Witam auto szarpało nie dało rady jeździć po generalnym remoncie bo brak kompresji na pierwszym cylindrze 6 bar a na następnym po 8 teraz ma po 12 barjeszcze nie dotarte pierścienie głowica po remoncie nowy rozrząd dayc + orginalne koło zmiennych faz rozrządu nowy zawór vvti i auto już normalnie zaczęło chodzić tylko na zimnym silniku wyskakuje dalej...
To nie czujnik tylko zawór olejowy+ systemu VVTI. Co do rozmiarów oringów to wymontować zawór i zmierzyć, w czym problem.
Sprawdź zawory.
Ciekawe teorie, tylko nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. Mylisz pewnie zawór sterujący wariatorami z czujnikiem.
Może jest uszkodzony bęben VVTI albo zawór OCV. Serwisówką można zrobić test aktywny zaworu i sprawdzić jego działanie a co za tym idzie zmiany w pracy silnika.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, uszkodzony był zawór zmiennych faz rozrządu
Czy ubogo czu bogato głowica umrze a gazownik paparuch. To da sie zrobić i to dobrze. Niestety w tych autkach mamy "miekkie" gniazda i czy dawka będzie poprawna czy nie zawory zostaną uszkodzone. Do toyoty tylko pojedyncze wtryski barracuda 115 zamontowana na styk z wkretka zrobioną w glowicy najlepiej kierunkową. Można pchać lubrę lecz pomoże tylko...
Ostatnio robilem 2 starsze korolki i byl podobny objaw-byly podparte zawory wydechowe-auta zagazowane od dawna . Naszczescie dla klijenta pomogla regulacja zaworów. Który rok auta bo moze u ciebie terz sa zawory regulowane plytkowo.
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Wysoki map jest zawsse w trybie eco przy 800rpm jest 0.3x. Nic nie bylo widac, zreszta chrzanic go drugi sie montuje. W kazdym razie padaka i prawda, że silniki nie lubią lpg. Zawory ssace poszly od vvti być może egt kiepskie lub za pozny zaplon na lpg. Wstawie sobie termopary i potestuje w imie nauki. Dodano po 6 Gimak ale widzisz jeśli zrobiłeś 132kkm...
Witam na razie nic nie zrobiłem, najprawdopodobnie trzeba będzie wymienic zawory wydechowe, bo się powypalały, planuję to zrobi na wiosnę. Pozdrawiam.
Racja,adaptacja jest wskazana po awariach systemu recyrkulacji. To logiczne że kiedy zawór zatrzyma się w pozycji zamkniętej,albo światło zniknie z powodu zatkania kanału,to przepustnica będzie inaczej uchylona i to zostanie zapamiętane.Niemniej jednak brak wykonania adaptacji/inicjalizacji nie ma wpływu na spalanie podczas jazdy. Obroty mogą falować,auto...
Doktorr Ad3. co chciałeś kontrolować przy zaworach w zyteku. - trzeba je regulować. Dodam ze lubryfikator działa sprawdzone. Kumpel ma Toyote Corolle Vvti 1,4 po 160 tyś. przebiegu i na gazie 90 tyś chłopaki w serwisie wywalili oczy jak ustawiali zawory a obstawiali ze głowica do roboty.
Moim zdaniem mierzysz na przewodzie zasilający listwę wtryskową,sprawdź też czy na listwie wtrysk. jest zaworek do odpowietrzania,jeżeli jest włącz i wyłącz kilka razy zapłon jednocześnie wciskając zaworek,sprawdź czy jest w tym modelu zawór zwrotny paliwa(powinien być), może ono się cofać gdy zawór jest uszk. Jescze jeden szczegół: ile jest paliwa...
Jest taki problem z Yariską kolegi - w tych samochodach silnik ma bardzo niskie wolne obroty (sam nawet kiedyś pytałem na forum tylko o wersję 1.0). Właściciel chciał sobie je podnieść regulując mechanicznie przepustnicę (jak się dobrze orientuję śrubką od regulacji położenia początkowego). Efektem jest rozregulowanie biegu jałowego w taki sposób, że...
A dlaczego chcesz wymieniać pompę i co rozumiesz przez pompę. W baku jest zabudowany zespół pompowy. Na który składa się: dwa filtry, pompa, zawór przelewowy, wężyki karbowane łączące te elementy i czujnik poziomu paliwa. To wszystko wyjmujesz w całości. Tak jest u mnie w corolli i przypuszczam, że jest w yarisce.
Czołem forumowicze! Jestem Mateusz, nie udzielałem się jeszcze w tym dziale, choć na forum od ładnych paru lat, często czytam ;) Zamontowałem ostatnio gaz do swojej Corolli E12, 2002r, 1.4 VVTi. Wtryski HANA2000, Stag Qnext+, AC R02 i muszę wyregulować zawory. Przebieg to 120tys (raczej pewny, auto od znajomego). Jeden: czy mogę kupić gdzieś popychacze...
Temat rozwiązany.Od samego początku coś mi się wydawało że to nie może być przez sondę lambda.Od pokrywy zaworów wychodzi taki kruciec,odkręciłem go i przeczyscilem.To jest jakiś zawór odmy który idzie do układu dolotowego.W jedna stronę szło powietrze w drugą nie.Teraz po odpaleniu jest 1400 obrotów nie 2000 tys więc temat uważam za zamknięty.Wszystkim...
To co byście panowie radzili w moim przypadku auto (dane auta w pierwszym poście ) moja toyota jest na tej tabeli Prinsa skazana na porażkę nawet z lubifikacją. Z tego co przeczytałem luzowały by mi się zawory co jakieś 15 tys km i należało by je poprawiać aby nie dopuścić do przegrzania zaworów . Czy jest to drogi lub na tyle prosty zabieg aby go...
HC jest w normie, to raz W jakiej normie? SKP? A co to ma do rzeczy? Samochód jest z 2000r, więc spełnia normę EURO 3. Jeżeli przekracza 30 tak jak napisał goldwinger, to oznacza usterkę, niezależnie od norm emisji dla danego kraju. Egr nie słuzy do zanizenia HC tylko NO, to dwa. Jeżeli już to mówimy o NOx. Uważasz, że niesprawny zawór Egr nie będzie...
jeżeli gazownik zczytał błąd to powinien również robić wszystko by go usunąć. Skoro instalacja jest na gwarancji to proponuję męczyć gazownika. Powodem problemów może być uszkodzenie wtryskiwacza, faktycznie źle zestrojona mapa lub np. uszkodzenie świecy czego podczas jazdy na benzynie można nie odczuwać. Vvti ma po jakimś okresie eksploatacji gazu...
Mam toyotę corolle verso z 2007r z silnikiem 1.8 vvti. Niedawno pojawił się problem który udało mi się naprawić samemu i chciałbym się nim podzielić. Zapaliły mi się lampeczki od czeka i kontroli trakcji. Pojechałem do mechanika podpiąć po kompa. Okazało się że uszkodzony zawór oparów paliwa błąd P 0443 jak dobrze pamiętam. Zamówiłem drugi zgodnie z...
Witaj, klekot w kolektorze ssącym w tym przypadku, nie ma z twoim problemem nic wspólnego. Posiadam t22 1.6 vvti i również miałem rozwarstwiony kolektor, który po prostu skręciłem wkrętami i od tej pory jest cisza. Ojciec miał podobny problem w Golfie 4, zakręć zawór w butli z gazem i przejedź się parę kilometrów ( tylko na benzynie ). Na następny dzień...
Toyota Auris 1.6 VVTI 124KM 2008r silnik 1ZR E12U przebieg 238kkm Mam problem z mocno falującymi obrotami na rozgrzanym silniku , jak włączę sam nawiew auto potrafi zgasnąć i mam problem z odpaleniem. Problem występuje tak samo na PB i LPG. Auto pokazuje tylko jeden błąd i to na sterowniku gazowym " zapetlenie wtrysków benzyny "Auto zaczęło dużo palić...
1.8 147km to już nie jest vvti tylko valvematic. Vvti obejmowało zmienne fazy na zaworach dolotowych i regulacje luzów zaworowych płytkami a valvematic pod tym względem jest o wiele bardziej zaawansowany. Zmienne fazy ma na dolotowych i wydechowych a do tego jeszcze regulowany wznios zaworów oraz luz zaworowy jest "na hydraulice" Więc generalnie jest...
Dzięki serdeczne za odzew. W załączniku nagrany filmik z klekotaniem przy dodawaniu gazu. Lepiej słyszeć niż nagranie samego dźwięku. Ten klekot jest zawsze, i na zimnym i na ciepłym silniku. A zwłaszcza pod obciążeniem. Na biegu jałowym znacznie cichszy, ale w kabinie słychać to bardzo dobrze. Rano podpiąłem niedawno kupionego ELM327, uruchomiłem Torque'a...
To z olejem odnosiło się do innego silnika, Wiem. Ja to napisałem w innym kontekście. Przedmiotowy silnik miał przejechane prawie 100 kkm na benzynie i wtedy mógł się poosadzać nagar, nie wiadomo w jakiej ilości. Po instalacji gazu, nagar (jeżeli był) jest intensywnie wypłukiwany przez olej i olej wtedy bardzo gęstnieje jak tego nagaru jest dużo i...
Szklanki miałem już szlifowane (LPG),teraz wymieniałem uszczelkę pod głowicą i zrobiłem zawory,na 3,4 cylindrze mam troszke zadurzą przerwe i chciałbym dokupić szklanki,cena w ASO 110 zł szt. , w sklepie dopasują za 40 tylko potrzebują wymiary...dlatego były mi potrzebne..Jeszcze raz rozkręce i zmierze,a tak dla ciekawości to z 4 i 3 szklanki w yarisce...
Byłem właśnie dzisiaj w drugim warsztacie(zgodnie z sugestią). Owszem, słychać łańcuszek ale tragedii nie ma. Można spokojnie jeździć dalej. Wymiana zrobiona już teraz poprawi nieco dynamikę silnika. Po prostu zawory będą pracowały precyzyjniej. Decyzja czy robić należy do mnie. W każdym razie odetchnąłem z ulgą. W kieszeni zostaje ładnych parę złotych....
Witam.Mialem to samo.Problem rozwiązany mimo zepsutej sondy lambda.Mam silnik 2.0 vvti.Z pokrywy zaworów po lewej stronie patrząc od przodu silnika jest gruby przewód odmy biegnący do dolotu.Trzeba go ściągnąć i odkręcić kruciec ,ten kruciec to jest zawór w którym powietrze powinno iść w dwie strony nie w jedną.Po przedmuchaniu i wyczyszczeniu środkiem...
Byłem specjalnie w garażu, żeby sobie to pooglądać. I tak u mnie na wolnych obrotach reduktor w ciągu 4 minut z temperatury 6*C osiągnął temperaturę 35*C (temperaturę przełączenia). W tym przypadku podawana temperatura jest odczytana z programu diagnostycznego do instalacji gazowej. Następne temperatury brane są z PCMScana, a różnica między temperaturą...
Nie (może błędnie?). Co sprawdziłem? Zrobiłem obserwacje: 1. W Skodzie podczas pracy silnika na wolnych obrotach niewiele sobie robi ze zmian obciążenia (pstrykanie światłami), dopiero zabawa elektrycznymi szybami daje efekt przygasania. Porównałem z 4 innymi samochodami - Audi 80 benzyna, Yaris 2 Diesel, Panda 2 benzyna i e46 benzyna. W każdym zjawisko...
Witam, mam problem z cyklicznymi uszkodzeniami cewek w E11 VVTi 1,4. Świece były wymieniane rok temu. W listopadzie uszkodziła się pierwsza cewka, w grudniu następna, a ostatnio, w styczniu, kolejna. Uszkodzenia pojawiają się na różnych cylindrach. Uszkodzone cewki są czyste. Czy ktoś miał podobną sytuację ? W okolicach świec są jakieś śladowe ilości...
Przyczyną może być zbyt duże zadławienie na zaworze rozprężnym przy jednocześnie zbyt dużej dawce gazu. Ale może być też uszkodzony czujnik ciśnienia. Chciałbym wiedzieć jakie temperatury panują na rurkach od strony komory silnika przy samym zaworze rozprężnym. Jedna może być lekko ciepła ale nie bardzo gorąca a druga powinna być zimna ale nie oszroniała.
zawór zawór wydechowy zawór zielony zawór czerwony zawór mprop
naprawy lublina zabezpieczenie stringów bydgoszcz trzeciewiec
akumulatory zasadowe philips lx3700
Dekoder WIWA - logo pojawia się przy każdym włączeniu Zwarcie w instalacji radia uniemożliwia uruchomienie auta - diagnostyka i rozwiązania