringi na wale były wymieniane? Czy tłumik nie jest zapchany, czy przepływ powietrza przez tłumik jest? Jeśli zatkany to wypalić tłumik dokładnie w ognisku. Filtr powietrza oryginalny i szczelny?
Pompkę sprawdzisz zdejmując przewód idący z gaźnika do pompki i zatkaj go (zdejmij z pompki). Wtedy paliwo nie będzie płynąć przez pompkę i zostanie więcej w gaźniku. Ja jednak bym się skłaniał ku tłumikowi, jest to częsta przyczyna nie wchodzenia kos na obroty, odkręć go, sprawdź okno wylotowe w cylindrze,...
Mam taki problem, że układ wydechowy grzeje się okropnie. W dni chłodniejsze czy deszczowe nie ma takiego aż problemu, lecz w pogodne 25 i więcej stopni, okolice ręcznego, skrzyni biegów są gorące. Dalej, człowiek chce się schłodzić (nie włączając klimy) nawiewem, niestety nie jest to możliwe, bo...
Próbowałem bez korka jechać - to samo. Dzisiaj jak wróce z pracy to zobacze jak wygląda tłumik w środku i rozbiorę gaźnik bo gdzieś wyczytałem że może być zatkany kanalik który coś tam łączy w środku nie było zdjęcia i nie było dokładnie opisane co ale jak znajde i stwierdzę że coś było z nim nie tak...
Witam wszystkich, problem dotyczy mercedesa w210, silnik 2.2 D (OM604), skrzynia manualna, 96 rok. Z problemem tego denerwującego hałasu zmagam się od kilku miesięcy, co jakiś podejmując kolejne próby ostatecznej diagnozy i przede wszystkim usunięcia przyczyny. Wiadomo, dźwięk ciężko opisać...
" czy osuszacz jest z dwoma filtrami ,.." A my mamy to wiedzieć? :) Eliminuj po kolei. Odłącz przyczepę, zaciągnij postojowy w aucie, spuść powietrze w poduszkach i zostaw włączonego pilota. Niech chodzi na wolnych obrotach. Jak nabije to masz wskazówkę gdzie szukać. Włączając po kolei odbiorniki...
Witam. Trochę mnie tu nie było, ponieważ walczyłem z mechaniką silnika. Przyczyną spadku kompresji było zassanie klapki na 3 cylindrze. Zamontowałem całkowicie nowe tłoki, splanowałem głowice, wymieniłem 4 zawory na trzecim cylindrze, uszczelniacze itd. Pełna obróbka. Uszczelka głowicy erlinga, w kolektorze...
RR P38 4.0 w zimie zaczął mi przerywać na LPG pojeździłem więc na PB lecz także zaczął przerywać po szybkim czasie ( nie palący jeden cylinder, po paru km drugi, jakby losowo, iskra wszędzie ok, cewki sprawne, odpinanie poszczególnych kabli nic nie pomagało - zero pogorszenia szedł cały czas nie równo...
Witam sparwdź filtr powietrza jezeli bedzie zatkany to bedzie sie grzął silnije i niebedzie miał mocy, jezeli to nie filtr powietrza to sparwdź czy któryś z tłumików nie jest czasem zatkany :) Pozdrawiam
Jestem w posiadaniu Firsty 90', 1.4 monowtrysk. Silnik troche zamulony, słabe ma przyśpieszenie (czasami idzie normalnie ale to rzadkość) chleje jak smok(ok 10l/100km), a jak proboje przyśpieszyć to słychać odgłosy jak bym tłumik miał dziurawy. Zastanawia mnie jedna rzecz, zauważyłem że silnik bardzo...
Tłumik nie sądze żeby był zatkany bo stał w takim miejscu że nic nie miało do niego dostępu. Ale nie zaszkodzi spróbować. Raz już testowałem bez tłumika i dużo dużo szybciej wchodzi na obroty ale to jest normalne, tylko ludzi denerwuje bo troche głośno jest. Chyba sobie już dam spokuj z szukaniem tego...
witam zaślep zawór recyrkulacji spalin, i sparwdź czy napewno tłumiki są drożne! mozesz odkręcić sonde i jak bedą tłumiki zatkane to przez ostwór sondy spaliny beda wylatywac i poczujesz poprawe wtedy... jeżeli zaś nic to nie pomoze to najprawdopodobniej zawór recyrkulacji do zaslepienia.... Pozdrawiam
Z strumienicą to jest tak samo jak z magnetyzerami. Teoretycznie strumienica powinna przyspieszać wylot spalin z układu wydechowego (poprzez zawirowania). Ale to może zadziałać tylko z kompleksowym tuningiem silnika, w innym przypadku może nawet i zmiejszyć wydajność silnika... A i od kiedy od tłumika...
Co jest nie tak ?? ... he.. niestety jakość odbiornika który posiadasz jest na tyle kiepska, że po podpięciu do bazowej anteny odbiornik jest zatkany, dodatkowo występuje Ci jakaś modulacja skrośna, i masę innych przypadłości tanich skanerów... zrób prosty test - wepnij w kabel antenowy tłumik 15 - 20...
Sprawdzałem przed chwilą przytykając palec zamiast korka i myslę że nie powinno wypchać go,daje się wyczuć nawet lekkie podciśnienie czyli jak by wciągało palec jak się go blisko dotknie,tylko strasznie kopci i to mnie najbardziej martwi,ale czytałem o przypadku że komuś równiez kopciło też w cinquecento...
Witam ma problem z vw vento 1.9 tdi AFN 110 KM 1997r.(automat) nie wiem dlaczego przepływka pobiera 530 (trzecie okienko grupa 003) a w drugim okienku pokazuje ze powinno być poboru 275. Auto jest zamulone i dużo więcej pali problemy zaczęły się w momencie zatkania katalizatora i wymiany go na strumienice...
Witam! Ostatnio mojej Vectrze coś dolega, i nie chce pracować na benzynie. Jest to model z silnikiem C20NE, rok produkcji 1990. Opiszę może problem od początku: Odpaliłem na benzynie, silnik pracuje poprawnie - zrywny i nie trzęsie. Przełączam na gaz, i jadę. Zachowanie samochodu jest jak najbardziej...
Sprawdź jeszcze raz gaźnik. Może coś źle złożyłeś. Może coś przytkało dysze/kanały. Sprawdź czy są luzy zaworowe i ew. ustaw właściwe. Sprawdź iskrę, ale na samym kablu. Ma skakać na min 8 mm. Sprawdź filtr powietrza i resztę układu wlotowego czy nie zatkana. Sprawdź tłumik czy nie jest zatkany....
BANANvanDYK - dzięki. Rzeczywiście wygląda na to, że każdego roku naklejka ma inny kolor, obecnie niebieski. Taki kupię. Helena33 - bez komentarza 1. Jak po rozwierceniu karterów założył cylinder od 50'tki? 2. Jak wyglądają przeciwwagi wału korbowego? Prośba o szkic lub zdjęcie. 1. Otwór...
Witajcie. Wymieniłem sondę i ... problem był nadal. Okazało się że to wina przytkanego wydechu (tłumika końcowego który rozwalił się cały w środku) a w ostatnim czasie prawie całkowicie zatkanego. Wymieniłem sondę na oryginalną oraz tłumik i wszystko działa jak należy. Mimo wszystko dziękuję wam za te...
Witam. Układ Ad-blue nie działa prawidłowo a mianowicie mam wrazenie jak by cos było zatkane poniewaz gdy jezdze z bardzo lekkim ładunkiem to wszystko działa prawidłowo ale gdy juz mam duzy ładunek lub jazda 90km/h to zapala sie kontrolka spalin,mam wrazenie jak by cos było zatkane i układ nie dozuje...
Udało się. Pierwsze co zrobiłem to wyeliminowałem nieszczelność. Wyciąłem z gumy uszczelki pod tłumik i i podstawę gaźnika wycinając w nich tylko otwory na śruby mocujące. Zakładając na miejsce tłumika i gaźnika uszczelki, docisnąłem je blaszkami z otworami. Ściągnąłem sprzęgło, pompę olejową...
a może po prostu wysiadła gumka w kraniku i przy zamkniętym kraniku paliwo nadal leci do gaźnika i tak sobie spływa do komory korbowej i cały czas silnik jest zalany paliwem, niekiedy nawet szklanka paliwa tam jest a przecież powinny być tylko opaty , wykręcisz świecę tłok maksymalnie w górę i na noc...
Odgrzebuję temat. Czy udało się zdiagnozować źródło problemów? W moim 1.8 AGN (instalacja gazowa Landi Renzo Omegas) mam następujące objawy: Na noPB i LPG identycznie Silnik zimny: silnik zapala bez żadnych problemów. Zaraz po zapaleniu pracuje ładnie i równo i po chwili zaczyna szarpać/drżeć....
Witam. Przyczyna błędu: Tłumik zatkany,uszkodzona część pneumatyczna między modułem regulacji ciśnienia a hamulcem koła , uszkodzony moduł regulacji ciśnienia. Usuwanie błędu: Sprawdzić tłumik akustyczny modułu,jesli jest zapchany oczyścić /wymienić. Sprawdź pneumatyczne części między modułem a...
Ilość oleju w benzynie nie ma nic do rzeczy! Czy to będzie 1:50 czy 1:20 mało to istotne dla sprawy. Sprawdź wydech. Dokładnie każdą dziurkę, a jest ich w tłumiku sporo i z reguły są zatkane. Sprawdź końcówkę tłumika czy miski nie zetknęły sie z ostatnią rurką wylotową. Przy podróbach to się zdarza. Objaw...
Taką rozpiskę błędu również znalazłem, postąpiłem według jej wskazówek. Jeśli może być wadliwy elektrozawór powietrza, to gdzie się on znajduje, w jednostce głównej? Jeśli tak to łatwego dostępu nie będzie. Na ramie mam tylko elektrozawór od adblue. Co do dozownika, na wlocie był mocno zatkany, nawet...
Witam. Posiadam Fiata CC od pół roku. Jego przebieg to 208 tys. Gdy go kupiłem to potrafiłem go rozbujać do 140 na autostradzie. Niestety ostatnio coś się z nim dzieje:( spadła mu moc. Teraz rozpędzenie go do 80-90 to jest dlłłłuuugąąą kwestia czasu (zazwyczaj leje do pełna benzynę 98 na orlenie)....
Na czym w ogóle odbierasz? Co to za model radia? Dla prostego radia dobra antena w obecności silnych sygnałów pobliskich nadajników to zabójstwo i często zamiast poprawić to pogorszy. Nawet mosfetowa głowica ma problem w Krakowie przy pracy z dipolem bez tłumika, który to tłumik przytnie mocne nadajniki...
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego...
przedwzmacniacz działa jako tłumik Działa jak tłumik gdy odetniesz go od zasilania. Ale z drugiej strony wzmocnienie mocnego sygnału spowoduje że "zatka" Ci się głowica i nic nie odbierzesz. Trzeba po prostu wyeliminować wzmacniacz by siła sygnału była optymalna.
Mi kiedyś w Fieście też świstało. :D Była mała dziurka w rurze od tłumika. A główną przyczyną było zatkanie się tylnego tłumika. Ta mała dziurka robiła za swoisty gwizdek. :D
Jeśli jest terkot podczas ruszania to przyjrzałbym się układowi wydechowemu w okolicach plecionki. Weź kumpla ze sobą, odpal auto i zatkaj ręką wylot tłumika i zobaczy czy się wytworzy cisnienie. Jeśli nie to poproś kumpla o zatkanie rury, idź do przodu i obsłuchaj połączenie między kolektorem i rurą...
Samochód od jakiegoś czasu lekko szarpał przy rozpędzaniu ,aż tu nagle całkiem osłabł. W pierwszej chwili myślałem że może ktoś mi włożył coś w tłumik ale nic nie było...sprawdzałem katalizator jest czysty, świece sprawdzałem i są sprawne, wymieniłem je na nowe...filtr powietrza jest czysty i jeszcze...
Witam od dłuższego czasu mam problem z simsonem s51 enduro platynkowiec jak tylko go kupiłem był bardzo słaby w porównaniu z innymi simsonami wymieniłem gaźnik i jako tako jechał ale nadal to nie było to zrobiłem remont silnika nowy wał łożyska tłok pierścienie cylinder został ten co był mza bo był...
Kiedyś była sobie tak sieć komputerowa ARCnet. Tam stosowano kabel koncentryczny 93ohm a komputery można było połączyć tym kablem: bezpośrednio (tylko dwa), przez Active Hub i przez passive HUB. Ten ostatni to była puszka metalowa (ekranowanie) w 4 gniazdami BNC 93 Ohm i 4 opornikami 47 Ohm - od każdego...
Nie schodź tak nisko z napięciem na dole do 2,5V. Przy 3V nie ma najmniejszego problemu uzyskać całe pasmo 87,5-108MHz. Niskie napięcie warikapowe i niepotrzebnie szumisz w torze. Czyżby fabryczny miernik nic nie był w stanie wychylić? Czyli pomiar w punkcie G1 nic nie pokazuje? Nie widać...
Takie przypadłości wskazują na sondę lambda , ewentualnie przewody i świece . Chociaż spotkałem się już z czymś podobnym w przypadku zatkanego katalizatora i ostatniego tłumika . Pozdrawiam .
Panowie , Panowie -jak powiedział jeden mądry człowiek w tych wypowiedziach w gażniku 2EE nie ma silnika krokowego czy takich tam. Likwidacja usterek jest bardzo skomplikowana i droga niestety . Najczęsciej psuje się górny nastawnik przesłony rozruchowej , co powoduje gasnięcie lub falowanie obrotów...
Po uruchomieniu silnika sprawdż czy wydech nie jest zatkany,za rurą na końcu tłumika przyłóż dłoń musi mocno dmuchać.Powodzenia.
Iglica na środek i MUSI chodzić, ja bym stawiał na nieszczelne połączenie gaźnika z silnikiem - lewe(fałszywe jak kto woli) powietrze może łapie. W simerze to kazdej śruby nie znam, ale znam polskie <50cm³ - to pewnie to samo. Nie wiem czy tam są uszczelki takie jak "u nas" przy gaźniku....
Uważam że powszechnie stosowany sposób realizacji ARW przez zmniejszanie prądu tranzystora wejściowego jest chory. Zmniejszanie prądu powoduje zwiększenie podatności na zakłócenia silnymi sygnałami "bocznymi" wiec działanie odwrotne do zamierzonego. Na częstotliwości zasadniczej działanie tego sposobu...
Wiele jest na tym forum postów z pytaniami co zrobić głośnikami tanich firm. Jakie obudowy, jakie bass-reflexy, jak zestroic, itp... Wielu ludzi odpowiada, żeby wywalić te głośniki do kosza albo zrobić z nich popielniczki. Ja się z tym ostatnio nie zgadzam. Po co wywalać 20 zł za głośnik basowy do...
witam samochód już jest zrobiony okazało się że zatkało tłumiki a obrotomierz skakał bo jeden kabel wysokiego napięcia był luźny i przeskakiwała iskra po wymianie kabli palca kopułki świec wszystko było z obrotomierzem już dobrze tylko był bardzo słaby a to póxniej okazało się że przez tłumiki..... pech...
Najporosciej przstaw dłoń to wydechu jeśli nie bedziesz czuł wyraźnie wylatujących spalin z tłumika to możesz podejrzewać, że katalizator został uszkodzony albo wydech sie zatkał aczkolwiek to ostatnie strasznie żadko się zdarza:)
Typowy efekt po demntarzu kata - trochę głośniejsza praca silnika i charakterystyczny odłos własnie w granicach do 3000 rpm. Uszczelnienie toszkę pomoże, ale w całym zakresie obrotów. Pozatym warto połatać te rury żeby nie inhalować się spalinami. Osobiście w większości przypadków nie polecam wycinania...
Witam wróce jezszcze do tego zaworu... a wiec w głowcy jest kanał który kończy się przy tym własnie zaworze... i gdy zawór sie otworzy to spaliny idą do kolektora ssącego aby je "dopalić" jezeli chcesz to ściąg sobie ten zawór i zapal samochód i wtedy wszystko juz będziesz wiedział.... a co do mocy...
masz zatkaną odmę wychodzi ona z bloku obok miarki oleju dodatkowo może być jeszcze w niej taka siateczka tłumik płomieni to miejsce najczęściej sie zapycha w niskich temp.
Okazuje się, że pompa paliwowa działa. Po odłączeniu powrotnego przewodu paliwowego i włączeniu pompki, paliwo dużym strumieniem wypływało z niego prosto do kanału. Znaczy to, że przewody są drożne. Jak pisałem wcześniej odkręcany był tłumik, ale nie był odkręcony katalizator. Może to on jest zatkany...
PS. Mam podobny objaw w Corsie 1,0 12v, ale auto po nagrzaniu i po przekroczeniu pewnej granicy obrotow zaczyna sie "dusic" i tak jak by pchalo gazy "wstecz" do przepustnicy (ja w tym przypadku obstawiam zawieszajace sie zawory) Powodzenia!! sprawdź katalizator i tłumik - prawdopodobnie są zatkane
Ostatnio po mrozach robiłem taki przypadek. Ford nie odpalał po wykręceniu jednej świecy auto zapalało. Przeszło przez 3 mechaników odkręciłem wydech i auto poszło – zatkany końcowy tłumik.
i broń boże wełny szklanej nie pchaj do komory niskotonowca, bo jeśli to ma być b-r to można nabawić się pylicy albo jakiegoś innego dziadostwa. :D Tu masz tłumiki: jeśli masz miejsce w pokoju to bezpiecznie robić b-r z tyłu głośników z dwóch powodów: 1. zatkasz tunel i nie będzie kiszki 2....
stawiałbym na zatkany układ wydechowy.W szczególności końcowy tłumik.
Podejrzewam że masz zapchany albo katalizator albo któryś z tłumików sie zapchał. jest w nim wygłuszenie z waty szklanej które lubi sie odklejać i opadać i może to ci zatkało wydech. powodzenia.
Witam. Przeczytałem wątki z cc700 w których występuje dość często problem z saniem, które zalewa silnik itp. Ale ja mam taki główny problem że ssania nie ma w ogóle. Może opiszę po kolei i ktoś będzie w stanie mi pomóc. Rocznik 97, stan 58tyś km, gaźnik (tak tak:)) Aisan. Zaczeło się od tego że...
Kolego, walczysz trzy dni ? to znaczy kręcisz rozrusznikiem? bo nie napisałeś jak to się stało i co przez te 3 dni zrobiłeś. Tłumik będziesz miał zatkany i też nie odpalisz. Opisz od początku co się stało i w jakich okolicznościach i co w tym kierunku zrobiłeś.
no ale kolega właśnie pisze że nie ma iskry, bo kilka postów wcześniej pytałem dokładnie czy nie dostaje paliwa czy nie ma iskry i padła odpowiedź że nie ma iskry więc na tym się skupiłem. Sprawa oczywista że jak tłumik zatkany (o co w dwusuwie nie trudno) to duża strata mocy a o stracie mocy nikt nie...
Pokopałem na forum za tłumikiem i znalazłem. Dałem oporniki ceramiczne 5W 3 Ohm szeregowo i 15 Ohm równolegle. Dodatkowo wygłuszyłem kolumnę na tylną , boczne oraz górną i dolną Ścianką dałem gąbkę 15 mm wytłumienie które było to jakieś cienkie skrawki watoliny. Zatkałem również b-r i w zasadzie...
kod taki jest bo taki wybłyskał się info o kodach znalazłem na Los Omegas Bestiales . samochód naprawiony a powód ,trudno uwierzyć ale zatkany środkowy tłumik .a dla ciekawości odpiołem czujniki wałka i wału ,zakręciłem rozrusznikiem i wyświetliłem kody-0505 i 0340
michgur ładnie to tak ściemniać na kolege i obrażać jego ukochany motorek marki simson. No bez obrazy A tak wogule to dużo do niego niedokładałem bo kupiłem tylko tłumik nowy świece błotnik lańcóch plastikowy do tyło przełóżyłem z charta no i farbe kupiłem a że miotor czasami stał w garażu to była...
Wzrost mocy o kilkanaście procent? Według mnie to nadmiar optymizmu. W porównaniu z oryginalnym tłumikiem mozna według mnie uzyskac 7-10% mocy wiecej. Nie ma co sie oszukiwać i koloryzować. Poza tym producent projektując ten układ ma na względzie osiągi silnika, to nie jest taka zatkaj-dziura zeby nie...
Sondę wykręć jeśli katalizator albo tłumik jest zatkany to zrobisz w ten spodub ujście spalin i maszyna zagada.
Odczytaj pamięć błędów w pierwszej kolejności, skasuj i pruba drogowa, potem sprawdz jakie zostały, jeżeli zostały związane z doładowaniem a układ jest szczelny to sprawdź szczelność wężyków układu sterowania zaworu turbiny i sam zawór czy nie jest zacięty. Jeżeli to wszystko jest w porządku i niema...
to może podaj te błędy jakie były zapisane. Po skasowaniu już się żaden z nich nie pojawił? Może po obróbce głowicy rozrząd jest źle ustawiony? Ja bym sie jednak przejechał bez układu wydechowego - może kat jest drożny, ale tłumik zatkany?
No tak nie jest to ASO sądzę że oni by mi tam nie wymietli kata tylko kazali za niego zapłacic. Jeśli chodzi o rozmowę to nie było mowy o katalizatorze tylko o dospawaniu rury do tłumika środkowego, ale mechanik znalazł dziurę na przykręcaniu kata i powiedział że to zrobi dobrze. Nie sądziłem że nie...
Załóż zapłon bezstykowy (elektroniczny), już będzie wyczuwalna różnica. Idą c dalej w kierunku modyfikacji układu zapłonowego, w archiwalnych numerach "Radioelektronika", a także w nieco świeższych "Elektroniki dla wszystkich" były artykuły pana Stefana Roguskiego odnośnie samodzielnego wykonywania układów...
... Można by się przyczepić, że trochę rozsunięte są głośniki od siebie, ale… nie jest aż tak źle. Ma tylko pytanie, po co BR??? Nie lepiej by to chodziło w zamkniętej? Między głośnikami jest 5cm jak by były bliżej było by brzydko. Wstępne odsłuchy robiłem w obudowie zamkniętej i...
musisz dokładnie dojzec w któtym miejscu to sie skrapla bo moze byc tak ze jest nie szczelna obudowa nagrzewnicy pod który dopiero jest podłaczony odpływ skroplin. wylot jego jest pod spodem auta po prawej stronie zaraz koło tunelu, schowany pod taka aluminiowa osłona zeby sie podwozie od tłumika nie...
Nic nie poradzi! Nawet zupełnie bez anteny (opornik 50 omów) daje pewne połączenie na kilkaset metrów a i tak zakłócenia "zatkają" radio. No z tym opornikiem można by spróbować (może jeszcze go zaekranować tak jak w tym tłumiku?) bo na te kilka metrów odległości może by to działało? Lub wykonać "skrót...
Kolego Sławku "Mój kierowca kiedyś wpadł na pomysł przeczyszczenia świec żarowych bo źle chodził. Uwalił przy okazji dwie. Musiałem poprawić i chodził lepiej jak potem twierdził. " Otóż świece żarowe pomagają tylko w rozruchu silnika, maja za zadanie podgrzać powietrze w cylindrze, sprawiając tym samym...
sprawdź czy nie jest zatkany katalizator albo tłumik
A zobacz czy ostatni tłumik nie jest zatkany? Jaki przebieg autka?
Zatkaj tylny tłumik ręką podczas pracy silnika, syczenie będzie oznaczało nieszczelnosc układu wydechowego.
Kolego zwróć uwagę na mieszankę paliwową - jaka jest proporcja paliwa do oleju, myślę że dałeś za dużo oleju, a świadczy o tym wypływająca czarna maź. Ponadto może masz w gaźniku za wysoki poziom paliwa i silnik wówczas będzie się dusił, gdyż nie będzie mógł tak dużej dawki spalić. Jednocześnie dodaję,...
Mam też skuterek Hyosung dwu suwowy - silnik model na kanwie Minarelli, silnik sam rozbierałem i naprawiałem po zatarciu przez poprzednika , a moje doświadczenie mówi, że należałoby sprawdzić przewód pompy oleju - czy jest drożny, sprawdzić czy obracając wałem korbowym np poprzez "kopkę" obraca się...
Jeżeli zastąpiłeś uszczelkę hermeticiem to popełniłeś podstawowy błąd i pewnie zatkałeś kanalik podciśnienia w cylindrze i gaźniku, z tego powodu pompka nie pompuje paliwa. W tym miejscu, jeżeli była to musi być uszczelka. W cylindrze obok otworu gardzieli ssącej jest jeszcze mały otworek podciśnienia...
Witam serdecznie mam problem z Oplem astrą I z silnikiem c14nz - z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Usterka tkwi w silniku. Auto bardzo dużo paliło ok 12L gazu i praktycznie nie przyspieszał ( na 1 biegu po puszczeniu sprzęgła auto dławiło sie mimo wciśniętego gazu ) mechanicy stwierdzili zatkany katalizator...
Odnoszę wrażenie jakgdyby się zapowietrzał podczas gdy próbuje go zapalić. Podczas holowania samochód nieznacznie reaguje na pedał gazu Dodano po 4 he he problem rozwiązany. Okazało się że tłumik był zatkany
Zaworki w pompce paliwa lub... odkręć korek wlewu. Może masz zatkane odpowietrzenie i robi ci się odpowietrzenie lub zapchany lub poluzowany smok od paliwa. Wtedy demontaż baku i czyszczenie. Dzieki za rady. Raz jeszcze dla świętego spokoju przeczyściłem pompkę paliwa i jest sprawna. Wybrałem się...
Mogę. Po pierwsze to dwusów - smarowany mieszanką, dlatego jeśli jej niedopala to zawsze z wydechu pocieknie (będzie się pocić). Po drugie - ten silnik ma łożyska wału korbowego z obydwu stron smarowane olejem ze skrzyni biegów, dlatego równie dobrze simmering od strony zapłonu może być nieszczelny,...
W tym silniku jest gaźnik pływakowy, więc niema w nim membrany. Przygasanie po dodaniu gazu jest spowodowane zatkaniem dyszy w gaźniku. Trzeba go rozebrać i dokładnie przedmuchać sprężonym powietrzem. Sprężynki regulatora wyglądają na zdjęciu OK. Po zdjęciu głowicy cylindra trzeba przeczyścić zawory...
mój nick wskazywał by pewną prawidłowość - szczególnie jego końcówka :/ potrzebuje kogoś kto się zna i stwierdzi co jest nie tak, najlepiej byłego pracownika autoryzowanej stacji VW :p z wawy przyczyny, znalazłem na necie, może się komuś przyda... pompa paliwa - ciśnienie filtr powietrza przepustnica popychacz...
jeśli ktoś może mi powiedzieć jak zatkać ten przelot żeby spaliny szły prosto w tłumik, a nie wracały do turbo. Jak to odciąć???
Witam.Posiadam LUMIE 3.1 V6 1995r Na zimnym silniku wszystko działa jak należy, natomiast jak się rozgrzeje zaczyna szarpać niema mocy i strzela w tłumik. Mam inst. LPG ale w tym momencie nieużywaną na niej objawy są identyczne. Drugi dziwny objaw to to ze jak zatkam wlot powietrza do filtra to to nie...