Zatkany katalizator
Witam czy uszkodzenie zaworu egr może mieć wpływ na wyświetlanie błędu p0505 (podobno w aucie był zatkany katalizator który wymieniono )?
Katalizator zatkany.
Regulacja "sztangi" tylko na maszynie, kręceniem tym w aucie to proszenie się o problemy. Przy tych pikach pierwsze co bym zrobił to podpiął manometr i zweryfikował czy rzeczywiście są. Jeśli by były to obstawiałbym pęknięty kolektor - powyżej jakiegoś ciśnienie pęknięcie się "otwiera" i działa jak zawór upustowy (ale by gwizdało). W moim Puncie (ten...
Może katalizator się zatkał, czy lata już zrobił tak, że wyleciał na zawsze do środowiska? xd
zatkany wydech, może zamarzł katalizator?
Skoro w silniku benzynowym był problem z EGRem, to musiał ostro kopcić, dlatego też podejrzewałbym zatkany wydech. Wykręć sondę lambda i spróbuj się kawałek przejechać (to da ujście spalinom przed katalizatorem).
Witam. Wykręć sondę, próbuj odpalić. Jak zapali, to masz katalizator zatkany. Pozdrawiam.
a z wydechu spaliny wychodzą także katalizator chyba nie jest zatkany
Żadnych innych objawów w postaci szarpania nie ma? Posiada LPG czy nie? Podpinany pod kompa był? Katalizator posiada? - jeśli jest zatkany to będzie mulił.
Mijasz się z prawdą w którymś miejscu - jeśli na 1800 km nie ubyło oleju w ogóle, a na 1,6km x 2 x 14 dni = 44,8 km musisz wlać 1, 5 litra to wybacz. Uszczelniacze zaworów na początek do wymiany i czekać co ta zmiana przyniesie. Dziwne że jeszcze katalizator się nie zatkał.
ale to są kłęby dymu? czy poddymia lekko? jeśli jest wilgotny dzień to poddymiać potrafi nawet zupełnie sprawny silnik. miałem też przypadek że moja inna Astra 1.6 16v dymiła mi i nie miała mocy, dusiła się przy dodawaniu gazu i okazał się zatkany katalizator, wyciąłem go, wspawałem w to miejsce rurę i jak ręką odjął - ma mnóstwo mocy, a po paru dniach...
Zaświecenie się kontrolki i błąd "sprawność katalizatora poniżej wymaganej" czy podobnie brzmiący potrafi wygenerować byle nieszczelność w wydechu - a tutaj katalizator został usunięty z powodu jego uszkodzenia, czyli zapewne zatkania, więc sprawność miał od dawna poniżej progu - lampka powinna świecić się już dawno.
Pytanie czy katalizator nie jest zatkany, przy takiej ilości oleju jaką te silniki lubią łyknąć to możliwe że go zawalito i przez to mogło uszczelkę wydmuchnać.
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
Jeżeli szybko się grzeje, nie wchodzi na obroty, to może być zatkany wydech (katalizator lub tłumik). Trzeba sprawdzić drożność. Ciśnienie sprężania nie zawsze powie Ci jaki jest stan pierścieni olejowych.
Krew w piach widzę. Co twoim zdaniem wynika z ciśnienia 560mBar, z tego że jedna sonda sinus i druga 700mV? A z tym odkręceniem wydechu za katalizatorem to już wiesz.... Masz zatkany katalizator - stąd burczenie do filtra, obroty max 2000 i smród paliwa. Wykręć I sondę - zobacz różnicę.
a jak tam filtr powietrza? był w ogóle wymieniany? miałem tak w Hondzie Concerto, niby filtr nie wyglądał strasznie, a po wymianie było z 2x więcej mocy i aż gaz musiałem na nowo regulować bo całkowicie gasł na gazie tak duża różnica była natomiast katalizatora zapchanego nigdy nie widziałem, raz w Astrze miałem rozsypany i ta odpadnięta część przekręciła...
Ps widziałem zapchany wtryskiwacz który nie przepuszczał, ale żeby lał benzynowy to jeszcze nie. Bardzo rzadko ale niektóre kropliły zamiast rozpylać. Generalnie rzecz ujmując wypadanie zapłonów i skutki długotrwałej jazdy z taką awarią kończy się uszkodzeniem katalizatora do tego stopnia że potrafi wydech zatkać. W Punto spotkałem taka sytuację że...
wszystko wygląda ok. nie wiem co robić , zaóważyłem że jak ją zapalę to popali ok, i nawet ruszę lekko dodając gazu , ale gdy mocniej dodam gazu gaśnie ,jak rozpędzę na prostej to pokrztusi się i dalej jedzie super. a czy może być taki objaw przy zatkanym wydechu , u mnie są 2 rury + katalizator pierwsza jest nowa a druga już nie pierwszej młodości...
witam mam opla astre 1,6 f z1991 roku ostatnio padł mi silnik i go zmieniłem ale na 1,4 niestety dalej jest coś nie tak bo auto nie ma mocy zwłaszcza podczas ruszania na 1 biegu [jakby brakowało mu gazu] trzymam cały gaz ale zbiera sie jak muł dopiero po chwli sie zbiera ,myslałem ze to wina katalizatora że jest zatkany ale on jest usunięty podczes...
Witam wszystkich. Mam problem z swoją asterką 1.6 z 1993 roku (silnik x16sz, ile ma kucy nie potrafię określić, ponieważ nie wiem jak to sprawdzić- jeden mechanik mówi że 75KM, drugi że 55KM). Problem polega na tym, że dość często, szczególnie gdy od samochodu wymaga się większej dynamiki odmawia on posłuszeństwa i w trakcie przyśpieszania słychać buczenie...
Witam Opisze dokładnie mój problem od samego początku. Opel Astra G X16XEL 1.6 16V 1998r. W zeszłym roku zrobiłem remont silnika, zostały wymienione pierścienie (Goetze) głowica oddana do warsztatu(wymienione uszczelniacze, sprawdzona ciśnieniowo i któreś zawory doszlifowane+planowanie). Po zmontowaniu bardzo ładnie silnik pracował, równo, praktycznie...
Dziękuję. Jest w sklepie niedaleko mnie . Coś takiego: https://www.eurocarparts.com/p/klarius-e... Jeszcze poczytałem, że warto taką pastą dodatkowo to przesmarować przed skręceniem: https://www.eurocarparts.com/p/holts-fir... Więc myślę, że wymienię te uszczelkę. Dam znać jak poszło. Potem kolejne roboty....
Może, podstawione zawory albo zatkany wydech np przez rozleciany katalizator który go zaczopwał, też będzie taki objaw braku kompresji. Ale w tym drugim przypadku zapali na chwilę po czym zgaśnie, zaś w przepustnicy przez chwile dobywa się syk (tamtędy przez otwarte zawory w fazie przekrycia uchodzą spaliny)
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
Ludzie, piszecie a nawet nie wiecie o czym. Po pierwsze - to jaki w ogóle tam silnik siedzi? Bo jeśli wliczać 16 zaworowe, to chyba z 5 różnych będzie. Jeśli silnik mechanicznie jest sprawny, tj, ma prawidłowe ciśnienie sprężania, prawidłowo ustawiony KWZ, rozrząd ( w silniku gdzie da się to zrobić), to pozostaje wykluczenie "niepalącego cylindra np...
Samochód od jakiegoś czasu lekko szarpał przy rozpędzaniu ,aż tu nagle całkiem osłabł. W pierwszej chwili myślałem że może ktoś mi włożył coś w tłumik ale nic nie było...sprawdzałem katalizator jest czysty, świece sprawdzałem i są sprawne, wymieniłem je na nowe...filtr powietrza jest czysty i jeszcze myślałem ze może egr i go zatkałem bo pompka od niego...
Ja bym zaczął sprawdzać w takiej kolejności: 1.Filtr powietrza 2. czujnik temp cieczy (możliwe uszkodzenie - ale dlaczego gazu tyle pali) 3. czujnik tlenu (bardzo prawdopodobne że lambda już słabo reaguje duże spalanie na benzynie, a gazownik żeby nie mieć problemu z autokalibracją dodawał gazu) Z tym strojeniem gazu to chyba rozpuściłęm wodze fantazji...
Sterownik mam po naprawie, lecz mechanik ponownie wskazuje na usterkę sterownika i nie znajduje innego rozwiązania, wyobrażałem sobie to tak wymontuję obydwa sterowniki i z czyjegoś prawnego auta zamontuję u siebie i przejadę z 10km - zabiorę właściciela sterownika,aby się nie obawiał- potem założę mu jego sterownik, czas potrzebny to ok 45-60min czyjegoś...
Witam serdecznie mam problem z Oplem astrą I z silnikiem c14nz - z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Usterka tkwi w silniku. Auto bardzo dużo paliło ok 12L gazu i praktycznie nie przyspieszał ( na 1 biegu po puszczeniu sprzęgła auto dławiło sie mimo wciśniętego gazu ) mechanicy stwierdzili zatkany katalizator - ze względów ekonomicznych został wstawiony...
Tu raczej chodzi o "wypłukanie" nagarów z układu dolotowego (EGR) i ew. komory spalania i ich spalenie. Czyli powinny opuścić silnik przez wydech. Teraz rozumiem. A co z tym ""opuszczeniem" zanieczyszczeń? Nie zatka to DPF-a czy katalizatora?
Witam. od dłuższego czasu mam problem z moją Astrą G 1.4 90KM 2003r. Ecotec. Dawno temu zatkał się katalizator więc został wymontowany. Później po jakimś czasie auto gasło, spadało z obrotów do 0 gdy tylko wrzuciło się na luz lub wcisnęło sprzęgło. Problemem okazał się zawór EGR, który teraz również został wymontowany. Niby teraz jest wszystko ok, ale...
Katalizator może nawet się tak w środku rozlecieć że auto nie odpali bo zatka my wydech.
zatkany katalizator katalizator zatkany lambda zatkany katalizator
domykanie drzwi skanowanie dwustronne atmel 24c64
maszyna minerva śmieszne obrazki
Parametry diody z dwoma niebieskimi paskami Jak włączyć monitory DVD w zagłówkach BMW E60?