Tu pytaj: http://szayowozy.net
Mogła zawiesić się jedna ze szczotek w rozruszniku lub szczotki rozrusznika do wymiany. Bardzo możliwe że z cewki wyłącznika elektromagnetycznego spadł przewód urchamiający rozrusznik.Mogą być uszkodzone styki w stacyjce lub poluzowane przewody w kostkach łączące stacyjkę z pozostałą instalacją samochodu. Złącza stacyjka -instalacja samochodu znajdują...
Przepraszam za małe opuszczenie tematu ale miałem dużo pracy,a teraz zbliżają się jeszcze święta i pojawiła się masa innych obowiązków. Sytuacja wygląda tak: zdemontowałem to zabezpieczenie i bez zmian - ani na lepsze, ani na gorsze. Samochód nadal działa i w żaden sposób nie udało mi się wymusić ponownego wystąpienia awarii. Nie udało mi się zaobserwować...
A co sadzicie Panowie o tych firmach Kayaba, Delfi, Ashika ?
Czy ktoś posiada schemat przedniego zawieszenia do Seicento, najlepiej z numerami części?
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Dokładnie tak to działa jak napisałeś. Ale zobacz jeszcze na zaworek zwrotny, na wężyku przedniego spryskiwacza, czarny, plastikowy koło mocowania kolumny zawieszenia przedniego, czasem się zatyka "na dębowo"
Pierwszy problem jaki wystąpi z przednim zawieszeniem z tyłu to zbieżność kół która będzie się zmieniać zależnie od ugięcia zawieszenia (poczytaj sobie o punktach swobody) i będzie to występować nawet po przyspawaniu drążków.
Jest filtr, fabrycznie umieszczony z tyłu przed kołem (wnęką) tuż przed belką tylnego zawieszenia.
Czyli 3x wartość seicento :) I oby starczyło. Sei fajna baza bo zawieszenie niezależne :)
Witam. A hamuje prosto? Piszesz że podmieniana pompa ABS czy przypadkiem rurki nie pomylono, dobrze odpowietrzony? Felerne opony łapią poślizg.... amortyzatory słabe? Popękane sprężyny zawieszenia albo pseudo tuning zawieszenia. Pozdrawiam.
Mnie uczono że przy przednim napędzie ustawia się rozbieżność. To przecież logiczne dla kogoś kto potrafi myśleć i zna zawieszenie pojazdu.
co do tej czkawki to ci pomoge napisz tylko który to rok bo zmieniły się 2 razy systemy wtrysku
A wchodziłeś pod auto bo często ten przewód puszczali pod autem bo krótsza droga i może gdzieś przerwany Nie jest przerwany na pewno. Odkręciłem ten wskaźnik ze wskazówką od butli i założyłem odwrotnie. Teraz pokazuje pełną butlę mimo tego, że jest zatankowana za 30zł. Wychodzi na to, że pływak jest po prostu zawieszony :(
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Należało by zrobić przegląd zawieszenia, jak nie na stacji to breszka do ręki, auto w górę i sprawdzasz elementy całego układu. Może koło niedokręcone, może odważniki spadły z koła i w skrajnych sytuacjach może być taki efekt.
Dziękuję za odzew. Nie napisałem, że samochód był na stacji diagnostycznej "na trzepaku", tam właśnie diagnosta wespół z moim mechanikiem stwierdzili, że nie ma luzów, a jednak stuka. Na podnośniku też nic nie widać, może to nie jest związane z zawieszeniem ? Ale w Seicento poza tym nic nie ma, to autko proste jak maluch.
To auto jest troche gorsze od Seicento bo to Cinkłaczento :D Podłoga, zawieszenie, punkty mocowania zawieszenia są w dobrym stanie, nie skorodowane. Blacharz mówi że wszystko jest OK poza zgnitymi progami i strasznie wybitym łożyskiem piasty lewego koła, można z tym jeździć?
Jak nie zgnite to bierz. Zawieszenie tanie.
;) Tak jak wyżej, to może być praktycznie wszystko nawet najmniejszy szczegolik w zawieszeniu, ale bez rzetelnego warsztatu nie dojdziesz do tego.
nie wiem jak u ciebie w seicento bo mam cinquecento a to wiele sie nie rozni pod wzgledem zawieszenia i mocowania silnika razem ze skrzynia biegow bo silnik i skrzynia w seicento pochodzi z cinquecento i poduszki masz 3 i niczym od siebie sie nie roznia.
Witam! Od wczoraj jestem posiadaczem Cinquecento 700; dostałem je od mamy która z niego nie korzystała. Autko trochę się sypie, jest poooooooootwornie ślamazarne (z tych 28km, to z 30 uciekło :D). Myślałem o swap'ie motoru: wybór padł na Punto 1.4 GT Turbo. Moje pytanie jest proste. Wejdzie? Z góry dzięki. Co do tych drobiazgów: zawieszenie z przodu...
Jak już to silnik od CC sporting, seicento.. Od punto nie jestem pewien czy sie nada.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Zdaje sobie ze nie było łatwo. auto odpaliłem, winny był rozrusznik - zawiesiły się szczotki. Bez młota nie robota
Zgadza się. Jest zawieszona za górny króciec, ale wieszak zobaczyłem dopiero po zdjęciu węża. :D
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Niestety to chyba nie jest wspomaganie, wyjąłem bezpiecznik od razu kontrolka kierownicy, brak wspomagania itd a dźwięk nadal jest, nagrałem nowy filmik, teraz ewidentnie to słychać, skręcamy w lewo, auto jedzie po łuku i coś brzęczy, skrzeczy jakby metal tarł o metal: [youtube]https://youtube.com/shorts/1_UM... Muszę faktycznie sprawdzić...
Saxo chyba też nie ma. Czytałem że duża różnica średnic prowadzi do niestabilności samochodu, dziwnych zachowań, utracie przyczepności, wydłużonej drodze hamowania itp. Jeśli w rzeczywistości jest to prawie nieodczuwalne to w zasadzie mogę założyć jak mi się podoba. Lepszy bieżnik na tył, myślę podobnie ale też w wielu miejscach piszą ze to bujda, to...
Silnik z przodu? Musiałbym zrobić nową ramę i nowe tylne zawieszenia. To chyba więcej zachodu niż silnik od fiata punto?
Jeśli uważasz, że Fiaty mają mało komfortowe zawieszenie to chyba nie jechałeś niczym ze stajni VAG z segmentu A lub B... Seicento jest małym, lekkim miejskim autkiem i jak na swoje gabaryty i masę wcale nie ma twardego zawieszenia. Z kolei 307 ma, jak kompakt ze stajni PSA, stosunkowo proste i mało komfortowe zawieszenie - za to nieźle się prowadzi.
Punkt pierwszy, mówi, że jednak paliwo nie jest odłączane całkowicie i auto działa na benzynie i gazie. Tłumaczy to od razu zachowanie auta z punktu czwartego. Przeczy temu jednak uszkodzenie pompy paliwa. Chyba, że teraz na gazie jedzie ładnie. Co do zawieszenia , tylko mając auto możliwa jest diagnoza.
900tka rewelacyjny i bardzo trwały silnik, koledze sprzedałem mojego uniaka 900 to na pizzy ze 3 lata jeździł zadowolony, do puki nie zgnił straszliwie... tylko mój z gazem był, bez gazu będzie pewnie z 10l palić po mieście więc mało opłacalne, zresztą 100 razy lepiej jeździ się Cinquecento/Seicento 900 - ma duuużo lepsze zawieszenie, pewnie się prowadzi...
mariano78 powinien zacząć "witam gapowiczów"; nikt nie zapyta- jaki to samochód? Ze swojej strony odradzam Blaupunkty (psuły mi się, nie wytrzymują podanej mocy); Sony X-plod owszem , ale za wczas zacznają charczeć na basach. Nie miały np tych wad oryginały do SEICENTO (S2000 czy jakos tak)- dwudrożne, gwizdek zawieszony na krawędziach kosza.
witam, silnik wraz ze skrzynią i zawieszeniem, do tego jeszcze sterownik + instalacja silnika, co do zawieszenia jezeli uda sie dopasować połączenie silnik skrzynia to moze od maruti podejdzie , niestety takiej kombinacji nie przerabiałem, do seicento wkładałem silnik od punto , jezeli seicento jest do kasacji to sprzedaj silnik i to co sie da od niego...
Nie wiem pod jakie krawężniki podjeżdżasz w tym mieście, ale ja na standardowym zawieszeniu w samochodzie z niższej serii (seicento) z cięższym silnikiem (swap 1.2 16V) przodem nie haczę o żaden krawężnik, nawet o te w centrum!. Opony mam standardowe na 13" feldze o szerokości 5" - rozmiar 155/65. Tylko tył jest wyższy, ponieważ to były 'van'. Wypadałoby...
C3 jest przynajmniej 15cm szerszy. Jak nie robiłeś nigdy takich przeszczepów to zniszczysz tylko seicento. A raczej nie robiłeś, skoro piszesz o wymianie przedniego zawieszenia SC -> C3 :D Nie żeby było niewykonalne (jak były maluchy z silnikiem 160KM to i to da się zrobić), ale ludzie którzy takie rzeczy robią, nie pytają na forach o wymiary samochodów...
Witam. Mogą być wypalone styki główne zabudowane w wyłączniku elektromagnetycznym załączające rozrusznik do pracy a nawet zawieszona jedna ze szczotek w szczotkotrzymaczu, lub zużyte szczotki rozrusznika. Sprawdź mocowanie przewodu ujemnego od akumulatora do karoserii samochodu czy nie nastąpiła korozja na połączeniu.
świece raczej ok bo przecież niemozliwe żeby Eyquem i NGK były walnięte tym bardziej że te NGK wstawiłem do seicento 0,9 i śmigają aż miło :-) ps. masz też może problem z przednim zawieszeniem że stuka trochę :P (to do gości co mają clio II)
A ja doradzam Matiza. Ma dużo lepsze i trwalsze zawieszenie, pięcioro drzwi i naprawdę sporo miejsca i wygody z tyłu. Silniki produkowane przez Emteca są niezawodne, elastyczne i ekonomiczne.
Od razu mówię daruj sobie to rozwiązanie chyba, że będzie to przyczepka do seicento na którą wrzucisz max 200 - 300 kg. Miałem przyczepkę na takim zawieszeniu i po załadunku np. kilkunastu wiader gruzu koła składały się do środka i zaczynały ocierać o boczne burty przyczepki, po przejechaniu kilkunastu km opona przetarta kapeć. Nerwy bluzgi... itp....
Zamiast corsy zwróć uwagę na astrę II. Ocynkowane nadwozie dobrze znosi ząb czasu, jak nie była klepnięta oczywiście. Proste zawieszenie, do tego silnik 8V z LPG na pewno nie będzie kosztowna w utrzymaniu. Jak zamierzasz się rozbić to patrz też na bezpieczeństwo. Seicento go nie zapewni.
Witam, Próbuję zdiagnozować seicento 900. 1999 rok Programem delphi - program pokazuje mnóstwo błędów nawet po wymianie niektórych podzespołów w aucie, nie można ich nawet usunąć, wygląda to tak jakby komp auta się zawiesił. Interfejs ELM 327 jeśli dobrze pamiętam model programy użyte do połączenia się: iaw scan2 program wyrzuca jakiś błąd scieżki w...
Dużo piszą też o silnikach/zawieszeniu i małych, upierdliwych usterkach, ale chyba gdyby tym się sugerować, to należałoby jeździć komunikacją miejską. Obecnie mam seicento - trochę drobnych usterek, części tanie, każdy mechanik naprawi a blachy ocynk, więc rdza się raczej nie ima - ale komfort - szczególnie z pasażerami - nie istnieje.
Nissan Almera 1 generacji wychodząca do 99r. Silniki niezniszczalne na łańcuszku rozrządu więc tanie w eksploatacji, zawieszenie też całkiem trwałe. Jedyny minus to dość słabe nadkola tylne ale w 98-99roczniku nie powinno być źle.
Na koleinach każde auto trochę pływa.. Tylnie gumy też mogą sprawiać wrażenie pływania przodu (robiłem tylnie gumy dziewczynie w seicento) Jak nim jechałem przed wymianą gum to pływało tak jakby na przodzie były luzy..
tutaj sie z kolega nie zgodzę :-) Sam mam w 7 letnim poltku zamontowany sprzęt zdecydowanie przewyższający jego wartość i bardzo mi się miło dzieki temu jeździ! Przynajmniej mam czym zagłuszyć skrzypienie zawieszenia, trzeszczenie tapicerki oraz wycie silnika :-) To jednak wszystko zależy od podejścia do sprzetu oraz od zasobności portfela. Pozdrawiam
znalazłem dane ale tylko do 30cm nie moge znaleśc do 25cm * membrana - wtryskowy kompozyt elektroniczny * zawieszenie - guma * kosz - czarny stalowy * magnes - 50 oz wentylowany * moc max 450W BN-126 - moc max. 450W [BN 126]
No to ja pojadę po całości i zaproponuję Lancię Ypsilon 1.2 16V. Małe, tanie o ciekawej stylistyce, zmieści się nawet w mysią dziurę. Jak trzeba to przy tej masie potrafi dzielnie pokazać pazury. Mozna pojsc jeszcze bardziej po calosci - Fiat Seicento 1,1/1,1 Sporting/1,1 Sporting Schumacher Edition. 54 konie szalu nie robia, ale tak auto jak czesci...
Podoba mi się sprawa jeżdżenia samochodem niepozornym kryjącym coś pod maską. Stawiam na Seicento, bo go już posiadam. W sumie zdecydowałem się na silnik z Una Turbo 1.4 -- przekładka idzie wraz ze skrzynią – jest firma, co skraca półosie za około 400zl wiec zawieszenie, hamulce praktycznie 80% auta będzie wzięte z Uniaka. Bardziej interesowałoby...
Jakim cudem Ci to wypadło? Odkręcałeś cały wybierak biegów? Po co? Tam są wodziki do wyboru biegów. Biegi wszystkie wchodzą? Tylko wajcha jest ukośnie? Może jedną z linek źle wsunąłeś w tą blachę w której są zamocowane i zabezpieczone takimi zapinkami? A może nie ma zapinki? Ogólnie to łatwiej było odsunąć w lewo i opuścić silnik i wymienić simering...
zawiesić seicento seicento zawiesić górny zawiesić górny układ zawiesić układ zawiesić
dzwonek sygnał iloczyn logiczny wyjść pozwolenia radiowe
generator funkcyjny generator funkcyjny
BMW X4: Niedziałające zegary i kontrolki - przyczyny i diagnostyka Wieża audio nie włącza się - możliwe przyczyny i rozwiązania