Do jakiej temperatury rozgrzewa się olej po pół godziny. Magą być zużyte pompy, zatkana chłodnica. Szarpanie masz z gorącego oleju. Znam taki ciągnik. Zaczeło się od niewinnego zużycia tarcz hamulcowych, a skończyło na tym, że obleciał tryb od jedynki.
Po prawej stronie skrzyni znajduje sie zawór bocznikujący olej powracający z orbitrola.Częsc idzie przez chłodnice oleju,reszta do smarowania skrzyni biegów. W związku z tym układ chłodzenia nie jest jakos specjalnie wydajny,no ale chlodnica oleju powinna byc gorąca.Pewnie problem z zaworem.lub zatkana chłodnica/przewody. Jednak alarm juz przy 35*C...
Escalade "wytrzymuje" jazdę autostradową np. Łódź - Kraków, ale z prędkościami zgodnymi z prawem. Ewentualnie nieco szybciej, to tęż się nie zagrzeje. Do Paryża też dojedzie, ale bez poganiania (grożącego mandatami) na autostradzie. Standardowo: Sprawdź chłodnice, czy nie są zatkane Wymień olej w skrzyni i sprawdź / dołóż chłodnicę tego oleju. Chłodnica...
Wymieniłem chłodnice egr na nową ,(podróbę) również zawory kierunkowe pirburg. Te dałem z oe, podróby były nieszczelne. Nadmienię tu że chłodnica zatkała się całkowicie po stronie spalin . Myślę że z powodu spalania dużych ilości oleju przez silnik. Błąd 4025 występuje również gdy urwie się klapka zaworu egr tylko wtedy jest inne fmi= za niski.
Sorki, tak, jak najbardziej masz rację. Nie zwróciłem uwagi na rok w tytule. W tym roczniku nie zakładali już filterków w module olejowym tylko jest w pompie wody. W takim razie chłodnica oleju jest do sprawdzenia- może jest zamulona lub zatkana?
Tak Po około 2 tygodniach rozszczelniła się cała chłodnica EGR, woda zablokowała silnik na postoju. Po wymianie całego EGR problem ustąpił. Chłodnica była zabita cała taką mazią. To są skutki pseudoekologii.. Dzięki za odpowiedź. Dobrze zrozumiałem: płyn chłodniczy dostał Ci się do komory spalania poprzez EGR? Tak Samochód normalnie pracował po rozszczelnieniu...
Zatkany filtr ssący jak jest, wtedy by pompa głośno chodziła. Grzeje Ci się olej? Masz chłodnice oleju?
Dziś po przejechaniu ok 200m zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Okazało się ze filtr oleju jest zniszczony. (W tamtym tygodniu była podobna sytuacja= wymiana filtra oleju pomogła). Wydaje mi się ze ciśnienie oleju jest za duże.Rozkręciłem chłodnicę oleju (nad filtrem oleju) lecz nic nie jest ani zabrudzone, ani zatkane. Czytałem o obiegu oleju...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Witam. W mojej lagunie 2.2d 95r odkryłem ostatnio dużą ilość oleju w płynie chłodniczym. Jak już zatkało chłodnicę i się zagotowała oddałem do mechanika który stwierdził na dzień dobry uszczelkę pod głowica. okazało się ze uszczelka cała,a głowica wróciła ze sprawdzenia z kwitem ze jest szczelna. jakiś czas wcześniej (jak pojawił się problem) wymieniłem...
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Woda na podszybiu to raczej wina zatkanego spustu w okolicy akumulatora. Co do płynu w silniku to może być nieszczelna chłodnica oleju, uszkodzona uszczelka/głowica, raczej woda z podszybia nie przedostałaby się do silnika w normalny sposób. Ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
ten na zdjęciu nie ma filtra odśrodkowego (ta płaska pokrywka to jest zaślepka).Filtr odśrodkowy ma podobną wysokość co główny filtr oleju. Zaślepki są stosowane w CF85 bo w XF105 powinien byc w standarcie. Dodano po 3 Jeżeli zapala się ciśnienie oleju po np. wyrzuceniu na luz zaraz po dłuższym obciążeniu silnika, to wina również może być w zatkanym...
Hej Ja też wymieniałem zestaw chłodnicy i podstawy filtra. Ten zawór o którym mówisz to zawór bezpieczeństwa na wypadek zatkania się chłodnicy ;) Taki sam zawór jest w zakretce obudowy filtra na wypadek zapchania się filtra oleju. Ale spoko też myślałem że to zawór zwrotny :) Sprawdziłem to na schemacie układu chłodzenia. https://obrazki.elektroda.pl/8351949400_...
Może że chłodnica jest zatkana. Sprawdziłbym z jakimi oporami woda przepływa przez nią. Jeżeli uszkodzona była by uszczelka pod głowicą to płyn chłodzący powinien być widoczny w oleju, jak się odkręci korek wlewu oleju to powinno być widać plamy. Dużo ubywa tego płynu?
Ostatni żona zaliczyła dzwona i poszła chłodnica od klimatyzacji. Przy okazji napraw blacharskich wymontowywana była też sprężarka klimy i leżała sobie na półce. Otwory w sprężarce były zatkane ale trochę oleju się wylało. Po złożeniu wszystkiego pojechałem na nabicie i chcieli mi wlać tylko 10 gr oleju ( podobno tak się robi standardowo) ale jak im...
Sprawdź czy widoczny jest ruch (wody lub płynu) przy otwartym korku chłodnicy, czy jest odpowiedni stan oleju i jego ciśnienie. Zrób to na zimnym silniku, aż otworzy się termostat. Może być to pompa wodna, zatkana chłodnica. Można by parokrotnie przepłukać wodą cały obieg i pod ciśnieniem przemyć chłodnicę na zewnątrz. Może przy regeneracji głowicy...
Na zużycie paliwa ma wpływ wiele innych czynników. Jakość paliwa, technika jazdy, stopień zużycia całego łańcucha napędowego łącznie z ogumieniem. Niby niewinne nadużywanie hamulca silnikowego sprawi, że chłodnica powietrza będzie w dużej części zatkana osadami oleju a pierścienie tłoków zabetonowane nagarem. Próby oszczędzania na filtrach. Nie znam...
Dla mnie wygląda na zatkane kanały chłodnicy albo visco się ślizga.Nie zapomnij wywalić filterka płynu chłodzącego to oszczędzisz sobie problemów z niskim ciśnieniem oleju(filterek zapchany=chłodnica oleju nie chłodzi oleju=spada lepkość oleju że pompa nie nadąża z ciśnieniem i masz na desce warning low oil pressure).Chłopcy z paccar przedobrzyli i......
Zakatować 126p to wyzwanie, przecież on miał jezdzić po górach Italy. Jak wentylator dmucha a żeberka cylindrów i kanał pod misą nie są zatkane olibłotem to przeżyje to. Olej byle jaki robi sie wodą bo temp. oleju dochodzi tam do 160'C. Kiedyś miałem tam termometr z diody jako czujką mmm.
Spróbuj włączyć nagrzewnice podczas jazdy , będzie gorąco ale , zaobserwujesz czy następuje spadek temperatury . Jeżeli tak , to wina termostatu lub nie włączają się wentylatory lub zatkana chłodnica jak kolega wyżej wspomniał . A pro po chłodnicy to sprawdź czy nie jest za syfiona z zewnątrz między żeberkami , bo wtedy nie ma przepływu powietrza .??...
Z całym szacunkiem Panowie, ale rozmawiamy o MAN TGA, więc podstawa filtra to nie zwykła puszka ale konkretny odlew aluminiowy w którym mieści się cała chłodnica oleju łącznie z przewodami, oraz duży filtr oleju, a całość jest fragmentem bloku silnika. Jest to jeden element, więc nawet nie ma możliwości zatkania chłodnicy. Poza tym nic nie było grzebane....
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
W mojej scani po naprawie chłodnicy oleju wpadł poprok i zatkał dyszę chłodzenia tłoka co skutkowało zatarciem tłoka i pęknięciem tulei
Dodatkowo dzisiaj wyłączyła się z powodu przegrzania , gdzie w lato przy duzo wiekszych temperaturach nie było takiego zjawiska. Zastanawiam się czy coś sie w niej nie skonczyło ? Przyczyn przegrzania może być co najmniej kilka zaczynając od najprostszej : 1. utrudniony przepływ powietrza przez sprężarkę i chłodnicę -zapchane wloty na obudowie, zasyfiona...
Ocet służy raczej do odkamieniowania bloku, przewodów i chłodnic i raczej oleju nie rozpuści. Ja do przepłukania zastosował bym preparat Merida Fatex M242. Mniej się pieni oraz lepiej oleje i smary rozpuszcza. Tolerują go tkaniny, gumy, plastiki metale itd itd zupełnie bezpieczny i godny polecenia. Natomiast z użyciem octu bym się powstrzymał gdyż nie...
Ten intercoller to jest jeszcze coś więcej niż ten wąż/przewód co w okolicach niego oznaczyłem na czerwono? Tak, zresztą wystarczy poszukać https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=inte... To dodatkowa chłodnica, tylko do powietrza dolotowego , w renówkach umieszczona/zamontowana zaraz za główną chodnicą (układu chłodzenia silnika). Jak...
Tak, dokładnie. Zdławiony przepływ przez co nie ma założonej mocy cieplnej. Ew zatkane węże ale to mało prawdopodobne.
Witam,problem zaczął się taki że co 200km musiałem dolewać borygo do zbiorniczka wyrównawczego,z czasem więcej i więcej obecnie dystans140km i brakuje tyle że płyn nie ogrzewa LPG i nie da się jechać,temperatura wchodzi na 100stopni c,i muszę przerwać jazdę dolać wody ,wymieniłem termostat nic to nie dało ,kilka razy zauważyłem wyciek z rurki od przepustnicy...
Sprawdź metalowy spiralny przewód, łączący sprężarkę z podstawą ( ma to chyba spełniać rolę chłodnicy powietrza). Miałem taki przypadek u siebie, że przewód zatkał się "syfem", olejem z wodą lub innym "glutem". Zrobi się w nocy -0,5 i nie masz powietrza w podstawie, tylko kompresor awaryjnie zrzuca. Wtedy będziesz słyszał taki dźwięk, jakby ktoś młotkiem...
blokiem się nie przejmuj, tam zatkane raczej nie jest. Skup się wężach gumowych, chłodnicy i nagrzewnicy. a to że jest mętny to ktoś prawdopodobnie wlał tam jakiś uszczelniacz albo odkamieniacz. chłodnicę i nagrzewnice przepłukaj jeszcze raz. Jak masz karchera to przepłukaj pod ciśnieniem cały układ wodny - nawet termostat wyciąg i płukaj. ja tak robię...
No tak tylko mi chodzi o to, czy mogło to spowodować zsunięcie się tego przewodu do chłodnicy oleju, co spowodowało zatarcie silnika
Zacznę od początku ( przeglądałem forum w sprawie tematu ) Auto chodziło prawidłowo do dnia 30.12.14, parę dni temu. Był wieczór około -12C. Miałem trasę z domu do miasta jakieś 10 km. Po przejechani może około 7,8 km zauważyłem że temperatura płynu przekroczyła 100 C. Zjechałem na na pobocze i wyłączyłem silnik. Od razu podniosłem maskę i spr płyn...
Witam. Pewnego dnia przetarł się wąż od chłodzenia i w efekcie pękł po jego naprawie poszła nagrzewnica (od pół roku auto parowało i schodził płyn więc dłuuuugo ciekła) i podczas tych wycieków auto kilkukrotnie doszło do temperatury 105 stopni tak więc odłączyłem nagrzewnice i do zimy (3mies) jeździłem na odpiętej a przewody od niej złączyłem ze sobą....
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
hehe panowie ja tez mialem dziasiaj taki przypadek polo 1,6 chlodniczka zatkana nie szedł przez nią płyn a termostat nie otwierał i brak obiegu gotowy a temperatura na czujniku nie musi isc do gory bo zalezy gdzie jest czujnik zamontowany (albo jest uszkodzony) Ja zawsze zaczynam od najprostszych rzeczy czyli wyjmuje termostat i patrze jak sie autko...
Druga sonda nie ma wpływu na to co się dzieje u Ciebie. Zapali tylko lampkę silnika. A że się tak spytam, na benzynie auto działa dobrze? na automatycznym ssaniu na benzynie przez chwile pod odpaleniu auta (np. z rana) - tak, wtedy chodzi poprawnie i trzyma stabilne ok 800 obr/min na biegu jałowym. Ale tylko chwilę chodzi dobrze.. Wiec radzicie bardziej...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Urządzeń chłodniczych nie powinno się uruchamiać od razu po ich przetransportowaniu ,ponieważ czynnik chłodniczy bardzo łatwo miesza się z olejem ze sprężarki a po włączeniu sprężarki jest tłoczony do obiegu co może spowodować zatkanie obiegu lub ograniczenie wydajności chłodniczej. Sprężarka może uderzać o obudowę jeżeli spadła ze sprężyn podczas transportu...
Przy roverze oglądnij dobrze klamki, zamek w klapie wlew paliwa nadkola bo tam lubi lecieć. Zobacz czy ma nie połamany grill, Zobacz czy otwiera się z pilota i z kluczyka, Jeżeli odpalisz samochód bez odblokowania immo pilotem to ma wycięty immo. Jeżeli jednak odpalanie tylko po operacji z pilotem to ważne żeby działał zamek w drzwiach bo tym zamkiem...
Prawdopodobnie olej z kompresora dostał się tam, gdzie następuje rozprężanie czynnika chłodzącego i tam się zestalił zatykając prześwit rurki. Co ty opowiadasz? Opisz to lepiej, bo na razie są to tylko twoje gdybania. Poza tym olej chłodniczy nie ma prawa się zestalić w ŻADNEJ z części układu chłodniczego!!! Żeby tego uniknąć, nie należy lodówki przechylać...
(...) 2 godzinach pracy żeberka są lekko ciepłe.Oba kompresory pracują i są sporo ciepłe,Zamrażarka normalnie pracuje,raczej nie chłodzi,lub bardzo mało chłodzi lodówka.Jaka jest to przyczyna i czy opłacalna jest jej ewentualna naprawa,bo lodówka ma około 20 lat.Dziękuję z góry za wszystkie porady.Pozdrawiam. Lodówko-zamrażarka Polar CZN280 po awarii...
Ale moim zdaniem to nie wina pracującego wentylatora skraplacza tylko zawór rozprężny źle ustawiony, puszczał za dużo czynnika. Prędzej to lub podparty presostat LP lub całe mnóstwo innych przyczyn, których nie wiesz. Poziom obsługi przynajmniej krakowskiego lodowiska znam z informacji kolegi chłodniarza, który wymieniał tam sprężarkę. Jest jeszcze...
A ile robisz i w jakich warunkach? Nawet 10-20 km zrobione na trasie raz w tygodniu przy temperaturach w okolicy 0 nie odparuje tego jak do pracy robisz codziennie 3-4 km po mieście. 1 km to nie trasa a wyjście do sklepu "z buta"... Temperatura 90 st cieczy chłodzącej nie równa się "dogrzaniu" a tym bardziej wygrzaniu silnika. Pomijam, że 90 st na...
No, nareszcie sprowokowaliście ciekawszy temat. Co do tych przytkanych i nieszcelnych. Jak odłamiecie rurkę napełniającą przy zatrzymanym kilka godzin wcześniej obiegu i jest "Echo" po gazie to chyba jasne, że to nieszczelność. Jeśli jest ciśnienie to co innego. Pocący się lub oblodzony filtr przy kapilarze to ewidentne jego przytkanie. Najtrudniej...
No to masz pecha. :cry: Lodówkę trzeba reklamować, ale to już chyba po świętach. Pytanie, czy lodówka, a w zasadzie jej układ chłodniczy, był uszkodzony w momencie zakupu, czy może sam nabroiłeś. Sprężarka rusza (tak zrozumiałem opis ???) i się wyłącza na termiku - pyknięcie. Wygląda, że jest albo zatarta mechanicznie z powodów które opisze niżej lub...
Jestem uzytkownikiem c 360 3p powodem gotowania czynnika chlodzacego jest zazwyczaj duszenie przepływu przez termostat osobiscie w lecie wyjmuje go i nawet przy ciezkich pracach w najwieksze upaly wskazowka temperatury nie przekracza 2/3 zakresu zielonego nastepnym powodem jest zbyt slabo napiety pasek napedzajacy kompresor wentylator i pompe wody co...
Witam, Problem z autem wymienionym w temacie polega na tym, że mniej wiecej co 4, 5 dni zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego opróżnia się praktycznie do zera, zacząłem więc sprawdzać wszystko co mogło być powodem, na początku pomyślałem o uszczelce pod głowicą lecz na korku od oleju nie ma żadnego maślanego nalotu, stan oleju na bagnecie nie zwiekszył...
Czemu twierdzisz, że bajkę? Napisałem 25-30 barów, co jest zgodne z prawdą. Ta konkretnie sprężarka ma wybite na tabliczce bodajże 24 bary, Bitzer-y pracują do 28 barów, ciśnienie testowe to zazwyczaj 30-32 bary. Copeland-y również w większości 28-29,5 bara. Sprężarki typu scroll mają ciśnienia pracy w zakresie 18-31 barów, w zależności od producenta...
Witka! Problem wystąpił dziś rano kiedy odma została zatkana. Tzn została założona butelka, ale zapomniano o dziurce w celu odpowietrzania. Auto przejechało tak może z 5 min. Niewielka ilość oleju wypłynęła przez korek wlewu. Od tej pory auto kopci mocno na biało i czuć zapach spalanego oleju, aczkolwiek: Oleju w płynie chłodniczym nie ma Oleju nie...
Witam. Zwracam się do Was forumowicze o pomoc w nakierowaniu tego gdzie szukać usterki w Oplu Corsa D z 2008r. Silnik : 1229 ccm , 59kW - 80 KM Auto w posiadaniu ma kobieta od roku, a dokładnie maja 2020r. Jeżdżone jest nim tyle co na dojazdy do pracy. Oleje wymieniane jak Bozia przykazała, wraz z filtrem powietrza i filtrem oleju. Wymieniono sondę...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Cześć wszystkim! Jestem tu nowy i dołączyłem, ponieważ zepsuł mi się blok silnika i szukam porady. Mam Massey Fergusona z silnikiem Perkins wysokoprężnym 2,5 turbo diesel. Mamy ten ciągnik z trzeciej ręki. Po bezproblemowej pracy silnika przez 30 godzin od zakupu nagle czujnik temperatury spadł do 0, zabrakło płynu chłodniczego (gdzie niedawno go uzupełniałem),...
Miałem dokładnie taki sam przypadek. Kupiłem auto w Niemczech. 1.9 TDI 116KM z 2002 roku. Po zakupie zauważyłem, że nie grzeje mi na wolnych obrotach. Jak obroty wskoczyły powyżej 2000 obr było OK. Przejechałem 50 km i zgasiłem auto. Po nocy zapaliłem silnik i zaczęła mi mrugać kontrolka od poziomu płynu w zbiorniczku. Dolałem prawie litr wody. Pojeździłem...
zatkać chłodnica zatkać chłodnica spaliny chłodnica oleju
wymiana tablicy elektrycznej czujnik biegu wstecznego podświetlenie łącznika
wyłączniki dotykowe ekspres saeco
Jak zresetować moduł Wemos D1: instrukcje i metody Sterownik ST-480N: Wentylator działa ręcznie, nie w automatyce