zawór raz działa a raz nie Musi działać skoro masz błąd związany z nim, to go wymień. Wpisz w wyszukiwarkę zawór N75 i zobaczysz że objawy są identyczne przy jego uszkodzeniu- nieprawidłowej pracy.
Na chwilę obecną nie mogę wstawić linku do logów (elektroda.pl każe mi poczekać 24h) Niestety nie jestem w stanie sprawdzić stanu w filtrze paliwa, ponieważ nie jest on rozbieralny.W logach widać gwałtowne zmiany ciśnienia doładowania i wartości z przepływomierza. Czy takie objawy może powodować uszkodzony zawór N75?
Witam, objawy takie może wywoływać zacinający się zawór elektryczno-pneumatyczny ("zawór N75"), który jest regulatorem ciśnienia. A jest znany kod błędu na komputerze? Pozdr.
Witam!! Szukałem na wielu forach, na większości mówi się, że to zawór N75, z tym,że objawy u mnie są troszkę inne, otóż auto w miarę się fajnie zbiera, jak na 90 KM nadmienię tylko, że kombi, ale jeśli wskazówka prędkościomierza przekroczy 120km/h (czasem nawet przy 100km/h) auto traci moc i nie chce już przyspieszać, jest wyczuwalne takie szarpnięcie...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Witam . motorotacja czy wiecie co było problemem w tej polo , mam takie same objawy u brata w VW polo 1.4 TDI bms . EGR nowy , zawór n75 też , DPF po myciu . przepływa podmieniana o nic dalej to samo . dziękuję za ewentualne odpowiedzi
Dzięki *Sztomel*za szybką odpowiedź . Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. http://obrazki.elektroda.net/6_127685172... Czy zawory N75 i N18 można przedmuchać sprężarką ( każdy króciec ) nic się w nich nie uszkodzi ? Jakie są objawy uszkodzenie N18 ? Z tym przeładowaniem...
Uściślij co według ciebie oznacza "otwarta turbina" ? Po uruchomieniu silnika elektrozawor podaje podciśnienie na siłownik regulujący geometrią turbiny(kierownica) i taki stan trwa do momentu gdy sterownik na podstawie odczytu ciśnienia doładowania stwierdzi że pora to zmienić-reasumując masz typowe objawy zatartej kierownicy.
Witam! odświeżam temat prosząc was o pomoc, bo już nie wytrzymuje. Auto passat b5fl 1.9Tdi AVF 2003r oryginalny przebieg 210tyś. Objawy: Ciężko pali na zimnym silniku..., a jak już odpali to nierówno pracuje przez chwilę (temp poniżej 0) gdy ciepły objawy nie występują. Zrobione: wymienione sprzęgło, Egr (tu również wyczyszczony kolektor), Przepływomierz,...
Z dieslami mam tyle doświadczenia co jak naprawiałem taty samochód, silnik ten sam i te same objawy dlatego podałem rzeczy które były sprawdzane i jednocześnie naprawiane, do tego usunięty egr i ominiety jeden zawór (chyba sterujący egr, żółtej wężyk od pompy paliwa prosto do n75 i dalej na gruszkę), dlatego nawet w logi nie zaglądałem bo mi kompletnie...
Błąd - zwarcie na mase na zaworze N75 i wentylatorze Objawy: Brak mocy, check engine Zregenerowane turbo (była zapieczona geometria), wymienione wszystkie węże od podciśnienia, sprawdzona masa (na jakiś czas zrobiłem też drugą masę), wszystkie kostki pod maską odpięte spryskane preparatem i spięte ( to samo bezpieczniki, pod maską i w kabinie), akumulator...
Witam. Dalsze zmagania z Passatem. Auto odpala bardzo ładnie, na wolnych obrotach pracuje równiutko, nie dymi. Przy przegazowaniu za autem pojawia się ogromna chmura oraz raz na jakiś czas słychać głośne terkotanie jakby kij wsadzony w szprychy. Przy jeżdżeniu jest tak samo. Wciskam gaz, brak mocy, ogromna chmura czarnego dymu i tak przez chwilę a później...
Witam no teraz to niewiem czy 96 rok miał zmięnną geometrie łopatek w turbinie ,jesli chodzi o miernik masy powietrza to nic innego jak przepływka jeśli chcesz próbować metodą prób i błędów może masz kolesia z podobnym autem i próbujcie podmieniać zawór n75 jeszcze raz przepływke .po odpaleniu silnika zobacz czy pracuje zawór upustowy turbiny ,często...
Wiatm mam podobny problem mianowicie po wgraniu mocniejszego programu w lupo tdi auto na 5 biegu zaczęło tracic moc przy spokojnej dłuższej jezdzie ostanio tez na 4 biegu , gdy w miarę szybko zmieniam biegi nic sie nie dzieje ,występuje to przy dłuższej spokojnej jeździe przy 80 -120 km/h po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie problem znika co to oze...
Witam.Czy ktoś wie gdzie można znaleźć owy czujnik w VW Sharan 1.9 tdi 85kw 115KM 2001 ewentualnie nr. tej części .Podobno znajdują się aż 3. (Objawy brak mocy ale nie za każdym razem.Vag wykazał błąd nr 17965 i blok 11 wykazuje, że zaworek zawiesza się przy 91%.Proszę o odpowiedź.
Po prostu nie robiłem żadnych patentów z EGR'em, (wyciek nie jest aż taki duży) przyjdzie czas to wymienię go na nowy. Sztomel Trochę nie dokładnie przeczytałeś moja odpowiedź. Przeczyściłem zawór N75. Turbiny nie czyściłem, ani mechanicznie, ani ultradźwiękowo :D , jedynie rozruszałem sztangę sterującą, która była całkowicie zapieczona. Pozdrawiam
... U mnie objawy to brak mocy ale dopiero przy prędkości powyżej 120 km/h.Przy mniejszych predkościach i na biegach 2 ,3 ,4 nie mam większych problemów z mocą. Dodam,że spalanie w trasie oscyluje około 7,5 litra-jazda do 120 na godzinę bez obciążenia i klimy(notabene też nie działa). Kolega ma paska z 2001 i wymienił dwa czujniki na kolektorze dolotowym...
Masz na Ross-tech co to za błędy: 16804/P0420/001056 - Układ katalizatora; Bank 1: Wydajność poniżej progu Możliwe przyczyny Nieszczelność w układzie dolotowym i/lub wydechowym Uszkodzony katalizator Uszkodzony(e) czujnik(i) powietrza Czujnik(i) powietrza Usterka sterowania Możliwe rozwiązania Sprawdź układ dolotowy i wydechowy pod kątem nieszczelności...
Witam. Jak wyżej w temacie. Męczę sie juz z audi 1.9tdi 130km 2001r od dobrych 3 tygodni i objawy sa bardzo dziwne ponieważ zazwyczaj auto nie ma mocy (70km), a czasami się załączy, że ma te swoje prawie 130km. Wymieniłem już zawór n75, czujnik temperatury płynu chłodzącego, podmieniałem z takiego samego przepływomierz powietrza, czyściłem kierowniczki...
Nie do końca rozumiem tą odpowiedz, możesz jaśniej ?? Egr był wykręcony i czyszczony po jakichś 5tyś kilometrów pojawił się ten błąd To pełny opis błędu z VCDS 16787 / P0403 / 001027 - Zawór recyrkulacji spalin (EG18) (N18): awaria Możliwe objawy Lampka kontrolna awarii (MIL) WŁ Szorstka prędkość biegu jałowego i / lub zatrzymanie silnika Utrata mocy...
Pompę bym odrzucił bo zmieniłem na drugą podobno po regeneracji, 4 stówy poszły z gwarancją.. I objawy dokładnie takie same jak na starym tandemie, jest opcja że założyłem drugi śmietnik ale raczej wątpię..Teraz mi przyszło do głowy bo wcześniej nie zwróciłem uwagi, ale jak przy teście sztanga nie chodziła i ciśnienie się nie zmieniało to nie jestem...
Bezpiecznik lub wiązka. Zasilanie ma być pełne z akumulatora poprzez przekaźnik i bezpiecznik. Stetowniki wystawiają masę sterowania. Tak jak pisałem wczoraj , bezpiecznik ja spaliłem. Błędy i objawy znów są te same. Z tym, że czasami krótko po odpaleniu silnik gaśnie, ale później pracuje. Czy ma to jakieś znaczenie, że jak odepnę wiązkę od pompy paliwa...
Witam wszystkich forumowiczów, Posiadam Skodę Superb 2002 1.8T AWT 150 KM z gazem. W aucie wymieniłem świece na K20TT, cewki jakieś Beru od znajomego prawie nieużywane, zawór N75 od Febi (auto inaczej zaczęło na nim jeździć, ale ciężko opisać tę różnicę, jakby trochę inaczej wstaje i ma mniej mocy z góry), zawór DV od Properfekta (polecam, łatwo dorwać...
1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
Witam wszystkich! Odnośnie tego autka, to jest to dopiero kupiony sprzęt. Przekaźnik świec mam zamontowany w desce z bezpiecznikami. Oczywiście bezpiecznik pod maska jest sprawny. Po wyjęciu przekaźnika kontrolka zapala się i gaśnie właściwie, reaguje też na czujnik temperatury, reaguje na impuls rozrusznika tylko nie grzeją świece. Zupełnie tak jakby...
Witam serdecznie, zmagam się z dość nietypowym problemem w Skodzie Superb II 2009 DSG 170 koni kod silnika CBBB, odwiedziłem już kilka warsztatów jak i serwis Skoda TMT niestety każdy rozkłada ręce. Wydaje mi się, że wina leży po stronie turbo, lecz niby działa poprawnie nie ma luzów, nie cieknie. Zacznę od tego, że z problemem zmagam się już 3 lata...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Proszę o analizę logów, objawy przeładowanie turbo 17965, wymieniłem dziś n75 ale brak poprawy( łapie notlauf powyżej 4000 lub np na 6 biegu po przekroczeniu 140km/h. (czyszczenie turbo oraz wymiana gruchy - rok temu). Korzystając z okazji, mam pytanie kupiłem ten zawór ale nie taki jak chciałem, koleś wcisnął mi 1K0 906 627 E a miałem wcześniej 1J0...
Witam. Jestem posiadaczem Leona 1.9 tdi asv 110. Kupiłem go 4 miesiące temu i od tej pory zrobiłem ok 10 000 km. Auto spisywało się bez zarzutu, komputer podpinałem do niego dość regularnie bo mam w pracy, zero błędów, ostatnie śmigałem po górach i też było ok. Jakieś 2 tysiące km temu dostawiłem tempomat, działa on prawidłowo we wszystkich pozycjach...
Mam mały problem z turbiną w 1.4 tdi z 2000r. Z logów dynamicznych wygląda na niedoładowaną turbinę do około 2500. Polo łapie notlaufa, po ponownym odpaleniu jest ok. Vag wywala błąd 17964 - czyli niedoładowanie. Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania, sprawdziłem podciśnienia dla pewności wymieniłem wszystkie. Sprawdziłem też zawór N75 i działa poprawnie....
Witam Postanowiłem sie podpiąc pod ten temat z moim problemem. Otóż mam seata toledo 1,9 tdi rocznik 2001. Silnik ASV 242 933 moc 110 kucyków, najechane 105 tys km. W aucie zastosowałem 2 lata temu delikatny acz profesjonalny chiptuning przez wgranie nowego oprogramowania sterującego pracą silnika a nie poprzez podpinanie jakiś box-ów. Moc końcowa to...
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
ale ja na tym silniku jeżdżę już 2 lata . Fakt zrobiłem na nim niedużo km bo ok 25000km ale mocy jak nie było od zawsze tak nie ma do chwili obecnej. Mój znajomy elektromechanik podpinał mi auto pod komputer 2 godziny taj jeździliśmy. Stwierdził, że wszystko jest ok zawór n75 , przepływomierz tylko turbo za słabo dmucha . Odkręciliśmy turbo wtedy jeszcze...
Witam, Mam problem ze swoim passatem b4 1.9 Tdi 90 KM Auto nie odpala,miał problemy przy większych mrozach z odpaleniem okazało się że świece są do wymiany. Świece naturalnie wymieniłem. Było wszystko ok. Ale ostatnio auto stało 4 h (byłem u kolegi) wszedłem do auta próbowałem odpalić,łapał,gasł,łapał,gasł (objaw taki jak wcześniej w mrozy) wkoncu odpalił...
Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny...
Sprawdź przepływomierz powietrza intercoolera, przetarte kable, wtyczka jak nie będzie dawał sygnału dalej nie ma turbo. To wszystko już sprawdzałem kabelki i wtyczka są całe,poza tym gdyby przepływka siedziała to w zakresie 2000-3000obr. też by były takie objawy lub całkiem mocy by nie miał,ale nie wykluczam że przepływomierz jest sprawny w 100%....
Pozbyłeś się dźwięków "szu szu szu" ale ograniczyłeś wartość maksymalną ciśnienia doładowania względem fabrycznie ustawionej na turbince czyli zmieniłeś tym samym częstotliwość pracy N75 a należało najpierw zajrzeć do wnętrza obudowy zaworu EGR i następnie po demontażu ją wyczyścić i łącznie z grzybkiem zaworu EGR na wypadek gdyby się przycinał - a...
Cześć wszystkim, Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem. Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać. Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500....
Witam po małej przerwie, tak wiec... przyszedł mi zawór N75 ( poprzednio zaślepiłem EGR ktory okazal się nie całkiem zaślepiony) , czym prędzej popędziłem aby go zamontować, zaryzykowałem i zrobiłem test przed clipem, kto biednemu zabroni bogato żyć... odpalam ruszam i .... muł oraz kłęby dymu. jednak po przejchaniu ok 200 m juz nieco lepiej i tak kawałek...
Najgorzej, że dzisiaj pada, ale chyba tak zrobię i zobaczę wtedy. Kurde, ale zastanawia mnie to trochę, bo turbo powinno mieć teraz lżej niż z katem. Dodano po 3 A czy ktoś z was miał podobny problem i go rozwiązał? Dodano po 6 http://obrazki.elektroda.pl/2818563900_1... tak dokładnie wygląda ten zamiennik katalizatora Dodano po 2 Siedzę...
OK dzięki za rade. Jestem umówiony dziś na porządną diagnostykę przez kolesia co pracuje w skodzie (te same silniki). Weźmie kompa do domu z serwisu, przepływomierz, czujnik temp silnika, oraz zawór ERG (chyba N75) i będziemy działać. Podzielę się potem informacjami co z tego wyjdzie. Na pewno komuś się przydadzą. Co do przebiegu auta to nie jest duży...
Jeszcze nie podałem się i nadal walczę z problemem. W kolejnych krokach zaślepiłem EGR w dwóch miejscach (kwasówka 4mm za kolektorem i 1.5mm przed EGR) oraz uszczelniłem połączenie przy EGR. Zamieniłem także miejscami dwa bliźniacze zawory N18 i N75. Po całej operacji wrażenia są następujące: 1.Auto na pewno zyskało na mocy i jest bardziej żwawe. 2.EGR...
Hmmm z tym myciem to się absolutnie nie zgodzę. Myłem tego dziesiątki różnych aut i różnych przepływek, zarówno dieslowskich jak i benzyn. Raz tylko po myciu padła nie wiadomo czemu. Zawsze rezultaty tylko lepsze a jak nie to napewno nie gorsze. Najczęściej myte w VW TDI i jak nie wierzysz to zajrzyj czasem tam bo bywają bardzo zawalone brudem. Najczęstrze...
VW Passat,1.9TDI 115KM,B5 2000r-silnik AJM Witam, mam problemik z autkiem...problem kilkukrotnie opisywany na forum ale nie jestem pewien co moze być przyczyną: Objawy 1 usterka: Opis-autko przełacza się w tryb awaryjny (traci moc przy 120km/h lub powyżej okreslonych obrotów) 2 usterka: Uruchamiajac silnik, po kilku lub kilkunastu sekundach z pod maski...
Gunslinger tak w ogóle to dziękuję Ci za zainteresowanie tematem :D Pompa była robiona dwa razy i z tego co kojarzę przed mechanikami obroty falowały i szarpał, jednak jeszcze wtedy nie zwracałem na to uwagi. Pierwszy raz, czyli jakieś 3 lata temu, podobno jakiś znawca od pomp wtryskowych uszczelniał ją, bo zauważył, że trochę cieknie z niej ropa. Zrobił...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam Nie mam doświadczenia w zakresie mechaniki, a "fachowcy" w mojej okolicy okazuje się, że mają go tylko nieco więcej ode mnie. Zrobiłem Autoscan programem VCDS-Lite i oto co się pojawiło: Adress 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.LBL Controller: 028 906 021 EK Component: 1,9I R4 EDC G00SG 1438 Coding: 00002 Shop #: WSC 06406 VCID: 5CCB1773DF33...
Witam, mam problem z mocą w moim Sharanie 1.9tdi, 110km, AFN 1998r. Właściwie stało się to nagle: jadąc przydepnąłem dośc mocno (hmm nawet chyba bardzo mocno) wszystko było ok, kop jak zawsze. Na drugi dzien do roboty - bez zmian - wszystko w porządku - choć nie miałem potrzeby wyprzedzać czy deptać mocniej, więc może małe zmiany już były, jednak niezauważalne....
Straciłem już wiarę w mojego paska. Wiem, że 115km to nie jest za dużo, zwłaszcza, że pewnie połowa koni uciekła ze stajni, ale bez przesady.. Od początku.. Auto na biegi jałowym strasznie słabo wchodzi na obroty, potrzebuje kilku dobrych sekund żeby obroty wdrapaly się na poziom 3tys. Sprawdzałem w ojca BMW i Touranie z silnikiem 2.0 oraz w siostry...
Po objawach można podejrzewać, że turbina przeładowuje. 1. Uszkodzony zawór n75 i nie odcina podciśnienia. Odpal silnik i zobacz czy przesunie się dźwignia turbiny powinna wychylić się do maksymalnego wychylenia... i druga próba odpal silnik z odłączoną wtyczką od zaworu n75 i obserwuj dźwignie - nie powinna się poruszyć. 2.Zapieczone kierownice w turbo...
Witam. Pomagałem koledze przy podobnym objawie. Komputer pokazywał przerwę w obwodzie N75. Przerwa była ale na kablu +12V zasilającym ten zawór w okolicy zderzaka. Sprawdź czy jest +12V na wtyczce (kolor wybacz, ale wydaje mi się że czarno-żółty). Takim samym kolorem jest zasilany N18.
Witam Mam problem z moim Audi. Mianowicie podczas jazdy pojawia się dziwne buczenie. Dzieje się tak tylko powyżej 2tys obrotów na każdym biegu. Sytuacja występuje podczas delikatnego przyspieszania lub jazdy na stałych obrotach. Buczy przez chwilę, przestaje i pojawia się co jakiś czas w zależności od obrotów. Co ciekawe przy wciśnięciu gazu w podłogę...
W wolnej chwili spróbuję przeczyścić zawór n75 i przepływomierz bo tyle jestem w stanie sam zrobić. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tymi objawami ale czasem na postoju np. na światłach odczuję takie jedno razowe przerwanie silnikiem. Podczas wizyty w ASO Skoda w ramach wiosennych przeglądów zapytałem o to przerywanie na postoju ( o szarpaniu...
Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi. Szukałem na forach podobnych objawów i znalazłem coś takiego: Problem z zaworem N75 (podciśnieniowy zawór sterujący turbiną) - http://astraklub.pl/viewtopic.php?f=157&... Spróbuję oddać do diagnosty auto żeby sprawdził po kątem tego zaworu. Pozostaje pytanie odnośnie regeneracji...
a sprawdz jeszcze czy nie ma czasami nieszczelnosci na "akumulatorze podcisnienia", to taka plasyikowa kula (czarna lub zielona) do ktorej tez dochodza przewody podcisnieniowe,mialem przypadek ze byla ona peknieta, w zasadzie to pekniecie bylo niewidoczne ale wystarczylo zeby nie bylo utrzymywane podcisnienie i objawy podobne - sterownik wchodzil w...
Witam, mam poważny kłopot jak w/w i nie mogę zlokalizować już rok przyczyny. Mojego golfa przerobiłem z beznyny na diesla i jeździł jak sam szatan. Jednego dnia dałem mu wycisk a kolejnego dnia odpaliłem bez problemu po czym pod górę jechał z połową mocy i dymieniem na czarno. Jedynej rzeczy której nie wymieniłem to zbiornik paliwa ( smok ma diesla)...
zawór trójdrożny objawy zawór regulacji ciśnienia paliwa objawy objawy przerywacza
avast blokuje dostęp pomiar pasma przenoszenia odkurzacz zelmer wycie silnika
deskorolka elektryczna silnik silnik buforowy
Serwis amplitunera Unitra AT 9115 we Wrocławiu - gdzie naprawić? Podłączenie trzech grzałek do przełącznika warstwowego z 6 stykami