Zdjęcie w 4 poście. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Przecież w opisie błędu widać co go boli. EDC nie widzi N75 - przerwany przewód, uszkodzony zawór. Wystarczy sprawdzić rezystancje zaworu N75 by wiedzieć czy jest sprawny. N75 ma plusa podawanego ze stacyjki, masa podawana jest z EDC z pinu 62. Jest to "regulowana" masa więc miernikiem mierzysz czy masz 12V po włączeniu zapłonu na jednym z przewodów...
Byłem z autem na komputerze i wyszłó że jest RÓŻNICA REGULACJI CISNIENIA W RÓZE DOLOTOWEJ I ELEKTO ZAWÓR CZYLI N75 ZWARCIE LUB PRZERWA A PRZEPŁYWOMIERZ JEST OK.i TERAZ NIE WIEM CZY MAM KUPIĆ TEN ZAWÓR N75 CZY NIE,CZY MOŻE KABEL JEST GDZIEŚ PRZECIETY.Z Gory dzieki za pomoc.Może ktoś miał taki przypadek Skoro byłeś już w warsztacie to nie prościej było...
Można .
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
To co opisujesz nie ma nić wspolnego z tym elektrozaworem,albo masz wymieszane w instalacji podcisnieniowej albo sterownik głupieje-masz możliwość odczytu pamięci usterek i parametrow?
ten schemacik powinien wszystko wyjaśnic, N75 to ten wyróżniony. http://figurel.w.interia.pl/AUYpodcisnie...
Podmień jeszcze zawór n75
Wpłynął raport: Od kiedy to zawór N75 wytwarza podciśnienie? On je tylko dostarcza dalej w zależności od poziomu jego otwarcia. Prośba o uzupełnienie / korektę swojej wypowiedzi. Dziękuję.
Zmieniłeś zepsuty n75 na używany (sam nie wiesz czy sprawny). Dalej masz błąd n75 więc jest zepsuty albo wiązka do niego. Z logu wynika tyle że przeładowuje. Czyli n75 nie otwiera klapki upustowej.
jak podniesiesz maskę i staniesz z przodu auta to będzie po lewej stronie na dole przy chłodnicy
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Zapraszam do siebie zrobimy porządną diagnozę i będzie wiadomo co jest grane.
Bo proszę sobie wyobrazić. Opaska taka zbudowana jest z dosyć grubej stalowej blachy. Blachy na której to muszą powstać wyżłobienia na gwint śruby zaciskającej. A po co z grubej? Mała opaska to i cienka blaszka, po co stosować grubą blachę do zaciskania takich małych przewodów? Naprawiam sprzęty chińskie i się spotykam z takimi małymi, więc chińskie...
Standardowy tryb awaryjny, było na forum już dziesiątki razy :) sprawdź sterowanie turbiną, czy grucha nie jest dziurawa, czy zawór N75 jest sprawny MAP/MAF szczelność dolotu itd. Poczytaj na forum serio jest masa informacji co i jak posprawdzać :)
n75.
Sprawdź dobrze wiązke bo po tych błędach wnioskuje brak zasilania na wspólnym przewodzie podającym plusa na zawór N75 i tą resztę których dot. te błędy.
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
tak tak,chodzilo mi o to, czyli sterowanie jest, pytanie czy dobre?, zamien zatem te zawory (N75 - z biala glowka i EGR - z czarna glowka), i zrob test, zakladajac ze EGR jest dobry, a N75 jest uszkodzony to powinno sie polepszyc
Witam, mam problem który od dłuższego czasu jest dla mnie zagadką nie do rozwiązania. Problem pojawił się po podłączeniu spawarki do auta w celu pospawania mocowania wydechu. Auto straciło doładowanie a na blacie wyskoczyło "usterka układu silnika". Po podłączeniu auta do interfejsu wyrzuciło błąd P0047 Turbocharger/Supercharger Boost Control Circuit...
Witam. Pytanie retoryczne : co jest pomiędzy ECU a N75?
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
Wielkie DZIĘKUJĘ, gdybyś jeszcze mógł podrzucić zaworek 2 piny od sterowania turbiną (n75) Proszę :wink: Zawór N75 jest na 3 obrazku: kolory br/ge (brązowo/żółty) do sterownika oraz sw/ro (czarno/czerowny). Najlepiej ściągnąć całego PDF który podesłałem w linku - będzie bardziej czytelne. Pozdrawiam
Witam proszę podłączyć auto pod sprzęt diagnostyczny i sprawdzić parametry w bloku 3,11 najbardziej prawdopodobna usterka to zawór n75, następuje przeładowanie turba i traci moc.Zawór do wymiany lub reanimacji.Proszę sprawdzić również wężyki podciśnieniowe czy jakiś nie spadł lub nie jest przetarty
Zawór n75 jeszcze do sprawdzenia
chodzi ci o zawór n75? to jest sprawy właśnie
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
nie ma znaczenia, zawór jest bez diody tłumiącej
Witam 200 m to bardzo mało z reguły silnik musi sie rozgrzać lekko żeby można było nim wgl jechać ,zwłaszcza jak zależy nam na turbo . Diagnostyka komputerem byłą robiona ? Jakieś błędy ?
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Podłącz: Zawór N75 - sterowania turbiną; pin1-czarny, pin2- brązowo-niebieski. Zawór N18 - sterowania EGR; pin1-czarny, pin2- brązowo-zielony. Zawór N239 - przełączanie klap kolektora; pin1- czarno-żółty, pin2- zielony. Który zawór jest którym, znajdziesz po numerach części. Przewody czarne to masa, więc można je zamienić, nie ma to znaczenia. PS: te...
Kiedy w passacie miałem taki przypadek. Kilka tygodni później okazało się, że winny temu był silownik turbosprężarki, a właściwie jego nieszczelność. Podłącz do "gruchy" wakuometr i sprawdź czy jest szczelna.
Witam mam problem z mocą 2.5 tdi 150km turbinę słychać ale nie ma praktycznie doładowanie.Przy wyższych obrotach nie przyspiesza wcale nie auto nie kopci ani na czarna i na niebiesko Grucha się podnosi czyli zawór n75 działa
Witam, problem występuje w Passacie b5 2000r silnik to 115km AJM. Mniej więcej dopóki wskazówka temperatury płynu pokazuje mniej niż 90°C, to wtedy auto zbiera się normalnie, natomiast gdy osiągnie temperaturę 90°C to wtedy zaczyna mulić, wolniej zbiera się na obroty a nawet gaśnie przy ruszaniu. Nie wiem co może być przyczyną i dodam że niedawno wymieniany...
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Zawiozłem do mechanika, mechanik powiedział, że albo zawór N75 do wymiany, albo gruszka. Nie ma na razie czasu, bo sporo samochodów do roboty ma.
Turbosprężarka przeładowuje, zapieczone zmienna geomteria i auto w pada w tryb awaryjny dlatego traci moc. Turbosprężarka na pewno do przeczyszczenia. Zrób logi i podaj jakie błędy wyskakują.
Witam z racji, że będę chciał wymienić owy zawór mam pytania. 1. który wybrać? 2. wystarczy wyciagnąć stary i założyć nowy? 3. czy te dwa zawory róznią się czymś od siebie? moj obecny wyglada tak: 817944 jego oznaczenie to: 028906283N do wyboru mam: zawor 1 : 817941 zawor 2 : 817942 817943 Dziękuje i pozdrawiam!
Podłączyłem bezpośrednio i sztanga skacze jak należy przeczyszczałem też zawór n75 i może coś tam troszeczkę jest lepiej ale bardzo mało, po niedzieli kupię jeszcze nowy zaworek n75 i zobaczę co będzie dalej się działo no i oczywiście odpiszę co i jak ale na pewno będę jeszcze pytał o inne rzeczy.Za dotychczasową poradę baaardzo dziękuję i życzę miłego...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Sprawdz zawór N75 czy pracuje i czy przymyka powietrze
A ten 029 906 021 GL Dodano po 15 A czy nie orientujesz się czemu jest zasilanie na zawór n75?
Działa Rozwiązanie Po zmostkowaniu przewodów podciśnienia wyrzucało błąd przeładowania. Po ponownym podpięciu pod zawór N75 błąd niedoładowania. Grzebiąc w wiązce od zaworu do sterownika, napotkałem się na przewód, który (wisiał na dwóch włoskach). Wystarczyło zreperować wiązkę od zaworu N75 i śmiga jak należy, także temat uważam za zamknięty. Dodam...
Zwykle tego typu problemy występują gdy turbo nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużego ciśnienia przy małych obrotach silnika, wtedy to mapa dymu nie pozwala na większą dawkę, bo przy małej ilości powietrza wtryśnięte paliwo zamieniło by się w czarny dym. Powodem może być problem ze sterowaniem turbo , ustawieniem turbo , uchylonym EGR . Przejrzyj...
Określenie potrzeby regeneracji turbosprężarki w tym przypadku będzie bardzo proste - wystarczy zdjąć rurę między filtrem powietrza a turbosprężarką i sprawdzić luzy, a potem zobaczyć czy z rury między turbosprężarką a intercoolerem wyleje się olej.
ostatnio nie wykazało nic, ale próba była robiona na wyłączonym silniku
Komputer wpada w tryb awaryjny przez N75 czy może zmienną geometrię w turbinie? Podmień z N18 od EGR a będziesz miał pewność. Tudzież chyba że lubisz nie potrzebnie tracić kasę.
Witam, mam problem z samochodem. Przy delikatnym przyśpieszaniu chcę wyrównać prędkość więc dalikatnie popuszczam nogę z pedała gazu i wstrząśnie mi całym samochodem solidnie, jak bym hakiem zerwał łańcuch który był przymocowany do ściany za mną (takei to odczucie), a przy delikatnym dodawaniu gazu często samochód zaczyna dziwnie reagować wyrwie w przód...
Ja mam ten sam problem co koledzy wyżej Napisze co już wymieniłem i zrobiłem 1 wałek rozrządu i hydraulika nowe 2 chłodnica egr nowa 3 zawór n75 4 zawór n72 5 dpf przewiercony trzy otwory fi22 6 turbina rozebrana zmienna geometria wyczyszczona 7 pompowtryski zmienione 8 wężyki do sterowania wymienione 9 egr wyczyszczony i sprawdzony elektrycznie czy...
jeśli podciśnienie na vaccum pompie jak i w całym układzie jest prawidłowe (min 550mbar) przewody podciśnieniowe sprawne i oczywiście prawidłowo wpięte, zawór N75 sprawny, instalacja elektryczna także... to cudów Nie ma... a czym mierzyłeś podciśnienie, jak jest "budowane" i ile wynosi?..
Witam ponownie. Zawór N75 jest sprawny - sprawdziłem. Ma 17,5 Ω - może mieć 14-20. To stało się raz, aby nie więcej. Jeżeli się powtórzy jade do serwisu. Czy może nie czekać ??? Pozdrawiam.
A filtr paliwa drożny?
Turbiną steruje zawór n75 o którym napisałem, sprawna turbina z uszkodzonym zaworem nie będzie działać poprawnie .
Zawór N75 był wymianę rok temu czy jest możliwe żeby już padł? Dolot sprawdzony i jest szczelny. W ECU nic nie było robione
Poczytaj sobie co robi zawór N75 przy twojej turbinie i potem zadawaj pytania.
Tak tak ma być.
Też robiłem takie zabiegi, autka śmigają jak należy. Wymieniaj...
jaki silnik ? z pompą wtryskową czy pompowtryskiwacze ? sprawdz podmień zawór N75 , sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia
Musisz dokupić zawór N75 taki jak steruje EGR-em (po lewej na zdjęciu) oraz zaworek jednokierunkowy https://obrazki.elektroda.pl/2958621500_...
Witam panowie mam pytanie czy przez zawór n 75 powietrze powinno przechodzić w obie strony ( jak wciągam czy wdmuchuje )przy zapłonie włączonym nie powinien się zamykać i otwierać . Po uruchomieniu silnika zaciąga mi gruszkę przy turbo do końca i tak trzyma niezależnie od obrotów silnika czy tak powinno być
Zawór N75 podmieniałem z zaworem N18 i podciśnienie dalej było -0,6bara czyli bez zmian. Więc albo oba zawory mam do wymiany albo jest coś z samą turbiną. Co do nierównego brania hamulców, zrobiłem już na nich ponad 1000km więc nie ma tutaj możliwości że się nie ułożyły.[/s]
Ty do niego mów a on zdrów.
A czy na wolnych obrotach turbo pracuje no chyba nie do końca na pewno kręci się. 😀 I to by było na tyle 👍 Pytanie do autora jak sprawdziłeś zawór N75?
Ponieważ nie udało mi się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi studiując fora zadam pytanie wprost. Czy zawór N75 w silnikach grupy VAG sterujący turbina o zmiennej geometrii działa na zasadzie on/off czy płynnie ? Logika podpowiada że sterowanie powinno być płynne, po to mamy zmienną geometrię. Jeśli tak właśnie jest to jak jest ten zawór sterowany? PWM...
Próbowałeś podgrzać , wyczyścić zawór N75 ?
Auto już nie ma więc temat zamykam.
Skoro egr działa prawidłowo, to raczej nie vacum. Jeśli turbo rzeczywiście jest wyczyszczone jak się należy to pozostaje zawór n75, wężyki podciśnienia, lub gruszka turbo. Jednak tu przeładowuje, co wskazuje na zapieczone kierownice. Podmień n18 z n75 to da nam światło na to co tam się dzieje.
Witam.Posiadam VW t4 2000r 1.9 td 68km.Auto zamulone,brak podciśnienia na linii Zawór N75 gruszka.Napięcie we wtyczce jest ale zawór nie cyka ani stary ani nowy,dopiero po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora słychać cykanie zarówno stary jak i nowy,co to może być?
Dzisiaj wymieniłem zawór n75 i auto jak nowe :) Miałem tylko problem z modelem zaworu, ponieważ do 1.8t są 3 rodzaje, mój jest na dodatek bardzo rzadki ale dałem radę :) Pozdrawiam !
Witam. Passat b6 140 km cr 2009 miga kontrolka świec żarowych, moc jest, komputer pokazuję błąd p2563, wymieniona grucha przy turbo i zawór n75 i błąd nadal powraca, przy dodaniu gazu przestaje mrugać, puszczam gaz i się świeci ktoś pomoże. Pozdrawiam
P0299 Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Do sprawdzenia Elektrozawór obejścia turbosprężarki Czujnik ciśnienia doładowania to ten zawór n75?
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Audi A4 B5 1.9 TDI. Jest taki problem, że auto nie ma mocy, dopiero od 2500 zaczyna iść i co chwilę wprowadza tryb awaryjny i odcina turbinę. Turbina jest po regeneracji, nowy zawór N75, nowe przewody podciśnienia.
Turbo pompuje znacznie więcej niż oczekiwany boost, dlatego powyżej 2500 rpm nie jedzie, bo sterownik "broni się jak może". Sprawdź wężyki, gruszkę, zawór N75
Pytanie o schemat pinów lub kostek sterownika silnika 1.8t auq (06a906032) nr sterownika. Problem z przeładowaniem lub niedoładowaniem turbo po regeneracji, zawór n75, dv sprawne, węże są szczelne, przepustnica sprawna i jedyny mój pomysł teraz to sterowanie zaworem n75, czy nie jest gdzieś przetarty kabel. Lub jak ktoś miał podobny problem i wie w...
Trzeba wpiąć wakuometr w główne podciśnienie ale to nie to bo jak widać od dołu ciągnie więc jak dobrze pamiętam wtedy jest największe zapotrzebowanie na podciśnienie a z chwilą coraz większego ładowania turbiny zawór n75 podciśnienie zmniejsza ma gruszkę. Może turbina nie domaga lub masz zapieczoną geometrię i nie działa w pełnym zakresie.
Wykluczyłem już przepływomierz i zawór N75.
Rozrząd nowy rozrusznik i akumlator nowy Dodano po 33 Zawór n75 nowy
Sprawdź szczelność układu dolotowego, jeżeli silnik na pompowtryskach to polecam sprawdzić pompę paliwa bo jest tez pompą podciśnienia do sterowania turbem, jeśli jest to do sprawdzenia geometria turbiny czy nie zapieczona, szczelność gruszki, zawór n75
Jeśli przy dmuchaniu czuć wyraźny przepływ bokiem — zawór jest nieszczelny, co oznacza ucieczkę doładowanego powietrza (spadek ciśnienia w dolocie), z resztą zaworek oryginał to cena 200 zł, także nawet się nie zastanawiaj kupuj nowy i montuj bo w takich starociach nie ma co się bawić w teorie, zawór ma być pewny więc musi być nowy. Ogólnie sprawdź...
Jeśli silnik wchodzi na obroty, a auto nie przyśpiesza, to nic do tego nie ma turbina ani zawór n75 ani inny zawór układu podciśnień. Czep się skrzyni. Vag prawdopodobnie nic nie pomoże...
Posiadam audi a4 b5 1.9tdi Gdy odpalę samochód nie ma wgl mocy jakby turbina nie działa dopiero po chwili jak samochód się zagrzeje i to zaczyna normalnie pracować. Czego to może być przyczyna? Sprawdzone zostały przewody podciśnienia i Nowy zawór n75
Po odpięciu sterowania gruszką. Zamówiłem nową przepływke oryginał bosch + zawór n75 zamiennik.
Opel 2.0 Turbo 170km, oznaczenie Z20LEL. Jeden błąd: P124358 Opis problemu, turbo dobrze dmucha od obrotów dopiero w okolicach 3500, od tych obrotów auto dostaje kopa i czuć boost w fotelu, a następnie przy wyższych obrotach, około 5tyś+ auto odcina i nie chce jechać jakby nie było boostu. Zawór N75 wymieniony na Pierburga około 3 miesięcy temu. Czemu...
Wepnij manometr i skontroluj czy masz podciśnienie Przeładowanie nie może wystąpić bez podciśnienia, bo by "kierownica" była raczej zamknięta, a przeładowanie może wystąpić np. jeśli przewód "odpręrzajacy" zawór N75 będzie zatkany (zabrudzony)
Bez podłączenia inpy cięzko coś powiedzieć , moze zawór n75 coś albo egr , najlepiej podjedz do kogoś na komputer sprawdzić błędy zrobić logi .
Zawór n75 podmieniłem na nowy nic nie dało. Węże wydają się szczelne i gruszka też jest dobra. A auto jak nie jechało tak dalej nie jedzie .
Cześć, Jeśli sprawdziłeś działanie sztangi to może problemem jest tzw zawór N75?
Zawór N75 do sprawdzenia.
Powitać ponownie. Jako,że kłopot udało się rozwiązać pomyślnie. Temat uważam za zamknięty. Uszkodzone były dwie rzeczy. A) nowy przewód do gruszki był dziurawy. Pod osnową z bawełny nie było tego widać. B) uszkodzony był zawór n75. Przepuszczał we wszystkie strony. Zawór naprawiłem. Działa ok. Dziękuję za chęć pomocy.
Zawór n75 przełożyliśmy, komputer jest ten sam, co był i o dziwo silnik normalnie jeździ i nie ma problemu z błędem immobilizera. Dymienie ustało i było spowodowane prawdopodobnie tym, że poprzednio ten silnik miał zalepiony EGR. Teraz zostało chyba tylko przełożyć to turbo i rurę, bo już to mam, tylko muszę znaleźć czas, żeby to przełożyć i powinno...
Witam także mam problem z moim passatem 1.9TDI 110KM samochód jak by nie ma mocy. Pokusiłem się o odłączenie przepływki i wtedy było jeszcze gorzej. Mam pytanie czy to będzie właśnie kończący się przepływomierz czy może zawór N75. Gdzieś wyczytałem że po włączeniu zapłonu ten zawór ma tykać czy to prawda? bo u mnie nie słychać żadnego tykania.
Zawory N75 często padają. Sprawdzić trzeba też wężyki czy są szczelne. Dobrze sprawdzić też gruszkę turbiny, bo membrana może nie trzymać i też będzie problem.
Kolego proponuje posprawdzać podciśnienia i zawór N75, miałem podobny problem i okazał się zawór N75 , rozebrałem wyczyściłem i działa ,(dodam że rozebrać można go tylko raz bo przy składaniu trzeba skleić go klejem bo nie zaprasujesz go jak w ori).
Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
Witam wszystkich. VW multivan 2.5 TDI axe wyrzuca błąd p0243. Wstawiony nowy zawór n75, turbo sprawdzone. Błąd w ogóle się nie kasuje. Mam pytanie czy przyczyną tego błędu może być źle ustawiony rozrząd?
Witam. Winny okazał się nowy zawór n75 podawał podciśnienie pulsacyjnie ale tylko pod obciążeniem. Dodatkowo pojawił się problem z odpalaniem czemu winne były szklanki popychaczy i wytarty wałek(to tak jakby ktoś miał problem z odpalaniem wystarczy zdjąć pokrywę i wszystko widać). Zamykam temat dziękuję wszystkim za pomoc.
Przepraszam za formę, ale... https://obrazki.elektroda.pl/1778906600_... Na tych schematach są dwa zawory: n75 i n18. N18 to cylinder a n75 to bardziej kostka. To jest para montowana na jednym uchwycie, uchwyt do komory silnika. U mnie są dwie pary. Najważniejsze pytanie: Czy to jest tak, że mechanik u mnie próbował coś zdziałać...
Witam passacik zrobiony. Do wymiany był zawór N75 i coś tam jeszcze. Opisze wszystko jutro ;) pozdrawiam;)
zawór zawór wydechowy zawór zielony zawór czerwony nivona zawór
zastosowanie kwarcu procesorach elektronik aliexpress górne łożysko amortyzatora
fabia pompa wspomagania magicolor 1600w
Schemat wpięcia dodatkowego radia w Genius Milord Sprint 5 Opel Biturbo Engine Low Pressure Issue During Acceleration