Łap schemat po angielsku ale nic więcej nie znalazłem ;)
Trzeba je zablokować przed podniesieniem na podnośniku. Z tego co pamiętam to dźwigienkę od wysokości zawieszenia dajesz w górę lub dół i przytrzymujesz aż kontrolka zaczyna migać. Tak samo wyłączasz blokadę, jeśli zapomnisz to sama się wyłączy po przekroczeniu bodajże 30 lub 40 km/h. Z resztą na forum tematycznym wszystko jest opisane.
Z land rovera discovery pchała do butli do 15barów (więcej nie potrzebowałem a te 15 osiągała lekko)
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Może się przyda :
Ja podnoszę tylko nie włączam kluczyka.I napompuj hamulce przed włączeniem stacyjki
Czy szukać problemu we wiązce do głównego zaworu? Tak, do sprawdzenia od zaworu aż do wejścia do kabiny.
Kolego w dziale obok masz możliwość pobrania dwóch manuali naprawczych (wraz z schematami) do tego modelu Mercedesa. Jedyny minus to to że jeden jest po niemiecku a drugi po rosyjsku. Pozdrawiam!
Odpalanie z "wynalazków" niestety uszkadza te sterowniki, w innych markach potrafi dużo więcej uszkodzić, do odratowania.
O co mam konkretnie w takim razie pytać w serwisach? O to czy mają sprzęt do wykonania kalibracji zawieszenia (ECAS) w pojeździe jak w temacie.
mam z tym systemem na okrągło problem, sa dwa rozwiązania, albo wywalić te elektryczne po sensory i zamontować mechaniczne. lub zepnij dwie poduchy z jednego zaworu bedziesz mial zawsze tyle samo cisnienia i te sama wysoksc. mam 5 tych 814 dwa jeżdżą na mechanicznych zaworach trzy na elektryce w tym 2 na zepnietych poduchach,jest to bardzo proste w...
kolego xxl24h zawory możesz dać po 2 na poduszkę ale czujniki muszą być 3 (2 na jednej osi do poziomowania i utrzymania wysokości i jeden na drugiej osi do tylko do utrzymania wysokości) oś poziomująca - każdy czujnik ma swoją poduszkę i nią steruje (tzn każdemu jest przypisany jeden zawór do opuszczania i jeden do podnoszenia) druga oś - z jednego...
Zdemontowałem go wczoraj i sprawdziłem na krótko i pompuje dość dobrze. . Hm, dość dobrze ? , Tzn, ile ?, bo to niewiele mówi .
https://obrazki.elektroda.pl/2818287900_... https://obrazki.elektroda.pl/7314151300_...
BS 5141 - czujnik zużycia okładzin hamulocwych przednia os lewa strona ma zwarcie z masą BS 3020 - zawór elektromagnetyczny ABS przedniej osi z prawej strony ma przerwe na styku 3 BS 7296 - czujnik ciśnienia w module regulacji ciśnienia na osi przedniej ma nieprawidłową wartość FR 3330 - czujnik temperatury powietrza zewnętrznego ma przerwe lub zwarcie...
Miałem taki przypadek w Manie TGX 2014 E5 i okazało się, że kaseta miała zimne luty. Pomogła wymiana na używkę i programowanie VIN kasety. Trzeba tylko pamiętać, że kaseta ma mieć ten sam numer co uszkodzona, bo inaczej pojawią się kolejne błędy.
cos tam na forum piszą amerykanie o jakims przekazniku pod przednim zderzakiem pod sygnalem dzwiekowym ,ale odwrotny problem ze tył jest nisko a przod wysoko
A sprawdzałeś dokładnie pilot ? Masz tu schemat FH12, FH16 LHD może znajdziesz coś ciekawego:
Jeśli potrzebujesz jeszcze pinologi odnośnie twojego sterownika to masz.
Przecież masz błąd aktywny czujnika ciśnienia w poduszce. Co tu jest niejasne? Uszkodzony jest albo czujnik albo wiązka czujnika.
Na wejściu są diody zabezpieczające. Sprawdziłeś ?
Co do czujnikow ... troche zagiales mnie tym obojetnie jakim polozeniem czujnikow ECAS . Sprawdzilem ponownie instrukcje i jasno jest napisane ze ramie z otworem w polowie jego dlugosci ma byc zawsze na dole co oznacza ze przerzucajac czujnik z lewej na prawa strone musimy go obrocic o 180 ...a z doswiadczenia - klienci przyjezdzali z pourywanymi amortyzatorami...
Masz sprawdzić instalacje od zaworu ecas od pompowania powietrza do poduszek
I jeszcze umiejscowienie sterownika o które kolega pytał na PW:
Nie powinno być problemu. Jeżeli był byś zainteresowany możesz pisać PW.
Witam mam podobny problem jaka instalacja elektryczna czy pneumatyczna
Racja, pomyliłem z C6. W takim razie Twoje sugestie są bardziej trafne :-)
Wpierw zajmij się błędem 81. Sterownik wykrył zwarcie do + lub obwód otwarty między tachografem a sterownikiem zawieszenia (ELC),styk 22. Pozostałe błędy dotyczą niemożności podniesienia lub opuszczenia na poduszkach.
Witam !!! Po prawie dwoch dniach walki udalo sie wygrac z Vito i pneumatycznym zawieszeniem. Oto opis co i jak nalezy wykonac, pochodzi on od 2 serwisantow z Mercedesa oraz wlasnych pomiarow i przemyslen. Na 120% pomaga. Oto on: Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny...
Podaj jaki rozmiar opon jest z przodu. Ma zawieszenie pneumatyczne z przodu?
A na zaplonie zostawic podczas pracy czy moge wylaczyc zaplon? Tak robilem i gdy podnosze przednie kolo to sie pompuje slychac, a czy jak sa bledy jakies to moze to nie zadzialac? Bo duzo wyswietla komunikatow.
Sprawdziłeś bezpieczniki? do zasilania kompresora jest dedykowany bezpiecznik 40 A prawdopodobnie znajduje się pod deklem z lewej strony dostęp po otwarciu drzwi i zdjęciu dekla z deski rozdzielczej
Od niskiego napięcia zawieszenie nie blokuje się
W układach zawieszenia pneumatycznego w kompresorze jest elektrozawór air discharge, każdorazowo po zakończeniu pompowania miechów otwiera się aby "zrzucić" ciśnienie z instalacji, chodzi o to by sprężarka nie startowała pod obciążeniem, przy opuszczaniu zawieszenia sterownik otwiera zawory kolumn oraz właśnie ten zawór spustowy
Trzeba zamienić pin we wtyczce 2 i 8 i chodzi bez problemu .
witam Mam podobny problem
zawory magnetyczne pompy ABS lub zawieszenie pneumatyczne/elektryczne.
Xenon HID light Ride Height Level Sensor Linkage Connecting Rod https://obrazki.elektroda.pl/1175899000_... Urwany sensor . Juz naprawione zawieszenie dziala .
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
Na przyszłość podawaj w tytule tematu konfigurację auta, np. Volvo FH13 '08 6x2 pełna pneumatyka i wiadomo że mowa o ciągniku siodłowym na pełnym zawieszeniu pneumatycznym.
W fabrycznej dokumentacji jest dokładny opis jak to zrobić - łącznie z odpowiednim zestawem części. Staraj się dokładniej określać model: "V-klasse" to nie jest Vito tylko Viano, a poza tym były robione więcej jak w jednym modelu (638 oraz 639). Tak więc odpowiedzi nie upraszczasz...
Witam Po przeczytaniu kilku informacji dot zawieszenia w Audi proszę o pomoc. Miałem uszkodzone amortyzatory, samochód nie opadła i zdecydowałem się na wymianę dwóch amortyzatorów przód (po regeneracji) kpl z miechami. Po zamontowaniu auto opada po kilku godzinach. Mam potwierdzenie że kpl. to jest czujniki miechy są szczelne sprawdzone dwukrotnie na...
Zajmij się opracowaniem tego błędu. Tzn zrób wszystko, żeby ten błąd zniknął. Sprawdź bezpieczniki (szczególnie te od ECAS), sprawdź okablowanie elementu, od którego masz błąd.
Poza czerwona kontrolka i informacji na komputerze wszystko działa normalnie, auto jest cały czas w trasie i kierowca nigdy nie zgłaszał że krzywo stoi czy nie chce się wypoziomowac...
Sprawdź bezpieczniki?
Winą był padnięty sterownik za siedzeniem od zawieszenia .
W safranach 3-litrowych były zawieszenia pneumatyczne . Tam był taki kompresorek który był cholernie wydajny ale obawiam się że pobór też miał odpowiedni no ale jak ma być wydajny to raczej prądu też zeżre
Dziękuję za odpowiedź, też tak właśnie ostatecznie pomyślałem żeby zrobić. Jeszcze mam pytanie, w związku z tym że jest to przyczepa z obrotnicą i są dwie poziomki (na osi z tyłu i na osi z przodu) czy da się te dwie poziomki połączyć z jednym zaworem rampowym, czy potrzebne są dwa zawory rampowe po jednym na każdą oś? Pozdrawiam
Wejdź w kalibracje zawieszenia.
To nie to , kompresor pompuje aż amory strzelają - była przerwana adaptacja w momencie gdy samochód stoi na normalnej wysokości czujniki położenia widzą po -95 mm do -127mm i kompresor zaczyna pompować aż pękają amory . Dobrze jakby ktoś podał krok po kroku jak to ogarnąć . Czy ma być załączony Wagenhebermodus czy nie itd . Nie idzie ruszyć , wóz napompowany...
Witam posiadam Audi A8 D3 z zawieszeniem pneumatycznym i ostatnio zauważyłem że po wybraniu na pozycję lift niby zawieszenie podnosi się ale nie osiąga danej wysokości i wyskakuje żółta kontrolka od pneumatyki na zegarach po podłączeniu pod vcdsa jest następujący błąd i mam pytanie od czego zacząć szukanie aby wyeliminować usterkę,po składowaniu błędów...
Znalazłem taki prosty układ zawieszenia pneumatycznego, podłącz w/g poniższego schematu i będzie ok. http://obrazki.elektroda.pl/7400139600_1...
Te zawory są dwustronne (lewa/prawa), tzn. z przeznaczeniem na dwa poziomaki tzw. "wagi" w razie przyczepy. W razie naczepy się nie stosuje rozdziału stronami. Sposób podłączenia. 1 Zbiornik powietrza 3 Odpowietrzenie 21 Zawór poziomujący 22 Miech zawieszenia pneumatycznego 23 Zawór poziomujący 24 Miech zawieszenia pneumatycznego Jak robisz na jednej...
sprawdź czy ramiączko zaworu poziomującego nie przeskoczyło na drugą stronę. Najprościej ściągnąć je z przegubu kulistego przy osi i obrócić w drugą stronę sprawdzająć czy zacznie pompować miechy.
witam. Mam podobnego mastera. ex-ambulans więc nie jestem pewien czy zawieszenie nie było modyfikowane. bardziej na przodzie vana są u mnie dwa zbiorniki na powietrze, w jednym z nich jest sensor. gdy przewody są uszkodzone(przerwany obieg) traktowane jest jak sensor wyłączony(włączony) i "myśli" ze jest odpowiednie ciśnienie i nie włącza kompresora....
Obstawiam zle zamontowana poduszke. Spusc powietrze i jeszcze raz ja wloz. Sam tak kiedys zle zamontowalem 😜 Ustawic niby mozna cisnienie komputerem, ale to biewiele da. Gdyz czujnik pokazuje zla wartosc
Witam. Coś się rozjaśniło po przejżeniu dokumentacji? Procedura powinna działać w Iveco.
Witam. Wiem że temat jest dość stary ale.... kolego dorwałeś ten schemat? Też bym potrzebował. Pozdrawiam.
Witam mam problem zawieszeniem pneumatycznym całkowicie opadło pokazuje błąd 01768 prawy czujnik zawieszenia napięcie zasilania zmieniłem na drugi i dalej to samo
Problem nastał mnie nagle przed 20 minut przed wyjruszeniem w trasę, pacjent to bmw e61 z 2005 roku opadła na poduszkach (NIVO) i już się nie podnosi,nie ukrywam już wcześniej opadała po nocy z prawej strony, ale zawsze się podnosiła w 10 sekund sprawdziłem miech(woda z mydłem) ma mikro dziurkę, błąd 5F9A błąd czasu regulacji, zwiększenie wartości -...
Ogólnie dla informacji to wystarczy tylko wyłączyć w BSI. 1. Kalkulatory obecne - zawieszenie pneumatyczne na "nieobecne" 2. Konfiguracja samochodu > pomoc w prowadzeniu > (zawieszenie pneumatyczne) - NIE Potem wyjść i odłączyć akumulator na chwilę .
Wszystkie czujniki pokazują taka samą wysokość pojazdu? Przekaźnik wymieniony odpowiedni? Na krótko sprawdzony czy kompresor startuje z gniazda przekaźnik. Czy kompmresor chodzi cały czas czyli całą dobę czy wyłączy sir po chwili? Możliwe że kompresor ma słaba wydajności nie napiją agresywnie ciśnienia tylko ledwo dobija do normy i kompresor bije cały...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Witam chciałbym sie dowiedziec jak wyglada schemat zawieszenia pneumatycznego w samochodzie ps. prosze o schemat
Mam problem z zawieszeniem pneumatycznym. Od jakiegoś czasu auto po nocy siadało na tył.Przy odpaleniu kompresor zaczynał pompować ,świecily się 2 lampki na desce ,1 żółta,symbol trybu podnośnik, druga zielona, mrugająca . Po podpięciu pod komputer wyskoczył blad 01437. Po po próbach usunięcia nie udało skasować się błędu. teraz cały czas świeci się...
Ponowię pytanie: Jaka powinna być temperatura pracy sprężarki? Może być tak wysoka jak u mnie?
Na tym ekranie wciśnij klawisz fizyczny SETUP :)
Podaj rok produkcji.
Temat skończony
Z innej beczki - jakie będą objawy przepalonej cewki ? Jak dobrze rozumie to cewka (zaznaczona na zdjęciu) odpowiada za upuszczanie powierza z układu - czy się mylę? http://spraysystem.w.interia.pl/c1.jpg
Czy ktoś z użytkowników tego testera może napisać czy ma opcję kalibracji zawieszenia pneumatycznego?
Witam podepnę się pod temat. Atego 1223 03r tył na poduszkach bez drążka reakcyjnego, w prawej poduszce jest mniejsze ciśnienie . Auto stoi równo nie jest przechylone na prawo ale czuć podczas jazdy że buja na prawą stronę nawet macając poduszki czuć że w tej prawie jest mniej wiatru. Zawór rozdzielający powietrze na poduszki zamieniony z drugiego auto...
Wystarczy taka rozpiska? http://obrazki.elektroda.pl/2540523100_1... http://obrazki.elektroda.pl/5408419800_1...
Sa jakies rzeczy na ktore zwracac uwage przy zakupie takiego auta? jeszcze jak ogladam C4 malo jest wlasnie 2.0 hdi zato 1.6 hdi niebrakuje interesuje mnie 2013r. tylko przebiegi aut sa w granicach 150 tys a 220 tys czy to niejest troche wiele kilometrow jak na tak mlode auta ?
Witam ponownie, tym razem wyskoczył mi w actrosie 1831 z 1998r (VIN: WDB9500461) błąd NR 1 1014. Sprawa dotyczy zawieszenia pneumatycznego - nie działa automatyczne poziomowanie oraz nie zawsze da się podnieść/opuścić poduszki. Będę wdzięczny za rozkodowanie.
Tak jak napisał kolega (at)klika60 : Złącze 1 - główne zasilanie Złącze 11 - zasilanie zawieszenia pneumatycznego (przewód powinien być wpięty w obwód poduszek Złącze od góry podłączone do modulatora EBS ( złącze P28) Złącze 22 - poduszki 1 osi (podnoszonej) Złącze 23 - Poduszka podnosząca oś (sądząc po zaślepce w zaworze masz tylko jedną). W załączniku...
Mam pytanko czy bo e36 da radę zamontować zawieszenie pneumatyczne ?? Chciałbym żeby je obniżyć ale też żebym mógł w pewnych miejscach unieść je do góry ponieważ zbliża się sezon działkowy a mam trudny dojazd na działkę (Duże dziury) a nie chciał bym zniszczyć zderzaków. proszę o pomoc .
W skrzynce bezpieczników powinien być przekaźnik. Jeżeli kompresor pracował długo przeciążony (nieszczelności w układzie pneumatycznym) to styki przekaźnika będą wypalone.
Jak duże są ubytki powietrza u ciebie fakt jak zawór to błędu nie będzie.
cześć. Ja również mam problem z zawieszeniem pneumatycznym w vito . jeżeli masz już jakieś informacje na ten temat proszę o kontakt
naprawa zawieszenia pneumatycznego (język polski)
Ma ten model funkcje adaptacji czujnika lub wysokości pojazdu? Często po wymianie czujnika trzeba adaptować wysokość opuścić auto max i podnieść max lub komputerem przez odpowiednie funkcje w programie.
źle jest skalibrowany ECAS- Max. level jest za wysoko.Trzeba przeprowadzić procedurę kalibracji zawieszenia pneumatycznego jeszcze raz tak jak napisał Saron22 zwracając uwagę na max. level przy jakim jest nadwozie przy maxymalnie wysokiej pozycji.Zawieszenie powinno dać się unieść ale nie na tyle, zeby obciążać siłą wyrywającą amortyzatory. Jeżeli Twoje...
Przesyłam w załączniku schemat podstawowy ECAS Volvo FH12
Potencjometr to taki "skrót myślowy" chodziło mi o czujnik automatycznego poziomowania np xeonów który notabene jest potencjometrem. Jak coś takiego najprościej i w miarę tanio rozwiązać, bo są gotowe układy od zawieszeń pneumatycznych tuningowych za 5tys w zwy rz
Sprawdź bezpiecznik i zasilanie do kompresora. Lanuchem powinieneś włączyć kompresor i zobaczyć czy zadziała - jak nie podlącz zna krótko. Nie podnoś woza z całkowitej gleby - grozi to uszkodzeniem poduszek, ponadto system może to definiować jako awarie - dzięki czujnikom wysokości i nie pozwoli podnieść auta. Zawsze lekko unieś auto podnosnikiem mniej...
Witam mam zamiar założyć zawieszenie pneumatyczne na wszystkie koła ale nie chce kompresora elektrycznego bo mam mało miejsca i głośno chodzi. Posiadam nienabita klime i moje pytanie czy kompresor z klimy jak mu dam smarowanie nabije potrzebne ciśnienie i w jakim czasie z góry dzięki za odpowiedź
Witam szanowne Forum. Montuje właśnie zawieszenie pneumatyczne w samochodzie ,4 poduszki ,sprężarka , zbiornik ,wyspa zaworowa , i takie tam.... Mam pytanie ,bo montuje sam dla siebie ,czy przy okazji nie zamontować żyroskopu elektronicznego ,który by utrzymywał - poziom.? (Sory) ale nie znalazłem nic w archiwum, ale jeśli jest odpowiednia grupa ,...
DZieki za info . Ale włąśnie sobie już poradziłem. A tak a propo to naprawde ciężko to znaleść.
Witam, Mam problem z podniesieniem/wypoziomowaniem volva na tylnych poduszkach. Autko opadło całkowicie na dół. Przy próbie podniesienia/ wypoziomowania zawieszenia z filterka zaworu głównego od poduszek słychać uchodzące powietrze, a sam zawór pyka. Odpinałem poziomak-bez zmian. Brak błędów w diagnostyce z poziomu deski rozdzielczej. Czy jest coś co...
Witam, mam problem z Oplem Signum Z19DTH. Problem polega na tym, że to auto miało zawieszenie pneumatyczne, zostało zmienione na zwykłe i na tablicy świeci się kontrolka zawieszenia. W którym module można wyłączyć błędy? Proszę o pomoc.
Czy ma ktoś schemat ECAS do IVECO Euro Tech zawieszenie pneumatyczne z tyłu bez sensorów elektrycznych tylko z regulatorami mechaniczno pneumatycznymi ?
czyli dalej omijam te modele jak ognia...
Witam. mam problem z zawieszeniem pneumatycznym w renault master rok 2005 problem polega na tym że nie włącza się kompresor .Po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej coś pyknie w okolicach elektrozaworu i na tym koniec . miał ktoś podobny objaw? co to może być za przyczyna
poszukaj sobie zeszyty szkoleniowe z zawieszeniem pneumatycznym vw masz tam dobrze rozrysowane bo tak ciezko wytłumaczyc
Myślałem o tym pod siedzeniem,a kontrolki palą się wszystkie ta jak by był jakiś błąd.Ale jak zmienię sterownik na ten co był w nim to wszystkie migają
Gdybym miał warsztat mechaniczny to pewnie bym takie okazy kupował. Ale bez tego to zakładał bym że kupowanie 20-letniego krążownika premium to loteria z potencjalnie dużymi kosztami i niespodziankami. Auto bezawaryjne dopóki się nie spier***li, wtedy sie dowiadujesz ile kosztuje naprawa niezniszczalnego zawieszenia pneumatycznego albo automatycznej...
Cześć koledzy. Mam problem i potrzebuję informacji odnośnie Iveco 70c170. Przestało mi działać zawieszenie pneumatyczne Wabco. Po podłączeniu komputera brak połączenia ze sterownikiem zawieszenia, ale łączy się ze sterownikiem silnika. Sterownik zawieszenia podłączyłem do innego auta i działa ok, kompresory sprawdzone na krótko i działają. Nie wiem...
że nie mogę jej zlokalizować. Proszę o pomoc Witam. Tutaj masz zdjęcia i opisy, możliwe że i w Twoim tam jest. http://obrazki.elektroda.pl/3475424400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9835231500_1...
A któż to może wiedzieć jak Ty tego nie wiesz. Najczęściej te zawieszenia pneumatyczne w busach to są samoróby. Szukaj dwóch "wentyli" jak do kół, za siedzeniami, pod nadwoziem, i czort wie gdzie jeszcze. Jak znajdziesz to pompka i jazda. Chyba, że fabryczne zawieszenie. Wtedy podaje się numer autka i spece od Fordów Cię oświecą.
pneumatyczny zawiesi wymiana zawiesi pneumatyczny zawiesi pneumatyczny kontrolka
czujnik filtr hydraulik zaczernienie wydruku zasilacz lenovo zamiennik
grundig 6000x hulajnoga elektryczna
Rozpoznawanie kondensatora i diody LED na PCB Długość kapilary do lodówki Polar P Max 189/1